Skatinti atsinaujinančių energijos išteklių diegimą pramonės įmonėse (Vidurio ir Vakarų Lietuvos regionas)
2023 m. vasario 28 d. 23:59
Pasibaigęs
2024-09-16 03:11
02-011-K
10 000 000,00 €
Pasibaigęs
-
Projekto įgyvendinimo plano pateikimo terminas
Nuo - 2022-11-18 14:00
Iki - 2023-02-28 23:59 -
Aprašymas
Kvietimas parengtas vadovaujantis 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 05-001-01-04-02 „Skatinti įmones pereiti link neutralios klimatui ekonomikos“ veiklos „Skatinti atsinaujinančių energijos išteklių diegimą pramonės įmonėse (Vidurio ir vakarų Lietuvos regionas)“ projektų finansavimo sąlygų aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministro 2022 m. lapkričio 14 d. įsakymų Nr. 4-1115 (toliau – PFSA) ir Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos pateiktu Kvietimų teikti projektų įgyvendinimo planus planu.
-
Bendrieji JP projektų reikalavimai
Reikalavimai projektams
PFSA 2 punkte nurodyti reikalavimai projektams:
2.1. Remiama veikla: skatinti AEI diegimą pramonės įmonėse (Vidurio ir vakarų Lietuvos regionas).
2.2. Reikalavimai pareiškėjams:
2.2.1. Galimi pareiškėjai – pramonės įmonės.
2.2.2. Projekto partneriai nėra galimi.
2.2.3. Vienas pareiškėjas gali pateikti tik vieną PĮP, pagal Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 1 priedą.
2.2.4. Pareiškėjas yra gaminantis vartotojas, kaip tai apibrėžta PFSA 1.2.5 papunktyje.
2.2.5. Finansavimas gali būti skiriamas pareiškėjams visose srityse, išskyrus Reglamento (ES) Nr. 2021/1058 7 straipsnio 1–6 dalyse nustatytus atvejus, Reglamento (ES) Nr. 651/2014 1 straipsnio 2–5 dalyse ir 41 straipsnyje nustatytus apribojimus.
2.3.1. Projekto veiklos negali būti finansuotos ar finansuojamos iš kitų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir (arba) savivaldybių biudžetų, kitų piniginių išteklių, kuriais disponuoja valstybė ir (ar) savivaldybės, Europos Sąjungos (toliau – ES) struktūrinių fondų, kitų ES finansinės paramos priemonių ar kitos tarptautinės paramos lėšų ir kurioms apmokėti skyrus ES struktūrinių fondų lėšų jos būtų pripažintos tinkamomis finansuoti ir (arba) apmokėtos daugiau nei vieną kartą, įskaitant de minimis pagalbą.
2.3.2. Projekto veiklos įgyvendinamos Vidurio ir vakarų Lietuvos regione.
2.3.3. Projektų veiklų įgyvendinimo trukmė turi būti ne ilgesnė kaip 24 mėnesiai nuo iš ES fondų investicijų lėšų bendrai finansuojamo projekto sutarties pasirašymo dienos. Dėl objektyvių priežasčių, kurių projekto vykdytojas negalėjo numatyti PĮP pateikimo ir vertinimo metu, projekto veiklų įgyvendinimo laikotarpis gali būti pratęstas Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse nustatyta tvarka.
2.3.4. Projekto veiklos turi būti pradėtos įgyvendinti ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo projekto sutarties pasirašymo dienos. Veiklų pradžia suprantama kaip pasirašytos pirkimo sutarties data (kai pirkimas pagal Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 7 priedą „Pirkimų taisyklės“ (toliau – Pirkimų taisyklės) galimas iš vieno tiekėjo) arba kvietimo dalyvauti pirkime skelbimo svetainėje esinvesticijos.lt data (vykdant konkursą arba derybas, kai tokį pirkimo būdą numato Pirkimų taisyklės). Dėl objektyvių priežasčių, kurių projekto vykdytojas negalėjo numatyti PĮP pateikimo ir vertinimo metu, projekto veiklų pradžios laikotarpis gali būti pratęstas.
