Susisiekimo inovacijų skatinimas startuoliams
Didinti susisiekimo sistemos kuriamą vertę ir infrastruktūros panaudojimo efektyvumą
2023 m. liepos 31 d. 18:00
Pasibaigęs
2023-09-04 15:03
08-006-K
1 000 000,00 €
Pasibaigęs
-
Projekto įgyvendinimo plano pateikimo terminas
Nuo - 2023-04-11 08:00
Iki - 2023-07-31 18:00 -
Aprašymas
Kvietimas parengtas vadovaujantis 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijos susisiekimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 10-001-05-04-01 „Didinti susisiekimo sistemos kuriamą vertę ir infrastruktūros panaudojimo efektyvumą“ veiklos „Skaitmeninių technologinių sprendimų, kuriems įgyvendinti būtinas 5G ryšys, kūrimas, testavimas ir vystymas“ projektų finansavimo sąlygų aprašu Nr. 2, patvirtintu Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2022 m. gruodžio 22 d. įsakymu Nr. 3-581 „Dėl 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijos susisiekimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 10-001-05-04-01 „Didinti susisiekimo sistemos kuriamą vertę ir infrastruktūros panaudojimo efektyvumą“ aprašo patvirtinimo“ (toliau – Aprašas).
-
Bendrieji reikalavimai
Reikalavimai projektams
Pagal Aprašą remiama veikla – skaitmeninių technologinių sprendimų, kuriems įgyvendinti būtinas 5G ryšys (t. y. penktosios kartos plačiajuosčio judriojo radijo ryšio sistema, kurią detalizuoja Trečiosios kartos partnerystės projekto (3GPP) 15-tojo ir vėlesnių leidimų (Release) dokumentai: https://www.3gpp.org/specifications-technologies/releases/release-15), kūrimas, testavimas ir vystymas. Skaitmeniniai sprendimai gali būti skirti įvairių sektorių (susisiekimo, pramonės, sveikatos, žemės ūkio, energetikos, aplinkos, švietimo, socialinės apsaugos ir kt.) skaitmenizacijai didinti, praktiškai pritaikant tokius sprendimus kaip: a) autonominis transportas, b) bepiločiai orlaiviai (dronai), c) daiktų internetas, d) virtuali realybė, e) 5G ryšiu paremta robotizacija ar automatizacija ir kt., ir diegiant pažangius technologinius sprendimus, tokius kaip f) transporto važtaraščių ir darnaus judumo duomenų valdymo bei g) bendros bilietų sistemos, transporto lengvatų skaitmenizavimo sprendimai ir kt.
Pagal Aprašą finansuojamas Aprašo 2.1. papunktyje nurodytų ir kitų skaitmeninių technologinių sprendimų, kuriems įgyvendinti būtinas 5G ryšys, išvystymas nuo 2 mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros etapo, nurodyto MTEP etapų klasifikacijos apraše (toliau – technologinės parengties lygis, TPL), iki ne žemesnio kaip 6 TPL. Veikla, apimanti žemesnį nei 2 TPL ir aukštesnį nei 7 TPL, nefinansuojama.
Nustatant, ar projekte numatyta veikla yra mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros (toliau – MTEP) veikla, vadovaujamasi „Frascati vadovu“.
Projekto veiklos turi būti vykdomos Lietuvos Respublikos teritorijoje, taip pat gali būti vykdomos ne Lietuvos Respublikoje (ir ne ES valstybių narių teritorijoje, išskyrus Rusijos Federaciją ir Baltarusijos Respubliką), jei jas vykdant siekiama NKL plane nurodytų tikslų. Jeigu projektų veiklos vykdomos ne Lietuvos Respublikoje, šių veiklų tinkamų finansuoti išlaidų dalis neturi viršyti 15 proc. projekto tinkamų finansuoti išlaidų sumos. Projekto veiklų vykdymo vieta yra laikoma vieta, kurioje projekto veiklą vykdo projektą vykdantis personalas.
Pagal Aprašą numatoma skelbti vieną kvietimą teikti PĮP.
Projektų atranka atliekama konkurso būdu.
Projektų atranką vykdo ir įgyvendinimą administruoja viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra (toliau – CPVA).
Projektai turi atitikti bendruosius projektų atrankos kriterijus, kurių sąrašas ir vertinimo metodika nustatyti Projektų taisyklių 2 priede (Projektų taisyklių 2 priedo 6.2 papunktyje nurodytas kriterijus netaikomas).
Projektų atranka vykdoma vadovaujantis prioritetiniais projektų atrankos kriterijais, nurodytais Aprašo 6.2 papunktyje. Už atitiktį prioritetiniams projektų atrankos kriterijams projektams skiriami balai.
Pagal Aprašą galimi pareiškėjai – labai mažos ar mažos įmonės, kurios suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatyme, Juridinių asmenų registre arba užsienio šalių juridinių asmenų registruose registruotos ne ilgiau kaip penkerius metus. Šiame papunktyje nurodytas terminas skaičiuojamas nuo juridinio asmens įregistravimo Juridinių asmenų registre arba užsienio šalių juridinių asmenų registruose dienos iki kvietimo teikti PĮP paskelbimo dienos.
