Skatinti elektros energijos gamybą iš AEI ir energijos kaupimo sprendimų diegimą namų ūkiuose
Didinti atsinaujinančių energijos išteklių dalį, užtikrinant atsinaujinančių išteklių integraciją į elektros tinklus
2023 m. rugpjūčio 16 d. 15:45
Pasibaigęs
2024-09-09 03:11
2023-07-17
03-011-J
22 904 200,00 €
Pasibaigęs
-
Projekto įgyvendinimo plano pateikimo terminas
Nuo - 2023-07-17 08:00
Iki - 2023-08-16 15:45 -
Aprašymas
Kvietimas parengtas vadovaujantis 2021-2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos energetikos ministerijos energetikos plėtros programos pažangos priemonės Nr. 03-001-06-03-02 „Didinti atsinaujinančių energijos išteklių dalį, užtikrinant atsinaujinančių išteklių integraciją į elektros tinklus“ veiklos „Gaminančių vartotojų investicijos į naujų AEI naudojančių elektros energijos gamybos pajėgumų sukūrimą“ poveiklių „Gaminančių vartotojų investicijos į naujų AEI naudojančių elektros energijos gamybos pajėgumų sukūrimą visoje Lietuvoje“ ir „Gaminančių vartotojų investicijos į naujų AEI naudojančių elektros energijos gamybos pajėgumų sukūrimą Vidurio ir Vakarų Lietuvoje“ projektų finansavimo sąlygų aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos energetikos ministro 2023 m. liepos 7 d. įsakymas Nr. 1-198 „Dėl Lietuvos Respublikos energetikos ministro 2022 m. rugsėjo 7 d. įsakymo Nr. 1-265 „Dėl 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos energetikos ministerijos energetikos plėtros programos pažangos priemonės Nr. 03-001-06-03-02 „Didinti atsinaujinančių energijos išteklių dalį, užtikrinant atsinaujinančių išteklių integraciją į elektros tinklus“ aprašo patvirtinimo“ pakeitimo.
-
Bendrieji JP projektų reikalavimai
Projektų įgyvendinimo trukmė
2025 m. gruodžio 31 d
Reikalavimai įgyvendinus projektų veiklas
1. JP projekto vykdytojo veiklos pabaiga yra elektros energijos tiekimo sutarties ir (ar) pasirašytų kitų sutarties priedų sudarymo data ir (ar) duomenys, nurodyti AB „Energijos skirstymo operatorius“ duomenų bazėje, pagal kuriuos galima identifikuoti, kad asmuo yra laikomas gaminančiu vartotoju.
2. JP projekto vykdytojas užtikrina JP investicijų tęstinumą 5 metus po JP finansavimo pabaigos, o šio tęstinumo neužtikrinus – grąžina JP vykdytojui finansavimo lėšų dalį proporcingai reikalavimo nesilaikymo laikotarpiui JP vykdytojo vidaus procedūrų apraše nustatyta tvarka.
3. 5 metus po JP finansavimo pabaigos norint keisti elektros vartojimo objektą būtinas JP vykdytojo sutikimas.
4. JP vykdytojas vykdo JP projektų investicijų tęstinumo reikalavimų stebėseną.
5. JP vykdytojas per 5 metus po JP finansavimo pabaigos turi teisę bet kada paprašyti JP projekto vykdytojo pateikti objekto elektros energijos iš įdiegto įrenginio apskaitos ir / ar kitus dokumentus, reikalingus JP vykdytojui vykdyti JP projekto investicijų tęstinumo užtikrinimo stebėseną.
Reikalavimai projektams
1. JP atranka vykdoma planavimo būdu. Galimas pareiškėjas – Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos Aplinkos projektų valdymo agentūra.
2. Partneriai įgyvendinant projekto įgyvendinimo planą (toliau – PĮP) negalimi.
3. Pagal PFSA JP vykdytojui skiriama iki 22 904 200 eurų 2021- 2027 m. Europos Sąjungos fondų investicijų programoje (toliau – IP) numatytų lėšų, iš kurių:
3.1. iki 22 000 000 eurų IP numatytų lėšų – PFSA 3.2 numatytoms veikloms įgyvendinti;
3.2. vadovaujantis PFSA 14.3 papunktyje nurodytu fiksuotojo įkainio tyrimu, iki 904 200 eurų, bet ne daugiau kaip 4,11 procento nuo PFSA 2.3.2 papunktyje numatytų tinkamų PFSA numatytoms veikloms įgyvendinti skirtų išlaidų sumos – netiesioginėms JP vykdytojo išlaidoms, susijusioms su PFSA numatytų veiklų administravimu;
3.3. JP viešinimo išlaidos nefinansuojamos.
4. PĮP numatytos veiklos turi būti baigtos ne vėliau kaip iki 2025 m. gruodžio 31 d.
5. PFSA nustatytų visų stebėsenos rodiklių reikšmių siekiama JP įgyvendinimo metu ir po jo. Kvietimai teikti paraiškas finansuoti Jungtinio projekto projektus (toliau – JP projektai) turi būti išdėstyti taip, kad užtikrintų visų PFSA nurodytų produkto ir rezultato rodiklių pasiekimą.
