Miesto ir priemiestinio viešojo transporto priemonių parko atnaujinimas, skatinant naudoti visai netaršias transporto priemones
2023 m. rugpjūčio 24 d. 17:00
Pasibaigęs
2024-09-16 03:11
2023-05-22
08-009-K
66 000 000,00 €
Pasibaigęs
-
Projekto įgyvendinimo plano pateikimo terminas
Nuo - 2023-05-23 08:00
Iki - 2023-08-24 17:00 -
Aprašymas
Kvietimas parengtas vadovaujantis 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijos Susisiekimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 10-001-06-01-01 „Skatinti alternatyviųjų degalų naudojimą transporto sektoriuje“ veiklos „Miesto ir priemiestinio viešojo transporto priemonių parko atnaujinimas, skatinant naudoti visai netaršias transporto priemones“ projektų finansavimo sąlygų aprašu (toliau – PFSA), patvirtintu Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2023 m. gegužės 18 d. įsakymu Nr. 3-251 „Dėl Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2022 m. gegužės 30 d. įsakymo Nr. 3-277 „Dėl 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos respublikos susisiekimo ministerijos Susisiekimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 10-001-06-01-01 „Skatinti alternatyviųjų degalų naudojimą transporto sektoriuje“ aprašo patvirtinimo“ pakeitimo“ ir Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijos pateiktu kvietimų teikti projektų įgyvendinimo planus planu.
-
Bendrieji JP projektų reikalavimai
Projektų įgyvendinimo trukmė
Planuojama projekto veiklų įgyvendinimo trukmė negali būti ilgesnė kaip 30 mėnesių nuo projekto sutarties pasirašymo dienos.
Reikalavimai įgyvendinus projekto veiklas
1. Po projekto finansavimo pabaigos 5 metus turi būti užtikrintas investicijų tęstinumas Projektų taisyklių IV skyriaus dešimtajame skirsnyje nustatyta tvarka.
2. Projekto vykdytojas turi apdrausti projektui įgyvendinti skirtą ilgalaikį materialųjį turtą, kuris įsigytas ar sukurtas iš projektui skirto finansavimo lėšų, maksimaliu turto atkuriamosios vertės draudimu nuo visų galimų rizikos atvejų; turtas turi būti draudžiamas Aprašo 11.1 papunktyje nurodytą laikotarpį nuo tada, kai yra įsigyjamas; draudžiamojo įvykio atveju Projekto vykdytojas turi atkurti prarastą turtą.
3. Projekto vykdytojas turi užtikrinti, kad ilgalaikis materialusis turtas, kuris įsigytas ar sukurtas iš projektui skirtų lėšų, būtų naudojamas ir prižiūrimas vadovaujantis gamintojo rekomendacijomis per visą Aprašo 11.1 papunktyje nurodytą laikotarpį.
4. Per Aprašo 11.1 papunktyje nurodytą laikotarpį baigus galioti viešojo transporto paslaugų teikimo sutartims arba jas nutraukus, projekto vykdytojas privalo pateikti CPVA naujai sudarytų ir galiojančių viešojo transporto paslaugų teikimo Aprašo 2.12 papunktyje nurodytų savivaldybių teritorijose sutartis. Jeigu projekto vykdytojas šių sutarčių nepateikia, jis privalo sugrąžinti išmokėtą finansavimo lėšų dalį, skaičiuojamą proporcingai projekto tęstinumo laikotarpiui (mėnesiais), kurį nėra užtikrinamas keleivių vežimas pagal Aprašo 2.12 papunktyje nurodytas sutartis.
Bendrieji, parengtumo reikalavimai projektams
1. Pagal Aprašą finansuojama veikla – miesto ir priemiestinio viešojo transporto priemonių parko atnaujinimas, skatinant naudoti visai netaršias transporto
priemones, t. y. M2 arba M3 kategorijos elektra varomų (be vidaus degimo variklio, kurioje energija mechaniniam judesiui atlikti tiekiama tik iš elektros energijos kaupimo sistemos, kuri įkraunama iš išorės) ir (arba) vandeniliu pildomų (varoma kuro elementu, kuriame iš vandenilio gauta cheminė energija paverčiama elektros energija, skirta transporto priemonei varyti) viešojo transporto priemonių (toliau – visai netaršios transporto priemonės) įsigijimas bei kartu su jomis įsigyjama elektros energijai į transporto priemones tiekti skirta infrastruktūra: įkrovimo stotelės, pantografai, induktyvieji įrenginiai ir (arba) vandenilio pildymo punktai (toliau – transporto priemonių įkrovimo / pildymo infrastruktūra). Pagal Aprašą nefinansuojama transporto priemonių įkrovimo / pildymo infrastruktūros plėtra, jeigu įgyvendinant projektą neįsigyjamos visai netaršios transporto priemonės.2. Pagal Aprašą teikiamo finansavimo forma – subsidija.
3. Pagal Aprašą projektams įgyvendinti skiriama iki 66 000 000 (šešiasdešimt šešių milijonų) eurų EGADP lėšų, iš jų iki 60 000 000 (šešiasdešimt milijonų) eurų visai netaršių viešojo transporto priemonių įsigijimui skatinti bei iki 6 000 000 (šešių milijonų) eurų transporto priemonių įkrovimo / pildymo infrastruktūros plėtrai.
4. Projektui skiriamos finansavimo lėšos yra valstybės pagalba, kurios dydis nustatomas pagal Aprašo 8.3 ir 8.4 papunkčių nuostatas. Finansavimo intensyvumas nustatomas kaip skirto finansavimo santykis su projekto tinkamų finansuoti išlaidų suma. Projektui skirtų finansavimo išlaidų suma išmokama
pagal projekto sutartyje nustatytą finansavimo intensyvumą. Vieno pareiškėjo vienam investiciniam projektui subsidijos dydis negali viršyti 15 000 000 (penkiolikos milijonų) eurų.5. Vienai įsigyjamai visai netaršiai viešojo transporto priemonei pagal Aprašą finansuojama suma negali viršyti: elektra varomai – 200 000 (dviejų šimtų tūkstančių) eurų, vandeniliu pildomai – 300 000 (trijų šimtų tūkstančių) eurų.
6. Projekto lėšomis finansuojama tik įsigyjamoms visai netaršioms transporto priemonėms įkrauti / pildyti būtina infrastruktūra, kuriai finansavimas skiriamas atsižvelgiant į Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 nuostatas, nurodytas Aprašo 8.7 papunktyje. Subsidija įkrovimo / pildymo infrastruktūros plėtrai skiriama iki pagal prioritetinius atrankos kriterijus nustatytą PĮP eiliškumą bus paskirstyta visa 2.3 papunktyje nurodyta transporto priemonių įkrovimo /pildymo infrastruktūros plėtrai finansuoti skirta lėšų suma.