2.3.5. Projekto veiklos turi būti baigtos ne vėliau kaip iki 2029 m. gruodžio 31 d.
2.3.6. Projektui taikomi visi pirmiau išvardinti įgyvendinimo stebėsenos rodikliai. Projekto vykdytojui nepasiekus įgyvendinimo stebėsenos rodiklių reikšmių, nurodytų projekto sutartyje, taikomos Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių IV skyriaus penktojo skirsnio 171–178 punktų nuostatos.
2.3.7. Pagal PFSA projektams įgyvendinti skiriama iki 10 000 000 Eur (dešimt milijonų eurų) ES fondų investicijų (Europos regioninės plėtros fondo) lėšų. Numatoma paskelbti du kvietimus teikti PĮP finansavimui gauti. Pirmajam kvietimui – labai mažoms įmonėms, mažoms įmonėms ir vidutinėms įmonėms (toliau – MVĮ) – numatoma skirti iki 6 000 000 Eur (šešių milijonų eurų), antrajam kvietimui – didelėms įmonėms – numatoma skirti iki 4 000 000 Eur (keturių milijonų eurų). Jeigu paskelbus kvietimą pagal teigiamai įvertintus ir vertinamus PĮP prašoma skirti finansavimo lėšų suma yra didesnė negu kvietimui skirta lėšų suma, administruojančioji institucija gali teikti pasiūlymą Ekonomikos ir inovacijų ministerijai (toliau – Ministerija) dėl kvietime numatytos finansavimo sumos padidinimo. Ministerijos pritarimu pagal kvietimą teikti PĮP numatyta skirti lėšų suma gali būti padidinta, neviršijant pažangos priemonėje šiai veiklai skirtos lėšų sumos.
2.3.8. Didžiausia galima projektui skirti finansavimo lėšų suma yra 300 000 Eur (trys šimtai tūkstančių eurų), mažiausia galima projektui skirti finansavimo lėšų suma yra 20 000 Eur (dvidešimt tūkstančių eurų).
2.3.9. Projektų atranka atliekama konkurso būdu vienu etapu.
2.3.10. Pareiškėjai ir projektai turi atitikti bendruosius projektų atrankos kriterijus, kurių sąrašas ir vertinimo metodika nustatyti Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 2 priede, ir atitikti PFSA 6 punkte nustatytus specialiuosius kriterijus, patvirtintus
2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos stebėsenos komiteto 2022 m. spalio 20 d. posėdžio protokoliniu sprendimu Nr. 46P-3(3). Už atitiktį prioritetiniams projektų atrankos kriterijams projektams skiriami balai, nustatyti PFSA 6 punkte.
2.3.11. Projekto vykdytojas turi apdrausti ilgalaikį materialųjį turtą, kuriam įsigyti ar sukurti vykdant projektą naudotas finansavimas, maksimaliu turto atkuriamosios vertės draudimu nuo visų galimų rizikos atvejų projekto įgyvendinimo laikotarpiu (nuo to momento, kai atsiranda draustinas turtas) ir ne mažiau kaip trejus metus nuo projekto įgyvendinimo pabaigos MVĮ atveju ir ne mažiau kaip penkerius metus nuo projekto įgyvendinimo pabaigos didelių įmonių atveju.
2.3.12. Daiktinės pareiškėjo teisės į nekilnojamąjį turtą, kuriame įgyvendinant projektą bus vykdomos projekto veiklos (vykdomi statybos darbai ir (ar) montuojama įranga), ar nekilnojamojo turto valdymo formos (nuoma ar panauda) turi būti įregistruotos įstatymų nustatyta tvarka ir galioti ne trumpiau kaip trejus metus (kai projekto vykdytojas MVĮ) arba ne trumpiau kaip penkerius metus (kai projekto vykdytojas didelė įmonė) nuo projekto finansavimo pabaigos.2.4. Projekto parengtumui taikomi šie reikalavimai, kurių neįvykdžius ir kartu su PĮP nepateikus bent vieno pagrindžiančio dokumento PĮP atmetamas, neprašant papildomų dokumentų:
2.4.1. Jei pareiškėjas yra didelė įmonė, jis turi būti atlikęs privalomąjį energijos vartojimo auditą, parengtą ne anksčiau kaip 2 metai iki PĮP pateikimo administruojančiai institucijai ir papildomąjį energijos vartojimo auditą, jeigu tokio audito atlikimo tikslingumas buvo nustatytas privalomojo audito metu.
