Teikiama nuo
2023-09-29 14:00
Teikiama iki
2023-11-17 17:00 Pasibaigęs
Kvietimo finansavimo suma
122 650 000,00 €
Projektų atrankos būdas
Planavimas
Didžiausia galima skirti finansavimo suma projektui
122 650 000,00 €
Regionas
Netaikoma
Atsakinga institucija
Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerija
Administruojanti institucija
Inovacijų agentūra
Programa
Investicijų programa
Prioritetas
Teisingos pertvarkos fondas
Konkretus uždavinys
Pertvarka kuria siekiama įgyv. ES 2030 m. energ. ir klimato srities tikslus ir 2050 m. užtikrinti neutralaus poveikio klimatui ES ekon. remiantis Paryžiaus susitarimu, kylančio soc. poveikio, poveikio užimtumui, ekon. poveikio, poveikio aplinkai kl.
  • Finansuojamos projektų veiklos
    Veiklos Nr.Veiklos pavadinimas
    05-001-01-04-02-08-01 Elektrolizės integravimas į amoniako agregatą (30% H2 pakeitimas) I etapas
    Daugiau Mažiau
  • Tikslinės grupės
    -
    Daugiau Mažiau
  • Galimi pareiškėjai
    Akcinė bendrovė „Achema“
    Daugiau Mažiau
  • Finansuojamoji dalis
    Kodas Finansuojamoji dalis
    05-001-01-04-02-08-01 Finansuojamoji dalis PFSA 5.11.1 p.
    Daugiau Mažiau
  • Finansavimo forma
    Dotacija
    Daugiau Mažiau
  • Reikalavimai projektams
    Reikalavimai projektams, pareiškėjams nurodyti Projektų finansavimo sąlygų apraše (PFSA) 2 p.
    https://www.e-tar.lt/portal/lt/legalAct/53e93e505c8311ee81b8b446907f594f
    Daugiau Mažiau
  • Horizontaliųjų principų ir kitų nuostatų reikalavimai
    PFSA 3 punkte nurodyti reikalavimai projektams:
    Neutralus – projektas negali daryti neigiamo poveikio HP.
    Įgyvendinant projekto veiklas neturi būti pažeidžiami HP: darnaus vystymosi, įskaitant reikšmingos žalos nedarymo principą; lygių galimybių ir nediskriminavimo (dėl lyties, rasės, tautybės, pilietybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, religijos, negalios ar kt.), įskaitant prieinamumo visiems reikalavimo užtikrinimą (paslaugų, infrastruktūros, fizinės ar e. aplinkos sprendimus, informacijos, transporto prieinamumą ir pan.); inovatyvumo (kūrybingumo). Siekiant paskatinti Europos Sąjungos apyvartinių taršos leidimų prekybos sistemoje dalyvaujančias pramonės įmones dekarbonizuotis, bus investuojama į inovatyvių technologijų diegimą. Projekto veiklos prisidės prie 2021–2030 metų nacionaliniame pažangos plane, patvirtintame Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. rugsėjo 9 d. nutarimu Nr. 998 „Dėl 2021–2030 metų Nacionalinio pažangos plano patvirtinimo“, nustatytų šių HP pažangos rodiklių pasiekimo: darnaus vystymosi indeksas; Lietuvos vieta pagal pasaulinį inovacijų indeksą „Global Innovation Index“.
    Projekto (įskaitant jungtinį projektą) atitikties reikšmingos žalos nedarymo horizontaliajam principui vertinimo reikalavimų aprašas pateikiamas PFSA 1 priede.
    Projekto veiklos, vadovaujantis 2021 m. vasario 18 d. Komisijos pranešimu – Reikšmingos žalos nedarymo principo taikymo pagal Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės reglamentą techninėmis gairėmis (2021/C 58/01), atitinka reikšmingos žalos nedarymo principą, nes neturi neigiamo numatomo poveikio 6 aplinkos tikslams, nurodytiems Reglamento (ES) 2020/852 17 straipsnio 1 dalies a–f punktuose.
    Projekto veiklos neturi pažeisti Chartijos pagrindinių teisių: orumo; asmenų, privataus ir šeimos gyvenimo, sąžinės ir saviraiškos laisvės; asmens duomenų; prieglobsčio ir apsaugos perkėlimo, išsiuntimo ar išdavimo atvejų; teisių į nuosavybę ir teisių užsiimti verslu; lyčių lygybės, vienodo požiūrio ir lygių galimybių, nediskriminavimo ir neįgaliųjų teisių; vaiko teisių; gero administravimo, veiksmingo teisinės gynybos, teisingumo; solidarumo ir darbuotojų teisių; aplinkos apsaugos.
    Daugiau Mažiau
  • Reikalavimai įgyvendinus projektų veiklas
    PFSA 7 punkte nurodyti reikalavimai įgyvendinus projektų veiklas :
    7.1. Projekto vykdytojas turi užtikrinti investicijų tęstinumą, t. y. projekto vykdytojas per 5 metus nuo projekto finansavimo pabaigos arba projekto, kuriam taikomos valstybės pagalbos taisyklės, vykdytojas per valstybės pagalbos taisyklėse nustatytą laikotarpį:
    7.1.1. negali nutraukti gamybinės veiklos arba perkelti jos už Lietuvos Respublikos ribų;
    7.1.2. negali pakeisti infrastruktūros objekto nuosavybės teisių, jei dėl to įmonė arba viešojo sektoriaus institucija įgytų nederamą pranašumą;
    7.1.3. negali iš esmės pakeisti veiklos, kuriai buvo skirtos investicijos, pobūdžio, tikslų arba vykdymo sąlygų, jei tai pakenktų projekto tikslams.
    7.2. Jeigu projekto vykdytojas nesilaiko investicijų tęstinumo reikalavimo, nustatyto PFSA 7.1 papunktyje, jis turi grąžinti projektui finansuoti išmokėtų lėšų sumą, proporcingą reikalavimo nesilaikymo laikotarpiui.
    7.3. Su galutiniu mokėjimo prašymu projekto vykdytojas turi pateikti dokumentą (-us), kuriame (-iuose) būtų nurodyta pasiekta rodiklio „Numatomas šiltnamio efektą sukeliančių dujų, išmetamų vykdant Direktyvos 2003/87/EB I priede išvardytą veiklą, kiekis paramą gavusiose įmonėse“ reikšmė įgyvendinus projekto veiklas.
    Daugiau Mažiau
  • Projektų įgyvendinimo trukmė
    Projekto veiklų įgyvendinimo trukmė turi būti ne ilgesnė kaip 36 mėnesiai nuo projekto sutarties pasirašymo dienos. Dėl objektyvių priežasčių, kurių projekto vykdytojas negalėjo numatyti PĮP pateikimo ir vertinimo metu, projekto veiklų įgyvendinimo laikotarpis gali būti pratęstas Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių IV skyriaus antrajame skirsnyje nustatyta tvarka. Ne mažiau kaip 40 proc. projektui skirtų lėšų turi būti panaudota iki 2026 m. rugpjūčio 31 d.
    Daugiau Mažiau
  • Reikalavimai valstybės pagalbai