6. JP vykdytojas, teikdamas PĮP administruojančiai institucijai, kartu su PĮP turi pateikti JP biudžetą pagrindžiančius dokumentus.
7. PĮP nederinamas su Energetikos ministerija.
8. Kvietimų planas teikti JP projektų paraiškas derinamas su Energetikos ministerija.
9. PFSA 2.3.2 papunktyje nurodyta JP finansuojamoji dalis (IP numatytos lėšos) sudaro ne daugiau kaip 32,97 proc. sumos PFSA 2.3.2 papunkyje numatytoms JP projektų veikloms įgyvendinti. JP projektų vykdytojai prisideda nuosavu įnašu ne mažiau kaip 67,03 proc. JP projektų vykdytojai neprisideda nuosavu įnašu prie PFSA 2.3.3 papunktyje nurodytų netiesioginių JP vykdytojo išlaidų.
10. JP turi atitikti PAFT 2 priede nustatytus projektų bendruosius atrankos kriterijus. Specialieji projektų atrankos kriterijai nenustatomi.
Horizontaliųjų principų ir atitinkamų Europos Sąjungos pagrindinių teisių chartijos nuostatų laikymosi reikalavimai
- JP ir JP projektai negali daryti neigiamo poveikio horizontaliesiems principams. JP projektų atitikties Reikšmingos žalos nedarymo horizontaliajam principui vertinimo reikalavimų aprašas pateikiamas PFSA priede Nr. 1. JP ir JP projektai neturės neigiamo poveikio horizontaliesiems principams, nes bus diegiamos atsinaujinančių išteklių energiją naudojančios technologijos ir įranga, kuriai nustatomi minimalūs techniniai reikalavimai (žr. PFSA 3.18.1 – 3.18.2 p.). Veiklos prisidės mažinant šiltnamio efektą sukeliančių dujų emisijas, didinant atsinaujinančių išteklių naudojimą.
- JP ir JP projektai neturi pažeisti Europos Sąjungos pagrindinių teisių chartijos pagrindinių teisių: orumo; asmenų, privataus ir šeimos gyvenimo; sąžinės ir saviraiškos laisvės; asmens duomenų; prieglobsčio ir apsaugos perkėlimo, išsiuntimo ar išdavimo atvejų; teisių į nuosavybę ir teisių užsiimti verslu; lyčių lygybės; vienodo požiūrio ir lygių galimybių; nediskriminavimo ir neįgaliųjų teisių; vaiko teisių; gero administravimo; veiksmingos teisinės gynybos; teisingumo, solidarumo ir darbuotojų teisių; aplinkos apsaugos.
Reikalavimai valstybės pagalbai
1. JP vykdytojui valstybės pagalba neteikiama.
2. JP projektų vykdytojams gali būti teikiama nereikšminga (de minimis) pagalba, kaip ji apibrėžta de minimis reglamentuose, jeigu įvykdomos visos sąlygos:
2.1. elektros vartojimo objekte registruotas ne daugiau kaip vienas juridinis asmuo arba fizinis asmuo, vykdantis ekonominę veiklą;
2.2. elektros vartojimo objekte registruota ekonominė veikla atitinka Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 straipsnyje nurodytas sąlygas, kurioms esant valstybės pagalba, suteikta ją vykdančiam juridiniam asmeniui arba fiziniam asmeniui, būtų laikoma nesuderinama su vidaus rinka ir darančia įtaką valstybių – narių tarpusavio prekybai;
2.3. vadovaujantis de minimis reglamentų nuostatomis, elektros vartojimo objekte ekonominę veiklą vykdančiam juridiniam asmeniui arba fiziniam asmeniui gali būti teikiama nereikšminga (de minimis) pagalba.
3. Ekonominę veiklą vykdančiam juridiniam asmeniui arba fiziniam asmeniui, kurio ekonominė veikla registruota elektros vartojimo objekte, suteiktos nereikšmingos (de minimis) valstybės pagalbos suma laikoma visa JP projekto vykdytojui išmokėtos dotacijos suma.
4. JP vykdytojas, prieš suteikiant nereikšmingą (de minimis) pagalbą JP projekto pareiškėjui, Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registre (toliau – Registras) turi patikrinti, ar ekonominę veiklą vykdančiam juridiniam asmeniui arba fiziniam asmeniui, kurio ekonominė veikla registruota elektros vartojimo objekte, suteikus numatytą finansavimą, nebūtų viršyta leistina nereikšmingos pagalbos riba, taip pat patikrinti kitus Registre pateikiamus duomenis apie ekonominę veiklą vykdantį juridinį asmenį arba fizinį asmenį, kurio ekonominė veikla registruota elektros vartojimo objekte.
5. Jeigu JP vykdytojas nustato, kad ekonominę veiklą vykdančiam juridiniam asmeniui arba fiziniam asmeniui, kurio ekonominė veikla registruota elektros vartojimo objekte, suteikta ir numatoma suteikti nereikšminga (de minimis) pagalba viršija de minimis reglamentuose nustatytą nereikšmingos (de minimis) pagalbos dydį, teikiama nereikšminga (de minimis) valstybės pagalba, kurią sudaro de minimis reglamentuose nustatyta didžiausios nereikšmingos (de minimis) pagalbos ir jau suteiktos nereikšmingos (de minimis) pagalbos sumų skirtumas.
