Eismo saugos gerinimas Šiaulių mieste, šalinant juodąsias dėmes Pasibaigęs
Teikiama nuo
2024-02-01 08:00
Teikiama iki
2024-04-30 17:00
Pasibaigęs
Kvietimo finansavimo suma
850 000,00 €
Projektų atrankos būdas
Planavimas
Finansavimo forma
Dotacija
Kontaktai
Agnė, Jankauskienė
Centrinė projektų valdymo agentūra
Vyresnysis projektų vadovas
Finansuojamos veiklos
|
Galimi pareiškėjai
|
Didžiausia suma vienam projektui
|
Finansuojamoji dalis
|
Regionas
|
Eismo saugos gerinimas Šiaulių mieste, šalinant juodąsias dėmes. | Šiaulių miesto savivaldybės administracija | Netaikoma | 85% | Vidurio ir vakarų Lietuvos regionas |
Daugiau
Mažiau
-
Taikomi teisės aktai1. Šiaulių regiono plėtros plano, patvirtinto Šiaulių regiono plėtros tarybos 2023 m. vasario 8 d. sprendimu Nr. ŠR/TS-6, pažangos priemonės LT026-02-01-02 „Darnaus judumo skatinimas“ aprašas, skelbiamas https://www.e-tar.lt/portal/lt/legalAct/ca00ad30a78e11ed8df094f359a60216/asr.
2. 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijos susisiekimo plėtros programos regioninės pažangos priemonės Nr. 10-001-05-03-07 (RE) „Gerinti eismo saugą vietinės reikšmės keliuose ir gatvėse“ finansavimo gairės, patvirtintos Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2023 m. sausio 30 d. įsakymu Nr. 3-37 „Dėl 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijos susisiekimo plėtros programos regioninės pažangos priemonės Nr. 10-001-05-03-07 (RE) "Gerinti eismo saugą vietinės reikšmės keliuose ir gatvėse“ finansavimo gairių patvirtinimo“, skelbiamos https://www.e-tar.lt/portal/lt/legalAct/3f763da0a12c11ed8df094f359a60216 .
Lietuvos Respublikos saugaus eismo automobilių keliais įstatymas;
3. Aštuonioliktosios Lietuvos Respublikos Vyriausybės programa, kuriai pritarta Lietuvos Respublikos Seimo 2020 m. gruodžio 11 d. nutarimu Nr. XIV-72 „Dėl Aštuonioliktosios Lietuvos Respublikos Vyriausybės programos“;
4. 2021–2030 metų nacionalinis pažangos planas, patvirtintas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. rugsėjo 9 d. nutarimu Nr. 998 „Dėl 2021–2030 metų nacionalinio pažangos plano patvirtinimo“ (toliau – NPP);
5. Investicijų programa, patvirtinta 2022 m. rugpjūčio 3 d. Europos Komisijos sprendimu Nr. C(2022) 5742;
1.5. 2022–2030 m. plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijos susisiekimo plėtros programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2022 m. kovo 16 d. nutarimu Nr. 245 „Dėl 2022–2030 m. plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos ministerijos susisiekimo plėtros programos, patvirtinimo“ (toliau – Susisiekimo plėtros programa);
6. 2022–2030 m. regionų plėtros programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2022 m. birželio 29 d. nutarimu Nr. 713 „Dėl 2022–2030 metų regionų plėtros programos patvirtinimo“;
7. 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ administravimo taisyklės, patvirtintos Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“;
8. Projektų administravimo ir finansavimo taisyklės, patvirtintos Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“ (toliau – PAFT), skelbiamos https://www.e-tar.lt/portal/lt/legalAct/14e33320f1ed11ec8fa7d02a65c371ad/asr ;
9. Juodųjų dėmių nustatymo, tyrimo ir šalinimo reikalavimų ir tvarkos aprašas, patvirtintas Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2022 m. sausio 27 d. įsakymu Nr. 3-51 „Dėl Juodųjų dėmių nustatymo, tyrimo ir šalinimo reikalavimų ir tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Juodųjų dėmių nustatymo tvarkos aprašas);
10. Pėsčiųjų perėjimo per kelius ir gatves organizavimo taisyklės, patvirtintos Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2020 m. rugpjūčio 28 d. sakymu Nr. 3-487 „Dėl Pėsčiųjų perėjimo per kelius ir gatves organizavimo taisyklių patvirtinimo“;
11. Pėsčiųjų ir dviračių takų projektavimo rekomendacijos R PDTP 12, patvirtintos Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos direktoriaus 2012 m. spalio 10 d. įsakymu Nr. V-294 „Dėl Pėsčiųjų ir dviračių takų projektavimo rekomendacijų R PDTP 12 patvirtinimo“.
