Didinti energijos vartojimo efektyvumą pramonės įmonėse
2023 m. kovo 30 d. 17:00
Pasibaigęs
2024-09-16 03:11
02-013-K
35 000 000,00 €
Pasibaigęs
-
Projekto įgyvendinimo plano pateikimo terminas
Nuo - 2022-12-20 14:00
Iki - 2023-03-30 17:00 -
Aprašymas
Individualios nuotolinės konsultacijos pareiškėjams
Kyla klausimų rengiant dokumentus finansavimui gauti? Mes pasiruošę padėti! Jums tereikia užsiregistruoti individualiai nuotolinei konsultacijai, kurios metu už kvietimo vertinimą atsakingi vertinimo organizatoriai atsakys į kylančius klausimus ir padės teisingai užpildyti projekto įgyvendinimo planą!
Individualios konsultacijos vyks kovo 21, 23 ir 27 d., nuo 13 iki 16 val. Savo 30 minučių jums patogiu metu rezervuokite čia.
SVARBU! Mokymų pareiškėjams medžiaga:
Pramonės įmonių investicijos į energijos vartojimo efektyvumo didinimą - D. Spaičienė
Atitikties valstybės pagalbos reikalavimams įvertinimas - G. Petrukaitis
Klausimai-atsakymai (papildyta 2023-03-21)
Kvietimas parengtas vadovaujantis 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 05-001-01-04-02 „Skatinti įmones pereiti link neutralios klimatui ekonomikos“ veiklos „Didinti energijos vartojimo efektyvumą pramonės įmonėse“ projektų finansavimo sąlygų aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministro 2022 m. liepos 11 d. įsakymu Nr. 4-861 „Dėl 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 05-001-01-04-02 „Skatinti įmones pereiti link neutralios klimatui ekonomikos“ aprašo patvirtinimo“ (toliau – PFSA) ir Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos pateiktu Kvietimų teikti projektų įgyvendinimo planus planu.
-
Bendrieji JP projektų reikalavimai
PFSA 2 punkte nurodyti reikalavimai projektams:
2.1. Remiama veikla: „Didinti EVE pramonės įmonėse“ (poveiklės – „Didinti EVE pramonės įmonėse (Visa Lietuva)“ ir „Didinti EVE pramonės įmonėse (Vidurio ir vakarų Lietuvos regionas))“. Numatoma investuoti į EVE didinimą ir energijos vartojimo intensyvumo mažinimą, sudarant sąlygas pramonės įmonėms investuoti į naujausios ir aplinkai palankios įrangos ir technologinių sprendimų pritaikymą gamybos procesuose, užtikrinant šių gamybos procesų tęstinumą, t. y. reikiamos technologinės įrangos ir turimų technologinių procesų infrastruktūros atnaujinimą.
2.2. Reikalavimai pareiškėjams:
2.2.1. Galimi pareiškėjai – pramonės įmonės.
2.2.2. Projekto partneriai nėra galimi.
2.2.3. Vienas pareiškėjas gali pateikti tik vieną PĮP pagal Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 1 priedą.
2.2.4. Finansavimas gali būti skiriamas pareiškėjams visose srityse, išskyrus Reglamento (ES) Nr. 2021/1058 7 straipsnio 1–6 dalyse nustatytus atvejus, Reglamento (ES) Nr. 651/2014 1 straipsnio 2–5 dalyse ir 38 straipsnyje nustatytus apribojimus.
2.2.5. Finansavimas nėra skiriamas pareiškėjui, kuriam pritaikytos tarptautinės sankcijos ir (arba) jo ir (arba) su juo susijusių įmonių vykdomoje veikloje, veiksmuose, sandoriuose dalyvauja subjektai, kuriems pritaikytos tarptautinės sankcijos, kai šių įmonių veiklos, veiksmų ir (ar) sandorių vykdymas draudžiamas ar prieštarauja Lietuvos Respublikoje įgyvendinamoms tarptautinėms sankcijoms, vadovaujantis Ekonominių ir kitų tarptautinių sankcijų įgyvendinimo įstatymo 9 straipsniu (Juridinių asmenų ar kitų organizacijų, neturinčių juridinio asmens statuso, kurios nuosavybės teise priklauso arba yra kontroliuojamos subjekto, kuriam taikomos sankcijos sąrašas skelbiamas Finansinių nusikaltimų tyrimų tarnybos svetainėje https://fntt.lt/lt/tarptautines-finansines-sankcijos/4166), arba veikloje, veiksmuose, sandoriuose dalyvauja užsieniečiai, įtraukti į užsieniečių, kuriems draudžiama atvykti į Lietuvos Respubliką, viešąjį sąrašą, skelbiamą Migracijos departamento prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos interneto svetainėje www.migracija.lt.
