Didinti energijos vartojimo efektyvumą pramonės įmonėse Pasibaigęs
-
Finansuojamos projektų veiklos
Veiklos Nr. Veiklos pavadinimas 05-001-01-04-02-03-01 Didinti EVE pramonės įmonėse (visa Lietuva) 05-001-01-04-02-03-02 Didinti energijos vartojimo efektyvumą pramonės įmonėse (Vidurio ir vakarų Lietuvos regionas) Daugiau Mažiau -
Tikslinės grupėsPramonės įmonėsDaugiau Mažiau
-
Galimi pareiškėjaiPramonės įmonėsDaugiau Mažiau
-
Finansuojamoji dalis
Kodas Finansuojamoji dalis 05-001-01-04-02-03-01 Iki 50 % labai mažoms, mažoms įm., iki 40 % vidutinėms įm., iki 30 % didelėms įm. 05-001-01-04-02-03-02 Iki 65 % labai mažoms, mažoms įm., iki 55 % vidutinėms įm., iki 45 % didelėms įm. Daugiau Mažiau -
Finansavimo formaDotacijaDaugiau Mažiau
-
Reikalavimai projektamsPFSA 2 p. nustatyti reikalavimai projektams ir pareiškėjams:
2.1. Remiama veikla: didinti EVE pramonės įmonėse (poveiklės – didinti EVE pramonės įmonėse (visa Lietuva) ir didinti EVE pramonės įmonėse (Vidurio ir vakarų Lietuvos regionas). Numatoma investuoti į EVE didinimą ir energijos vartojimo intensyvumo mažinimą, sudarant sąlygas pramonės įmonėms investuoti į naujausios ir aplinkai palankios įrangos ir technologinių sprendimų pritaikymą gamybos procesuose, užtikrinant šių gamybos procesų tęstinumą, t. y. reikiamos technologinės įrangos ir turimų technologinių ir pagalbinių procesų infrastruktūros atnaujinimą. Kai įmonė projekte planuoja keisti ir technologinius ir pagalbinius procesus, įmonė įsipareigoja išmetamą šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekį sumažinti 30 proc. nuo viso gamybos proceso (visų technologinių (pagrindinių) ir pagalbinių procesų). Kai įmonė planuoja keisti tik technologinį (pagrindinį) procesą, įmonė įsipareigoja sumažinti išmetamą šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekį 30 proc. nuo viso technologinio proceso.
2.3. Reikalavimai, keliami projektams:
2.3.1. Projekto veiklos negali būti finansuotos ar finansuojamos iš kitų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir (arba) savivaldybių biudžetų, kitų piniginių išteklių, kuriais disponuoja valstybė ir (ar) savivaldybės, Europos Sąjungos (toliau – ES) struktūrinių fondų, kitų ES finansinės paramos priemonių ar kitos tarptautinės paramos lėšų ir kurios, joms finansuoti skyrus ES struktūrinių fondų lėšų, būtų pripažintos tinkamomis finansuoti ir (arba) už kurias būtų sumokėta daugiau nei vieną kartą, įskaitant de minimis pagalbą.
2.3.2. Projekto veiklos įgyvendinamos Sostinės ir Vidurio ir vakarų Lietuvos regionuose. Projektų veiklų priskyrimo regionui vertinimas atliekamas vadovaujantis 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos projektų išlaidų paskirstymo regionams rekomendacijų (toliau – Rekomendacijos) 2 punktu ir atsižvelgiant į Rekomendacijų 2 lentelėje „Investicijų priskyrimo IP regionui vertinimo principai ir pavyzdžiai pagal projektų pobūdį“ pateiktus pavyzdžius. Rekomendacijos paskelbtos ES investicijų interneto svetainėje https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/2021-2027-metu-europos-sajungos-fondu-investiciju-programos-projektu-islaidu-paskirstymo-regionams-rekomendacijos.
2.3.3. Projekto veiklų įgyvendinimo trukmė turi būti ne ilgesnė kaip 36 mėnesiai nuo iš ES fondų investicijų lėšų bendrai finansuojamo projekto sutarties pasirašymo dienos. Dėl objektyvių priežasčių, kurių projekto vykdytojas negalėjo numatyti PĮP pateikimo ir vertinimo metu, projekto veiklų įgyvendinimo laikotarpis gali būti pratęstas Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių IV skyriaus antrajame skirsnyje nustatyta tvarka, bet ne ilgiau kaip iki PFSA 2.3.6 papunktyje nurodyto termino.
2.3.4. Projekto veiklos turi būti pradėtos įgyvendinti ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo projekto sutarties pasirašymo dienos. Projekto veiklų pradžia suprantama kaip pasirašytos pirkimo sutarties data (kai pirkimas pagal Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 7 priedą „Pirkimų taisyklės“ (toliau – Pirkimų taisyklės) galimas iš vieno tiekėjo) arba kvietimo dalyvauti pirkime skelbimo ES investicijų interneto svetainėje www.esinvesticijos.lt data (vykdant konkursą arba derybas, kai tokį pirkimo būdą numato Pirkimų taisyklės). Jei projekto veiklos nepradėtos įgyvendinti per 6 mėnesius nuo projekto sutarties pasirašymo dienos, administruojančioji institucija, įvertinusi priežastis, pareiškėjo pateiktus dokumentus ir suderinusi su Ministerija, turi teisę vienašališkai nutraukti projekto sutartį. Jeigu administruojančioji institucija nenutraukia projekto sutarties, ji nustato pareiškėjui ne ilgesnį kaip 2 mėnesių terminą pateikti informaciją dėl projekto veiklos įgyvendinimo pradžios nukėlimo ir, įvertinusi priežastis, priima galutinį sprendimą dėl projekto sutarties pratęsimo (nepratęsimo). Dėl objektyvių priežasčių, kurių projekto vykdytojas negalėjo numatyti PĮP pateikimo ir vertinimo metu, projekto veiklų pradžios data gali būti nukelta ne ilgiau kaip 2 mėnesiams.
2.3.5. Projektas gali būti pradėtas įgyvendinti ne anksčiau nei po PĮP registravimo administruojančiojoje institucijoje dienos, tačiau projekto išlaidos nuo PĮP registravimo administruojančiojoje institucijoje dienos iki finansavimo projektui skyrimo yra patiriamos pareiškėjo rizika. Jeigu projektas, kuriam prašoma finansavimo, pradedamas įgyvendinti iki PĮP registravimo administruojančiojoje institucijoje dienos, visas projektas tampa netinkamas ir jam finansavimas neskiriamas.
2.3.6. Projekto veiklos turi būti baigtos ne vėliau kaip iki 2029 m. rugsėjo 1 d.
2.3.7. Projektui taikomi visi pirmiau PFSA išvardyti rodikliai (pagal įgyvendinamą pažangos priemonės poveiklę), kurių metodiniai skaičiavimo aprašai skelbiami kartu su kvietimu teikti PĮP. Projekto vykdytojui nepasiekus rodiklių reikšmių, nurodytų projekto sutartyje, taikomos Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių IV skyriaus penktojo skirsnio 171–178 punktų nuostatos.
