Teikiama nuo
2023-10-03 08:00
Teikiama iki
2023-11-06 17:00 Pasibaigęs
Kvietimo finansavimo suma
285 888 498,00 €
Projektų atrankos būdas
Planavimas
Finansavimo forma
Dotacija
Finansuojamos veiklos
Galimi pareiškėjai
Didžiausia suma vienam projektui
Finansuojamoji dalis
Regionas
Dotacijos daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) projektams įgyvendinti Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos Aplinkos projektų valdymo agentūra. Netaikoma 100% Netaikoma
Daugiau Mažiau
  • Taikomi teisės aktai
    1.1.1. Aštuonioliktosios Lietuvos Respublikos Vyriausybės programa, kuriai pritarta 2020 m. gruodžio 11 d. Lietuvos Respublikos Seimo nutarimu Nr.XIV-72 „Dėl Aštuonioliktosios Lietuvos Respublikos Vyriausybės programos“;
    1.1.2. Vadovaujančiosios, administruojančiosios ir audito institucijų funkcijų, įgyvendinant Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo planą „Naujos kartos Lietuva“, paskirstymo taisyklės, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. lapkričio 25 d. nutarimu Nr. 1322 „Dėl pasirengimo administruoti Europos Sąjungos fondų lėšas ir jų administravimo“;
    1.1.3. Strateginio valdymo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. balandžio 28 d. nutarimu Nr. 292 „Dėl Strateginio valdymo metodikos patvirtinimo“;
    1.1.4. 2021–2030 metų nacionalinis pažangos planas, patvirtintas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. rugsėjo 9 d. nutarimu Nr. 998 „Dėl 2021–2030 metų nacionalinio pažangos plano patvirtinimo“;
    1.1.5. 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ administravimo taisyklės (toliau – Administravimo taisyklės), Projektų administravimo ir finansavimo taisyklės (toliau – PAFT) ir Stebėsenos rodiklių nustatymo ir skaičiavimo aprašas, patvirtinti Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“;
    1.1.6. 2021 m. vasario 12 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) 2021/241, kuriuo nustatoma ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonė, su visais pakeitimais;

    1.1.7. 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamentas (ES) Nr. 1407/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai;
    1.1.8. 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamentas (ES) Nr. 1408/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai žemės ūkio sektoriuje;
    1.1.9. 2014 m. birželio 27 d. Komisijos reglamentas (ES) Nr. 717/2014 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai žuvininkystės ir akvakultūros sektoriuje.
    1.1.10. 2021 m. liepos 28 d. Tarybos įgyvendinimo sprendimas Nr. CM4171/21 dėl Lietuvos ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano įvertinimo patvirtinimo.
    Daugiau Mažiau
  • Specialieji teisės aktai
    1.2.1. Lietuvos Respublikos valstybės paramos daugiabučiams namams atnaujinti (modernizuoti) įstatymas;
    1.2.2. 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos aplinkos apsaugos ir klimato kaitos valdymo plėtros programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2022 m. kovo 30 d. nutarimu Nr. 318 „Dėl 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos aplinkos apsaugos ir klimato kaitos valdymo plėtros programos patvirtinimo“;
    1.2.3. Daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. rugsėjo 23 d. nutarimu Nr. 1213 „Dėl daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) programos patvirtinimo“ (toliau – Programa);

    1.2.4. Valstybės paramos daugiabučiams namams atnaujinti (modernizuoti) teikimo ir daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) projektų įgyvendinimo priežiūros taisyklės, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. gruodžio 16 d. nutarimu Nr. 1725 „Dėl Valstybės paramos daugiabučiams namams atnaujinti (modernizuoti) teikimo ir daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) projektų įgyvendinimo priežiūros taisyklių patvirtinimo ir daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projektui įgyvendinti skirto kaupiamojo įnašo ir (ar) kitų įmokų didžiausios mėnesinės įmokos nustatymo“ (toliau – Nutarimas Nr. 1725);
    1.2.5. Valstybės pagalbos, tenkančios ūkinę veiklą vykdančiam buto ar kitos patalpos savininkui, įgyvendinančiam daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projektą, apskaičiavimo tvarkos aprašas, patvirtintas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2019 m. rugsėjo 25 d. nutarimu Nr. 974 „Dėl Valstybės pagalbos, tenkančios ūkinę veiklą vykdančiam buto ar kitos patalpos savininkui, įgyvendinančiam daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projektą, apskaičiavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Valstybės pagalbos tvarkos aprašas);
    1.2.6. Lietuvos ilgalaikė renovacijos strategija, kuriai pritarta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. kovo 31 d. protokoliniu sprendimu Nr. 18;
    1.2.7. Lietuvos Respublikos nacionalinis energetikos ir klimato srities veiksmų planas 2021–2030 metams, kuris Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2019 m. gruodžio 31 d. pateiktas Europos Komisijai;
    Daugiau Mažiau
  • Reikalavimai projektams
    1. Projekto atranka atliekama valstybės projektų planavimo būdu.
    2. Galimas pareiškėjas ir projekto vykdytojas – Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos Aplinkos projektų valdymo agentūra (toliau – Projekto vykdytojas). Partnerių negali būti.