2.2.6. Jeigu pareiškėjo įnašas arba įnašo dalis yra paskola, ne vėliau kaip iki projekto sutarties pasirašymo dienos pareiškėjas turi būti sudaręs sutartį gauti paskolą ir pateikęs jos kopiją administruojančiai institucijai. Jei pareiškėjas skolinasi ne iš kredito įstaigos (banko ar kredito unijos), kaip ji suprantama pagal Lietuvos Respublikos finansų įstaigų įstatymą, iki projekto sutarties pasirašymo dienos pareiškėjas papildomai turi pateikti skolintojo finansinį pajėgumą skolinti atitinkamą lėšų sumą įrodančius dokumentus. Jei pareiškėjas per administruojančios institucijos nustatytą projekto sutarties pasirašymo terminą neįvykdo šio reikalavimo, pasiūlymas pasirašyti projekto sutartį netenka galios ir projektas nefinansuojamas. Taip pat pareiškėjas privalo įsivertinti, ar nėra kitų dokumentų, kuriuos jis turi pateikti iki sutarties sudarymo dienos.
2.2.7. Finansavimas nėra skiriamas pareiškėjui, jeigu jis yra gavęs finansavimą pagal Investicijų programos 9 prioriteto „Teisingos pertvarkos fondas“ veiklą „Alternatyvaus kuro diegimas pramonės įmonėse“ Kauno, Šiaulių ir Telšių regionuose ir (arba) Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos įgyvendinamą priemonę „Juridinių asmenų investicijoms į iškastinio kuro naudojimo pakeitimą ar mažinimą ir (ar) atsinaujinančių energijos išteklių panaudojimą“.
2.3. Reikalavimai keliami projektams:
2.3.1. Projekto veiklos negali būti finansuotos ar finansuojamos iš kitų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir (arba) savivaldybių biudžetų, kitų piniginių išteklių, kuriais disponuoja valstybė ir (ar) savivaldybės, Europos Sąjungos (toliau – ES) struktūrinių fondų, kitų ES finansinės paramos priemonių ar kitos tarptautinės paramos lėšų ir kurioms apmokėti skyrus ES struktūrinių fondų lėšų jos būtų pripažintos tinkamomis finansuoti ir (arba) apmokėtos daugiau nei vieną kartą, įskaitant de minimis pagalbą.
2.3.2. Projekto veiklos įgyvendinamos Sostinės ir Vidurio ir vakarų Lietuvos regionuose.
2.3.3. Projekto veiklų įgyvendinimo trukmė turi būti ne ilgesnė kaip 36 mėnesiai nuo iš ES fondų investicijų lėšų bendrai finansuojamo projekto sutarties pasirašymo dienos. Dėl objektyvių priežasčių, kurių projekto vykdytojas negalėjo numatyti PĮP pateikimo ir vertinimo metu, projekto veiklų įgyvendinimo laikotarpis gali būti pratęstas Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių IV skyriaus antrame skirsnyje nustatyta tvarka, bet ne ilgiau kaip iki PFSA 2.3.5. papunktyje nurodyto termino.
2.3.4. Projekto veiklos turi būti pradėtos įgyvendinti ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo projekto sutarties pasirašymo dienos. Veiklų pradžia suprantama kaip pasirašytos pirkimo sutarties data (kai pirkimas pagal Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 7 priedą „Pirkimų taisyklės“ (toliau – Pirkimų taisyklės) galimas iš vieno tiekėjo) arba kvietimo dalyvauti pirkime skelbimo svetainėje esinvesticijos.lt data (vykdant konkursą arba derybas, kai tokį pirkimo būdą numato Pirkimų taisyklės). Dėl objektyvių priežasčių, kurių projekto vykdytojas negalėjo numatyti PĮP pateikimo ir vertinimo metu, projekto veiklų pradžios laikotarpis gali būti pratęstas.
2.3.5. Projekto veiklos turi būti baigtos ne vėliau kaip iki 2029 m. rugsėjo 1 d.
2.3.6. Projektui taikomi visi pirmiau išvardinti įgyvendinimo stebėsenos rodikliai (pagal įgyvendinamą pažangos priemonės poveiklę). Projekto vykdytojui nepasiekus įgyvendinimo stebėsenos rodiklių reikšmių, nurodytų projekto sutartyje, taikomos Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių IV skyriaus penktojo skirsnio 171–178 punktų nuostatos.