2.3.8. Pagal PFSA projektams įgyvendinti skiriama iki 40 000 000,00 Eur (keturiasdešimt milijonų eurų) ES fondų investicijų lėšų. Iki 25 000 000,00 Eur (dvidešimt penkių milijonų eurų) skiriama iš Europos regioninės plėtros fondo lėšų projektams įgyvendinti Vidurio ir vakarų Lietuvos regione ir iki 15 000 000,00 Eur (penkiolikos milijonų eurų) skiriama iš Sanglaudos fondo lėšų projektams įgyvendinti Sostinės regione. Numatoma paskelbti vieną kvietimą teikti PĮP finansavimui gauti. Vidurio ir vakarų Lietuvos regione labai mažoms įmonėms, mažoms įmonėms ir vidutinėms įmonėms (toliau – MVĮ) numatoma skirti iki 17 000 000,00 Eur (septyniolikos milijonų eurų), Vidurio ir vakarų Lietuvos regione didelėms įmonėms numatoma skirti iki 8 000 000,00 Eur (aštuonių milijonų eurų). Sostinės regione MVĮ numatoma skirti iki 7 500 000,00 Eur (septynių milijonų penkių šimtų tūkstančių eurų), Sostinės regione didelėms įmonėms numatoma skirti iki 7 500 000,00 Eur (septynių milijonų penkių šimtų tūkstančių eurų). Jeigu paskelbus kvietimą pagal teigiamai įvertintus ir vertinamus PĮP prašoma skirti finansavimo lėšų suma yra didesnė, negu kvietimui skirta lėšų suma, administruojančioji institucija gali teikti pasiūlymą Ministerijai dėl kvietime numatytos finansavimo sumos padidinimo. Ministerijos pritarimu pagal kvietimą teikti PĮP numatyta skirti lėšų suma gali būti padidinta, neviršijant pažangos priemonėje šiai veiklai skirtos lėšų sumos.
2.3.9. Didžiausia galima projektui skirti finansavimo lėšų suma yra 1 200 000,00 Eur (vienas milijonas du šimtai tūkstančių eurų), mažiausia galima projektui skirti finansavimo lėšų suma yra 50 000,00 Eur (penkiasdešimt tūkstančių eurų).
2.3.10. Projektų atranka atliekama konkurso būdu vienu etapu.
2.3.11. Pareiškėjai ir projektai turi atitikti bendruosius projektų atrankos kriterijus, kurių sąrašas ir vertinimo metodika nustatyti Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 2 priede ir atitikti PFSA 9 punkte nustatytus specialiuosius projektų atrankos kriterijus, patvirtintus 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos stebėsenos komiteto 2023 m. spalio 5 d. protokoliniu sprendimu Nr. 46P-9 (15).
2.3.12. Projekto vykdytojas turi apdrausti ilgalaikį materialųjį turtą, kuriam įsigyti ar sukurti vykdant projektą naudotas finansavimas, turto atkuriamosios vertės, kuri suprantama kaip apskaičiuota pinigų suma, kurios reikėtų tokių pačių fizinių ir eksploatacinių savybių turto vertinimo objektui atkurti, atgaminti arba atstatyti (įrengti), draudimu nuo galimų rizikos atvejų projekto įgyvendinimo laikotarpiu (nuo to momento, kai atsiranda draustinas turtas), ne mažiau kaip trejus metus nuo projekto įgyvendinimo pabaigos MVĮ atveju ir ne mažiau kaip penkerius metus nuo projekto įgyvendinimo pabaigos didelių įmonių atveju.
2.3.13. Daiktinės pareiškėjo teisės į nekilnojamąjį turtą, kuriame įgyvendinant projektą bus vykdomos projekto veiklos (vykdomi statybos darbai ir (ar) montuojama įranga), ar nekilnojamojo turto valdymo formos (nuoma ar panauda) iki projekto sutarties sudarymo turi būti įregistruotos įstatymų nustatyta tvarka ir galioti ne trumpiau kaip trejus metus (kai projekto vykdytojas – MVĮ) arba ne trumpiau kaip penkerius metus (kai projekto vykdytojas – didelė įmonė) nuo projekto finansavimo pabaigos.
2.3.14. Projekto biudžetas sudaromas vadovaujantis Rekomendacijomis dėl projektų išlaidų atitikties Europos Sąjungos fondų reikalavimams, kurios skelbiamos ES investicijų interneto svetainėje https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/rekomendacijos-del-projektu-islaidu-atitikties-europos-sajungos-fondu-reikalavimams?version=1#prevVersions.
2.3.15. Jeigu projekto sutarties galiojimo metu paaiškėja, kad projekto vykdytojas PĮP ir (ar) kartu su PĮP pateiktuose dokumentuose ir (ar) kituose su PĮP vertinimu susijusiuose dokumentuose pateikė tikrovės neatitinkančią informaciją ir (arba) nuslėpė vertinimo rezultatams galėjusią turėti įtakos faktinę informaciją, administruojančioji institucija vienašališku sprendimu nutraukia projekto sutartį bei susigrąžina visas projekto vykdytojui išmokėtas projekto finansavimo lėšas, jei jos buvo išmokėtos.
2.3.16. Projekto vykdytojas privalo informuoti administruojančiąją instituciją apie planuojamą projekto vykdytojo dalyvių (savininkų, akcininkų, narių, dalininkų ir pan.) (toliau – projekto vykdytojo dalyviai) pasikeitimą. Jei administruojančioji institucija, gavusi šiame PFSA papunktyje nurodytą informaciją, nustato, kad projekto vykdytojo dalyvių pasikeitimu siekiama sudaryti sąlygas įmonėms, kurios pagal PFSA nebūtų laikomos tinkamu pareiškėju, kuriam būtų skirtas finansavimas, administruojančioji institucija vienašališkai nutraukia projekto sutartį ir susigrąžina visas projekto vykdytojui išmokėtas projekto finansavimo lėšas, jei jos buvo išmokėtos.
2.3.17. Projekto įgyvendinimo metu projekto vykdytojui keičiant ar praradus projekto finansavimo šaltinius, numatytus PĮP vertinimo metu ir (arba) iki projekto sutarties pasirašymo, projekto vykdytojas ne vėliau kaip per 14 kalendorinių dienų nuo šių aplinkybių paaiškėjimo apie tai privalo informuoti administruojančiąją instituciją ir pateikti kitus PFSA reikalavimus atitinkančius projekto finansavimo šaltinių užtikrinimą pagrindžiančius dokumentus. Jei projekto įgyvendinimo metu projekto vykdytojas nepateikia kitų PFSA reikalavimus atitinkančių projekto finansavimo šaltinių užtikrinimą pagrindžiančių dokumentų, administruojančioji institucija vienašališkai nutraukia projekto sutartį bei susigrąžina visas projekto vykdytojui išmokėtas projekto finansavimo lėšas, jei jos buvo išmokėtos.