    PFSA 5 punkte nurodyti reikalavimai valstybės pagalbai:

    5.1. Pagal PFSA projekto veiklų finansavimas yra valstybės pagalba, kaip ji apibrėžta Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 straipsnyje. Finansavimas projektui skiriamas kaip valstybės pagalba:

    5.1.1. teikiama pagal individualios pagalbos schemą, tvirtinamą Europos Komisijos sprendimu, kai investuojama į infrastruktūros sukūrimą;

    5.1.2. teikiama vadovaujantis Reglamento (ES) Nr. 651/2014  I skyriaus ir 31 straipsnio nuostatomis, kai investuojama į darbuotojų mokymą.

    5.2. Projekto valstybės pagalbos atitikties Reglamento (ES) Nr. 651/2014 31 straipsnio nuostatoms vertinimą atlieka administruojančioji institucija ir užpildo PFSA 2 priede nustatytą formą. Projekto valstybės pagalbos atitikties individualios pagalbos schemos nuostatoms vertinimą atlieka administruojančioji institucija, Europos Komisijai patvirtinus individualios pagalbos schemą, kuri yra neatskiriama PFSA dalis. Administruojančioji institucija PĮP vertinimą turi baigti ne anksčiau nei Europos Komisija priims sprendimą dėl individualios pagalbos schemos patvirtinimo.