7. Projekto tinkamų finansuoti išlaidų dalis, kurios nepadengia projektui skiriamo finansavimo lėšos, ir netinkamos finansuoti projekto išlaidos turi būti finansuojamos iš pareiškėjo lėšų. Pareiškėjo nuosavų lėšų šaltiniai, iš kurių įgyvendinamas projektas ar jo dalis, turi būti aiškiai apibrėžti, patikimi, tinkami,
pakankami ir realūs PĮP pateikimo metu. Pakankamai apibrėžtais, patikimais ir tinkamais nuosavų lėšų finansavimo šaltiniais gali būti laikoma:7.1. kredito įstaigos paskola; jei pareiškėjo planuojamas nuosavų lėšų šaltinis yra kredito įstaigos paskola, pateikiamas preliminarus kredito įstaigos sprendimas suteikti paskolą, tačiau po sprendimo skirti finansavimą priėmimo, bet ne vėliau kaip per viešosios įstaigos Centrinė projektų valdymo agentūros (toliau – CPVA) nustatytą terminą iki projekto finansavimo sutarties pasirašymo, turi būti gauta paskola arba pateikta pažyma, kurioje nurodytas kredito įstaigos sprendimas suteikti paskolą konkrečiam projektui vykdyti, esant tam tikroms sąlygoms ar įvykdžius tam tikras sąlygas;
7.2. pareiškėjo piniginės lėšos; su PĮP pateikiamas sprendimas, patvirtintas juridinio asmens atitinkamo valdymo organo ar asmens (asmenų grupės), turinčio (-ios) teisę priimti tokius sprendimus, kuriuo nutarta projektui įgyvendinti skirti tam tikrą lėšų sumą, ir (arba) informacija apie lėšų šaltinį (kredito
įstaigos sąskaitos (-ų) išrašas ar kredito įstaigos pažyma apie pareiškėjo turimas lėšas, numatomos pajamos, pelnas, nepaskirstytini rezervai ar kt.).8. Projektų atranka atliekama konkurso būdu, vadovaujantis prioritetiniais projektų atrankos kriterijais, nurodytais Aprašo 9.1 papunktyje. Už atitiktį prioritetiniams projektų atrankos kriterijams projektams skiriami balai. Maksimalus galimas balų skaičius pagal kiekvieną kriterijų nurodytas Aprašo 9.1 papunktyje.
9. Projektų atranką vykdo ir įgyvendinimą administruoja CPVA.
10. Vienas pareiškėjas vieno kvietimo teikti PĮP metu gali pateikti tik vieną PĮP, parengtą pagal Projektų taisyklių 1 priedą.
11. PĮP teikiami, vertinami ir atrenkami vadovaujantis Projektų taisyklių III skyriaus antrajame skirsnyje, kvietime teikti PĮP nustatyta tvarka. Jeigu CPVA dėl objektyvių priežasčių (pvz., trečiųjų šalių veika, elektroninės sistemos trukdžiai, atsiradusi būtinybė keisti teisės aktus bei kitos nuo CPVA nepriklausančios aplinkybės) negali PĮP įvertinti per nustatytą terminą, vertinimo terminas gali būti pratęstas CPVA sprendimu.
12. Galimi pareiškėjai – juridiniai asmenys, su kuriais sudarytos viešųjų paslaugų teikimo sutartys vykdyti keleivių vežimo veiklą savivaldybių, kurios 2014–2020 m. Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos lėšomis nerengė ir neįgyvendino darnaus judumo mieste planų: Akmenės, Alytaus, Anykščių, Biržų, Ignalinos, Joniškio, Jurbarko, Kaišiadorių, Kauno, Kelmės, Klaipėdos, Kretingos, Kupiškio, Lazdijų, Molėtų, Pakruojo, Panevėžio, Pasvalio, Plungės, Prienų, Radviliškio, Raseinių, Rokiškio, Skuodo, Šakių, Šalčininkų, Šiaulių, Šilalės, Šilutės, Širvintų, Švenčionių, Trakų, Ukmergės,
Varėnos, Vilkaviškio, Vilniaus ir Zarasų rajonų bei Elektrėnų, Kalvarijos, Kazlų Rūdos, Pagėgių ir Rietavo, teritorijose.13. Projektas vykdomas be partnerių.
14. Pareiškėjas yra tiesiogiai atsakingas už projekto parengimą, įgyvendinimą, rezultatus ir turi užtikrinti, kad įsigytos visai netaršios viešojo transporto priemonės 5 metus po projekto finansavimo pabaigos būtų naudojamos pagal Aprašo 2.12 papunktyje nurodytas viešųjų paslaugų teikimo sutartis (detalūs poprojektiniam laikotarpiui taikomi reikalavimai nurodyti Aprašo 11 punkte).
15. Kiekvienas projektas turi atitikti:
15.1. bendruosius projektų atrankos kriterijus, kurių sąrašas ir vertinimo metodika nustatyti Projektų taisyklių 2 priede;
15.2. Apraše nurodytus reikalavimus;
15.3. specialųjį ir prioritetinius atrankos kriterijus, nustatytus Aprašo 9.1 papunktyje;
15.4. NKL plano reformos „Judame neteršdami aplinkos“ investicijos tikslą „Parama netaršioms viešojo transporto priemonėms įsigyti“ ir siekiamą rezultatą „Pristatytų elektra varomų ir (arba) vandeniliu pildomų viešojo transporto priemonių (autobusų) skaičius“.
16. Projektas turi prisidėti prie 2021 m. rugsėjo 28 d. Komisijos deleguotojo reglamento (ES) 2021/2106, kuriuo nustatomi ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo rezultatų suvestinės bendri rodikliai, išsamiai apibrėžiami jos elementai ir taip papildomas Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) 2021/241, kuriuo nustatoma ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonė, priede nustatyto 9 bendrojo rodiklio „Paramą gavusių įmonių (iš kurių mažosios, įskaitant labai mažas, vidutinės ir didelės) skaičius“.
17. Projekto veiklos turi šalinti Susisiekimo plėtros programoje nustatytą problemos „Transporto sektorius generuoja didžiausią šiltnamio efektą sukeliančių dujų (ŠESD) ir transportui būdingų oro teršalų dalį Lietuvoje“ priežastį – trūksta alternatyviųjų netaršių transporto priemonių keleiviams ir kroviniams vežti ir viešasis transportas bei jo infrastruktūra nevisiškai pritaikyta individualių poreikių turintiems žmonėms.
18. Pagal Aprašą teikiamo projekto veiklų įgyvendinimo trukmė negali būti ilgesnė kaip 30 mėnesių nuo projekto sutarties pasirašymo dienos. Tam tikrais atvejais dėl objektyvių priežasčių, kurių pareiškėjas negalėjo numatyti PĮP pateikimo ir vertinimo metu, projekto įgyvendinimo trukmė gali būti pratęsta CPVA ir Ministerijos sprendimu Projektų taisyklių nustatyta tvarka, nepažeidžiant Projektų taisyklių 149.3 papunktyje nustatyto termino.
19. Siekiant užtikrint atitiktį Reglamento (ES) Nr. 651/2014 6 straipsnio nuostatoms, projekto veiklos gali būti pradėtos įgyvendinti tik pateikus (užregistravus) PĮP CPVA, tačiau projekto išlaidos nuo PĮP registravimo CPVA dienos iki projekto sutarties pasirašymo yra patiriamos pareiškėjo rizika. Projektui, kurio veiklos pradėtos įgyvendinti iki PĮP registravimo CPVA dienos, finansavimas neskiriamas.
