Nr. 03-005-J-0001-J05

Teikiama nuo
2024-09-04 14:00
Teikiama iki
2024-12-06 12:00 Pasibaigęs
Kvietimo finansavimo suma
17 712 734,85 €
Projektų atrankos būdas
Tęstinė atranka
Finansavimo forma
Dotacija
JP vykdytojas
Viešoji įstaiga Lietuvos energetikos agentūra
Kontaktai

Paraiškas priiminės: Viešoji įstaiga Lietuvos energetikos agentūra (JP vykdytojas)
Konsultacijos teikiamos telefonu. +370 5 230 3312 darbo dienomis.
El. paštu: saules.elektrines@ena.lt.
Detalesnė informacija dėl konsultavimo teikiama LEA svetainėje www.ena.lt

  • Reikalavimai projektams

    1.    Pagal vieną kvietimą teikti paraiškas vienas JP projekto pareiškėjas gali teikti tik vieną paraišką. JP projekto pareiškėjas paraiškoje gali nurodyti kelis nekilnojamojo turto objektus, kuriuose siekia įrengti mažos galios saulės elektrinę (neapima jau pastatytos saulės elektrinės galios didinimo), jei bendra planuojamų įrengti saulės elektrinių įrengtoji galia ne didesnė nei 500 kW;   
    2.    Partneriai nėra galimi;
    3.    JP projektas įgyvendinamas JP projekto pareiškėjo nuosavybės teise ar kitais teisėtais pagrindais ne mažiau kaip 5 metus po JP projekto finansavimo pabaigos valdomame nekilnojamajame turte. Pareiškėjai JP projektą gali įgyvendinti dalininkų nuosavybės ar kitais teisėto valdymo pagrindais ne mažiau kaip 5 metus po JP projekto finansavimo pabaigos valdomame nekilnojamame turte. Nuosavybės teisė ar kiti teisėto valdymo pagrindai iki paraiškos pateikimo privalo būti registruoti Nekilnojamojo turto registre;
    4.    Finansavimas neteikiamas JP projektams, vykdomiems ne Lietuvos Respublikos teritorijoje;
    5.    Finansavimas nėra skiriamas JP projektams, kai saulės elektrinės įsigyjamos iš kitų asmenų, kurie jas stato ir eksploatuoja vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos atsinaujinančių išteklių energetikos įstatymo 201 straipsnio 8 dalimi.
    6.    JP projektų pareiškėjai gali įsirengti didesnės galios saulės elektrinę, nei buvo patvirtinta JP projekto paraiškoje, tačiau įrengtos saulės elektrinės galia negali viršyti 500 kW, o išlaidos tokiu atveju apmokamos už JP projekto paraiškoje patvirtintą galią. Kai JP projekto vykdytojas įsirengia mažesnės galios saulės elektrinę, nei buvo patvirtinta paraiškoje, finansuojama suma už įsirengtą (ne paraiškoje patvirtintą) galią.

    Išlaidų tinkamumo reikalavimai:
    7.    Tinkamos finansuoti JP projekto išlaidos turi atitikti Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“ (toliau – Taisyklės) išdėstytus projekto išlaidoms taikomus reikalavimus;
    8.    JP projekto tinkamos finansuoti išlaidos: mažos galios saulės modulių įsigijimo išlaidos; įtampos keitiklių įsigijimo išlaidos; mažos galios saulės elektrinės montavimo darbų išlaidos; kitų mažos galios saulės elektrinės įrengimui reikalingų komponentų įsigijimo išlaidos (mažos galios saulės elektrinės laikančiosios konstrukcijos, viršįtampių apsauga, kabeliai, kitos medžiagos (varžtai ir kiti montavimui reikalingi komponentai). Įranga ir susiję komponentai turi būti nauji ir nenaudoti;
    9.    JP projekto išlaidos yra tinkamos finansuoti tik nuo paraiškos pateikimo JP vykdytojui (viešajai įstaigai Lietuvos energetikos agentūrai, toliau – LEA) dienos;
    10.    Jeigu JP projektas, kuriam prašoma finansavimo, pradedamas įgyvendinti iki paraiškos pateikimo LEA dienos (pasirašoma kvietimo 2.6 papunkčio 7 dalyje išvardytų komponentų pirkimo–pardavimo sutartis arba pradedami montavimo darbai), visas JP projektas tampa netinkamas ir jam finansavimas neskiriamas;
    11.    Pridėtinės vertės mokestis yra netinkamos finansuoti JP projekto išlaidos;
    12.    JP projektų viešinimo išlaidos yra netinkamos finansuoti išlaidos;
    13.    JP projektų vykdytojams projekto administravimo išlaidos yra netinkamos finansuoti išlaidos.
    14.    Kryžminis finansavimas netaikomas.

