Teikiama nuo
2024-06-20 08:00
Teikiama iki
2024-07-22 17:00 Pasibaigęs
Kvietimo finansavimo suma
1 700 000,00 €
Pareiškėjo tipas
Privatus sektorius
Projektų atrankos būdas
Konkursas
Didžiausia galima skirti finansavimo suma projektui
0,00 €
Regionas
Netaikoma
Atsakinga institucija
Lietuvos Respublikos energetikos ministerija
Administruojanti institucija
Centrinė projektų valdymo agentūra
Programa
Naujos kartos Lietuva
Komponentas
Žalioji Lietuvos transformacija
Priemonė (reforma ar investicija)
Judame neteršdami aplinkos
  • Finansuojamos projektų veiklos
    Veiklos Nr.Veiklos pavadinimas
    03-001-06-03-03-03-01 Skystųjų antros kartos biodegalų gamybos pajėgumų sukūrimas
    Daugiau Mažiau
  • Tikslinės grupės
    Juridiniai asmenys, gaminantys arba ketinantys gaminti skystuosius antros kartos biodegalus.
    Daugiau Mažiau
  • Galimi pareiškėjai
    MĮ (labai mažos įmonės), MVĮ (mažos ir vidutinės įmonės), DĮ (didelės įmonės)
    Daugiau Mažiau
  • Finansuojamoji dalis
    Kodas Finansuojamoji dalis
    03-001-06-03-03-03-01 45 proc. kai nėra labai maža arba maža įmonė; 50 proc. kai yra pareiškėjas labai maža arba maža
    Daugiau Mažiau
  • Finansavimo forma
    Dotacija
    Daugiau Mažiau
  • Reikalavimai projektams
    1. Pagal Aprašą remiama veikla – Skystųjų antros kartos biodegalų gamybos pajėgumų sukūrimas.
    2. Projektų atrankos būdas – konkursas. Projektai turi atitikti bendruosius projektų atrankos kriterijus, kurių sąrašas ir vertinimo metodika nustatyti Taisyklių 2 priede, ir specialiuosius atrankos kriterijus. Jei projektas neatitinka bent vieno iš bendrųjų projektų atrankos kriterijų arba specialiųjų projektų atrankos kriterijų – projekto įgyvendinimo planas (toliau – PĮP) atmetamas.
    3. Projektų atranka vykdoma vadovaujantis prioritetiniais projektų atrankos kriterijais, nurodytais Aprašo 9 punkte. Už atitiktį prioritetiniams projektų atrankos kriterijams projektams skiriami balai.
    4. Maksimalus galimas balų skaičius pagal kiekvieną kriterijų nurodytas Aprašo 9 punkte.
    5. Galimi pareiškėjai – labai mažos, mažos, vidutinės ir didelės įmonės (juridiniai asmenys).
    6. Pareiškėju gali būti įmonė, registruota ne trumpiau kaip vienerius metus, kurios vidutinės metinės pajamos per pastaruosius 3 finansinius metus arba per laikotarpį nuo įmonės įregistravimo dienos (jeigu įmonė vykdė veiklą mažiau nei 3 finansinius metus) yra ne mažesnės kaip 300 000 Eur (trys šimtai tūkstančių eurų).
    7. Projekte partneriai negalimi.
    8. Pagal Aprašą teikiamų projektų veiklų įgyvendinimas turi būti baigtas iki 2025 m. gruodžio 31 d.
    9. Projektais turi būti siekiamas įgyvendinti priemonės produkto rodiklis – pagaminti 2,5 ktne skystųjų antros kartos biodegalų nuo 2026 metų sausio 1 d. iki 2026 m. birželio 30 d.
    10. Pagal Aprašą projektams įgyvendinti skiriama iki 1 700 000 Eur (vieno milijono septynių šimtų tūkstančių eurų) EGADP lėšų.
    11. Ne vėliau kaip per 2 mėn. nuo Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ projekto sutarties (toliau – projekto sutartis) pasirašymo dienos vadovaujantis Lietuvos Respublikos planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymu, pareiškėjas turi atlikti ir pateikti administruojančiajai institucijai poveikio aplinkai vertinimą ir atrankos procedūrą bei pateikti už šių dokumentų išdavimą atsakingos institucijos išduotus dokumentus, patvirtinančius nurodytų procedūrų atlikimą (jeigu taikoma) arba pagrindimą, kodėl nurodytos procedūros netaikomos.
