Nr. 11-103-K

Teikiama nuo
2025-04-30 08:00
Teikiama iki
2025-06-27 17:00 Liko 9 d. 18 val.
Kvietimo finansavimo suma
20 000,00 €
Projektų atrankos būdas
Konkursas
Finansavimo forma
Dotacija
Kontaktai
Kristina, Vainauskienė
Kėdainių miesto vietos veiklos grupė
Projektų koordinatorė
Finansuojamos veiklos
Galimi pareiškėjai
Didžiausia suma vienam projektui
Finansuojamoji dalis
Regionas
BIVP metodo taikymas: parama vietos plėtros strategijų įgyvendinimui“ Vidurio ir vakarų Lietuvos regione (ESF+) Viešieji juridiniai asmenys, kurių veiklos vykdymo vieta yra vietos plėtros strategijos įgyvendinimo teritorijoje; privatūs juridiniai asmenys, kurių veiklos vykdymo vieta yra vietos plėtros strategijos įgyvendinimo teritorijoje; savivaldybės, kurios teritorijoje įgyvendinama vietos plėtros strategija, administracija 20 000,00 € 79,5 proc. (Vadovaujantis Aprašu ir Kėdainių m. 2023-2029 m. VPS) Vidurio ir vakarų Lietuvos regionas
Daugiau Mažiau
  • Reikalavimai projektams
    Finansuojamos projektų veiklos:
    1. Apraše nurodyta 2.1.3. bendruomenės verslumui didinti (t. y. verslo kūrimui ir pradedamo verslo plėtojimui reikalingiems gebėjimams stiprinti) skirtų neformalių iniciatyvų įgyvendinimas:
    2.1.3.1. gyventojų informavimas, konsultavimas, mokymas (kursų, seminarų organizavimas), neformalusis švietimas, siekiant paskatinti juos pradėti verslą (taip pat ir socialinį verslą).
    2. Apraše nurodyta 2.1.4. veikla – bendradarbiavimo ir informacijos sklaidos tinklų, reikalingų Aprašo 2.1.1–2.1.3 papunkčiuose nurodytoms veikloms vykdyti, vietos plėtros strategijos ir (ar) jai įgyvendinti skirtų projektų tikslų pasiekimui užtikrinti, kūrimas ir palaikymas.
    3. Apraše nurodyta 2.1.5. veikla - savanoriškos veiklos skatinimas (taip pat savanoriškoje veikloje ketinančių dalyvauti asmenų ir savanorius priimančių organizacijų konsultavimas, informavimas), atlikimo organizavimas ir savanorių mokymas, finansuojama tiek, kiek reikia Aprašo 2.1.1–2.1.4 papunkčiuose nurodytoms veikloms vykdyti; šiame papunktyje nurodytos veiklos finansuojamos, jeigu jos projekte vykdomos kartu su bent viena iš Aprašo 2.1.1–2.1.4 papunkčiuose nurodytų veiklų.
    PĮP pateikimo dieną pareiškėjas turi turėti juridinio asmens statusą ne trumpiau nei 2 metus (šis reikalavimas netaikomas biudžetinėms įstaigoms).
    Tuo atveju, kai pareiškėjas projektą numato įgyvendinti kartu su partneriu (-iais), pareiškėjas PĮP turi pagrįsti partnerio įtraukimo į projektą būtinumą ir iki PĮP pateikimo administruojančiajai institucijai dienos sudaryti su partneriu (-iais) jungtinės veiklos sutartį, kurioje būtų nustatytos tarpusavio teisės ir pareigos įgyvendinant projektą.
