Teikiama nuo
2023-11-28 08:00
Teikiama iki
2024-05-31 17:00 Pasibaigęs
Kvietimo finansavimo suma
8 500 000,00 €
Projektų atrankos būdas
Konkursas
Didžiausia galima skirti finansavimo suma projektui
708 333,00 €
Regionas
Vidurio ir vakarų Lietuvos regionas
Atsakinga institucija
Lietuvos Respublikos kultūros ministerija
Administruojanti institucija
Centrinė projektų valdymo agentūra
Programa
Investicijų programa
Prioritetas
Socialiai atsakingesnė Lietuva
Konkretus uždavinys
Stiprinti kultūros ir darnaus turizmo vaidmenį ekonominės plėtros, socialinės įtraukties ir socialinių inovacijų srityse (ERPF)
  • Finansuojamos projektų veiklos
    Veiklos Nr.Veiklos pavadinimas
    08-001-04-01-01-08-02 Kultūros infrastruktūros objektų pritaikymas įvairių grupių poreikiams
    Daugiau Mažiau
  • Tikslinės grupės
    Kultūros infrastruktūros objektų lankytojai.
    Daugiau Mažiau
  • Galimi pareiškėjai
    Viešieji ir privatūs juridiniai asmenys
    Daugiau Mažiau
  • Galimi partneriai
    Viešieji ir privatūs juridiniai asmenys
    Daugiau Mažiau
  • Finansuojamoji dalis
    Kodas Finansuojamoji dalis
    08-001-04-01-01-08-02 85
    Daugiau Mažiau
  • Finansavimo forma
    Dotacija
    Daugiau Mažiau
  • Reikalavimai projektams
    1. Pagal Aprašą finansuojamų projektų veiklos – kultūros infrastruktūros objekto atnaujinimas esamos kultūros infrastruktūros pagrindu, siekiant gerinti kultūros infrastruktūrą taip, kad būtų sudarytos sąlygos plėsti teikiamas kultūros paslaugas bei įtraukti naujas kultūros paslaugas, didinti jų kokybę, įvairovę, pagal galimybes skatinti interaktyvumą bei prieinamumą, tenkinant šiuolaikinės visuomenės poreikius bei stiprinant socialiai pažeidžiamų visuomenės grupių įsitraukimą į dalyvavimą kultūroje, bei aktualizuojant ir įveiklinant kultūros infrastruktūros objektą (toliau – Objektas) ar jo dalį. Projekto metu turi būti padidintas Objekto ar jo dalies patrauklumas, ekonominis gyvybingumas ir konkurencingumas, prisidedama prie kultūros išteklių prieinamumo ir naudojimosi jais gerinimo, kultūros, sukuriant papildomus (naujus) lankytojų srautus.
    2. Objekte ar jo dalyje, kuriame (kurioje) bus įgyvendintas projektas, finansuojamas pagal Aprašą, kultūros paslaugos po projekto įgyvendinimo turės sudaryti ne mažiau kaip 80 procentų arba laiko arba vietos pajėgumo per metus.
    3. Pagal Aprašą finansuojamos šios projektų veiklos:
    - Objekto ar jo dalies, kuriame (kurioje) bus įgyvendinamas projektas ir po jo įgyvendinimo bus teikiama kultūros paslauga, statybos, tvarkomieji statybos (rekonstravimo, kapitalinio remonto, paprastojo remonto), tvarkybos darbai, kaip tai numatyta Paveldo tvarkybos reglamente PTR 3.08.01:2013 „Tvarkybos darbų rūšys“, patvirtintame Lietuvos Respublikos kultūros ministro 2013 m. rugsėjo 25 d. įsakymu Nr. ĮV-663 „Dėl paveldo tvarkybos reglamento PTR 3.08.01:2013 „Tvarkybos darbų rūšys“ patvirtinimo“;
    - Objekto ar jo dalies, kuriame (kurioje) bus įgyvendinamas projektas ir po jo įgyvendinimo bus teikiama kultūros paslauga, įveiklinimui reikalingos naujos įrangos, naujų baldų įsigijimas, įdiegimas.
    4. Galimi pareiškėjai yra viešieji ir privatūs juridiniai asmenys, kurie yra Objektų savininkai ir (arba) jų valdytojai.
    5. Pareiškėjais negali būti viešieji juridiniai asmenys, kurių savininko ar dalininko teises ir pareigas įgyvendina Lietuvos Respublikos kultūros ministerija (toliau – Ministerija).
    6. Galimi projekto partneriai yra viešieji ir privatūs juridiniai asmenys. Jeigu projektas įgyvendinamas su partneriu, partnerystė projekte turi būti pagrįsta, teikti naudą ir prisidėti prie projekto tikslo įgyvendinimo. Partnerystės sutartis tarp pareiškėjo ir projekto partnerio turi būti sudaryta iki projekto įgyvendinimo plano (toliau – PĮP) pateikimo administruojančiai institucijai dienos. Partnerystės sutartyje turi būti aiškiai išdėstyti šalių įsipareigojimai ir teisės projekto atžvilgiu (nurodytas kiekvienos šalies finansinis ir (arba) dalykinis indėlis į projektą, kiekvienos šalies numatytos vykdyti veiklos, teisės į bendrai sukurtą ar įgytą turtą laikantis finansinės apskaitos principų, projekto rezultatai ir kita), ir šalių atsakomybė, taip pat įsipareigojimai laikytis pagrindinių geros partnerystės praktikos taisyklių:
    - partneris turi būti perskaitęs PĮP ir susipažinęs su savo teisėmis ir pareigomis įgyvendinant PĮP;
    - įgyvendindamas projektą, projekto vykdytojas privalo reguliariai konsultuotis su partneriu ir nuolat jį informuoti apie projekto įgyvendinimo eigą.
    7. Projekto partneriais negali būti viešieji juridiniai asmenys, kurių savininko ar dalininko teises ir pareigas įgyvendina Ministerija.
    8. Pareiškėjai (partneriai) turi būti įsteigti ir registruoti teisės aktų nustatyta tvarka iki PĮP pateikimo dienos, kad galėtų pateikti Aprašo 2.26.16 papunktyje nurodytus dokumentus.
