Teikiama nuo
2024-01-31 08:00
Teikiama iki
2025-04-07 17:00 Pasibaigęs
Kvietimo finansavimo suma
6 300 000,00 €
Pareiškėjo tipas
Viešasis sektorius
Projektų atrankos būdas
Planavimas
Didžiausia galima skirti finansavimo suma projektui
6 300 000,00 €
Regionas
Vidurio ir vakarų Lietuvos regionas
Sostinės regionas
Atsakinga institucija
Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerija
Administruojanti institucija
Centrinė projektų valdymo agentūra
Programa
Investicijų programa
Prioritetas
Pažangesnė Lietuva
Konkretus uždavinys
Ugdyti pažangiajai specializacijai, pramonės pertvarkai ir verslumui reikalingus įgūdžius
  • Finansuojamos projektų veiklos
    Veiklos Nr.Veiklos pavadinimas
    12-001-01-02-01-01-11 Mokslo vadybos ir žinių komercinimo gebėjimų mokslo ir studijų institucijose stiprinimas (spin-off) (Sostinė)
    12-001-01-02-01-01-12 Mokslo vadybos ir žinių komercinimo gebėjimų mokslo ir studijų institucijose stiprinimas (spin-off) (VVL)
    Daugiau Mažiau
  • Tikslinės grupės
    MSI, privatūs juridiniai asmenys, mokslininkai ir kiti tyrėjai, siekiantys įkurti ar plėtoti atžalinę įmonę, komercinti mokslo rezultatus.
    Daugiau Mažiau
  • Galimi pareiškėjai
    Lietuvos mokslo taryba
    Daugiau Mažiau
  • Galimi partneriai
    1. mokslo ir studijų institucijos, įtrauktos į Atviros informavimo, konsultavimo ir orientavimo sistemos registrą (toliau – MSI);
    2. privatieji juridiniai asmenys, atitinkantys atžalinės įmonės sąvoką.
    Daugiau Mažiau
  • Finansuojamoji dalis
    Kodas Finansuojamoji dalis
    12-001-01-02-01-01-11 Didžiausia galima - 100 proc. Reikalavimai nurodyti Aprašo 8 punkte.
    12-001-01-02-01-01-12 Didžiausia galima - 100 proc. Reikalavimai nurodyti Aprašo 8 punkte.
    Daugiau Mažiau
  • Finansavimo forma
    Dotacija
    Daugiau Mažiau
  • Reikalavimai projektams
    Aprašo 2 punkte nurodyti reikalavimai projektams:
    „2.3. Pareiškėjas, prieš teikdamas PĮP viešajai įstaigai Centrinei projektų valdymo agentūrai (toliau – administruojančioji institucija), turi atsirinkti projekto Partnerius.
    2.4. Partnerių atranka vykdoma vadovaujantis Projektų, įgyvendinamų pagal 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos mokslo plėtros programos bei švietimo plėtros programos pažangos priemones, partnerių atrankos taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos mokslo tarybos pirmininko 2023 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. V-186 „Dėl Projektų, įgyvendinamų pagal 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos mokslo plėtros programos bei švietimo plėtros programos pažangos priemones, partnerių atrankos taisyklių patvirtinimo“. Partnerio paraiškos, teikiamos Pareiškėjui, pateikimo terminas negali būti trumpesnis kaip 20 darbo dienų nuo partnerių atrankos kvietimo paskelbimo dienos. Pareiškėjas turi užtikrinti, kad vykdant partnerių atranką bus laikomasi lygiateisiškumo (visiems partnerių atrankos kvietimo dalyviams turi būti turi taikomi vienodi vertinimo principai), nešališkumo ir skaidrumo principų. Partnerių atrankai taikomi šie reikalavimai:
    2.4.1. partneris numato įgyvendinti ne ankstesnes nei prototipo (bandomosios versijos) demonstravimo veiklas (pagal Rekomenduojamos mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros etapų klasifikacijos aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2012 m. birželio 6 d. nutarimu Nr. 650 „Dėl Rekomenduojamos mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros etapų klasifikacijos aprašo patvirtinimo“);
    2.4.2. partnerio – privačiojo juridinio asmens (jeigu paraišką teikia mokslo ir studijų institucija – planuojamo įkurti privačiojo juridinio asmens) ilgiausią verslo vystymo patirtį turinčio bendrasteigėjo (fizinio asmens) bendra patirtis versle yra bent vienas mėnuo;
    2.4.3. kartu su paraiška turi būti pateikta ekonomiškai pagrįsta partnerio veiklos rezultato komercinimo strategija, kurioje nustatyti potencialūs vartotojai, išanalizuota gautina nauda, pagrindžiamos pelningumo prognozės, įvertintos ilgalaikės perspektyvos ir veiklos įgyvendinimo rizikos.