    Atkreipiamas dėmesys, kad esant daugiau teigiamai įvertintų vietos plėtros projektų, kuriems finansuoti neužtenka šiam kvietimui suplanuotų lėšų, gali būti sudaromas rezervinių vietos plėtros projektų sąrašas, o kvietimui skirta lėšų suma gali būti padidinta, skiriant visą atitinkamam vietos plėtros strategijos veiksmui suplanuotą sumą (atsisakant suplanuotų papildomų kvietimų). Tokiu atveju, būtų finansuojami vietos plėtros projektai, įtraukti į rezervinį vietos plėtros projektų sąrašą. Sprendimo dėl rezervinio sąrašo sudarymo priėmimas dar nereiškia, kad rezerviniame sąraše esantys projektai bus finansuojami.

    Projektams taikomi bendrieji reikalavimai:
    1. Projektų įgyvendinimą administruoja viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra.
    2. Projektų atrankos būdas – konkursas.
    3. Projektams teikiama finansavimo forma – dotacija.
    4. Finansavimo šaltinis - ESF+ ir bendrojo finansavimo (toliau – BF) lėšos.
    5. Projektų tikslas – įgyvendinant vietos plėtros strategijas padidinti miestų bendruomenių socialinę integraciją, verslumą ir pagerinti šių bendruomenių narių padėtį darbo rinkoje.
    6. Projekto veiklos turi būti įgyvendintos iki 2028 m. gruodžio 31 d. Visos finansavimo projektų sutartys turi būti sudarytos iki 2026 m. gruodžio 31 d.
    7. Projektų veikloms įgyvendinti numatyta skirti iki 17 000,00 (septyniolika tūkstančių) eurų ESF+ ir 3 000,00 (trys tūkstančiai) eurų BF lėšų.
    8. Projektams, kurių visos tinkamos finansuoti išlaidos neviršija 200 000 (dviejų šimtų tūkstančių) eurų, atsižvelgiant į Administravimo taisyklių 170 punkto nuostatas, projekto tinkamumo finansuoti vertinimo metu nustatomi supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiai.
    9. Projektas turi atitikti Aprašo 9 punkte nurodytus atrankos kriterijus.
    10. Projektais nėra įgyvendinama viešojo ir privataus sektorių partnerystė.
    11. Projekto pareiškėju arba bent vienu iš partnerių turi būti nevyriausybinė organizacija arba socialinis partneris (t. y. darbuotojų ar darbdavių organizacija).
    12. Projekto veiklos negali būti finansuotos ar finansuojamos iš kitų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir (arba) savivaldybių biudžetų, kitų piniginių išteklių, kuriais disponuoja valstybė ir (ar) savivaldybės, Europos Sąjungos investicijų fondų, kitų Europos Sąjungos Sąjungos investicijų fondų lėšų jos būtų pripažintos tinkamomis finansuoti ir (arba) už jas turi būti sumokėta daugiau nei vieną kartą, įskaitant de minimis pagalbą.
    13. Projekto vykdytojas privalo vykdyti projekto matomumo, informavimo apie projektą ir kitus komunikacijos įsipareigojimus, nurodytus Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių XIV skyriuje.
    14. Projekto vykdytojas ir partneris su projekto įgyvendinimu susijusius dokumentus privalo saugoti Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių VIII skyriaus šeštajame skirsnyje nustatyta tvarka ir terminais, t. y. ne trumpiau, kaip 5 metus po metų, kuriais projekto vykdytojui atliktas paskutinis mokėjimas, gruodžio 31 dienos. Visi su de minimis pagalbos skyrimu susiję dokumentai turi būti saugomi 10 metų nuo paskutinės de minimis pagalbos, suteiktos projekte, finansuojamame pagal šį Aprašą, suteikimo datos.
    15. Projekto vykdytojas turi rinkti ir administruojančiajai institucijai teikti informaciją apie kiekvieną iš ESF+ lėšų bendrai finansuojamo projekto veiklų dalyvį (projekto tikslinių grupių, nurodytų Aprašo 4 punkte, atstovą) Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių IV skyriaus šeštajame skirsnyje, Projekto dalyvių informacijos administravimo instrukcijoje ir projekto sutartyje nustatyta tvarka.
