Juridinių asmenų privačių elektromobilių įkrovimo prieigų įrengimas ant prie daugiabučio namo esančio apšvietimo stulpo (atramos) arba jame Paskelbtas
Viešoji įstaiga Lietuvos energetikos agentūra (LEA)
Informacija teikiama:
El. paštu: ikrovimo.stoteles@ena.lt
Tel. 8 5 230 3312 (darbo dienomis 8:00–12:00 val.);
Detalesnė informacija dėl konsultavimo teikiama LEA svetainėje www.ena.lt.
Finansuojamos veiklos
|
Galimi pareiškėjai
|
Didžiausia suma vienam projektui
|
Finansuojamoji dalis
|
Regionas
|
Privačių elektromobilių įkrovimo prieigų įrengimas daugiabučių namų teritorijose ar šalia jų | Apšvietimo tinklą valdantis juridinis asmuo, kai įkrovimo prieiga įrengiama ant esančio prie daugiabučio namo apšvietimo stulpo (atramos) arba jame. | Netaikoma | iki 50 proc. | Netaikoma |
-
Taikomi teisės aktai
Projektų finansavimo sąlygų aprašas (PFSA): https://e-seimas.lrs.lt/portal/legalAct/lt/TAD/e88a0981ece111ec8a3a9ec3b65fdf23/asr
1. 2021 m. vasario 12 d. Europos Parlamento ir Tarybos Reglamentas (ES) 2021/241, kuriuo nustatoma ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonė;
2. 2021 m. liepos 28 d. Tarybos įgyvendinimo sprendimas dėl Lietuvos ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įvertinimo patvirtinimo;
3. 2023 m. gruodžio 13 d. Komisijos reglamentas (ES) Nr. 2023/2831 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai; 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamentas (ES) Nr. 1408/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai žemės ūkio sektoriuje su visais pakeitimais; 2014 m. birželio 27 d. Komisijos reglamentas (ES) Nr. 717/2014 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai žuvininkystės ir akvakultūros sektoriuje su visais pakeitimais (toliau – De minimis reglamentai);
4. 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos energetikos ministerijos energetikos plėtros programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. gruodžio 8 d. nutarimu Nr. 1064 „Dėl 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos energetikos ministerijos energetikos plėtros programos patvirtinimo“;
5. 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos energetikos ministerijos Energetikos plėtros programos pažangos priemonės Nr. 03-001-06-03-03 „Įgyvendinti degalų iš AEI gamybos priemones ir plėtoti jų panaudojimo infrastruktūrą transporto sektoriuje“ aprašas, patvirtintas Lietuvos Respublikos energetikos ministro 2022 m. birželio 15 d. įsakymu Nr. 1-192;
6. 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos energetikos ministerijos Energetikos plėtros programos pažangos priemonės Nr. 03-001-06-03-03 „Įgyvendinti degalų iš AEI gamybos priemones ir plėtoti jų panaudojimo infrastruktūrą transporto sektoriuje“ veiklos „Privačių elektromobilių įkrovimo prieigų įrengimas“ projektų finansavimo sąlygų aprašas, patvirtintas Lietuvos Respublikos energetikos ministro 2022 m. birželio 15 d. įsakymu Nr. 1-192 (toliau - Projektų finansavimo sąlygų aprašas);
7. Projektų administravimo ir finansavimo taisyklės, patvirtintos Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Taisyklės);
8. Lietuvos Respublikos alternatyviųjų degalų įstatymas;
9. Lietuvos Respublikos statybos įstatymas;
10. Elektros įrenginių įrengimo bendrosios taisyklės, patvirtintos Lietuvos Respublikos energetikos ministro 2012 m. vasario 3 d. įsakymu Nr. 1-22 „Dėl elektros įrenginių įrengimo bendrųjų taisyklių patvirtinimo“;
11. Geodezijos ir kartografijos techninis reglamentas, patvirtintas Valstybinės geodezijos ir kartografijos tarnybos direktoriaus 2000 m. balandžio 25 d. įsakymu Nr. 33 „GKTR 2.08.01:2000 Statybiniai inžineriniai geodeziniai tyrinėjimai“;