    2.5. Pagal Aprašą remiama veikla – mokslo ir studijų institucijose sukurtų MTEP rezultatų komercinimas atžalinėse įmonėse, pagal poreikį dalyvaujant ir MSI:
    2.5.1. veiklų nuo 7-ojo iki 9-ojo MTEP etapo įgyvendinimas (pagal Rekomenduojamos mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros etapų klasifikacijos aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2012 m. birželio 6 d. nutarimu Nr. 650 „Dėl Rekomenduojamos mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros etapų klasifikacijos aprašo patvirtinimo“);
    2.5.2. veiklų nuo 7-ojo iki 9-ojo MTEP etapo įgyvendinimas su pasiruošimu sertifikuoti MTEP produktą ir sertifikato gavimu;
    2.5.3. Mokslo vadybos ir žinių komercinimo pajėgumų diegimas MSI, taikant vieno langelio principą (tematiniai periodiniai susitikimai, gerosios patirties dalinimasis) ir kitos veiklos, užtikrinančios efektyvų mokslo vadybos ir žinių komercinimo gebėjimų MSI stiprinimą ir atžalinių įmonių vystymą. Veiklas gali įgyvendinti Pareiškėjas.
    2.6. Projekto veiklos įgyvendinamos Sostinės ir Vidurio ir vakarų Lietuvos regionuose.
    2.7. Aprašo 2.5 papunktyje nurodytai veiklai įgyvendinti skiriama iki 31 500 000 Eur (trisdešimt vieno milijono penkių šimtų tūkstančių eurų). Iš kurių:
    2.7.1. investicijos pagal intervencinės priemonės sritį 023 „Pažangiajai specializacijai, pramonės pertvarkai, verslumui ir įmonių prisitaikymui prie pokyčių reikalingų gebėjimų ugdymas“ sudaro iki 19 950 001 Eur (devyniolikos milijonų devynių šimtų penkiasdešimt tūkstančių vieno euro), iš kurių:
    iki 12 844 217 Eur (dvylikos milijonų aštuonių šimtų keturiasdešimt keturių tūkstančių dviejų šimtų septyniolikos eurų) Europos Sąjungos fondų lėšų, iš kurių: iki 7 105 784 Eur (septynių milijonų šimto penkių tūkstančių septynių šimtų aštuoniasdešimt keturių eurų) Sostinės regionui ir iki 5 738 433 Eur (penkių milijonų septynių šimtų trisdešimt aštuonių tūkstančių keturių šimtų trisdešimt trijų eurų) Vidurio ir vakarų Lietuvos regionui, iki 7 105 784 Eur (septynių milijonų šimto penkių tūkstančių septynių šimtų aštuoniasdešimt keturių eurų) Europos Sąjungos bendrojo finansavimo lėšų Sostinės regionui;
    2.7.2. investicijos pagal intervencinės priemonės sritį 029 „Įmonių, mokslinių tyrimų centrų ir universitetų vykdomi mokslinių tyrimų ir inovacijų diegimo procesai, technologijų perdavimas ir bendradarbiavimas, daugiausia dėmesio skiriant mažo anglies dioksido kiekio technologijų ekonomikai ir atsparumui klimato kaitai bei prisitaikymui prie jos“ sudaro iki 11 549 999 Eur (vienuolikos milijonų penkių šimtų keturiasdešimt devynių tūkstančių devynių šimtų devyniasdešimt devynių eurų), iš kurių:
    iki 7 436 125 Eur (septynių milijonų keturių šimtų trisdešimt šešių tūkstančių šimto dvidešimt penkių eurų) Europos Sąjungos fondų lėšų, iš kurių: iki 4 113 874 Eur (keturių milijonų šimto trylikos tūkstančių aštuonių šimtų septyniasdešimt keturių eurų) Sostinės regionui ir iki 3 322 251 Eur (trijų milijonų trijų šimtų dvidešimt dviejų tūkstančių dviejų šimtų penkiasdešimt vieno euro) Vidurio ir vakarų Lietuvos regionui,
    iki 4 113 874 Eur (keturių milijonų šimto trylikos tūkstančių aštuonių šimtų septyniasdešimt keturių eurų) Europos Sąjungos bendrojo finansavimo lėšų Sostinės regionui.
    2.8. Pagal Aprašą skelbiami penki kvietimai, teikti PĮP. Didžiausia galima Pareiškėjo projektui skirti finansavimo lėšų suma kiekviename kvietime yra 6 300 000 Eur (šeši milijonai trys šimtai tūkstančių eurų) Europos Sąjungos fondų ir bendrojo finansavimo lėšų. Vieno Partnerio veiklai įgyvendinti skiriama:
    2.8.1. iki 120 000 Eur (vieno šimto dvidešimt tūkstančių eurų) Europos Sąjungos fondų ir bendrojo finansavimo lėšų, jei įgyvendinama veikla, nurodyta Aprašo 2.5.1 papunktyje;
    2.8.2. iki 150 000 Eur (vieno šimto penkiasdešimt tūkstančių eurų) Europos Sąjungos fondų ir bendrojo finansavimo lėšų, jei įgyvendinama veikla, nurodyta Aprašo 2.5.2 papunktyje.