Projektas gali būti įgyvendinamas su partneriais, kuriais gali būti tik juridiniai asmenys. Finansavimas skiriamas tik tiems partneriams, kurie atitinka vieną iš šių sąlygų:
• partneris yra labai maža ar maža įmonė, Juridinių asmenų registre arba užsienio šalių juridinių asmenų registruose registruota ne ilgiau kaip penkerius metus šį terminą skaičiuojant iki kvietimo teikti PĮP paskelbimo dienos;
• partneris yra mokslo ir studijų institucija (kaip ši sąvoka apibrėžta Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų įstatyme); mokslo ir studijų institucijos tinkamų finansuoti išlaidų dalis negali viršyti 30 proc. visų projekto tinkamų finansuoti išlaidų sumos;
• partneris yra mobiliojo ryšio operatorius, užtikrinantis projekto veikloms būtiną 5G ryšį.
Tas pats juridinis asmuo negali būti nurodytas kaip pareiškėjas arba partneris daugiau kaip 3 PĮP, išskyrus:
mobiliojo ryšio operatorius, kai jie veikia kaip partneriai, užtikrinantys projekto veikloms būtiną 5G ryšį (t. y. jų vykdomos veiklos ir patiriamos išlaidos projekte susijusios tik su 5G ryšio užtikrinimu);
mokslo ir studijų institucijas, kai jos veikia kaip projekto partneriai.
Projektas turi prisidėti prie stebėsenos rodiklio Nr. P.S.1.1090 „Pradėti įgyvendinti susisiekimo inovacijų skaitmeniniai sprendimai“ pasiekimo,
t. y. užbaigus projekte numatytas veiklas turi būti pradėtas įgyvendinti bent vienas susisiekimo inovacijų skaitmeninis sprendimas.Projektų veiklos turi būti baigtos įgyvendinti iki 2025 m. gruodžio 31 d.
Projekto veiklos gali būti pradėtos įgyvendinti tik pateikus (užregistravus) PĮP CPVA, tačiau projekto išlaidos nuo PĮP registravimo CPVA dienos iki projekto sutarties pasirašymo yra patiriamos pareiškėjo ir (ar) partnerio (-ių) rizika. Projektui, kurio veiklos pradėtos įgyvendinti iki PĮP registravimo CPVA dienos, finansavimas neskiriamas.
Pareiškėjas kartu su PĮP teikiamame verslo plane privalo pagrįsti 5G ryšio būtinumą projekto veikloms įgyvendinti. Taip pat turi būti iš anksto įvertinti, aptarti ir verslo plane aprašyti projekto veikloms įgyvendinti būtini 5G ryšio prieinamumo, saugumo ir kiti susiję klausimai ir jų sprendimo būdai.
Kartu su PĮP pareiškėjas turi CPVA pateikti užpildytus Projektų taisyklėse nustatytus PĮP priedus ir šiuos dokumentus arba informaciją:
verslo planą; pateikus verslo planą kita, nei rekomenduojama forma, kuri skelbiama Susisiekimo ministerijos interneto svetainėje https://sumin.lrv.lt/lt/administracine-informacija/planavimo-dokumentai, jame turi būti pateikta visa rekomenduojamoje formoje nurodyta informacija; verslo plano 2 priedo pildyti ir teikti neprivaloma;
dokumentus, pagrindžiančius projekto biudžetą (pasirašytos sutartys, komerciniai pasiūlymai (bent 3 komerciniai pasiūlymai, išskyrus pagrįstus atvejus, kai rinkoje nėra pasiūlos), nuorodos į rinkos kainas, darbo užmokesčio išlaidas pagrindžiantys dokumentai ir kt.);
jeigu projektas įgyvendinamas su partneriu (-iais), jungtinės veiklos (partnerystės) sutartį arba jos kopiją; jungtinės veiklos sutartyje turi būti nurodyta: informacija apie partnerius, kiekvienos šios sutarties šalies įsipareigojimai įgyvendinant projektą, komunikacijos tarp narių planas, projekto rizikų valdymo planas, kiekvieno nario funkcijos, atsakomybės ir pareigos, bendrai sukurtos intelektinės nuosavybės pasidalijimas (jei taikoma), jei reikia, naujų narių įtraukimas ir išstojimas ir, jei reikia, aptarta kita svarbi informacija ir bendradarbiavimo sąlygos; jungtinės veiklos (partnerystės) sutartyje turi būti aiškiai pagrįstas partnerystės būtinumas ir jos teikiama nauda; jungtinės veiklos (partnerystės) sutartį pasirašo pareiškėjas ir visi projekto partneriai;
projekto atitiktį Aprašo 6.2 papunktyje nurodytiems prioritetiniams atrankos kriterijams pagrindžiančius dokumentus;
pareiškėjo ir (ar) partnerio (-ių) smulkiojo ar vidutinio verslo statuso deklaraciją (deklaracijos forma patvirtinta Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2008 m. kovo 26 d. įsakymu Nr. 4-119 „Dėl Smulkiojo ir vidutinio verslo subjekto statuso deklaravimo tvarkos aprašo ir Smulkiojo ir vidutinio verslo subjekto statuso deklaracijos formos patvirtinimo“; deklaraciją privaloma pateikti Excel formatu, pasirašytą kvalifikuotu elektroniniu parašu);
dokumentus, patvirtinančius, kad pareiškėjo ir (ar) partnerio (-ių) nuosavų lėšų šaltiniai, kuriais įgyvendinamas projektas ar jo dalis, atitinka Aprašo 2.24 papunkčio reikalavimus;
pareiškėjo ir (ar) partnerio (-ių) pažymas, patvirtinančias pareiškėjo ir (ar) partnerio indėlį finansuojant projekto tinkamų išlaidų dalį, kurios nepadengia projektui skiriamo finansavimo lėšos, ir netinkamas išlaidas, nurodant finansavimo šaltinius, sumas ir laiką; pažymos turi būti patvirtintos pareiškėjo ir (ar) partnerio vadovo ir vyriausiojo finansininko parašais;
parengtą Projekto atitikties reikšmingos žalos nedarymo horizontaliajam principui vertinimo reikalavimų aprašą (Aprašo 1 priedas);
užpildytą pažymą dėl projekto tinkamų ir netinkamų finansuoti išlaidų detalizavimo (Aprašo 2 priedas);
Vienos įmonės deklaraciją, kurios forma skelbiama Europos Sąjungos fondų investicijų interneto svetainėje 2021.esinvesticijos.lt (https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/viena-imone-deklaracijos-forma).
