Finansinės paskatos verslo paslaugų centrams vystyti ir diegti robotikos procesų automatizavimo (RPA) ir dirbtinio intelekto (DI) sprendimus (privatus sektorius)
2023 m. gegužės 31 d. 17:00
Pasibaigęs
2023-06-01 09:37
02-007-K
3 000 000,00 €
Pasibaigęs
-
Projekto įgyvendinimo plano pateikimo terminas
Nuo - 2023-02-15 08:00
Iki - 2023-05-31 17:00 -
Aprašymas
Kvietimas parengtas vadovaujantis 2022–2030 metų Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos (toliau – Ministerija) ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 05-001-01-05-05 „Skatinti įmones skaitmenizuotis“ (toliau – Pažangos priemonė) veiklos „Finansinės paskatos verslo paslaugų centrams vystyti ir diegti robotikos procesų automatizavimo (RPA) ir dirbtinio intelekto (DI) sprendimus“ projektų finansavimo sąlygų aprašu (toliau – Aprašas), patvirtintu Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministro 2023 m. vasario 3 d. įsakymu Nr. 4-56 „Dėl Ekonomikos ir inovacijų ministro 2022 m. liepos 15 d. įsakymo Nr. 4-877 „Dėl 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 05-001-01-05-05 „Skatinti įmones skaitmenizuotis“ aprašo patvirtinimo“ pakeitimo“.
-
Bendrieji reikalavimai
Reikalavimai projektams
Pagal Aprašą numatoma skelbti 1 kvietimą pareiškėjams teikti PĮP. Papildomi kvietimai skelbiami, jeigu nepasiekti veiklos rodikliai, t. y. pasirašytos mažiau nei 14 sutarčių;
Vienas pareiškėjas gali pateikti tik vieną PĮP;
Projektas turi atitikti projekto bendruosius atrankos kriterijus, nustatytus Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 2 priede;
Projekto vykdytojas, vadovaudamasis Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių IV skyriaus 4 skirsnyje numatytomis nuostatomis, administruojančiajai institucijai privalo pateikti ataskaitas už projekto veiklų įgyvendinimą ir rezultatų pasiekimą;
Projekto komunikacijos ir informavimo veiksmai atliekami vadovaujantis Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių VIII skyriaus pirmojo skirsnio nuostatomis;
Projektui taikomi visi pirmiau išvardinti stebėsenos rodikliai. Projekto vykdytojui nepasiekus stebėsenos rodiklių reikšmių, nurodytų projekto sutartyje, taikomos Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių IV skyriaus penktojo skirsnio 171–178 punktų nuostatos;
Administruojančioji institucija, įvertinusi pateiktus dokumentus sutaupytų FTE klausimais, priima sprendimą dėl projekto išlaidų apmokėjimo;
PĮP vertinimo metu administruojančioji institucija gali paprašyti pareiškėjo pateikti trūkstamą informaciją ir (arba) dokumentus. Pareiškėjas privalo pateikti šią informaciją ir (arba) dokumentus per administruojančiosios institucijos nustatytą terminą, vadovaujantis Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių III skyriaus 3 skirsnio 55 punkto nuostatomis.
Horizontaliųjų principų ir atitinkamų Europos Sąjungos pagrindinių teisių chartijos nuostatų laikymosi reikalavimai
Neutralus – projektas negali daryti neigiamo poveikio horizontaliems principams;
Veikla tiesiogiai prisideda prie inovatyvumo (kūrybingumo) horizontaliojo principo per įgyvendinamas projektų veiklas, kurios atitinka Mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros ir inovacijų (sumaniosios specializacijos) prioritetų įgyvendinimo koncepcijos prioritetus bei temas. Projektų tikslas skatinti verslo paslaugų centrus diegti procesų inovacijas taikant RPA ir DI technologijas ir sudaryti prielaidas kilti teikiamų paslaugų vertės grandinėje;
Projektų atitikties Reikšmingos žalos nedarymo horizontaliajam principui vertinimo reikalavimų aprašas pateikiamas Aprašo 1 priede;
Veikla, vadovaujantis Europos Komisijos 2021 m. vasario 12 d. patvirtintomis Reikšmingos žalos nedarymo principo taikymo pagal Ekonomikos atsparumo ir didinimo priemonės reglamentą techninėmis gairėmis, atitinka reikšmingos žalos nedarymo principą, nes neturi neigiamo numatomo poveikio 6 aplinkos tikslams, nurodytiems 2020 m. birželio 18 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 2020/852 dėl sistemos tvariam investavimui palengvinti sukūrimo, kuriuo iš dalies keičiamas Reglamentas (ES) 2019/2088, 17 straipsnyje, arba numatomas jos poveikis yra nereikšmingas, t. y. nedaro tiesioginio ir pirminio netiesioginio poveikio per visą gyvavimo ciklą.