    5.3. Valstybės pagalba neteikiama:

    5.3.1. sunkumų patiriančioms įmonėms, kaip ši sąvoka apibrėžta Reglamento (ES) Nr. 651/2014 2 straipsnio 18 punkte;

    5.3.2. ūkio subjektams, kuriems išduotas vykdomasis raštas sumoms išieškoti pagal ankstesnį Europos Komisijos sprendimą, kuriame pagalba skelbiama neteisėta ir nesuderinama su vidaus rinka. Nauja valstybės pagalba negali būti teikiama, iki nebus sugrąžinta neteisėta ir nesuderinama su vidaus rinka gauta valstybės pagalba;

    5.3.3. jei infrastruktūros sukūrimui teikiama valstybės pagalba atitinka Gairių 3.1.3 skirsnio nuostatas;

    5.3.4. jei darbuotojų mokymui teikiama pagalba neturi skatinamojo poveikio, nustatyto Reglamento (ES) Nr. 651/2014 6 straipsnyje.

    5.4. Investuojant į infrastruktūros sukūrimą teikiama valstybės pagalba turi būti prisidedama prie išmetamo šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekio mažinimo.

    5.5. Teikiant valstybės pagalbą infrastruktūros sukūrimui, atsižvelgiama į pareiškėjo pateikto verslo plano priešingos padėties scenarijų, siekiant nustatyti pagalbos būtinumą, kaip nustatyta Gairių 4.1.3.1 skirsnyje.

    5.6. Reikalavimai individualiai pagalbai, kai investuojama į infrastruktūros sukūrimą:

    5.6.1.Investicinė pagalba infrastruktūros sukūrimui gali būti sumuojama su ad hoc arba de minimis pagalba tų pačių tinkamų finansuoti išlaidų atžvilgiu, jeigu dėl bendros projektui arba projekto veiklai skirtos pagalbos nesusidaro kompensacijos permoka arba neviršijama didžiausia pagalbos suma, kuri leidžiama pagal Gairių 56 punktą.

    5.6.2. Bet kokia kita valstybės pagalba, susijusi su tomis pačiomis tinkamomis finansuoti išlaidomis, kurios iš dalies arba visiškai sutampa, gali būti sumuojama tik tuo atveju, jeigu dėl to neviršijamas didžiausias pagalbos intensyvumas ar pagal individualios pagalbos schemą, tvirtinamą Europos Komisijos sprendimu, taikytina pagalbos suma.

    5.6.3. Tinkamos finansuoti išlaidos, kai investuojama į infrastruktūros sukūrimą:

    5.6.3.1. investicijos į materialųjį turtą, susijusį su elektrolizės integravimo į amoniako agregatą (30 % H2 pakeitimas) I etapu: statinių statyba, rekonstravimas, kapitalinis remontas. Rekonstravimo išlaidos tinkamos tik tuo atveju, jeigu rekonstravimas pagerina turto naudingąsias savybes ir (arba) pailgina turto naudojimo laiką;

    5.6.3.2. projektavimo, techninės priežiūros ir projekto vykdymo priežiūros, ekspertizių paslaugos, tiesiogiai susijusios su projekto veiklomis;

    5.6.3.3. įrangos, įrenginių ir kito ilgalaikio materialiojo turto, skirtų gamybinei veiklai vykdyti, įsigijimo ir įrangos lizingo (finansinės nuomos) išlaidos (įskaitant jų transportavimo, projektavimo, sumontavimo, vietos (aikštelės) paruošimo, instaliavimo, paruošimo naudoti, išbandymo, apmokymo naudotis, saugos instruktažo, techninės priežiūros (kol vyksta montavimas, instaliavimas, paruošimas naudoti, išbandymas) ir susijusias išlaidas). Išlaidos tinkamos finansuoti tiek, kiek jos susijusios su projekto įgyvendinimu. Lizingo (finansinės nuomos) laikotarpis negali būti ilgesnis už projekto įgyvendinimo trukmę, tai yra lizingo (finansinės nuomos) būdu įsigytas materialusis turtas iki projekto įgyvendinimo pabaigos turi tapti projekto vykdytojo nuosavybe;