2.3.18. Projekto vykdytojas privalo užtikrinti, kad projekto įgyvendinimo metu keičiama technologinė įranga ir technologinių bei pagalbinių procesų infrastruktūra įmonės veikloje nebus naudojama (pateikti pardavimo, utilizavimo, laikantis reikšmingos žalos nedarymo horizontaliajam principui reikalavimų, ar kt. įrangos nenaudojimą įmonės veikloje pagrindžiantys dokumentai), išskyrus atvejus, nurodytus PFSA 8.9 papunktyje.
2.4. Projekto parengtumui taikomi šie reikalavimai, kurių neįvykdžius ir kartu su PĮP nepateikus bent vieno pagrindžiančio dokumento PĮP atmetamas, neprašius papildomų dokumentų:
2.4.1. Jei pareiškėjas yra didelė įmonė, jis turi būti atlikęs privalomą energijos vartojimo auditą ne anksčiau kaip 1 metai iki PĮP pateikimo administruojančiajai institucijai ir papildomą energijos vartojimo auditą, jeigu tokio audito atlikimo tikslingumas buvo nustatytas privalomo audito metu. Gali būti atliekami energijos vartojimo audito, parengto ne anksčiau kaip 1 metai iki PĮP pateikimo administruojančiajai institucijai, papildymai ir (arba) atnaujinimai. Jeigu energijos vartojimo auditas atliktas anksčiau nei 1 metai iki PĮP pateikimo administruojančiajai institucijai, turėtų būti atliekamas naujas auditas. Tuo atveju, kai PĮP administruojančiajai institucijai pateikiamas iki 2023 m. gruodžio 31 d., energijos vartojimo audito dokumentuose privalo būti pateikti 2022 m. duomenys. Jeigu PĮP administruojančiajai institucijai pateikiamas nuo 2024 m. sausio 1 d., energijos vartojimo audito dokumentuose privalo būti pateikti 2023 m. duomenys.
2.4.2. Jei pareiškėjas yra MVĮ, ne anksčiau kaip 1 metai iki PĮP pateikimo administruojančiajai institucijai turi būti atliktas jo energijos vartojimo auditas. Gali būti atliekami energijos vartojimo audito, parengto ne anksčiau kaip 1 metai iki PĮP pateikimo administruojančiajai institucijai, papildymai ir (arba) atnaujinimai. Jeigu energijos vartojimo auditas atliktas anksčiau nei 1 metai iki PĮP pateikimo administruojančiajai institucijai, turėtų būti atliekamas naujas auditas. Tuo atveju, kai PĮP administruojančiajai institucijai pateikiamas iki 2023 m. gruodžio 31 d., atliekamo energijos vartojimo audito dokumentuose privalo būti pateikti 2022 m. duomenys. Jeigu PĮP administruojančiajai institucijai pateikiamas nuo 2024 m. sausio 1 d., atliekamo energijos vartojimo audito dokumentuose privalo būti pateikti 2023 m. duomenys.
2.4.3. PFSA 3 priedas, kuriame pateikiama informacija, reikalinga projekto atitikčiai projektų atrankos kriterijams ir išlaidų tinkamumui įvertinti, turi būti užpildytas pagal pateiktą formą.
2.5. Pareiškėjas turi parengti PĮP ir kartu su PĮP Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių III skyriaus antrajame skirsnyje ir kvietimo teikti PĮP skelbime nustatyta tvarka administruojančiajai institucijai pateikti dokumentus nurodytus kvietimo 2.17.2. dalyje.
2.6. Papildomi projekto žinomumo viešinimo reikalavimai, kurie nenustatyti Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse, nėra taikomi.
2.7. Informacija apie projektą skelbiama Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių VIII skyriaus pirmajame skirsnyje nustatyta tvarka.
2.8. Visi su projekto įgyvendinimu susiję dokumentai turi būti saugomi Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių VIII skyriaus šeštajame skirsnyje nustatyta tvarka ir terminais, taip pat laikantis Reglamento (ES) Nr. 651/2014 12 straipsnio 1 dalyje nustatyto termino. Visi su projekto įgyvendinimu susiję dokumentai saugomi Ministerijoje 10 metų nuo paskutinės valstybės pagalbos suteikimo dienos.“Daugiau Mažiau -
Horizontaliųjų principų ir kitų nuostatų reikalavimaiPFSA 5 p. nustatyti Horizontaliųjų principų (toliau – HP) reikalavimai:
„5.1. Neutralus – projektas negali daryti neigiamo poveikio 2.3.15. Jeigu projekto sutarties galiojimo metu paaiškėja, kad projekto vykdHP.
5.2. Projekto veiklos tiesiogiai prisideda prie darnaus vystymosi ir inovatyvumo (kūrybingumo) HP: bus skatinama atlikti EVE auditus pramonės įmonėse. Pagal juos numatoma investuoti į EVE didinimą ir energijos vartojimo intensyvumo mažinimą, sudarant sąlygas pramonės įmonėms investuoti į naujausios ir aplinkai palankios įrangos ir technologinių sprendimų pritaikymą gamybos procesuose. PFSA 9 punkte numatyti projektų atrankos kriterijai tiesiogiai įpareigoja projektus prisidėti prie darnaus vystymosi HP įgyvendinimo.
5.3. Projekto (įskaitant jungtinį projektą) atitikties reikšmingos žalos nedarymo HP vertinimo reikalavimų aprašas pateikiamas PFSA 1 priede.