    12. Ne vėliau kaip per 2 mėn. nuo projekto sutarties pasirašymo dienos vadovaujantis Planų ar programų ir planuojamos ūkinės veiklos įgyvendinimo poveikio įsteigtoms ar potencialioms „Natura 2000“ teritorijoms reikšmingumo nustatymo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2006 m. gegužės 22 d. įsakymu Nr. D1-255 „Dėl Planų ar programų ir planuojamos ūkinės veiklos įgyvendinimo poveikio įsteigtoms ar potencialioms „Natura 2000“ teritorijoms reikšmingumo nustatymo tvarkos aprašo patvirtinimo“, nuostatomis atliktas ir pateiktas administruojančiajai institucijai „Natura 2000“ teritorijų reikšmingumo nustatymas (jeigu taikoma) arba pagrindimas, kodėl nurodytos procedūros netaikomos.
    13. Skystųjų biodegalų gamybai turi būti naudojamos žaliavos, nurodytos Metodikos 17 ir 18 punktuose. Pagaminti skystieji biodegalai turi atitikti Atsinaujinančių išteklių energetikos įstatymo 38 straipsnyje nustatytus biodegalų ir skystųjų bioproduktų tvarumo ir išmetamųjų šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekio sumažėjimo kriterijus.
    14. Ne vėliau kaip per 2 mėn. po projekto įgyvendinimo administruojančiajai institucijai privalo būti pateiktas sertifikatas, patvirtinantis, kad pareiškėjas yra sertifikuotas pagal vieną iš Europos Komisijos pagal Direktyvos 30 straipsnio 4 dalį pripažintų savanoriškų schemų. Administruojančiajai institucijai paprašius pareiškėjas turi būti pasiruošęs įrodyti gaminamų biodegalų atitiktį tvarumo ir išmetamųjų šiltnamio efektą sukeliančių dujų sumažėjimo kriterijams, įtvirtintiems Atsinaujinančių išteklių energetikos įstatyme.
    15. Viename projekte nuo 2026 m. sausio 1 d. iki 2026 m. birželio 30 d. turi būti pagaminama ne mažiau kaip 1,47 tne antros kartos biodegalų skaičiuojant kiekvienam tūkstančiui eurų gautos subsidijos.
    Daugiau Mažiau
  • Horizontaliųjų principų ir kitų nuostatų reikalavimai
    • Horizontaliųjų principų (toliau – HP) reikalavimai.
    Projekto veiklos tiesiogiai prisideda prie klimato kaitos švelninimo tikslų ir 2021–2030 metų nacionaliniame pažangos plane numatyto darnaus vystymosi horizontaliojo principo, nes dėl biodegalų naudojimo yra mažinamos šiltnamio efektą sukeliančių dujų emisijos. Projektų veiklos taip pat atitinka reikšmingos žalos nedarymo principą, kurio vertinimas pateikiamas Aprašo 1 priede.
    • Europos Sąjungos pagrindinių teisių chartijos (toliau – Chartija) reikalavimai.
    Neutralus. Veikla nepažeidžia Chartijos pagrindinių teisių: orumo; asmenų, privataus ir šeimos gyvenimo, sąžinės ir saviraiškos laisvės; asmens duomenų; prieglobsčio ir apsaugos perkėlimo, išsiuntimo ar išdavimo atvejų; teisių į nuosavybę ir teisių užsiimti verslu; lyčių lygybės, vienodo požiūrio ir lygių galimybių, nediskriminavimo ir neįgaliųjų teisių; vaiko teisių; gero administravimo, veiksmingo teisinės gynybos, teisingumo; solidarumo ir darbuotojų teisių; aplinkos apsaugos.
    Daugiau Mažiau
  • Reikalavimai įgyvendinus projektų veiklas
    1. Investicijų tęstinumas turi būti užtikrintas 5 metus po projekto finansavimo pabaigos. Visą investicijų tęstinumo laikotarpį, projekto vykdytojai:
    1.1. negali pakeisti infrastruktūros objekto nuosavybės teisių, jei dėl to projekto vykdytojas įgytų nederamą pranašumą;
    1.2. negali iš esmės pakeisti veiklos, kuriai buvo skirtos investicijos, pobūdžio, tikslų arba vykdymo sąlygų, jei tai pakenktų projekto tikslams.
    2. Jeigu projekto vykdytojas nesilaiko investicijų tęstinumo reikalavimų, nustatytų Aprašo 11.1 papunktyje, jis turi grąžinti projektui finansuoti išmokėtų
    lėšų sumą, proporcingą reikalavimo nesilaikymo laikotarpiui.
    3. 5 metus po projekto finansavimo pabaigos projekto vykdytojas administruojančiajai institucijai turi teikti ataskaitas apie kiekvienais kalendoriniais metais projekto lėšomis įrengtuose gamybos įrenginiuose pagamintą skystųjų antros kartos biodegalų kiekį, kartu pateikiant pirminius pagrindžiančius dokumentus (biodegalų tvarumo sertifikatų kopijas).
    Daugiau Mažiau
  • Projektų įgyvendinimo trukmė
    2025 m. gruodžio 31 d.
    Daugiau Mažiau
  • Reikalavimai valstybės pagalbai