20. Pagal Aprašą finansavimas nėra skiriamas projektui, jeigu pareiškėjas yra įtrauktas į Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos interneto svetainėje skelbiamą fizinių ir (arba) juridinių asmenų, turinčių sąsajas su subjektais, kuriems taikomos tarptautinės sankcijos, sąrašą.
21. Finansavimas neteikiamas projektams, vykdomiems ne Lietuvos Respublikos teritorijoje.
22. Kartu su PĮP pareiškėjas turi CPVA pateikti užpildytus Projektų taisyklėse nustatytus PĮP priedus ir šiuos dokumentus arba informaciją:
22.1. investicijų projektą kartu su investicijų skaičiuokle; investicijų projektas turi būti parengtas pagal Investicijų projektų, kuriems siekiama gauti finansavimą iš Europos Sąjungos struktūrinės paramos ir (arba) valstybės biudžeto lėšų, rengimo metodiką, patvirtintą viešosios įstaigos Centrinės projektų valdymo agentūros direktoriaus 2014 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. 2014/8-337, kuri skelbiama interneto svetainėje ppplietuva.lt skiltyje „Viešųjų investicijų projektų rengimas“ prie „Rengimas ir vertinimas“ (taikoma, kai investicijų suma, išskyrus (atėmus) jai tenkantį pirkimo ir (arba) importo
pridėtinės vertės mokestį, viršija vieną milijoną eurų);22.2. viešojo keleivių vežimo paslaugų teikimo Aprašo 2.12 papunktyje nurodytų savivaldybių teritorijose sutarties (-čių) kopijas;
22.3. laisvos formos deklaraciją, kuria projekto tęstinumui užtikrinti pareiškėjas įsipareigoja dalyvauti Aprašo 2.12 papunktyje nurodytų savivaldybių vykdomųjų institucijų arba jų įgaliotų viešojo administravimo subjektų organizuojamose vežėjų parinkimo procedūrose keleivių vežimo viešosioms paslaugoms teikti (taikoma, jeigu viešojo transporto paslaugų teikimo sutarties galiojimo terminas yra trumpesnis nei 5 metai nuo planuojamos projekto veiklų įvykdymo pabaigos);
22.4. projekto atitiktį Aprašo 9.1 papunktyje nurodytiems prioritetiniams atrankos kriterijams pagrindžiančius dokumentus: transporto priemonės planuojamai 5 metų laikotarpio ridai patvirtinti – pareiškėjo pasirašytą pagrindimą, parengtą pagal Aprašo 2.22.2 ir 2.22.3 papunkčiuose nurodytų dokumentų duomenis, degalų normoms pagrįsti – baziniam scenarijui (dyzelinius degalus naudojančių transporto priemonių) – įsakymų, potvarkių, kuriais patvirtintos degalų normos, kopijas ir (arba) gamintojo oficialią informaciją, projektiniam scenarijui – planuojamų įsigyti transporto priemonių specifikaciją atitinkančius ne mažiau kaip 3 tiekėjų komercinius pasiūlymus ir (arba) gamintojų oficialią informaciją; jeigu planuojamoms įsigyti transporto priemonėms elektros energija ir (arba) vandenilis bus naudojami tik iš atsinaujinančių energijos išteklių, būtina pateikti tokios energijos pirkimo (tiekimo) sutarties arba ketinimų protokolo ar kito lygiaverčio dokumento kopiją;
22.5. dokumentus, pagrindžiančius projekto biudžetą:
22.5.1. naujų įsigyjamų visai netaršių transporto priemonių kainą ir tos pačios kategorijos naujų galiojančius Europos Sąjungos standartus atitinkančių transporto priemonių, kurios būtų įsigytos be valstybės pagalbos, kainą (kaip nustatyta Aprašo 8.3 ir 13.2.1 papunkčiuose) pagrindžiančius dokumentus (pasirašytas vykdytų pirkimų sutartis (ne ankstesnes kaip 24 mėnesių), bent 3 tiekėjų komercinius pasiūlymus, nuorodas į rinkos kainas ir kt.);
22.5.2. įkrovimo / pildymo infrastruktūros įrengimo išlaidų skaičiavimą pagrindžiančius dokumentus (pasirašytas vykdytų pirkimų sutartis (ne ankstesnes kaip 24 mėnesių), bent 3 tiekėjų komercinius pasiūlymus, nuorodas į rinkos kainas, rangos darbų skaičiuojamąsias sąmatas ir kt.).
22.6. pareiškėjo pažymą, patvirtinančią pareiškėjo indėlį finansuojant projekto tinkamų išlaidų dalį, kurios nepadengia projektui skiriamo finansavimo lėšos, ir netinkamas finansuoti projekto lėšomis išlaidas, nurodant finansavimo šaltinius, sumas ir laiką; pažyma turi būti patvirtinta pareiškėjo vadovo ir
vyriausiojo finansininko parašais;22.7. dokumentus, patvirtinančius, kad pareiškėjo nuosavų lėšų šaltiniai, iš kurių įgyvendinamas projektas ar jo dalis, atitinka Aprašo 2.7 papunkčio reikalavimus;
22.8. pareiškėjo smulkiojo ir vidutinio verslo statuso deklaraciją (https://eimin.lrv.lt/lt/veiklos-sritys/verslo-aplinka/smulkiojo-ir-vidutinio-verslo-politika/statuso-deklaravimas-aktualus-dokumentai), jei pareiškėjas yra maža arba vidutinė įmonė, kaip šios sąvokos apibrėžtos Smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatymo 3 straipsnyje (deklaracijos forma patvirtinta Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2008 m. kovo 26 d. įsakymu Nr. 4-119 „Dėl Smulkiojo ir vidutinio verslo subjekto statuso deklaravimo tvarkos aprašo ir Smulkiojo ir vidutinio verslo subjekto statuso deklaracijos formos patvirtinimo“; deklaraciją privaloma pateikti Excel formatu, pasirašytą kvalifikuotu parašu), arba laisvos formos deklaraciją, jei pareiškėjas yra didelė įmonė (t. y. juridinis asmuo, neatitinkantis
labai mažos, mažos arba vidutinės įmonės apibrėžimo, pateikto Smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatyme), kuri patvirtina, kad įmonė neturi smulkiojo ir vidutinio verslo subjekto statuso ir turi būti nurodyta informacija apie susijusių įmonių sąrašą;22.9. užpildytą Projekto (įskaitant jungtinį projektą) atitikties reikšmingos žalos nedarymo horizontaliajam principui vertinimo reikalavimų aprašą (Aprašo1 priedas);
22.10. Vienos įmonės deklaraciją (Aprašo 2 priedas), jeigu pretenduojama į įsigyjamoms visai netaršioms transporto priemonėms įkrauti / pildyti būtinos infrastruktūros de minimis finansavimą pagal Reglamentą (ES) Nr. 1407/2013;