2.4.2. Jei pareiškėjas yra MVĮ, jis turi būti atlikęs energijos vartojimo auditą, parengtą ne anksčiau kaip 2 metai iki PĮP pateikimo administruojančiai institucijai.
2.4.3. Užpildytas PFSA 3 priedas, kuriame pateikiama informacija, reikalinga projekto atitikčiai projektų atrankos kriterijams įvertinti.
2.5.1. Informaciją apie projektui taikomus aplinkosaugos reikalavimus pagal Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 1 priedo 3 priedą.
2.5.2. Informaciją apie pareiškėjui (partneriui) suteiktą valstybės pagalbą (išskyrus de minimis) pagal Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 1 priedo 4 priedą.
2.5.3. Atlikto privalomojo energijos vartojimo audito ataskaitą, parengtą ne anksčiau kaip 2 metai iki PĮP pateikimo administruojančiai institucijai ir papildomąjį energijos vartojimo auditą, jeigu tokio audito atlikimo tikslingumas buvo nustatytas privalomojo audito metu, kai pareiškėjas yra didelė įmonė.
2.5.4. Atlikto energijos vartojimo audito ataskaitą, parengtą ne anksčiau kaip 2 metai iki PĮP pateikimo administruojančiai institucijai, kai pareiškėjas yra MVĮ.
2.5.5. Jeigu pramonės įmonės energijos vartojimo auditą atliko ir parengė ES valstybės narės auditorius, auditą parengusio auditoriaus kvalifikacijos atestato kopiją ir dokumentus, patvirtinančius, kad Direktyvos 2012/27/ES 16 straipsnio 1 dalyje nurodytos sertifikavimo ir (arba) akreditavimo sistemos arba lygiavertės kvalifikavimo sistemos yra palygintos tarpusavyje ir pripažintos Lietuvos Respublikos ir Europos Komisijos.
2.5.6. Užpildytą PFSA 3 priedą, kuriame pateikiama informacija, reikalinga projekto atitikčiai projektų atrankos kriterijams įvertinti.
2.5.7. Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso deklaraciją, kurios forma patvirtinta Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2008 m. kovo 26 d. įsakymu Nr. 4-119 „Dėl Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso deklaravimo tvarkos aprašo ir Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso deklaracijos formos patvirtinimo“ (toliau – SVV deklaracija), parengtą pagal paskutinių ataskaitinių finansinių metų duomenis, jei pareiškėjas yra MVĮ arba laisvos formos deklaraciją, jei pareiškėjas yra didelė įmonė.
2.5.8. Dokumentus, pagrindžiančius projekto biudžeto pagrįstumą (komercinius pasiūlymus, nuorodas į rinkoje esančias kainas ir kita).
2.5.9. Dokumentus, reikalingus tinkamoms finansuoti išlaidoms apskaičiuoti, priklausomai nuo pasirinkto apskaičiavimo būdo, nurodyto PFSA 9 dalyje.
2.5.10. Elektros tinklų operatoriaus išduotos saulės elektrinės išankstines prijungimo prie energetikos tinklų sąlygas.
2.5.11. Finansavimo šaltinius (pareiškėjo įnašą į netinkamų finansuoti išlaidų padengimą) pagrindžiančius dokumentus, pvz., pažymą, kurioje nurodytas banko (kitų kredito įstaigų, juridinių asmenų, akcininkų) sprendimas suteikti paskolą konkrečiam projektui, paskolos sutartis ir kita.
2.6. Papildomi matomumo viešinimo reikalavimai, kurie nenumatyti Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse, nėra taikomi.