    1. Pagal Aprašą projekto veiklų finansavimas yra valstybės pagalba, kaip ji apibrėžta Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo (OL 2010 C 83, p. 47) 107 straipsnyje. Finansavimas, skiriamas kaip valstybės pagalba projektams yra investicinė pagalba, kuri teikiama pagal Bendrojo bendrosios išimties reglamento 41 straipsnio 2 dalį, atsižvelgiant į I skyriaus nuostatas bei 1 straipsnio 2–6 dalyse nustatytus apribojimus. Aprašas nustato valstybės pagalbos energetikos infrastruktūrai teikimo sąlygas, kurios atitinka Bendrojo bendrosios išimties reglamento nuostatas ir yra suderinamos su vidaus rinka. Projektų valstybės pagalbos atitikties Bendrojo bendrosios išimties reglamento 41 straipsnio nuostatoms vertinimą atlieka administruojanti institucija pagal Aprašo 2 priede nurodytus vertinimo kriterijus.

    2. Valstybės pagalba neteikiama:

    2.1. jeigu pareiškėjas ir (arba) ūkio subjektas, kuriam priklauso pareiškėjas, yra priskiriami sunkumų patiriančioms įmonėms, kaip apibrėžta Bendrojo bendrosios išimties reglamento 2 straipsnio 18 punkte. Ūkio subjektu laikomas pareiškėjas ir visos su juo pagal Bendrojo bendrosios išimties reglamento I priedo 3 straipsnio 3 dalį susijusios įmonės.

    2.2. ūkio subjektams, kuriems išduotas vykdomasis raštas sumoms išieškoti pagal ankstesnį Komisijos sprendimą, kuriame Lietuvos Respublikoje suteikta pagalba skelbiama neteisėta ir nesuderinama su vidaus rinka. Nauja valstybės pagalba negali būti teikiama iki nebus sugrąžinta neteisėta ir nesuderinama su vidaus rinka gauta valstybės pagalba;

    2.3. ūkio subjektams, patenkantiems į Bendrojo bendrosios išimties reglamento 1 straipsnio 3 dalies taikymo sritį;

    2.4. Jei ji neturi skatinamojo poveikio, nustatyto Bendrojo bendrosios išimties reglamento 6 straipsnyje. Laikoma, kad pagalba turi skatinamąjį poveikį, jei, prieš pradėdamas vykdyti su projektu ar veikla susijusius darbus, gavėjas atitinkamai valstybei narei pateikia rašytinę paraišką gauti pagalbą.

    3. Valstybės pagalba, kurios tinkamas finansuoti išlaidas galima nustatyti ir kuriai pagal Bendrąjį bendrosios išimties reglamentą taikoma išimtis, gali būti sumuojama su:

    3.1. bet kokia kita valstybės pagalba, jei tos veiklos yra susijusios su skirtingomis tinkamomis finansuoti išlaidomis, kurias galima nustatyti;

    3.2. bet kokia kita valstybės pagalba, susijusi su tomis pačiomis tinkamomis finansuoti išlaidomis, kurios iš dalies arba visiškai sutampa, tik jeigu taip susumavus, didžiausia pagalbos suma neviršija Bendrojo bendrosios išimties reglamento 4 straipsnio s punkte nustatytos pagalbos ribos (30 mln. eurų vienos įmonės vienam investiciniam projektui), o didžiausias pagalbos intensyvumas neviršija Bendrojo bendrosios išimties reglamento 41 straipsnio 7 dalyje nustatyto pagalbos intensyvumo (45 % tinkamų finansuoti išlaidų investicijoms į atsinaujinančiųjų energijos išteklių gamybą).

    4. Valstybės pagalba, kuriai pagal Bendrąjį bendrosios išimties reglamentą taikoma išimtis, nesumuojama su jokia de minimis pagalba, susijusia su tomis pačiomis tinkamomis finansuoti išlaidomis, jei susumavus būtų viršytas pagalbos intensyvumas, kaip nustatyta Bendrojo bendrosios išimties reglamento 8 straipsnio 5 dalyje.