    16. Projekto vykdytojas turi užtikrinti, kad projekto lėšomis suremontuotas (-os) nekilnojamasis turtas (patalpos) būtų naudojamas (-os) vykdant projekto tikslą atitinkančias veiklas ne trumpiau kaip 5 metus nuo projekto veiklų įgyvendinimo pabaigos.
    17. Kiekvienas projektas turi atitikti bendruosius projektų atrankos kriterijus, kurių sąrašas ir vertinimo metodika nustatyti PAFT 2 priede, ir specialųjį projektų atrankos kriterijų „Projektas skirtas vietos plėtros strategijos, kuri vidaus reikalų ministro įsakymu įtraukta į siūlomų finansuoti vietos plėtros strategijų sąrašą, veiksmams įgyvendinti“, tai yra projektas turi atitikti Kėdainių miesto vietos veiklos grupės įgyvendinamą strategiją „Kėdainių miesto VVG vietos plėtros 2023-2029 m. strategiją“. Projektų atitiktį šiame papunktyje nurodytiems projektų atrankos kriterijams vertina administruojančioji institucija, atlikdama projektų tinkamumo finansuoti vertinimą.
    18. Projektų naudos ir kokybės vertinimą atlieka Kėdainių miesto vietos veiklos grupė (toliau – VVG). Projektai vertinami pagal VVG kvietimo dokumentuose nustatytus projektų atrankos kriterijus, kurie nurodyti ir šių Gairių 10 dalyje. Projektai, kurie naudos ir kokybės vertinimo etape nesurenka nustatytos minimalios balų sumos, nėra tinkami finansuoti, PĮP atmetami ir jų tinkamumo finansuoti vertinimas neatliekamas.
    19. Projekto vykdytojas privalo vykdyti projekto matomumo, informavimo apie projektą ir kitus komunikacijos įsipareigojimus, nurodytus Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių XIV skyriuje.

    Reikalavimai dėl projekto įgyvendinimu siekiamų stebėsenos rodiklių:
    Projektu turi būti siekiama šių Kvietimo 2.15 punkte nurodytų Pažangos priemonės įgyvendinimo stebėsenos rodiklių:
    - Pažangos priemonės įgyvendinimo stebėsenos produkto rodiklio „BIVP projektai, kuriuos įgyvendino NVO ir (arba) kurie įgyvendinti kartu su partneriu“;
    - Pažangos priemonės įgyvendinimo stebėsenos produkto rodiklio „BIVP projektų veiklų dalyviai (įskaitant visas tikslines grupes)“.
    Pažangos priemonės įgyvendinimo stebėsenos rezultato rodiklis „BIVP projektų veiklų dalyvių, kurie po dalyvavimo veiklose toliau dalyvauja socialinei integracijai skirtose veiklose ir (ar) darbo rinkoje, dalis“ projektiniu lygiu nesiekiamas ir neturi būti nurodomas PĮP. Administruojančiosios institucijos prašymu, vadovaudamasis Pažangos priemonės įgyvendinimo stebėsenos rezultato rodiklio „BIVP projektų veiklų dalyvių, kurie po dalyvavimo veiklose toliau dalyvauja socialinei integracijai skirtose veiklose ir (ar) darbo rinkoje, dalis“ aprašymo kortelėje nustatytais reikalavimais, projekto vykdytojas privalo teikti administruojančiajai institucijai informaciją, reikalingą šio stebėsenos rezultato rodiklio pasiektai reikšmei nustatyti.
    Projekto vykdytojas taip pat turi siekti vietos plėtros strategijoje, kuriai įgyvendinti skirtas projektas, nurodytų stebėsenos rodiklių. Projekto vykdytojas miesto VVG prašymu turi teikti jai informaciją, susijusią su šių stebėsenos rodiklių reikšmių siekimu įgyvendinant ir (ar) baigus įgyvendinti projektą.