    5.6.3.4. gamybinei veiklai vykdyti reikalingo kapitalinio remonto, lauko inžinerinių tinklų ir vidaus inžinerinių sistemų, kurių reikia naujoms gamybos technologinėms linijoms diegti ar esamoms modernizuoti, įrengimo darbų išlaidos. Išlaidos tinkamos finansuoti tik tuo atveju, jei nekilnojamasis turtas yra pareiškėjo nuosavybė. Nurodytos išlaidos turi sudaryti ne daugiau kaip 10 proc. visų projekto tinkamų finansuoti išlaidų;

    5.6.3.5. investicijos į nematerialųjį turtą, susijusį su elektrolizės integravimo į amoniako agregatą (30 % H2 pakeitimas) I etapu.

    5.6.4. Visas įsigyjamas turtas turi būti naujas.

    5.7.  Reikalavimai valstybės pagalbai, kai investuojama į darbuotojų mokymą:

    5.7.1. Valstybės pagalba, kurios tinkamas finansuoti išlaidas galima nustatyti ir kuriai pagal Reglamentą (ES) Nr. 651/2014 taikoma išimtis, gali būti sumuojama su bet kokia kita valstybės pagalba, jei tos veiklos yra susijusios su skirtingomis tinkamomis finansuoti išlaidomis, kurias galima nustatyti.

    5.7.2. Tinkamos finansuoti išlaidos pagal Reglamento (ES) Nr. 651/2014 31 straipsnį yra darbuotojų mokymo, įskaitant mokymo darbo vietoje organizavimą, išlaidos:

    5.7.2.1. mokytojų darbo užmokesčio išlaidos, kai mokama už valandas, kurias mokytojai dalyvauja mokyme (moko). Šios išlaidos yra tinkamos finansuoti, jei pareiškėjas pats vykdo PĮP nurodytų ir atitinkamai suplanuotų projekto mokymo veiklų dalį, nepirkdamas paslaugų;

    5.7.2.2. mokytojų tiesiogiai su projektu susijusios kelionių (netaikoma, kai mokymai vyksta darbo vietoje) Lietuvos Respublikoje išlaidos. Šios išlaidos yra tinkamos finansuoti, jei pareiškėjas pats vykdo PĮP nurodytų ir atitinkamai suplanuotų projekto mokymo veiklų dalį, nepirkdamas paslaugų;

    5.7.2.3. mokomų asmenų tiesiogiai su projektu susijusios kelionių (netaikoma, kai mokymai vyksta darbo vietoje) Lietuvos Respublikoje išlaidos;

    5.7.2.4. mokomų asmenų tiesiogiai su projektu susijusios kelionių į užsienio valstybes išlaidos;

    5.7.2.5. išlaidos tiesiogiai su projektu susijusioms medžiagoms ir reikmenims, kurie priskiriami trumpalaikiam turtui, įsigyti. Šios išlaidos yra tinkamos finansuoti, jei pareiškėjas pats vykdo PĮP nurodytų ir atitinkamai suplanuotų projekto mokymo veiklų dalį, nepirkdamas paslaugų;

    5.7.2.6. įrankių ir įrenginių, priklausančių projekto vykdytojui, nusidėvėjimo, kiek jie nusidėvėjo naudojami vien mokymo projektui, išlaidos. Šios išlaidos yra tinkamos finansuoti, jei pareiškėjas pats vykdo PĮP nurodytų ir atitinkamai suplanuotų projekto mokymo veiklų dalį, nepirkdamas paslaugų;

    5.7.2.7. salės, įrangos nuomos išlaidos už valandas, kurias mokomi asmenys dalyvauja mokyme (netaikoma, kai mokymai vyksta darbo vietoje);

    5.7.2.8. mokomų asmenų maitinimo išlaidos (netaikoma, kai mokymai vyksta darbo vietoje);

    5.7.2.9. mokytojų ir mokomų asmenų apgyvendinimo Lietuvos Respublikoje išlaidos;