PĮP atmetamas neprašius papildomų dokumentų, jei kartu su PĮP nebus pateiktas parengtas verslo planas.
Projektų įgyvendinimo reikalavimai:
projektas įgyvendinamas pagal projekto sutartyje, Apraše ir Projektų taisyklėse nustatytus reikalavimus;
pareiškėjas privalo užtikrinti, kad visi su projekto įgyvendinimu susiję pirkimai būtų vykdomi vadovaujantis pirkimų vykdymo ir vertinimo tvarka, nustatyta Projektų taisyklių 7 priede; projekto sutartys turi būti įgyvendinamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos teisės aktais;
pareiškėjas turi įgyvendinti privalomus matomumo ir informavimo reikalavimus, numatytus Projektų taisyklių VIII skyriaus pirmajame skirsnyje;
papildomai prie Aprašo 2.19.3 papunktyje nurodytų privalomų matomumo ir informavimo priemonių projekto biudžete turi būti numatyta iki
1 proc. visų projekto išlaidų skirti informavimui apie projektą ir bendradarbiavimo veikloms (bendri seminarai, mokymai su kitais programos projektų vykdytojais); tokių veiklų tikslas – informuoti visuomenę, valstybės įstaigas, mokslo ir verslo bendruomenę apie svarbiausius projekto rezultatus ir prireikus pasidalinti gerąja patirtimi, kokios yra rezultatų, sukurtų įgyvendinant projektą, pritaikymo galimybės, ir bendradarbiauti su kitais pagal Aprašą finansuojamų projektų vykdytojais; pareiškėjas ir partneris (-iai) savarankiškai pasirenka informavimo ir bendradarbiavimo formas, būdus ir temas.Pagal Aprašą projektams įgyvendinti numatoma skirti iki 1 000 000 (vieno milijono) Eur.
Didžiausia projektui galima skirti finansavimo lėšų suma yra 50 000 (penkiasdešimt tūkstančių) Eur. Finansuojama iki 100 proc. tinkamų finansuoti išlaidų.
Pagal Aprašą teikiamo finansavimo forma – dotacija.
Projekto tinkamų finansuoti išlaidų dalis, kurios nepadengia projektui skiriamo finansavimo lėšos, ir netinkamos finansuoti projekto išlaidos turi būti finansuojamos iš projekto vykdytojo ir (ar) partnerio (-ių) lėšų.
Pareiškėjo nuosavų lėšų šaltiniai, kuriais įgyvendinamas projektas ar jo dalis, turi būti aiškiai apibrėžti, patikimi, tinkami, pakankami ir realūs PĮP pateikimo metu. Pakankamai apibrėžtais, patikimais ir tinkamais nuosavų lėšų finansavimo šaltiniais, be kitų galimų šaltinių, gali būti laikoma:
Kredito įstaigos paskola; jei pareiškėjo planuojamas nuosavų lėšų šaltinis yra kredito įstaigos paskola, pateikiamas preliminarus kredito įstaigos sprendimas suteikti paskolą, tačiau po sprendimo skirti finansavimą priėmimo, bet ne vėliau kaip per CPVA nustatytą terminą iki projekto finansavimo sutarties pasirašymo turi būti gauta paskola arba pateikta pažyma, kurioje nurodytas kredito įstaigos sprendimas suteikti paskolą konkrečiam projektui vykdyti, esant ar įvykdžius tam tikras sąlygas;
pareiškėjo piniginės lėšos; su PĮP pateikiamas sprendimas, patvirtintas juridinio asmens atitinkamo valdymo organo ar asmens (asmenų grupės), turinčio (-ios) teisę priimti tokius sprendimus, kuriuo nutarta projektui įgyvendinti skirti tam tikrą lėšų sumą, ir (ar) informacija apie lėšų šaltinį (kredito įstaigos sąskaitos (-ų) išrašas ar kredito įstaigos pažyma apie pareiškėjo turimas lėšas, numatomos pajamos, pelnas, nepaskirstytini rezervai ar kt.).
Pareiškėjas ir (ar) partneris savo iniciatyva gali prisidėti prie projekto įgyvendinimo savo ir (arba) kitų šaltinių lėšomis. Naudos ir kokybės vertinimo pagal Aprašo 6.2 papunktyje nustatytus prioritetinius projektų atrankos kriterijus etape už prisidėjimą prie projekto įgyvendinimo nuosavomis lėšomis skiriami papildomi balai.
Pareiškėjo ir (ar) partnerio įnašas į projektą gali būti ir nepiniginis įnašas, kaip numatyta Projektų taisyklių 3.19 ir 304.3 papunkčiuose. PĮP privaloma pagrįsti nepiniginio įnašo būtinumą.