    2.9. Didžiausia galima projekto finansuojamoji dalis sudaro 100 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų.
    2.10. Projektas turi atitikti projekto bendruosius atrankos kriterijus, nustatytus Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 2 priede.
    2.11. Projekte suplanuotos veiklos turi atitikti Sumaniosios specializacijos koncepcijos nuostatas. Siekiant įvertinti atitiktį Sumaniosios specializacijos koncepcijai, kiekvienas iš Partnerių turi užpildyti Informacijos, reikalingos projekto atitikčiai sumaniosios specializacijos koncepcijai įvertinti, formą (Aprašo 2 priedas).
    2.12. Projekto veiklos turi būti įgyvendintos per 30 mėnesių nuo projekto sutarties įsigaliojimo. Esant poreikiui projekto veiklos gali būti pratęstos pagrįstam laikotarpiui, bet ne vėliau kaip iki 2029 m. gruodžio 31 d. Partnerių veiklos projekte turi būti įgyvendintos:
    2.12.1. per 15 mėnesių nuo projekto sutarties įsigaliojimo, jei įgyvendinama veikla, numatyta Aprašo 2.5.1 papunktyje (esant pagrįstam poreikiui veiklos gali būti pratęstos 6 mėnesių laikotarpiui, neviršijant projekto įgyvendinimo termino);
    2.12.2. per 24 mėnesius nuo projekto sutarties įsigaliojimo, jei įgyvendinama veikla, numatyta Aprašo 2.5.2 papunktyje (esant pagrįstam poreikiui veiklos gali būti pratęstos 6 mėnesių laikotarpiui, neviršijant projekto įgyvendinimo termino).
    2.13. Kartu su PĮP administruojančiajai institucijai turi būti pateikta:
    2.13.1. Partnerių deklaracijos, parengtos pagal Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 1 priedo 1 priedą;
    2.13.2. informacija apie projekto biudžeto pasiskirstymą tarp Pareiškėjo ir Partnerių, parengta pagal Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 1 priedo 2 priedą;
    2.13.3. jungtinės veiklos (partnerystės) sutarčių tarp Pareiškėjo ir Partnerių kopijos;
    2.13.4. teisių į MSI sukurtų intelektinės veiklos rezultatų nuosavybės, naudojimo ir / arba perdavimo ir iš to gautinos naudos sąlygų sutarčių kopijos (jei taikoma);
    2.13.5. bendradarbiavimo sutarčių kopijos, jei Aprašo 2.5.1 arba Aprašo 2.5.2 papunkčiuose nurodytą veiklą planuojama įgyvendinti bendradarbiaujant atžalinei įmonei ir MSI. Vykdant Aprašo 2.5.1 papunktyje nurodytą veiklą bendradarbiavimo sutarties nuostatomis turėtų būti įtvirtintos sąlygos, kad įmonei nebus perduota netiesioginė valstybės pagalba, o vykdant Aprašo 2.5.2 papunktyje nurodytą veiklą – įtvirtintos sąlygos, kad įmonei nebus perduota netiesioginė valstybės pagalba ir, jei pretenduojama į finansuojamos dalies padidinimą, MSI ir įmonė veiksmingai bendradarbiaus, kaip nustatyta BBIR 25 str. 6 d. i) papunktyje: visos intelektinės nuosavybės teisės į MTEP ir naujovių diegimo rezultatus ir galimybės pasinaudoti teisėmis į tokius rezultatus yra priskiriamos skirtingiems partneriams ir tinkamai atspindimas jų atitinkamas suinteresuotumas projektu, darbo krūvis, finansinis ir kitoks įnašas į projekto įgyvendinimą;
    2.13.6. dokumentai, įrodantys projekto biudžeto pagrįstumą (komerciniai siūlymai, nuorodos į rinkoje esančias kainas ir kita);
    2.13.7. partnerių užpildytos Informacijos, reikalingos projekto atitikčiai sumaniosios specializacijos koncepcijai įvertinti, formos.
    2.14. Iki PĮP pateikimo administruojančiajai institucijai projektinis pasiūlymas turi būti suderintas su Ministerija, vadovaujantis Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ administravimo procedūrų apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2023 m. sausio 4 d. įsakymu Nr. V-22 „Dėl Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ administravimo procedūrų aprašo patvirtinimo“, nustatyta tvarka.
    2.15. Papildomi matomumo reikalavimai, nenurodyti Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse, nėra taikomi.
    2.16. Apie projektą informuojama Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių VIII skyriaus pirmajame skirsnyje nustatyta tvarka.