    Projekto vykdytojas yra atsakingas už duomenų ir informacijos apie jo vykdomu projektu siekiamų stebėsenos rodiklių pasiekimą, surinkimą ir pateikimą. Už projekto sutartyje nustatytų stebėsenos rodiklių reikšmių pasiekimą projekto vykdytojas atsiskaito teikdamas veiklos ataskaitas ir (arba) ataskaitas po projekto finansavimo pabaigos.
    Projekto vykdytojui nepasiekus stebėsenos rodiklių reikšmių, nurodytų projekto sutartyje, taikomos Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių IV skyriaus penktojo skirsnio 171–179 punktų nuostatos.
    Daugiau Mažiau
  • Horizontaliųjų principų ir kitų nuostatų reikalavimai
    PĮP negali būti numatyta:
    1. apribojimų, kurie turėtų neigiamą poveikį lygių galimybių ir nediskriminavimo dėl lyties, rasės, tautybės, pilietybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, religijos ar įsitikinimų, pažiūrų, amžiaus, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, negalios ar kt. principams įgyvendinti.
    2. veiksmų, kurie turėtų neigiamą poveikį darnaus vystymosi principo, įskaitant reikšmingos žalos nedarymo principą, įgyvendinimui.
    3.Įgyvendinant projektą turi būti užtikrinamas prieinamumo visiems reikalavimo įgyvendinimas ir taikomas universalaus dizaino principus:
    3.1. informacija apie projekto veiklas (renginius, mokymus) turi būti platinama prieinamais bendravimo būdais įvairioms tikslinėms grupėms (pvz., asmenims su regos, klausos, intelekto sutrikimais, asmenims su disleksijos sutrikimais, žemesnio išsilavinimo ar ilgą laiką socialinėje atskirtyje buvusiems asmenims, senyvo amžiaus bei mažiau lietuvių kalbą suprantantiems asmenims), kviečiant ir registruojant į renginius turi būti identifikuojami dalyvių poreikiai dėl informacijos prieinamumo renginio metu (pvz., užtikrinti vertimą į lietuvių gestų kalbą, užsienio kalbą);
    3.2. projektų veiklos (renginiai, mokymai) turi būti organizuojamos patalpose, pritaikytose judėjimo, regos ar kitą negalią turintiems asmenims (netoli nuo įėjimo į objektą įrengtos asmenims, turintiems negalią, skirtos automobilių stovėjimo vietos, užtikrintos galimybės asmenims, judantiems vežimėliu, be kliūčių savarankiškai patekti į objektą, nevaržomai judėti objekto patalpų viduje, naudotis liftu ar keltuvu (jei renginys vyksta ne pirmame pastato aukšte), naudotis pritaikyta konferencijų sale ir joje esančia įranga (pvz., nefiksuotos kėdės, mobilieji mikrofonai, prieinama pakyla kalboms sakyti), maitinimo vieta (pvz., judėjimui vežimėliu pritaikyta erdvė tarp stalų, stalo aukštis) bei sanitarinėmis patalpomis (pvz., judėjimui vežimėliu pritaikyta erdvė, prieinamame aukštyje įrengta kriauklė, veidrodis, higienos priemonės), tinkamai pažymėti pastate esantys permatomi objektai (pvz., durys), laiptai ir kitos kliūtys aklųjų ir silpnaregių asmenų judėjimui).
    4. Įgyvendinant projekto veiklas turėtų būti laikomasi inovatyvumo (kūrybingumo) pricipo, t. y. įgyvendinant veiklas vykdomi inovatyvūs viešieji pirkimai, taikomos naujos technologijos, kuriami ar diegiami inovatyvūs sprendimai ir pan.