2.7. Informavimas apie projektą atliekamas Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių VIII skyriaus pirmajame skirsnyje nustatyta tvarka.
2.8. Visi su projekto įgyvendinimu susiję dokumentai turi būti saugomi Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių VIII skyriaus šeštajame skirsnyje nustatyta tvarka ir terminais, taip pat laikantis Reglamento (ES) Nr. 651/2014 12 straipsnio 1 punkte nustatyto termino.“
Horizontaliųjų principų ir atitinkamų Europos Sąjungos pagrindinių teisių chartijos nuostatų laikymosi reikalavimai
PFSA 3 punkte numatyti horizontaliųjų principų reikalavimai:
3.1. Neutralus – projektas negali daryti neigiamo poveikio horizontaliems principams.
3.2. Projektų atitikties Reikšmingos žalos nedarymo horizontaliajam principui vertinimo reikalavimų aprašas pateikiamas PFSA priede Nr. 1.
3.3. Projekto veiklos tiesiogiai prisideda prie darnaus vystymosi ir inovatyvumo (kūrybingumo) horizontaliojo principo: siekiant paskatinti pramonės įmones didinti AEI vartojimą, remiantis energijos vartojimo efektyvumo audito ataskaitomis, bus teikiamos investicijos AEI naudojančių energijos gamybos pajėgumų įrenginiams, naujoms AEI efektyvesnio panaudojimo technologijoms kurti ir diegti pramonės įmonėse.
3.4. Veikla, vadovaujantis Europos Komisijos 2021 m. vasario 12 d. patvirtintomis Reikšmingos žalos nedarymo principo taikymo pagal Ekonomikos atsparumo ir didinimo priemonės reglamentą techninėmis gairėmis, atitinka reikšmingos žalos nedarymo principą, nes neturi neigiamo numatomo poveikio 6 aplinkos tikslams, nurodytiems 2020 m. birželio 18 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 2020/852 dėl sistemos tvariam investavimui palengvinti sukūrimo, kuriuo iš dalies keičiamas Reglamentas (ES) 2019/2088, 17 straipsnyje, arba numatomas jų poveikis yra nereikšmingas, t. y. nedaro tiesioginio ir pirminio netiesioginio poveikio per visą gyvavimo ciklą.“
Reikalavimai įgyvendinus projektų veiklas
PFSA 7 punkte numatyti reikalavimai įgyvendinus projekto veiklas:
7.1. Projekto vykdytojas, turi užtikrinti investicijų tęstinumą, t. y. projektų, kurių veiklos susijusios su investicijomis į infrastruktūrą, vykdytojai per 5 metus (kai projekto vykdytojas yra didelė įmonė) arba per 3 metus (kai projekto vykdytojas yra MVĮ) nuo projekto finansavimo pabaigos arba projektų, kuriems taikomos valstybės pagalbos taisyklės, vykdytojai per valstybės pagalbos taisyklėse nustatytą laikotarpį:
7.1.1. negali nutraukti gamybinės veiklos arba perkelti jos už Lietuvos Respublikos ribų;
7.1.2. negali pakeisti infrastruktūros objekto nuosavybės teisių, jei dėl to įmonė arba viešojo sektoriaus institucija įgytų nederamą pranašumą;
7.1.3. negali iš esmės pakeisti veiklos, kuriai buvo skirtos investicijos, pobūdžio, tikslų arba vykdymo sąlygų, jei tai pakenktų projekto tikslams.
7.2. Jeigu projekto vykdytojas nesilaiko investicijų tęstinumo reikalavimo, nustatyto PFSA 7.1 papunktyje, jis turi grąžinti projektui finansuoti išmokėtų lėšų sumą, proporcingą reikalavimo nesilaikymo laikotarpiui.“
Projektų įgyvendinimo trukmė
Projektų veiklų įgyvendinimo trukmė turi būti ne ilgesnė kaip 24 mėnesiai nuo iš ES fondų investicijų lėšų bendrai finansuojamo projekto sutarties pasirašymo dienos. Dėl objektyvių priežasčių, kurių projekto vykdytojas negalėjo numatyti PĮP pateikimo ir vertinimo metu, projekto veiklų įgyvendinimo laikotarpis gali būti pratęstas Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse nustatyta tvarka.