22.11. projekto įgyvendinimo metu planuojamų įsigyti visai netaršių transporto priemonių technines specifikacijas ir, jeigu planuojama įsigyti ir įdiegti visai netaršių transporto priemonių įkrovimo / pildymo infrastruktūrą, jos projektinius sprendinius, kuriuose atsispindėtų subsidijos lėšomis įsigyjamos įrangos aprašymas, planuojamos įdiegti įrangos pajėgumai ir pagrindiniai techniniai parametrai, taip pat gautus specialiuosius reikalavimus (jeigu jie privalomi) ir inžinerinių tinklų ir komunikacijų savininkų ar naudotojų, prie kurių bus prijungiama planuojama įrengti įranga, išduotas prijungimo sąlygas
(vadovaujantis Statybos įstatymo 24 straipsnio nuostatomis);22.12. pareiškėjo nuosavybės teisę į nekilnojamojo turto objektą (-us), kuriame bus diegiama visai netaršių transporto priemonių įkrovimo / pildymo infrastruktūra, įrodančius dokumentus – valstybės įmonės Registrų centro Nekilnojamojo turto registro išrašą, arba nekilnojamojo turto objekto valdymą (ne trumpiau nei galima projekto trukmė su galimu pratęsimu ir Aprašo 11.1 papunktyje nurodytas projekto tęstinumo reikalavimų užtikrinimo terminas) kitais teisėtais pagrindais įrodančius dokumentus ir (arba) panaudos davėjo ar nuomotojo rašytinį sutikimą vykdyti projekto veiklas nekilnojamojo turto objekte, jei statinys ar žemės sklypas yra naudojamas pagal panaudos ar nuomos sutartį ir jei toks sutikimas nėra suteikiamas nuomos ar panaudos sutartyje (taikoma, kai projekto lėšomis finansuojama įsigyjamoms visai netaršioms transporto priemonėms įkrauti / pildyti būtina infrastruktūra);
22.13. jeigu žemės sklypas, kuriame bus diegiama visai netaršių transporto priemonių įkrovimo / pildymo infrastruktūra, nėra suformuotas, pareiškėjas turi pateikti Nacionalinės žemės tarnybos prie Aplinkos ministerijos sutikimą vykdyti projekte numatytas veiklas valstybinėje žemėje (taikoma, kai projekto lėšomis finansuojama įsigyjamoms visai netaršioms transporto priemonėms įkrauti / pildyti būtina infrastruktūra);
22.14. įsipareigojimą, kad, jeigu, vadovaujantis Lietuvos Respublikos planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymu, privaloma atlikti poveikio aplinkai vertinimą, per 2 mėnesius nuo projekto sutarties pasirašymo bus pateikta Poveikio aplinkai vertinimo ataskaita ir turės atsakingos institucijos galiojantį teigiamą sprendimą dėl planuojamos ūkinės veiklos galimybių, arba galiojančią atrankos išvadą, kad poveikio aplinkai vertinimas neprivalomas, kai pagal Planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymo nuostatas nustatyta tvarka turi būti atliktos planuojamos ūkinės
veiklos poveikio aplinkai vertinimo procedūros (jei taikoma), arba pagrindimą, kodėl nurodytos procedūros netaikomos (taikoma, kai projekto lėšomis finansuojama įsigyjamoms visai netaršioms transporto priemonėms įkrauti / pildyti būtina infrastruktūra);22.15. kai planuojama ūkinė veikla susijusi su įsteigtomis ar potencialiomis „Natura 2000“ teritorijomis ar artima tokių teritorijų aplinka, pareiškėjas iki PĮP pateikimo turi būti atlikęs „Natura 2000“ teritorijų reikšmingumo nustatymą, vadovaudamasis Planų ar programų ir planuojamos ūkinės veiklos įgyvendinimo poveikio įsteigtoms ar potencialioms „Natura 2000“ teritorijoms reikšmingumo nustatymo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2006 m. gegužės 22 d. įsakymu Nr. D1-255 „Dėl Planų ar programų ir planuojamos ūkinės veiklos įgyvendinimo poveikio įsteigtoms ar potencialioms „Natura 2000“ teritorijoms reikšmingumo nustatymo tvarkos aprašo patvirtinimo“, nuostatomis ir turėti atsakingos institucijos Planų ar programų įgyvendinimo poveikio įsteigtoms ar potencialioms „Natura 2000“ teritorijoms reikšmingumo išvadą (jei taikoma) arba pateikti pagrindimą, kodėl nurodytos procedūros netaikomos (taikoma, kai projekto lėšomis finansuojama įsigyjamoms visai netaršioms transporto priemonėms įkrauti / pildyti būtina infrastruktūra);
22.16. pareiškėjo paskutinių finansinių metų Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka patvirtintų metinės finansinės (konsoliduotosios, jeigu taikoma) atskaitomybės dokumentų kopijas (netaikoma pareiškėjui, kuris šias kopijas yra pateikęs Juridinių asmenų registrui).
23. Projektų įgyvendinimo reikalavimai:
23.1. projektas įgyvendinamas pagal projekto sutartyje, Apraše ir Projektų taisyklėse nustatytus reikalavimus;
23.2. pareiškėjas turi įgyvendinti privalomus matomumo ir informavimo reikalavimus, numatytus Projektų taisyklių VIII skyriaus pirmajame skirsnyje;
23.3. pareiškėjas privalo užtikrinti, kad visi su projekto įgyvendinimu susiję pirkimai būtų vykdomi vadovaujantis pirkimų vykdymo ir vertinimo tvarka, nustatyta Projektų taisyklių 7 priede; Energijos vartojimo efektyvumo ir aplinkos apsaugos reikalavimų, taikomų įsigyjant kelių transporto priemones, nustatymo ir atvejų, kada juos privaloma taikyti, tvarkos aprašu, patvirtintu 2011 m. vasario 21 d. Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro įsakymu Nr. 3-100 „Dėl Energijos vartojimo efektyvumo ir aplinkos apsaugos reikalavimų, taikomų įsigyjant kelių transporto priemones, nustatymo ir atvejų, kada juos privaloma taikyti, tvarkos aprašo patvirtinimo“; viešojo transporto priemonės įsigyjamos iš tiekėjų ir (arba) gamintojų, kuriems netaikomos Lietuvos Respublikoje įgyvendinamos tarptautinės sankcijos, kaip tai apibrėžta Lietuvos Respublikos tarptautinių sankcijų įstatyme; statybų darbų projektas turi būti įgyvendinamas vadovaujantis Statybos įstatymu, statybos techninių reglamentų reikalavimais ir kitais Lietuvos Respublikos teisės aktais; projekto pirkimų sutartys turi būti įgyvendinamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos teisės aktais;
23.4. projekto įgyvendinimo metu baigus galioti viešojo transporto paslaugų teikimo sutarčiai (-ims) arba jas nutraukus, projekto vykdytojas privalo pateikti CPVA naujai sudarytas ir galiojančias viešojo transporto paslaugų teikimo Aprašo 2.12 papunktyje nurodytų savivaldybių teritorijose sutartis; nepateikus šių sutarčių, projekto sutartis nutraukiama Projektų taisyklių IV skyriaus antrajame skirsnyje nustatyta tvarka.