    3. Projektas įgyvendinamas kartu su trečiosiomis šalimis - daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projekto administratoriais, atstovaujančiais daugiabučio namo butų ir kitų patalpų savininkams (toliau – Projekto trečiosios šalys), kaip apibrėžta Lietuvos Respublikos valstybės paramos daugiabučiams namams atnaujinti (modernizuoti) įstatyme.
    4. Projekto trečiąsias šalis atrenka Projekto vykdytojas pagal Lietuvos Respublikos aplinkos ministro įsakymu (-ais) patvirtintą (-us) sąlygų aprašą (-us).
    5. Projekto remiamos veiklos:
    5.1. subsidijos teikimas faktinėms daugiabučio atnaujinimo (modernizavimo) projekto ar jo dalies parengimo ir projekto vykdymo priežiūros, projekto įgyvendinimo administravimo, faktinėms statybos techninės priežiūros išlaidoms apmokėti / kompensuoti;
    5.2 išlaidų kompensavimas už iš finansinę priemonę įgyvendinančio subjekto gauto kredito lėšas įgyvendintas Programos priede nurodytas energinį efektyvumą didinančias priemones valstybės paramos teikimas trečiosioms šalims daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) projektų įgyvendinimui;
    5.3. kredito bendrų metinių palūkanų dalies, viršijančios 3 procentus, kompensavimas.
    6. PFSA išvardytų rodiklių pasiekimą turi užtikrinti Projekto vykdytojas.
    7. Projekto trečiųjų šalių daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) projektai įgyvendinami vadovaujantis PFSA 1.2.1, 1.2.3, ir 1.2.4 ir 1.2.5 papunkčiuose išvardytais teisės aktais.
    8. Projekto vykdytojas turi atitikti projekto bendruosius atrankos kriterijus, nustatytus PAFT 2 priede.
    9. Projekto trečiųjų šalių atitikties bendriesiems atrankos kriterijams, nustatytiems PAFT 2 priede, vertinimas:
    9.1. Projekto vykdytojas vertina trečiųjų šalių atitiktį 4.2.6, 7.1 ir 7.3 papunkčiuose išvardytus kriterijus.
    9.2. Atitiktį 4.2.1, 4.2.2, 4.2.3, 4.21 ir 6.6 papunkčiuose išvardytiems kriterijams Projekto trečiosios šalys patvirtina deklaracijoje pagal PFSA 2 priedą, o jei projekto trečioji šalis turi pareigą teikti finansinių ataskaitų rinkinius Registrų centrui, atitiktį 4.21 ir 6.6 papunkčiuose išvardytiems kriterijams vertina Projekto vykdytojas.
    9.3. Atitiktį 4.2.6 papunktyje nurodytam kriterijui Projekto vykdytojas vertina vadovaudamasis Valstybinės darbo inspekcijos teikiama informacija.
    9.4. Atitiktį 7.1 ir 7.3 papunkčiuose nurodytiems kriterijams Projekto vykdytojas vertina kaip aprašyta PFSA 8.2 papunktyje.
    9.5. Atitiktis 1, 3, 5 punktuose, 4.1, 4.6, 4.7, 6.4, 8.1, 8.2.1.1 papunkčiuose išvardytiems kriterijams nevertinama.
    10. Projekto veiklos turi būti įgyvendintos iki 2026 m. balandžio 30 d. Tarpinių stebėsenos rodiklių reikšmės ir pasiekimų datos nurodytos PFSA 2 lentelėje. Šiame punkte visų nurodytų rodiklių ir jų reikšmių siekia Projekto vykdytojas.
    11. Projekto finansavimo forma – dotacija.
    12. Projekto tiesioginėms ir netiesioginėms veikloms įgyvendinti skiriama iki 285 888 498,00 (dviejų šimtų aštuoniasdešimt penkių milijonų aštuonių šimtų aštuoniasdešimt aštuonių tūkstančių keturių šimtų devyniasdešimt aštuonių) eurų, iš jų 243 688 498,00 (du šimtai keturiasdešimt trys milijonai šeši šimtai aštuoniasdešimt aštuoni tūkstančiai keturi šimtai devyniasdešimt aštuoni) eurai – Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšos (iš jų 80 735 602,00 (aštuoniasdešimt milijonų septyni šimtai trisdešimt penki tūkstančiai šeši šimtai du) eurai – REPowerEU lėšos), 42 200 000,00 (keturiasdešimt du milijonai du šimtai tūkstančių) eurų – valstybės biudžeto lėšos netinkamam PVM finansuoti.
    13. Trečiųjų šalių išlaidos gali būti pripažįstamos tinkamomis finansuoti tik tuomet, jei yra gautas finansinę priemonę įgyvendinančio subjekto sprendimas dėl kredito suteikimo daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projektui finansuoti. Projekto trečiosios šalys įsipareigoja kreiptis ir gauti sprendimą dėl kredito suteikimo iš finansinę priemonę įgyvendinančio subjekto daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projektui finansuoti.
