INOKLASTER Pasibaigęs
Teikiama nuo
2024-02-13 14:00
Teikiama iki
2024-06-21 17:00
Pasibaigęs
Kvietimo finansavimo suma
7 000 000,00 €
Projektų atrankos būdas
Konkursas
Finansavimo forma
Dotacija
Kontaktai
DIANA STANČIŪTĖ-MALINOVSKĖ
Inovacijų agentūra
Vyriausiasis projektų vadovas
|
Finansuojamos veiklos
|
Galimi pareiškėjai
|
Didžiausia suma vienam projektui
|
Finansuojamoji dalis
|
Regionas
|
| Stiprinti APV paremtų brandžių klasterių augimą, bendrų strategijų ir produktų kūrimą, dalyvavimą tarptautinėse programose, įsitraukimą į Baltijos jūros regiono, kitų tarptautinių MTEPI projektų rengimą ir dalyvavimą juose | APV paremto brandaus inovacijų klasterio koordinatorius | Netaikoma | Iki 50 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų | Sostinės regionas |
| Stiprinti APV paremtų brandžių klasterių augimą, bendrų strategijų ir produktų kūrimą, dalyvavimą tarptautinėse programose, įsitraukimą į Baltijos jūros regiono, kitų tarptautinių MTEPI projektų rengimą ir dalyvavimą juose | APV paremto brandaus inovacijų klasterio koordinatorius | Netaikoma | Iki 50 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų, jei pareiškėjas veiklą vykdo VVL | Vidurio ir vakarų Lietuvos regionas |
Daugiau
Mažiau
-
Taikomi teisės aktai1.1. Teisės aktai, kuriais vadovaujamasi rengiant, teikiant ir vertinant projekto įgyvendinimo planą (toliau – PĮP), priimant sprendimą dėl projekto finansavimo, sudarant projekto sutartį ir įgyvendinant projektą, finansuojamą pagal 2022–2030 metų ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 05-001-01-05-07 „Sukurti nuoseklią inovacinės veiklos skatinimo sistemą“ veiklos „Skatinti labai mažų, mažų ir vidutinių įmonių dalyvavimą tarptautinėse mokslinių tyrimų, eksperimentinės plėtros ir inovacijų iniciatyvose“ poveiklių „Stiprinti aukšta pridėtine verte paremtų brandžių klasterių augimą, bendrų strategijų ir produktų kūrimą, dalyvavimą tarptautinėse programose, įsitraukimą į Baltijos jūros regiono, kitų tarptautinių mokslinių tyrimų, eksperimentinės plėtros ir inovacijų projektų rengimą ir dalyvavimą juose (Sostinės regionas)“ ir „Stiprinti aukšta pridėtine verte paremtų brandžių klasterių augimą, bendrų strategijų ir produktų kūrimą, dalyvavimą tarptautinėse programose, įsitraukimą į Baltijos jūros regiono, kitų tarptautinių mokslinių tyrimų, eksperimentinės plėtros ir inovacijų projektų rengimą ir dalyvavimą juose (Vidurio ir vakarų Lietuvos regionas)“ projektų finansavimo sąlygų aprašą (toliau – PFSA):
1.1.1. 2021 m. birželio 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) 2021/1058 dėl Europos regioninės plėtros fondo ir Sanglaudos fondo;
1.1.2. 2021 m. birželio 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) 2021/1060, kuriuo nustatomos bendros Europos regioninės plėtros fondo, „Europos socialinio fondo +“, Sanglaudos fondo, Teisingos pertvarkos fondo ir Europos jūrų reikalų, žvejybos ir akvakultūros fondo nuostatos ir šių fondų bei Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo, Vidaus saugumo fondo ir Sienų valdymo ir vizų politikos finansinės paramos priemonės taisyklės su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2023 m. vasario 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2023/435;
1.1.3. 2014 m. birželio 17 d. Komisijos reglamentas (ES) Nr. 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius, su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2023 m. birželio 23 d. Komisijos reglamentu (ES) 2023/1315;
