Teikiama nuo
2023-02-15 08:00
Teikiama iki
2023-05-31 17:00 Pasibaigęs
Kvietimo finansavimo suma
3 000 000,00 €
Projektų atrankos būdas
Konkursas
Finansavimo forma
Dotacija
Kontaktai
Neringa, Andrulienė
Centrinė projektų valdymo agentūra
Vyresnysis projektų vadovas
Finansuojamos veiklos
Galimi pareiškėjai
Didžiausia suma vienam projektui
Finansuojamoji dalis
Regionas
Finansinės paskatos verslo paslaugų centrams vystyti ir diegti robotikos procesų automatizavimo (RPA) ir DI sprendimus Lietuvoje įsteigti verslo paslaugų centrai Netaikoma Iki 50 proc. Netaikoma
Daugiau Mažiau
  • Taikomi teisės aktai
    2021 m. vasario 12 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) 2021/241, kuriuo nustatoma ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonė, su visais pakeitimais.
    „Naujos kartos Lietuva“ planas, patvirtintas 2021 m. liepos 28 d. Tarybos įgyvendinimo sprendimu dėl Lietuvos ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano patvirtinimo (toliau – NKL planas).
    2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ administravimo taisyklės, patvirtintos Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“ (toliau – Administravimo taisyklės).
    Projektų administravimo ir finansavimo taisyklės, patvirtintos Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“ (toliau – Projektų administravimo ir finansavimo taisyklės).
    Stebėsenos rodiklių nustatymo ir skaičiavimo aprašas, patvirtintas Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. rugsėjo 14 d. įsakymu Nr. 1K-317 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“ pakeitimo“.
    2021–2030 metų Nacionalinis pažangos planas, patvirtintas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. rugsėjo 9 d. nutarimu Nr. 998 „Dėl 2021–2030 metų Nacionalinio pažangos plano patvirtinimo“.
    Daugiau Mažiau
  • Specialieji teisės aktai
    Lietuvos Respublikos akcinių bendrovių įstatymas.
    Lietuvos Respublikos įmonių atskaitomybės įstatymas.
    Lietuvos Respublikos įmonių grupių konsoliduotosios atskaitomybės įstatymas.
    Lietuvos Respublikos Europos bendrovių įstatymas.
    Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatymas.
    2022–2030 m. Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos Ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2022 m. kovo 16 d. nutarimu Nr. 247 „Dėl 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programos patvirtinimo“.
    2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamentas (ES) Nr. 1407/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai (OL 2013 L 352, p. 1) (toliau – De minimis reglamentas).
    Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatai, patvirtinti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. sausio 6 d. nutarimu Nr. 13 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimo Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“ pakeitimo“.
    Mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros ir inovacijų (sumaniosios specializacijos) prioritetų įgyvendinimo koncepcija, patvirtina Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2022 m. rugpjūčio 17 d. nutarimu Nr. 835 „Dėl mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros ir inovacijų (sumaniosios specializacijos) koncepcijos patvirtinimo“ .
    Daugiau Mažiau
  • Reikalavimai projektams
    Pagal Aprašą numatoma skelbti 1 kvietimą pareiškėjams teikti PĮP. Papildomi kvietimai skelbiami, jeigu nepasiekti veiklos rodikliai, t. y. pasirašytos mažiau nei 14 sutarčių.
    Vienas pareiškėjas gali pateikti tik vieną PĮP.
    Projektas turi atitikti projekto bendruosius atrankos kriterijus, nustatytus Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 2 priede.
    Projekto vykdytojas, vadovaudamasis Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių IV skyriaus 4 skirsnyje numatytomis nuostatomis, administruojančiajai institucijai privalo pateikti ataskaitas už projekto veiklų įgyvendinimą ir rezultatų pasiekimą.
    Projekto komunikacijos ir informavimo veiksmai atliekami vadovaujantis Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių VIII skyriaus pirmojo skirsnio nuostatomis.
    Projektui taikomi visi pirmiau išvardinti stebėsenos rodikliai. Projekto vykdytojui nepasiekus stebėsenos rodiklių reikšmių, nurodytų projekto sutartyje, taikomos Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių IV skyriaus penktojo skirsnio 171–178 punktų nuostatos.