12. Elektromobilių įkrovimo prieigų įrengimo išlaidų fiksuotųjų įkainių nustatymo tyrimas(toliau – Tyrimas), skelbiamas Europos socialinio fondo agentūros interneto svetainėje.Daugiau Mažiau
-
Reikalavimai projektams
1. Partneriai negalimi;
2. Finansavimas neteikiamas JP projektams, vykdomiems ne Lietuvos Respublikos teritorijoje;
3. Finansuojama tik kintamosios srovės stotelė su prieiga;
4. Lauke, apšvietimo stulpuose (atramose) įrengiama stotelė su prieiga turi atitikti ne žemesnę kaip IP-54 atsparumo dulkėms ir drėgmei klasę;
5. Įrengta stotelė su prieiga ir įsigytais priedais ar papildoma įranga (įskaitant dinaminio galios (apkrovos) valdymo skaitiklį) turi užtikrinti dinaminio galios valdymo funkcijos veikimą (jeigu įrengiama stotelė su dinaminio galios valdymo funkcija);
6. Turi būti diegiama tik nauja ir anksčiau nenaudota įranga ir susiję komponentai, įranga turi būti įrengiama ir montuojama pagal gamintojo instrukciją ir vadovaujantis Elektros įrenginių įrengimo bendrosiomis taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos energetikos ministro 2012 m. vasario 3 d. įsakymu Nr. 1-22 „Dėl Elektros įrenginių įrengimo bendrųjų taisyklių patvirtinimo“;
7. Įrengiamoje elektromobilio įkrovimo stotelėje įkrovimo prieigų suminė galia turi būti nedidesnė arba lygi 11 kW;
8. Didžiausia galima JP projekto finansuojamoji dalis – iki 50 proc. visų tinkamų finansuoti JP projekto išlaidų, apskaičiuojamų pagal šiame kvietime teikti paraiškas (toliau – kvietimas) nurodytus fiksuotuosius įkainius ir nepažeidžiant De minimis reglamentų reikalavimų (kai taikoma);
9. Tinkamos finansuoti JP projekto išlaidos turi atitikti Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“ (toliau – Taisyklės) išdėstytus projekto išlaidoms taikomus reikalavimus;
10. Tinkamų išlaidų kategorijos:
10.1. stotelės su prieiga įsigijimo išlaidos;
10.2. dinaminio galios valdymo įrengimo stotelėje su prieiga papildomos išlaidos;
10.3. papildomų būtinųjų priedų (krovimo laidas, kabelis, nuotėkio relė ir kt.) išlaidos;
10.4. montavimo darbų išlaidos.
11. Tinkamos finansuoti JP projekto išlaidos turi būti patirtos ne anksčiau kaip 2023 m. balandžio 1 d., tačiau ne vėliau kaip iki JP vykdytojo – viešosios įstaigos Lietuvos energetikos agentūros (toliau – LEA) rašte dėl sprendimo skirti finansavimą JP projektui (toliau – sprendimas dėl finansavimo) nurodytos JP projekto veiklų įgyvendinimo pabaigos, tačiau ne vėliau kaip iki 2026 m. sausio 31 d., ir atitikti Tyrime nustatytas fiksuotuosius vieneto įkainius sudarančias išlaidų kategorijas;
12. JP projektams avanso mokėjimai neatliekami;
13. PVM nėra tinkamas finansuoti, išskyrus JP projektų pareiškėjų, kurie yra valstybės institucijos, įstaigos ir įmonės, savivaldybių institucijos, įstaigos ir įmonės, valstybinės mokslo ir studijų institucijos bei viešosios įstaigos, kurių viena iš dalininkų yra valstybė ar savivaldybė, JP projektų PVM, kuris tenka JP projektui skiriamo finansavimo lėšų daliai ir kurio pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus negalima įtraukti į PVM atskaitą, yra tinkamas finansuoti Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšomis;
14. JP projekto pareiškėjas paraiškoje pateikia JP projekto pareiškėjo nuosavo įnašo (didesnio negu 10 000 eurų) finansavimo šaltinius pagrindžiančius dokumentus, pvz., pažymą, kurioje nurodytas banko (kredito įstaigų, juridinių asmenų, akcininkų ar kitų) sprendimas suteikti lėšas JP projektui įgyvendinti, paskolos sutartis ar kita;