1.1.4. 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programa, patvirtinta 2022 m. rugpjūčio 3 d. Europos Komisijos įgyvendinimo sprendimu C(2022) 5742, kuriuo patvirtinama programa „2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programa“ dėl paramos iš Europos regioninės plėtros fondo, Sanglaudos fondo, „Europos socialinio fondo +“ ir Teisingos pertvarkos fondo Lietuvoje siekiant investicijų į darbo vietų kūrimą ir ekonomikos augimą tikslo, su paskutiniai pakeitimais, padarytais 2023 m. birželio 5 d. Europos Komisijos įgyvendinimo sprendimu C(2023) 3762;
1.1.5. Lietuvos Respublikos konkurencijos įstatymas;
1.1.6. Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatymas;
1.1.7. Lietuvos Respublikos strateginio valdymo įstatymas;
1.1.8. Lietuvos Respublikos technologijų ir inovacijų įstatymas;
1.1.9. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2016 m. sausio 6 d. nutarimas Nr. 5 „Dėl Sostinės regiono ir Vidurio ir vakarų Lietuvos regiono sudarymo“;
1.1.10. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. lapkričio 25 d. nutarimas Nr. 1322 „Dėl pasirengimo administruoti Europos Sąjungos lėšas ir jų administravimo“;
1.1.11. Strateginio valdymo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. balandžio 28 d. nutarimu Nr. 292 „Dėl Strateginio valdymo metodikos patvirtinimo“;
1.1.12. 2022–2030 metų ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2022 m. kovo 16 d. nutarimu Nr. 247 „Dėl 2022–2030 metų ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programos patvirtinimo“;
1.1.13. 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ administravimo taisyklės, patvirtintos Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“ (toliau – Administravimo taisyklės);
1.1.14. Projektų administravimo ir finansavimo taisyklės, patvirtintos Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“ (toliau – Projektų administravimo ir finansavimo taisyklės);
1.1.15. Stebėsenos rodiklių nustatymo ir skaičiavimo aprašas, patvirtintas Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“;
1.1.16. Mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros ir inovacijų (sumaniosios specializacijos) koncepcija, patvirtina Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2022 m. rugpjūčio 17 d. nutarimu Nr. 835 „Dėl Mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros ir inovacijų (sumaniosios specializacijos) koncepcijos patvirtinimo“ (toliau – Koncepcija).Daugiau Mažiau -
Specialieji teisės aktaiProjektų finansavimo sąlygų aprašas (toliau – PFSA).Daugiau Mažiau
-
Reikalavimai projektamsReikalavimai projektui nurodyti Projektų finansavimo sąlygų aprašo (PFSA) 2 p. https://www.e-tar.lt/portal/legalAct.html?documentId=5325c6f0c1ff11eea5a28c81c82193a8Daugiau Mažiau
-
Horizontaliųjų principų ir kitų nuostatų reikalavimaiNeutralus – projektas negali daryti neigiamo poveikio HP.
Projekto (įskaitant jungtinį projektą) atitikties reikšmingos žalos nedarymo horizontaliajam principui vertinimo reikalavimų aprašas pateikiamas PFSA 1 priede.
Projekto veiklos, vadovaujantis 2021 m. vasario 18 d. Komisijos pranešimu – Reikšmingos žalos nedarymo principo taikymo pagal Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės reglamentą techninėmis gairėmis (2021/C 58/01), atitinka reikšmingos žalos nedarymo principą, nes neturi neigiamo numatomo poveikio 6 aplinkos tikslams, nurodytiems 2020 m. birželio 18 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2020/852 dėl sistemos tvariam investavimui palengvinti sukūrimo, kuriuo iš dalies keičiamas Reglamentas (ES) 2019/2088, 17 straipsnio 1 dalies a–f punktuose arba numatomas jų poveikis yra nereikšmingas, t. y. nedaro tiesioginio ir pirminio netiesioginio poveikio per visą gyvavimo ciklą.