    Administruojančioji institucija, įvertinusi pateiktus dokumentus sutaupytų FTE klausimais, priima sprendimą dėl projekto išlaidų apmokėjimo.
    PĮP vertinimo metu administruojančioji institucija gali paprašyti pareiškėjo pateikti trūkstamą informaciją ir (arba) dokumentus. Pareiškėjas privalo pateikti šią informaciją ir (arba) dokumentus per administruojančiosios institucijos nustatytą terminą, vadovaujantis Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių III skyriaus 3 skirsnio 55 punkto nuostatomis.
    Projekto parengtumui taikomi šie reikalavimai, kurių neįvykdžius ir kartu su PĮP nepateikus bent vieno pagrindžiančio dokumento PĮP atmetamas, neprašant papildomų dokumentų:
    - užpildytos planuojamo įdiegti sprendimo potencialo pagrindimo formos (Aprašo 3 priedas);
    - „Vienos įmonės“ deklaracijos (Aprašo 5 priedas);
    - buhalterinės apskaitos dokumento (pažymos), pagrindžiančio, kad pareiškėjo statusas PĮP teikimo metu atitinka Verslo paslaugų centro sąvoką, nurodytą Aprašo 1.2.4 p., tai yra detalizuojančio, kokią dalį pajamų sudaro paslaugų eksportas, taip pat kokią dalį eksportuojamų paslaugų sudaro eksportas iš verslo paslaugų centro atliekamų funkcijų, nurodytų Aprašo 1.2.4.1–1.2.4.22 papunkčiuose. Dokumentas turi būti parengtas vadovaujantis patvirtintos finansinės atskaitomybės dokumentais ir Valstybinei mokesčių inspekcijai prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos teiktų mėnesinių pridėtinės vertės mokesčio (toliau – PVM) deklaracijų formų FR0600 (už tą patį laikotarpį, už kurį pateikti finansinės atskaitomybės dokumentai) informacija;
    - PVM deklaracijos formos FR0600 už tą patį laikotarpį, už kurį pateikti finansinės atskaitomybės dokumentai. Pareiškėjai, neteikiantys mėnesinių PVM deklaracijų Valstybinei mokesčių inspekcijai, privalo pateikti atitinkamo laikotarpio duomenis (buhalterinę pažymą) apie eksportuojamų paslaugų mastą.
    Daugiau Mažiau
  • Horizontaliųjų principų ir kitų nuostatų reikalavimai
    Horizontaliųjų principų ir atitinkamų Europos Sąjungos pagrindinių teisių chartijos nuostatų laikymosi reikalavimai:
    - neutralus – projektas negali daryti neigiamo poveikio horizontaliems principams;
    - veikla tiesiogiai prisideda prie inovatyvumo (kūrybingumo) horizontaliojo principo per įgyvendinamas projektų veiklas, kurios atitinka Mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros ir inovacijų (sumaniosios specializacijos) prioritetų įgyvendinimo koncepcijos prioritetus bei temas. Projektų tikslas skatinti verslo paslaugų centrus diegti procesų inovacijas taikant RPA ir DI technologijas ir sudaryti prielaidas kilti teikiamų paslaugų vertės grandinėje;
    - projektų atitikties Reikšmingos žalos nedarymo horizontaliajam principui vertinimo reikalavimų aprašas pateikiamas Aprašo 1 priede;
    - veikla, vadovaujantis Europos Komisijos 2021 m. vasario 12 d. patvirtintomis Reikšmingos žalos nedarymo principo taikymo pagal Ekonomikos atsparumo ir didinimo priemonės reglamentą techninėmis gairėmis, atitinka reikšmingos žalos nedarymo principą, nes neturi neigiamo numatomo poveikio 6 aplinkos tikslams, nurodytiems 2020 m. birželio 18 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 2020/852 dėl sistemos tvariam investavimui palengvinti sukūrimo, kuriuo iš dalies keičiamas Reglamentas (ES) 2019/2088, 17 straipsnyje, arba numatomas jos poveikis yra nereikšmingas, t. y. nedaro tiesioginio ir pirminio netiesioginio poveikio per visą gyvavimo ciklą.