    5. Administruojančioji institucija PĮP vertinimo metu patikrina pareiškėjo teisę gauti valstybės pagalbą pagal Bendrąjį bendrosios išimties reglamentą, o Energetikos ministerijai priėmus sprendimą finansuoti projektą, per 20 darbo dienų Energetikos ministerija registruoja suteiktos valstybės pagalbos sumą Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registre, kurio nuostatai patvirtinti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“.

    6. Užtikrinti dokumentų saugojimą 10 finansinių metų nuo datos, kada paskutinį kartą pagal schemą buvo suteikta individuali pagalba, kaip nustatyta Bendrojo bendrosios išimties reglamento 12 straipsnyje. Už šio reikalavimo įgyvendinimą atsakinga administruojančioji institucija.

    7. Tais atvejais, kai skiriama pagalbos suma viršija Bendrojo bendrosios išimties reglamento 9 straipsnio 1 dalies c punkte nustatytas ribas, informacija apie skirtą pagalbą (apie kiekvieną skirtą individualios pagalbos sumą, viršijančią 100 000  eurų, arba, jeigu pagalba yra susijusi su finansiniais produktais, remiamais „InvestEU“ fondo lėšomis pagal 16 skirsnį, apie kiekvieną skirtą individualios pagalbos sumą, viršijančią 500 000 eurų, arba, jeigu pagalbos gavėjas vykdo veiklą pirminės žemės ūkio produktų gamybos srityje arba žuvininkystės ir akvakultūros sektoriuje, išskyrus pagalbos gavėjus, kuriems taikomas 2a skirsnis, – apie kiekvieną skirtą individualios pagalbos sumą, viršijančią 10 000  eurų), per šešis mėnesius nuo pagalbos suteikimo dienos turi būti pateikta į Europos Komisijos Valstybės pagalbos skaidrumo svetainę. Už šio reikalavimo įgyvendinimą atsakinga Energetikos ministerija.

    8. Užtikrinti, kad įgyvendinant valstybės pagalbos schemą, kuriai taikoma išimtis pagal Bendrąjį bendrosios išimties reglamentą, vadovaujantis šio reglamento 11 straipsnyje nustatyta tvarka, Europos Komisijai turi būti perduodama informacijos apie tokią pagalbą santrauka pagal Bendrojo benrosios išimties reglamento II priede pateiktą standartinę formą. Užpildyta forma Europos Komisijai perduodama per Konkurencijos tarybą. Už šio reikalavimo įgyvendinimą atsakinga Energetikos ministerija. 

    9. Bendrojo bendrosios išimties reglamento specialiosios III skyriaus sąlygos nustatytos 41 straipsnyje:

    9.1.  Pagalba teikiama, jei yra tenkinamos Bendrojo bendrosios išimties reglamento  41 straipsnyje ir I skyriuje nustatytos sąlygos.

    9.2.  Investicinė pagalba teikiama naujiems arba atnaujintiems įrenginiams. Pagalbos suma nepriklauso nuo pagaminamos energijos kiekio.

