Nr. 02-090-K

Teikiama nuo
2024-12-02 14:00
Teikiama iki
2025-04-02 17:00 Liko 120 d. 6 val.
Kvietimo finansavimo suma
54 892 468,00 €
Pareiškėjo tipas
Privatus sektorius
Projektų atrankos būdas
Konkursas
Didžiausia galima skirti finansavimo suma projektui
1 500 000,00 €
Regionas
Vidurio ir vakarų Lietuvos regionas
Netaikoma
Atsakinga institucija
Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerija
Administruojanti institucija
Inovacijų agentūra
Programa
Investicijų programa
Prioritetas
Žalesnė Lietuva
Konkretus uždavinys
Skatinti energijos vartojimo efektyvumą ir mažinti išmetamų šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekį
Svarbi informacija

Dėmesio: PĮP gali būti teikiami nuo 2025 m. sausio 1 d. (kartu su PĮP teikiamoje Energijos vartojimo efektyvumo ataskaitoje, privalo būti įtraukti duomenys už 2024 m.) 

Kontaktiniai duomenys konsultacijoms:

VšĮ Inovacijų agentūra: 

Projekto įgyvendinimo planų pildymo, vertinimo klausimai: Verslo skatinimo skyrius, tel. +370 667 95 937  

El. paštas: evepramonei@inovacijuagentura.lt 

Bendrieji klausimai: Klientų aptarnavimas, tel. +370 700 77 055  

  • Finansuojamos projektų veiklos
    Veiklos Nr.Veiklos pavadinimas
    05-001-01-04-02-03-02 Didinti energijos vartojimo efektyvumą pramonės įmonėse (Vidurio ir vakarų Lietuvos regionas)
    05-001-01-04-02-03-01 Didinti EVE pramonės įmonėse (visa Lietuva)
    Daugiau Mažiau
  • Tikslinės grupės
    Pramonės įmonės
    Daugiau Mažiau
  • Galimi pareiškėjai
    Pramonės įmonės
    Daugiau Mažiau
  • Finansuojamoji dalis
    Kodas Finansuojamoji dalis
    05-001-01-04-02-03-02 Iki 65 % labai mažoms, mažoms įm., iki 55 % vidutinėms įm., iki 45 % didelėms įm.
    05-001-01-04-02-03-01 Iki 50 % labai mažoms, mažoms įm., iki 40 % vidutinėms įm., iki 30 % didelėms įm.
    Daugiau Mažiau
  • Finansavimo forma
    Dotacija
    Daugiau Mažiau
  • Reikalavimai projektams
    PFSA 5.1 p. nustatyti reikalavimai projektams ir pareiškėjams:
    „5.1.1. Remiama veikla: didinti EVE pramonės įmonėse (poveiklės – didinti EVE pramonės įmonėse (visa Lietuva) ir didinti EVE pramonės įmonėse (Vidurio ir vakarų Lietuvos regionas). Numatoma investuoti į EVE didinimą ir energijos vartojimo intensyvumo mažinimą, sudarant sąlygas pramonės įmonėms investuoti į naujausios ir aplinkai palankios įrangos ir(ar) technologinių sprendimų pritaikymą gamybos procesuose, užtikrinant šių gamybos procesų tęstinumą, t. y. reikiamos technologinės įrangos ir(ar) turimų technologinių ir pagalbinių procesų infrastruktūros atnaujinimą. Kai pramonės įmonė projekte planuoja keisti ir technologinius ir pagalbinius procesus, pramonės įmonė įsipareigoja išmetamą šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekį sumažinti 30 proc. nuo viso gamybos proceso (visų technologinių (pagrindinių) ir pagalbinių procesų). Kai pramonės įmonė planuoja keisti tik technologinius (pagrindinius) procesus, pramonės įmonė įsipareigoja sumažinti išmetamą šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekį 30 proc. nuo viso technologinio proceso.
    5.1.2. Projekto veiklos negali būti finansuotos ar finansuojamos iš kitų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir (arba) savivaldybių biudžetų, kitų piniginių išteklių, kuriais disponuoja valstybė ir (ar) savivaldybės, Europos Sąjungos (toliau – ES) fondų, kitų ES finansinės paramos priemonių ar kitos tarptautinės paramos lėšų ir kurios, joms finansuoti skyrus ES fondų lėšų, būtų pripažintos tinkamomis finansuoti ir (arba) už kurias būtų sumokėta daugiau nei vieną kartą, įskaitant de minimis pagalbą.
    5.1.3. Projekto veiklos įgyvendinamos Sostinės ir Vidurio ir vakarų Lietuvos regionuose. Projektų veiklų priskyrimo regionui vertinimas atliekamas vadovaujantis 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos projektų išlaidų paskirstymo regionams rekomendacijų (toliau – Rekomendacijos) 2 punktu ir atsižvelgiant į Rekomendacijų 2 lentelėje „Investicijų priskyrimo IP regionui vertinimo principai ir pavyzdžiai pagal projektų pobūdį“ pateiktus pavyzdžius. Rekomendacijos paskelbtos ES investicijų interneto svetainėje https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/2021-2027-metu-europos-sajungos-fondu-investiciju-programos-projektu-islaidu-paskirstymo-regionams-rekomendacijos.
    5.1.4. Projekto veiklų įgyvendinimo trukmė turi būti ne ilgesnė kaip 36 mėnesiai nuo projekto sutarties pasirašymo dienos. Dėl objektyvių priežasčių, kurių projekto vykdytojas negalėjo numatyti PĮP pateikimo ir vertinimo metu, projekto veiklų įgyvendinimo laikotarpis gali būti pratęstas Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių IV skyriaus antrajame skirsnyje nustatyta tvarka, bet ne ilgiau kaip iki Aprašo 5.1.7 papunktyje nurodyto termino.
    5.1.5. Projekto veiklos turi būti pradėtos įgyvendinti ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo projekto sutarties pasirašymo dienos. Projekto veiklų pradžia suprantama kaip pasirašytos pirkimo sutarties data arba kvietimo dalyvauti pirkime skelbimo ES investicijų interneto svetainėje www.esinvesticijos.lt data (vykdant konkursą arba derybas, kai tokį pirkimo būdą numato Pirkimų taisyklės (Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 7 priedas). Jei projekto veiklos nepradėtos įgyvendinti per 6 mėnesius nuo projekto sutarties pasirašymo dienos, administruojančioji institucija, įvertinusi priežastis, pareiškėjo pateiktus dokumentus ir suderinusi su Ministerija, turi teisę vienašališkai nutraukti projekto sutartį. Jeigu administruojančioji institucija nenutraukia projekto sutarties, ji nustato pareiškėjui ne ilgesnį kaip 2 mėnesių terminą pateikti informaciją dėl projekto veiklos įgyvendinimo pradžios nukėlimo ir, įvertinusi priežastis, priima galutinį sprendimą dėl projekto sutarties pratęsimo (nepratęsimo). Dėl objektyvių priežasčių, kurių projekto vykdytojas negalėjo numatyti PĮP pateikimo ir vertinimo metu, projekto veiklų pradžios data gali būti nukelta ne ilgiau kaip 2 mėnesiams. Jeigu, praėjus daugiau nei pusei numatyto projekto veiklų įgyvendinimo laiko, projekto vykdytojas yra sudaręs pirkimo pardavimo sutarčių įrangai ir (ar) turimų technologinių ir pagalbinių procesų atnaujinimams įsigyti už mažiau nei 50 proc. projekte numatytų pirkimų vertės, administruojančioji institucija įvertinusi priežastis ir suderinusi su Ministerija, turi teisę vienašališkai nutraukti projekto sutartį.