    14. Administruojančiajai institucijai turi būti pateiktas projekto įgyvendinimo planas (toliau – PĮP), parengtas pagal PAFT 1 priedą. Su PĮP turi būti pateikti projekto biudžetą pagrindžiantys dokumentai.
    15. Vadovaujantis žaliųjų pirkimų tikslais, nustatytais Vyriausybės 2010 m. liepos 21 d. nutarimu Nr. 1133 „Dėl žaliųjų pirkimų tikslų nustatymo ir įgyvendinimo“ (toliau – Nutarimas Nr. 1133), Projekto trečiosios šalys, atlikdamos pirkimus, išskyrus Nutarime Nr. 1133 numatytas išimtis, turi taikyti žaliųjų pirkimų reikalavimus pagal Aplinkos apsaugos kriterijų taikymo, vykdant žaliuosius pirkimus, tvarkos aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2011 m. birželio 28 d. įsakymu Nr. D1-508 „Dėl Aplinkos apsaugos kriterijų taikymo, vykdant žaliuosius pirkimus, tvarkos aprašo patvirtinimo“.
    16. Apie projektą informuojama vadovaujantis PAFT VIII skyriaus pirmojo skirsnio nuostatomis.
    17. Vadovaujantis PAFT 99.8 p. nuostatomis, Projekto vykdytojas privalo surengti komunikacinį renginį ar veiklą laiku įtraukiant EK ir vadovaujančiąją instituciją.
    18. Visi su projekto įgyvendinimu susiję dokumentai turi būti saugomi PAFT VIII skyriaus šeštajame skirsnyje nustatyta tvarka.
    Daugiau Mažiau
  • Horizontaliųjų principų ir kitų nuostatų reikalavimai
    Neutralus – projektas negali daryti neigiamo poveikio horizontaliems principams. Reikšmingos žalos nedarymo principo vertinimas pateikiamas PFSA 1 priede.
    1. Neutralus – projektai negali daryti neigiamo poveikio horizontaliems principams.
    2. Įgyvendinami projektai tiesiogiai prisideda prie Darnaus vystymosi horizontalaus principo darnaus vystymosi rodiklio „1.1. Darnaus vystymosi indeksas“ reikšmių pasiekimo, t. y. prisidės prie Jungtinių Tautų darnaus vystymosi:
    2.1. 7 tikslo „Užtikrinti visiems galimybę naudotis prieinama, patikima, darnia ir modernia energija“ 7.3 uždavinio „Iki 2030 metų padvigubinti pasaulinį energijos vartojimo efektyvumo padidinimo rodiklį“ įgyvendinimo. Atnaujinus (modernizavus) daugiabučius, jiems šildyti reikės mažiau šiluminės energijos, o tai padės efektyviau naudoti energiją.
    2.2. 13 tikslo „Imtis skubių kovos su klimato kaita ir jos poveikiu veiksmų“ 13.2 uždavinio „Įtraukti klimato kaitos priemones į nacionalinę politiką, strategijas ir planavimą“ įgyvendinimo. Atnaujinus (modernizavus) pastatus, jiems šildyti reikės mažiau šiluminės energijos, t. y. sumažės ją gaminant išmetamo į atmosferą ŠESD - anglies dioksido (toliau – CO2) kiekis, tai padės švelninti klimato kaitos procesus. Mažesnis energetinių išteklių poreikis didins energetinę nepriklausomybę, mažins vartotojų išlaidas šildymui, gerės gyvenimo ir darbo sąlygos atnaujintuose (modernizuotuose) pastatuose.
    Projekto reikšmingos žalos nedarymo horizontaliajam principui vertinimo reikalavimų aprašas pateikiamas PFSA 1 priede.
    2.3. Projekto įgyvendinimas neturės neigiamo poveikio lygių galimybių ir nediskriminavimo dėl lyties, rasės, tautybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, negalios, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, religijos ir kt. principams įgyvendinti.
    Daugiau Mažiau
  • Reikalavimai įgyvendinus projektų veiklas
    Papildomi reikalavimai įgyvendinus projekto veiklas, nenumatyti Administravimo taisyklėse ir PAFT, netaikomi.
    Daugiau Mažiau
  • Projektų įgyvendinimo trukmė
    2026 m. balandžio 30 d.
    Daugiau Mažiau
  • Projektų bendrieji atrankos kriterijai
    Pareiškėjas turi atitikti PAFT 2 priede nustatytus projektų bendruosius atrankos kriterijus
    Daugiau Mažiau
  • Projektų specialieji atrankos kriterijai
    Netaikoma
    Daugiau Mažiau
  • Programa
    Naujos kartos Lietuva
    Daugiau Mažiau
  • Komponentas
    Žalioji Lietuvos transformacija
    Daugiau Mažiau
  • Atsakinga institucija
    Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija
    Daugiau Mažiau
  • Administruojanti institucija
    Centrinė projektų valdymo agentūra
    Daugiau Mažiau