    Daugiau Mažiau
  • Projektų bendrieji atrankos kriterijai
    Projektų bendrieji atrankos kriterijai nurodyti Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 2 priede. https://esinvesticijos.lt/dokumentai/projektu-bendruju-atrankos-kriteriju-sarasas-ir-ju-vertinimo-metodika-3
    Daugiau Mažiau
  • Projektų specialieji ir prioritetiniai atrankos kriterijai
    Vertinama, ar PĮP pateikimo metu pareiškėjai (labai mažos, mažos, vidutinės ir didelės įmonės (juridiniai asmenys) turi pakankamai patirties, t. y. įmonė (juridinis asmuo) yra registruota ne trumpiau kaip vienerius metus.
    Taip pat vertinamos pareiškėjo vidutinės metinės pajamos, kurios per pastaruosius 3 finansinius metus arba per laikotarpį nuo įmonės įregistravimo dienos (jeigu įmonė vykdė veiklą mažiau nei 3 finansinius metus) turi būti ne mažesnės kaip 300 000 Eur
    Vidutinės metinės pajamos – finansinių metų pardavimo pajamos, nurodytos pelno (nuostolių) ataskaitoje arba jai prilygintoje finansinėje ataskaitoje. Jei įmonė vykdo veiklą mažiau nei 3 metus ir (arba) pateikta bent viena pelno (nuostolių) ataskaita ne už visus finansinius metus, atliekamas perskaičiavimas pagal žemiau nustatytą formulę:
    Vidutinės metinės pardavimų pajamos=(veiklos vykdymo laikotarpiu gautų pajamų suma/veiklos vykdymo laikotarpis mėnesiais)*12
    Daugiau Mažiau
  • Kvietimo projekto prioritetinių atrankos kriterijų duomenys
    Numeris Pavadinimas Maksimalus galimas surinkti balas Didžiausias galimas kriterijaus balas Svorio koeficientas Minimalus privalomas surinkti balas
    1 Investicijų efektyvumas gaminant antros kartos biodegalus 100,00 5 20,00
    Maksimali galima balų suma: 100,00 Minimali privaloma surinkti balų suma: 20
    Daugiau Mažiau
  • Reikalavimai
    Projekto išlaidos turi atitikti Taisyklėse išdėstytus projekto išlaidoms taikomus reikalavimus.
    Netinkamos finansuoti išlaidos:
    1. Projekto išlaidos turi atitikti Taisyklėse išdėstytus projekto išlaidoms taikomus reikalavimus.
    2. Netinkamos finansuoti išlaidos:
    2.1. Pridėtinės vertės mokestis;
    2.2. įgyvendinant projektą naudojamo ilgalaikio turto nusidėvėjimo (amortizacijos) sąnaudos;
    2.3. transporto priemonių pirkimo išlaidos, lizingo (finansinės nuomos), eksploatavimo ir susijusios išlaidos;
    2.4. žemės pirkimo ir (ar) nuomos išlaidos;
    2.5. projektą vykdančių ir (ar) projekto veiklose dalyvaujančių asmenų komandiruočių ir kelionių išlaidos;
    2.6. netiesioginės išlaidos;
    2.7. biodegalų gamybai naudojamų žaliavų įsigijimo, tvarkymo, transportavimo išlaidos;
    2.8. poveikio aplinkai vertinimo procedūrų atlikimo išlaidos;
    2.9. projekto įgyvendinimui reikalingų leidimų išdavimo išlaidos;
    2.10. privalomų matomumo ir informavimo priemonių apie ES fondų investicijų veiklas išlaidos;
    2.11. projekto vykdytojo nepiniginis įnašas;
    2.12. projektą vykdančių asmenų darbo užmokesčio išlaidos.
    • Projekto tinkamų finansuoti išlaidų dalis, kurios nepadengia projektui skiriamo finansavimo lėšos, turi būti finansuojama iš projekto vykdytojo lėšų.
    • Jeigu projektas, kuriam prašoma finansavimo, pradedamas įgyvendinti iki PĮP pateikimo administruojančiojoje institucijoje dienos, visas projektas tampa netinkamas finansuoti ir jam finansavimas neskiriamas.
    • Projekto išlaidų tinkamumo finansuoti laikotarpis – nuo PĮP pateikimo Centrinei projektų valdymo agentūrai iki galutinės veiklos ataskaitos pateikimo.
    Daugiau Mažiau
  • ES fondas
    Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonė
    Daugiau Mažiau
  • EGADP subsidijos lėšos
    1 700 000,00 €
    Daugiau Mažiau
  • Taikomi supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiai
    Skystųjų antros kartos biodegalų gamybos pajėgumų sukūrimas:
    KodasVersijaPavadinimasDydisMatavimo vnt.Papildoma informacija
    Daugiau Mažiau
  • Nuosavo įnašo dydis
    2 077 778,00 €
    Daugiau Mažiau
  • Teikimo tvarka
    Parengtas PĮP (su visais privalomais priedais) teikiamas per 2021-2027 m. Duomenų mainų svetainę (DMS) adresu https://dms.investis.lt. Kilus klausimams kreiptis į nurodytą kvietime atsakingą už kvietimą asmenį.
    Daugiau Mažiau
  • Kartu su PĮP teikiama
    3 priedas: Informacija apie projektui taikomus aplinkosaugos reikalavimus 8 priedas: Finansinės atskaitomybės dokumentai 9 priedas: Laisvos formos deklaraciją, patvirtinančią, kad biodegalų gamyba bus vykdoma iš žaliavų, nurodytų Metodikos 17-18 punktuose 10 priedas: Deklaraciją, kad bus laikomasi reikalavimų, nustatytų Statybinių atliekų tvarkymo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2006 m. gruodžio 29 d. įsakymu Nr. D1-637 „Dėl Statybinių atliekų tvarkymo taisyklių patvirtinimo“ ir Valstybiniame atliekų prevencijos ir tvarkymo 2021–
    Daugiau Mažiau
  • Siekiami stebėsenos rodikliai
    Skystųjų antros kartos biodegalų gamybos pajėgumų sukūrimas:
    PavadinimasKodasMatavimo vntMinimali siektina reikšmė projektai
    Paramą gavusios įmonės, iš jų didelės įmonės R.B.1.2009.3 įmonės 0,00
    Paramą gavusios įmonės, iš jų vidutinės įmonės R.B.1.2009.2 įmonės 0,00
    Paramą gavusios įmonės, iš jų mažos ir labai mažos įmonės R.B.1.2009.1 įmonės 0,00
    Paramą gavusios įmonės R.B.1.2009 įmonės 0,00
    Papildomas metinis skystųjų antros kartos biodegalų gamybos kiekis P.S.1.1046 ktne 2,50
    Daugiau Mažiau
  • Kita informacija