    5.1.6. Projektas gali būti pradėtas įgyvendinti ne anksčiau nei po PĮP registravimo administruojančiojoje institucijoje dienos, tačiau projekto išlaidos nuo PĮP registravimo administruojančiojoje institucijoje dienos iki finansavimo projektui skyrimo yra patiriamos pareiškėjo rizika. Jeigu projektas, kuriam prašoma finansavimo, pradedamas įgyvendinti iki PĮP registravimo administruojančiojoje institucijoje dienos, visas projektas tampa netinkamas ir jam finansavimas neskiriamas.
    5.1.7. Projekto veiklos turi būti baigtos ne vėliau kaip iki 2029 m. rugsėjo 1 d.
    5.1.8. Projektui taikomi visi Aprašo 1.1 ir (arba) 2.1 papunktyje nurodyti rodikliai (pagal įgyvendinamą 2022–2030 metų ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 05-001-01-04-02 „Skatinti įmones pereiti link neutralios klimatui ekonomikos“ (toliau – pažangos priemonė) poveiklę), kurių metodiniai skaičiavimo aprašai skelbiami kartu su kvietimu teikti PĮP. Projekto vykdytojui nepasiekus rodiklių reikšmių, nurodytų projekto sutartyje, taikomos Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 171–178 punktų nuostatos.
    5.1.9. Pagal Aprašą projektams įgyvendinti skiriama iki 54 892 468,00 Eur (penkiasdešimt keturių milijonų aštuonių šimtų devyniasdešimt dviejų tūkstančių keturių šimtų šešiasdešimt aštuonių eurų) Investicijų programos lėšų. Iki 20 730 274,00 Eur (dvidešimt milijonų septynių šimtų trisdešimt tūkstančių dviejų šimtų septyniasdešimt keturių eurų) skiriama iš Europos regioninės plėtros fondo lėšų projektams įgyvendinti Vidurio ir vakarų Lietuvos regione ir iki 34 162 194,00 Eur (trisdešimt keturių milijonų šimto šešiasdešimt dviejų tūkstančių šimto devyniasdešimt keturių eurų) skiriama iš Sanglaudos fondo lėšų projektams įgyvendinti Sostinės regione. Numatoma paskelbti vieną kvietimą teikti PĮP finansavimui gauti. Jeigu paskelbus kvietimą teikti PĮP pagal teigiamai įvertintus ir vertinamus PĮP prašoma skirti finansavimo lėšų suma yra didesnė, negu kvietimui teikti PĮP skirta lėšų suma, administruojančioji institucija gali teikti pasiūlymą Ministerijai dėl kvietime teikti PĮP numatytos finansavimo sumos padidinimo. Ministerijos pritarimu pagal kvietimą teikti PĮP numatyta skirti lėšų suma gali būti padidinta, neviršijant pažangos priemonėje šiai veiklai skirtos lėšų sumos.
    5.1.10. Didžiausia galima projektui skirti finansavimo lėšų suma yra 1 500 000,00 Eur (vienas milijonas penki šimtai tūkstančių eurų), mažiausia galima projektui skirti finansavimo lėšų suma yra 40 000,00 Eur (keturiasdešimt tūkstančių eurų).
    5.1.11. Projektų atranka atliekama konkurso būdu.
    5.1.12. Pareiškėjai ir projektai turi atitikti bendruosius projektų atrankos kriterijus, kurių sąrašas ir vertinimo metodika nustatyti Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 2 priede ir atitikti Aprašo 12 punkte nustatytus specialiuosius projektų atrankos kriterijus, patvirtintus 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos stebėsenos komiteto 2024 m. spalio 23 d. protokoliniu sprendimu Nr. 46P-7(23). Už atitiktį prioritetiniams projektų atrankos kriterijams projektams skiriami balai, kaip nustatyta Aprašo 12 punkte.
    5.1.13. Projekto vykdytojas turi apdrausti ilgalaikį materialųjį turtą, kuriam įsigyti ar sukurti vykdant projektą naudotas finansavimas, turto atkuriamosios vertės, kuri suprantama kaip apskaičiuota pinigų suma, kurios reikėtų tokių pačių fizinių ir eksploatacinių savybių turto vertinimo objektui atkurti, atgaminti arba atstatyti (įrengti), draudimu nuo galimų rizikos atvejų projekto įgyvendinimo laikotarpiu (nuo to momento, kai atsiranda draustinas turtas), ne mažiau kaip 3 metus nuo projekto įgyvendinimo pabaigos MVĮ atveju ir ne mažiau kaip 5 metus nuo projekto įgyvendinimo pabaigos didelių įmonių atveju.
    5.1.14. Daiktinės pareiškėjo teisės į nekilnojamąjį turtą, kuriame įgyvendinant projektą bus vykdomos projekto veiklos (montuojama įranga), ar nekilnojamojo turto valdymo formos (nuoma ar panauda) iki projekto sutarties sudarymo turi būti įregistruotos įstatymų nustatyta tvarka ir galioti ne trumpiau kaip 3 metus (kai projekto vykdytojas – MVĮ) arba ne trumpiau kaip 5 metus (kai projekto vykdytojas – didelė įmonė) nuo projekto finansavimo pabaigos.
    5.1.15. Projekto biudžetas sudaromas vadovaujantis Rekomendacijomis dėl projektų išlaidų atitikties Europos Sąjungos fondų reikalavimams (toliau – Rekomendacijos dėl projektų išlaidų atitikties), kurios skelbiamos ES investicijų interneto svetainėje https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/rekomendacijos-del-projektu-islaidu-atitikties-europos-sajungos-fondu-reikalavimams.
    5.1.16. Projekto vykdytojas privalo užtikrinti, kad projekto įgyvendinimo metu pakeitus technologinę įrangą ir (ar) technologinius bei pagalbinius procesus, įmonės veikloje ji nebus naudojama nuo projekto veiklų pabaigos (projekto vykdytojas turi pateikti pardavimo, utilizavimo, laikantis reikšmingos žalos nedarymo horizontaliajam principui reikalavimų, ar kitus įrangos nenaudojimą įmonės veikloje pagrindžiančius dokumentus), išskyrus atvejus, nurodytus Aprašo 11.9 papunktyje.