Projekto įgyvendinimo metu neturi būti pažeidžiami HP: darnaus vystymosi, įskaitant reikšmingos žalos nedarymo principą; lygių galimybių ir nediskriminavimo (dėl lyties, rasės, tautybės, pilietybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, religijos ar įsitikinimų, pažiūrų, amžiaus, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, negalios ar kt.), įskaitant prieinamumo visiems reikalavimo užtikrinimą (paslaugų, infrastruktūros, fizinės ar e. aplinkos sprendimai, informacijos, transporto prieinamumo ir pan.); inovatyvumo (kūrybingumo) (įgyvendinamas projektas prisideda prie Koncepcijos ir atitinka bent vieno Koncepcijos MTEPI prioriteto tematiką, skatinamas įsitraukimas į MTEPI klasterius, tarptautinių MTEPI projektų rengimas ir dalyvavimas juose ir kt.).
Projekte neturi būti numatyta veiksmų, kurie turėtų neigiamą poveikį įgyvendinant HP.
Europos Sąjungos pagrindinių teisių chartijos (toliau – Chartija) reikalavimai
Projektas neturi pažeisti Chartijos pagrindinių teisių: orumo; asmenų, privataus ir šeimos gyvenimo, sąžinės ir saviraiškos laisvės; asmens duomenų; prieglobsčio ir apsaugos perkėlimo, išsiuntimo ar išdavimo atvejų; teisių į nuosavybę ir teisių užsiimti verslu; lyčių lygybės, vienodo požiūrio ir lygių galimybių, nediskriminavimo ir neįgaliųjų teisių; vaiko teisių; gerojo administravimo, veiksmingo teisinės gynybos, teisingumo; solidarumo ir darbuotojų teisių; aplinkos apsaugos.Daugiau Mažiau -
Reikalavimai įgyvendinus projektų veiklas11.1. Projekto vykdytojas MTEP veiklai skirtas išlaidas privalo nurodyti metinėje pelno mokesčio deklaracijoje, kurią teikia Valstybinei mokesčių inspekcijai prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos uždirbto pelno ir (arba) gautų pajamų apmokestinimo pelno mokesčiu tvarką reguliuojančių teisės aktų nustatyta tvarka.
11.2. Projekto vykdytojas (-ai), teikdamas (-i) informaciją Valstybės duomenų agentūrai statistikos sritį reguliuojančių teisės aktų nustatyta tvarka, įsipareigoja pateikti informaciją ir apie MTEP veiklai skirtas išlaidas.Daugiau Mažiau -
Projektų įgyvendinimo trukmėProjekto veiklų įgyvendinimo trukmė turi būti ne ilgesnė kaip 24 mėnesiai nuo projekto sutarties pasirašymo dienos. Jeigu projekto vykdytojas negali įgyvendinti projekto per 24 mėnesius dėl objektyvių priežasčių, kurių projekto vykdytojas negalėjo numatyti PĮP pateikimo ir vertinimo metu, projekto veiklų įgyvendinimo laikotarpis gali būti pratęstas Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių IV skyriaus antrajame skirsnyje nustatyta tvarka, bet ne ilgiau kaip iki PFSA 2.3.3 papunktyje nurodyto termino.Daugiau Mažiau
-
Projektų bendrieji atrankos kriterijaiProjektų bendrieji atrankos kriterijai nurodyti Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 2 priede. https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/projektu-bendruju-atrankos-kriteriju-sarasas-ir-ju-vertinimo-metodika-3Daugiau Mažiau
-
Projektų specialieji atrankos kriterijai1. Specialusis. Projektas atitinka Koncepcijos nuostatas ir bent vieno Koncepcijos MTEPI prioriteto tematiką.
Kriterijaus vertinimo metodas: Vertinama, ar projektas prisideda prie Koncepcijos ir atitinka bent vieno Koncepcijos MTEPI prioriteto tematiką. Atitiktis kriterijui vertinama pagal PĮP pateiktą informaciją.
