Startuolis
2023 m. rugsėjo 18 d. 17:00
Liko 104 d.
2023-05-18 15:11
02-025-K
8 500 000,00 €
Paskelbtas
-
Projekto įgyvendinimo plano pateikimo terminas
Nuo - 2023-05-18 16:00
Iki - 2023-09-18 17:00 -
Aprašymas
Kvietimas parengtas vadovaujantis 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 05-001-01-05-07 „Sukurti nuoseklią inovacinės veiklos skatinimo sistemą“ veiklos „Skatinti startuolių vystymą, akceleravimą ir plėtrą“ poveiklės „Sudaryti sąlygas startuoliams kurtis bei skatinti produkto idėjos vystymą per hakatonus ir inkubavimo paslaugas (Vidurio ir Vakarų Lietuvos regionas)” projektų finansavimo sąlygų aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministro 2023 m. gegužės 15 d. įsakymu Nr. 4-261 (toliau – PFSA) ir Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos pateiktu Kvietimų teikti projektų įgyvendinimo planus planu.
-
Bendrieji reikalavimai
PFSA 2 punkte nurodyti reikalavimai projektams:
2.1. Remiama veikla: skatinti startuolių vystymą, akceleravimą ir plėtrą. Poveiklė: sudaryti sąlygas startuoliams kurtis bei skatinti produkto idėjos vystymą per hakatonus ir inkubavimo paslaugas (Vidurio ir vakarų Lietuvos regionas).
2.2. Pareiškėjams ir galutiniams naudos gavėjams keliami reikalavimai:
2.2.1. Galimi pareiškėjai: technologijų plėtros ir inovacijų skatinimo viešųjų paslaugų teikėjai (juridiniai asmenys).
2.2.2. Projekto partneriai negalimi.
2.2.3. Galutiniai naudos gavėjai – veikiančios labai mažos įmonės ir mažos įmonės, atitinkančios startuolio sąvoką, kaip nurodyta PFSA 1.2.4 papunktyje.
2.2.4. Vienas pareiškėjas gali pateikti tik vieną PĮP, parengtą pagal Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 1 priede pateiktą formą.
2.2.5. Finansavimas gali būti skiriamas pareiškėjui visose srityse, išskyrus Reglamento (ES) Nr. 2021/1058 7 straipsnio 1–6 dalyse nustatytus atvejus.
2.2.6. Finansavimas nėra skiriamas pareiškėjui:
2.2.6.1. jeigu jis nėra sugrąžinęs Lietuvos Respublikoje anksčiau gautos valstybės pagalbos, kuri Europos Komisijos pripažinta neteisėta ir nesuderinama su vidaus rinka;
2.2.6.2. kuriam pritaikytos tarptautinės sankcijos ir (arba) jo ir (arba) su juo susijusių įmonių vykdomoje veikloje, veiksmuose, sandoriuose dalyvauja subjektai, kuriems pritaikytos tarptautinės sankcijos, kai šių įmonių veiklos, veiksmų ir (ar) sandorių vykdymas draudžiamas ar prieštarauja Lietuvos Respublikoje įgyvendinamoms tarptautinėms sankcijoms, vadovaujantis Lietuvos Respublikos tarptautinių sankcijų įstatymo 7 straipsniu (Juridinių asmenų ar kitų organizacijų, neturinčių juridinio asmens statuso, kurios nuosavybės teise priklauso arba yra kontroliuojamos subjekto, kuriam taikomos sankcijos, sąrašas skelbiamas Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos interneto svetainėje https://fntt.lt/), arba veikloje, veiksmuose, sandoriuose dalyvauja užsieniečiai, įtraukti į Užsieniečių, kuriems draudžiama atvykti į Lietuvos Respubliką, viešąjį sąrašą, skelbiamą Migracijos departamento prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos interneto svetainėje https://www.migracija.lt
2.3. Projektams keliami reikalavimai:
2.3.1. Projektų veiklos įgyvendinamos Vidurio ir vakarų Lietuvos regione. Projektų veiklų priskyrimo regionui vertinimas bus atliekamas vadovaujantis 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos projektų išlaidų paskirstymo regionams rekomendacijomis, paskelbtomis Europos Sąjungos (toliau – ES) investicijų interneto svetainėje https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/2021-2027-metu-europos-sajungos-fondu-investiciju-programos-projektu-islaidu-paskirstymo-regionams-rekomendacijos.