2.3.7. Pagal PFSA projektams įgyvendinti skiriama iki 35 000 000,00 Eur (trisdešimt penkių milijonų eurų) ES fondų investicijų lėšų. Iki 20 000 000,00 Eur (dvidešimt milijonų eurų) skiriama iš Europos regioninės plėtros fondo lėšų projektams įgyvendinti Vidurio ir vakarų Lietuvos regione ir iki 15 000 000,00 Eur (penkiolikos milijonų eurų) skiriama iš Sanglaudos fondo lėšų projektams įgyvendinti Sostinės regione. Numatoma paskelbti vieną kvietimą teikti PĮP finansavimui gauti. Vidurio ir vakarų Lietuvos regione – labai mažoms įmonėms, mažoms įmonėms ir vidutinėms įmonėms (toliau – MVĮ) – numatoma skirti iki 12 000 000,00 Eur (dvylikos milijonų eurų), Vidurio ir vakarų Lietuvos regione – didelėms įmonėms – numatoma skirti iki 8 000 000,00 Eur (aštuonių milijonų eurų). Sostinės regione – MVĮ – numatoma skirti iki 7 500 000,00 Eur (septynių milijonų penkių šimtų tūkstančių eurų), Sostinės regione – didelėms įmonėms – numatoma skirti iki 7 500 000,00 Eur (septynių milijonų penkių šimtų tūkstančių eurų). Jeigu paskelbus kvietimą pagal teigiamai įvertintus ir vertinamus PĮP prašoma skirti finansavimo lėšų suma yra didesnė, negu kvietimui skirta lėšų suma, administruojančioji institucija gali teikti pasiūlymą Ekonomikos ir inovacijų ministerijai (toliau – Ministerija) dėl kvietime numatytos finansavimo sumos padidinimo. Ministerijos pritarimu pagal kvietimą teikti PĮP numatyta skirti lėšų suma gali būti padidinta, neviršijant pažangos priemonėje šiai veiklai skirtos lėšų sumos.
2.3.8. Didžiausia galima projektui skirti finansavimo lėšų suma yra 900 000 eurų (devyni šimtai tūkstančių eurų), mažiausia galima projektui skirti finansavimo lėšų suma yra 75 000 eurų (septyniasdešimt penki tūkstančiai eurų).
2.3.9. Projektų atranka atliekama konkurso būdu vienu etapu.
2.3.10. Pareiškėjai ir projektai turi atitikti bendruosius projektų atrankos kriterijus, kurių sąrašas ir vertinimo metodika nustatyti Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 2 priede ir atitikti PFSA 6 punkte nustatytus specialiuosius kriterijus, patvirtintus
2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos stebėsenos komiteto 2022 m. lapkričio 9 d. protokoliniu sprendimu Nr. 46P-4 (4). Už atitiktį prioritetiniams projektų atrankos kriterijams projektams skiriami balai, nustatyti PFSA 6 punkte.
2.3.11. Projekto vykdytojas turi apdrausti ilgalaikį materialųjį turtą, kuriam įsigyti ar sukurti vykdant projektą naudotas finansavimas, maksimaliu turto atkuriamosios vertės draudimu nuo visų galimų rizikos atvejų projekto įgyvendinimo laikotarpiu (nuo to momento, kai atsiranda draustinas turtas) ir ne mažiau kaip trejus metus nuo projekto įgyvendinimo pabaigos MVĮ atveju ir ne mažiau kaip penkerius metus nuo projekto įgyvendinimo pabaigos didelių įmonių atveju.
2.3.12. Daiktinės pareiškėjo teisės į nekilnojamąjį turtą, kuriame įgyvendinant projektą bus vykdomos projekto veiklos (vykdomi statybos darbai ir (ar) montuojama įranga), ar nekilnojamojo turto valdymo formos (nuoma ar panauda) turi būti įregistruotos įstatymų nustatyta tvarka ir galioti ne trumpiau kaip trejus metus (kai projekto vykdytojas MVĮ) arba ne trumpiau kaip penkerius metus (kai projekto vykdytojas didelė įmonė) nuo projekto finansavimo pabaigos.
2.4. Projekto parengtumui taikomi šie reikalavimai, kurių neįvykdžius ir kartu su PĮP nepateikus bent vieno pagrindžiančio dokumento PĮP atmetamas, neprašant papildomų dokumentų:
2.4.1. Jei pareiškėjas yra didelė įmonė, jis turi būti atlikęs privalomą energijos vartojimo auditą, parengtą ne anksčiau kaip 2 metai iki PĮP pateikimo administruojančiai institucijai ir papildomą energijos vartojimo auditą, jeigu tokio audito atlikimo tikslingumas buvo nustatytas privalomo audito metu. Energijos vartojimo auditui, parengtam ne anksčiau kaip 2 metai iki PĮP pateikimo administruojančiai institucijai, gali būti atliekami papildymai ir (arba) atnaujinimai. Jeigu energijos vartojimo auditas parengtas anksčiau nei 2 metai iki PĮP pateikimo administruojančiai institucijai – turėtų būti atliekamas naujas auditas.
2.4.2. Jei pareiškėjas yra MVĮ, jis turi būti atlikęs energijos vartojimo auditą, parengtą ne anksčiau kaip 2 metai iki PĮP pateikimo administruojančiai institucijai. Energijos vartojimo auditui, parengtam ne anksčiau kaip 2 metai iki PĮP pateikimo administruojančiai institucijai, gali būti atliekami papildymai ir (arba) atnaujinimai. Jeigu energijos vartojimo auditas parengtas anksčiau nei 2 metai iki PĮP pateikimo administruojančiai institucijai – turėtų būti atliekamas naujas auditas.
2.4.3. Užpildytas PFSA 3 priedas, kuriame pateikiama informacija, reikalinga projekto atitikčiai projektų atrankos kriterijams įvertinti.