Reikalavimai valstybės pagalbai
PFSA 5 punkte numatyti reikalavimai valstybės pagalbai:
5.1. Pagal PFSA projekto veiklų finansavimas yra valstybės pagalba, kaip ji apibrėžta Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 straipsnyje. Finansavimas projektams, skiriamas kaip valstybės pagalba yra investicinė pagalba, kuri teikiama pagal Reglamento (ES) Nr. 651/2014 41 straipsnį, atsižvelgiant į I skyriaus nuostatas bei 1 straipsnio 2–5 dalyse nustatytus apribojimus. Investicinė pagalba teikiama tik naujiems įrenginiams. PFSA nustato valstybės pagalbos energetikos infrastruktūrai teikimo sąlygas, kurios atitinka Reglamento (ES) Nr. 651/2014 nuostatas ir yra suderinamos su vidaus rinka. Projektų valstybės pagalbos atitikties Reglamento (ES) Nr. 651/2014 41 straipsnio nuostatoms vertinimą atlieka administruojančioji institucija pagal PFSA 2 priede nurodytus vertinimo kriterijus.
5.2. Valstybės pagalba neteikiama:
5.2.1. sunkumus patiriančioms įmonėms, kaip apibrėžta Reglamento (ES) Nr. 651/2014 2 straipsnio 18 punkte, išskyrus atvejus, kai tai leidžiama pagal de minimis pagalbos arba laikinosios valstybės pagalbos taisykles, nustatytas siekiant reaguoti į išskirtines aplinkybes;
5.2.2. ūkio subjektams, kuriems išduotas vykdomasis raštas sumoms išieškoti pagal ankstesnį Europos Komisijos sprendimą, kuriame pagalba skelbiama neteisėta ir nesuderinama su vidaus rinka. Nauja valstybės pagalba negali būti teikiama iki nebus sugrąžinta neteisėta ir nesuderinama su vidaus rinka gauta valstybės pagalba;
5.2.3. jei ji neturi skatinamojo poveikio nustatyto Reglamento (ES) Nr. 651/2014 6 straipsnyje;
5.2.4. pagal Reglamento (ES) Nr. 651/2014 41 straipsnio 3–4 dalį;
5.2.5. įrenginiui pradėjus veikti.
5.3. Valstybės pagalba, kurios tinkamas finansuoti išlaidas galima nustatyti ir kuriai pagal Reglamentą (ES) Nr. 651/2014 taikoma išimtis, gali būti sumuojama su:
5.3.1. bet kokia kita valstybės pagalba, jei tos veiklos yra susijusios su skirtingomis tinkamomis finansuoti išlaidomis, kurias galima nustatyti;
5.3.2. bet kokia kita valstybės pagalba, susijusia su tomis pačiomis tinkamomis finansuoti išlaidomis, kurios iš dalies arba visiškai sutampa, jeigu taip susumavus didžiausia pagalbos suma neviršija Reglamento (ES) Nr. 651/2014 41 straipsnio 7 dalyje nustatytos pagalbos ribos, o didžiausias pagalbos intensyvumas neviršija Reglamento (ES) Nr. 651/2014 41 straipsnio 7 dalyje nustatyto pagalbos intensyvumo.
5.4. Valstybės pagalba, kuriai pagal Reglamentą (ES) Nr. 651/2014 taikoma išimtis, nesumuojama su jokia de minimis pagalba, susijusia su tomis pačiomis tinkamomis finansuoti išlaidomis, jei susumavus būtų viršytas pagalbos intensyvumas, kaip nustatyta Reglamento (ES) Nr. 651/2014 8 straipsnio 5 dalyje.