    9. Projekto vykdytojui, po projekto pabaigos, bet ne vėliau kaip 2029 metais įskaitytinai, nepasiekus projekto sutartyje numatyto rezultato rodiklio „Paramą gavusių kultūros ir turizmo objektų lankytojai“, kaip tai numatyta Priemonės stebėsenos rodiklio aprašymo kortelės reikalavimuose, taikomos finansinės korekcijos numatytos Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 171 punkte.
    10. Projektas turi atitikti bendruosius projektų reikalavimus, numatytus Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 2 priede.
    11. Projektas turi atitikti prioritetinius atrankos kriterijus, numatytus Aprašo 9.2 papunktyje.
    12. Projektas turi įgyvendinti matomumo ir informavimo apie projektą priemones pagal Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių VIII skyriaus pirmojo skirsnio reikalavimus.
    13. Projekto veiklos turi būti vykdomos Lietuvos Respublikoje.
    14. Tas pats pareiškėjas gali teikti tik vieną PĮP dėl to paties Objekto ar jo dalies.
    15. Į PĮP turi būti įtrauktos visos išlaidos būtinos projekto įgyvendinimui, kurios numatytos Aprašo 13.8 papunktyje.
    16. Jeigu Objekto ar jo dalies statybos ir (ar) tvarkomieji statybos (rekonstravimo, kapitalinio remonto, paprastojo remonto), ir (ar) tvarkybos darbai, ir (ar) įveiklinimui reikalingos naujos įrangos, naujų baldų įsigijimas, įdiegimas, ir (ar) projekte numatytos paslaugos yra finansuojami kitų finansinių šaltinių lėšomis, tiems patiems darbams, tos pačios įveiklinimui reikalingos naujos įrangos, naujų baldų įsigijimui, įdiegimui, ir (ar) projekte numatytoms paslaugoms negali būti skiriamas finansavimas pagal Aprašą.
    Paaiškėjus, kad tie patys darbai, tos pačios įveiklinimui reikalingos naujos įrangos, naujų baldų įsigijimas, įdiegimas, ir (ar) projekte numatytos paslaugos yra finansuoti kitų finansinių šaltinių lėšomis ir finansavimas yra skirtas pagal Aprašą, teisės aktų nustatyta tvarka bus inicijuotas projektui skirtų lėšų grąžinimas.
    17. Jeigu valstybei ar savivaldybei nuosavybės teise priklausantis Objektas ar jo dalis pareiškėjui perduotas ilgalaikio materialiojo turto nuomos sutarties (toliau – Turto nuomos sutartis) pagrindu, Europos Sąjungos struktūrinių fondų investicijos į šį turtą yra tinkamos tik tuo atveju, kai Objektas ar jo dalis išnuomotas nepažeidžiant Lietuvos Respublikos konkurencijos įstatymo 4 straipsnio nuostatų ir projekto įgyvendinimas nepažeis su valstybe ar savivaldybe sudarytos Turto nuomos sutarties sąlygų bei Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo įstatymo nuostatų.
    18. Administruojanti institucija, siekdama tinkamai įvertinti PĮP, turi teisę kreiptis į pareiškėją dėl papildomų pareiškėjo (partnerio) dokumentų pateikimo.
    19. Dokumentų, teikiamų kartu su PĮP, data turi būti ne vėlesnė negu kvietimo teikti PĮP termino pabaigos data. Jeigu dokumentų, nurodytų Aprašo 2.26.12 ir 2.26.13 papunkčiuose, išdavimo data yra vėlesnė negu kvietimo teikti PĮP termino pabaigos data, PĮP yra atmetamas.
    Daugiau Mažiau
  • Horizontaliųjų principų ir kitų nuostatų reikalavimai
    Horizontaliųjų principų (toliau – HP) reikalavimai:
    1. Projektai turi atitikti reikšmingos žalos nedarymo principą, t. y., projektai turi būti tvarūs aplinkos atžvilgiu ir vykdomi visapusiškai atsižvelgiant į Europos Sąjungos klimato ir aplinkos apsaugos standartus ir prioritetus, kaip tai suprantama pagal 2020 m. birželio 18 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (ES) Nr. 2020/852 dėl sistemos tvariam investavimui palengvinti sukūrimo, kuriuo iš dalies keičiamas Reglamentas (ES) 2019/2088. Reikalavimai projektų atitikčiai šiam principui įvertinti pateikiami Aprašo 1 priede.
    2. Projektas savo veiklomis tiesiogiai prisideda prie šių HP įgyvendinimo:
    - ne mažiau dviejų Universalaus dizaino principų, kaip tai apibrėžta Statybos įstatymo 2 straipsnio 109 dalyje, principų įgyvendinimo;
    - prieinamumo visiems reikalavimo užtikrinimo – turi būti sudarytos prieinamumo galimybės riboto judumo asmenims savarankiškai judėti Objekto teritorijoje, patekti į Objektą, bei judėti jo viduje, jeigu Objekte ar jo dalyje tai nebuvo užtikrinta iki priešprojektiniame laikotarpyje.
    3. Projekto veiklų įgyvendinimo metu turi būti nepažeidžiami HP: lygių galimybių ir nediskriminavimo (dėl lyties, rasės, tautybės, pilietybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, religijos ar įsitikinimų, pažiūrų, amžiaus, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, negalios ar kt.).
    4. Išlaidos Universalių dizaino principų įgyvendinimui PĮP turi būti numatytos atskiru veiksmu.
    5. Jeigu įgyvendinant Universalaus dizaino principus būtų nepanaudotų lėšų, kurios, pabaigus PĮP vertinimą, buvo numatytos Universalaus dizaino principų įgyvendinimui, sutaupytos lėšos turi būti panaudotos projekte papildomoms Universalaus dizaino principų priemonėms įgyvendinti.