2. Specialusis. Pareiškėjas yra APV paremto brandaus inovacijų klasterio koordinatorius.
Kriterijaus vertinimo metodas: Vertinama, ar pareiškėjas yra APV paremto brandaus inovacijų klasterio, atitinkančio brandaus inovacijų klasterio apibrėžimą, koordinatorius.
APV paremtas brandus inovacijų klasteris – tai klasteris, kuris PĮP pateikimo administruojančiajai institucijai dienai atitinka šiuos reikalavimus:
1) klasterio nariai vykdo bendras veiklas daugiau nei 5 metus;
2) turi ne mažiau kaip 5 nepriklausomus narius, dalyvaujančius klasterio veikloje ne trumpiau kaip 5 metus iki PĮP pateikimo administruojančiajai institucijai dienos;
3) yra pasitvirtinęs klasterio valdymo struktūrą ir veiklos strategiją;
4) bent trys klasterio nariai vykdo MTEP veiklas ir deklaruoja MTEP išlaidas Valstybės duomenų agentūrai (vertinamas paskutinių 3 finansinių metų iki PĮP pateikimo laikotarpis);
5) bent trys klasterio nariai vykdo APV sektoriui priskirtinas ekonomines veiklas.
Inovacijų klasteris (inovacijų grupė) suprantamas taip, kaip apibrėžta Reglamento (ES) Nr. 651/2014 2 straipsnio 92 punkte.
APV paremto brandaus inovacijų klasterio koordinatorius suprantamas taip, kaip jis apibrėžtas PFSA 1.2.1 papunktyje.
APV paremto brandaus inovacijų klasterio narys turi būti veikianti įmonė, t. y. Juridinių asmenų registre įregistruota įmonė, turinti pajamų ir darbuotojų ir teisės aktų nustatyta tvarka teikianti ataskaitas Valstybinei mokesčių inspekcijai prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos, Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos skyriams ir metinių finansinių ataskaitų rinkinius Juridinių asmenų registrui.
Nepriklausomi brandaus inovacijų klasterio nariai – vieni kitų atžvilgiu savarankiškos įmonės, kaip jos apibrėžtos Smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatyme.
APV sektoriui priskiriama įmonė, kuri vykdo pagrindinę ekonominę veiklą aukštųjų (angl. „high-tech“), aukštesniųjų (angl. „medium tech“) technologijų arba aukštųjų technologijų žinioms imlių paslaugų (angl. „high-tech knowledge-intensive services“ (KIS) sektoriuose.
Prie aukštųjų (angl. „high-tech“) technologijų veiklos priskirtina veikla, vykdoma pagal šiuos Valstybės duomenų agentūros generalinio direktoriaus įsakymu tvirtinamo Ekonominės veiklos rūšių klasifikatoriaus (EVRK 2 red.), (toliau – EVRK 2 red.) kodus: pagrindinių vaistų pramonės gaminių ir farmacinių preparatų gamyba (21); kompiuterinių, elektroninių ir optinių gaminių gamyba (26); orlaivių ir erdvėlaivių bei susijusios įrangos gamyba (30.3).
Prie aukštesniųjų technologijų veiklos priskirtina veikla, vykdoma pagal šiuos ERVK 2 red. kodus: chemikalų ir chemijos produktų gamyba (20); elektros įrangos gamyba (27); niekur kitur nepriskirtų mašinų ir įrangos gamyba (28); variklinių transporto priemonių, priekabų ir puspriekabių gamyba (29); kitų transporto priemonių ir įrangos gamyba (30), išskyrus įvairių tipų laivų statybą (30.1) bei orlaivių ir erdvėlaivių bei susijusios įrangos gamybą (30.3); medicinos ir odontologijos prietaisų, instrumentų ir reikmenų gamyba (32.5).