5.5. Administruojančioji institucija PĮP vertinimo metu patikrina pareiškėjo teisę gauti valstybės pagalbą pagal Reglamentą (ES) Nr. 651/2014, o Ministerijai priėmus sprendimą finansuoti projektą per 5 darbo dienas registruoja suteiktos valstybės pagalbos sumą Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registre.
5.6. Didžiausia galima projekto finansuojamoji dalis pagal įmonės dydį apskaičiuojama pagal Reglamento (ES) Nr. 651/2014 41 straipsnio 7 dalies a punktą ir 8 dalį:
5.6.1. iki 65 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų, kai pareiškėjas yra labai maža arba maža įmonė;
5.6.2. iki 55 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų, kai pareiškėjas yra vidutinė įmonė;
5.6.3. iki 45 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų, kai pareiškėjas yra didelė įmonė.
5.7. Projekto finansuojamoji dalis gali būti padidinta 15 procentinių punktų, kai investicijos vykdomos Alytaus, Kauno, Klaipėdos, Marijampolės, Panevėžio, Šiaulių, Tauragės, Telšių ir Utenos apskrityse, t. y. remiamose vietovėse, tenkinančiose Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo107 straipsnio 3 dalies a punkto sąlygas.
5.8. Projektas gali būti pradėtas įgyvendinti ne anksčiau nei po PĮP registravimo įgyvendinančiojoje institucijoje dienos, tačiau projekto išlaidos nuo PĮP registravimo įgyvendinančiojoje institucijoje dienos iki finansavimo projektui skyrimo yra patiriamos pareiškėjo rizika.
5.9. Jeigu projektas, kuriam prašoma finansavimo, pradedamas įgyvendinti iki PĮP registravimo įgyvendinančiojoje institucijoje dienos, visas projektas tampa netinkamas ir jam finansavimas neskiriamas.
5.10. Ministerija, vadovaujantis Reglamento (ES) Nr. 651/2014 9 straipsnio 1 dalies c punkto ir valstybės pagalbos schemos nuostatomis, informaciją apie suteiktą valstybės pagalbą turi
paskelbti Europos Komisijos valstybės pagalbos skaidrumo viešos paieškos svetainėje https://webgate.ec.europa.eu/competition/transparency/ ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo pagalbos suteikimo dienos, vadovaudamasi administruojančiosios institucijos pateikta informacija.“ -
Projekto įgyvendinimo plano teikimas
Projektų įgyvendinimo planų rengimo ir teikimo tvarka
Teikimo tvarka:
PĮP turi būti parengtas pagal PAFT 1 priedą (pridedama).
Parengtas PĮP (su visais privalomais priedais) pasirašomas kvalifikuotu elektroniniu parašu, adoc formatu ir teikiamas el. paštu esinvesticijos@inovacijuagentura.lt (laiško dydis negali būti didesnis nei 25 MB).
Kartu teikiamas įgaliojimas pasirašyti projekto įgyvendinimo planą, jei jį pasirašo ne pareiškėjo įstaigos vadovas.
Kartu su PĮP turi būti pateikta:
Projekto parengtumui taikomi šie reikalavimai, kurių neįvykdžius ir kartu su PĮP nepateikus bent vieno pagrindžiančio dokumento PĮP atmetamas, neprašant papildomų dokumentų:
1. Jei pareiškėjas yra didelė įmonė, jis turi būti atlikęs privalomąjį energijos vartojimo auditą, parengtą ne anksčiau kaip 2 metai iki PĮP pateikimo administruojančiai institucijai ir papildomąjį energijos vartojimo auditą, jeigu tokio audito atlikimo tikslingumas buvo nustatytas privalomojo audito metu.
2. Jei pareiškėjas yra MVĮ, jis turi būti atlikęs energijos vartojimo auditą, parengtą ne anksčiau kaip 2 metai iki PĮP pateikimo administruojančiai institucijai.
3. Užpildytas PFSA 3 priedas, kuriame pateikiama informacija, reikalinga projekto atitikčiai projektų atrankos kriterijams įvertinti.