    5.1.17. Projekto parengtumui taikomi šie reikalavimai, kurių neįvykdžius ir kartu su PĮP nepateikus bent vieno pagrindžiančio dokumento PĮP atmetamas, neprašius papildomų dokumentų:
    5.1.17.1. Jei pareiškėjas yra didelė įmonė, turi būti atliktas privalomas energijos vartojimo auditas ne anksčiau kaip 1 metai iki PĮP pateikimo administruojančiajai institucijai dienos ir papildomas energijos vartojimo auditas, jeigu tokio audito atlikimo tikslingumas buvo nustatytas privalomo energijos vartojimo audito metu. Gali būti atliekami energijos vartojimo audito, parengto ne anksčiau kaip 1 metai iki PĮP pateikimo administruojančiajai institucijai dienos, papildymai ir (arba) atnaujinimai. Jeigu energijos vartojimo auditas atliktas anksčiau nei 1 metai iki PĮP pateikimo administruojančiajai institucijai, turi būti atliekamas naujas auditas. PĮP administruojančiajai institucijai teikiamas nuo 2025 m. sausio 1 d., todėl energijos vartojimo audito dokumentuose privalo būti pateikti 2024 m. duomenys. Privalomo energijos vartojimo audito ataskaita turi būti parengta galiojantį auditoriaus atestatą turinčio auditoriaus.
    5.1.17.2. Jei pareiškėjas yra MVĮ, ne anksčiau kaip 1 metai iki PĮP pateikimo administruojančiajai institucijai dienos turi būti atliktas jo energijos vartojimo auditas. Gali būti atliekami energijos vartojimo audito, parengto ne anksčiau kaip 1 metai iki PĮP pateikimo administruojančiajai institucijai dienos, papildymai ir (arba) atnaujinimai. Jeigu energijos vartojimo auditas atliktas anksčiau nei 1 metai iki PĮP pateikimo administruojančiajai institucijai dienos, turi būti atliekamas naujas auditas. PĮP administruojančiajai institucijai teikiamas nuo 2025 m. sausio 1 d., todėl energijos vartojimo audito dokumentuose privalo būti pateikti 2024 m. duomenys. Energijos vartojimo audito ataskaita turi būti parengta galiojantį auditoriaus atestatą turinčio auditoriaus.
    5.1.17.3. Aprašo 3 priedas, kuriame pateikiama informacija, reikalinga projekto atitikčiai projektų atrankos kriterijams ir išlaidų tinkamumui įvertinti, turi būti užpildytas pagal pateiktą formą.
    5.1.17.4. Daiktinės pareiškėjo teisės į nekilnojamąjį turtą, kuriame įgyvendinant projektą bus vykdomos projekto veiklos (montuojama įranga), ar nekilnojamojo turto valdymo formos (nuoma ar panauda) iki PĮP pateikimo dienos turi būti įregistruotos vadovaujantis Nekilnojamojo turto registro nuostatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. balandžio 23 d. nutarimu Nr. 379 „Dėl Nekilnojamojo turto registro nuostatų patvirtinimo“.
    5.1.18. Pareiškėjas turi parengti PĮP ir kartu su PĮP Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių III skyriaus antrajame skirsnyje ir kvietimo teikti PĮP skelbime nustatyta tvarka administruojančiajai institucijai pateikti reikalaujamus dokumentus. (pilną p. išdėstymą žr. Apraše)
    5.1.19. Papildomi projekto viešinimo ir matomumo reikalavimai, kurie nenustatyti Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse, nėra taikomi.
    5.1.20. Informacija apie projektą skelbiama Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių VIII skyriaus pirmajame skirsnyje nustatyta tvarka.
    5.1.21. Visi su projekto įgyvendinimu susiję dokumentai turi būti saugomi Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių VIII skyriaus šeštajame skirsnyje nustatyta tvarka ir terminais, taip pat laikantis Reglamento (ES) Nr. 651/2014 12 straipsnio 1 dalyje nustatyto termino. Visi su projekto įgyvendinimu susiję dokumentai saugomi Ministerijoje 10 metų nuo paskutinės valstybės pagalbos suteikimo dienos.“
    Daugiau Mažiau
  • Horizontaliųjų principų ir kitų nuostatų reikalavimai
    PFSA 8. p. nustatyti Horizontaliųjų principų (toliau – HP) reikalavimai:
    „8.1. Neutralus – projektas negali daryti neigiamo poveikio HP.
    8.2. Projekto veiklos tiesiogiai prisideda prie darnaus vystymosi ir inovatyvumo (kūrybingumo) HP: bus skatinama atlikti EVE auditus pramonės įmonėse. Pagal juos numatoma investuoti į EVE didinimą ir energijos vartojimo intensyvumo mažinimą, sudarant sąlygas pramonės įmonėms investuoti į naujausios ir aplinkai palankios įrangos ir technologinių sprendimų pritaikymą gamybos procesuose. Projekto veiklos tiesiogiai prisideda prie rodiklio „1.1. Darnaus vystymosi indeksas“ reikšmių pasiekimo, nes projekto veiklos tiesiogiai prisidės prie 12 Jungtinių Tautų darnaus vystymosi tikslo „Užtikrinti darnius vartojimo ir gamybos modelius“ 12.6 uždavinio „Skatinti bendroves, ypač dideles ir tarptautines bendroves, taikyti darnią praktiką ir įtraukti informaciją apie darnią veiklą į jų ataskaitų rengimo ciklą“. Aprašo 12 punkte nurodyti projektų atrankos kriterijai tiesiogiai įpareigoja projektus prisidėti prie darnaus vystymosi HP įgyvendinimo.
    8.3. Projekto (įskaitant jungtinį projektą) atitikties reikšmingos žalos nedarymo horizontaliajam principui vertinimo reikalavimų aprašas pateikiamas Aprašo 1 priede.
    8.4. Projekto veikla, vadovaujantis 2021 m. vasario 18 d. Komisijos pranešimu – Reikšmingos žalos nedarymo principo taikymo pagal Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės reglamentą techninėmis gairėmis (2021/C 58/01), atitinka reikšmingos žalos nedarymo principą, nes neturi neigiamo numatomo poveikio 6 aplinkos tikslams, nurodytiems 2020 m. birželio 18 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2020/852 dėl sistemos tvariam investavimui palengvinti sukūrimo, kuriuo iš dalies keičiamas Reglamentas (ES) 2019/2088, 17 straipsnio 1 dalies a–f punktuose arba numatomas jų poveikis yra nereikšmingas, t. y. nedaro tiesioginio ir pirminio netiesioginio poveikio per visą gyvavimo ciklą.“