    5.7.2.10. mokytojų ir mokomų asmenų kelionių (komandiruočių ir transporto) ir apgyvendinimo užsienio valstybėse išlaidos;

    5.7.2.11. su mokymo projektu susijusios konsultacinių paslaugų, tai yra mokymo organizavimo ir vykdymo, išlaidos;

    5.7.2.12. išlaidos mokomiems asmenims už darbo laiko valandas, kurias mokomi asmenys dalyvauja mokyme (darbo užmokesčio išlaidos). Šios išlaidos yra tinkamos finansuoti, jei mokymas vykdomas ne nuotoliniu būdu ir nuotoliniu būdu, kai nuotolinis mokymasis vyksta mokomų asmenų darbo valandomis ir administruojančiajai institucijai yra pateikiami su ja suderinti tai įrodantys dokumentai.

    5.7.3. Valstybės pagalba, kuriai pagal Reglamentą (ES) Nr. 651/2014 taikoma išimtis, nesumuojama su jokia de minimis pagalba, susijusia su tomis pačiomis tinkamomis finansuoti išlaidomis, jei susumavus būtų viršytas pagalbos intensyvumas, kaip nustatyta Reglamento (ES) Nr. 651/2014 8 straipsnio 5 dalyje.

    5.8. Apskaičiuojant pagalbos intensyvumą ir tinkamas finansuoti išlaidas, kai investuojama į darbuotojų mokymą, vadovaujamasi Reglamento (ES) Nr. 651/2014 7 straipsnio 1 dalimi.

    5.9. Administruojančioji institucija PĮP vertinimo metu patikrina pareiškėjo teisę gauti valstybės pagalbą pagal individualios pagalbos schemą, Europos Komisijai patvirtinus ją sprendimu, ir Reglamentą (ES) Nr. 651/2014, o Ministerijai priėmus sprendimą dėl projekto finansavimo, per 20 darbo dienų registruoja suteiktos valstybės pagalbos sumą Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registre, kurio nuostatai patvirtinti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“.

    5.10. Netinkamos finansuoti išlaidos:

    5.10.1. nurodytos Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių VII skyriaus trečiajame skirsnyje;

    5.10.2. neįvardytos PFSA 5.6 –5.7 papunkčiuose kaip tinkamos finansuoti išlaidos;

    5.10.3. investicijos į atsinaujinančių išteklių energijos gamybą pagal Reglamento (ES) Nr. 651/2014 41 straipsnį.

    5.11. Didžiausia galima projekto finansuojamoji dalis apskaičiuojama taip:

    5.11.1.pagal individualios pagalbos schemą tinkamos finansuoti išlaidos nustatomos, įvertinus pagalbos proporcingumą vienam pagalbos gavėjui, t. y. jeigu pagalbos suma vienam pagalbos gavėjui yra apribota iki minimumo, kurio reikia remiamam projektui ar projekto veiklai vykdyti, kaip nustatyta Gairių 3.2.1.3 skirsnyje, ir neviršija 122 560 000,00 (vieno šimto dvidešimt dviejų milijonų penkių šimtų šešiasdešimt tūkstančių) eurų. Laikoma, kad pagalba yra apribota iki minimumo, kurio reikia finansuojamam projektui ar projekto veiklai vykdyti, jei jos suma atitinka grynąsias papildomas išlaidas (trūkstamą finansavimą), kaip nustatyta PFSA 2.4 papunktyje, kurių reikia remiamos veiklos, nustatytos PFSA 2.1 papunktyje, tikslui pasiekti, palyginti su priešingos padėties scenarijumi, jei pagalba nebūtų skirta. Tinkamos finansuoti išlaidos turi atitikti tipines grynąsias papildomas išlaidas, kaip nustatyta PFSA 2.4 papunktyje;

    5.11.2 pagal Reglamento (ES) Nr. 651/2014 31 straipsnio 4 dalį iki 50 proc. visų tinkamų finansuoti veiklai, pagal kurią numatyta investuoti į darbuotojų mokymą, įskaitant mokymo darbo vietoje organizavimą, išlaidų ir šios išlaidos neviršija 90 000,00 (devyniasdešimt tūkstančių) eurų.