    Daugiau Mažiau
  • Horizontaliųjų principų ir kitų nuostatų reikalavimai

    1.     Nėra numatyta apribojimų JP projektų pareiškėjams/JP projektų vykdytojams ir finansuojamoms JP veikloms, kurie turėtų neigiamą poveikį lyčių lygybės ir nediskriminavimo dėl lyties, rasės, tautybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, negalios, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, religijos principų įgyvendinimui;
    2.    Nėra numatyta reikalavimų JP projektams, kurie turėtų neigiamą poveikį horizontaliųjų principų aplinkosaugos srityje, socialinėje srityje, ekonomikos srityje, teritorijų vystymo srityje. Finansuojama JP projektų veikla tiesiogiai prisidės prie darnaus vystymosi horizontaliųjų principų įgyvendinimo aplinkosaugos srityje:
    2.1.    JP projektų rezultatas – papildomi saulės elektrinių pajėgumai – tiesiogiai prisidės prie klimato kaitos švelninimo, neturės tiesioginio ar netiesioginio neigiamo poveikio prisitaikymo prie klimato kaitos tikslui;
    2.2.    įgyvendinant aplinkos tikslą “Perėjimas prie žiedinės ekonomikos, įskaitant atliekų prevenciją ir perdirbimą”:
    2.2.1.    kaip įrodymą, kad mažos galios saulės elektrinės įrengimo darbai atlikti, su mokėjimo prašymu JP projekto vykdytojas turės pateikti leidimą gaminti elektros energiją (kai taikoma). Prieš gaudamas leidimą gaminti JP projekto vykdytojas Valstybinei energetikos reguliavimo tarybai teikia įsipareigojimą, kad elektrinė bus išmontuota, kai nebegalios leidimas gaminti ir jei nebus vykdoma kita veikla, atitinkanti teisės aktų reikalavimus. Įpareigojimas nugriauti elektrinę nustatytas Elektros energetikos įstatymo 16 straipsnio 9 dalies 5 punkte;
    2.2.2.    JP projekto pareiškėjas paraiškoje turės patvirtinti, kad  bus laikomasi reikalavimų dėl statybinių atliekų susidarymo ir tvarkymo, nustatytų Statybinių atliekų tvarkymo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2006 m. gruodžio 29 d. įsakymu Nr. D1-637 „Dėl Statybinių atliekų tvarkymo taisyklių patvirtinimo“;
    2.3.    Įgyvendinant aplinkos tikslą “Biologinės įvairovės ir ekosistemų apsauga ir atkūrimo tikslas”, iki paraiškos pateikimo pareiškėjas turi būti:
    2.3.1.    atlikęs poveikio aplinkai vertinimo procedūras ir su paraiška pateikti atsakingos institucijos (Aplinkos apsaugos agentūros) galiojantį sprendimą dėl planuojamos ūkinės veiklos galimybių ir poveikio aplinkai vertinimo ataskaitą (arba nuorodą (-as), jei tokie dokumentai skelbiami atsakingos institucijos interneto svetainėje), kai planuojamos ūkinės veiklos įgyvendinimas gali daryti poveikį Europos ekologinio tinklo „Natura 2000“ teritorijoms ir kai saugomų teritorijų institucija, nurodyta Lietuvos Respublikos saugomų teritorijų įstatyme, aplinkos ministro nustatyta tvarka nustato, kad šis poveikis gali būti reikšmingas;
    2.3.2.    jeigu saulės elektrinės įrengimas susijęs su įsteigtomis ar potencialiomis „Natura 2000“ teritorijomis ar artima joms aplinka, turi būti atliktas „Natura 2000“ teritorijų reikšmingumo nustatymas ir pateikta atsakingos institucijos (už saugomos teritorijos apsaugą atsakingos direkcijos) galiojanti išvada.