5.4. Projekto veikla, vadovaujantis 2021 m. vasario 18 d. Komisijos pranešimu 2021/C 58/01 patvirtintomis Reikšmingos žalos nedarymo principo taikymo pagal Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės reglamentą techninėmis gairėmis, atitinka reikšmingos žalos nedarymo principą, nes neturi neigiamo numatomo poveikio 6 aplinkos tikslams, nurodytiems 2020 m. birželio 18 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2020/852 dėl sistemos tvariam investavimui palengvinti sukūrimo, kuriuo iš dalies keičiamas Reglamentas (ES) 2019/2088, 17 straipsnio 1 dalies a–f punktuose arba numatomas jų poveikis yra nereikšmingas, t. y. nedaro tiesioginio ir pirminio netiesioginio poveikio per visą gyvavimo ciklą.“
PFSA 6 p. nustatyti Europos Sąjungos pagrindinių teisių chartijos (toliau – Chartija) reikalavimai:
„Projektas neturi pažeisti Chartijos pagrindinių teisių: orumo; asmenų, privataus ir šeimos gyvenimo, sąžinės ir saviraiškos laisvės; asmens duomenų; prieglobsčio ir apsaugos perkėlimo, išsiuntimo ar išdavimo atvejų; teisių į nuosavybę ir teisių užsiimti verslu; lyčių lygybės, vienodo požiūrio ir lygių galimybių, nediskriminavimo ir neįgaliųjų teisių; vaiko teisių; gerojo administravimo, veiksmingos teisinės gynybos, teisingumo; solidarumo ir darbuotojų teisių; aplinkos apsaugos.“Daugiau Mažiau -
Reikalavimai įgyvendinus projektų veiklasPFSA 11 p. nustatyti reikalavimai įgyvendinus projektų veiklas:
„11.1. Projekto vykdytojas turi užtikrinti investicijų tęstinumą, t. y. projektų, kurių veiklos susijusios su investicijomis į infrastruktūrą, vykdytojai per 5 metus (kai projekto vykdytojas – didelė įmonė) arba per 3 metus (kai projekto vykdytojas – MVĮ) nuo projekto finansavimo pabaigos arba projektų, kuriems taikomos valstybės pagalbos taisyklės, vykdytojai per valstybės pagalbos taisyklėse nustatytą laikotarpį:
11.1.1. negali nutraukti gamybinės veiklos arba perkelti jos už Lietuvos Respublikos ribų;
11.1.2. negali pakeisti infrastruktūros objekto nuosavybės teisių, jei dėl to įmonė arba viešojo sektoriaus institucija įgytų nederamą pranašumą;
11.1.3. negali iš esmės pakeisti veiklos, kuriai buvo skirtos investicijos, pobūdžio, tikslų arba vykdymo sąlygų, jei tai pakenktų projekto tikslams.
11.2. Jeigu projekto vykdytojas nesilaiko investicijų tęstinumo reikalavimo, nustatyto PFSA 11.1 papunktyje, jis turi grąžinti projektui finansuoti išmokėtų lėšų sumą, proporcingą reikalavimo nesilaikymo laikotarpiui.“Daugiau Mažiau -
Projektų įgyvendinimo trukmėPFSA 2.3.3. p. ir 2.3.6. p. nustatyta:
„2.3.3. Projekto veiklų įgyvendinimo trukmė turi būti ne ilgesnė kaip 36 mėnesiai nuo iš ES fondų investicijų lėšų bendrai finansuojamo projekto sutarties pasirašymo dienos. Dėl objektyvių priežasčių, kurių projekto vykdytojas negalėjo numatyti PĮP pateikimo ir vertinimo metu, projekto veiklų įgyvendinimo laikotarpis gali būti pratęstas Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių IV skyriaus antrajame skirsnyje nustatyta tvarka, bet ne ilgiau kaip iki PFSA 2.3.6 papunktyje nurodyto termino.
2.3.6. Projekto veiklos turi būti baigtos ne vėliau kaip iki 2029 m. rugsėjo 1 d.“Daugiau Mažiau -
Reikalavimai valstybės pagalbai
PFSA 8. p. numatyti reikalavimai valstybės pagalbai:
„8.1. Pagal PFSA projekto veiklų finansavimas yra valstybės pagalba, kaip ji apibrėžta Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 straipsnyje. Finansavimas projektams, skiriamas kaip valstybės pagalba, yra investicinė pagalba, kuri teikiama pagal Reglamento (ES) Nr. 651/2014 38 straipsnį, atsižvelgiant į Reglamento (ES) Nr. 651/2014 I skyriaus nuostatas bei 1 straipsnio 2–5 dalyse nustatytus apribojimus. Projektų valstybės pagalbos atitikties Reglamento (ES) Nr. 651/2014 38 straipsnio nuostatoms vertinimą atlieka administruojančioji institucija pagal PFSA 2 priede nustatytą Projektų atitikties valstybės pagalbos taisyklėms patikros lapo formą.
8.2. Valstybės pagalba neteikiama:
8.2.1. jeigu pareiškėjas ir (arba) ūkio subjektas (-ai), kuriam (-iems) priklauso pareiškėjas, yra priskiriami sunkumų patiriančioms įmonėms, kaip apibrėžta Reglamento (ES) Nr. 651/2014 2 straipsnio 18 punkte. Ūkio subjektu laikomas pareiškėjas ir visos su juo pagal Reglamento (ES) Nr. 651/2014 I priedo 3 straipsnio 3 dalį susijusios įmonės;
8.2.2. ūkio subjektams, kuriems išduotas vykdomasis raštas sumoms išieškoti pagal ankstesnį Europos Komisijos sprendimą, kuriame pagalba skelbiama neteisėta ir nesuderinama su vidaus rinka. Nauja valstybės pagalba negali būti teikiama, iki nebus sugrąžinta neteisėta ir nesuderinama su vidaus rinka gauta valstybės pagalba;
8.2.3. jei ji neturi skatinamojo poveikio, nustatyto Reglamento (ES) Nr. 651/2014 6 straipsnyje;
8.2.4. pagal Reglamento (ES) Nr. 651/2014 38 straipsnio 2 dalį.
8.3. Valstybės pagalba, kurios tinkamas finansuoti išlaidas galima nustatyti ir kuriai pagal Reglamentą (ES) Nr. 651/2014 taikoma išimtis, gali būti sumuojama su:
8.3.1. bet kokia kita valstybės pagalba, jei tos veiklos yra susijusios su skirtingomis tinkamomis finansuoti išlaidomis, kurias galima nustatyti;
8.3.2. bet kokia kita valstybės pagalba, susijusia su tomis pačiomis tinkamomis finansuoti išlaidomis, kurios iš dalies arba visiškai sutampa, jeigu, taip susumavus, neviršijamas didžiausias pagalbos intensyvumas, nustatytas Reglamento (ES) Nr. 651/2014 38 straipsnio 4 dalyje.
8.4. Valstybės pagalba, kuriai pagal Reglamentą taikoma išimtis, nesumuojama su jokia de minimis pagalba, susijusia su tomis pačiomis tinkamomis finansuoti išlaidomis, jei susumavus būtų viršytas pagalbos intensyvumas, kaip nustatyta Reglamento (ES) Nr. 651/2014 8 straipsnio 5 dalyje.
8.5. Investicinė pagalba energetiniam efektyvumui, kuri teikiama pagal Reglamento (ES) Nr. 651/2014 38 straipsnį, yra išmokama dalimis ir diskontuojama iki jos vertės finansavimo skyrimo momentu, kaip nustatyta Reglamento (ES) Nr. 651/2014 7 straipsnio 3 punkte.
8.6. Administruojančioji institucija PĮP vertinimo metu patikrina pareiškėjo teisę gauti valstybės pagalbą pagal Reglamentą (ES) Nr. 651/2014, o Ministerijai priėmus sprendimą finansuoti projektą, per 20 darbo dienų registruoja suteiktos valstybės pagalbos sumą Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registre, kurio nuostatai patvirtinti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“.