Pagal Aprašą finansavimas nėra skiriamas pareiškėjui ir (ar) partneriui (-iams), jei jie yra priskiriami sunkumų patiriančių įmonių kategorijai, kaip tai apibrėžta 2014 m. birželio 17 d. Komisijos reglamento (ES) Nr. 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius, (su visais pakeitimais) 2 straipsnio 18 punkte.
Pagal Aprašą finansavimas nėra teikiamas, jeigu pareiškėjas ir (ar) partneris nėra sugrąžinęs anksčiau gautos valstybės pagalbos, kuri Europos Komisijos sprendimu pripažinta neteisėta ir nesuderinama su vidaus rinka.
Pagal Aprašą finansavimas nėra skiriamas pareiškėjui ir (ar) partneriui (-iams), kuriam (-iems) pritaikytos tarptautinės sankcijos ir (arba) jo ir (arba) su juo susijusių įmonių vykdomoje veikloje, veiksmuose, sandoriuose dalyvauja subjektai, kuriems pritaikytos tarptautinės sankcijos, kai šių įmonių veiklos, veiksmų ir (ar) sandorių vykdymas draudžiamas ar prieštarauja Lietuvos Respublikoje įgyvendinamoms tarptautinėms sankcijoms, vadovaujantis Lietuvos Respublikos ekonominių ir kitų tarptautinių sankcijų įgyvendinimo įstatymo 9 straipsniu, arba veikloje, veiksmuose, sandoriuose dalyvauja užsieniečiai, įtraukti į užsieniečių, kuriems draudžiama atvykti į Lietuvos Respubliką, viešąjį sąrašą, skelbiamą Migracijos departamento prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos interneto svetainėje www.migracija.lt.
Projektas ir projekto veiklos negali būti finansuotos ar finansuojamos iš kitų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir (arba) savivaldybių biudžetų, kitų piniginių išteklių, kuriais disponuoja valstybė ir (ar) savivaldybės, ES struktūrinių fondų, kitų ES finansinės paramos priemonių ar kitos tarptautinės paramos lėšų, jeigu projektui skyrus finansavimą pagal Aprašą projekto išlaidos būtų pripažintos tinkamomis finansuoti ir (arba) apmokėtos daugiau nei vieną kartą.
PĮP vertinami vadovaujantis Projektų taisyklių III skyriaus trečiojo skirsnio nuostatomis. Jeigu CPVA dėl objektyvių priežasčių (pvz., trečiųjų šalių veika, elektroninės sistemos trukdžiai, atsiradusi būtinybė keisti teisės aktus bei kitos nuo CPVA nepriklausančios aplinkybės) negali PĮP įvertinti per nustatytą terminą, vertinimo terminas gali būti pratęstas CPVA sprendimu.
Horizontaliųjų principų ir atitinkamų Europos Sąjungos pagrindinių teisių chartijos nuostatų laikymosi reikalavimai
Įgyvendinant projektą neturi būti pažeidžiami nustatyti HP ir su jais susijusios Europos Sąjungos pagrindinių teisių chartijos nuostatos: darnaus vystymosi, įskaitant reikšmingos žalos nedarymo principą; lygių galimybių ir nediskriminavimo (dėl lyties, rasės, tautybės, pilietybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, religijos, negalios ir kitų aspektų), įskaitant prieinamumo visiems reikalavimo užtikrinimą (paslaugų, infrastruktūros, fizinės ar e. aplinkos sprendimai, informacijos, transporto prieinamumas ir pan.); inovatyvumo (kūrybingumo) (įgyvendinant veiklas vykdomi inovatyvūs viešieji pirkimai, taikomos naujos technologijos, kuriami ar diegiami inovatyvūs sprendimai ir pan.). Laikantis darnaus vystymosi HP, įgyvendinant projektą turi būti laikomasi klimato ir aplinkos apsaugos standartų. Vykdant numatytas veiklas turi būti siekiama užtikrinti, kad bus laikomasi lygybės, įtraukties ir nediskriminavimo principų.
Remiama veikla tiesiogiai prisideda prie inovatyvumo (kūrybingumo) principo įgyvendinimo, kadangi įgyvendinant projektus numatomas skaitmeninių technologinių sprendimų, kuriems įgyvendinti būtinas 5G ryšys, kūrimas, testavimas ir vystymas, bus finansuojamos MTEP veiklos, numatytas galimas bendradarbiavimas su mokslo ir studijų institucijomis, tyrėjais, taip pat numatoma remti įmones, deklaravusias Valstybės duomenų agentūrai MTEP veiklai skirtas lėšas.
Projekto atitikties reikšmingos žalos nedarymo HP vertinimo reikalavimai pateikiami Aprašo 1 priede.
Pagal Aprašą finansuojama veikla turi nepažeisti Europos Sąjungos pagrindinių teisių chartijos pagrindinių teisių: orumo; asmenų, privataus ir šeimos gyvenimo, sąžinės ir saviraiškos laisvės; asmens duomenų; prieglobsčio ir apsaugos perkėlimo, išsiuntimo ar išdavimo atvejų; teisių į nuosavybę ir teisių užsiimti verslu; lyčių lygybės, vienodo požiūrio ir lygių galimybių, nediskriminavimo ir neįgaliųjų teisių; vaiko teisių; gero administravimo, veiksmingo teisinės gynybos, teisingumo; solidarumo ir darbuotojų teisių; aplinkos apsaugos.