    PFSA 9 p. nustatyti Europos Sąjungos pagrindinių teisių chartijos (toliau – Chartija) reikalavimai:
    „Projektas neturi pažeisti Chartijos pagrindinių teisių: orumo; asmenų, privataus ir šeimos gyvenimo, sąžinės ir saviraiškos laisvės; asmens duomenų; prieglobsčio ir apsaugos perkėlimo, išsiuntimo ar išdavimo atvejų; teisių į nuosavybę ir teisių užsiimti verslu; lyčių lygybės, vienodo požiūrio ir lygių galimybių, nediskriminavimo ir neįgaliųjų teisių; vaiko teisių; gerojo administravimo, veiksmingos teisinės gynybos, teisingumo; solidarumo ir darbuotojų teisių; aplinkos apsaugos.“
    Daugiau Mažiau
  • Reikalavimai įgyvendinus projektų veiklas
    PFSA 14 p. nustatyti reikalavimai įgyvendinus projektų veiklas:
    „14.1. Projekto vykdytojas turi užtikrinti investicijų tęstinumą, t. y. projektų, kurių veiklos susijusios su gamybinėmis investicijomis, vykdytojai per 5 metus (kai projekto vykdytojas – didelė įmonė) arba per 3 metus (kai projekto vykdytojas – MVĮ) nuo projekto finansavimo pabaigos arba projektų, kuriems taikomos valstybės pagalbos taisyklės, vykdytojai per valstybės pagalbos taisyklėse nustatytą laikotarpį:
    14.1.1. negali nutraukti gamybinės veiklos arba perkelti jos už Lietuvos Respublikos ribų;
    14.1.2. negali pakeisti infrastruktūros objekto nuosavybės teisių, jei dėl to įmonė arba viešojo sektoriaus institucija įgytų nederamą pranašumą;
    14.1.3. negali iš esmės pakeisti veiklos, kuriai buvo skirtos investicijos, pobūdžio, tikslų arba vykdymo sąlygų, jei tai pakenktų projekto tikslams.
    14.2. Jeigu projekto vykdytojas nesilaiko investicijų tęstinumo reikalavimo, nustatyto Aprašo 14.1 papunktyje, jis turi grąžinti projektui finansuoti išmokėtų lėšų sumą, proporcingą reikalavimo nesilaikymo laikotarpiui.“
    Daugiau Mažiau
  • Projektų įgyvendinimo trukmė
    PFSA 5.1.4. p. ir 5.1.7. p. nustatyta:
    „5.1.4.Projekto veiklų įgyvendinimo trukmė turi būti ne ilgesnė kaip 36 mėnesiai nuo projekto sutarties pasirašymo dienos. Dėl objektyvių priežasčių, kurių projekto vykdytojas negalėjo numatyti PĮP pateikimo ir vertinimo metu, projekto veiklų įgyvendinimo laikotarpis gali būti pratęstas Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių IV skyriaus antrajame skirsnyje nustatyta tvarka, bet ne ilgiau kaip iki Aprašo 5.1.7 papunktyje nurodyto termino.“
    „5.1.7.Projekto veiklos turi būti baigtos ne vėliau kaip iki 2029 m. rugsėjo 1 d.“
    Daugiau Mažiau
  • Projektų bendrieji atrankos kriterijai
    Projektų bendrieji atrankos kriterijai nurodyti Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 2 priede. https://esinvesticijos.lt/dokumentai/projektu-bendruju-atrankos-kriteriju-sarasas-ir-ju-vertinimo-metodika-3
    Daugiau Mažiau
  • Projektų specialieji ir prioritetiniai atrankos kriterijai
    1. Specialusis. Projekte numatytos veiklos turi atitikti kartu su projekto įgyvendinimo planu (toliau – PĮP) pateiktoje energijos vartojimo audito ataskaitoje, parengtoje ne anksčiau kaip 1 kalendoriniai metai iki PĮP pateikimo, rekomenduojamas priemones. Vertinama, ar prašomos finansuoti veiklos atitinka kartu su PĮP pateiktoje Energijos išteklių ir vandens vartojimo technologiniuose procesuose ir įrenginiuose audito, atlikto vadovaujantis Energijos, energijos išteklių ir vandens vartojimo audito atlikimo technologiniuose procesuose ir įrenginiuose metodika, ataskaitoje, parengtoje ne anksčiau kaip 1 kalendoriniai metai iki PĮP pateikimo, rekomenduojamas priemones.
    Projektų atrankos kriterijus tiesiogiai prisideda prie darnaus vystymosi horizontaliojo principo, kadangi projekte numatytos įgyvendinti veiklos, privalės atitikti energijos vartojimo audito ataskaitoje, parengtoje ne anksčiau kaip 1 kalendoriniai metai iki PĮP pateikimo, rekomenduojamas priemones.
    2. Specialusis. Pareiškėjas iki PĮP pateikimo yra ne trumpiau kaip 3 metus veikianti pramonės įmonė, kurios metinės pajamos iš savo pagamintos produkcijos sudaro ne mažiau kaip 51 proc. bendroje pardavimų struktūroje ir vidutinės metinės pajamos iš savo pagamintos produkcijos per pastaruosius 2 finansinius metus iki PĮP pateikimo yra ne mažesnės kaip 300 000 Eur (trys šimtai tūkstančių eurų), jeigu pramonės įmonė yra didelė įmonė, ir 145 000 Eur (šimtas keturiasdešimt penki tūkstančiai eurų), jeigu pramonės įmonė yra labai maža įmonė, maža įmonė ar vidutinė įmonė. Vertinama, ar pareiškėjas iki PĮP pateikimo yra pramonės įmonė, kuri turi pakankamai patirties, t. y. veikia ne trumpiau kaip 3 metus ir kuri yra finansiškai pajėgi, t. y. jos vidutinės metinės pajamos iš savo pagamintos produkcijos per pastaruosius 2 finansinius metus iki PĮP pateikimo pagal pateiktus patvirtintos finansinės atskaitomybės dokumentus yra ne mažesnės kaip 300 000 Eur (trys šimtai tūkstančių eurų), jeigu pramonės įmonė yra didelė įmonė, ir 145 000 Eur (šimtas keturiasdešimt penki tūkstančiai eurų), jeigu pramonės įmonė yra labai maža įmonė, maža įmonė ar vidutinė įmonė, įgyvendinti projekte numatytas veiklas.