15. JP projekto pareiškėjas su paraiška pateikia dokumentus, įrodančius apšvietimo stulpo (atramos) priklausymą nuosavybės teise pareiškėjui ne trumpesniu kaip šio kvietimo 2.14.1 papunktyje nustatytu tęstinumo laikotarpiu įskaitant JP projekto įgyvendinimo trukmę su galimu pratęsimu;
16. Jeigu gyvenamojoje vietovėje, kurioje privati įkrovimo stotelė su prieiga įrengiama ant esančio prie daugiabučio namo apšvietimo stulpo (atramos) arba jame, gyventojų skaičius viršija 50 tūkst. gyventojų (vertinama pagal Oficialiosios statistikos portalo puslapyje https://osp.stat.gov.lt skelbiamą informaciją apie gyventojų skaičių konkrečioje vietovėje 2022 metų pradžioje), JP projekto pareiškėjas turi užtikrinti, kad kiekviena stotele su prieiga, įrengta ant apšvietimo stulpo (atramos) arba jame, galės naudotis ne didesniu kaip 500 metrų spinduliu aplink apšvietimo stulpą (atramą) gyvenamąją vietą deklaravę daugiabučių namų gyventojai ir (ar) ne didesniu kaip 500 metrų spinduliu aplink apšvietimo stulpą (atramą) esančių butų daugiabučiuose namuose savininkai ir (ar) lengvųjų automobilių dalijimosi paslaugas teikiančios įmonės;
17. Jeigu gyvenamojoje vietovėje, kurioje privati įkrovimo stotelė su prieiga įrengiama ant esančio prie daugiabučio namo apšvietimo stulpo (atramos) arba jame, gyventojų skaičius neviršija 50 tūkst. gyventojų (vertinama pagal Oficialiosios statistikos portalo puslapyje https://osp.stat.gov.lt skelbiamą informaciją apie gyventojų skaičių konkrečioje vietovėje 2022 metų pradžioje), JP projekto pareiškėjas turi užtikrinti, kad kiekviena stotele su prieiga, įrengta ant apšvietimo stulpo (atramos) arba jame, galės naudotis ne didesniu kaip 300 metrų spinduliu aplink apšvietimo stulpą (atramą) gyvenamąją vietą deklaravę daugiabučių namų gyventojai ir (ar) ne didesniu kaip 300 metrų spinduliu aplink apšvietimo stulpą (atramą) esančių butų daugiabučiuose namuose savininkai ir (ar) lengvųjų automobilių dalijimosi paslaugas teikiančios įmonės;
18. Atstumas nuo apšvietimo stulpo (atramos) iki daugiabučio namo, patenkančio į šio kvietimo 2.6.16 ir 2.6.17 papunkčiuose nurodytą spindulį, matuojamas vadovaujantis Lietuvos koordinačių sistema (LKS-94). Jeigu į šio kvietimo 2.6.16 ir 2.6.17 papunkčiuose nurodytą spindulį patenka tik dalis daugiabučio namo, laikoma, kad į spindulį patenka visas daugiabutis namas. Galima spindulio matavimo paklaida – iki 25 metrų;
19. JP projekto pareiškėjas teikdamas paraišką patvirtina, kad mokėjimo prašymą kompensuoti tinkamas JP projekto išlaidas teiks arba kartu su paraiška teikia tik gavęs teisės aktuose nustatytus (jei taikoma) sutikimus/leidimus įrengti ir prijungti prie elektros tinklo stotelę su prieiga atitinkamame apšvietimo stulpe (atramoje).Daugiau Mažiau -
Horizontaliųjų principų ir kitų nuostatų reikalavimai
1. Nėra numatyta reikalavimų JP projektams, kurie turėtų neigiamą poveikį horizontaliųjų principų aplinkosaugos srityje, socialinėje srityje, ekonomikos srityje, teritorijų vystymo srityje. Finansuojamos JP veiklos rezultatais bus tiesiogiai prisidedama prie darnaus vystymosi horizontaliųjų principų įgyvendinimo aplinkosaugos srityje;
2. Nenumatomi apribojimai JP projekto pareiškėjams/JP projektų vykdytojams ir finansuojamoms JP veikloms, kurie turėtų neigiamą poveikį lyčių lygybės ir nediskriminavimo dėl lyties, rasės, tautybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, negalios, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, religijos principų įgyvendinimui.