    2.17. Visi su projekto įgyvendinimu susiję dokumentai turi būti saugomi Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių VIII skyriaus šeštajame skirsnyje nustatyta tvarka ir terminais, taip pat laikantis De minimis reglamento 6 straipsnio 3 dalyje arba BBIR 12 straipsnio 1 dalyje nustatytų terminų.“
    Daugiau Mažiau
  • Horizontaliųjų principų ir kitų nuostatų reikalavimai
    Aprašo 5 punkte numatyti horizontaliųjų principų reikalavimai:
    „5.1. Projekte negali būti numatyta:
    5.1.1. apribojimų, kurie turėtų neigiamą poveikį lygių galimybių ir nediskriminavimo dėl lyties, rasės, tautybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, negalios, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, religijos ar kitų bruožų principams įgyvendinti;
    5.1.2. veiksmų, kurie turėtų neigiamą poveikį darnaus vystymosi principui įgyvendinti.
    5.2. Projektas tiesiogiai prisideda prie inovatyvumo (kūrybingumo) horizontaliojo principo per įgyvendinamas veiklas, kurios turi atitikti Mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros ir inovacijų Sumanios specializacijos prioritetus bei tematikas.
    5.3. Projekto atitikties reikšmingos žalos nedarymo HP vertinimo reikalavimų aprašas pateikiamas Aprašo 1 priede.
    5.4. Pagal Aprašą finansuojama veikla, vadovaujantis Europos Komisijos 2021 m. vasario 12 d. patvirtintomis Reikšmingos žalos nedarymo principo taikymo pagal Ekonomikos atsparumo ir didinimo priemonės reglamentą techninėmis gairėmis, atitinka reikšmingos žalos nedarymo principą, nes neturi neigiamo numatomo poveikio 6 aplinkos tikslams, nurodytiems 2020 m. birželio 18 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 2020/852 dėl sistemos tvariam investavimui palengvinti sukūrimo, kuriuo iš dalies keičiamas Reglamentas (ES) 2019/2088, 17 straipsnyje, arba numatomas jų poveikis yra nereikšmingas, t. y. nedaro tiesioginio ir pirminio netiesioginio poveikio per visą gyvavimo ciklą.“
    Daugiau Mažiau
  • Reikalavimai įgyvendinus projektų veiklas
    Papildomi reikalavimai įgyvendinus projekto veiklas, kurie nenumatyti Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse, nėra taikomi.
    Daugiau Mažiau
  • Projektų įgyvendinimo trukmė
    Aprašo 2.12 papunktyje numatyti projektų įgyvendinimo trukmės reikalavimai:
    „2.12. Projekto veiklos turi būti įgyvendintos per 30 mėnesių nuo projekto sutarties įsigaliojimo. Esant poreikiui projekto veiklos gali būti pratęstos pagrįstam laikotarpiui, bet ne vėliau kaip iki 2029 m. gruodžio 31 d. Partnerių veiklos projekte turi būti įgyvendintos:
    2.12.1. per 15 mėnesių nuo projekto sutarties įsigaliojimo, jei įgyvendinama veikla, numatyta Aprašo 2.5.1 papunktyje (esant pagrįstam poreikiui veiklos gali būti pratęstos 6 mėnesių laikotarpiui, neviršijant projekto įgyvendinimo termino);
    2.12.2. per 24 mėnesius nuo projekto sutarties įsigaliojimo, jei įgyvendinama veikla, numatyta Aprašo 2.5.2 papunktyje (esant pagrįstam poreikiui veiklos gali būti pratęstos 6 mėnesių laikotarpiui, neviršijant projekto įgyvendinimo termino).“
    Daugiau Mažiau
  • Reikalavimai valstybės pagalbai

    8.1. Pagal Aprašą, valstybės pagalba, kaip ji apibrėžta Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo (OL 2010 C 83, p. 47) 107 straipsnyje, ir de minimis pagalba, kuri atitinka De minimis reglamento nuostatas, Pareiškėjui neteikiama. 
    8.2. Kai Aprašo 2.5.1 arba Aprašo 2.5.2 papunkčiuose nurodyta veikla įgyvendinama bendradarbiaujant atžalinei įmonei ir MSI: 8.2.1. valstybės pagalba, kaip ji apibrėžta Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo (OL 2010 C 83, p. 47) 107 straipsnyje, ir de minimis pagalba, kuri atitinka De minimis reglamento nuostatas, Partneriui – MSI – neteikiama, kai finansavimas yra skiriamas veiklai, kuri atitinka neekonominės veiklos sampratą, apibrėžtą Europos Komisijos pranešime dėl valstybės pagalbos sąvokos (angl. Commission Notice on the notion of State aid pursuant to Article 107(1) TFEU), bei Komunikato 20 punkto nuostatas; 8.2.2. Partneriui – atžalinei įmonei – finansavimas yra teikiamas kaip de minimis pagalba, vadovaujantis De minimis reglamento nuostatomis, taikant 100 proc. intensyvumą. 