    Daugiau Mažiau
  • Reikalavimai įgyvendinus projektų veiklas

    1.    JP projekto vykdytojas privalo užtikrinti JP projekto investicijų tęstinumą 5 metus po JP projekto finansavimo pabaigos pagal Taisyklėse ir kvietime teikti paraiškas nustatytus reikalavimus:
    1.1.    JP projekto įgyvendinimo metu ir 5 metus po JP projekto finansavimo pabaigos be administruojančiosios institucijos sutikimo negali perleisti, parduoti, įkeisti turto ar kitokiu būdu suvaržyti intelektinių ar daiktinių teisių į turtą, kuriam įsigyti ar sukurti skiriamos projekto finansavimo lėšos;
    2.    JP projekto vykdytojas turi atsiskaityti LEA už JP projekto investicijų tęstinumo reikalavimų užtikrinimą ir tinkamai saugoti su JP projekto įgyvendinimu susijusius dokumentus:
    2.1.    LEA per 5 metus po JP projekto finansavimo pabaigos  turi teisę bet kada paprašyti JP projekto vykdytojo pateikti objekto elektros energijos iš įdiegto įrenginio apskaitos ir (ar) kitų dokumentų, reikalingų vykdyti JP projekto investicijų tęstinumo užtikrinimo stebėseną;
    2.2.    JP projekto vykdytojas su projekto įgyvendinimu susijusius dokumentus privalo saugoti 10 metų po metų, kuriais JP projekto vykdytojui buvo atliktas paskutinis mokėjimas, gruodžio 31 dienos.
    3.    Jeigu JP projekto vykdytojas nesilaiko investicijų tęstinumo reikalavimų, nustatytų Taisyklėse ir šiame kvietime, ir dėl to atsirado netinkamų finansuoti JP projekto išlaidų, apmokėtų finansavimo lėšomis, jas JP projekto vykdytojas privalo grąžinti LEA.

    Daugiau Mažiau
  • Projektų įgyvendinimo trukmė

    JP projektas turi būti įgyvendintas iki 2026 m. sausio 31 d.

    Daugiau Mažiau
  • Projektų bendrieji atrankos kriterijai

    JP projektas turi atitikti Taisyklių 2 priede nustatytus bendruosius projektų atrankos kriterijus (įskaitant šiame kvietime nurodytus reikalavimus)

    Daugiau Mažiau
  • Projektų specialieji atrankos kriterijai
    Eil. Nr.  Kriterijaus tipas  Kriterijus  Kriterijaus vertinimo metodas  Didžiausias galimas kriterijaus balas  Kriterijaus svorio koeficientas
    1.  Specialusis  Paraišką teikiantis subjektas  Vertinama, ar JP projektų pareiškėjai yra:
    • AIEB, kai dalininkais nėra MVĮ arba ūkininkas, atitinkantis MVĮ statusą;
    • PEB, kai dalininkais nėra didelės įmonės, MVĮ arba ūkininkas, atitinkantis MVĮ statusą;
    • pelno nesiekiantys juridiniai asmenys, siekiantys įgyti AIEB ar PEB statusą, kurių steigimo dokumentuose nustatytas tikslas – teikti aplinkos, ekonominę arba socialinę visuomeninę naudą savo dalyviams ar tą naudą teikti vietose, kuriose ji vykdo veiklą, ir jos pagrindinis tikslas nėra pelno siekimas, kai dalininkais nėra didelės įmonės, MVĮ arba ūkininkas, atitinkantis MVĮ statusą.