Daugiau Mažiau -
Reikalavimai įgyvendinus projektų veiklas
1. JP projekto vykdytojas privalo užtikrinti JP projekto investicijų tęstinumo reikalavimus penkerius kalendorinius metus po JP projekto finansavimo pabaigos, t. y. po galutinio JP projekto išlaidų apmokėjimo JP projekto pareiškėjui/ vykdytojui datos;
2. Jeigu gyvenamojoje vietovėje, kurioje privati įkrovimo stotelė su prieiga įrengiama ant esančio prie daugiabučio namo apšvietimo stulpo (atramos) arba jame, gyventojų skaičius viršija 50 tūkst. gyventojų (vertinama pagal Oficialiosios statistikos portalo puslapyje https://osp.stat.gov.lt skelbiamą informaciją apie gyventojų skaičių konkrečioje vietovėje 2022 metų pradžioje), JP projekto pareiškėjas turi užtikrinti, kad kiekviena stotele su prieiga, įrengta ant apšvietimo stulpo (atramos) arba jame, galės naudotis ne didesniu kaip 500 metrų spinduliu aplink apšvietimo stulpą (atramą) gyvenamąją vietą deklaravę daugiabučių namų gyventojai ir (ar) ne didesniu kaip 500 metrų spinduliu aplink apšvietimo stulpą (atramą) esančių butų daugiabučiuose namuose savininkai ir (ar) lengvųjų automobilių dalijimosi paslaugas teikiančios įmonės;
3. Jeigu gyvenamojoje vietovėje, kurioje privati įkrovimo stotelė su prieiga įrengiama ant esančio prie daugiabučio namo apšvietimo stulpo (atramos) arba jame, gyventojų skaičius neviršija 50 tūkst. gyventojų (vertinama pagal Oficialiosios statistikos portalo puslapyje https://osp.stat.gov.lt skelbiamą informaciją apie gyventojų skaičių konkrečioje vietovėje 2022 metų pradžioje), JP projekto pareiškėjas turi užtikrinti, kad kiekviena stotele su prieiga, įrengta ant apšvietimo stulpo (atramos) arba jame, galės naudotis ne didesniu kaip 300 metrų spinduliu aplink apšvietimo stulpą (atramą) gyvenamąją vietą deklaravę daugiabučių namų gyventojai ir (ar) ne didesniu kaip 300 metrų spinduliu aplink apšvietimo stulpą (atramą) esančių butų daugiabučiuose namuose savininkai ir (ar) lengvųjų automobilių dalijimosi paslaugas teikiančios įmonės;
4. JP projekto vykdytojas privalo užtikrinti Taisyklėse nustatytus dokumentų saugojimo ir prieinamumo reikalavimus;
5. LEA vykdo JP projektų investicijų tęstinumo reikalavimų stebėseną vadovaudamasi rizikos vertinimu ir vidaus procedūrų aprašu, įskaitant JP projektų patikrų vietoje atlikimą;
6. JP projekto vykdytojas privalo, LEA prašymu ir nustatytais terminais, pateikti LEA informaciją/dokumentus, reikalingus LEA vykdyti JP projekto investicijų tęstinumo užtikrinimo stebėseną;
7. Jeigu JP projekto vykdytojas nesilaiko investicijų tęstinumo reikalavimų, nustatytų Taisyklėse ir šiame kvietime, ir dėl to atsirado netinkamų finansuoti JP projekto išlaidų, apmokėtų finansavimo lėšomis, jas JP projekto vykdytojas privalo grąžinti LEA.