Reikalavimai įgyvendinus projektų veiklas
Įgyvendinus projektą sukurta nauda (rezultatas, turtas), išskyrus intelektinę nuosavybę, turi likti kaip pareiškėjo ir (ar) partnerio (-ių) nuosavybė.
Įgyvendinant projektą sukurta intelektinė nuosavybė penkerius metus po projekto pabaigos negali būti perduota neatlygintinai kitiems juridiniams ir (ar) fiziniams asmenis. Laikoma, kad įgyvendinant projektą sukurta intelektinė nuosavybė perduota neatlygintinai, jei ji perduodama už rinkos kainos neatitinkančią (mažesnę) kainą.
Projektų įgyvendinimo trukmė
Projektų veiklos turi būti baigtos įgyvendinti iki 2025 m. gruodžio 31 d.
Reikalavimai valstybės pagalbai
Pagal Aprašą finansavimas skiriamas vadovaujantis De minimis reglamento nuostatomis, laikantis šių reikalavimų:
didžiausia galima skirti finansavimo lėšų suma nurodyta Aprašo 2.21 papunktyje;
bendra de minimis pagalbos, suteiktos vienai įmonei, suma neturi viršyti 200 000 (dviejų šimtų tūkstančių) Eur per bet kurį trejų finansinių metų laikotarpį; bendra de minimis pagalbos, suteiktos vienai įmonei, vykdančiai krovinių vežimo keliais veiklą samdos pagrindais arba už atlygį per bet kurį trejų finansinių metų laikotarpį, suma neturi viršyti 100 000 (šimto tūkstančių) Eur. Šios ribos taikomos neatsižvelgiant į de minimis pagalbos formą arba siekiamus tikslus ir neatsižvelgiant į tai, ar valstybės narės suteikta pagalba yra visa arba iš dalies finansuojama ES kilmės ištekliais; vienos įmonės sąvoka apima visus susijusius ūkio subjektus, kaip nurodyta De minimis reglamento 2 straipsnio 2 dalyje;
de minimis pagalba nesumuojama su valstybės pagalba, skiriama toms pačioms tinkamoms finansuoti sąnaudoms, jeigu dėl tokio pagalbos sumavimo būtų viršytas Bendrojo bendrosios išimties reglamento 8 straipsnio 5 dalyje arba Europos Komisijos priimtame sprendime nustatytas didžiausias atitinkamas pagalbos intensyvumas arba kiekvienu atveju atskirai nustatyta pagalbos suma;
jeigu de minimis pagalbą numatoma mokėti dalimis, ji diskontuojama iki jos vertės finansavimo skyrimo momentu, kaip nustatyta De minimis reglamento 3 straipsnio 6 punkte;
skiriamo finansavimo atitikties de minimis pagalbos taisyklėms vertinimą atlieka CPVA pagal Projektų atitikties de minimis pagalbos taisyklėms patikros lape (Aprašo 3 priedas) nurodytus vertinimo kriterijus.
De minimis pagalba neteikiama:
sunkumus patiriančioms įmonėms;
ūkio subjektams, kuriems išduotas vykdomasis raštas sumoms išieškoti pagal ankstesnį Komisijos sprendimą, kuriame pagalba skelbiama neteisėta ir nesuderinama su vidaus rinka; nauja valstybės pagalba negali būti teikiama iki nebus sugrąžinta neteisėta ir nesuderinama su vidaus rinka gauta valstybės pagalba.
PĮP vertinimo metu CPVA patikrina pareiškėjo teisę gauti de minimis pagalbą. CPVA turi patikrinti visas su pareiškėju susijusias (nurodytas pateiktoje Vienos įmonės deklaracijoje) įmones dėl de minimis pagalbos, taip pat Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registre, kurio nuostatai patvirtinti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“, (toliau – registras) patikrinti, ar teikiama pagalba neviršys leidžiamo de minimis pagalbos dydžio, kaip nustatyta De minimis reglamento 3 straipsnyje. Susisiekimo ministerija, priėmusi sprendimą finansuoti projektą, per 5 darbo dienas registruoja suteiktos de minimis pagalbos sumą registre.
Projekto vykdytojas privalo užtikrinti dokumentų saugojimą 10 finansinių metų nuo datos, kada paskutinį kartą pagal schemą buvo suteikta individuali pagalba, kaip nustatyta Bendrojo bendrosios išimties reglamento 12 straipsnio 1 punkte.
-
Projekto įgyvendinimo plano teikimas
Teikimo tvarka:
Projekto įgyvendinimo planas (PĮP) turi būti parengtas pagal Projektų taisyklių 1 priedo formą („PAFT 1 priedas Projekto įgyvendinimo plano forma“). Parengtas PĮP (su visais privalomais priedais) pasirašomas kvalifikuotu elektroniniu parašu ir teikiamas administruojančiajai institucijai el. paštu info@cpva.lt iki kvietime nustatyto PĮP pateikimo termino pabaigos.
Projektų įgyvendinimo planų suderinimas su atsakinga institucija
☒ Ne
Teikiant PĮP kartu turi būti pateikta:
☒ Partnerio deklaracija (jei projektas įgyvendinamas su partneriu (-iais)
☒ Informacija apie projekto biudžeto paskirstymą pagal pareiškėjus ir partnerius (jei projektas įgyvendinamas
su partneriu (-iais)☒ Informacijos apie pareiškėjui (partneriui) suteiktą valstybės pagalbą (išskyrus de minimis) forma
☒ Informacija apie projektui taikomus aplinkosaugos reikalavimus
Šių dokumentų formos skelbiamos Projektų taisyklių PAFT 1 priedo 1-4 prieduose.