     

    Daugiau Mažiau
  • Teikimo tvarka

    1.    Paraiškos teikiamos internetu užpildant Taisyklių 6 priede nustatytą paraiškos formą;
    2.    Internetu pildomos paraiškos formos laukų išdėstymo tvarka gali skirtis nuo Taisyklių 6 priede pateiktoje formoje nurodytos laukų išdėstymo tvarkos, dalis laukų iš anksto užpildyta informacija pagal šio kvietimo sąlygas;
    3.    Informaciją apie kvietimą galima rasti www.ena.lt., www.esinvesticijos.lt
     

    Paraiškų vertinimas
    4.    Paraiškos vertinamos 55 (penkiasdešimt penkias) darbo dienas nuo paraiškos registracijos dienos (neįskaičiuojamas laikas, kai JP projekto pareiškėjas tikslina paraišką ir, jei yra toks poreikis, duomenų/paaiškinimų gavimo iš kitų institucijų/informacinių sistemų ir registrų laikotarpis);
    5.    Gautas paraiškas LEA vertina ir atrenka eilės tvarka, pagal jų registracijos datą;
    6.    Paraiškos vertinimo metu patikrinama, ar paraiška užpildyta tinkamai, ar pateikti visi reikalaujami dokumentai,  ar JP projekto pareiškėjas ir prašoma finansuoti JP projekto veikla atitinka šiame kvietime nurodytus JP projektų atrankos kriterijus (užpildant Taisyklių 2 priede nustatytą formą) ir kvietimo 2.9 papunktyje nurodytą specialųjį kriterijų;
    7.    Jeigu atliekant paraiškos vertinimą nustatoma, kad paraiška užpildyta netinkamai arba joje yra trūkumų, JP projekto pareiškėjui siunčiamas pranešimas per nustatytą terminą, ne trumpesnį kaip 5 (penkios) darbo dienos ir ne ilgesnį kaip 15 (penkiolika) darbo dienų, pateikti trūkstamą informaciją. Jeigu per nurodytą terminą paraiškos trūkumai neištaisomi, paraiška atmetama;
    8.    Paraiška atmetama, jei pateikta pasibaigus kvietime nustatytam terminui arba neatitinka bent vieno Taisyklių 2 priede nustatyto bendrojo projektų atrankos kriterijaus, kvietimo 2.9 papunktyje nurodyto specialiojo kriterijaus, ir (arba) kai su paraiška nepateikti visi kvietimo 3.3 papunktyje nurodyti dokumentai ir (arba) informacija, tokie dokumentai ir (arba) informacija nėra pateikiama arba patikslinama paprašius LEA per LEA nurodytą terminą. JP projekto pareiškėjas informuojamas raštu dėl paraiškos atmetimo;
    9.    Jeigu paraiška atitinka reikalavimus skirti finansavimą,  JP projekto pareiškėjas raštu informuojamas apie sprendimą skirti finansavimą;
    10.    JP projekto pareiškėjui, kuriam skiriamas finansavimas, išsiųstame sprendime dėl finansavimo nurodoma finansavimo suma, JP projekto išlaidų tinkamumo finansuoti laikotarpis, JP projekto įgyvendinimo trukmė, kitos JP projekto finansavimo sąlygos (atitinkančios Taisyklėse ir kvietime teikti paraiškas  nustatytus reikalavimus), JP projekto sutartis nėra sudaroma. Sprendimo dėl finansavimo skyrimo data laikoma JP projekto įgyvendinimo pradžia. JP projekto pareiškėjas nuo sprendimo dėl finansavimo datos laikomas JP projekto vykdytoju;
    11.    JP projekto pareiškėjas bet kuriame vertinimo etape iki finansavimo skyrimo gali paprašyti anuliuoti paraišką.