    Atkreipiame dėmesį į pagrindinius kvietimo Nr. 2 PFSA punktų pakeitimus:

    2.8. Pagal Aprašą teikiamų projektų veiklų įgyvendinimas turi būti baigtas iki 2025 m. gruodžio 31 d. (buvo 2025 m. birželio 30 d.)

    2.9. Projektais turi būti siekiamas įgyvendinti priemonės produkto rodiklis – pagaminti 2,5 ktne skystųjų antros kartos biodegalų nuo 2026 metų sausio 1 d. (buvo 2025 m. liepos 1 d.) iki 2026 m. birželio 30 d.

    2.10.  Pagal Aprašą projektams įgyvendinti skiriama iki 1 700 000 Eur (buvo 8 700 000 Eur) EGADP lėšų.

    2.16.1. Viename projekte nuo 2026 m. sausio 1 d. iki 2026 m. birželio 30 d. turi būti pagaminama ne mažiau kaip 1,47 tne antros kartos biodegalų skaičiuojant kiekvienam tūkstančiui eurų gautos subsidijos.

    Pareiškėjas, dalyvaudamas priemonėje ir vykdydamas projektą, turi užtikrinti, kad:

    • projektas būtų įgyvendinamas pagal kvietime, ES ir nacionaliniuose teisės aktuose nustatytas sąlygas bei tvarką;
    • PĮP vertinimo metu neturi neišnykusio arba nepanaikinto teistumo arba dėl pareiškėjo per pastaruosius 5 metus nebuvo priimtas ir įsiteisėjęs apkaltinamasis teismo nuosprendis dėl neteisėtos veiklos, kenkiančios LR ir (arba) ES finansiniams interesams; 
    • pareiškėjo vadovo ar įgalioto asmens, privatūs interesai yra suderinti su visuomenės viešaisiais interesais;
    • projekte atlikti ir (ar) numatomi atlikti pirkimai bus vykdomi, vadovaujantis LR viešųjų pirkimų įstatymo nuostatomis;
    • bus imtasi tinkamų priemonių, siekiant užkirsti kelią sukčiavimui, korupcijai, interesų konfliktams ir dvigubam finansavimui, kurie kenkia ES finansiniams interesams
    • pareiškėjo planuojamų įgyvendinti projekto veiklų išlaidos nebus finansuojamos pagal kitus pareiškėjo įgyvendintus ir (arba) įgyvendinamus projektus;
    • VšĮ „Centrinė projektų valdymo agentūra“ (toliau – CPVA) pateiks šiuos duomenis: galutinio lėšų gavėjo pavadinimą; paslaugų teikėjo, rangovo arba subteikėjo, subrangovo pavadinimą (kai galutinis lėšų gavėjas yra perkančioji organizacija); lėšų gavėjo tikrojo (-ųjų) savininko (-ų) arba paslaugų teikėjo, rangovo vardą, pavardę ir gimimo datą. Duomenų kaupimą ir saugojimą vykdys CPVA;
    • bus duotas sutikimas svetainėje esinvesticijos.lt ir kitose su ES investicijomis susijusiose interneto svetainėse bei komunikacijos, matomumo priemonėse visuomenės informavimo tikslais bus paskelbti šie duomenys: projekto vykdytojo pavadinimas, partnerio pavadinimas, JP projekto vykdytojo pavadinimas (fizinio asmens vardo ir pavardės viešinimo trukmė yra 2 metai), rangovo ir subrangovo, prekių tiekėjo ir subtiekėjo, paslaugų teikėjo ar subteikėjo pavadinimas (kai vykdomi viešieji pirkimai ar ne perkančiosios organizacijos pirkimai, projekto pavadinimas, projekto tikslas ir rezultatai, projekto pradžios ir pabaigos laikas, bendra projekto vertė, ES lėšų šaltinio (fondo) pavadinimas ir jo finansavimo dydis, su projektu susijusi intervencinės priemonės sritis, projekto įgyvendinimo vietos šalies nuoroda arba geografinė padėtis; 
    • projekto vykdytojo pagrindinėje interneto svetainėje (jeigu tokia yra) ir socialiniuose tinkluose per 20 darbo dienų nuo projekto sutarties pasirašymo dienos bus paskelbtas trumpas projekto aprašymas, kuriame pristatomos visos įgyvendinant projektą suplanuotos veiklos, poveiklės, nurodomi projekto tikslai bei rezultatai ir informuojama apie gautą ES finansavimą.
    • bus sudarytos sąlygos ES ir (ar) nacionalinių institucijų atstovams atlikti ex-ante pirkimų patikrinimus, taip pat tikrinti, ar suteiktas finansavimas yra naudojamas laikantis ES ir nacionalinių taisyklių reikalavimų, pirmiausia: sukčiavimo, korupcijos, interesų konfliktų prevencijos ir dvigubo finansavimo srityse. 
    Daugiau Mažiau
  • Taikomi teisės aktai