8. JP projekto vykdytojas turi užtikrinti, kad įrengta privati įkrovimo stotelė JP projekto įgyvendinimo metu ir šio kvietimo 2.14.1 papunktyje nustatytu tęstinumo laikotarpiu liktų privati, kaip apibrėžta Lietuvos Respublikos alternatyviųjų degalų įstatyme ir nebūtų įtraukta į Viešųjų ir pusiau viešųjų elektromobilių įkrovimo prieigų informacinę sistemą.Daugiau Mažiau -
Projektų įgyvendinimo trukmė
Ne daugiau 18 mėn., tačiau ne ilgiau kaip iki 2026 m. sausio 31 d., su galimybe vieną kartą pratęsti ne daugiau kaip 6 mėn., tačiau ne ilgiau kaip iki 2026 m. sausio 31 d.
Daugiau Mažiau -
Projektų bendrieji atrankos kriterijai
1. Projektas turi atitikti Taisyklių 2 priede nustatytus bendruosius projektų atrankos kriterijus (įskaitant šiame kvietime nurodytus reikalavimus).
2. Gautas paraiškas LEA vertina ir atrenka eilės tvarka, pagal jų registracijos datą;
3. Paraiškos vertinimo terminas yra 55 (penkiasdešimt penkios) darbo dienos nuo paraiškos registracijos dienos. Į šį terminą neįskaičiuojamas laikas, kai JP projekto pareiškėjas tikslina paraišką ir laikas, kai dėl JP projekto pareiškėjo ar paraiškos yra kreipiamasi papildomų duomenų/ paaiškinimų gavimo iš kitų institucijų ir (ar) jų valdomų informacinių sistemų ir registrų;
4. Paraiškos vertinimo metu patikrinama, ar paraiška užpildyta tinkamai, ar pateikti visi reikalaujami dokumentai, ar JP projekto pareiškėjas ir prašoma finansuoti JP projekto veikla atitinka šiame kvietime nurodytus JP projektų atrankos kriterijus (užpildant Taisyklių 2 priede nustatytą formą);
5. Jeigu atliekant paraiškos vertinimą nustatoma, kad paraiška užpildyta netinkamai arba joje yra trūkumų, JP projekto pareiškėjui siunčiamas pranešimas per nustatytą terminą, ne trumpesnį kaip 5 (penkios) darbo dienos ir ne ilgesnį kaip 15 (penkiolika) darbo dienų, pateikti trūkstamą informaciją. Jeigu per nurodytą terminą paraiškos trūkumai neištaisomi, paraiška atmetama;
6. Paraiška atmetama, jei pateikta pasibaigus kvietime nustatytam terminui arba neatitinka bent vieno Taisyklių 2 priede nustatyto bendrojo projektų atrankos kriterijaus (įskaitant šiame kvietime nustatytus reikalavimus) ir (arba) kai su paraiška nepateikti visi reikalaujami pateikti dokumentai – tokie dokumentai nėra pateikiami paprašius LEA, per LEA nurodytą terminą. JP projekto pareiškėjas informuojamas raštu dėl paraiškos atmetimo;
7. Kai JP projekto pareiškėjas pateikia tik paraišką:
7.1. Jeigu paraiška atitinka reikalavimus skirti finansavimą, JP projekto pareiškėjas raštu informuojamas apie sprendimą dėl finansavimo;
7.2. JP projekto pareiškėjui, kuriam skiriamas finansavimas, išsiųstame sprendime dėl finansavimo nurodoma finansavimo suma, JP projekto išlaidų tinkamumo finansuoti laikotarpis, JP projekto įgyvendinimo trukmė, kitos JP projekto finansavimo sąlygos (atitinkančios Taisyklėse ir kvietime nustatytus reikalavimus), JP projekto sutartis nėra sudaroma. Sprendimo dėl finansavimo skyrimo data laikoma JP projekto įgyvendinimo pradžia. JP projekto pareiškėjas nuo sprendimo dėl finansavimo datos laikomas JP projekto vykdytoju;