2.5. Pareiškėjas turi parengti PĮP ir kartu su PĮP administruojančiajai institucijai pateikti šiuos dokumentus Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių III skyriaus antrame skirsnyje ir kvietimo skelbime nustatyta tvarka:
2.5.1. Informaciją apie projektui taikomus aplinkosaugos reikalavimus pagal Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 1 priedo 3 priedą.
2.5.2. Informaciją apie pareiškėjui suteiktą valstybės pagalbą (išskyrus de minimis) pagal Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 1 priedo 4 priedą.
2.5.3. Atlikto privalomojo energijos vartojimo audito ataskaitą, parengtą ne anksčiau kaip 2 metai iki PĮP pateikimo administruojančiai institucijai ir papildomąjį energijos audito ataskaitą, jei tokio audito tikslingumas buvo nustatytas privalomojo audito metu, kai pareiškėjas yra didelė pramonės įmonė.
2.5.4. Atlikto energijos vartojimo audito ataskaitą, parengtą ne anksčiau kaip 2 metai iki PĮP pateikimo administruojančiai institucijai, kai pareiškėjas yra MVĮ.
2.5.5. Jeigu pramonės įmonės energijos vartojimo auditą atliko ir parengė ES valstybės narės auditorius, auditą parengusio auditoriaus kvalifikacijos atestato kopiją ir dokumentus, patvirtinančius, kad Direktyvos 2012/27/ES 16 straipsnio 1 dalyje nurodytos sertifikavimo ir (arba) akreditavimo sistemos arba lygiavertės kvalifikavimo sistemos yra palygintos tarpusavyje ir pripažintos Lietuvos Respublikos ir Europos Komisijos.
2.5.6. Užpildytą PFSA 3 priedą, kuriame pateikiama informacija, reikalinga projekto atitikčiai projektų atrankos kriterijams įvertinti.
2.5.7. Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso deklaraciją, kurios forma patvirtinta Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2008 m. kovo 26 d. įsakymu Nr. 4-119 „Dėl Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso deklaravimo tvarkos aprašo ir Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso deklaracijos formos patvirtinimo“ (toliau – SVV deklaracija), parengtą pagal paskutinių ataskaitinių finansinių metų duomenis (arba laisvos formos deklaraciją, jei pareiškėjas yra didelė įmonė).
2.5.8. Dokumentus, pagrindžiančius projekto biudžeto pagrįstumą (komercinius pasiūlymus, nuorodas į rinkoje esančias kainas ir kita).
2.5.9. Dokumentus, reikalingus tinkamoms finansuoti išlaidoms apskaičiuoti, priklausomai nuo pasirinkto apskaičiavimo būdo, nurodyto PFSA 5.6. papunktyje.
2.5.10. Finansavimo šaltinius (pareiškėjo įnašą į netinkamų finansuoti išlaidų padengimą) pagrindžiančius dokumentus, pvz., pažymą, kurioje nurodytas banko (kitų kredito įstaigų, juridinių asmenų, akcininkų) sprendimas suteikti paskolą konkrečiam projektui, paskolos sutartis ir kita.
2.6. Papildomi matomumo viešinimo reikalavimai, kurie nenumatyti Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse, nėra taikomi.
2.7. Informavimas apie projektą atliekamas Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių VIII skyriaus pirmajame skirsnyje nustatyta tvarka.
2.8. Visi su projekto įgyvendinimu susiję dokumentai turi būti saugomi Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių VIII skyriaus šeštajame skirsnyje nustatyta tvarka ir terminais, taip pat laikantis Reglamento (ES) Nr. 651/2014 12 straipsnio 1 punkte nustatyto termino.“
Horizontaliųjų principų ir atitinkamų Europos Sąjungos pagrindinių teisių chartijos nuostatų laikymosi reikalavimai
PFSA 3 punkte numatyti horizontaliųjų principų reikalavimai:
3.1. Neutralus – projektas negali daryti neigiamo poveikio horizontaliesiems principams.
3.2. Projekto veiklos tiesiogiai prisideda prie darnaus vystymosi ir inovatyvumo (kūrybingumo) horizontaliojo principo: bus skatinama atlikti EVE auditus pramonės įmonėse. Pagal juos numatoma investuoti į EVE didinimą ir energijos vartojimo intensyvumo mažinimą, sudarant sąlygas pramonės įmonėms investuoti į naujausios ir aplinkai palankios įrangos ir technologinių sprendimų pritaikymą gamybos procesuose. PFSA 6 punkte numatyti projektų atrankos kriterijai tiesiogiai įpareigoja projektus prisidėti prie darnaus vystymosi HP įgyvendinimo.
3.3. Projektų atitikties Reikšmingos žalos nedarymo horizontaliajam principui vertinimo reikalavimų aprašas pateikiamas PFSA priede Nr. 1.