24. Įgyvendinant pagal Aprašą finansuojamą veiklą, turi būti įsigytos naujos (neeksploatuotos), savaeigės visai netaršios keleivinio transporto priemonės, kurioms (kiekvienai) taikomi šie reikalavimai:
24.1. turi būti sertifikuota pagal 2018 m. gegužės 30 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2018/858 dėl motorinių transporto priemonių ir jų priekabų bei tokioms transporto priemonėms skirtų sistemų, komponentų ir atskirų techninių mazgų patvirtinimo ir rinkos priežiūros, kuriuo iš dalies keičiami reglamentai (EB) Nr. 715/2007 ir (EB) Nr. 595/2009 bei panaikinama Direktyva 2007/46/EB, reikalavimus ir turėti patvirtinimo institucijos išduotą galiojantį transporto priemonės ES tipo atitikties liudijimą;
24.2. turi būti I, II ir A klasių, kaip tai apibrėžta Jungtinių Tautų Europos ekonomikos komisijos (JT EEK) taisyklėje Nr. 107 „Vienodos nuostatos dėl M2 arba M3 kategorijos transporto priemonių patvirtinimo, atsižvelgiant į jų bendrąją konstrukciją“ (toliau – JT EEK taisyklė Nr. 107);
24.3. turi būti žemagrindė, kurioje ne mažiau kaip 35 proc. ploto skirta keleiviams stovėti (sujungtosiose transporto priemonėse – priekinėje dalyje); šis plotas turi būti tarp ašių, be laiptų ir iš jo galima prieiti bent prie vienų tarnybinių durų; transporto priemonės kėbulo kodas registracijos liudijime CE –žemagrindė vienaukštė transporto priemonė;
24.4. turi būti įrengta ne mažiau kaip 13 sėdimųjų vietų, neįskaitant vairuotojo vietos, papildomai gali būti įrengta iki trijų atlenkiamų (pagalbinių) sėdynių, kurias gali būti privalu užleisti neįgaliajam asmeniui vežimėlyje arba vaikiškam vežimėliui; įrengta mažiausiai viena vieta neįgaliųjų vežimėlio naudotojui arba vaikiškam vežimėliui; numatytas pagal JT EEK taisyklės Nr. 107 reikalavimus sertifikuotas neįgaliojo vėžimėlio tvirtinimas priklausomai nuo autobuso klasės; privalo būti įrengtas ir vaikiško vėžimėlio tvirtinimas; bendras įrengtų sėdimųjų ir stovimųjų vietų skaičius turi būti ne mažesnis kaip 20;
24.5. neįgaliųjų vežimėlių naudotojų ir vaikiškų vežimėlių įvažiavimas / išvažiavimas turi būti numatytas per šonines (ne galines) transporto priemonės duris;
24.6. transporto priemonė ar jos dalis, kurioje neįgaliųjų vežimėlių naudotojai įlaipinami / išlaipinami, turi būti žemagrindė (nužeminta grindų zona be papildomų laiptelių);
24.7. turi turėti įrengtas pirmenybines sėdimas vietas (specialiąsias sėdynes – padidintas, atitinkamai paženklintas) ir kitą privalomą įrangą, atitinkančią JT EEK taisyklės Nr. 107 reikalavimus, riboto judumo keleiviams; šios sėdimos vietos privalo būti pasiekiamos iš nužemintos grindų zonos be papildomų laiptelių; atlenkiamos sėdynės nėra laikomos pirmenybinėmis sėdynėmis;
24.8. turi būti įrengta vaizdo stebėjimo sistema, skirta keleivių ir vairuotojų saugumui užtikrinti, leidžianti stebėti visą transporto priemonės saloną;
24.9. turi būti aprūpinta išoriniu keleivių įlipimo / išlipimo durų apšvietimu, transporto priemonei sustojus ir atidarius duris;
24.10. turi atitikti kitus transporto priemonių pritaikymo individualių poreikių turintiems asmenims reikalavimus, numatytus Viešojo transporto priemonių pritaikymo neįgaliesiems ir riboto judumo asmenims reikalavimų apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2022 m. rugsėjo 19 d. įsakymu Nr. 3-439 „Dėl Viešojo transporto priemonių pritaikymo neįgaliesiems ir riboto judumo asmenims reikalavimų aprašo patvirtinimo“;
24.11. transporto priemonė turi būti aprūpinta antialkoholiniu variklio užraktu (alkoholio matuokliu, sujungtu su variklio paleidimo mechanizmu ir galinčiu užblokuoti variklio paleidimą, jeigu į jį įpučiamame / iškvepiamame ore alkoholio koncentracija viršija numatytąją);
24.12. kelių transporto priemonė turi atitikti Leidimų vežti keleivius reguliaraus susisiekimo kelių transporto maršrutais išdavimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2006 m. vasario 14 d. įsakymu Nr. 3-62 „Dėl Leidimų vežti keleivius reguliaraus susisiekimo kelių transporto maršrutais išdavimo taisyklių patvirtinimo“, III skyriuje nustatytus reikalavimus bei Keleivių ir bagažo vežimo kelių transportu taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2011 m. balandžio 13 d. įsakymu Nr. 3-223 „Dėl Keleivių ir bagažo vežimo kelių transportu taisyklių
patvirtinimo“, V skyriuje nustatytus reikalavimus.Horizontaliųjų principų ir atitinkamų Europos Sąjungos pagrindinių teisių chartijos nuostatų laikymosi reikalavimai
1. Įgyvendinant projektą neturi būti pažeidžiami HP: darnaus vystymosi, įskaitant reikšmingos žalos nedarymo principą; lygių galimybių ir nediskriminavimo (dėl lyties, rasės, tautybės, pilietybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, religijos, negalios ar kt.), įskaitant prieinamumo visiems reikalavimo užtikrinimą (paslaugų, infrastruktūros, fizinės ar e. aplinkos sprendimai, informacijos, transporto prieinamumo ir pan.); inovatyvumo (kūrybingumo) (vykdomi inovatyvūs viešieji pirkimai, taikomos naujos technologijos, kuriami ar diegiami inovatyvūs sprendimai ir pan.), ir atsižvelgiama į Jungtinių Tautų neįgaliųjų teisių konvencijos nuostatas. Neturi būti numatyta projekto įgyvendinimo veiksmų, kurie turėtų neigiamą poveikį įgyvendinant HP.
2. Projekto veiklomis prisidedama prie Nacionaliniame pažangos plane įtvirtinto darnaus vystymosi HP įgyvendinimo ir pažangos rodiklių „1.2 Žaliųjų viešųjų pirkimų vertės dalis nuo visų viešųjų pirkimų dalies“ ir „1.3. Išmetamų į atmosferą šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekio pokytis ES ATLPS nedalyvaujančiuose sektoriuose, palyginti su 2005 m.“ pasiekimo.
3. Projekto veiklomis prisidedama prie universalaus dizaino principo įgyvendinimo, t. y. PĮP pagrindžiama, kaip įsigytos viešojo transporto priemonės atitiks visų visuomenės grupių poreikius.