    Europos Sąjungos pagrindinių teisių chartijos (toliau – Chartija) reikalavimai:
    1. Projekto įgyvendinimo metu privaloma nepažeisti Chartijos nuostatų.
    2. Projektai turi neprieštarauti Chartijos nuostatoms pagal 2016 m. liepos 23 d. Europos Komisijos pranešimą – Rekomendacijų, kaip užtikrinti, kad būtų laikomasi Europos Sąjungos pagrindinių teisių chartijos nuostatų skirstant Europos struktūrinių ir investicinių fondų (ESI fondų) paramą (2016/C 269/01) (III priedas).
    Daugiau Mažiau
  • Reikalavimai įgyvendinus projektų veiklas
    - Reikalavimai įgyvendinus projektų veiklas numatyti Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių IV skyriaus dešimtajame skirsnyje.
    - Projektų vykdytojai (partneriai) turi užtikrinti, kad 5 metus po projekto finansavimo pabaigos nebus keičiamas veiklos, kuriai buvo skirtos investicijos, pobūdis ir bus užtikrinamas kultūros paslaugų tęstinumas.
    Daugiau Mažiau
  • Projektų įgyvendinimo trukmė
    - Projektų veiklos turi būti baigtos iki 2027 m. gruodžio 31 d.
    - Dėl objektyvių priežasčių, kurių projekto vykdytojas negalėjo numatyti PĮP pateikimo ir vertinimo metu, projekto veiklų įgyvendinimo laikotarpis gali būti pratęstas, tačiau ne ilgiau kaip iki 2028 m. gruodžio 31 d.
    Daugiau Mažiau
  • Reikalavimai valstybės pagalbai