3.4. Veikla, vadovaujantis Europos Komisijos 2021 m. vasario 12 d. patvirtintomis Reikšmingos žalos nedarymo principo taikymo pagal Ekonomikos atsparumo ir didinimo priemonės reglamentą techninėmis gairėmis, atitinka reikšmingos žalos nedarymo principą, nes neturi neigiamo numatomo poveikio 6 aplinkos tikslams, nurodytiems 2020 m. birželio 18 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 2020/852 dėl sistemos tvariam investavimui palengvinti sukūrimo, kuriuo iš dalies keičiamas Reglamentas (ES) 2019/2088, 17 straipsnyje, arba numatomas jų poveikis yra nereikšmingas, t. y. nedaro tiesioginio ir pirminio netiesioginio poveikio per visą gyvavimo ciklą.“
Reikalavimai įgyvendinus projektų veiklas
PFSA 7 punkte numatyti reikalavimai įgyvendinus projekto veiklas:
7.1. Projekto vykdytojas, turi užtikrinti investicijų tęstinumą, t. y. projektų, kurių veiklos susijusios su investicijomis į infrastruktūrą, vykdytojai per 5 metus (kai projekto vykdytojas didelė įmonė) arba per 3 metus (kai projekto vykdytojas MVĮ) nuo projekto finansavimo pabaigos arba projektų, kuriems taikomos valstybės pagalbos taisyklės, vykdytojai per valstybės pagalbos taisyklėse nustatytą laikotarpį:
7.1.1. negali nutraukti gamybinės veiklos arba perkelti jos už Lietuvos Respublikos ribų;
7.1.2. negali pakeisti infrastruktūros objekto nuosavybės teisių, jei dėl to įmonė arba viešojo sektoriaus institucija įgytų nederamą pranašumą;
7.1.3. negali iš esmės pakeisti veiklos, kuriai buvo skirtos investicijos, pobūdžio, tikslų arba vykdymo sąlygų, jei tai pakenktų projekto tikslams.
7.2. Jeigu projekto vykdytojas nesilaiko investicijų tęstinumo reikalavimo, nustatyto PFSA 7.1 papunktyje, jis turi grąžinti projektui finansuoti išmokėtų lėšų sumą, proporcingą reikalavimo nesilaikymo laikotarpiui.“
Projektų įgyvendinimo trukmė
Projekto veiklų įgyvendinimo trukmė turi būti ne ilgesnė kaip 36 mėnesiai nuo iš ES fondų investicijų lėšų bendrai finansuojamo projekto sutarties pasirašymo dienos. Dėl objektyvių priežasčių, kurių projekto vykdytojas negalėjo numatyti PĮP pateikimo ir vertinimo metu, projekto veiklų įgyvendinimo laikotarpis gali būti pratęstas Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių IV skyriaus antrame skirsnyje nustatyta tvarka, bet ne ilgiau kaip iki PFSA 2.3.5. papunktyje nurodyto termino.
Reikalavimai valstybės pagalbai
PFSA 5 punkte numatyti reikalavimai valstybės pagalbai:
5.1. Pagal PFSA projekto veiklų finansavimas yra valstybės pagalba, kaip ji apibrėžta Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 straipsnyje. Finansavimas projektams, skiriamas kaip valstybės pagalba yra investicinė pagalba, kuri teikiama pagal Reglamento (ES) Nr. 651/2014 38 straipsnį, atsižvelgiant į I skyriaus nuostatas bei 1 straipsnio 2–5 dalyse nustatytus apribojimus. Projektų valstybės pagalbos atitikties Reglamento (ES) Nr. 651/2014 38 straipsnio nuostatoms vertinimą atlieka administruojanti institucija pagal PFSA 2 priede nurodytus vertinimo kriterijus.
5.2. Valstybės pagalba neteikiama:
5.2.1. sunkumus patiriančioms įmonėms, kaip apibrėžta Reglamento (ES) Nr. 651/2014 2 straipsnio 18 punkte;
5.2.2. ūkio subjektams, kuriems išduotas vykdomasis raštas sumoms išieškoti pagal ankstesnį Europos Komisijos sprendimą, kuriame pagalba skelbiama neteisėta ir nesuderinama su vidaus rinka. Nauja valstybės pagalba negali būti teikiama iki nebus sugrąžinta neteisėta ir nesuderinama su vidaus rinka gauta valstybės pagalba;
5.2.3. jei ji neturi skatinamojo poveikio nustatyto Reglamento (ES) Nr. 651/2014 6 straipsnyje;
5.2.4. pagal Reglamento (ES) Nr. 651/2014 38 straipsnio 2 dalį.
5.3. Valstybės pagalba, kurios tinkamas finansuoti išlaidas galima nustatyti ir kuriai pagal Reglamentą (ES) Nr. 651/2014 taikoma išimtis, gali būti sumuojama su:
5.3.1. bet kokia kita valstybės pagalba, jei tos veiklos yra susijusios su skirtingomis tinkamomis finansuoti išlaidomis, kurias galima nustatyti;
5.3.2. bet kokia kita valstybės pagalba, susijusia su tomis pačiomis tinkamomis finansuoti išlaidomis, kurios iš dalies arba visiškai sutampa, jeigu taip susumavus, didžiausia pagalbos suma neviršija Reglamento 38 straipsnio 4 dalyje nustatytos pagalbos ribos, o didžiausias pagalbos intensyvumas neviršija Reglamento 38 straipsnio 4 dalyje nustatyto pagalbos intensyvumo.