Europos Sąjungos pagrindinių teisių chartijos reikalavimai:
Veikla nepažeidžia Europos Sąjungos pagrindinių teisių chartijos pagrindinių teisių: orumo; asmenų, privataus ir šeimos gyvenimo, sąžinės ir saviraiškos laisvės; asmens duomenų; prieglobsčio ir apsaugos perkėlimo, išsiuntimo ar išdavimo atvejų; teisių į nuosavybę ir teisių užsiimti verslu; lyčių lygybės, vienodo požiūrio ir lygių galimybių, nediskriminavimo ir neįgaliųjų teisių; vaiko teisių; tinkamo administravimo, veiksmingos teisinės gynybos, teisingumo; solidarumo ir darbuotojų teisių; aplinkos apsaugos.
Reikalavimai įgyvendinus projektų veiklas
Papildomi reikalavimai įgyvendinus projekto veiklas, kurie nenurodyti Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse, nėra taikomi.
Projektų įgyvendinimo trukmė
Pareiškėjas per 12 mėnesių nuo sutarties pasirašymo privalo įdiegti DI ir (ar) RPA sprendimą (-us) ir 3 mėnesius nuo visų sprendimo (-ų) įdiegimo skaičiuodamas FTE vidurkį, atlikti naudos matavimus ir pateikti tai įrodančius dokumentus administruojančiajai institucijai. Projekto veiklų įgyvendinimo laikotarpis apima DI ir (arba) RPA sprendimo (-ų) įdiegimą bei 3 mėnesius nuo visų sprendimų įdiegimo, kurių metu matuojamas sutaupytas FTE;
Projektų įgyvendinimo terminas gali būti pratęstas vadovaujantis Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių IV skyriaus 2 skirsnio nuostatomis.
Reikalavimai valstybės pagalbai
Pareiškėjui teikiama de minimis pagalba, vadovaujantis 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamento (ES) Nr. 1407/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2020 m. liepos 2 d. Komisijos reglamentu (ES) 2020/972, 3 straipsnio nuostatomis;
Bendra de minimis pagalbos, suteiktos vienai įmonei, suma neturi viršyti 200 000 Eur (dviejų šimtų tūkstančių eurų) per bet kurį trejų finansinių metų laikotarpį. Šios ribos taikomos neatsižvelgiant į de minimis pagalbos formą arba siekiamus tikslus ir į tai, ar valstybės narės suteikta pagalba yra visa arba iš dalies finansuojama ES kilmės ištekliais. Viena įmonė apima visas įmones, kaip nurodyta Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 2 straipsnio 2 dalyje. Ar yra susijęs su kitais subjektais, pareiškėjas gali pasitikrinti pagal Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos parengtą klausimyną „Ar paramos gavėjas susijęs su kitais subjektais“, kuris paskelbtas Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos interneto svetainėje.
Administruojančioji institucija PĮP vertinimo metu patikrina pareiškėjo teisę gauti vienai įmonei suteikiamą de minimis pagalbą. Administruojančioji institucija turi patikrinti visas su pareiškėju susijusias įmones, nurodytas pateiktoje „Vienos įmonės“ deklaracijoje (Aprašo 5 priedas), taip pat Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registre, kurio nuostatai patvirtinti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“ (toliau – Registras), patikrina, ar teikiama pagalba neviršys leidžiamo de minimis pagalbos dydžio, kaip nustatyta Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 3 straipsnyje;
Priėmus sprendimą finansuoti projektą, administruojančioji institucija per 5 darbo dienas registruoja suteiktos de minimis pagalbos sumą Registre;
De minimis pagalba nesumuojama su valstybės pagalba, skiriama toms pačioms tinkamoms finansuoti sąnaudoms, jeigu dėl tokio pagalbos sumavimo būtų viršytas bendrosios išimties reglamentuose arba Europos Komisijos priimtame sprendime nustatytas didžiausias atitinkamas pagalbos intensyvumas arba kiekvienu atveju atskirai nustatyta pagalbos suma.
-
Projekto įgyvendinimo plano teikimas
Teikimo tvarka:
PĮP turi būti parengtas pagal Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 1 priedą.
Parengtas PĮP (su visais privalomais priedais) pasirašomas kvalifikuotu elektroniniu parašu ir teikiamas el. paštu info@cpva.lt arba per INVESTIS sistemą (jeigu užtikrintos sistemos funkcinės galimybės).