    5.12. Jeigu projektas, kuriam prašoma finansavimo, pradedamas įgyvendinti (veiklų pradžia) iki PĮP registravimo administruojančiojoje institucijoje dienos, visas projektas tampa netinkamas ir jam finansavimas neskiriamas.

    5.13. Ministerija, vadovaudamasi individualios pagalbos schemos ir Reglamento (ES) Nr. 651/2014 9 straipsnio 1 dalies c punkto nuostatomis, informaciją apie suteiktą valstybės pagalbą turi paskelbti Europos Komisijos valstybės pagalbos skaidrumo viešos paieškos svetainėje https://webgate.ec.europa.eu/competition/transparency/ ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo pagalbos suteikimo dienos, remdamasi administruojančiosios institucijos pateikta informacija.

    Daugiau Mažiau
  • Projektų bendrieji atrankos kriterijai
    Projektų bendrieji atrankos kriterijai nurodyti Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 2 priede: https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/projektu-bendruju-atrankos-kriteriju-sarasas-ir-ju-vertinimo-metodika-3
    Daugiau Mažiau
  • Projektų specialieji ir prioritetiniai atrankos kriterijai
    Netaikoma
    Daugiau Mažiau
  • Reikalavimai
    PFSA 9 punkte nurodyti išlaidų tinkamumo finansuoti reikalavimai:
    9.1. Projekto išlaidos turi atitikti PFSA 5.6, 5.7, 5.8, 5.10, 5.11 ir 5.12 papunkčiuose nustatytus tinkamumo ir Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių VII skyriuje išdėstytus projekto išlaidoms taikomus reikalavimus.
    9.2. Kryžminis finansavimas netaikomas.
    9.3. Projekto tinkamų finansuoti išlaidų dalis, kurios nepadengia projektui skiriamo finansavimo lėšos, turi būti finansuojama iš projekto vykdytojo lėšų.
    Daugiau Mažiau
  • ES fondų lėšos
    122 650 000,00 €
    Daugiau Mažiau
  • ES fondas
    Europos regioninės plėtros fondas
    Sanglaudos fondas
    Teisingos pertvarkos fondas
    Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonė
    Daugiau Mažiau
  • Taikomi supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiai
    Elektrolizės integravimas į amoniako agregatą (30% H2 pakeitimas) I etapas:
    KodasVersijaPavadinimasDydisMatavimo vnt.Papildoma informacija
    Daugiau Mažiau
  • Apskritis
    Netaikoma
    Daugiau Mažiau
  • Siekiami stebėsenos rodikliai
    Elektrolizės integravimas į amoniako agregatą (30% H2 pakeitimas) I etapas:
    PavadinimasKodasMatavimo vntMinimali siektina reikšmė projektai
    Privačios investicijos, papildančios viešąją paramą, iš kurių dotacijos, finansinės priemonės R.B.2.2002 eurai 149538889,00
    Privačios investicijos, papildančios viešąją paramą, iš kurių dotacijos R.B.2.2002.1 eurai 0,00
    Paramą gavusios įmonės, iš kurių didelės įmonės P.B.2.0001.4 įmonės 0,00
    Paramą dotacijomis gavusios įmonės P.B.2.0002 įmonės 1,00
    Numatomas šiltnamio efektą sukeliančių dujų, išmetamų vykdant Direktyvos 2003/87/EB I priede išvardytą veiklą, kiekis paramą gavusiose įmonėse R.B.2.2104 tonos CO2 ekvivalentu per metus 1920852,00
    Įmonių darbuotojai, baigę mokymus, skirtus pramonės pertvarkai reikalingiems įgūdžiams ugdyti (pagal įgūdžio rūšį: techninis, valdymo, ekologijos, kita) R.S.2.3537 dalyviai 288,00
    Įmonės, gavusios paramą siekiant sumažinti šiltnamio efektą sukeliančių dujų, išmetamų vykdant 2003 m. spalio 13 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos 2003/87/EB, nustatančios šiltnamio efektą sukeliančių dujų emisijos leidimų sistemą Bendrijoje ir iš dalies keičiančios Tarybos direktyvą 96/61/EB, I priede nurodytą veiklą, kiekį P.B.2.0121 įmonės 1,00
    Į įgūdžių ugdymą investuojančios įmonės P.S.2.1533 įmonės 1,00
    Santykinis šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekis R.N.2.5648 t CO2/t NH3 1,49
    Paramą gavusios įmonės, iš kurių labai mažos, mažos, vidutinės ir didelės įmonės P.B.2.0001 įmonės 1,00
    Daugiau Mažiau
  • Kita informacija