8.7. Tinkamos finansuoti projekto išlaidos pagal Reglamento (ES) Nr. 651/2014 38 straipsnį yra papildomos investicinės išlaidos, būtinos aukštesniam EVE lygiui pasiekti. Jos nustatomos, investicines išlaidas lyginant su investicinėmis išlaidomis pagal priešingos padėties scenarijų, kurios būtų vykdomos, jei pagalba nebūtų teikiama, taip (išsamūs paaiškinimai su konkrečiais pavyzdžiais dėl tinkamų finansuoti išlaidų ir (ar) jų apskaičiavimo būdų pateikiami administruojančiosios institucijos tinklapyje kvietimo „EVE pramonei“ skiltyje „Dokumentai“):
8.7.1. Kai pagal priešingos padėties scenarijų numatoma mažesnio EVE investicija, atitinkanti įprastą komercinę praktiką atitinkamame sektoriuje arba pagal atitinkamą veiklą, tinkamas finansuoti išlaidas sudaro investicijos, kuriai skiriama valstybės pagalba, išlaidų ir mažesnio EVE investicijos išlaidų.
8.7.2. Kai pagal priešingos padėties scenarijų numatoma tokia pati investicija, kuri bus vykdoma vėliau, tinkamas finansuoti išlaidas sudaro investicijos, kuriai skiriama valstybės pagalba, išlaidų ir vėlesnės investicijos išlaidų grynosios dabartinės vertės skirtumas, diskontuotas iki to momento, kai bus vykdoma remiama investicija.
8.7.3. Kai pagal priešingos padėties scenarijų esami įrenginiai ir įranga būtų toliau eksploatuojami, tinkamas finansuoti išlaidas sudaro investicijos, kuriai skiriama valstybės pagalba, išlaidų ir investicijos į esamo įrenginio ir įrangos techninę priežiūrą, remontą ir modernizavimą išlaidų grynosios dabartinės vertės skirtumas, diskontuotas iki to momento, kai bus vykdoma remiama investicija.
8.7.4. Įrangos, kuriai taikomos išperkamosios nuomos sutartys, atveju tinkamos finansuoti išlaidos yra įrangos išperkamosios nuomos, kuriai skiriama valstybės pagalba, ir mažesnio EVE įrangos, kuri būtų nuomojama nesant pagalbos, išperkamosios nuomos grynosios dabartinės vertės skirtumas. Išperkamosios nuomos išlaidos neapima išlaidų, susijusių su įrenginių arba įrangos eksploatavimu (išlaidų degalams, draudimo, techninės priežiūros, kitų vartojimo reikmenų išlaidų), neatsižvelgiant į tai, ar jos yra išperkamosios nuomos sutarties dalis.
8.8. Visais PFSA 8.7 papunktyje išvardytais atvejais priešingos padėties scenarijus atitinka investicijas, kurių gamybos pajėgumas ir naudingumo laikotarpis yra panašūs ir kurios atitinka jau galiojančius ES standartus. Priešingos padėties scenarijus turi būti patikimas atsižvelgiant į teisinius reikalavimus, rinkos sąlygas ir paskatas, teikiamas taikant ES apyvartinių taršos leidimų prekybos sistemą.
8.9. Kai investicijas sudaro aiškiai identifikuojamos investicijos, kuriomis siekiama tik padidinti EVE ir nėra mažesnio EVE investicijų pagal priešingos padėties scenarijų, tinkamos finansuoti išlaidos yra visos investicinės išlaidos.
8.10. Netinkamos finansuoti išlaidos:
8.10.1. neįvardytos PFSA 8.7 ir 8.9 papunkčiuose kaip tinkamos finansuoti išlaidos;
8.10.2. išlaidos, tiesiogiai nesusijusios su didesnio EVE užtikrinimu;
8.10.3. investicijos į atsinaujinančius energijos išteklius pagal Reglamento (ES) Nr. 651/2014 41 straipsnį.
8.11. Didžiausia galima projekto finansuojamoji dalis pagal įmonės dydį apskaičiuojama pagal Reglamento (ES) Nr. 651/2014 38 straipsnio 4 ir 5 dalis:
8.11.1. iki 50 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų, kai pareiškėjas yra labai maža arba maža įmonė;
8.11.2. iki 40 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų, kai pareiškėjas yra vidutinė įmonė;
8.11.3. iki 30 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų, kai pareiškėjas yra didelė įmonė.
8.12. Projekto finansuojamoji dalis gali būti padidinta 15 procentinių punktų, kai investicijos vykdomos Alytaus, Kauno, Klaipėdos, Marijampolės, Panevėžio, Šiaulių, Tauragės, Telšių ir Utenos apskrityse, t. y. remiamose vietovėse, tenkinančiose Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 straipsnio 3 dalies a punkto sąlygas.
8.13. Apskaičiuojant pagalbos intensyvumą ir tinkamas finansuoti išlaidas, taip pat vadovaujamasi Reglamento (ES) Nr. 651/2014 7 straipsnio 1 dalimi.
8.14. Paskutiniai sprendimai dėl valstybės pagalbos suteikimo gali būti priimti ne vėliau kaip iki 2027 m. birželio 30 d.
8.15. Ministerija, vadovaudamasi Reglamento (ES) Nr. 651/2014 9 straipsnio 1 dalies c punkto nuostatomis, informaciją apie suteiktą valstybės pagalbą turi paskelbti Europos Komisijos valstybės pagalbos skaidrumo viešos paieškos svetainėje https://webgate.ec.europa.eu/competition/transparency/public?lang=lt ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo pagalbos suteikimo dienos, remdamasi administruojančiosios institucijos pateikta informacija.“
Daugiau Mažiau -
Projektų bendrieji atrankos kriterijaiProjektų bendrieji atrankos kriterijai nurodyti Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 2 priede: https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/projektu-bendruju-atrankos-kriteriju-sarasas-ir-ju-vertinimo-metodika-3Daugiau Mažiau
-
Projektų specialieji ir prioritetiniai atrankos kriterijai1. Specialusis. Projekte numatytos veiklos turi atitikti kartu su projekto PĮP pateiktoje energijos vartojimo audito ataskaitoje, parengtoje ne anksčiau kaip 1 metai iki PĮP pateikimo, rekomenduojamas priemones. Vertinama, ar prašomos finansuoti veiklos atitinka kartu su PĮP pateiktoje energijos, energijos išteklių ir vandens vartojimo audito atlikimo technologiniuose procesuose ir įrenginiuose audito, atlikto vadovaujantis Energijos, energijos išteklių ir vandens vartojimo audito atlikimo technologiniuose procesuose ir įrenginiuose metodika, ataskaitoje, parengtoje ne anksčiau kaip 1 metai iki PĮP pateikimo, rekomenduojamas priemones.