    1. Pagal šį Aprašą gali būti teikiama valstybės pagalba, kaip ji apibrėžta Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 straipsnyje. 

    2. Pagal Aprašą teikiamas finansavimas nėra valstybės pagalba, jeigu investicijos skirtos neekonominei veiklai vykdyti. Skiriamas finansavimas laikomas valstybės pagalba, jeigu pareiškėjas vykdo arba numato vykdyti ekonominę veiklą.

    3. Pareiškėjas PĮP nurodo kokiai veiklai: ekonominei ar neekonominei vykdyti, prašomas finansavimas.

    4. Pareiškėjui nurodžius, kad nenumatyta vykdyti ekonominę veiklą, administruojančioji institucija įvertina ar prašomas skirti finansavimas laikytinas valstybės pagalba, užpildydama Aprašo 2 priedą.  Administruojančiai institucijai nustačius, kad skiriamas finansavimas nėra laikomas valstybės pagalba, Aprašo 8.7 – 8.14 papunkčiai netaikomi. 

    5. Administruojančiai institucijai nustačius, kad projektui skiriamas finansavimas nelaikomas valstybės pagalba, projekto vykdytojai (partneriai) turi užtikrinti, kad Objekte ar jo dalyje, kuriai skirtas finansavimas, nebus vykdoma ekonominė veikla. 

    6. Administruojančiai institucijai nustačius, kad skiriamas finansavimas laikomas valstybės pagalba, taikomos Aprašo 8.7 – 8.14 papunkčių nuostatos ir atliekamas atitikties valstybės pagalbos taisyklėms vertinimas.  

    7. Kai skiriamas finansavimas  yra valstybės pagalba, jis teikiamas kaip investicinė pagalba Reglamento (ES) Nr. 651/2014 53 straipsnio 2 punkto a papunktį nustatytiems tikslams ir veikloms. Pagal Aprašą veiklos pagalba nėra teikiama. Valstybės pagalba teikiama, jei tenkinamos visos Reglamento ES) Nr. 651/2014 I skyriuje nustatytos sąlygas ir specialios šio reglamento III skyriaus 53 straipsnyje nustatytos taikytinos sąlygos. Aprašas nustato valstybės pagalbos kultūros infrastruktūrai teikimo sąlygas, kurios atitinka Reglamento (ES) Nr. 651/2014 nuostatas ir yra suderinamos su vidaus rinka. Pagal Aprašą teikiama pagalba atitinka Reglamento (ES) Nr. 651/2014 6 straipsnio 5 dalies h punktą ir laikoma, kad šiai pagalbai netaikomas skatinamojo poveikio reikalavimas arba, manoma, kad ši pagalba turi skatinamąjį poveikį. Projektų valstybės pagalbos atitikties Reglamento (ES) Nr. 651/2014 nuostatoms vertinimą atlieka administruojanti institucija pildydama Aprašo 3 priedą.

    8. Kai projektui skiriamas finansavimas laikomas valstybės pagalba, pareiškėjas PĮP nurodo, pagal kurią Reglamento (ES) Nr. 651/2014 53 straipsnio dalį nustatomas valstybės pagalbos dydis: Reglamento (ES) Nr. 651/2014 53 straipsnio 6 dalis, arba  Reglamento (ES) Nr. 651/2014 53 straipsnio 8 dalis.

    9. Valstybės pagalba neteikiama:

    - sunkumus patiriančioms įmonėms, kaip apibrėžta Reglamento (ES) Nr. 651/2014  2 straipsnio 18 punkte;

    - ūkio subjektams, kuriems išduotas vykdomasis raštas sumoms išieškoti pagal ankstesnį Europos Komisijos sprendimą, kuriame pagalba skelbiama neteisėta ir nesuderinama su vidaus rinka. Nauja valstybės pagalba negali būti teikiama iki nebus sugrąžinta neteisėta ir nesuderinama su vidaus rinka gauta valstybės pagalba.

    10. Valstybės pagalba, kurios tinkamas finansuoti išlaidas galima nustatyti ir kuriai pagal Reglamento (ES) Nr. 651/2014 53 straipsnį taikoma išimtis, gali būti sumuojama su:

    - bet kokia kita valstybės pagalba, jei tos priemonės yra susijusios su skirtingomis tinkamomis finansuoti išlaidomis, kurias galima nustatyti;

    - bet kokia kita valstybės pagalba, susijusia su tomis pačiomis tinkamomis finansuoti išlaidomis, kurios iš dalies arba visiškai sutampa, tik jeigu taip susumavus neviršijamas didžiausias pagalbos intensyvumas ar pagalbos suma, leistina pagal Reglamento (ES) Nr. 651/2014 53 straipsnį.