    Kvietimo informacija skelbiama tinklapiuose:

    Kvietimai |ES fondų investicijų programos interneto svetainė (esinvesticijos.lt

    www.inovacijuagentura.lt  

    www.eimin.lt (naujienlaiškis dėl skelbiamo kvietimo) 

    Daugiau Mažiau
  • Taikomi teisės aktai
    1.1. Teisės aktai, kuriais vadovaujamasi rengiant, teikiant ir vertinant projekto įgyvendinimo planą (toliau – PĮP), priimant sprendimą dėl projekto finansavimo, sudarant projekto sutartį ir įgyvendinant projektą, finansuojamą pagal 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 05-001-01-04-02 „Skatinti įmones pereiti link neutralios klimatui ekonomikos“ veiklos „Elektrolizės integravimas į amoniako agregatą (30 % H2 pakeitimas) I etapas“ projektų finansavimo sąlygų aprašą (toliau – PFSA):
    1.1.1. 2021 m. birželio 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) 2021/1056, kuriuo įsteigiamas Teisingos pertvarkos fondas;
    1.1.2. 2021 m. birželio 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) 2021/1060, kuriuo nustatomos bendros Europos regioninės plėtros fondo, „Europos socialinio fondo +“, Sanglaudos fondo, Teisingos pertvarkos fondo ir Europos jūrų reikalų, žvejybos ir akvakultūros fondo nuostatos ir šių fondų bei Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo, Vidaus saugumo fondo ir Sienų valdymo ir vizų politikos finansinės paramos priemonės taisyklės su visais pakeitimais;
    1.1.3. 2014 m. birželio 17 d. Komisijos reglamentas (ES) Nr. 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius, su visais pakeitimais;
    1.1.4. 2003 m. spalio 13 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyva 2003/87/EB, nustatanti šiltnamio efektą sukeliančių dujų emisijos leidimų sistemą Sąjungoje ir iš dalies keičianti Tarybos direktyvą 96/61/EB, su visais pakeitimais;
    1.1.5. 2022 m. vasario 18 d. Europos Komisijos komunikatas „2022 m. valstybės pagalbos klimato ir aplinkos apsaugai ir energetikai gairės“ (2022/C 80/01) (toliau – Gairės);
    1.1.6. 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programa, patvirtinta 2022 m. rugpjūčio 3 d. Europos Komisijos įgyvendinimo sprendimu C(2022) 5742, kuriuo patvirtinama programa „2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programa“ dėl paramos iš Europos regioninės plėtros fondo, Sanglaudos fondo, „Europos socialinio fondo +“ ir Teisingos pertvarkos fondo Lietuvoje siekiant investicijų į darbo vietų kūrimą ir ekonomikos augimą tikslo, su visais pakeitimais;
    1.1.7. Teritorinis teisingos pertvarkos planas, patvirtintas 2022 m. gruodžio 13 d. Europos Komisijos įgyvendinimo sprendimu Nr. C(2022) 9626, kuriuo iš dalies keičiamas Įgyvendinimo sprendimas C(2022) 5742, kuriuo patvirtinama programa „2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programa“ dėl paramos iš Europos regioninės plėtros fondo, Sanglaudos fondo ir „Europos socialinio fondo +“ Lietuvoje siekiant investicijų į darbo vietų kūrimą ir ekonomikos augimą tikslo (toliau – Teritorinis teisingos pertvarkos planas);
    1.1.8. Lietuvos Respublikos atsinaujinančių išteklių energetikos įstatymas;
    1.1.9. Lietuvos Respublikos strateginio valdymo įstatymas;
    1.1.10. 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2022 m. kovo 16 d. nutarimu Nr. 247 „Dėl 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programos patvirtinimo“;
    1.1.11. Strateginio valdymo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. balandžio 28 d. nutarimu Nr. 292 „Dėl Strateginio valdymo metodikos patvirtinimo“;