12. Rekomendacijos dėl projektų išlaidų atitikties Europos Sąjungos fondų reikalavimams, skelbiamos https://www.esinvesticijos.lt/dokumentai/rekomendacijos-del-projektu-islaidu-atitikties-europos-sajungos-fondu-reikalavimamsDaugiau Mažiau -
Specialieji teisės aktaiNetaikomi.Daugiau Mažiau
-
Reikalavimai projektams1. Kiekvienas projektas turi atitikti:
1.1. bendruosius atrankos kriterijus, išdėstytus PAFT 2 priede;
1.2. Investicijų programos 3 prioriteto „Geriau sujungta Lietuva“ 3.2 konkretų uždavinį „Plėtoti klimato kaitai atsparų, pažangų, saugų, tvarų ir įvairiarūšį TEN-T“; laikoma, kad projektas atitinka šį kriterijų, jeigu projektu prisidedama prie NPP 5 tikslo „Gerinti transporto, energetinį ir skaitmeninį vidinį ir išorinį junglumą“ 5.3 uždavinio „Gerinti transporto junglumą šalies viduje, su ES valstybėmis narėmis ir trečiosiomis šalimis, užtikrinti eismo saugumą“ įgyvendinimo.
2. Projekto veiklos turi būti vykdomos Vakarų ir vidurio Lietuvos regiono (toliau – VVL regionas) savivaldybėms priklausančiuose keliuose (gatvėse).
3. Projektu turi būti siekiama Gairėse nustatytų stebėsenos rodiklių, kurių skaičiavimo aprašai skelbiami Europos Sąjungos fondų investicijų interneto svetainėje esinvesticijos.lt.
4. Projekto išankstinė sąlyga – identifikuota, pateikta viešajai įstaigai Transporto kompetencijų agentūrai ir paskelbta juodoji dėmė arba avaringa vieta (toliau – juodoji dėmė) pagal Juodųjų dėmių nustatymo tvarkos aprašą. Išankstinė sąlyga laikoma įvykdyta, kai projektų, kuriais įgyvendinamos regionų plėtros plano pažangos priemonės, administruojančioji institucija vertindama projekto įgyvendinimo planą, nustato, kad projektu yra įgyvendinami juodosios dėmės pase siūlomi inžinerinių kelio arba gatvės infrastruktūros saugumo trūkumų šalinimo sprendiniai; projekto vykdytojas regionų plėtros plano administruojančiajai institucijai teikiamame projekto įgyvendinimo plane pateikia nuorodą į internete paskelbtą juodosios dėmės pasą.
5. Juodosios dėmės turi būti šalinamos vadovaujantis kelių (gatvių) savininkų ar valdytojų sudarytu juodųjų dėmių šalinimo pirmumo sąrašu.
6. Juodojoje dėmėje nustatytų inžinerinių kelio arba gatvės infrastruktūros eismo saugumo trūkumų šalinimas apima inžinerinių priemonių, tiesiogiai susijusių su juodąją dėme, projektavimo ir statybos procesus, išskyrus juodųjų dėmių nustatymo paslaugas.