Kartu su PĮP turi būti pateikta:
Pareiškėjas turi parengti ir kartu su PĮP administruojančiajai institucijai pateikti šiuos dokumentus Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių III skyriaus antrame skirsnyje ir kvietimo skelbime nustatyta tvarka:
„Vienos įmonės“ deklaraciją pagal Aprašo 5 priedą;
Aprašo 4 priedą ir dokumentus, pagrindžiančius projekto biudžeto pagrįstumą:
- dokumentus, kuriuose išsamiai išdėstytos siūlomų prekių, paslaugų kainos (sudarytos sutartys, ne mažiau kaip po vieną komercinį pasiūlymą kiekvienos siūlomos prekės, paslaugos kainai pagrįsti ir (arba) nuorodos į rinkoje esančias kainas);
- dokumentus, pagrindžiančius darbo užmokesčio išlaidų pagrįstumą, atitinkančius Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 301 punkto reikalavimus;
Dokumentus, įrodančius stabilius ir pakankamus finansinius išteklius ir galimybes užtikrinti veiklos tęstinumą per visą projekto įgyvendinimo laikotarpį, padengti netinkamas, tačiau šiam projektui įgyvendinti būtinas išlaidas ir (arba) tinkamas finansuoti išlaidas, kurių nepadengia projekto finansavimas, bei prisidėti prie projekto finansavimo nuosavomis lėšomis (taikoma, kai nuosavų lėšų finansavimo šaltiniai yra skolintos lėšos (pvz., paskola, savininko (steigėjo) piniginiai įnašai ir kt.; netaikoma, jei nuosavas indėlis finansuojamas apyvartinėmis lėšomis – tokiu atveju administruojančioji institucija vertinimą atliks, vadovaudamasi pareiškėjo Juridinių asmenų registrui pateiktais patvirtintais paskutinių finansinių metų metinių finansinių ataskaitų rinkiniais);
Pareiškėjo patvirtintus paskutinių finansinių metų metinių finansinių ataskaitų rinkinius arba paskutiniųjų finansinių metų patvirtintus įmonių grupės metinių konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinius, jei jas pareiškėjas privalo rengti pagal Lietuvos Respublikos įmonių grupių konsoliduotosios finansinės atskaitomybės įstatymo nuostatas (reikalavimas dėl patvirtintų metinių finansinių ataskaitų rinkinių netaikomas pareiškėjui, kuris yra pateikęs metinių finansinių ataskaitų rinkinius Juridinių asmenų registrui). Informacija gali būti teikiama lietuvių ir (arba) anglų kalbomis;
Planuojamo įdiegti sprendimo potencialo pagrindimo formą (Aprašo 3 priedą);
Buhalterinės apskaitos dokumentą (pažymą), pagrindžiantį, kad pareiškėjo statusas PĮP teikimo metu atitinka Verslo paslaugų centro sąvoką, nurodytą Aprašo 1.2.4 p., tai yra detalizuojantį, kokią dalį pajamų sudaro paslaugų eksportas, taip pat kokią dalį eksportuojamų paslaugų sudaro eksportas iš verslo paslaugų centro atliekamų funkcijų, nurodytų Aprašo 1.2.4.1–1.2.4.22 papunkčiuose. Dokumentas turi būti parengtas vadovaujantis patvirtintos finansinės atskaitomybės dokumentais ir Valstybinei mokesčių inspekcijai prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos teiktų mėnesinių pridėtinės vertės mokesčio (toliau – PVM) deklaracijų formų FR0600 (už tą patį laikotarpį, už kurį pateikti finansinės atskaitomybės dokumentai) informacija;
PVM deklaracijos formą FR0600 už tą patį laikotarpį, už kurį pateikti finansinės atskaitomybės dokumentai. Pareiškėjai, neteikiantys mėnesinių PVM deklaracijų Valstybinei mokesčių inspekcijai, privalo pateikti atitinkamo laikotarpio duomenis (buhalterinę pažymą) apie eksportuojamų paslaugų mastą.