Pareiškėjas turi parengti PĮP ir kartu su PĮP administruojančiajai institucijai pateikti ir kitus šiuos dokumentus Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių III skyriaus antrame skirsnyje ir kvietimo skelbime nustatyta tvarka:
1. Informaciją apie projektui taikomus aplinkosaugos reikalavimus pagal Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 1 priedo 3 priedą.
2. Informaciją apie pareiškėjui (partneriui) suteiktą valstybės pagalbą (išskyrus de minimis) pagal Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 1 priedo 4 priedą.
3. Atlikto privalomojo energijos vartojimo audito ataskaitą, parengtą ne anksčiau kaip 2 metai iki PĮP pateikimo administruojančiai institucijai ir papildomąjį energijos vartojimo auditą, jeigu tokio audito atlikimo tikslingumas buvo nustatytas privalomojo audito metu, kai pareiškėjas yra didelė įmonė.
4. Atlikto energijos vartojimo audito ataskaitą, parengtą ne anksčiau kaip 2 metai iki PĮP pateikimo administruojančiai institucijai, kai pareiškėjas yra MVĮ.
5. Jeigu pramonės įmonės energijos vartojimo auditą atliko ir parengė ES valstybės narės auditorius, auditą parengusio auditoriaus kvalifikacijos atestato kopiją ir dokumentus, patvirtinančius, kad Direktyvos 2012/27/ES 16 straipsnio 1 dalyje nurodytos sertifikavimo ir (arba) akreditavimo sistemos arba lygiavertės kvalifikavimo sistemos yra palygintos tarpusavyje ir pripažintos Lietuvos Respublikos ir Europos Komisijos.
6. Užpildytą PFSA 3 priedą, kuriame pateikiama informacija, reikalinga projekto atitikčiai projektų atrankos kriterijams įvertinti.
7. Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso deklaraciją, kurios forma patvirtinta Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2008 m. kovo 26 d. įsakymu Nr. 4-119 „Dėl Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso deklaravimo tvarkos aprašo ir Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso deklaracijos formos patvirtinimo“ (toliau – SVV deklaracija), parengtą pagal paskutinių ataskaitinių finansinių metų duomenis, jei pareiškėjas yra MVĮ arba laisvos formos deklaraciją, jei pareiškėjas yra didelė įmonė.
8. Dokumentus, pagrindžiančius projekto biudžeto pagrįstumą (komercinius pasiūlymus, nuorodas į rinkoje esančias kainas ir kita).
9. Dokumentus, reikalingus tinkamoms finansuoti išlaidoms apskaičiuoti, priklausomai nuo pasirinkto apskaičiavimo būdo, nurodyto PFSA 9 dalyje.
10. Elektros tinklų operatoriaus išduotos saulės elektrinės išankstines prijungimo prie energetikos tinklų sąlygas.
11. Finansavimo šaltinius (pareiškėjo įnašą į netinkamų finansuoti išlaidų padengimą) pagrindžiančius dokumentus, pvz., pažymą, kurioje nurodytas banko (kitų kredito įstaigų, juridinių asmenų, akcininkų) sprendimas suteikti paskolą konkrečiam projektui, paskolos sutartis ir kita.