7. Projekto vykdytojas privalo įgyvendinti privalomas matomumo ir informavimo apie projektą veiksmų priemones, numatytas PAFT VIII skyriaus pirmajame skirsnyje.
8. Įgyvendinant projektą, kurio vertė viršija 10 000 000 (dešimt milijonų) eurų, papildomai pareiškėjas turi surengti ne mažiau kaip vieną komunikacinį renginį ar įgyvendinti laiku (rekomenduojama prieš 2–3 mėnesius) kitą komunikacinę veiklą, į kurią kviečiami (ar įtraukiami) dalyvauti Europos Komisijos ir vadovaujančiosios institucijos atstovai.
9. Penkerius metus po projekto finansavimo pabaigos turi būti užtikrintas investicijų tęstinumas PAFT IV skyriaus dešimtajame skirsnyje nustatyta tvarka.
10. Projektu turi būti įgyvendinamos Šiaulių miesto darnaus judumo plane numatytos priemonės.Daugiau Mažiau -
Horizontaliųjų principų ir kitų nuostatų reikalavimai1. . Įgyvendinant projektą neturi būti pažeidžiami horizontalieji principai (toliau – HP): darnaus vystymosi, įskaitant reikšmingos žalos nedarymo principą; lygių galimybių ir nediskriminavimo (dėl lyties, rasės, tautybės, pilietybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, religijos, negalios ar kt.), įskaitant prieinamumo visiems reikalavimo užtikrinimą (paslaugų, infrastruktūros, fizinės ar e. aplinkos sprendimai, informacijos, transporto prieinamumo ir pan.); inovatyvumo (kūrybingumo) (vykdomi inovatyvūs viešieji pirkimai, taikomos naujos technologijos, kuriami ar diegiami inovatyvūs sprendimai ir pan.) bei atsižvelgiama į Jungtinių Tautų neįgaliųjų teisių konvencijos nuostatas. Neturi būti numatyta projekto įgyvendinimo veiksmų, kurie turėtų neigiamą poveikį įgyvendinant HP.
2. Laikantis darnaus vystymosi HP, projekto įgyvendinimo metu turi būti laikomasi klimato ir aplinkos apsaugos standartų, atsižvelgiant į Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 11 straipsnį, Jungtinių Tautų darnaus vystymosi tikslus, Jungtinių Tautų bendrosios klimato kaitos konvencijos Paryžiaus susitarimą ir reikšmingos žalos nedarymo principą. Jokia projekto veikla neturi būti daroma reikšmingos žalos 6 aplinkos tikslams (klimato kaitos švelninimo, prisitaikymo prie klimato kaitos, tausaus vandens ir jūrų išteklių naudojimo ir apsaugos, perėjimo prie žiedinės ekonomikos, įskaitant atliekų prevenciją ir perdirbimą, oro, vandens ar žemės taršos prevencijos ir kontrolės, biologinės įvairovės ir ekosistemų apsaugos ir atkūrimo), nurodytiems 2020 m. birželio 18 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2020/852 dėl sistemos tvariam investavimui palengvinti sukūrimo, kuriuo iš dalies keičiamas Reglamentas (ES) 2019/2088, 17 straipsnyje.
3. Laikantis lygių galimybių ir nediskriminavimo HP ir užtikrinant prieinamumo visiems reikalavimą, įgyvendinant projektą, turi būti laikomasi universalaus produkto (gaminių, paslaugų, transporto, fizinės ar e. aplinkos, infrastruktūros), kuriais gali naudotis visi žmonės kuo platesniu mastu, dizaino, neatsižvelgiant į šių produktų funkcijas. Ypač turi būti atsižvelgiama į prieinamumo (įskaitant informacines ir ryšių technologijas) užtikrinimą negalią turintiems asmenims Jungtinių Tautų neįgaliųjų teisių konvencijos 9 straipsnyje nurodytomis priemonėmis.