    5. Projektais neturi būti daroma reikšminga žala aplinkos tikslams, nustatytiems 2020 m. birželio 18 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2020/852 dėl sistemos tvariam investavimui palengvinti sukūrimo, kuriuo iš dalies keičiamas Reglamentas (ES) 2019/2088, 17 straipsnyje. Konkretūs projektų dėl reikšmingos žalos nedarymo aplinkos tikslams reikalavimai ir projektų atitiktį šiems reikalavimams pagrindžiantys dokumentai nurodomi Projekto atitikties reikšmingos žalos nedarymo horizontaliajam principui vertinimo reikalavimų apraše (toliau – Reikšmingos žalos nedarymo horizontaliajam principui vertinimo reikalavimų aprašas), kuris pateikiamas Aprašo 4 priede.
    6. Įgyvendinant pagal Aprašą numatytas veiklas negali būti pažeidžiamos Chartijos pagrindinės teisės: orumo; asmenų, privataus ir šeimos gyvenimo, sąžinės ir saviraiškos laisvės; asmens duomenų; prieglobsčio ir apsaugos perkėlimo, išsiuntimo ar išdavimo atvejai; teisės į nuosavybę ir teisės užsiimti verslu; lyčių lygybės, vienodo požiūrio ir lygių galimybių, nediskriminavimo ir asmenų su negalia teisės; vaiko teisės; gero administravimo, veiksmingo teisinės gynybos, teisingumo; solidarumo ir darbuotojų teisės; aplinkos apsauga.
    Daugiau Mažiau
  • Reikalavimai įgyvendinus projektų veiklas
    1. Privaloma užtikrinti finansinį projekto (veiklų) rezultatų tęstinumą, t. y. PĮP turi būti numatyti veiksmai, kurie rodytų, kad projekto vykdytojas ir (ar) partneris užtikrins Aprašo 2.25.1 ir 2.25.7.3 papunkčiuose nurodytus įsipareigojimus.
    2. Įgyvendinus projektų veiklas kiti papildomi reikalavimai, nei numatyta Apraše, Administravimo taisyklėse ir Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse, netaikomi.
    Projekto vykdytojas turi rinkti ir administruojančiajai institucijai teikti informaciją apie kiekvieną iš ESF+ lėšų bendrai finansuojamo projekto veiklų dalyvį PAFT IV skyriaus šeštajame skirsnyje, Projekto dalyvių informacijos administravimo instrukcijoje ir projekto sutartyje nustatyta tvarka.
    Daugiau Mažiau
  • Projektų įgyvendinimo trukmė
    Projekto veiklos turi būti įgyvendintos iki 2028 m. gruodžio 31 d.
    Daugiau Mažiau
  • Projektų bendrieji atrankos kriterijai
    Projektų bendrieji atrankos kriterijai nurodyti Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 2 priede.
    https://esinvesticijos.lt/dokumentai/projektu-bendruju-atrankos-kriteriju-sarasas-ir-ju-vertinimo-metodika-3
    Daugiau Mažiau
  • Projektų specialieji atrankos kriterijai
    Projektas skirtas vietos plėtros strategijos, kuri vidaus reikalų ministro įsakymu įtraukta į siūlomų finansuoti vietos plėtros strategijų sąrašą, veiksmams įgyvendinti.