6. JP vykdytojas duomenis apie suteiktą nereikšmingą (de minimis) pagalbą turi pateikti į Registrą Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“, nustatyta tvarka ir terminais.
7. JP vykdytojas turi užtikrinti, kad bus laikomasi Komisijos reglamento (ES) Nr. 1407/2013 6 straipsnio 4 punkte numatytos pareigos duomenis apie individualiai suteiktą de minimis pagalbą saugoti 10 finansinių metų nuo datos, kada paskutinį kartą pagal de minimis pagalbos schemą buvo suteikta individuali pagalba.
8. Tuo atveju, jeigu elektros vartojimo objekte registruota daugiau kaip vieno juridinio asmens ir (arba) fizinio asmens vykdoma ekonominė veikla, dotacija pagal PFSA neskiriama ir paraiška atmetama.
Projektų bendrieji atrankos kriterijai
JP turi atitikti PAFT 2 priede nustatytus projektų bendruosius atrankos kriterijus, specialieji ir prioritetiniai atrankos kriterijai nėra nustatomi.
-
Projekto įgyvendinimo plano teikimas
Teikimo tvarka:
PĮP turi būti parengtas pagal PAFT 1 priedą.
Parengtas PĮP (su visais privalomais priedais) pasirašomas kvalifikuotu elektroniniu parašu ir teikiamas el. paštu info@cpva.lt.Projektų įgyvendinimo planų suderinimas su atsakinga institucija
☒ Ne
Teikiant PĮP kartu turi būti pateikta:
☒ JP biudžetą pagrindžiantys dokumentai.
-
Finansuojamos veiklos ir joms keliami reikalavimai
Finansuojamos projektų veiklos
03-001-06-03-02-03 Veikla – Gaminančių vartotojų investicijos į naujų AEI naudojančių elektros energijos gamybos pajėgumų sukūrimą.
03-001-06-03-02-03-02 Poveiklė – Gaminančių vartotojų investicijos į naujų AEI naudojančių elektros energijos gamybos pajėgumų sukūrimą Vidurio ir Vakarų Lietuvoje.
Išlaidų tinkamumo reikalavimai
- Jungtinio projekto (toliau – JP) ir JP projekto išlaidos turi atitikti PAFT VII skyriuje išdėstytus projekto išlaidų tinkamumo finansuoti reikalavimus.
- JP projekto tinkamos finansuoti išlaidos: saulės elektrinių arba jų dalių įsigijimo iš nutolusių saulės elektrinių parkų išlaidos.
- JP projektų išlaidos yra tinkamos finansuoti, jei įsigyjama įranga atitinka PFSA nustatytus reikalavimus.
- Įgyvendinant JP projektą, kuriam prašoma finansavimo, PVM sąskaita – faktūra ir priėmimo – perdavimo aktas, patvirtinantys saulės elektrinės arba jos dalies įsigijimą iš nutolusio saulės elektrinių parko, gali būti išrašyti nuo PFSA įsigaliojimo dienos. Jeigu šiame papunktyje nustatytų sąlygų nesilaikoma, visas JP projektas tampa netinkamas ir jam finansavimas neskiriamas.
- Pridėtinės vertės mokestis yra tinkamos finansuoti JP projekto išlaidos, išskyrus kai iš JP projekto lėšų apmokėtas PVM bus įtraukiamas į PVM atskaitą.
- JP projektų vykdytojams projekto administravimo išlaidos yra netinkamos finansuoti projekto išlaidos.
- Kryžminis finansavimas netaikomas.
- JP projekto finansavimo, mokėjimų prašymų teikimo, atsiskaitymo detalius reikalavimus, kurie nedetalizuoti PFSA, Administravimo taisyklėse ir PAFT, nustato JP vykdytojas kvietime teikti paraiškas.
- JP projektų viešinimo išlaidos yra netinkamos finansuoti išlaidos.
-
Kita informacija
Tikslinės grupės
Fiziniai asmenys (šalies gyventojai).
Galimi pareiškėjai
Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos Aplinkos projektų valdymo agentūra
Pareiškėjų tipas
☒ Viešasis
Galimi partneriai
-
Projektų bendrieji atrankos kriterijai
JP turi atitikti PAFT 2 priede nustatytus projektų bendruosius atrankos kriterijus, specialieji ir prioritetiniai atrankos kriterijai nėra nustatomi.
Projektų specialieji atrankos kriterijai
-
Projektų prioritetiniai atrankos kriterijai
-
-
Kontaktiniai asmenys
Vardas Pavardė Institucija Pareigos Telefonas El. paštas Violeta Pilvelienė Centrinė projektų valdymo agentūra Grupės vadovas 37064912641 v.pilveliene@cpva.lt -
Veiklos sritis
-
ES politikos tikslas
-
Programa
-
Projektų atrankos būdas
-
Komponentas