5.4. Valstybės pagalba, kuriai pagal Reglamentą taikoma išimtis, nesumuojama su jokia de minimis pagalba, susijusia su tomis pačiomis tinkamomis finansuoti išlaidomis, jei susumavus būtų viršytas pagalbos intensyvumas, kaip nustatyta Reglamento (ES) Nr. 651/2014 8 straipsnio 5 dalyje.
5.5. Administruojančioji institucija PĮP vertinimo metu patikrina pareiškėjo teisę gauti valstybės pagalbą pagal Reglamentą (ES) Nr. 651/2014, o Ministerijai priėmus sprendimą finansuoti projektą, per 20 darbo dienų registruoja suteiktos valstybės pagalbos sumą Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registre, kurio nuostatai patvirtinti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“.
5.6. Tinkamos finansuoti projekto išlaidos pagal Reglamento (ES) Nr. 651/2014 38 straipsnį yra papildomos investicinės išlaidos, būtinos siekiant didesnio energijos vartojimo efektyvumo ir apskaičiuojamos taip:
5.6.1. jeigu investicijų į energijos vartojimo efektyvumą išlaidų dalį visose investicinėse išlaidose galima nustatyti kaip atskirą investiciją, ši su energijos vartojimo efektyvumu susijusių išlaidų dalis yra tinkamos finansuoti išlaidos;
5.6.2. visais kitais atvejais investicijų į energijos vartojimo efektyvumą išlaidos nustatomos lyginant su panašiomis mažesnio energijos vartojimo efektyvumo investicijomis, kurios, tikėtina, būtų įvykdytos be pagalbos. Šių dviejų investicijų išlaidų skirtumas nurodo su energijos vartojimo efektyvumu susijusias išlaidas ir sudaro tinkamas finansuoti išlaidas.
5.7. Netinkamos finansuoti išlaidos:
5.7.1. investicijos į materialųjį ir nematerialųjį turtą, susijusį su esamos įmonės pajėgumo didinimu, įmonės produkcijos įvairinimu, kai įmonė ima gaminti naujus produktus, arba esamos įmonės bendro gamybos proceso esminiu keitimu;
5.7.2. investicijos į atsinaujinančius energijos išteklius pagal Reglamento (ES) Nr. 651/2014 41 straipsnį.
5.8. Didžiausia galima projekto finansuojamoji dalis pagal įmonės dydį apskaičiuojama pagal Reglamento (ES) Nr. 651/2014 38 straipsnio 4 ir 5 dalis:
5.8.1. iki 50 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų, kai pareiškėjas yra labai maža arba maža įmonė;
5.8.2. iki 40 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų, kai pareiškėjas yra vidutinė įmonė;
5.8.3. iki 30 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų, kai pareiškėjas yra didelė įmonė;
5.9. Projekto finansuojamoji dalis gali būti padidinta 15 procentinių punktų, kai investicijos vykdomos Alytaus, Kauno, Klaipėdos, Marijampolės, Panevėžio, Šiaulių, Tauragės, Telšių ir Utenos apskrityse t. y. remiamose vietovėse, tenkinančiose Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 straipsnio 3 dalies a punkto sąlygas.
5.10. Projektas gali būti pradėtas įgyvendinti ne anksčiau nei po PĮP registravimo įgyvendinančiojoje institucijoje dienos, tačiau projekto išlaidos nuo PĮP registravimo įgyvendinančiojoje institucijoje dienos iki finansavimo projektui skyrimo yra patiriamos pareiškėjo rizika.
5.11. Jeigu projektas, kuriam prašoma finansavimo, pradedamas įgyvendinti iki PĮP registravimo įgyvendinančiojoje institucijoje dienos, visas projektas tampa netinkamas ir jam finansavimas neskiriamas.
5.12. Ministerija, vadovaujantis Reglamento (ES) Nr. 651/2014 9 straipsnio 1 dalies c punkto ir valstybės pagalbos schemos nuostatomis, informaciją apie suteiktą valstybės pagalbą turi paskelbti Europos Komisijos valstybės pagalbos skaidrumo viešos paieškos svetainėje https://webgate.ec.europa.eu/competition/transparency/ ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo pagalbos suteikimo dienos, vadovaudamasi administruojančiosios institucijos pateikta informacija.“
-
Projekto įgyvendinimo plano teikimas
Teikimo tvarka:
PĮP turi būti parengtas pagal PAFT 1 priedą (pridedama).
Parengtas PĮP (su visais privalomais priedais) pasirašomas kvalifikuotu elektroniniu parašu, adoc formatu ir teikiamas el. paštu esinvesticijos@inovacijuagentura.lt (laiško dydis negali būti didesnis nei 25 MB).