    11. Ministerija, priėmus sprendimą finansuoti projektą, per 20 darbo dienų registruoja suteiktos valstybės pagalbos sumą Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registre, vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimo Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“ nuostatomis.

    12. Kai skiriama valstybės pagalbos suma viršija Reglamento (ES) Nr. 651/2014 9 straipsnio 1 dalies c punkte nustatytas ribas, Ministerija informaciją apie skirtą pagalbą per šešis mėnesius nuo pagalbos suteikimo dienos pateikia į Europos Komisijos Valstybės pagalbos skaidrumo svetainę.

    13. Priemonės įgyvendinimą administruojančios institucijos privalo 10 metų nuo paskutinės pagalbos pagal schemą suteikimo dienos saugoti visus duomenis ir dokumentus, susijusius su projektais, jų atitiktimi bei finansavimu.

    14. Išlaidų tinkamumo reikalavimai nurodyti Aprašo 13 punkte.

    Daugiau Mažiau
  • Projektų bendrieji atrankos kriterijai
    Projektų bendrieji atrankos kriterijai nurodyti Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 2 priede. https://esinvesticijos.lt/dokumentai/projektu-bendruju-atrankos-kriteriju-sarasas-ir-ju-vertinimo-metodika-3
    Daugiau Mažiau
  • Projektų specialieji ir prioritetiniai atrankos kriterijai
    Netaikoma.
    Daugiau Mažiau
  • Projekto prioritetinių atrankos kriterijų duomenys
    Numeris Pavadinimas Maksimalus galimas surinkti balas Didžiausias galimas kriterijaus balas Svorio koeficientas Minimalus privalomas surinkti balas
    1 Projektui skiriamo finansavimo efektyvumas kultūros infrastruktūros objekte 40,00 40 1,00
    2 Pareiškėjo prisidėjimas didesniu nuosavu indėliu 30,00 30 1,00
    3 Įgyvendinamų Universalaus dizaino principų skaičius 15,00 25 0,60
    4 Universalaus dizaino principų įgyvendinimui skiriamas procentinės išlaidų dalies dydis 10,00 25 0,40
    5 Kultūros infrastruktūros objekto pobūdis 5,00 5 1,00
    Maksimali galima balų suma: 100,00 Minimali privaloma surinkti balų suma: 40
    Daugiau Mažiau
  • Reikalavimai
    - Projekto išlaidos turi atitikti Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių VII skyriuje nustatytus projekto išlaidoms taikomus reikalavimus bei Reglamento (ES) Nr. 651/2014 53 straipsnio 4 dalyje nustatytus reikalavimus (Reglamento (ES) Nr. 651/2014 nuostatos taikomos, kai skiriamas finansavimas yra valstybės pagalba).
    - Pareiškėjas ir (arba) partneris savo iniciatyva ir savo ir (arba) kitų šaltinių lėšomis gali prisidėti prie projekto įgyvendinimo didesne, nei reikalaujama suma.
    - Būtinos, bet netinkamos finansuoti projekto išlaidos, taip pat projekto išlaidų dalis, kurios nepadengia projektui skiriamo finansavimo lėšos, turi būti finansuojamos iš projekto vykdytojo ir (ar) partnerio (-ių) lėšų.
    - Jeigu tik dalis patiriamų išlaidų yra susijusi su projektu, ši dalis privalo būti aiškiai ir argumentuotai nustatyta kaip faktinis dydis arba taikant pro rata (proporcingo išlaidų priskyrimo) principą. Norėdamas taikyti pro rata principą, pareiškėjas ar projekto vykdytojas arba partneris turi administruojančiai institucijai pateikti išlaidų pro rata metodiką ir nurodyti, kad netinkamų finansuoti išlaidų dalis bus apmokėta kitomis nei projektui skirto finansavimo lėšomis.
    - Kultūros paveldo objektų taikomųjų tyrimų išlaidos negali viršyti dydžių, nustatytų Paveldo tvarkybos reglamento PTR 4.01.26:2007 „Nekilnojamojo kultūros paveldo tvarkybos darbų skaičiuojamųjų kainų nustatymo rekomendacijos“, patvirtinto Lietuvos Respublikos kultūros ministro 2007 m. rugpjūčio 8 d. įsakymu Nr. ĮV-527 „Dėl Paveldo tvarkybos reglamento PTR 4.01.26:2007 „Nekilnojamojo kultūros paveldo paveldotvarkos darbų skaičiuojamųjų kainų nustatymo rekomendacijos“ patvirtinimo“, 2 priede.
    - Kryžminis finansavimas netaikomas.
    - Projektui finansuoti gali būti mokamas avansas vadovaujantis Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių IV skirsnio poskirsnio „Avanso mokėjimo sąlygos“ nuostatomis. Jeigu skiriamas finansavimas laikomas valstybės pagalba, taikomos Reglamento (ES) Nr. 651/2014 7 straipsnio 3 dalies nuostatos.