    8.3. Įgyvendinant projektą pagal Aprašo 8.2 papunktyje nurodytą schemą laikoma, kad netiesioginė valstybės pagalba per MSI kitiems projekte dalyvaujantiems juridiniams asmenims neperduodama, jeigu tenkinama viena iš šių sąlygų: 
    8.3.1. rezultatai, kuriems netaikomos intelektinės nuosavybės teisės, gali būti plačiai skleidžiami ir visos intelektinės nuosavybės teisės į MTEP ir naujovių diegimo rezultatus, susijusius su MSI veikla projekte, yra visiškai suteikiamos MSI, t. y. MSI gauna visą šių teisių teikiamą ekonominę naudą ir pasilieka teisę jomis visomis naudotis, ypač nuosavybės teise ir licencijos teise; šios sąlygos taip pat gali būti įvykdytos, jeigu MSI nusprendžia toliau sudaryti sutartis dėl šių teisių, įskaitant jų licencijavimą projekto partneriui; 
    8.3.2. kai MSI gauna projekte dalyvaujančio juridinio asmens kompensaciją, lygią intelektinės nuosavybės teisių, kurios yra susijusios su MSI veikla įgyvendinant projektą ir kurios perduodamos projekte dalyvaujantiems juridiniams asmenims, rinkos kainai, t. y. kompensaciją už visą tų teisių teikiamą ekonominę naudą; vadovaujantis bendraisiais valstybės pagalbos principais ir atsižvelgiant į tai, kad intelektinės nuosavybės teisių rinkos kainą objektyviai nustatyti sunku, ši sąlyga laikoma įvykdyta, jeigu MSI, kaip pardavėja, derėsis, kad gautų didžiausią naudą sutarties sudarymo metu. Bet kuris projekte dalyvaujančio juridinio asmens įnašas dengiant MSI sąnaudas yra atimamas iš tokios kompensacijos. 
    8.4. Kai Aprašo 2.5.1 arba Aprašo 2.5.2 papunkčiuose nurodyta veikla įgyvendinama bendradarbiaujant atžalinei įmonei ir MSI, tačiau atžalinė įmonė jau yra viršijusi bendros de minimis pagalbos, suteiktos vienai įmonei, limitą: 
    8.4.1. finansavimas atžalinės įmonės ir MSI įgyvendinamai bandomajai taikomajai veiklai teikiamas kaip valstybės pagalba, taikant BBIR I skyriaus nuostatas ir 25 straipsnį. Vadovaujantis BBIR 25 straipsnio 5 dalies c punktu, pagalbos intensyvumas kiekvienam pagalbos gavėjui negali viršyti 25 % tinkamų finansuoti išlaidų. Pagalbos intensyvumas gali būti padidintas iki 60 % tinkamų finansuoti išlaidų atžalinei įmonei ir iki 40 proc. MSI, jei yra tenkinamos BBIR 25 straipsnio 6 dalies a punkte ir (arba) b punkto i) nurodytos sąlygos; 
    8.4.2. finansavimas atžalinės įmonės įgyvendinamai sertifikavimo veiklai teikiamas kaip valstybės pagalba inovacijų paramos paslaugoms, taikant BBIR I skyriaus nuostatas ir 28 straipsnį. Vadovaujantis 28 straipsnio 3 dalimi, pagalbos intensyvumas kiekvienam pagalbos gavėjui negali viršyti 50 proc. tinkamų finansuoti išlaidų. Pagalbos intensyvumas gali būti padidintas iki 100 proc. tinkamų finansuoti išlaidų, jei yra tenkinamos BBIR 28 straipsnio 4 dalyje nurodytos sąlygos. 
    8.5. Kai Aprašo 2.5.1 arba Aprašo 2.5.2 papunkčiuose nurodytą veiklą įgyvendina tik atžalinė įmonė: 
    8.5.1. finansavimas yra teikiamas kaip de minimis pagalba, vadovaujantis De minimis reglamento nuostatomis, taikant 100 proc. intensyvumą; 
    8.5.2. jeigu atžalinė įmonė jau yra viršijusi bendros de minimis pagalbos, suteiktos vienai įmonei, limitą, finansavimas gali būti teikiamas kaip valstybės pagalba: 
    8.5.2.1. finansavimas bandomajai taikomajai veiklai (atžalinių įmonių vykdomos 7–9 MTEP etapų veiklos) teikiamas kaip valstybės pagalba, taikant BBIR I skyriaus nuostatas ir 25 straipsnį. Vadovaujantis BBIR 25 straipsnio 5 dalies c punktu, pagalbos intensyvumas kiekvienam pagalbos gavėjui negali viršyti 25 % tinkamų finansuoti išlaidų. Pagalbos intensyvumas gali būti padidintas iki 45 % tinkamų finansuoti išlaidų, jei yra tenkinamos BBIR 25 straipsnio 6 dalies a punkte nurodytos sąlygos; 
    8.5.2.2. finansavimas sertifikavimo veiklai teikiamas kaip valstybės pagalba inovacijų paramos paslaugoms, taikant BBIR I skyriaus nuostatas ir 28 straipsnį. Vadovaujantis 28 straipsnio 3 dalimi, pagalbos intensyvumas kiekvienam pagalbos gavėjui negali viršyti 50 proc. tinkamų finansuoti išlaidų. Pagalbos intensyvumas gali būti padidintas iki 100 proc. tinkamų finansuoti išlaidų, jei yra tenkinamos BBIR 28 straipsnio 4 dalyje nurodytos sąlygos. 