    Pramonės įmonė suprantama taip, kaip apibrėžiama Aprašo 4.2.7 papunktyje.
    Įmonės veikimo laikotarpis tikrinamas pagal Juridinių asmenų registro informaciją, kai įmonė yra veikianti Lietuvoje, arba pagal kitus įmonės veikimo laikotarpį įrodančius dokumentus, pvz., registracijos pažymėjimą, išrašą iš valstybės, kurioje įmonė veikia, registro centro ir pan., kai įmonė yra ne Lietuvos Respublikoje registruotas juridinis asmuo.
    Įmonės pačios pagamintos produkcijos pajamos tikrinamos pagal metinių finansinių ataskaitų rinkinių duomenis ir (ar) kitus pačios įmonės pagamintos produkcijos pajamas pagrindžiančius buhalterinės apskaitos dokumentus.
    Pačios pagaminta produkcija – įmonės gaminami gaminiai ir (arba) teikiamos paslaugos.
    Šis projektų atrankos kriterijus taikomas tik projekto vertinimo metu.
    3. Specialusis. Projektu siekiama bent 30 proc. sumažinti tiesiogiai ir netiesiogiai išmetamų šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekį, palyginti su energijos vartojimo efektyvumo audito ataskaitoje nurodytu bendru įmonės (pareiškėjo) arba procesų metu išmetamu kiekiu. Vertinamas projekte tiesiogiai ir netiesiogiai išmetamų šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekio sumažinimas, palyginti su bendru įmonės (pareiškėjo) arba procesų metu išmetamu kiekiu, nurodytu Energijos išteklių ir vandens vartojimo technologiniuose procesuose ir įrenginiuose audito, atlikto vadovaujantis Energijos, energijos išteklių ir vandens vartojimo audito atlikimo technologiniuose procesuose ir įrenginiuose metodika, ataskaitoje, parengtoje ne anksčiau kaip 1 kalendoriniai metai iki PĮP pateikimo.
    Procesas suprantamas kaip technologijos ar gamybos procesas, kuriam taikoma intervencija.
    Formulė: Y = (X1/ X2 )*100, kurioje:
    X1 – pareiškėjo planuojamas sumažinti šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekis t/metus;
    X2 – pareiškėjo pateiktoje audito ataskaitoje nurodomas bendras įmonės (pareiškėjo) arba procesų metu išmetamas šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekis t/metus (vertinami paskutiniai energijos vartojimo audito nagrinėjami metai arba metai, kai bus įdiegti energijos vartojimo efektyvumo didinimo sprendimai (tik tuo atveju, jeigu pareiškėjas numato technologinių procesų organizavimo pokyčius ir atliekant energijos vartojimo auditą įvertintos būsimos pareiškėjo energijos sąnaudos).
    Metai, kai bus įdiegti energijos vartojimo efektyvumo didinimo sprendimai, reiškia, kad įmonė, pagrįstai planuojanti pokyčius, projekto įgyvendinimo laikotarpiu, susijusius su bendru įmonės energijos sąnaudų padidėjimu (jei renkamasi mažinti šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekį nuo viso įmonės šiltnamio efektą sukeliančių dujų išmetamo kiekio), gamybos plėtrą (jei renkamasi mažinti šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekį nuo gamybos proceso) arba technologinių procesų plėtra (jei renkamasi mažinti šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekį nuo technologinių procesų) turi įsivertinti kiek įmonė išmestų šiltnamio efektą sukeliančių dujų, jei planuojamus pokyčius/plėtrą (pvz., padidintų gaminamos produkcijos kiekį, įvestų naują gaminį, persikeltų į naujas patalpas ir pan.) įgyvendintų su energijos vartojimo audite nagrinėjamais paskutiniais kalendoriniais metais naudota įranga ar kt. su energijos sąnaudomis konkrečiame procese susijusia infrastruktūra.
    Y – santykis tarp pareiškėjo planuojamo sumažinti šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekio ir pareiškėjo pateiktoje audito ataskaitoje nurodomo bendro įmonės (pareiškėjo) arba procesų metu išmetamo šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekio procentais.
    (X1, X2 ir Y reikšmės apvalinamos pagal aritmetines taisykles iki sveikojo skaičiaus ir dviejų skaičių po kablelio).