    1.1. 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos energetikos ministerijos energetikos plėtros programos pažangos priemonės Nr. 03-001-06-03-03 „Įgyvendinti degalų iš AEI gamybos priemones ir plėtoti jų panaudojimo infrastruktūrą transporto sektoriuje“ veiklos „Skystųjų antros kartos biodegalų gamybos pajėgumų sukūrimas“ projektų finansavimo sąlygų aprašas Nr. 2 (toliau – Aprašas) yra parengtas atsižvelgiant į:
    1.1.1. 2021 m. vasario 12 d. Europos Parlamento ir Tarybos Reglamentą (ES) 2021/241, kuriuo nustatoma ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonė su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2023 m. vasario 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2023/435, kuriuo iš dalies keičiamas Reglamentas (ES) 2021/241, kiek tai susiję su skyriais „REPowerEU“ ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo planuose, ir iš dalies keičiami reglamentai (ES) Nr. 1303/2013, (ES) 2021/1060 bei (ES) 2021/1755 ir Direktyva 2003/87/EB;
    1.1.2. 2014 m. birželio 17 d. Komisijos Reglamentą (ES) Nr. 651/2014 kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius, su visais pakeitimais (toliau – Bendrasis bendrosios išimties reglamentas);
    1.1.3. 2021 m. liepos 28 d. Tarybos įgyvendinimo sprendimą dėl Lietuvos ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įvertinimo patvirtinimo;
    1.1.4. 2018 m. gruodžio 11 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos (ES) 2018/2001 dėl skatinimo naudoti atsinaujinančiųjų išteklių energiją (nauja redakcija) IX priedą (toliau – Direktyva);
    1.1.5. 2022 m. birželio 14 d. Komisijos įgyvendinimo reglamentą (ES) 2022/996 dėl tvarumo ir išmetamo šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekio sumažėjimo kriterijų bei nedidelės netiesioginio žemės naudojimo keitimo rizikos kriterijų tikrinimo taisyklių;
    1.1.6. Nacionalinę energetinės nepriklausomybės strategiją, patvirtintą Lietuvos Respublikos Seimo 2012 m. birželio 26 d. nutarimu Nr. XI-2133 „Dėl Nacionalinės energetinės nepriklausomybės strategijos patvirtinimo“;
    1.1.7. 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos energetikos ministerijos energetikos plėtros programą, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. gruodžio 8 d. nutarimu Nr. 1064 „Dėl 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos energetikos ministerijos energetikos plėtros programos patvirtinimo“;
    1.1.8. Nacionalinį energetikos ir klimato srities veiksmų planą 2021–2030 m., patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2019 m. gruodžio 30 d. pasitarimo protokolu Nr. 52;
    1.1.9. Strateginio valdymo metodiką, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. balandžio 28 d. nutarimu Nr. 292 „Dėl Strateginio valdymo metodikos patvirtinimo“ (toliau – Strateginio valdymo metodika);
    1.1.10. Lietuvos Respublikos teritorijos bendrąjį planą, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. rugsėjo 29 d. nutarimu Nr. 789 „Dėl Lietuvos Respublikos teritorijos bendrojo plano patvirtinimo“;
    1.1.11. 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ administravimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“ (toliau – Administravimo taisyklės);
    1.1.12. Projektų administravimo ir finansavimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“ (toliau – Taisyklės).
    Daugiau Mažiau
  • Specialieji teisės aktai
    1.2. specialiuosius teisės aktus:
    1.2.1. Lietuvos Respublikos alternatyviųjų degalų įstatymą;
    1.2.2. Lietuvos Respublikos atsinaujinančių išteklių energetikos įstatymą;
    1.2.3. Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatymą;
    1.1. 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos energetikos ministerijos energetikos plėtros programos pažangos priemonės Nr. 03-001-06-03-03 „Įgyvendinti degalų iš AEI gamybos priemones ir plėtoti jų panaudojimo infrastruktūrą transporto sektoriuje“ veiklos „Skystųjų antros kartos biodegalų gamybos pajėgumų sukūrimas“ projektų finansavimo sąlygų aprašas Nr. 2 (toliau – Aprašas) yra parengtas atsižvelgiant į:
    1.1.1. 2021 m. vasario 12 d. Europos Parlamento ir Tarybos Reglamentą (ES) 2021/241, kuriuo nustatoma ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonė su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2023 m. vasario 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2023/435, kuriuo iš dalies keičiamas Reglamentas (ES) 2021/241, kiek tai susiję su skyriais „REPowerEU“ ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo planuose, ir iš dalies keičiami reglamentai (ES) Nr. 1303/2013, (ES) 2021/1060 bei (ES) 2021/1755 ir Direktyva 2003/87/EB;
    1.1.2. 2014 m. birželio 17 d. Komisijos Reglamentą (ES) Nr. 651/2014 kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius, su visais pakeitimais (toliau – Bendrasis bendrosios išimties reglamentas);
    1.1.3. 2021 m. liepos 28 d. Tarybos įgyvendinimo sprendimą dėl Lietuvos ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įvertinimo patvirtinimo;
    1.1.4. 2018 m. gruodžio 11 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos (ES) 2018/2001 dėl skatinimo naudoti atsinaujinančiųjų išteklių energiją (nauja redakcija) IX priedą (toliau – Direktyva);
    1.1.5. 2022 m. birželio 14 d. Komisijos įgyvendinimo reglamentą (ES) 2022/996 dėl tvarumo ir išmetamo šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekio sumažėjimo kriterijų bei nedidelės netiesioginio žemės naudojimo keitimo rizikos kriterijų tikrinimo taisyklių;
    1.1.6. Nacionalinę energetinės nepriklausomybės strategiją, patvirtintą Lietuvos Respublikos Seimo 2012 m. birželio 26 d. nutarimu Nr. XI-2133 „Dėl Nacionalinės energetinės nepriklausomybės strategijos patvirtinimo“;
    1.1.7. 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos energetikos ministerijos energetikos plėtros programą, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. gruodžio 8 d. nutarimu Nr. 1064 „Dėl 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos energetikos ministerijos energetikos plėtros programos patvirtinimo“;
    1.1.8. Nacionalinį energetikos ir klimato srities veiksmų planą 2021–2030 m., patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2019 m. gruodžio 30 d. pasitarimo protokolu Nr. 52;
    1.1.9. Strateginio valdymo metodiką, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. balandžio 28 d. nutarimu Nr. 292 „Dėl Strateginio valdymo metodikos patvirtinimo“ (toliau – Strateginio valdymo metodika);
    1.1.10. Lietuvos Respublikos teritorijos bendrąjį planą, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. rugsėjo 29 d. nutarimu Nr. 789 „Dėl Lietuvos Respublikos teritorijos bendrojo plano patvirtinimo“;
    1.1.11. 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ administravimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“ (toliau – Administravimo taisyklės);
    1.1.12. Projektų administravimo ir finansavimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“ (toliau – Taisyklės).
    1.2. specialiuosius teisės aktus:
    1.2.1. Lietuvos Respublikos alternatyviųjų degalų įstatymą;
    1.2.2. Lietuvos Respublikos atsinaujinančių išteklių energetikos įstatymą;
    1.2.3. Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatymą;
    1.2.4. Atsinaujinančių energijos išteklių dalies, palyginti su bendruoju galutiniu energijos suvartojimu, apskaičiavimo metodiką, patvirtintą Lietuvos Respublikos energetikos ministro 2017 m. birželio 28 d. įsakymu Nr. 1-170 „Dėl Atsinaujinančių energijos išteklių dalies, palyginti su bendruoju galutiniu energijos suvartojimu, apskaičiavimo metodikos patvirtinimo“ (toliau – Metodika).
    1.3. Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Aprašo 1.1 ir 1.2 papunkčiuose nurodytuose teisės aktuose.
    1.4. Skystieji antros kartos biodegalai šiame Apraše suprantami kaip skystieji biodegalai, pagaminti iš Metodikos 17 ir 18 punktuose nurodytų žaliavų.
    Daugiau Mažiau
  • Kontaktiniai asmenys
    Vardas Pavardė Institucija Pareigos Telefonas El. paštas
    Irma Poškutė Centrinė projektų valdymo agentūra Vyresnysis projektų vadovas 37066081842 i.poskute@cpva.lt
    Daugiau Mažiau