    8.6. Teikiant valstybės pagalbą pagal BBIR 25 straipsnį, tinkamomis pripažįstamos išlaidos, nurodytos 25 straipsnio 3 dalies a, d ir e punktuose. 
    8.7. Teikiant valstybės pagalbą pagal BBIR 28 straipsnį, tinkamomis yra pripažįstamos išlaidos, susijusios su pasiruošimu sertifikuoti MTEP produktą ir sertifikato gavimu. 
    8.8. Administruojančioji institucija, vertindama projekto atitiktį valstybės pagalbos taisyklėms, pildo Projekto atitikties valstybės pagalbos taisyklėms patikros lapą (Aprašo 3 priedas). 
    8.9. Nustačius, kad teikiamas finansavimas yra de minimis pagalba, Administruojančioji institucija pildo Projektų atitikties de minimis pagalbos taisyklėms patikros lapą (Aprašo 4 priedas). 
    8.10. Nustačius, kad teikiamas finansavimas yra valstybės pagalba, Administruojančioji institucija pildo Projekto atitikties valstybės pagalbos taisyklėms patikros lapą (Aprašo 5 priedas). 
    8.11. Bendra de minimis pagalbos, suteiktos vienai įmonei, suma neturi viršyti 300 000 Eur (trijų šimtų tūkstančių eurų) per bet kurį trejų metų laikotarpį. Šios ribos taikomos neatsižvelgiant į de minimis pagalbos formą arba siekiamus tikslus ir į tai, ar valstybės narės suteikta pagalba yra visa arba iš dalies finansuojama ES kilmės ištekliais. Viena įmonė apima visas įmones, kaip nurodyta De minimis reglamento 2 straipsnio 2 dalyje. Ar yra susijęs su kitais subjektais, pareiškėjas gali pasitikrinti pagal Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos parengtą klausimyną „Ar paramos gavėjas susijęs su kitais subjektais“, kuris paskelbtas Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos interneto svetainėje https://kt.gov.lt/uploads/documents/files/veiklos-sritys/valstybes-pagalba/klausimynai/kaip_KLAUSIMYNAS_vienas_ukio_subjektas.pdf
    8.12. Administruojančioji institucija PĮP vertinimo metu patikrina kiekvieno Partnerio – atžalinės įmonės – teisę gauti vienai įmonei suteikiamą de minimis pagalbą. Administruojančioji institucija turi patikrinti visas su Partneriu – atžaline įmone – susijusias įmones, nurodytas pateiktoje „Vienos įmonės“ deklaracijoje pagal interneto svetainėje https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/viena-imone-deklaracijos-forma paskelbtą rekomenduojamą formą, taip pat Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registre, kurio nuostatai patvirtinti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“ (toliau – Registras), patikrina, ar teikiama pagalba neviršys leidžiamo de minimis pagalbos dydžio, kaip nustatyta De minimis reglamento 3 straipsnyje. 
    8.13. Ministerijai priėmus sprendimą finansuoti projektą, Administruojančioji institucija per 5 darbo dienas registruoja suteiktos de minimis pagalbos sumą Registre. 
    8.14. De minimis pagalba nesumuojama su valstybės pagalba, skiriama toms pačioms tinkamoms finansuoti sąnaudoms, jeigu dėl tokio pagalbos sumavimo būtų viršytas bendrosios išimties reglamentuose arba Europos Komisijos priimtame sprendime nustatytas didžiausias atitinkamas pagalbos intensyvumas arba kiekvienu atveju atskirai nustatyta pagalbos suma. 
    8.15. De minimis pagalbos dydis diskontuojamas vadovaujantis De minimis reglamento 3 straipsnio 6 dalimi. 
    8.16. Valstybės pagalba neteikiama: 
    8.16.1. sunkumus patiriančioms įmonėms, kaip apibrėžta BBIR 2 straipsnio 18 punkte; 
    8.16.2. ūkio subjektams, kuriems išduotas vykdomasis raštas sumoms išieškoti pagal ankstesnį Europos Komisijos sprendimą, kuriame pagalba skelbiama neteisėta ir nesuderinama su vidaus rinka. Nauja valstybės pagalba negali būti teikiama iki tol, kol nebus sugrąžinta neteisėta ir nesuderinama su vidaus rinka Lietuvoje gauta valstybės pagalba; 
    8.16.3. jei ji neturi skatinamojo poveikio, nustatyto BBIR 6 straipsnyje. 