    Projekto išlaidų tinkamumo finansuoti lentelė:

    13.1. Projekto išlaidos turi atitikti Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių VII skyriuje nustatytus projekto išlaidoms taikomus reikalavimus bei Reglamento (ES) Nr. 651/2014 53 straipsnio 4 dalyje nustatytus reikalavimus (Reglamento (ES) Nr. 651/2014 nuostatos taikomos, kai skiriamas finansavimas yra valstybės pagalba).
    13.2. Pareiškėjas ir (arba) partneris savo iniciatyva ir savo ir (arba) kitų šaltinių lėšomis gali prisidėti prie projekto įgyvendinimo didesne, nei reikalaujama suma.
    13.3. Būtinos, bet netinkamos finansuoti projekto išlaidos, taip pat projekto išlaidų dalis, kurios nepadengia projektui skiriamo finansavimo lėšos, turi būti finansuojamos iš projekto vykdytojo ir (ar) partnerio (-ių) lėšų.
    13.4. Jeigu tik dalis patiriamų išlaidų yra susijusi su projektu, ši dalis privalo būti aiškiai ir argumentuotai nustatyta kaip faktinis dydis arba taikant pro rata (proporcingo išlaidų priskyrimo) principą. Norėdamas taikyti pro rata principą, pareiškėjas ar projekto vykdytojas arba partneris turi administruojančiai institucijai pateikti išlaidų pro rata metodiką ir nurodyti, kad netinkamų finansuoti išlaidų dalis bus apmokėta kitomis nei projektui skirto finansavimo lėšomis.
    13.5. Kultūros paveldo objektų taikomųjų tyrimų išlaidos negali viršyti dydžių, nustatytų Paveldo tvarkybos reglamento PTR 4.01.26:2007 „Nekilnojamojo kultūros paveldo tvarkybos darbų skaičiuojamųjų kainų nustatymo rekomendacijos“, patvirtinto Lietuvos Respublikos kultūros ministro 2007 m. rugpjūčio 8 d. įsakymu Nr. ĮV-527 „Dėl Paveldo tvarkybos reglamento PTR 4.01.26:2007 „Nekilnojamojo kultūros paveldo paveldotvarkos darbų skaičiuojamųjų kainų nustatymo rekomendacijos“ patvirtinimo“, 2 priede.
    13.6. Kryžminis finansavimas netaikomas.
    13.7. Projektui finansuoti gali būti mokamas avansas vadovaujantis Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių IV skirsnio poskirsnio „Avanso mokėjimo sąlygos“ nuostatomis. Jeigu skiriamas finansavimas laikomas valstybės pagalba, taikomos Reglamento (ES) Nr. 651/2014 7 straipsnio 3 dalies nuostatos.
    13.8. Projekto išlaidų tinkamumo finansuoti lentelė:

    Išlaidų kategorijos Nr.: 1.
    Išlaidų kategorijos pavadinimas: Žemė.
    Reikalavimai ir paaiškinimai: Netinkama finansuoti.

    Išlaidų kategorijos Nr.: 2.
    Išlaidų kategorijos pavadinimas: Nekilnojamasis turtas.
    Reikalavimai ir paaiškinimai: Netinkama finansuoti.

    Išlaidų kategorijos Nr.: 3.
    Išlaidų kategorijos pavadinimas: Statyba, rekonstravimas, remontas ir kiti darbai.
    Reikalavimai ir paaiškinimai: Tinkamomis finansuoti išlaidomis laikomos:

    - kultūros paskirties pastatų, patalpų statybos ir (ar) tvarkybos išlaidos:
    • projektavimo paslaugų ir projekto ekspertizių atlikimo;
    • statybos ir (ar) tvarkomųjų statybos darbų – paprastojo remonto, kapitalinio remonto, rekonstravimo;
    • tvarkybos darbų – remonto, avarijos grėsmės pašalinimo, konservavimo, restauravimo (pagal Paveldo tvarkybos reglamentą PTR 3.08.01:2013 „Tvarkybos darbų rūšys“, patvirtintą Lietuvos Respublikos kultūros ministro 2013 m. rugsėjo 25 d. įsakymu Nr. ĮV-663 „Dėl paveldo tvarkybos reglamento PTR 3.08.01:2013 „Tvarkybos darbų rūšys“ patvirtinimo“) atlikimo.