    Daugiau Mažiau
  • Kartu su paraiška teikiama

    1.    Gamintojams: elektros tinklų operatoriaus pareiškėjo vardu išduotos elektrinės prijungimo prie energetikos tinklų prijungimo sąlygos arba įsipareigojimas pastatyti saulės elektrinę, kai planuojamos saulės elektrinės įrengtoji galia ne didesnė kaip 100 kW, o leistina generuoti galia lygi nuliui;
    Gaminantiems vartotojams: elektros tinklų operatoriaus pareiškėjo vardu išduotos elektrinės prijungimo prie energetikos tinklų prijungimo sąlygos, skirtos gaminančių vartotojų elektros energijos poreikio tenkinimui, arba įsipareigojimas pastatyti saulės elektrinę, kai planuojamos saulės elektrinės įrengtoji galia ne didesnė kaip 100 kW, o leistina generuoti galia lygi nuliui;
    2.    Įgaliojimas, jeigu pareiškėjas įgalioja kitą fizinį ar juridinį asmenį už jį atlikti su paraiškos pateikimu ar JP projekto įgyvendinimu susijusius veiksmus (notariškai patvirtintas arba informacinių technologijų priemonėmis sudarytas (https://igaliojimai.lt)  įgaliojimas atstovauti JP projekto pareiškėją);
    3.    Informacija apie pareiškėjui suteiktą valstybės pagalbą (išskyrus de minimis) (informacijos forma);
    4.    Smulkiojo ar vidutinio verslo (toliau – SVV) subjekto statuso deklaracija, parengta pagal patvirtintų paskutinių ataskaitinių finansinių metų duomenis, išskyrus, kai paraišką teikia AIEB ar PEB, arba siekiantys jais tapti, kurių dalininkai savivaldybės ir (ar) savivaldybių įstaigos, išskyrus Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatymo 3 straipsnio 11 dalyje numatytą išimtį (deklaracijos forma);
    5.    Pažyma dėl didelės įmonės statuso ir susijusių įmonių duomenų, kai paraišką teikia AIEB ar PEB, arba siekiantys jais tapti, kurių dalininkai savivaldybės ir (ar) savivaldybių įstaigos, išskyrus Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatymo 3 straipsnio 11 dalyje numatytą išimtį (jeigu tiesiogiai ar netiesiogiai (pagal balsavimo sutartį, balsavimo teisės perleidimo sutartį, įgaliojimą ir pan.) atskirai arba kartu valstybė ir (ar) savivaldybė turi ne daugiau kaip 25 procentus įmonės dalyvių balsų, teikiama SVV subjekto statuso deklaracija) (pažymos forma);
    6.    Nuosavo įnašo (daugiau negu 10 000 Eur) finansavimo šaltinius pagrindžiantys  dokumentai, pvz. pažyma, kurioje nurodytas banko (kredito įstaigų, juridinių asmenų, akcininkų ar kitų) sprendimas suteikti lėšas JP projektui įgyvendinti, paskolos sutartis ar kita.
    7.    Aplinkos apsaugos agentūros sprendimas dėl planuojamos ūkinės veiklos (saulės elektrinės (-ių) įrengimo) galimybių ir poveikio aplinkai vertinimo ataskaita (arba nuoroda (-os), jei tokie dokumentai skelbiami atsakingos institucijos interneto svetainėje) (kai taikoma).
    8.    Už saugomos teritorijos apsaugą atsakingos direkcijos išvada, kuria nustatytas planuojamos ūkinės veiklos įgyvendinimo poveikio įsteigtoms ar potencialioms „Natura 2000“ teritorijoms reikšmingumas (kai taikoma).

    Daugiau Mažiau
  • Programa
    Naujos kartos Lietuva
    Daugiau Mažiau
  • Komponentas
    REPowerEU
    Daugiau Mažiau
  • Administruojanti institucija
    Centrinė projektų valdymo agentūra
    Daugiau Mažiau