    8.17. Valstybės pagalba, kurios tinkamas finansuoti išlaidas galima nustatyti ir kuriai pagal BBIR taikoma išimtis, gali būti sumuojama su: 
    8.17.1. bet kokia kita valstybės pagalba, jei tos veiklos yra susijusios su skirtingomis tinkamomis finansuoti išlaidomis, kurias galima nustatyti; 
    8.17.2. bet kokia kita valstybės pagalba, susijusia su tomis pačiomis tinkamomis finansuoti išlaidomis, kurios iš dalies arba visiškai sutampa, tik jeigu taip susumavus neviršijamas didžiausias pagalbos intensyvumas ar pagalbos suma pagal BBIR, taikoma tai valstybės pagalbai. 
    8.18. Valstybės pagalba, kuriai pagal BBIR taikoma išimtis, nesumuojama su jokia de minimis pagalba, susijusia su tomis pačiomis tinkamomis finansuoti išlaidomis, jei susumavus būtų viršytas pagalbos intensyvumas, kaip nustatyta BBIR 8 straipsnio 5 dalyje. 
    8.19. Administruojančioji institucija PĮP vertinimo metu patikrina Partnerių teisę gauti valstybės pagalbą pagal BBIR, o Ministerijai priėmus sprendimą finansuoti projektą, per 20 (dvidešimt) darbo dienų registruoja suteiktos valstybės pagalbos sumą Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registre, kurio nuostatai patvirtinti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“. 
    8.20. Finansavimas projektams, skiriamas kaip valstybės pagalba, teikiamas per BBIR taikymo laikotarpį.

    Daugiau Mažiau
  • Projektų bendrieji atrankos kriterijai
    Projektų bendrieji atrankos kriterijai nurodyti Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 2 priede. https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/projektu-bendruju-atrankos-kriteriju-sarasas-ir-ju-vertinimo-metodika-3
    Daugiau Mažiau
  • Projektų specialieji atrankos kriterijai
    Nėra nustatomi.
    Daugiau Mažiau
  • Reikalavimai
    Išlaidų tinkamumo reikalavimai nurodyti Aprašo 13 punkte, Išlaidų tinkamumo reikalavimai nurodyti Aprašo 13 punkte.
    Daugiau Mažiau
  • ES fondų lėšos
    4 056 068,00 €
    Daugiau Mažiau
  • ES fondas
    Europos regioninės plėtros fondas
    Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonė
    Daugiau Mažiau
  • Bendrojo finansavimo lėšos
    2 243 932,00 €
    Daugiau Mažiau
  • Taikomi supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiai
    Mokslo vadybos ir žinių komercinimo gebėjimų mokslo ir studijų institucijose stiprinimas (spin-off) (Sostinė):
    KodasVersijaPavadinimasDydisMatavimo vnt.Papildoma informacija
    FS-001-02 02 Įgyvendintų privalomų matomumo ir informavimo priemonių apie ES fondų investicijų veiklas fiksuotoji suma, pirmojo rinkino FS su PVM 22,3900 EUR https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/fs-01-01-fs-01-04-viesinimo-fs
    FN-001-01 01 Iki 7 proc. netiesioginių išlaidų fiksuotoji norma 7,0000 % https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/?uri=CELEX%3A32021R1060
    FS-001-01 02 Įgyvendintų privalomų matomumo ir informavimo priemonių apie ES fondų investicijų veiklas fiksuotoji suma, pirmojo rinkino FS be PVM 18,5000 EUR https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/fs-01-01-fs-01-04-viesinimo-fs
    Mokslo vadybos ir žinių komercinimo gebėjimų mokslo ir studijų institucijose stiprinimas (spin-off) (VVL):
    KodasVersijaPavadinimasDydisMatavimo vnt.Papildoma informacija
    FS-001-01 02 Įgyvendintų privalomų matomumo ir informavimo priemonių apie ES fondų investicijų veiklas fiksuotoji suma, pirmojo rinkino FS be PVM 18,5000 EUR https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/fs-01-01-fs-01-04-viesinimo-fs
    FN-001-01 01 Iki 7 proc. netiesioginių išlaidų fiksuotoji norma 7,0000 % https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/?uri=CELEX%3A32021R1060
    FS-001-02 02 Įgyvendintų privalomų matomumo ir informavimo priemonių apie ES fondų investicijų veiklas fiksuotoji suma, pirmojo rinkino FS su PVM 22,3900 EUR https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/fs-01-01-fs-01-04-viesinimo-fs
    Daugiau Mažiau
  • Teikimo tvarka
    Parengtas PĮP (su visais privalomais priedais) teikiamas per 2021-2027 m. Duomenų mainų svetainę (DMS) adresu https://dms.investis.lt. Kilus klausimams kreiptis į nurodytą kvietime atsakingą už kvietimą asmenį.