Kartu teikiamas įgaliojimas pasirašyti projekto įgyvendinimo planą, jei jį pasirašo ne pareiškėjo įstaigos vadovas.
Kartu su PĮP turi būti pateikta:
Projekto parengtumui taikomi šie reikalavimai, kurių neįvykdžius ir kartu su PĮP nepateikus bent vieno pagrindžiančio dokumento PĮP atmetamas, neprašant papildomų dokumentų:
1. Jei pareiškėjas yra didelė įmonė, jis turi būti atlikęs privalomą energijos vartojimo auditą, parengtą ne anksčiau kaip 2 metai iki PĮP pateikimo administruojančiai institucijai ir papildomą energijos vartojimo auditą, jeigu tokio audito atlikimo tikslingumas buvo nustatytas privalomo audito metu. Energijos vartojimo auditui, parengtam ne anksčiau kaip 2 metai iki PĮP pateikimo administruojančiai institucijai, gali būti atliekami papildymai ir (arba) atnaujinimai. Jeigu energijos vartojimo auditas parengtas anksčiau nei 2 metai iki PĮP pateikimo administruojančiai institucijai – turėtų būti atliekamas naujas auditas.
2. Jei pareiškėjas yra MVĮ, jis turi būti atlikęs energijos vartojimo auditą, parengtą ne anksčiau kaip 2 metai iki PĮP pateikimo administruojančiai institucijai. Energijos vartojimo auditui, parengtam ne anksčiau kaip 2 metai iki PĮP pateikimo administruojančiai institucijai, gali būti atliekami papildymai ir (arba) atnaujinimai. Jeigu energijos vartojimo auditas parengtas anksčiau nei 2 metai iki PĮP pateikimo administruojančiai institucijai – turėtų būti atliekamas naujas auditas.
3. Užpildytas PFSA 3 priedas, kuriame pateikiama informacija, reikalinga projekto atitikčiai projektų atrankos kriterijams įvertinti.
Pareiškėjas turi parengti PĮP ir kartu su PĮP administruojančiajai institucijai pateikti ir kitus šiuos dokumentus Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių III skyriaus antrame skirsnyje ir kvietimo skelbime nustatyta tvarka:
1. Informaciją apie projektui taikomus aplinkosaugos reikalavimus pagal Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 1 priedo 3 priedą.
2. Informaciją apie pareiškėjui (partneriui) suteiktą valstybės pagalbą (išskyrus de minimis) pagal Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 1 priedo 4 priedą.
3. Atlikto privalomojo energijos vartojimo audito ataskaitą, parengtą ne anksčiau kaip 2 metai iki PĮP pateikimo administruojančiai institucijai ir papildomąjį energijos audito ataskaitą, jei tokio audito tikslingumas buvo nustatytas privalomojo audito metu, kai pareiškėjas yra didelė pramonės įmonė.
4. Atlikto energijos vartojimo audito ataskaitą, parengtą ne anksčiau kaip 2 metai iki PĮP pateikimo administruojančiai institucijai, kai pareiškėjas yra MVĮ.
5. Jeigu pramonės įmonės energijos vartojimo auditą atliko ir parengė ES valstybės narės auditorius, auditą parengusio auditoriaus kvalifikacijos atestato kopiją ir dokumentus, patvirtinančius, kad Direktyvos 2012/27/ES 16 straipsnio 1 dalyje nurodytos sertifikavimo ir (arba) akreditavimo sistemos arba lygiavertės kvalifikavimo sistemos yra palygintos tarpusavyje ir pripažintos Lietuvos Respublikos ir Europos Komisijos.
6. Užpildytą PFSA 3 priedą, kuriame pateikiama informacija, reikalinga projekto atitikčiai projektų atrankos kriterijams įvertinti.
7. Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso deklaraciją, kurios forma patvirtinta Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2008 m. kovo 26 d. įsakymu Nr. 4-119 „Dėl Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso deklaravimo tvarkos aprašo ir Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso deklaracijos formos patvirtinimo“ (toliau – SVV deklaracija), parengtą pagal paskutinių ataskaitinių finansinių metų duomenis (arba laisvos formos deklaraciją, jei pareiškėjas yra didelė įmonė).
8. Dokumentus, pagrindžiančius projekto biudžeto pagrįstumą (komercinius pasiūlymus, nuorodas į rinkoje esančias kainas ir kita).
9. Dokumentus, reikalingus tinkamoms finansuoti išlaidoms apskaičiuoti, priklausomai nuo pasirinkto apskaičiavimo būdo, nurodyto PFSA 5.6. papunktyje.
10. Finansavimo šaltinius (pareiškėjo įnašą į netinkamų finansuoti išlaidų padengimą) pagrindžiančius dokumentus, pvz., pažymą, kurioje nurodytas banko (kitų kredito įstaigų, juridinių asmenų, akcininkų) sprendimas suteikti paskolą konkrečiam projektui, paskolos sutartis ir kita.