2.3.2. Projektų veiklos turi būti pradėtos įgyvendinti ne vėliau kaip per 2 mėnesius nuo projekto sutarties pasirašymo dienos. Dėl objektyvių priežasčių, kurių projekto vykdytojas negalėjo numatyti PĮP pateikimo ir vertinimo metu, projektų veiklų pradžios data gali būti nukelta ne ilgiau kaip 3 mėnesiams.
2.3.3. Projektų veiklų įgyvendinimo trukmė turi būti ne ilgesnė kaip 36 mėnesiai nuo projekto sutarties pasirašymo dienos. Dėl objektyvių priežasčių, kurių projekto vykdytojas negalėjo numatyti PĮP pateikimo ir vertinimo metu, projektų veiklų įgyvendinimo laikotarpis gali būti pratęstas Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių IV skyriaus antrajame skirsnyje nustatyta tvarka, bet ne ilgiau kaip iki PFSA 2.3.4 papunktyje nurodyto termino.
2.3.4. Projektų veiklos turi būti baigtos ne vėliau kaip iki 2029 m. rugsėjo 1 d.
2.3.5. Projektams taikomi visi pirmiau PFSA išvardyti rodikliai (pagal įgyvendinamą pažangos priemonės poveiklę), kurių metodiniai skaičiavimo aprašai skelbiami kartu su kvietimu teikti PĮP. Projekto vykdytojui nepasiekus rodiklių reikšmių, nurodytų projekto sutartyje, taikomos Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių IV skyriaus penktojo skirsnio 171–178 punktų nuostatos.
2.3.6. Pagal PFSA projektams įgyvendinti skiriama iki 8 500 000 Eur (aštuonių milijonų penkių šimtų tūkstančių eurų) Investicijų programos lėšų. Jeigu paskelbus kvietimą teikti PĮP pagal teigiamai įvertintus ir vertinamus PĮP prašoma skirti finansavimo lėšų suma yra didesnė negu kvietimui teikti PĮP skirta lėšų suma, administruojančioji institucija gali teikti pasiūlymą Ministerijai dėl kvietime teikti PĮP numatytos finansavimo sumos padidinimo. Ministerijos pritarimu pagal kvietimą teikti PĮP numatyta skirti lėšų suma gali būti padidinta neviršijant 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programos pažangos priemonės
Nr. 05-001-01-05-07 „Sukurti nuoseklią inovacinės veiklos skatinimo sistemą“ aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministro 2022 m. liepos 22 d. įsakymu Nr. 4-885 „Dėl 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 05-001-01-05-07 „Sukurti nuoseklią inovacinės veiklos skatinimo sistemą“ aprašo patvirtinimo“, III skyriaus 5.1 papunktyje nurodytai poveiklei skirtos lėšų sumos.2.3.7. Didžiausia galima projektui skirti finansavimo lėšų suma yra 850 000 Eur (aštuoni šimtai penkiasdešimt tūkstančių eurų), mažiausia galima projektui skirti finansavimo lėšų suma yra 200 000 Eur (du šimtai tūkstančių eurų).
2.3.8. Projektų atranka atliekama konkurso būdu.
2.3.9. Pareiškėjai, galutiniai naudos gavėjai ir projektai turi atitikti bendruosius projektų atrankos kriterijus, kurių sąrašas ir vertinimo metodika nustatyti Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 2 priede, ir atitikti PFSA 9 punkte nustatytus specialiuosius projektų atrankos kriterijus, patvirtintus
2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos stebėsenos komiteto 2023 m. kovo 2 d. protokoliniu sprendimu Nr. 46P-2(8). Už atitiktį prioritetiniams projektų atrankos kriterijams projektams skiriami balai, kaip nustatyta PFSA 9 punkte.2.3.10. Pareiškėjas su PĮP pateiktame PFSA 3 priede nurodo, kuriai iš Koncepcijoje nustatytų mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros ir inovacijų (toliau – MTEPI) (sumaniosios specializacijos) prioritetų (toliau – MTEPI prioritetai) priskirtinas projektas, taip pat nurodo, kurią MTEPI prioriteto įgyvendinimo tematiką atitinka projektas. Galutinę atitiktį konkrečiam MTEPI prioritetui ir įgyvendinimo tematikai nustato administruojančioji institucija vertinimo metu.