    Projektų atrankos kriterijus tiesiogiai prisideda prie darnaus vystymosi horizontaliojo principo, kadangi projekte numatytos įgyvendinti veiklos sieks tiesiogiai ir netiesiogiai išmetamų šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekio sumažėjimo.
    Daugiau Mažiau
  • Kvietimo projekto prioritetinių atrankos kriterijų duomenys
    Numeris Pavadinimas Maksimalus galimas surinkti balas Didžiausias galimas kriterijaus balas Svorio koeficientas Minimalus privalomas surinkti balas
    2 Projekto efektyvumas. 25,00 5 5,00
    3 Pareiškėjas yra pramonės įmonė, kurios metinis sutaupytos pirminės energijos kiekis yra didesnis. 20,00 5 4,00
    4 Projektu siekiama sumažinti kuo didesnį šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekį. 25,00 5 5,00
    1 Projektu siekiama daugiau kaip 30 proc. sumažinti tiesiogiai ir netiesiogiai išmetamų šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekį, palyginti su energijos vartojimo efektyvumo audito ataskaitoje nurodytu bendru įmonės (pareiškėjo) arba procesų metu išmetamu kiekiu. 30,00 5 6,00
    Maksimali galima balų suma: 100,00 Minimali privaloma surinkti balų suma: 30
    Daugiau Mažiau
  • Reikalavimai
    PFSA 11.7. - 11.9. p. nurodytos tinkamos finansuoti išlaidos:

    „11.7. Tinkamos finansuoti projekto išlaidos pagal Reglamento (ES) Nr. 651/2014 38 straipsnį yra papildomos investicinės išlaidos, būtinos aukštesniam EVE lygiui pasiekti. Jos nustatomos, investicines išlaidas lyginant su investicinėmis išlaidomis pagal priešingos padėties scenarijų, kurios būtų vykdomos, jei pagalba nebūtų teikiama, taip:
    11.7.1. Kai pagal priešingos padėties scenarijų numatoma mažesnio EVE investicija, atitinkanti įprastą komercinę praktiką atitinkamame sektoriuje arba pagal atitinkamą veiklą, tinkamas finansuoti išlaidas sudaro investicijos, kuriai skiriama valstybės pagalba, išlaidų ir mažesnio EVE investicijos išlaidų skirtumas.
    11.7.2. Kai pagal priešingos padėties scenarijų numatoma tokia pati investicija, kuri bus vykdoma vėliau, tinkamas finansuoti išlaidas sudaro investicijos, kuriai skiriama valstybės pagalba, išlaidų ir vėlesnės investicijos išlaidų grynosios dabartinės vertės skirtumas, diskontuotas iki to momento, kai bus vykdoma remiama investicija.
    11.7.3. Kai pagal priešingos padėties scenarijų esami įrenginiai ir įranga būtų toliau eksploatuojami, tinkamas finansuoti išlaidas sudaro investicijos, kuriai skiriama valstybės pagalba, išlaidų ir investicijos į esamo įrenginio ir įrangos techninę priežiūrą, remontą ir modernizavimą išlaidų grynosios dabartinės vertės skirtumas, diskontuotas iki to momento, kai bus vykdoma remiama investicija.
    11.7.4. Įrangos, kuriai taikomos išperkamosios nuomos sutartys, atveju tinkamos finansuoti išlaidos yra įrangos išperkamosios nuomos, kuriai skiriama valstybės pagalba, ir mažesnio EVE įrangos, kuri būtų nuomojama nesant pagalbos, išperkamosios nuomos grynosios dabartinės vertės skirtumas. Išperkamosios nuomos išlaidos neapima išlaidų, susijusių su įrenginių arba įrangos eksploatavimu (išlaidų degalams, draudimo, techninės priežiūros, kitų vartojimo reikmenų išlaidų), neatsižvelgiant į tai, ar jos yra išperkamosios nuomos sutarties dalis.
    11.8. Visais Aprašo 11.7 papunktyje išvardytais atvejais priešingos padėties scenarijus atitinka investicijas, kurių gamybos pajėgumas ir naudingumo laikotarpis yra panašūs ir kurios atitinka jau galiojančius ES standartus. Priešingos padėties scenarijus turi būti patikimas atsižvelgiant į teisinius reikalavimus, rinkos sąlygas ir paskatas, teikiamas taikant ES apyvartinių taršos leidimų prekybos sistemą.
    11.9. Kai investicijas sudaro aiškiai identifikuojamos investicijos, kuriomis siekiama tik padidinti EVE ir nėra mažesnio EVE investicijų pagal priešingos padėties scenarijų, tinkamos finansuoti išlaidos yra visos investicinės išlaidos.“
    Daugiau Mažiau
  • ES fondų lėšos
    54 892 468,00 €
    Daugiau Mažiau
  • ES fondas
    Europos regioninės plėtros fondas
    Sanglaudos fondas
    Teisingos pertvarkos fondas
    Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonė
    Daugiau Mažiau
  • Taikomi supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiai
    Didinti energijos vartojimo efektyvumą pramonės įmonėse (Vidurio ir vakarų Lietuvos regionas) :
    KodasVersijaPavadinimasDydisMatavimo vnt.Papildoma informacija
    Didinti EVE pramonės įmonėse (visa Lietuva) :
    KodasVersijaPavadinimasDydisMatavimo vnt.Papildoma informacija
    Daugiau Mažiau
  • Teikimo tvarka
    Parengtas PĮP (su visais privalomais priedais) teikiamas per 2021-2027 m. Duomenų mainų svetainę (DMS) adresu https://dms.investis.lt. Kilus klausimams kreiptis į nurodytą kvietime atsakingą už kvietimą asmenį.
    Daugiau Mažiau
  • Kartu su PĮP teikiama
    9 priedas: Informacijos apie pareiškėjui (partneriui) suteiktą valstybės pagalbą (išskyrus de minimis) forma https://esinvesticijos.lt/dokumentai/informacijos-apie-pareiskejui-partneriui-suteikta-valstybes-pagalba-isskyrus-de-minimis-forma-1 10 priedas: Informacija apie projektui taikomus aplinkosaugos reikalavimus https://esinvesticijos.lt/dokumentai/informacijos-apie-projektui-taikomus-aplinkosaugos-reikalavimus-forma-1 11 priedas: PFSA 1 priedą, kuriame pareiškėjas patvirtina, kad projektas atitinka šiame PFSA priede nustatytus reikšmingos žalos nedarymo horizontaliajam principui reikalavimus, ir papild. pagrindž. dok., jeigu šis reikalavimas taikomas konkrečiai projekto veiklai, kaip nustatyta PFSA 1 priede_Pridedama 12 priedas: Atlikto privalomojo energijos vartojimo audito ataskaitą, parengtą ne anksčiau kaip 1 metai iki PĮP pateikimo administruojančiajai institucijai, ir papildomą energijos audito ataskaitą, jei tokio audito tikslingumas buvo nustatytas privalomojo audito metu, kai pareiškėjas yra didelė pramonės įmonė. 