Projektų įgyvendinimo planų suderinimas su atsakinga institucija
PĮP projektas nederinamas su Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerija
-
Finansuojamos veiklos ir joms keliami reikalavimai
Finansuojamos projektų veiklos
05-001-01-04-02-03-01 Didinti energijos vartojimo efektyvumą pramonės įmonėse (visa Lietuva)
05-001-01-04-02-03-02 Didinti energijos vartojimo efektyvumą pramonės įmonėse (Vidurio ir vakarų Lietuvos regionas)
Tikslinės grupės
Pramonės įmonės
Galimi pareiškėjai
MVĮ ir didelės pramonės įmonės
Nuosavo įnašo dydis (jei taikoma)
Didinti energijos vartojimo efektyvumą pramonės įmonėse
(Sostinės regionas)
Ne mažiau 50 proc. labai mažoms, mažoms įmonėms
Ne mažiau 60 proc. vidutinėms įmonėms
Ne mažiau 70 proc. didelėms įmonėms
Didinti energijos vartojimo efektyvumą pramonės įmonėse
(Vidurio ir vakarų Lietuvos regionas)
Ne mažiau 35 proc. labai mažoms, mažoms įmonėms
Ne mažiau 45 proc. vidutinėms įmonėms
Ne mažiau 55 proc. didelėms įmonėms
-
Kita informacija
Kvietimo informacija skelbiama tinklapiuose:
www.2021.esinvesticijos.lt
www.eimin.lt (naujienlaiškis dėl skelbiamo kvietimo)
Priedai:
Projektų bendrųjų atrankos kriterijų sąrašas ir jų vertinimo metodika (PAFT 2 priedas)
Projekto įgyvendinimo plano (toliau – PĮP) forma (PAFT 1 priedas)
PĮP forma pidymui (be komentarų) (atnaujinat 2023-02-10): PĮP formos pildymo pavyzdys (atnaujinta 2023-02-10)
Stebėsenos rodiklių aprašymo kortelės
Aprašo 3 priedas. 3 priedo MS Excel formatas (atnaujinta 2023-02-10)
Informacija apie projektui taikomus aplinkosaugos reikalavimus (PAFT 1 priedo 3 priedas)
Smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatymas
Smulkiojo ir vidutinio verslo subjekto statuso deklaravimo tvarkos aprašas
Smulkiojo ir vidutinio verslo subjekto statuso deklaracijos elektroninė forma pildymui
Sutarties šablonas (PAFT 3 priedas)
Pirkimų taisyklės (PATF 7 priedas)
Nutarimas dėl Sostinės regiono ir Vidurio ir vakarų Lietuvos regiono sudarymo
Europos Parlamento ir Tarybos direktyva 2012/27/ES dėl energijos vartojimo efektyvumo
Komisijos Reglamentas (ES) Nr. 651/2014 (žr. 38 str.)
Pareiškėjo (partnerio)/ projekto vykdytojo įnašo šaltinių užtikrinimo vertinimo metodika.
Projektų įgyvendinimo formas pagal paskelbtus 2021-2027 ES investicijų programos arba NKL plano kvietimus pateikę pareiškėjai informaciją apie projektus, kuriems patvirtintas finansavimas, gali rasti svetainėje www.esinvesticijos.lt. Joje skelbiami duomenys apie patvirtintiems projektams skirtą finansavimą, jų įgyvendinimo laikotarpį, projektų vykdytojus bei partnerius. Informacija svetainėje atnaujinama kartą per mėnesį.
Visų pareiškėjų duomenys svetainėje nėra skelbiami - vadovaujantis Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėmis (PAFT), Bendrojo duomenų apsaugos reglamento (BDAR) ir ES fondų reglamento nuostatomis, tokių duomenų viešinimas nėra numatytas ar privalomas. Reglamentas reikalauja skelbti projektų vykdytojų duomenis tik nuo sutarties pasirašymo momento, apie tai pareiškėjai informuojami ir pasirašant pareiškėjo deklaraciją.
Be to, Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse yra reikalaujama laikytis konfidencialumo principo – turi būti užtikrintas Projekto įgyvendinimo formoje ir projekto sutartyje pateiktos informacijos naudojimas tik vertinimo, tikrinimo aš projekto įgyvendinimo priežiūros tikslais ir informacijos apie projektą neskleidimas, išskyrus Taisylėse ir aukštesnės teisinės galios teisės aktuose, reglamentuojančiuose tokios informacijos privaomą atskleidimą numatytus atvejus.
Apie projekto įgyvendinimo plano vertinimo pabaigą ir rezultatus yra raštu informuojami visi pareiškėjai. Ministerijai priėmus sprendimą dėl projektų finansavimo (ar nefinansavimo) taip pat visi pareiškėjai yra informuojami asmeniškai raštu.
-
Kontaktiniai asmenys
Vardas Pavardė Institucija Pareigos Telefonas El. paštas Deimantė Spaičienė Inovacijų agentūra Srities vadovas 37068761353 D.Spaiciene@inovacijuagentura.lt -
Veiklos sritis
-
ES politikos tikslas
-
Programa
-
Projektų atrankos būdas
-
Komponentas