2.3.11. Projektų veiklos negali būti finansuotos ar finansuojamos iš kitų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir (arba) savivaldybių biudžetų, kitų piniginių išteklių, kuriais disponuoja valstybė ir (ar) savivaldybės, ES investicijų fondų, kitų ES finansinės paramos priemonių ar kitos tarptautinės paramos lėšų ir kurioms apmokėti skyrus ES investicijų fondų lėšų jos būtų pripažintos tinkamomis finansuoti ir (arba) apmokėtos daugiau nei vieną kartą, įskaitant de minimis pagalbą.
2.4. Projekto parengtumui taikomas šis reikalavimas, kurio neįvykdžius ir kartu su PĮP nepateikus pagrindžiančio dokumento, PĮP atmetamas neprašant papildomų dokumentų – pareiškėjas kartu su PĮP turi pateikti užpildytą PFSA 3 priedą, kuriame pateikiama informacija, reikalinga projekto atitikčiai projektų atrankos kriterijams įvertinti, išskyrus PFSA 3 priedo 4 punktą.
2.5. Pareiškėjas turi parengti PĮP ir kartu su PĮP administruojančiajai institucijai pateikti šiuos dokumentus Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių III skyriaus antrajame skirsnyje ir kvietimo teikti PĮP skelbime nustatyta tvarka:
2.5.1. informaciją, reikalingą projekto atitikčiai projektų atrankos kriterijams įvertinti (Word arba Excel formatu), pagal PFSA 3 priede pateiktą formą, išskyrus PFSA 3 priedo 4 punktą;
2.5.2. De minimis pagalbos teikimo ir skaičiavimo (paskirstymo) galutiniams naudos gavėjams tvarkos aprašą;
2.5.3. dokumentus, pagrindžiančius projekto biudžeto pagrįstumą (komerciniai pasiūlymai, nuorodos į rinkoje esančias kainas, buhalterinė pažyma apie praėjusių 6 mėn. darbo užmokestį arba nuorodos į rinkoje esančių panašių pozicijų siūlomus arba gaunamus darbo užmokesčius ir kita);
2.5.4. pareiškėjo prisidėjimo prie tinkamų finansuoti išlaidų padengimą įrodančius dokumentus (pvz., finansavimo šaltinius (pareiškėjo įnašą ir netinkamų finansuoti išlaidų padengimą) pagrindžiančius dokumentus).