4. Projekto veiklos tiesiogiai neturės poveikio inovatyvumo (kūrybingumo) HP, nes nėra susijusios su sisteminių inovacijų ekosistemos problemų sprendimu ar atviros, laisvos, savimi pasitikinčios ir kūrybingos visuomenės, kuri yra būtina inovatyvumo sąlyga, ugdymu, tačiau ir neturės neigiamo poveikio šiam HP.
5. Projekto įgyvendinimo metu turi būti laikomasi klimato ir aplinkos apsaugos standartų, atsižvelgiant į Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 11 straipsnį, Jungtinių Tautų darnaus vystymosi tikslus, Jungtinių Tautų bendrosios klimato kaitos konvencijos Paryžiaus susitarimą. Jokia projekto veikla neturi būti daroma reikšmingos žalos 6 aplinkos tikslams, nurodytiems 2020 m. birželio 18 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamente (ES) 2020/852 dėl sistemos tvariam investavimui palengvinti sukūrimo, kuriuo iš dalies keičiamas Reglamentas (ES) 2019/2088. Projekto atitikties reikšmingos žalos nedarymo HP vertinimo reikalavimai pateikiami Aprašo 1 priede.
-
Projekto įgyvendinimo plano teikimas
PĮP rengimas ir jo pateikimo tvarka
Projektų įgyvendinimo planas turi būti parengtas pagal Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“, 1 priedą. Parengtas projektų įgyvendinimo planas (su visais privalomais priedais) pasirašomas kvalifikuotu elektroniniu parašu ir teikiamas el. paštu info@cpva.lt.
PĮP derinimas su ministerija
Netaikoma
Teikiant PĮP kartu turi būti pateikta:
☒ Informacijos apie pareiškėjui (partneriui) suteiktą valstybės pagalbą (išskyrus de minimis) forma
☒ Informacija apie projektui taikomus aplinkosaugos reikalavimus☒ Kiti priedai:
Išvardijami su projekto įgyvendinimo planu privalomi pateikti dokumentai ir nurodomos dokumentų formų nuorodos internete. Atkreipiame dėmesį, kad šiame punkte turi būti nurodomi tik tie dokumentai, kurie teikiami su PĮP. Priedai, kurie yra patvirtinti kaip PAFT priedai turi būti dedami su nuorodomis į aktualias galiojančias dokumentų versijas.Kartu su PĮP pareiškėjas turi CPVA pateikti užpildytus Projektų taisyklėse nustatytus PĮP priedus ir šiuos dokumentus arba informaciją:
1. investicijų projektą kartu su investicijų skaičiuokle; investicijų projektas turi būti parengtas pagal Investicijų projektų, kuriems siekiama gauti finansavimą iš Europos Sąjungos struktūrinės paramos ir (arba) valstybės biudžeto lėšų, rengimo metodiką, patvirtintą viešosios įstaigos Centrinės projektų valdymo agentūros direktoriaus 2014 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. 2014/8-337, kuri skelbiama interneto svetainėje ppplietuva.lt skiltyje „Viešųjų investicijų projektų rengimas“ prie „Rengimas ir vertinimas“ (taikoma, kai investicijų suma, išskyrus (atėmus) jai tenkantį pirkimo ir (arba) importo pridėtinės vertės mokestį, viršija vieną milijoną eurų);
2. viešojo keleivių vežimo paslaugų teikimo Aprašo 2.12 papunktyje nurodytų savivaldybių teritorijose sutarties (-čių) kopijas;
3. laisvos formos deklaraciją, kuria projekto tęstinumui užtikrinti pareiškėjas įsipareigoja dalyvauti Aprašo 2.12 papunktyje nurodytų savivaldybių vykdomųjų institucijų arba jų įgaliotų viešojo administravimo subjektų organizuojamose vežėjų parinkimo procedūrose keleivių vežimo viešosioms paslaugoms teikti (taikoma, jeigu viešojo transporto paslaugų teikimo sutarties galiojimo terminas yra trumpesnis nei 5 metai nuo planuojamos projekto veiklų įvykdymo pabaigos);
4. projekto atitiktį Aprašo 9.1 papunktyje nurodytiems prioritetiniams atrankos kriterijams pagrindžiančius dokumentus: transporto priemonės planuojamai 5 metų laikotarpio ridai patvirtinti – pareiškėjo pasirašytą pagrindimą, parengtą pagal Aprašo 2.22.2 ir 2.22.3 papunkčiuose nurodytų dokumentų duomenis, degalų normoms pagrįsti – baziniam scenarijui (dyzelinius degalus naudojančių transporto priemonių) – įsakymų, potvarkių, kuriais patvirtintos degalų normos, kopijas ir (arba) gamintojo oficialią informaciją, projektiniam scenarijui – planuojamų įsigyti transporto priemonių specifikaciją atitinkančius ne mažiau kaip 3 tiekėjų komercinius pasiūlymus ir (arba) gamintojų oficialią informaciją; jeigu planuojamoms įsigyti transporto priemonėms elektros energija ir (arba) vandenilis bus naudojami tik iš atsinaujinančių energijos išteklių, būtina pateikti tokios energijos pirkimo (tiekimo) sutarties arba ketinimų protokolo ar kito lygiaverčio dokumento kopiją;
5. dokumentus, pagrindžiančius projekto biudžetą:
5.1. naujų įsigyjamų visai netaršių transporto priemonių kainą ir tos pačios kategorijos naujų galiojančius Europos Sąjungos standartus atitinkančių transporto priemonių, kurios būtų įsigytos be valstybės pagalbos, kainą (kaip nustatyta Aprašo 8.3 ir 13.2.1 papunkčiuose) pagrindžiančius dokumentus (pasirašytas vykdytų pirkimų sutartis (ne ankstesnes kaip 24 mėnesių), bent 3 tiekėjų komercinius pasiūlymus, nuorodas į rinkos kainas ir kt.);
5.2. įkrovimo / pildymo infrastruktūros įrengimo išlaidų skaičiavimą pagrindžiančius dokumentus (pasirašytas vykdytų pirkimų sutartis (ne ankstesnes kaip 24 mėnesių), bent 3 tiekėjų komercinius pasiūlymus, nuorodas į rinkos kainas, rangos darbų skaičiuojamąsias sąmatas ir kt.);
6. pareiškėjo pažymą, patvirtinančią pareiškėjo indėlį finansuojant projekto tinkamų išlaidų dalį, kurios nepadengia projektui skiriamo finansavimo lėšos, ir netinkamas finansuoti projekto lėšomis išlaidas, nurodant finansavimo šaltinius, sumas ir laiką; pažyma turi būti patvirtinta pareiškėjo vadovo ir vyriausiojo finansininko parašais;
7. dokumentus, patvirtinančius, kad pareiškėjo nuosavų lėšų šaltiniai, iš kurių įgyvendinamas projektas ar jo dalis, atitinka Aprašo 2.7 papunkčio reikalavimus;