Projektų atrankos kriterijus tiesiogiai prisideda prie darnaus vystymosi horizontaliojo principo, kadangi projekte numatytos įgyvendinti veiklos privalės atitikti energijos vartojimo audito ataskaitoje, parengtoje ne anksčiau kaip 1 metai iki PĮP pateikimo, rekomenduojamas priemones.
2. Specialusis. Pareiškėjas iki PĮP pateikimo yra ne trumpiau kaip 3 metus veikianti pramonės įmonė, kurios metinės pajamos iš savo pagamintos produkcijos sudaro ne mažiau kaip 51 proc. bendroje pardavimo struktūroje ir vidutinės metinės pajamos iš savo pagamintos produkcijos per pastaruosius dvejus finansinius metus iki PĮP pateikimo yra ne mažesnės kaip 300 000,00 Eur (trys šimtai tūkstančių eurų), jeigu pramonės įmonė yra didelė įmonė, ir 145 000,00 Eur (šimtas keturiasdešimt penki tūkstančiai eurų), jeigu pramonės įmonė yra MVĮ. Vertinama, ar pareiškėjas iki PĮP pateikimo yra pramonės įmonė, kuri turi pakankamai patirties, t. y. veikia ne trumpiau kaip 3 metus ir kuri yra finansiškai pajėgi, t. y. jos vidutinės metinės pajamos iš savo pagamintos produkcijos per pastaruosius dvejus finansinius metus iki PĮP pateikimo pagal pateiktus patvirtintos finansinės atskaitomybės dokumentus yra ne mažesnės kaip 300 000,00 Eur (trys šimtai tūkstančių eurų), jeigu pramonės įmonė yra didelė įmonė, ir 145 000,00 Eur (šimtas keturiasdešimt penki tūkstančiai eurų), jeigu pramonės įmonė yra MVĮ, įgyvendinti projekte numatytas veiklas. Pramonės įmonė suprantama taip, kaip ji apibrėžta PFSA 1.2.7 papunktyje. Įmonės veikimo laikotarpis tikrinamas pagal Juridinių asmenų registro informaciją, kai įmonė yra veikianti Lietuvos Respublikoje, arba pagal kitus įmonės veikimo laikotarpį įrodančius dokumentus, pvz., registracijos pažymėjimą, išrašą iš valstybės, kurioje įmonė veikia, registro centro ir pan., kai įmonė yra ne Lietuvos Respublikoje registruotas juridinis asmuo.
Įmonės pačios pagamintos produkcijos pajamos tikrinamos pagal metinių finansinių ataskaitų rinkinių duomenis ir (ar) kitus pačios įmonės pagamintos produkcijos pajamas pagrindžiančius buhalterinės apskaitos dokumentus. Pačios pagaminta produkcija – įmonės gaminami gaminiai ir (arba) teikiamos paslaugos. Šis projektų atrankos kriterijus taikomas tik projekto vertinimo metu.
3. Specialusis. Projektu siekiama bent 30 proc. sumažinti tiesiogiai ir netiesiogiai išmetamų šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekį, palyginti su EVE audito ataskaitoje nurodytu bendru įmonės (pareiškėjo) arba procesų metu išmetamu kiekiu. Vertinamas projekte tiesiogiai ir netiesiogiai išmetamų šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekio sumažinimas, palyginti su bendru įmonės (pareiškėjo) arba procesų metu išmetamu kiekiu, nurodytu energijos, energijos išteklių ir vandens vartojimo audito atlikimo technologiniuose procesuose ir įrenginiuose audito, atlikto vadovaujantis Energijos, energijos išteklių ir vandens vartojimo audito atlikimo technologiniuose procesuose ir įrenginiuose metodika, ataskaitoje, parengtoje ne anksčiau kaip 1 metai iki PĮP pateikimo.
Procesas suprantamas kaip technologijos ar gamybos procesas (t. y. gamybos linija), kuriam taikoma intervencija. Apskaičiuojama pagal formulę: Y = (X1/ X2 )*100, kurioje:
X1 – pareiškėjo planuojamas sumažinti šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekis, t/metus;
X2 – pareiškėjo pateiktoje audito ataskaitoje nurodomas bendras įmonės (pareiškėjo) arba procesų metu išmetamas šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekis, t/metus;
Y – santykis tarp pareiškėjo planuojamo sumažinti šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekio ir pareiškėjo pateiktoje audito ataskaitoje nurodomo bendro įmonės (pareiškėjo) arba procesų metu išmetamo šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekio, procentais.
Projektų atrankos kriterijus tiesiogiai prisideda prie darnaus vystymosi horizontaliojo principo, kadangi projekte numatytos įgyvendinti veiklos sieks tiesiogiai ir netiesiogiai išmetamų šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekio sumažėjimo.Daugiau Mažiau -
Kvietimo projekto prioritetinių atrankos kriterijų duomenys
Numeris Pavadinimas Maksimalus galimas surinkti balas Didžiausias galimas kriterijaus balas Svorio koeficientas Minimalus privalomas surinkti balas 1 Projektu siekiama daugiau kaip 30 proc. sumažinti tiesiogiai ir netiesiogiai išmetamų šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekį, palyginti su EVE audito ataskaitoje nurodytu bendru įmonės (pareiškėjo) arba procesų metu išmetamu kiekiu. 50,00 5 10,00 2 Projekto efektyvumas 25,00 5 5,00 3 Pareiškėjas yra pramonės įmonė, kurios metinis sutaupytos pirminės energijos kiekis yra didesnis. 25,00 5 5,00 Daugiau Mažiau
-
ReikalavimaiPFSA 8.7. - 8.9. p. nurodytos tinkamos finansuoti išlaidos:
„8.7. Tinkamos finansuoti projekto išlaidos pagal Reglamento (ES) Nr. 651/2014 38 straipsnį yra papildomos investicinės išlaidos, būtinos aukštesniam EVE lygiui pasiekti. Jos nustatomos, investicines išlaidas lyginant su investicinėmis išlaidomis pagal priešingos padėties scenarijų, kurios būtų vykdomos, jei pagalba nebūtų teikiama, taip (išsamūs paaiškinimai su konkrečiais pavyzdžiais dėl tinkamų finansuoti išlaidų ir (ar) jų apskaičiavimo būdų pateikiami administruojančiosios institucijos tinklapyje kvietimo „EVE pramonei“ skiltyje „Dokumentai“):
8.7.1. Kai pagal priešingos padėties scenarijų numatoma mažesnio EVE investicija, atitinkanti įprastą komercinę praktiką atitinkamame sektoriuje arba pagal atitinkamą veiklą, tinkamas finansuoti išlaidas sudaro investicijos, kuriai skiriama valstybės pagalba, išlaidų ir mažesnio EVE investicijos išlaidų.