Projekto parengtumui taikomi šie reikalavimai, kurių neįvykdžius ir kartu su PĮP nepateikus bent vieno pagrindžiančio dokumento PĮP atmetamas, neprašant papildomų dokumentų:
- užpildytos planuojamo įdiegti sprendimo potencialo pagrindimo formos (Aprašo 3 priedas);
- „Vienos įmonės“ deklaracijos (Aprašo 5 priedas);
- buhalterinės apskaitos dokumento (pažymos), pagrindžiančio, kad pareiškėjo statusas PĮP teikimo metu atitinka Verslo paslaugų centro sąvoką, nurodytą Aprašo 1.2.4 p., tai yra detalizuojančio, kokią dalį pajamų sudaro paslaugų eksportas, taip pat kokią dalį eksportuojamų paslaugų sudaro eksportas iš verslo paslaugų centro atliekamų funkcijų, nurodytų Aprašo 1.2.4.1–1.2.4.22 papunkčiuose. Dokumentas turi būti parengtas vadovaujantis patvirtintos finansinės atskaitomybės dokumentais ir Valstybinei mokesčių inspekcijai prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos teiktų mėnesinių pridėtinės vertės mokesčio (toliau – PVM) deklaracijų formų FR0600 (už tą patį laikotarpį, už kurį pateikti finansinės atskaitomybės dokumentai) informacija;
- PVM deklaracijos formos FR0600 už tą patį laikotarpį, už kurį pateikti finansinės atskaitomybės dokumentai. Pareiškėjai, neteikiantys mėnesinių PVM deklaracijų Valstybinei mokesčių inspekcijai, privalo pateikti atitinkamo laikotarpio duomenis (buhalterinę pažymą) apie eksportuojamų paslaugų mastą.
-
Finansuojamos veiklos ir joms keliami reikalavimai
Finansuojamos projektų veiklos
05-001-01-05-05-06-01 Finansinės paskatos verslo paslaugų centrams vystyti ir diegti robotikos procesų automatizavimo (RPA) ir dirbtinio intelekto (DI) sprendimus.
Tikslinės grupės
Lietuvoje įsteigti verslo paslaugų centrai.
Galimi pareiškėjai
Lietuvoje įsteigti verslo paslaugų centrai.
Pareiškėjas yra didelė įmonė (įmonių grupės mastu), taip pat taikomas papildomas reikalavimas, kad paties pareiškėjo darbuotojų (apdraustųjų asmenų) skaičius PĮP pateikimo metu yra didesnis nei 100.
Nuosavo įnašo dydis
Ne mažiau kaip 50 procentų visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų.
Išlaidų tinkamumo reikalavimai
Projekto išlaidos turi atitikti Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių VII skyriuje išdėstytus projekto išlaidoms taikomus reikalavimus;
Pagal Aprašą finansavimas nėra teikiamas pareiškėjui (galutiniam naudos gavėjui), jei jis yra priskiriamas sunkumų patiriančios įmonės, kaip ši sąvoka apibrėžta 2014 m. liepos 31 d. Komisijos komunikate Nr. 2014/C 249/01 – Gairėse dėl valstybės pagalbos sunkumų patiriančioms ne finansų įmonėms sanuoti ir restruktūrizuoti – kategorijai;
Prie investicijų projekto tinkamų finansuoti išlaidų priskiriamos tiesiogiai su remiama veikla susijusios išlaidos, patirtos ne anksčiau nei PĮP pateikimo data, išskyrus RPA ir (ar) DI potencialo įvertinimo išlaidas, kurios gali būti patirtos ne anksčiau kaip 6 mėnesiai iki PĮP pateikimo. Išlaidos iki projekto sutarties sudarymo yra patiriamos pareiškėjo rizika;
Pridėtinės vertės mokestis nėra tinkamas finansuoti;
Kryžminis finansavimas netaikomas;
Didžiausia galima projekto finansuojamoji dalis sudaro iki 50 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų;
Pareiškėjas savo iniciatyva bei savo ir (arba) kitų šaltinių lėšomis gali prisidėti prie projekto įgyvendinimo;
Pagal Aprašą tinkamų ir netinkamų finansuoti išlaidų kategorijos yra šios:
Išlaidų kategorijos Nr.
Išlaidų kategorija
Reikalavimai ir paaiškinimai
1.
Žemė
Netinkama finansuoti.
2.
Nekilnojamasis turtas
Netinkama finansuoti.
3.
Statyba, rekonstravimas, remontas ir kiti darbai
Netinkama finansuoti.
4.
Įranga, įrenginiai ir kitas turtas
Tinkamomis finansuoti išlaidomis yra laikomos:
4.1. išlaidos programinei įrangai: tiesiogiai su remiama veikla susijusios programinės įrangos įsigijimo ir pritaikymo arba esamos programinės įrangos modifikavimo išlaidos;
4.2. tiesiogiai su remiama veikla susijusios programinės įrangos licencijų ir (ar) patentų įsigijimo išlaidos projekto įgyvendinimo laikotarpiu;
4.3. tiesiogiai su remiama veikla susijusios serverių nuomos išlaidos projekto įgyvendinimo laikotarpiu;
4.4. tiesiogiai su remiama veikla susijusios programinės įrangos nuomos išlaidos projekto įgyvendinimo laikotarpiu.