☒ Kiti priedai:
• Verslo planas, parengtas pagal formą, kuri skelbiama Susisiekimo ministerijos interneto svetainėje. Verslo plano 2 priedo pildyti ir teikti neprivaloma; Pareiškėjas kartu su PĮP teikiamame verslo plane privalo pagrįsti 5G ryšio būtinumą projekto veikloms įgyvendinti. Taip pat turi būti iš anksto įvertinti, aptarti ir verslo plane aprašyti projekto veikloms įgyvendinti būtini 5G ryšio prieinamumo, saugumo ir kiti susiję klausimai ir jų sprendimo būdai.
• Dokumentai, pagrindžiantys projekto biudžetą (pasirašytos sutartys, komerciniai pasiūlymai (bent 3 komerciniai pasiūlymai, išskyrus pagrįstus atvejus, kai rinkoje nėra pasiūlos), nuorodos į rinkos kainas, darbo užmokesčio išlaidas pagrindžiantys dokumentai ir kt.);
• Jeigu projektas įgyvendinamas su partneriu (-iais), jungtinės veiklos (partnerystės) sutartis arba jos kopija; jungtinės veiklos sutartyje turi būti nurodyta: informacija apie partnerius, kiekvienos šios sutarties šalies įsipareigojimai įgyvendinant projektą, komunikacijos tarp narių planas, projekto rizikų valdymo planas, kiekvieno nario funkcijos, atsakomybės ir pareigos, bendrai sukurtos intelektinės nuosavybės pasidalijimas (jei taikoma), jei reikia, naujų narių įtraukimas ir išstojimas ir, jei reikia, aptarta kita svarbi informacija ir bendradarbiavimo sąlygos; jungtinės veiklos (partnerystės) sutartyje turi būti aiškiai pagrįstas partnerystės būtinumas ir jos teikiama nauda; jungtinės veiklos (partnerystės) sutartį pasirašo pareiškėjas ir visi projekto partneriai;
• Projekto atitiktį Aprašo 6.2 papunktyje nurodytiems prioritetiniams atrankos kriterijams pagrindžiantys dokumentai;
• Pareiškėjo ir (ar) partnerio (-ių) smulkiojo ar vidutinio verslo statuso deklaracija (deklaracijos forma patvirtinta Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2008 m. kovo 26 d. įsakymu Nr. 4-119 „Dėl Smulkiojo ir vidutinio verslo subjekto statuso deklaravimo tvarkos aprašo ir Smulkiojo ir vidutinio verslo subjekto statuso deklaracijos formos patvirtinimo“; deklaraciją privaloma pateikti Excel formatu, pasirašytą kvalifikuotu elektroniniu parašu);
• Dokumentai, patvirtinantys, kad pareiškėjo ir (ar) partnerio (-ių) nuosavų lėšų šaltiniai, kuriais įgyvendinamas projektas ar jo dalis, atitinka Aprašo 2.24 papunkčio reikalavimus;
• Pareiškėjo ir (ar) partnerio (-ių) pažymos, patvirtinančios pareiškėjo ir (ar) partnerio indėlį finansuojant projekto tinkamų išlaidų dalį, kurios nepadengia projektui skiriamo finansavimo lėšos, ir netinkamas išlaidas, nurodant finansavimo šaltinius, sumas ir laiką; pažymos turi būti patvirtintos pareiškėjo ir (ar) partnerio vadovo ir vyriausiojo finansininko parašais;
• Projekto atitikties reikšmingos žalos nedarymo horizontaliajam principui vertinimo reikalavimų aprašas (Aprašo 1 priedas „PFSA_Nr2_1priedas_HPdocx“);
• Užpildyta pažyma dėl projekto tinkamų ir netinkamų finansuoti išlaidų detalizavimo (Aprašo 2 priedas „PFSA_Nr2_priedas_išlaidų_pažyma_xlsx“);
• Vienos įmonės deklaracija, kurios forma skelbiama Europos Sąjungos fondų investicijų interneto svetainėje 2021.esinvesticijos.lt.
-
Finansuojamos veiklos ir joms keliami reikalavimai
Finansuojamos projektų veiklos
10-001-05-04-001-01 Skaitmeninių technologinių sprendimų, kuriems įgyvendinti būtinas 5G ryšys, kūrimas, testavimas ir vystymas.
Tikslinės grupės
Verslo įmonės, mokslo subjektai, viešosios įstaigos, kitos įmonės ir bendrovės, jų darbuotojai bei visi Lietuvos gyventojai.
Galimi pareiškėjai
Labai mažos ar mažos įmonės, kurios suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatyme, Juridinių asmenų registre arba užsienio šalių juridinių asmenų registruose registruotos ne ilgiau kaip penkerius metus. Šiame papunktyje nurodytas terminas skaičiuojamas nuo juridinio asmens įregistravimo Juridinių asmenų registre arba užsienio šalių juridinių asmenų registruose dienos iki kvietimo teikti PĮP paskelbimo dienos.