    - statybos ir (ar) tvarkomiesiems statybos ir (ar) tvarkybos darbams atlikti būtinos inžinerinės paslaugos (inžineriniai tyrimai, projekto vykdymo priežiūra, statinio statybos techninė priežiūra, nekilnojamojo kultūros paveldo objektų taikomųjų tyrimų atlikimo ir kt.), numatytos Statybos įstatyme ir Nekilnojamojo kultūros paveldo apsaugos įstatyme;

    - aplinkos (žemės sklypo, priklausančio pareiškėjui nuosavybės teise arba jo valdomam (patikėjimo teise, nuoma ar panauda)) tvarkymo išlaidos, kurios būtinos Objekto ar jo dalies įveiklinimui bei naujų ir esamų inžinerinių statinių, statybos išlaidos, kurios būtinos Objekto ar jo dalies funkcionalumui ir tinkamam naudojimui užtikrinti, gali sudaryti iki 15 procentų nuo rangos darbų skaičiuojamosios kainos vertės.

    Netinkamomis finansuoti išlaidomis laikomos:

    - naujų pastatų statybos išlaidos;

    - naujų ir esamų inžinerinių statinių statybos išlaidos, išskyrus išlaidas, kurios būtinos Objekto ar jo dalies funkcionalumui ir tinkamo naudojimo užtikrinimui;

    - naujų pastato aukštų, rūsių ar priestatų statybos išlaidos;

    - fiziškai neišlikusių kultūros paveldo objekto ar jo dalies (pastatų) atkūrimo išlaidos arba kultūros paveldo objekto ar jo dalies (pastatų), kai yra išlikę tik pastato fragmentai ar liekanos, atkūrimo išlaidos;

    - išlaidos, kurios skirtos kultūros paveldo statinio (jo dalių) užkonservavimui, kai nustojama juo naudotis arba uždraudžiami jame vykdomi darbai;

    - įgyvendinant projektą naudojamo ilgalaikio turto nusidėvėjimo (amortizacijos) sąnaudos;

    - užsakovo rezervas.

    Išlaidų kategorijos Nr.: 4.
    Išlaidų kategorijos pavadinimas: Įranga, įrenginiai ir kitas turtas.
    Reikalavimai ir paaiškinimai: Tinkamomis finansuoti išlaidomis laikomos:

    - objekto įveiklinimui reikalingos naujos įrangos įsigijimas ir įdiegimas bei naujų baldų įsigijimas (įskaitant ekspozicijos, interjero projekto parengimo išlaidas).

    Netinkamomis finansuoti išlaidomis laikomos:

    - baldų ir įrangos restauravimo išlaidos;

    - transporto priemonių pirkimo, lizingo (finansinės nuomos), eksploatavimo ir susijusios išlaidos.

    Išlaidų kategorijos Nr.: 5.
    Išlaidų kategorijos pavadinimas: Projekto vykdymas.
    Reikalavimai ir paaiškinimai: Netinkama finansuoti.

    Išlaidų kategorijos Nr.: 6.
    Išlaidų kategorijos pavadinimas: Informavimas apie projektą.
    Reikalavimai ir paaiškinimai: Projektui taikomi supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiai.
    Finansuojamos išlaidos, skirtos tik privalomiems informavimo apie projektą veiksmams.