8. pareiškėjo smulkiojo ir vidutinio verslo statuso deklaraciją (https://eimin.lrv.lt/lt/veiklos-sritys/verslo-aplinka/smulkiojo-ir-vidutinio-verslo-politika/statuso-deklaravimas-aktualus-dokumentai), jei pareiškėjas yra maža arba vidutinė įmonė, kaip šios sąvokos apibrėžtos Smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatymo 3 straipsnyje (deklaracijos forma patvirtinta Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2008 m. kovo 26 d. įsakymu Nr. 4-119 „Dėl Smulkiojo ir vidutinio verslo subjekto statuso deklaravimo tvarkos aprašo ir Smulkiojo ir vidutinio verslo subjekto statuso deklaracijos formos patvirtinimo“; deklaraciją privaloma pateikti Excel formatu, pasirašytą kvalifikuotu parašu), arba laisvos formos deklaraciją, jei pareiškėjas yra didelė įmonė (t. y. juridinis asmuo, neatitinkantis labai mažos, mažos arba vidutinės įmonės apibrėžimo, pateikto Smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatyme), kuri patvirtina, kad įmonė neturi smulkiojo ir vidutinio verslo subjekto statuso ir turi būti nurodyta informacija apie susijusių įmonių sąrašą;
9. užpildytą Projekto (įskaitant jungtinį projektą) atitikties reikšmingos žalos nedarymo horizontaliajam principui vertinimo reikalavimų aprašą (Aprašo 1 priedas);
10. Vienos įmonės deklaraciją (Aprašo 2 priedas), jeigu pretenduojama į įsigyjamoms visai netaršioms transporto priemonėms įkrauti / pildyti būtinos infrastruktūros de minimis finansavimą pagal Reglamentą (ES) Nr. 1407/2013;
11. projekto įgyvendinimo metu planuojamų įsigyti visai netaršių transporto priemonių technines specifikacijas ir, jeigu planuojama įsigyti ir įdiegti visai netaršių transporto priemonių įkrovimo / pildymo infrastruktūrą, jos projektinius sprendinius, kuriuose atsispindėtų subsidijos lėšomis įsigyjamos įrangos aprašymas, planuojamos įdiegti įrangos pajėgumai ir pagrindiniai techniniai parametrai, taip pat gautus specialiuosius reikalavimus (jeigu jie privalomi) ir inžinerinių tinklų ir komunikacijų savininkų ar naudotojų, prie kurių bus prijungiama planuojama įrengti įranga, išduotas prijungimo sąlygas (vadovaujantis Statybos įstatymo 24 straipsnio nuostatomis);
12. pareiškėjo nuosavybės teisę į nekilnojamojo turto objektą (-us), kuriame bus diegiama visai netaršių transporto priemonių įkrovimo / pildymo infrastruktūra, įrodančius dokumentus – valstybės įmonės Registrų centro Nekilnojamojo turto registro išrašą, arba nekilnojamojo turto objekto valdymą (ne trumpiau nei galima projekto trukmė su galimu pratęsimu ir Aprašo 11.1 papunktyje nurodytas projekto tęstinumo reikalavimų užtikrinimo terminas) kitais teisėtais pagrindais įrodančius dokumentus ir (arba) panaudos davėjo ar nuomotojo rašytinį sutikimą vykdyti projekto veiklas nekilnojamojo turto objekte, jei statinys ar žemės sklypas yra naudojamas pagal panaudos ar nuomos sutartį ir jei toks sutikimas nėra suteikiamas nuomos ar panaudos sutartyje (taikoma, kai projekto lėšomis finansuojama įsigyjamoms visai netaršioms transporto priemonėms įkrauti / pildyti būtina infrastruktūra);
13. jeigu žemės sklypas, kuriame bus diegiama visai netaršių transporto priemonių įkrovimo / pildymo infrastruktūra, nėra suformuotas, pareiškėjas turi pateikti Nacionalinės žemės tarnybos prie Aplinkos ministerijos sutikimą vykdyti projekte numatytas veiklas valstybinėje žemėje (taikoma, kai projekto lėšomis finansuojama įsigyjamoms visai netaršioms transporto priemonėms įkrauti / pildyti būtina infrastruktūra);
14. įsipareigojimą, kad, jeigu, vadovaujantis Lietuvos Respublikos planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymu, privaloma atlikti poveikio aplinkai vertinimą, per 2 mėnesius nuo projekto sutarties pasirašymo bus pateikta Poveikio aplinkai vertinimo ataskaita ir turės atsakingos institucijos galiojantį teigiamą sprendimą dėl planuojamos ūkinės veiklos galimybių, arba galiojančią atrankos išvadą, kad poveikio aplinkai vertinimas neprivalomas, kai pagal Planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymo nuostatas nustatyta tvarka turi būti atliktos planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo procedūros (jei taikoma), arba pagrindimą, kodėl nurodytos procedūros netaikomos (taikoma, kai projekto lėšomis finansuojama įsigyjamoms visai netaršioms transporto priemonėms įkrauti / pildyti būtina infrastruktūra);
15. kai planuojama ūkinė veikla susijusi su įsteigtomis ar potencialiomis „Natura 2000“ teritorijomis ar artima tokių teritorijų aplinka, pareiškėjas iki PĮP pateikimo turi būti atlikęs „Natura 2000“ teritorijų reikšmingumo nustatymą, vadovaudamasis Planų ar programų ir planuojamos ūkinės veiklos įgyvendinimo poveikio įsteigtoms ar potencialioms „Natura 2000“ teritorijoms reikšmingumo nustatymo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2006 m. gegužės 22 d. įsakymu Nr. D1-255 „Dėl Planų ar programų ir planuojamos ūkinės veiklos įgyvendinimo poveikio įsteigtoms ar potencialioms „Natura 2000“ teritorijoms reikšmingumo nustatymo tvarkos aprašo patvirtinimo“, nuostatomis ir turėti atsakingos institucijos Planų ar programų įgyvendinimo poveikio įsteigtoms ar potencialioms „Natura 2000“ teritorijoms reikšmingumo išvadą (jei taikoma) arba pateikti pagrindimą, kodėl nurodytos procedūros netaikomos (taikoma, kai projekto lėšomis finansuojama įsigyjamoms visai netaršioms transporto priemonėms įkrauti / pildyti būtina infrastruktūra);
16. pareiškėjo paskutinių finansinių metų Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka patvirtintų metinės finansinės (konsoliduotosios, jeigu taikoma) atskaitomybės dokumentų kopijas (netaikoma pareiškėjui, kuris šias kopijas yra pateikęs Juridinių asmenų registrui).
-
Finansuojamos veiklos ir joms keliami reikalavimai
Remiamos veiklos
10-001-06-01-01-03 Miesto ir priemiestinio viešojo transporto priemonių parko atnaujinimas, skatinant naudoti visai netaršias transporto priemones
Išlaidų tinkamumo reikalavimai
1. Projekto išlaidos turi atitikti 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ administravimo taisykles ir Projektų finansavimo ir administravimo taisyklėse (toliau – Projektų taisyklės), patvirtintose Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo, išdėstytus projekto išlaidoms taikomus reikalavimus.