    Europos Sąjungos pagrindinių teisių chartijos reikalavimai:
    - veikla nepažeidžia Europos Sąjungos pagrindinių teisių chartijos pagrindinių teisių: orumo; asmenų, privataus ir šeimos gyvenimo, sąžinės ir saviraiškos laisvės; asmens duomenų; prieglobsčio ir apsaugos perkėlimo, išsiuntimo ar išdavimo atvejų; teisių į nuosavybę ir teisių užsiimti verslu; lyčių lygybės, vienodo požiūrio ir lygių galimybių, nediskriminavimo ir neįgaliųjų teisių; vaiko teisių; tinkamo administravimo, veiksmingos teisinės gynybos, teisingumo; solidarumo ir darbuotojų teisių; aplinkos apsaugos.
    Daugiau Mažiau
  • Reikalavimai įgyvendinus projektų veiklas
    Papildomi reikalavimai įgyvendinus projekto veiklas, kurie nenurodyti Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse, nėra taikomi.
    Daugiau Mažiau
  • Projektų įgyvendinimo trukmė
    Pareiškėjas per 12 mėnesių nuo sutarties pasirašymo privalo įdiegti DI ir (ar) RPA sprendimą (-us) ir 3 mėnesius nuo visų sprendimo (-ų) įdiegimo skaičiuodamas FTE vidurkį, atlikti naudos matavimus ir pateikti tai įrodančius dokumentus administruojančiajai institucijai. Projekto veiklų įgyvendinimo laikotarpis apima DI ir (arba) RPA sprendimo (-ų) įdiegimą bei 3 mėnesius nuo visų sprendimų įdiegimo, kurių metu matuojamas sutaupytas FTE.
    Projektų įgyvendinimo terminas gali būti pratęstas vadovaujantis Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių IV skyriaus 2 skirsnio nuostatomis.
    Daugiau Mažiau
  • Projektų bendrieji atrankos kriterijai
    Projektas turi atitikti projekto bendruosius atrankos kriterijus. Projektų bendrieji atrankos kriterijai nurodyti Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 2 priede: https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/projektu-bendruju-atrankos-kriteriju-sarasas-ir-ju-vertinimo-metodika.
    Daugiau Mažiau
  • Projektų specialieji atrankos kriterijai
    Įdiegtas (-i) RPA ir (ar) DI sprendimas (-ai) sutaupo vidutiniškai ne mažiau kaip 1 FTE per mėnesį (vidutiniškai 160 darbo valandų per mėnesį), skaičiuojant vidurkį per 3 mėnesius nuo sprendimo (-ų) įdiegimo.
    Papildoma informacija apie specialiuosius projektų atrankos kriterijus pateikiama PFSA: https://www.e-tar.lt/portal/lt/legalAct/ec0e12e0a3ca11ed8df094f359a60216.
    Daugiau Mažiau
  • Projektų prioritetiniai atrankos kriterijai
    Numeris Pavadinimas Maksimalus galimas surinkti balas Didžiausias galimas kriterijaus balas Svorio koeficientas Minimalus privalomas surinkti balas
    1 Projekto efektyvumas. 60,00 5 12,00
    2 Įdiegtas (-i) RPA ir (ar) DI sprendimas (-ai) sutaupo FTE darbo laiko. 40,00 5 8,00
    Maksimali galima balų suma: 100,00 Minimali privaloma surinkti balų suma: 20
    Daugiau Mažiau
  • Teikimo tvarka
    PĮP turi būti parengtas pagal Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 1 priedą.
    Parengtas PĮP (su visais privalomais priedais) pasirašomas kvalifikuotu elektroniniu parašu ir teikiamas el. paštu info@cpva.lt arba per INVESTIS sistemą (jeigu užtikrintos sistemos funkcinės galimybės).
    Daugiau Mažiau
  • Programa
    Naujos kartos Lietuva
    Daugiau Mažiau
  • Komponentas
    Skaitmeninė transformacija ekonomikos augimui
    Daugiau Mažiau
  • Atsakinga institucija
    Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerija
    Daugiau Mažiau
  • Administruojanti institucija
    Centrinė projektų valdymo agentūra
    Daugiau Mažiau