Prie aukštųjų technologijų žinioms imlių paslaugų (angl. „high-tech knowledge-intensive services“ (KIS)) veiklos priskirtina veikla, vykdoma pagal šiuos ERVK 2 red. kodus: kino filmų, vaizdo filmų ir televizijos programų gamyba, garso įrašymo ir muzikos įrašų leidybos veikla (59); programų rengimas ir transliavimas (60); telekomunikacijos (61); kompiuterių programavimo, konsultacinė ir susijusi veikla (62); moksliniai tyrimai ir taikomoji veikla (72).
Informacija apie veiklų priskyrimą aukštųjų (angl. „high-tech“), aukštesniųjų (angl. „medium tech“) technologijų sektoriams pateikiama interneto svetainėje https://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php?title=Glossary:High-tech_classification_of_manufacturing_industries.
Informacija apie veiklų priskyrimą aukštųjų technologijų žinioms imlių paslaugų (angl. „high-tech knowledge-intensive services“ (KIS) sektoriams pateikiama interneto svetainėje https://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php?title=Glossary:High-tech_classification_of_manufacturing_industries.
Atitiktis kriterijui vertinama pagal PĮP pateiktą informaciją, pasirašytas bendradarbiavimo sutartis, Valstybės duomenų agentūrai teiktas ataskaitų apie deklaruotas MTEP išlaidas kopijas už paskutinių 3 finansinių metų iki PĮP pateikimo laikotarpį.Daugiau Mažiau -
Projektų prioritetiniai atrankos kriterijai
Maksimali galima balų suma: 100,00 Minimali privaloma surinkti balų suma: 40Numeris Pavadinimas Maksimalus galimas surinkti balas Didžiausias galimas kriterijaus balas Svorio koeficientas Minimalus privalomas surinkti balas 1 Brandus inovacijų klasteris turi tarptautinio bendradarbiavimo patirties. 40,00 5 8,00 2 Brandaus inovacijų klasterio narių MTEP išlaidų padidėjimo projekto įgyvendinimo metu ir per 3 metus po projekto įgyvendinimo santykis su tinkamomis finansuoti išlaidomis. 35,00 5 7,00 3 Brandaus inovacijų klasterio užsienio narių skaičius. 25,00 5 5,00 Daugiau Mažiau
-
Teikimo tvarkaParengtas PĮP (su visais privalomais priedais) teikiamas per 2021-2027 m. Duomenų mainų svetainę (DMS) adresu https://dms.investis.lt. Kilus klausimams kreiptis į nurodytą kvietime atsakingą už kvietimą asmenį.Daugiau Mažiau
-
Kartu su PĮP teikiama9 priedas: Projekto įgyvendinimo plano (toliau – PĮP) forma 10 priedas: Projekto sutarties forma 11 priedas: Dalinai užpildytos pavyzdinės PĮP formos ir pildymo instrukcijos Sostinės regionui arba Vidurio ir vakarų Lietuvos regionui 12 priedas: Brandaus inovacijų klasterio MTEP verslo plano forma 13 priedas: Brandaus inovacijų klasterio MTEP verslo plano formos priedas – išteklių lentelė 14 priedas: Rekomendacijos dėl projektų išlaidų atitikties Europos Sąjungos fondų reikalavimams 15 priedas: Atmintinė dėl SVV statuso ir sunkumų vertinimo (rekomenduojama pateikti su PĮP) 16 priedas: Pareiškėjo (partnerio) / projekto vykdytojo įnašo šaltinių užtikrinimo vertinimo metodika 17 priedas: Rekomenduojama forma dėl planuojamo darbo užmokesčio 18 priedas: Stebėsenos rodiklių aprašymo kortelėsDaugiau Mažiau
-
ProgramaInvesticijų programaDaugiau Mažiau
-
PrioritetasPažangesnė LietuvaDaugiau Mažiau
-
Atsakinga institucijaLietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijaDaugiau Mažiau
-
Administruojanti institucijaInovacijų agentūraDaugiau Mažiau