2. Projekto išlaidos turi atitikti Administravimo taisyklių, Projektų taisyklių VII skyriuje ir CPVA parengtose Rekomendacijose dėl projektų išlaidų atitikties Europos Sąjungos fondų reikalavimams, kurios skelbiamos Europos Sąjungos fondų investicijų interneto svetainėje www.esinvesticijos.lt,
išdėstytus projekto išlaidoms taikomus reikalavimus.3. Pagal Aprašą tinkamos finansuoti išlaidos:
3.1. visai netaršių transporto priemonių įsigijimo išlaidos;
3.2. visai netaršių transporto priemonių įkrovimo / pildymo infrastruktūros įrengimo – elektros įkrovimo / degalų pildymo įrangos įsigijimo ir
montavimo, infrastruktūros statybos darbų išlaidos.3.3. Projekto išlaidos gali būti patirtos iki projekto sutarties pasirašymo, neprieštaraujant Aprašo 2.19 papunkčio nuostatoms.
3.4. Projekto išlaidos apmokamos išlaidų kompensavimo būdu projekto vykdytojui deklaruojant patirtas ir apmokėtas išlaidas.
3.5. Pareiškėjo prašymu išankstiniai (avansiniai) mokėjimai gali būti atliekami Projektų taisyklėse numatyta tvarka.
3.6. Pagal Aprašą netinkamomis finansuoti laikomos šios išlaidos:
3.7. nurodytos Projektų taisyklių VII skyriaus trečiajame skirsnyje;
3.8. pridėtinės vertės mokestis;
3.9. žemės įsigijimo ar nuomos;
3.10. įrangos, įrenginių ir kito turto lizingo (finansinės nuomos);
3.11. įrangos, įrenginių ir kito turto atsarginių / pakaitinių dalių įsigijimo išlaidos;
3.12. transporto priemonių eksploatavimo ir susijusios išlaidos;
3.13. naudojamo ilgalaikio turto nusidėvėjimo (amortizacijos) sąnaudos;
3.14. projektą vykdančio personalo ir (arba) projekto veiklose dalyvaujančių asmenų darbo užmokestis, komandiruočių ir kelionių išlaidos;
3.15. netiesioginės išlaidos ir kitos išlaidos pagal fiksuotąją projekto išlaidų normą.
3.16. Nepiniginis pareiškėjo įnašas laikomas netinkamomis finansuoti išlaidomis.
-
Kita informacija
Tikslinės grupės
Visos visuomenės grupės
Galimi pareiškėjai
Juridiniai asmenys
Galimi partneriai
-
Bendrieji atrankos kriterijai
Projektų bendrieji atrankos kriterijai nurodyti Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 2 priede
Specialieji projektų atrankos kriterijai
Projektų atranka vykdoma vadovaujantis specialiuoju projektų atrankos kriterijumi, nurodytu Aprašo 9 punkte.
Projektų prioritetiniai atrankos kriterijai
Projektų atranka vykdoma vadovaujantis prioritetiniais projektų atrankos kriterijais, nurodytais Aprašo 9 punkte. Už atitiktį prioritetiniams projektų atrankos kriterijams projektams skiriami balai.
Pareiškėjas, dalyvaudamas priemonėje ir vykdydamas projektą, turi užtikrinti, kad:
- projektas būtų įgyvendinamas pagal kvietime, ES ir nacionaliniuose teisės aktuose nustatytas sąlygas bei tvarką;
- PĮP vertinimo metu neturi neišnykusio arba nepanaikinto teistumo arba dėl pareiškėjo per pastaruosius 5 metus nebuvo priimtas ir įsiteisėjęs apkaltinamasis teismo nuosprendis dėl neteisėtos veiklos, kenkiančios LR ir (arba) ES finansiniams interesams;
- pareiškėjo vadovo ar įgalioto asmens, privatūs interesai yra suderinti su visuomenės viešaisiais interesais;
- projekte atlikti ir (ar) numatomi atlikti pirkimai bus vykdomi, vadovaujantis LR viešųjų pirkimų įstatymo nuostatomis;
- bus imtasi tinkamų priemonių, siekiant užkirsti kelią sukčiavimui, korupcijai, interesų konfliktams ir dvigubam finansavimui, kurie kenkia ES finansiniams interesams
- pareiškėjo planuojamų įgyvendinti projekto veiklų išlaidos nebus finansuojamos pagal kitus pareiškėjo įgyvendintus ir (arba) įgyvendinamus projektus;
- VšĮ „Centrinė projektų valdymo agentūra“ (toliau – CPVA) pateiks šiuos duomenis: galutinio lėšų gavėjo pavadinimą; paslaugų teikėjo, rangovo arba subteikėjo, subrangovo pavadinimą (kai galutinis lėšų gavėjas yra perkančioji organizacija); lėšų gavėjo tikrojo (-ųjų) savininko (-ų) arba paslaugų teikėjo, rangovo vardą, pavardę ir gimimo datą. Duomenų kaupimą ir saugojimą vykdys CPVA;
- bus duotas sutikimas svetainėje esinvesticijos.lt ir kitose su ES investicijomis susijusiose interneto svetainėse bei komunikacijos, matomumo priemonėse visuomenės informavimo tikslais bus paskelbti šie duomenys: projekto vykdytojo pavadinimas, partnerio pavadinimas, JP projekto vykdytojo pavadinimas (fizinio asmens vardo ir pavardės viešinimo trukmė yra 2 metai), rangovo ir subrangovo, prekių tiekėjo ir subtiekėjo, paslaugų teikėjo ar subteikėjo pavadinimas (kai vykdomi viešieji pirkimai ar ne perkančiosios organizacijos pirkimai, projekto pavadinimas, projekto tikslas ir rezultatai, projekto pradžios ir pabaigos laikas, bendra projekto vertė, ES lėšų šaltinio (fondo) pavadinimas ir jo finansavimo dydis, su projektu susijusi intervencinės priemonės sritis, projekto įgyvendinimo vietos šalies nuoroda arba geografinė padėtis;
- projekto vykdytojo pagrindinėje interneto svetainėje (jeigu tokia yra) ir socialiniuose tinkluose per 20 darbo dienų nuo projekto sutarties pasirašymo dienos bus paskelbtas trumpas projekto aprašymas, kuriame pristatomos visos įgyvendinant projektą suplanuotos veiklos, poveiklės, nurodomi projekto tikslai bei rezultatai ir informuojama apie gautą ES finansavimą.
- bus sudarytos sąlygos ES ir (ar) nacionalinių institucijų atstovams atlikti ex-ante pirkimų patikrinimus, taip pat tikrinti, ar suteiktas finansavimas yra naudojamas laikantis ES ir nacionalinių taisyklių reikalavimų, pirmiausia: sukčiavimo, korupcijos, interesų konfliktų prevencijos ir dvigubo finansavimo srityse.
-
Kontaktiniai asmenys
Vardas Pavardė Institucija Pareigos Telefonas El. paštas Ieva Baltaduonytė Centrinė projektų valdymo agentūra Vyresnysis projektų vadovas 37065803026 i.baltaduonyte@cpva.lt -
Veiklos sritis
-
ES politikos tikslas
-
Programa
-
Projektų atrankos būdas
-
Komponentas
- Žalioji Lietuvos transformacija