4. Siekiant užtikrinti geriausius ir patogiausius sprendimus naudoti judėjimo, regos, klausos ar kitą negalią turintiems asmenims, visi įgyvendinami sprendimai, diegiant universalaus dizaino ir kitas inžinerines priemones, rengiant statinio projektą turi būti suderinti su neįgaliųjų organizacijomis Lietuvos Respublikos statybos įstatymo ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
Priemonės veiklos nepažeidžia Chartijos pagrindinių teisių: orumo; privataus ir šeimos gyvenimo, sąžinės ir saviraiškos laisvės; asmens duomenų; prieglobsčio ir apsaugos perkėlimo, išsiuntimo ar išdavimo atvejų; teisių į nuosavybę ir teisių užsiimti verslu; lyčių lygybės, vienodo požiūrio ir lygių galimybių, nediskriminavimo ir neįgaliųjų teisių; vaiko teisių; gero administravimo, veiksmingo teisinės gynybos, teisingumo; solidarumo ir darbuotojų teisių; aplinkos apsaugos.
Įgyvendinant projektų veiklas negali būti pažeista Chartijoje įtvirtinta teisė į nuosavybę (žemę, kilnojamąjį turtą, materialųjį ir nematerialųjį turtą).
Priemonės veiklos atitinka Chartiją pagal 2016 m. liepos 23 d. Europos Komisijos pranešimą – Rekomendacijų, kaip užtikrinti, kad būtų laikomasi Europos Sąjungos pagrindinių teisių chartijos nuostatų skirstant Europos struktūrinių ir investicinių fondų (ESI fondų) paramą (2016/C 269/01), III priedą.Daugiau Mažiau -
Reikalavimai įgyvendinus projektų veiklasPenkerius metus po projekto finansavimo pabaigos turi būti užtikrintas investicijų tęstinumas Projektų taisyklių IV skyriaus dešimtajame skirsnyje nustatyta tvarka.Daugiau Mažiau
-
Projektų įgyvendinimo trukmėiki 2029 m. II ketv.Daugiau Mažiau
-
Projektų bendrieji atrankos kriterijaiProjektų bendrieji atrankos kriterijai nurodyti Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 2 priede. https://esinvesticijos.lt/dokumentai/projektu-bendruju-atrankos-kriteriju-sarasas-ir-ju-vertinimo-metodika-3Daugiau Mažiau
-
Projektų specialieji atrankos kriterijaiNetaikomi.Daugiau Mažiau
-
Teikimo tvarkaParengtas PĮP (su visais privalomais priedais) teikiamas per 2021-2027 m. Duomenų mainų svetainę (DMS) adresu https://dms.investis.lt. Kilus klausimams kreiptis į nurodytą kvietime atsakingą už kvietimą asmenį. Viešosios įstaigos Centrinės projektų valdymo agentūros Struktūrinių ir investicijų fondų programos Transporto tinklų projektų skyriaus vyresnioji projektų vadovė Agnė Jankauskienė +370 653 04528 a.jankauskiene@cpva.ltDaugiau Mažiau
-
Kartu su PĮP teikiama3 priedas: Informacija apie projektui taikomus aplinkosaugos reikalavimus 5 priedas: Investicijų projektas kartu su investicijų skaičiuokle 7 priedas: Informacija apie įvykdytus pirkimus, susijusius su projektu 9 priedas: Dokumentai, pagrindžiantys projekto biudžetą (pasirašytos sutartys, komerciniai pasiūlymai nuorodos į rinkos kainas, darbo užmokesčio išlaidas pagrindžiantys dokumentai ir kt.), vadovaujantis Rekomendacijomis dėl projektų išlaidų atitikties Europos Sąjungos fondų reikalavimamsDaugiau Mažiau
-
ProgramaInvesticijų programaDaugiau Mažiau
-
PrioritetasGeriau sujungta LietuvaDaugiau Mažiau
-
Atsakinga institucijaŠiaulių regiono plėtros tarybaDaugiau Mažiau
-
Administruojanti institucijaCentrinė projektų valdymo agentūraDaugiau Mažiau