8.7.2. Kai pagal priešingos padėties scenarijų numatoma tokia pati investicija, kuri bus vykdoma vėliau, tinkamas finansuoti išlaidas sudaro investicijos, kuriai skiriama valstybės pagalba, išlaidų ir vėlesnės investicijos išlaidų grynosios dabartinės vertės skirtumas, diskontuotas iki to momento, kai bus vykdoma remiama investicija.
8.7.3. Kai pagal priešingos padėties scenarijų esami įrenginiai ir įranga būtų toliau eksploatuojami, tinkamas finansuoti išlaidas sudaro investicijos, kuriai skiriama valstybės pagalba, išlaidų ir investicijos į esamo įrenginio ir įrangos techninę priežiūrą, remontą ir modernizavimą išlaidų grynosios dabartinės vertės skirtumas, diskontuotas iki to momento, kai bus vykdoma remiama investicija.
8.7.4. Įrangos, kuriai taikomos išperkamosios nuomos sutartys, atveju tinkamos finansuoti išlaidos yra įrangos išperkamosios nuomos, kuriai skiriama valstybės pagalba, ir mažesnio EVE įrangos, kuri būtų nuomojama nesant pagalbos, išperkamosios nuomos grynosios dabartinės vertės skirtumas. Išperkamosios nuomos išlaidos neapima išlaidų, susijusių su įrenginių arba įrangos eksploatavimu (išlaidų degalams, draudimo, techninės priežiūros, kitų vartojimo reikmenų išlaidų), neatsižvelgiant į tai, ar jos yra išperkamosios nuomos sutarties dalis.
8.8. Visais PFSA 8.7 papunktyje išvardytais atvejais priešingos padėties scenarijus atitinka investicijas, kurių gamybos pajėgumas ir naudingumo laikotarpis yra panašūs ir kurios atitinka jau galiojančius ES standartus. Priešingos padėties scenarijus turi būti patikimas atsižvelgiant į teisinius reikalavimus, rinkos sąlygas ir paskatas, teikiamas taikant ES apyvartinių taršos leidimų prekybos sistemą.
8.9. Kai investicijas sudaro aiškiai identifikuojamos investicijos, kuriomis siekiama tik padidinti EVE ir nėra mažesnio EVE investicijų pagal priešingos padėties scenarijų, tinkamos finansuoti išlaidos yra visos investicinės išlaidos.“Daugiau Mažiau -
ES fondų lėšos40 000 000,00 €Daugiau Mažiau
-
ES fondasEuropos regioninės plėtros fondasSanglaudos fondasTeisingos pertvarkos fondasEkonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonėDaugiau Mažiau
-
Taikomi supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiaiDidinti EVE pramonės įmonėse (visa Lietuva) :
Kodas Versija Pavadinimas Dydis Matavimo vnt. Papildoma informacija Kodas Versija Pavadinimas Dydis Matavimo vnt. Papildoma informacija Daugiau Mažiau
-
Teikimo tvarkaParengtas PĮP (su visais privalomais priedais) teikiamas per 2021-2027 m. Duomenų mainų svetainę (DMS) adresu https://dms.investis.lt.
Tvarkos nuoroda: https://esinvesticijos.lt/igyvendinimas-1/dmsDaugiau Mažiau -
Kartu su PĮP teikiama9 priedas: Informacijos apie pareiškėjui (partneriui) suteiktą valstybės pagalbą (išskyrus de minimis) forma 10 priedas: Informacija apie projektui taikomus aplinkosaugos reikalavimus 11 priedas: PFSA 1 priedą, kuriame pareiškėjas patvirtina, kad projektas atitinka šiame PFSA priede nustatytus reikšmingos žalos nedarymo horizontaliajam principui reikalavimus, ir papildomus pagrindžiančius dokumentus, jeigu šis reikalavimas taikomas konkrečiai projekto veiklai, kaip nustatyta PFSA 1 priede 12 priedas: Atlikto privalomojo energijos vartojimo audito ataskaitą, parengtą ne anksčiau kaip 1 metai iki PĮP pateikimo administruojančiajai institucijai, ir papildomą energijos audito ataskaitą, jei tokio audito tikslingumas buvo nustatytas privalomojo audito metu, kai pareiškėjas yra didelė pramonės įmonė. 13 priedas: Atlikto energijos vartojimo audito ataskaitą, parengtą ne anksčiau kaip 1 metai iki PĮP pateikimo administruojančiajai institucijai, kai pareiškėjas yra MVĮ. 14 priedas: Jeigu pramonės įmonės energijos vartojimo auditą atliko ir parengė ES valstybės narės auditorius, auditą parengusio auditoriaus kvalifikacijos atestato kopiją ir patvirtinančius dokumentus, 15 priedas: Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso deklaraciją, (arba laisvos formos deklaraciją, jei pareiškėjas yra didelė įmonė) 16 priedas: Užpildytą PFSA 3 priedą pagal pateiktą formą, kuriame pateikiama informacija, reikalinga projekto atitikčiai projektų atrankos kriterijams ir išlaidų tinkamumui įvertinti 17 priedas: Dokumentus, pagrindžiančius projekto biudžeto pagrįstumą (komercinius pasiūlymus, nuorodas į rinkoje esančias kainas ir kita) 18 priedas: Dokumentus, reikalingus tinkamoms finansuoti išlaidoms apskaičiuoti, priklausomai nuo pasirinkto apskaičiavimo būdo, nurodyto PFSA 8.7 ir (arba) 8.9 papunktyje; 19 priedas: Finansavimo šaltinius (pareiškėjo įnašą į tinkamų ir netinkamų finansuoti išlaidų padengimą) pagrindžiančius dokumentus, pvz., pažymą, kurioje nurodytas banko (kitų kredito įstaigų, juridinių asmenų, akcininkų) sprendimas suteikti paskolą konkrečiam projektui, paskolos sutartis ir kita.Daugiau Mažiau
-
ApskritisNetaikomaDaugiau Mažiau
-
Siekiami stebėsenos rodikliaiDidinti EVE pramonės įmonėse (visa Lietuva) :
Pavadinimas Kodas Matavimo vnt Minimali siektina reikšmė projektai Numatomas išmetamų šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekis R.B.2.2029 tonos CO2 ekvivalentu per metus 266883,00 Metinis pirminės energijos suvartojimo kiekis, iš kurio suvartojama įmonėse R.B.2.2026.3 MWh per metus 0,00 Metinis pirminės energijos suvartojimo kiekis, iš kurio suvartojama būstuose, viešuosiuose pastatuose, įmonėse, kitur R.B.2.2026 MWh per metus 635435,00 Paramą dotacijomis gavusios įmonės P.S.2.1007 įmonės 228,00 Paramą gavusios įmonės, iš kurių didelės įmonės P.S.2.1006.4 įmonės 0,00 Paramą gavusios įmonės, iš kurių vidutinės įmonės P.S.2.1006.3 įmonės 0,00 Paramą gavusios įmonės, iš kurių mažos įmonės P.S.2.1006.2 įmonės 0,00 Paramą gavusios įmonės, iš kurių labai mažos įmonės P.S.2.1006.1 įmonės 0,00 Paramą gavusios įmonės (labai mažos, mažos, vidutinės ir didelės) P.S.2.1006 įmonės 228,00 Pavadinimas Kodas Matavimo vnt Minimali siektina reikšmė projektai Numatomas išmetamų šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekis R.B.2.2029 tonos CO2 ekvivalentu per metus 268145,00 Metinis pirminės energijos suvartojimo kiekis, iš kurio suvartojama įmonėse R.B.2.2026.3 MWh per metus 0,00 Metinis pirminės energijos suvartojimo kiekis, iš kurio suvartojama būstuose, viešuosiuose pastatuose, įmonėse, kitur R.B.2.2026 MWh per metus 638440,00 Paramą dotacijomis gavusios įmonės P.B.2.0002 įmonės 215,00 Paramą gavusios įmonės, iš kurių didelės įmonės P.B.2.0001.4 įmonės 0,00 Paramą gavusios įmonės, iš kurių vidutinės įmonės P.B.2.0001.3 įmonės 0,00 Paramą gavusios įmonės, iš kurių mažos įmonės P.B.2.0001.2 įmonės 0,00 Paramą gavusios įmonės, iš kurių labai mažos įmonės P.B.2.0001.1 įmonės 0,00 Paramą gavusios įmonės, iš kurių labai mažos, mažos, vidutinės ir didelės įmonės P.B.2.0001 įmonės 215,00 Daugiau Mažiau -