    Išlaidų kategorijos Nr.: 7.
    Išlaidų kategorijos pavadinimas: Netiesioginės išlaidos ir kitos išlaidos pagal fiksuotąją projekto išlaidų normą.
    Reikalavimai ir paaiškinimai: Projektui taikoma fiksuotoji projekto išlaidų norma.
    Daugiau Mažiau
  • ES fondų lėšos
    8 500 000,00 €
    Daugiau Mažiau
  • ES fondas
    Europos regioninės plėtros fondas
    Daugiau Mažiau
  • Taikomi supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiai
    Kultūros infrastruktūros objektų pritaikymas įvairių grupių poreikiams:
    KodasVersijaPavadinimasDydisMatavimo vnt.Papildoma informacija
    FN-001-01 01 Iki 7 proc. netiesioginių išlaidų fiksuotoji norma 7,0000 % https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/?uri=CELEX%3A32021R1060
    FS-001-03 02 Įgyvendintų privalomų matomumo ir informavimo priemonių apie ES fondų investicijų veiklas fiksuotoji suma, antrojo rinkino FS be PVM 1342,5700 EUR https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/fs-01-01-fs-01-04-viesinimo-fs
    FS-001-01 02 Įgyvendintų privalomų matomumo ir informavimo priemonių apie ES fondų investicijų veiklas fiksuotoji suma, pirmojo rinkino FS be PVM 18,5000 EUR https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/fs-01-01-fs-01-04-viesinimo-fs
    FS-001-04 02 Įgyvendintų privalomų matomumo ir informavimo priemonių apie ES fondų investicijų veiklas fiksuotoji suma, antrojo rinkino FS su PVM 1624,5100 EUR https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/fs-01-01-fs-01-04-viesinimo-fs
    FS-001-02 02 Įgyvendintų privalomų matomumo ir informavimo priemonių apie ES fondų investicijų veiklas fiksuotoji suma, pirmojo rinkino FS su PVM 22,3900 EUR https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/fs-01-01-fs-01-04-viesinimo-fs
    Daugiau Mažiau
  • Nuosavo įnašo dydis
    1 500 000,00 €
    Daugiau Mažiau
  • Teikimo tvarka
    Parengtas PĮP (su visais privalomais priedais) teikiamas per 2021-2027 m. Duomenų mainų svetainę (toliau – DMS) adresu https://dms.investis.lt. Esant DMS funkcinių galimybių neužtikrinimui – užpildyta ir kvalifikuotu elektroniniu parašu pasirašyta Projekto įgyvendinimo plano forma (word formatu) su reikiamais priedais teikiama el. paštu info@cpva.lt
    Daugiau Mažiau
  • Kartu su PĮP teikiama
    3 priedas: Informacija apie projektui taikomus aplinkosaugos reikalavimus 5 priedas: Investicijų projektas kartu su investicijų skaičiuokle 9 priedas: Deklaracija dėl išnuomoto valstybei ar savivaldybei priklausančio turto, į kurį planuojamos Europos Sąjungos struktūrinių fondų investicijos (Aprašo 4 priedas) 10 priedas: Deklaracija, kad projekte numatytos įgyvendinti veiklos, finansuojamos pagal Aprašą, nėra ir nebus finansuojamos iš kitų finansavimo šaltinių (Aprašo 6 priedas). 11 priedas: Projekto biudžeto lentelė (Aprašo 5 priedas). 12 priedas: Pareiškėjo (partnerio) įsipareigojimo dėl atitikties reikšmingos žalos nedarymo horizontaliajam principui vertinimo reikalavimų aprašo reikalavimams deklaracija (Aprašo 7 priedas). 13 priedas: Informacija apie Universalaus dizaino principų įgyvendinimą (Aprašo 8 priedas).
    Daugiau Mažiau
  • Apskritis
    Netaikoma
    Daugiau Mažiau
  • Siekiami stebėsenos rodikliai
    Kultūros infrastruktūros objektų pritaikymas įvairių grupių poreikiams:
    PavadinimasKodasMatavimo vntMinimali siektina reikšmė projektai
    Paramą gavusių kultūros ir turizmo objektų skaičius P.B.2.0077 kultūros ir turizmo objektai 12,00
    Paramą gavusių kultūros ir turizmo objektų lankytojai R.B.2.2077 lankytojai per metus 266507,00
    Daugiau Mažiau
  • Kita informacija

    SVARBU! Šiuo metu Duomenų mainų svetainėje (DMS) nėra galimybės kartu su PĮP pateikti 5 priedo „Investicijų projektas kartu su investicijų skaičiuokle“ skaičiuoklės. 

    Kai skaičiuoklė turi būti teikiama kartu su PĮP, prašome skaičiuoklę pateikti el. paštu info@cpva.lt per 3 d. d. nuo PĮP pateikimo per DMS, pridedant kopiją (Cc) r.cukuraite@cpva.lt. El. laiške privaloma nurodyti kvietimo numerį

    Daugiau Mažiau
  • Kontaktiniai asmenys
    Vardas Pavardė Institucija Pareigos Telefonas El. paštas
    Rūta Cukuraitė Centrinė projektų valdymo agentūra Vyresnysis projektų vadovas 37065803537 r.cukuraite@cpva.lt
    Svetlana Morozova Centrinė projektų valdymo agentūra Skyriaus vadovo pavaduotojas 37065394910 s.morozova@cpva.lt
    Daugiau Mažiau