2.6. Kartu su mokėjimo prašymu, kai deklaruojamos išlaidos, pareiškėjas turi pateikti šiuos priedus:
2.6.1. galutinių naudos gavėjų Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso deklaracijas, kurių forma patvirtinta Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2008 m. kovo 26 d. įsakymu Nr. 4-119 „Dėl Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso deklaravimo tvarkos aprašo ir Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso deklaracijos formos patvirtinimo“, parengtas pagal paskutinių ataskaitinių finansinių metų duomenis (toliau – Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso deklaracija);
2.6.2. kiekvienam galutiniam naudos gavėjui užpildytą projektų atitikties de minimis pagalbos taisyklėms patikros lapą pagal PFSA 2 priede pateiktą formą;
2.6.3. kiekvienam galutiniam naudos gavėjui užpildytą „Vienos įmonės“ deklaraciją pagal ES investicijų interneto svetainėje https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/viena-imone-deklaracijos-forma paskelbtą pavyzdinę formą (toliau – „Vienos įmonės“ deklaracija);
2.6.4. sutartis arba analogiškus susitarimus su galutiniais naudos gavėjais dėl dalyvavimo projekte (toliau – sutartis su galutiniais naudos gavėjais);
2.6.5. informaciją apie kiekvienam galutiniam naudos gavėjui suteiktą valstybės pagalbą (išskyrus de minimis), kuriame nurodoma tik su teikiamu projektu susijusi suteikta arba planuojama gauti pagalba, pagal Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 1 priedo 4 priede pateiktą formą;
2.6.6. galutinio naudos gavėjo prisidėjimo prie tinkamų finansuoti išlaidų padengimą įrodančius dokumentus (pvz., sąskaitos faktūros ir kita), jeigu galutiniai naudos gavėjai prisideda prie tinkamų finansuoti išlaidų padengimo;
2.6.7. galutinių naudos gavėjų patvirtintų paskutinių finansinių metų metinių finansinių ataskaitų rinkinius (jei administruojančioji institucija patvirtintų paskutinių finansinių metų metinių finansinių ataskaitų rinkinių negali gauti iš Juridinių asmenų registro);
2.6.8. užpildytą PFSA 3 priedo 4 punktą, kuriame pateikiama informacija, reikalinga projekto atitikčiai projektų atrankos kriterijams įvertinti, pagal PFSA 3 priede pateiktą formą.
2.7. Papildomi projekto matomumo viešinimo reikalavimai, kurie nenumatyti Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse, nėra taikomi.
2.8. Informavimas apie projektą atliekamas Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių VIII skyriaus pirmajame skirsnyje nustatyta tvarka.
2.9. Visi su projekto įgyvendinimu susiję dokumentai turi būti saugomi Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių VIII skyriaus šeštajame skirsnyje nustatyta tvarka ir terminais, taip pat laikantis Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 6 straipsnio 4 dalyje nustatyto termino. Visi su projekto įgyvendinimu susiję dokumentai saugomi Ministerijoje 10 metų nuo paskutinės de minimis pagalbos suteikimo dienos.
Horizontaliųjų principų ir atitinkamų Europos Sąjungos pagrindinių teisių chartijos nuostatų laikymosi reikalavimai:
PFSA 5 punkte numatyti horizontaliųjų principų reikalavimai:
„Neutralumas – projektas negali daryti neigiamo poveikio HP.
Įgyvendinant projektą neturi būti pažeidžiami HP: darnaus vystymosi, įskaitant reikšmingos žalos nedarymo principą; lygių galimybių ir nediskriminavimo (dėl lyties, rasės, tautybės, pilietybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, religijos ar įsitikinimų,pažiūrų, amžiaus, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, negalios ar kt.), įskaitant prieinamumo visiems reikalavimo užtikrinimą (paslaugų, infrastruktūros, fizinės ar e. aplinkos sprendimai, informacijos, transporto prieinamumo ir pan.); inovatyvumo (kūrybingumo) (įgyvendinamas projektas prisideda prie Koncepcijos ir atitinka bent vieno Koncepcijos MTEPI prioriteto įgyvendinimo tematiką, remiamos įmonės, investuojančios į mokslinius tyrimus ir eksperimentinę plėtrą, vykdomi inovatyvūs viešieji pirkimai, taikomos naujos technologijos, kuriami ar diegiami inovatyvūs sprendimai ir pan..). Projekte neturi būti numatyta veiksmų, kurie turėtų neigiamą poveikį įgyvendinant HP.
Projektų (įskaitant jungtinį projektą) atitikties reikšmingos žalos nedarymo HP vertinimo reikalavimų aprašas pateikiamas PFSA 1 priede..
Poveiklė, vadovaujantis 2021 m. vasario 18 d. Komisijos pranešimu 2021/C 58/01 patvirtintomis Reikšmingos žalos nedarymo principo taikymo pagal Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės reglamentą techninėmis gairėmis, atitinka reikšmingos žalos nedarymo principą, nes neturi neigiamo numatomo poveikio 6 aplinkos tikslams, nurodytiems 2020 m. birželio 18 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2020/852 dėl sistemos tvariam investavimui palengvinti sukūrimo, kuriuo iš dalies keičiamas Reglamentas (ES) 2019/2088, 17 straipsnio 1 dalies a–f punktuose arba numatomas jų poveikis yra nereikšmingas, t. y. nedaro tiesioginio ir pirminio netiesioginio poveikio per visą gyvavimo ciklą.”