13 priedas: Atlikto energijos vartojimo audito ataskaitą, parengtą ne anksčiau kaip 1 metai iki PĮP pateikimo administruojančiajai institucijai, kai pareiškėjas yra MVĮ. 14 priedas: Jeigu pramonės įmonės energijos vartojimo auditą atliko ir parengė ES valstybės narės auditorius, auditą parengusio auditoriaus kvalifikacijos atestato kopiją ir patvirtinančius dokumentus, 15 priedas: Užpildytą PFSA 3 priedą pagal pateiktą formą, kuriame pateikiama informacija, reikalinga projekto atitikčiai projektų atrankos kriterijams ir išlaidų tinkamumui įvertinti_Pridedama (bus papildyta excel formatu) 16 priedas: Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso deklaraciją, (arba laisvos formos deklaraciją, jei pareiškėjas yra didelė įmonė) https://e-seimas.lrs.lt/portal/legalAct/lt/TAD/TAIS.316716/asr 17 priedas: Dokumentus, pagrindžiančius projekto biudžeto pagrįstumą (komercinius pasiūlymus, nuorodas į rinkoje esančias kainas ir kita) 18 priedas: Dokumentus, reikalingus tinkamoms finansuoti išlaidoms apskaičiuoti, priklausomai nuo pasirinkto apskaičiavimo būdo, nurodyto PFSA 8.7 ir (arba) 8.9 papunktyje 19 priedas: Finansavimo šaltinius (pareiškėjo įnašą į tinkamų ir netinkamų finansuoti išlaidų padengimą) pagrindžiančius dokumentus, pvz., pažymą, kurioje nurodytas banko (kitų kredito įstaigų, juridinių asmenų, akcininkų) sprendimas suteikti paskolą konkrečiam projektui, paskolos sutartis ir kita.
    Daugiau Mažiau
  • Siekiami stebėsenos rodikliai
    Didinti energijos vartojimo efektyvumą pramonės įmonėse (Vidurio ir vakarų Lietuvos regionas) :
    PavadinimasKodasMatavimo vntMinimali siektina reikšmė projektai
    Paramą gavusios įmonės, iš kurių labai mažos, mažos, vidutinės ir didelės įmonės P.B.2.0001 įmonės 215,00
    Paramą gavusios įmonės, iš kurių labai mažos įmonės P.B.2.0001.1 įmonės 0,00
    Paramą gavusios įmonės, iš kurių mažos įmonės P.B.2.0001.2 įmonės 0,00
    Paramą gavusios įmonės, iš kurių vidutinės įmonės P.B.2.0001.3 įmonės 0,00
    Paramą gavusios įmonės, iš kurių didelės įmonės P.B.2.0001.4 įmonės 0,00
    Paramą dotacijomis gavusios įmonės P.B.2.0002 įmonės 215,00
    Metinis pirminės energijos suvartojimo kiekis, iš kurio suvartojama būstuose, viešuosiuose pastatuose, įmonėse, kitur R.B.2.2026 MWh per metus 638440,00
    Metinis pirminės energijos suvartojimo kiekis, iš kurio suvartojama įmonėse R.B.2.2026.3 MWh per metus 0,00
    Numatomas išmetamų šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekis R.B.2.2029 tonos CO2 ekvivalentu per metus 268145,00
    Didinti EVE pramonės įmonėse (visa Lietuva) :
    PavadinimasKodasMatavimo vntMinimali siektina reikšmė projektai
    Paramą gavusios įmonės (labai mažos, mažos, vidutinės ir didelės) P.S.2.1006 įmonės 228,00
    Paramą gavusios įmonės, iš kurių labai mažos įmonės P.S.2.1006.1 įmonės 0,00
    Paramą gavusios įmonės, iš kurių mažos įmonės P.S.2.1006.2 įmonės 0,00
    Paramą gavusios įmonės, iš kurių vidutinės įmonės P.S.2.1006.3 įmonės 0,00
    Paramą gavusios įmonės, iš kurių didelės įmonės P.S.2.1006.4 įmonės 0,00
    Paramą dotacijomis gavusios įmonės P.S.2.1007 įmonės 228,00
    Metinis pirminės energijos suvartojimo kiekis, iš kurio suvartojama būstuose, viešuosiuose pastatuose, įmonėse, kitur R.B.2.2026 MWh per metus 635435,00
    Metinis pirminės energijos suvartojimo kiekis, iš kurio suvartojama įmonėse R.B.2.2026.3 MWh per metus 0,00
    Numatomas išmetamų šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekis R.B.2.2029 tonos CO2 ekvivalentu per metus 266883,00
    Daugiau Mažiau
  • Kita informacija

    Kvietimo informacija skelbiama tinklapiuose:

    www.2021.esinvesticijos.lt

    www.inovacijuagentura.lt

    www.eimin.lt (naujienlaiškis dėl skelbiamo kvietimo)

    Daugiau Mažiau
  • Kontaktiniai asmenys
    Vardas Pavardė Institucija Pareigos Telefonas El. paštas
    Deimantė Spaičienė Inovacijų agentūra Srities vadovas 37068761353 D.Spaiciene@inovacijuagentura.lt
    Ričardas Raščiukas Inovacijų agentūra Vyriausiasis projektų vadovas l. e. p 37068709023 R.Rasciukas@inovacijuagentura.lt
    Daugiau Mažiau