    Daugiau Mažiau
  • Projektų prioritetiniai atrankos kriterijai
    Numeris Pavadinimas Maksimalus galimas surinkti balas Didžiausias galimas kriterijaus balas Svorio koeficientas Minimalus privalomas surinkti balas
    1 Projektu sprendžiama Kėdainių miesto 2023- 2029 m. vietos plėtros strategijoje identifikuota problema. Skiriama iki 20 balų 20,00 20
    2 Projekto turinio, veiklų aiškumas, pagrįstumas, nuosekli vidinė logika. Skiriama iki 30 balų. 30,00 30
    3 Numatytos veiklos, susijusios su bendradarbiavimo ir informacijos sklaidos tinklų kūrimu. Skiriama iki 20 balų. 20,00 20
    4 Projekto dalyvių skaičius. Skiriama iki 10 balų. *20asm. - privalomas dalyvių skaičius 10,00 10
    5 Savanorių įtraukimas į projekto veiklų vykdymą. Skiriama iki 10 balų. 10,00 10
    6 Projektas Įgyvendinamas su socialiniais partneriais ir/ar NVO. Skiriama iki 10 balų 10,00 10
    Maksimali galima balų suma: 100,00 Minimali privaloma surinkti balų suma: 60
    Daugiau Mažiau
  • Teikimo tvarka
    Parengtas PĮP (su visais privalomais priedais) teikiamas per 2021-2027 m. Duomenų mainų svetainę (DMS) adresu https://dms.investis.lt. Kilus klausimams kreiptis į nurodytą kvietime atsakingą už kvietimą asmenį.
    Daugiau Mažiau
  • Kartu su PĮP teikiama
    1 priedas: Partnerio deklaracija (jei projektas įgyvendinamas su partneriais) 9 priedas: Užpildytą nevyriausybinės organizacijos deklaraciją, kurios forma pateikiama Aprašo 2 priede (jei projektu siekiama Aprašo 2–4 lentelėse nurodytų Pažangos priemonės įgyvendinimo stebėsenos rodiklių ir projekto vykdytojas ar partneris yra NVO); 10 priedas: Jei PĮP numatyta projektą įgyvendinti su partneriu - partnerio (-ių) deklaraciją (-as), jei projektą numatyta įgyvendinti kartu su partneriais (Partnerio deklaracijos forma nustatyta Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 1 priedo 1 priede); 11 priedas: Jei PĮP numatyta projektą įgyvendinti su partneriu (-iais) projekto biudžeto paskirstymą pagal pareiškėją ir partnerį (-ius) (Projekto biudžeto paskirstymo pagal pareiškėjus ir partnerius forma nustatyta Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 1 priedo 2 priede); 12 priedas: Pareiškėjo ir partnerio (-ių) sudarytą jungtinės veiklos sutartį; 13 priedas: Dokumentus, pagrindžiančius suplanuotas išlaidas (pvz., sudarytos sutartys, komerciniai pasiūlymai, nuorodos į rinkoje esančias kainas, išlaidų skaičiavimai; jei numatomos remonto išlaidos – pagrindžiantys dokumentai: patalpų brėžiniai, nuomos sutartys, dėl nusidėvėjimo taikomi dokumentai ir kt.; 14 priedas: Darbo užmokestį pagrindžiantys dokumentai: veiklų sąrašas su darbo valandomis, įkainis ir jo pagrindimas. Biudžetą sudarant, remiamasi analogiškų pareigų darbuotojų atlygiu. Įkainį pagrindžiantys dok., pvz., nuasmenintos sutartys ar žiniaraščiai. Val. įkainis apskaičiuojamas pagal teisės aktus; 15 priedas: Užpildytą Pažymą darbo užmokesčio vertinimui, kurios forma patvirtinta 2024 m. sausio 3 d. VšĮ Centrinės projektų valdymo agentūros direktoriaus įsakymu Nr. 2024/8-2; 16 priedas: Dokumentus, pagrindžiančius nuosavo įnašo tinkamumą; 17 priedas: Pasirašytą Pareiškėjo (partnerio) įsipareigojimo dėl projekto atitikties reikšmingos žalos nedarymo horizontaliajam principui vertinimo reikalavimų apraše nustatytiems reikalavimams deklaraciją (Aprašo 3 priedas);
    Daugiau Mažiau
  • Programa
    Investicijų programa
    Daugiau Mažiau
  • Prioritetas
    Socialiai atsakingesnė Lietuva
    Daugiau Mažiau
  • Atsakinga institucija
    Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerija
    Daugiau Mažiau
  • Administruojanti institucija
    Centrinė projektų valdymo agentūra
    Daugiau Mažiau