Projektų įgyvendinimo planų suderinimas su atsakinga institucija
PĮP projektas nederinamas su Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijaSVARBU! Mokymų pareiškėjams medžiaga:
Pranešimas AEI pramonei - Rimantė Laurinavičiūtė
Valstybės pagalba AEI pramonei - Gytis Petrukaitis
Klausimai-atsakymai (atnaujinta 2023-02-20)
-
Finansuojamos veiklos ir joms keliami reikalavimai
Finansuojamos projektų veiklos
05-001-01-04-02-05-01
Skatinti atsinaujinančių energijos išteklių diegimą pramonės įmonėse (Vidurio ir vakarų Lietuvos regionas)
Tikslinės grupės
Pramonės įmonės
Galimi pareiškėjai
MVĮ ir didelės pramonės įmonės
Galimi partneriai
-
Nuosavo įnašo dydis
Ne mažiau 20 proc. labai mažoms, mažoms įmonėms
Ne mažiau 30 proc. vidutinėms įmonėms
Ne mažiau 40 proc. didelėms įmonėms -
Kita informacija
Kvietimo informacija skelbiama tinklapiuose:
www.2021.esinvesticijos.lt
www.inovacijuagentura.lt
www.eimin.lt (naujienlaiškis dėl skelbiamo kvietimo)Projektų bendrųjų atrankos kriterijų sąrašas ir jų vertinimo metodika (PAFT 2 priedas)
Projekto įgyvendinimo plano (toliau – PĮP) formą (PAFT 1 priedas) . Dalinai užpildyto PĮP pavyzdys (atnaujinat 2023-02-10)
Stebėsenos rodiklių aprašymo kortelės (Kvietimo aprašo priedas)
Aprašo 3 priedas.Aprašo 3 priedas (MS Excel formatu)
Informacija apie projektui taikomus aplinkosaugos reikalavimus (PAFT 1 priedo 3 priedas)
Smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatymas
Smulkiojo ir vidutinio verslo subjekto statuso deklaravimo tvarkos aprašas
Smulkiojo ir vidutinio verslo subjekto statuso deklaracijos elektroninė forma pildymui (Kvietimo aprašo priedas)
Sutarties šablonas (PAFT 3 priedas)Pirkimų taisyklės (PATF 7 priedas)
Kuro ir energijos balanso sudarymo metodika
Atsinaujinančių išteklių energetikos įstatymas
Nutarimas dėl Sostinės regiono ir Vidurio ir vakarų Lietuvos regiono sudarymo
Europos Parlamento ir Tarybos direktyva 2012/27/ES dėl energijos vartojimo efektyvumo
Vidutinio metų sąrašinio darbuotojų skaičiaus apskaičiavimas
Projektų įgyvendinimo formas pagal paskelbtus 2021-2027 ES investicijų programos arba NKL plano kvietimus pateikę pareiškėjai informaciją apie projektus, kuriems patvirtintas finansavimas, gali rasti svetainėje www.esinvesticijos.lt. Joje skelbiami duomenys apie patvirtintiems projektams skirtą finansavimą, jų įgyvendinimo laikotarpį, projektų vykdytojus bei partnerius. Informacija svetainėje atnaujinama kartą per mėnesį.
Visų pareiškėjų duomenys svetainėje nėra skelbiami - vadovaujantis Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėmis (PAFT), Bendrojo duomenų apsaugos reglamento (BDAR) ir ES fondų reglamento nuostatomis, tokių duomenų viešinimas nėra numatytas ar privalomas. Reglamentas reikalauja skelbti projektų vykdytojų duomenis tik nuo sutarties pasirašymo momento, apie tai pareiškėjai informuojami ir pasirašant pareiškėjo deklaraciją.
Be to, Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse yra reikalaujama laikytis konfidencialumo principo – turi būti užtikrintas Projekto įgyvendinimo formoje ir projekto sutartyje pateiktos informacijos naudojimas tik vertinimo, tikrinimo aš projekto įgyvendinimo priežiūros tikslais ir informacijos apie projektą neskleidimas, išskyrus Taisylėse ir aukštesnės teisinės galios teisės aktuose, reglamentuojančiuose tokios informacijos privaomą atskleidimą numatytus atvejus.
Apie projekto įgyvendinimo plano vertinimo pabaigą ir rezultatus yra raštu informuojami visi pareiškėjai. Ministerijai priėmus sprendimą dėl projektų finansavimo (ar nefinansavimo) taip pat visi pareiškėjai yra informuojami asmeniškai raštu.
-
Kontaktiniai asmenys
Vardas Pavardė Institucija Pareigos Telefonas El. paštas Rimantė Laurinavičiūtė Inovacijų agentūra Programų vadovas l. e. p. 37062038439 R.Laurinaviciute@inovacijuagentura.lt -
Veiklos sritis
-
ES politikos tikslas
-
Programa
-
Projektų atrankos būdas
-
Komponentas