    1.1.12. Vadovaujančiosios, administruojančiosios ir audito institucijų funkcijų, įgyvendinant Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo planą „Naujos kartos Lietuva“, paskirstymo taisyklės, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. lapkričio 25 d. nutarimu Nr. 1322 „Dėl pasirengimo administruoti Europos Sąjungos lėšas ir jų administravimo“;
    1.1.13. Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatai, patvirtinti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“;
    1.1.14. 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ administravimo taisyklės, patvirtintos Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“ (toliau – Taisyklės);
    1.1.15. Projektų administravimo ir finansavimo taisyklės, patvirtintos Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu
    Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“ (toliau – Projektų administravimo ir finansavimo taisyklės);
    1.1.16. Stebėsenos rodiklių nustatymo ir skaičiavimo aprašas, patvirtintas Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“.
    1.2. PFSA vartojamos sąvokos:
    1.2.1. Didelė įmonė – įmonė, kuri atskirai ar kartu su savo partnerinėmis įmonėmis ir (ar) susijusiomis įmonėmis atitinka bent vieną iš šių sąlygų: joje (jose) dirba ne mažiau kaip 250 darbuotojų; jos (jų) balanse nurodyto turto vertė yra ne mažesnė kaip 43 000 000 eurų ir metinės pajamos yra ne mažesnės kaip 50 000 000 eurų; arba įmonė, kurios kapitale Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatymo nustatytais dydžiais ir tvarka dalyvauja valstybė ir (arba) savivaldybė. Partnerinės įmonės, susijusios įmonės suprantamos, valstybės ir (arba) savivaldybės dalyvavimo įmonės kapitale dydis ir įmonių rodikliai (darbuotojų skaičius, balanse nurodyto turto vertė, metinės pajamos) skaičiuojami taip, kaip nustatyta Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatyme.
    1.2.2. Lauko inžineriniai tinklai ir vidaus inžinerinės sistemos – statinio statybos sklype ir pačiame statinyje nutiesti vandentiekio, nuotekų šalinimo, šilumos, dujų ir kiti vamzdynai, ventiliacijos sistemos, elektros ir nuotolinio ryšio (telekomunikacijų) linijos su jų maitinimo šaltiniais ir įrenginiais, kurie yra tiesiogiai susiję su naujų gamybos technologinių linijų įdiegimo ar esamų modernizavimo projekto įgyvendinimu ir kurie pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus gali būti pareiškėjo nuosavybė.
    1.2.3. Žaliasis vandenilis – vandenilis, pagamintas naudojant esamus atsinaujinančių išteklių elektros energijos pajėgumus arba įsigyjant elektros energiją, pagamintą naudojant atsinaujinančius energijos išteklius, vandeniliui gaminti.
    1.2.4. Kitos PFSA vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Reglamente (ES) Nr. 651/2014, Reglamente (ES) 2021/1060, Gairėse, Atsinaujinančių išteklių energetikos įstatyme, Lietuvos Respublikos planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatyme, Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse, Taisyklėse.
    Daugiau Mažiau
  • Specialieji teisės aktai
    Projektų administravimo ir finansavimo taisyklės (toliau – PAFT)
    https://e-seimas.lrs.lt/portal/legalAct/lt/TAD/fd3d3843f26111ecbfe9c72e552dd5bd/asr
    Projektų finansavimo sąlygų aprašas (PFSA)
    https://www.e-tar.lt/portal/lt/legalAct/53e93e505c8311ee81b8b446907f594f
    Daugiau Mažiau
  • Kontaktiniai asmenys
    Vardas Pavardė Institucija Pareigos Telefonas El. paštas
    Eglė Kelminskė Inovacijų agentūra Projektų vadovas 37069885768 E.Kelminske@inovacijuagentura.lt
    Vaida Lapinskienė Inovacijų agentūra Skyriaus vadovas 37061985099 V.Lapinskiene@inovacijuagentura.lt
    Daugiau Mažiau