7.3. JP projekto pareiškėjas bet kuriame vertinimo etape iki finansavimo skyrimo gali paprašyti anuliuoti paraišką.
8. Kai JP projekto pareiškėjas kartu su paraiška pateikia ir mokėjimo prašymą:
8.1. jeigu paraiška atitinka reikalavimus skirti finansavimą, ją įvertinus pradedamas mokėjimo prašymo vertinimas. Mokėjimo prašymas vertinamas taip, kaip nustatyta šio kvietimo 2.15 papunktyje;
8.2. jeigu paraiška ir mokėjimo prašymas atitinka reikalavimus skirti finansavimą, JP projekto pareiškėjas informuojamas apie sprendimą skirti finansavimą, finansavimo sąlygas ir planuojamas JP projekto pareiškėjui/ vykdytojui išmokėti finansavimo lėšas;
8.3. JP projekto pareiškėjas/ vykdytojas bet kuriame vertinimo etape iki finansavimo lėšų jam išmokėjimo gali paprašyti anuliuoti paraišką ir (ar) mokėjimo prašymą.Daugiau Mažiau
-
Teikimo tvarka
1. Paraiškos teikiamos internetu https://lea.submittable.com/submit užpildant Taisyklių 6 priede nustatytą paraiškos formą;
2. Vienoje paraiškoje nėra ribojamas apšvietimo stulpų (atramų), kuriuose siekiama įrengti stotelę su prieiga, skaičius;
3. Nėra ribojamas vieno kvietimo metu vieno JP projekto pareiškėjo teikiamų paraiškų skaičius;
4. Internetu pildomos paraiškos formos laukų išdėstymo tvarka gali skirtis nuo Taisyklių 6 priede pateiktoje formoje nurodytos laukų išdėstymo tvarkos, dalis laukų iš anksto užpildyta informacija pagal šio kvietimo sąlygas;
5. Informaciją apie kvietimą galima rasti www.ena.lt, www.esinvesticijos.lt
Daugiau Mažiau -
Kartu su paraiška teikiama
1. Apšvietimo stulpo (atramos) priklausymą nuosavybės teise pareiškėjui įrodantys dokumentai;
2. „Viena įmonė“ deklaracija (jei JP projekto pareiškėjas vykdo ūkinę veiklą), kurios forma patvirtinta Tarpinstitucinės darbo grupės, sudarytos Lietuvos Respublikos finansų ministro 2021 m. birželio 11 d. Įsakymu Nr. 1K-219 „Dėl tarpinstitucinės darbo grupės sudarymo“;
3. Įgaliojimas (jei taikoma);
4. JP projekto pareiškėjo nuosavo įnašo (didesnio negu 10 000 eurų) finansavimo šaltinius pagrindžiantys dokumentai;
5. Forma dėl PVM, kurio pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus negalima įtraukti į PVM atskaitą, apmokėjimo valstybės biudžeto lėšomis (teikia kvietimo 2.6.13 papunktyje nurodyti pareiškėjai (valstybės institucijos, įstaigos ir įmonės, savivaldybių institucijos, įstaigos ir įmonės, valstybinių mokslo ir studijų institucijos bei viešosios įstaigos, kurių viena iš dalininkų yra valstybė ar savivaldybė)).
Daugiau Mažiau
-
ProgramaNaujos kartos LietuvaDaugiau Mažiau
-
KomponentasŽalioji Lietuvos transformacijaDaugiau Mažiau
-
Administruojanti institucijaCentrinė projektų valdymo agentūraDaugiau Mažiau