Galimi partneriai
Projektas gali būti įgyvendinamas su partneriais, kuriais gali būti tik juridiniai asmenys. Finansavimas skiriamas tik tiems partneriams, kurie atitinka vieną iš šių sąlygų:
1. partneris yra labai maža ar maža įmonė, Juridinių asmenų registre arba užsienio šalių juridinių asmenų registruose registruota ne ilgiau kaip penkerius metus šį terminą skaičiuojant iki kvietimo teikti PĮP paskelbimo dienos;
2. partneris yra mokslo ir studijų institucija (kaip ši sąvoka apibrėžta Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų įstatyme); mokslo ir studijų institucijos tinkamų finansuoti išlaidų dalis negali viršyti 30 proc. visų projekto tinkamų finansuoti išlaidų sumos;
3. partneris yra mobiliojo ryšio operatorius, užtikrinantis projekto veikloms būtiną 5G ryšį.
Didžiausia galima skirti finansavimo lėšų suma projekto veiklai įgyvendinti
Netaikoma.
Finansuojamoji dalis
Netaikoma.
Nuosavo įnašo dalis (jei taikoma)
Netaikoma.
Išlaidų tinkamumo reikalavimai
Projekto išlaidos turi atitikti Administravimo taisyklių, Projektų taisyklių VII skyriuje ir CPVA parengtose Rekomendacijose dėl projektų išlaidų atitikties Europos Sąjungos fondų reikalavimams, kurios skelbiamos Europos Sąjungos fondų investicijų interneto svetainėje adresu 2021.esinvesticijos.lt, išdėstytus projekto išlaidoms taikomus reikalavimus.
Projekto išlaidoms taip pat taikomos De minimis reglamento nuostatos.
Pagal Aprašą finansuojamos išlaidų rūšys yra šios:
Eil. Nr.
Išlaidų rūšys
Reikalavimai ir paaiškinimai
1.
Įranga, įrenginiai ir kt. turtas
Tinkamos finansuoti išlaidos:
- projekto vykdymo išlaidos prekėms (medžiagoms, mažaverčiam inventoriui, atsargoms ir panašiems produktams, priskirtiniems trumpalaikiam turtui, tiesiogiai susijusiems su MTEP įgyvendinama veikla) įsigyti;
- MTEP veikloms tiesiogiai naudojamo ilgalaikio turto (įrangos, prietaisų, įrankių, įrenginių, mašinų, transporto priemonių, pastatų ir (ar) patalpų) nusidėvėjimo sąnaudos, jeigu šiam turtui įsigyti nebuvo naudojamos viešosios (įskaitant ir kitų valstybių) lėšos; šios išlaidos negali sudaryti daugiau nei 50 proc. tinkamų finansuoti lėšų; MTEP veikloms naudojamo turto nusidėvėjimo sąnaudos turi būti apskaičiuotos atsižvelgiant į mastą ir laikotarpį, kuriuo jie naudojami projektui.
2.
Projekto vykdymas (paslaugos ir darbo užmokestis)
Tinkamos finansuoti išlaidos:
- MTEP paslaugų, autorinių darbų įsigijimo iš išorės šaltinių įprastomis rinkos sąlygomis išlaidos (t. y. kai perkama iš išorinių šaltinių už rinkos kainas, pagal šalių sudarytą sandorį, kai nėra jokių susijusių slapto susitarimo elementų);
- išlaidos, susijusios su konsultavimo ir lygiaverčių paslaugų, skirtų vien tik projekto MTEP veiklai, įsigijimu, taip pat išlaidos MTEP veiklai reikalingoms paslaugoms, kurios nėra MTEP ir be jų nebus pasiekti projekto tikslai, įsigyti; šios išlaidos yra tinkamos finansuoti, kai paslaugos įsigyjamos iš išorės šaltinių įprastomis rinkos sąlygomis;
- projektą vykdančio personalo darbo užmokesčio, komandiruočių ir atlygio projektą vykdantiems fiziniams asmenims pagal paslaugų (civilines), autorines ar kitas sutartis išlaidos; projektą vykdančio personalo darbo užmokesčio išlaidoms už kasmetines atostogas taikomos fiksuotosios normos, nustatytos Aprašo 10 dalyje.
Išlaidos paslaugoms įsigyti negali viršyti 30 proc. visų tiesioginių projekto išlaidų.
3.
Informavimas apie projektą
Tinkamos finansuoti išlaidos:
- Aprašo 2.19.3 papunktyje nustatytoms privalomoms projekto matomumo ir informavimo apie projektą priemonėms įgyvendinti būtinos išlaidos (taikoma įgyvendintų privalomų matomumo ir informavimo apie ES fondų investicijų veiklas priemonių fiksuotoji suma, nustatyta Aprašo 10 dalyje);
- informavimo žinučių, straipsnių, kitų formų pranešimų parengimo išlaidos, renginių organizavimo (salės nuoma, maitinimas) išlaidos (taikoma Aprašo 2.19.4 papunktyje nurodytoms papildomoms informavimo ir bendradarbiavimo veikloms).
4.
Netiesioginės išlaidos ir kitos išlaidos pagal fiksuotąją projekto išlaidų normą
Tinkamos finansuoti išlaidos:
- 7 proc. netiesioginių išlaidų fiksuotoji norma, nustatyta Aprašo 10 dalyje.