4.2–4.4 punktuose nurodytų išlaidų suma negali sudaryti daugiau nei 50 proc. visų projekto tinkamų finansuoti išlaidų sumos.
5.
Projekto vykdymas (paslaugos ir darbo užmokestis)
Tinkamomis finansuoti išlaidomis yra laikomos:
5.1. tiesiogiai su remiama veikla susijusių RPA ir (ar) DI sprendimų diegimo ir programavimo darbų išlaidos;
5.2. tiesiogiai su remiama veikla susijusių RPA ir (ar) DI potencialo įvertinimo ir (ar) sprendimų diegimo konsultacinių paslaugų išlaidos;
5.3. projekto vykdytojo darbuotojų, atliekančių su RPA ir (ar) DI potencialo įvertinimu ir (ar) diegimu susijusias būtinas užduotis, darbo užmokestis ir išlaidos su darbo santykiais susijusiems darbdavio įsipareigojimams. Jeigu darbuotojas ne visą darbo laiką skiria projekto veiklai, tinkama finansuoti tik ta dalis darbo užmokesčio, kuri mokama už darbo laiką, skirtą projektui įgyvendinti;
5.4. tiesiogiai su remiama veikla susijusios mokymų išlaidos:
- mokymų organizavimo ir mokymų vykdymo išlaidos;
- mokytojų darbo užmokesčio išlaidos (jeigu pareiškėjas pats vykdo mokymus, neįsigydamas paslaugų) už laiko valandas, kai mokytojas vykdo mokymus;
- salės, įrangos nuomos išlaidos už valandas, kuriomis mokomi asmenys dalyvauja mokyme (netaikoma, kai mokymai vyksta darbo vietoje).
5.4 punkte nurodytų išlaidų suma negali sudaryti daugiau nei 10 proc. visų projekto tinkamų finansuoti išlaidų sumos.
5.3 ir 5.4 punktuose nurodytoms išlaidoms (jeigu mokymus vykdo pareiškėjo darbuotojai) nustatomas pareigybei taikytinas įkainis, kuris turi atitikti Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 301 p. nurodytas sąlygas.
-
Kita informacija
Projektų finansavimo sąlygų aprašas (PFSA)
Projektų finansavimo ir administravimo taisyklės (PAFT)
PAFT priedas Projekto įgyvendinimo plano (PĮP) forma (PAFT 1 priedas)
Projektų įgyvendinimo formas pagal paskelbtus 2021-2027 ES investicijų programos arba NKL plano kvietimus pateikę pareiškėjai informaciją apie projektus, kuriems patvirtintas finansavimas, gali rasti svetainėje www.esinvesticijos.lt. Joje skelbiami duomenys apie patvirtintiems projektams skirtą finansavimą, jų įgyvendinimo laikotarpį, projektų vykdytojus bei partnerius. Informacija svetainėje atnaujinama kartą per mėnesį.
Visų pareiškėjų duomenys svetainėje nėra skelbiami - vadovaujantis Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėmis (PAFT), Bendrojo duomenų apsaugos reglamento (BDAR) ir ES fondų reglamento nuostatomis, tokių duomenų viešinimas nėra numatytas ar privalomas. Reglamentas reikalauja skelbti projektų vykdytojų duomenis tik nuo sutarties pasirašymo momento, apie tai pareiškėjai informuojami ir pasirašant pareiškėjo deklaraciją.
Be to, Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse yra reikalaujama laikytis konfidencialumo principo – turi būti užtikrintas Projekto įgyvendinimo formoje ir projekto sutartyje pateiktos informacijos naudojimas tik vertinimo, tikrinimo aš projekto įgyvendinimo priežiūros tikslais ir informacijos apie projektą neskleidimas, išskyrus Taisylėse ir aukštesnės teisinės galios teisės aktuose, reglamentuojančiuose tokios informacijos privaomą atskleidimą numatytus atvejus.
Apie projekto įgyvendinimo plano vertinimo pabaigą ir rezultatus yra raštu informuojami visi pareiškėjai. Ministerijai priėmus sprendimą dėl projektų finansavimo (ar nefinansavimo) taip pat visi pareiškėjai yra informuojami asmeniškai raštu.
-
Kontaktai
Centrinės projektų valdymo agentūros Struktūrinių ir investicijų fondų programos Kultūros projektų skyriaus projektų vadovė Neringa Andrulienė, tel. +370 659 41 944, el. p. n.andruliene@cpva.lt
-
ES politikos tikslas
-
Programa
-
Projektų atrankos būdas
-
Komponentas
- Skaitmeninė transformacija ekonomikos augimui