    Daugiau Mažiau
  • Kartu su PĮP teikiama
    1 priedas: Partnerio deklaracija (jei projektas įgyvendinamas su partneriais) 6 priedas: Ministerijos, o kai įgyvendinami regionų plėtros planų projektai (toliau – RPPl projektai), – regiono plėtros tarybos (toliau – RPT) parengtas dokumentas su suderinimo žyma 9 priedas: Jungtinės veiklos (partnerystės) sutarčių tarp Pareiškėjo ir Partnerių kopijos 10 priedas: Teisių į MSI sukurtų intelektinės veiklos rezultatų nuosavybės, naudojimo ir / arba perdavimo ir iš to gautinos naudos sąlygų sutarčių kopijos (jei taikoma) 11 priedas: Bendradarbiavimo sutarčių kopijos, jei Aprašo 2.5.1 arba Aprašo 2.5.2 papunkčiuose nurodytą veiklą planuojama įgyvendinti bendradarbiaujant atžalinei įmonei ir MSI. 12 priedas: Dokumentai, įrodantys projekto biudžeto pagrįstumą (komerciniai siūlymai, nuorodos į rinkoje esančias kainas, darbo užmokesčio dydį pagrindžiantys dokumentai ir kita) 13 priedas: Partnerių užpildytos Informacijos, reikalingos projekto atitikčiai sumaniosios specializacijos koncepcijai įvertinti, formos (Aprašo 2 priedas) 14 priedas: Pažyma darbo užmokesčio apskaičiavimui https://www.esinvesticijos.lt/dokumentai/pazyma-darbo-uzmokescio-apskaiciavimui 15 priedas: Informacija apie projekto biudžeto paskirstymą pagal pareiškėjus ir partnerius PAFT 1 priedo 2 priedas https://esinvesticijos.lt/dokumentai/informacijos-apie-biudzeto-pasiskirstyma-forma 16 priedas: Informacija apie pareiškėjui (partneriui) suteiktą valstybės pagalbą (išskyrus de minimis) PAFT 1 priedo 4 priedas https://esinvesticijos.lt/dokumentai/informacijos-apie-pareiskejui-partneriui-suteikta-valstybes-pagalba-isskyrus-de-minimis-forma-1 17 priedas: Ministerijos parengtas dokumentas su suderinimo žyma 18 priedas: Partnerio deklaracija PAFT 1 priedo 1 priedas https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/partnerio-deklaracija-paft-1-priedo-1-priedas
    Daugiau Mažiau
  • Siekiami stebėsenos rodikliai
    Mokslo vadybos ir žinių komercinimo gebėjimų mokslo ir studijų institucijose stiprinimas (spin-off) (Sostinė):
    PavadinimasKodasMatavimo vntMinimali siektina reikšmė projektai
    Paramą gavusios įmonės, iš kurių labai mažos, mažos, vidutinės ir didelės įmonės P.B.2.0001 įmonės 120,00
    Paramą gavusios įmonės, iš kurių labai mažos įmonės P.B.2.0001.1 įmonės 0,00
    Paramą gavusios įmonės, iš kurių mažos įmonės P.B.2.0001.2 įmonės 0,00
    Paramą gavusios įmonės, iš kurių vidutinės įmonės P.B.2.0001.3 įmonės 0,00
    Paramą gavusios įmonės, iš kurių didelės įmonės P.B.2.0001.4 įmonės 0,00
    Paramą gavusios naujos įmonės P.B.2.0005 įmonės 120,00
    Produktų ar procesų inovacijas diegiančios labai mažos, mažos ir vidutinės įmonės R.B.2.2003 įmonės 47,00
    Pateiktos patentų paraiškos R.B.2.2006 patentų paraiškos 8,00
    Mokslo vadybos ir žinių komercinimo gebėjimų mokslo ir studijų institucijose stiprinimas (spin-off) (VVL):
    PavadinimasKodasMatavimo vntMinimali siektina reikšmė projektai
    Paramą gavusios įmonės, iš kurių labai mažos, mažos, vidutinės ir didelės įmonės P.B.2.0001 įmonės 50,00
    Paramą gavusios įmonės, iš kurių labai mažos įmonės P.B.2.0001.1 įmonės 0,00
    Paramą gavusios įmonės, iš kurių mažos įmonės P.B.2.0001.2 įmonės 0,00
    Paramą gavusios įmonės, iš kurių vidutinės įmonės P.B.2.0001.3 įmonės 0,00
    Paramą gavusios įmonės, iš kurių didelės įmonės P.B.2.0001.4 įmonės 0,00
    Paramą gavusios naujos įmonės P.B.2.0005 įmonės 50,00
    Produktų ar procesų inovacijas diegiančios labai mažos, mažos ir vidutinės įmonės R.B.2.2003 įmonės 18,00
    Pateiktos patentų paraiškos R.B.2.2006 patentų paraiškos 3,00
    Daugiau Mažiau
  • Kontaktiniai asmenys
    Vardas Pavardė Institucija Pareigos Telefonas El. paštas
    Justina Padvelskienė Centrinė projektų valdymo agentūra Projektų vadovas 37060771306 j.padvelskiene@cpva.lt
    Daugiau Mažiau