Pastaba. Įranga ir įrenginiais laikomas kilnojamasis materialusis turtas, naudojamas veiklai vykdyti, toks kaip kilnojami ar stacionarūs daiktai, darbui reikalingi įrankiai, mechanizmai, aparatūra ar prietaisų komplektas, jei tenkinamos visos šios sąlygos: 1) naudojant pagal paskirtį, jo naudingo tarnavimo laikas, įskaitant priežiūros ir techninės priežiūros laiką, yra ilgesnis nei vieni metai, išskyrus trumpalaikį turtą; 2) naudojamas jis išlaiko savo pradinę formą ir išvaizdą; 3) jį sugadinus, pametus kai kurias dalis ar joms susidėvėjus, jį tikslingiau taisyti, nei keisti visiškai nauju; 4) jis nepraranda savo tapatumo (galimybės atlikti funkcijas) net ir sujungtas į kitą sudėtingesnį vienetą.
Pridėtinės vertės mokestis (toliau – PVM) nėra tinkamas finansuoti EGADP lėšomis.
Projekto išlaidos gali būti patirtos iki projekto sutarties pasirašymo, neprieštaraujant Aprašo 2.15 papunkčio nuostatoms.
Projekto išlaidos apmokamos įgyvendinus projekto veiklas išlaidų kompensavimo būdu projekto vykdytojui deklaruojant patirtas ir apmokėtas išlaidas, supaprastintai apmokamas išlaidas arba kartu derinant šias abi apmokėjimo formas.
Pagal Aprašą netinkamomis finansuoti laikomos šios išlaidos:
- žemė;
- nekilnojamasis turtas;
- statyba, rekonstravimas, paprastasis ir kapitalinis remontas, kiti darbai;
- kitos ilgalaikio turto įsigijimo išlaidos;
- MTEP išlaidos, patirtos kituose TPL, nei nurodyta Aprašo 2.2 papunktyje, ir išlaidos galimybių studijoms;
- nurodytos Projektų taisyklių VII skyriaus trečiajame skirsnyje;
- įmonės steigimo išlaidos;
- PĮP parengimo išlaidos.
Tiesioginėms projekto išlaidoms negali būti priskiriamos tos išlaidos, kurios nurodytos Projektų taisyklių 305 punkte.
Užsienyje registruotų juridinių asmenų patirtos išlaidos negali viršyti daugiau kaip 50 proc. projekto tinkamų finansuoti išlaidų sumos.
-
Kita informacija
Taikomi teisės aktai
Bendrieji teisės aktai:
- 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamentas (ES) Nr. 1407/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai su visais pakeitimais (toliau – De minimis reglamentas);
- Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatai, patvirtinti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“;
- 2021 m. vasario 12 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) Nr. 2021/241, kuriuo nustatoma ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonė;
- 2021 m. liepos 28 d. Tarybos įgyvendinimo sprendimas dėl Lietuvos ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įvertinimo patvirtinimo (toliau – NKL planas);
- Veiklos susitarimas, patvirtintas Europos Komisijos 2022 m. gegužės 5 d. įgyvendinimo sprendimu, kuriuo patvirtinamas Europos Komisijos ir Lietuvos veiklos susitarimas pagal reglamentą (ES) 2021/241 (apie nurodytą sprendimą Europos Komisija pranešė dokumentu Nr. (2022)3472216) su visais pakeitimais;
- 2021–2030 metų nacionalinis pažangos planas, patvirtintas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. rugsėjo 9 d. nutarimu Nr. 998 „Dėl 2021–2030 metų nacionalinio pažangos plano patvirtinimo“;
- 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ administravimo taisyklės, patvirtintos Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“ (toliau – Administravimo taisyklės);
- Projektų administravimo ir finansavimo taisyklės, patvirtintos Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“ (toliau – Projektų taisyklės);
- Lietuvos Respublikos strateginio valdymo įstatymas;
- 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijos susisiekimo plėtros programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2022 m. kovo 16 d. nutarimu Nr. 245 „Dėl 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijos susisiekimo plėtros programos patvirtinimo“.
Projektų bendrieji atrankos kriterijai
Projektai turi atitikti bendruosius projektų atrankos kriterijus, kurių sąrašas ir vertinimo metodika nustatyti Projektų taisyklių 2 priede (PAFT 2 priedo „BAK“ 6.2 papunktyje nurodytas kriterijus netaikomas).
Projektų specialieji atrankos kriterijaiNetaikoma.
Specialieji teisės aktai:
- Rekomenduojamos mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros etapų klasifikacijos aprašas, patvirtintas Lietuvos Respublikos Vyriausybės
- 2012 m. birželio 6 d. nutarimu Nr. 650 „Dėl Rekomenduojamos mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros etapų klasifikacijos aprašo patvirtinimo“ (toliau – MTEP etapų klasifikacijos aprašas);
- „Frascati vadovas 2015: Mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros duomenų rinkimo bei teikimo rekomendacijos“ (angl. Frascati Manual 2015: Guidelines for Collecting and Reporting Data on Research and Experimental Development), Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacija, 2015 m. (toliau – „Frascati vadovas“);
- Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatymas;
- Lietuvos Respublikos technologijų ir inovacijų įstatymas.
Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos nurodytuose teisės aktuose.
-
Kontaktai
Viešosios įstaigos Centrinės projektų valdymo agentūros
Struktūrinių ir investicijų fondų programos
Transporto tinklų projektų skyriaus vyresnioji projektų vadovė
Aušra Jankauskaitė
Tel. 8 6 491 2646
-
Veiklos sritis
-
ES politikos tikslas
-
Programa
-
Projektų atrankos būdas
-
Komponentas
- Žingsnis 5G link