Kita informacija
Kvietimo informacija skelbiama tinklapiuose:
Kvietimai |ES fondų investicijų programos interneto svetainė (esinvesticijos.lt)
https://eimin.lrv.lt/ (naujienlaiškis dėl skelbiamo kvietimo)
Daugiau Mažiau
-
Taikomi teisės aktai1.1. Teisės aktai, kuriais vadovaujamasi rengiant, teikiant ir vertinant projekto įgyvendinimo planą (toliau – PĮP), priimant sprendimą dėl projekto finansavimo, sudarant projekto sutartį ir įgyvendinant projektą, finansuojamą pagal 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 05-001-01-04-02 „Skatinti įmones pereiti link neutralios klimatui ekonomikos“ veiklos „Didinti energijos vartojimo efektyvumą pramonės įmonėse“ projektų finansavimo sąlygų aprašą (toliau – PFSA):
1.1.1. 2021 m. birželio 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) 2021/1058 dėl Europos regioninės plėtros fondo ir Sanglaudos fondo;
1.1.2. 2021 m. birželio 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) 2021/1060, kuriuo nustatomos bendros Europos regioninės plėtros fondo, „Europos socialinio fondo +“, Sanglaudos fondo, Teisingos pertvarkos fondo ir Europos jūrų reikalų, žvejybos ir akvakultūros fondo nuostatos ir šių fondų bei Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo, Vidaus saugumo fondo ir Sienų valdymo ir vizų politikos finansinės paramos priemonės taisyklės su visais pakeitimais;
1.1.3. 2014 m. birželio 17 d. Komisijos reglamentas (ES) Nr. 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius, su visais pakeitimais;
1.1.4. 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programa, patvirtinta 2022 m. rugpjūčio 3 d. Europos Komisijos įgyvendinimo sprendimu C(2022) 5742, kuriuo patvirtinama programa „2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programa“ dėl paramos iš Europos regioninės plėtros fondo, Sanglaudos fondo, Europos socialinio fondo + ir Teisingos pertvarkos fondo Lietuvoje siekiant investicijų į darbo vietų kūrimą ir ekonomikos augimą tikslo, su visai pakeitimais;
1.1.5. Lietuvos Respublikos strateginio valdymo įstatymas;
1.1.6. Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatymas;
1.1.7. 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2022 m. kovo 16 d. nutarimu Nr. 247 „Dėl 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programos patvirtinimo“;
1.1.8. Strateginio valdymo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. balandžio 28 d. nutarimu Nr. 292 „Dėl Strateginio valdymo metodikos patvirtinimo“;
1.1.9. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. lapkričio 25 d. nutarimas Nr. 1322 „Dėl pasirengimo administruoti Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos lėšas ir jų administravimo“;
1.1.10. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2016 m. sausio 6 d. nutarimas Nr. 5 „Dėl Sostinės regiono ir Vidurio ir vakarų Lietuvos regiono sudarymo“;
1.1.11. 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ administravimo taisyklės, patvirtintos Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“;
1.1.12. Projektų administravimo ir finansavimo taisyklės, patvirtintos Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“ (toliau – Projektų administravimo ir finansavimo taisyklės);
1.1.13. Stebėsenos rodiklių nustatymo ir skaičiavimo aprašas, patvirtintas Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu
Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“;
1.1.14. Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso deklaravimo tvarkos aprašas, patvirtintas Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2008 m. kovo 26 d. įsakymu Nr. 4-119 „Dėl Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso deklaravimo tvarkos aprašo ir Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso deklaracijos formos patvirtinimo“;
1.1.15. Energijos, energijos išteklių ir vandens vartojimo audito atlikimo technologiniuose procesuose ir įrenginiuose metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos energetikos ministro 2010 m. gegužės 10 d. įsakymu Nr. 1-141 „Dėl Energijos, energijos išteklių ir vandens vartojimo audito atlikimo technologiniuose procesuose ir įrenginiuose metodikos patvirtinimo“ (toliau – Energijos, energijos išteklių ir vandens vartojimo audito atlikimo technologiniuose procesuose ir įrenginiuose metodika);
1.1.16. Įmonių, kurios nėra smulkiojo ir vidutinio verslo subjektai, energijos vartojimo audito atlikimo ir ataskaitų teikimo priežiūros tvarkos aprašas, patvirtintas Lietuvos Respublikos energetikos ministro 2017 m. vasario 22 d. įsakymu Nr. 1-46 „Dėl Įmonių, kurios nėra smulkiojo ir vidutinio verslo subjektai, energijos vartojimo audito atlikimo ir ataskaitų teikimo priežiūros tvarkos aprašo patvirtinimo“.Daugiau Mažiau -
Specialieji teisės aktaiNetaikomaDaugiau Mažiau
-
Kontaktiniai asmenys
Vardas Pavardė Institucija Pareigos Telefonas El. paštas Deimantė Spaičienė Inovacijų agentūra Srities vadovas 37068761353 D.Spaiciene@inovacijuagentura.lt Ričardas Raščiukas Inovacijų agentūra Vyriausiasis projektų vadovas l. e. p 37068709023 R.Rasciukas@inovacijuagentura.lt Diana Martinavičė Inovacijų agentūra Skyriaus vadovas 37068648403 D.Martinavice@inovacijuagentura.lt Daugiau Mažiau