Reikalavimai įgyvendinus projektų veiklas:
PFSA 11 punkte nurodyti reikalavimai įgyvendinus projekto veiklas:
11.1. Projekto vykdytojas po projekto finansavimo pabaigos turi užtikrinti investicijų tęstinumą (projektų, kurių veiklos susijusios su investicijomis į ilgalaikį materialųjį turtą) Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 246 punkte nustatyta tvarka.
11.2. Jeigu projekto vykdytojas nesilaiko investicijų tęstinumo reikalavimo, nustatyto PFSA 11.1 papunktyje, jis turi grąžinti projektui finansuoti išmokėtų lėšų sumą, proporcingą reikalavimo nesilaikymo laikotarpiui.
Projektų įgyvendinimo trukmė:
PFSA 2.3.3 ir 2.3.4 papunkčiuose punkte nurodyti reikalavimai projektų įgyvendinimo trukmei:
Projektų veiklų įgyvendinimo trukmė turi būti ne ilgesnė kaip 36 mėnesiai nuo projekto sutarties pasirašymo dienos. Dėl objektyvių priežasčių, kurių projekto vykdytojas negalėjo numatyti PĮP pateikimo ir vertinimo metu, projektų veiklų įgyvendinimo laikotarpis gali būti pratęstas Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių IV skyriaus antrajame skirsnyje nustatyta tvarka, bet ne ilgiau kaip iki PFSA 2.3.4 papunktyje nurodyto termino. Projektų veiklos turi būti baigtos ne vėliau kaip iki 2029 m. rugsėjo 1 d.
Reikalavimai valstybės pagalbai:
PFSA 8 punkte numatyti reikalavimai valstybės pagalbai:
8.1. Galutiniams naudos gavėjams – startuoliams de minimis pagalba teikiama vadovaujantis Reglamentu (ES) Nr. 1407/2013. PFSA nustatomos de minimis pagalbos teikimo sąlygos, kurios atitinka Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 nuostatas ir yra suderinamos su vidaus rinka. De minimis pagalba teikiama galutiniams naudos gavėjams visose srityse, išskyrus Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 1 straipsnio 1 dalyje išvardytus sektorius ir veiklas.
8.2. Vykdant PFSA 2.1 papunktyje nurodytą poveiklę, de minimis pagalba, kuri atitinka Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 nuostatas, pareiškėjui neteikiama, jeigu:
8.2.1. pareiškėjas pagrindžia, kad visa nauda, kurią jis gaus PFSA 2.1 papunktyje nurodytai poveiklei vykdyti, bus perduota galutiniams naudos gavėjams – startuoliams, ir pareiškėjas kaip tarpininkas negaus jokios naudos;
8.2.2. de minimis skaičiuojama ir priskiriama galutiniams naudos gavėjams vadovaujantis projekto vykdytojo (pareiškėjo) patvirtintu De minimis pagalbos teikimo ir skaičiavimo (paskirstymo) galutiniams naudos gavėjams tvarkos aprašu.
8.3. Jeigu pareiškėjas, vykdydamas PFSA 2.1 papunktyje nurodytą poveiklę, gauna naudą, išlaidos finansuojamos kaip de minimis pagalba vadovaujantis PFSA 8.7 papunkčio nuostatomis.
8.4. Didžiausia galima projekto finansuojamoji dalis negali viršyti 85 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų. Pareiškėjas ir (arba) galutinis naudos gavėjas privalo prisidėti prie projekto finansavimo ne mažiau kaip 15 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų.
8.5. Tinkamos finansuoti projekto išlaidos:
8.5.1. projektą vykdančio personalo darbo užmokestis ir išlaidos su darbo santykiais susijusiems darbdavio įsipareigojimams, apskaičiuotiems teisės aktų, reguliuojančių darbo užmokestį ir darbo santykius, nustatyta tvarka;
8.5.2. projektą vykdančio personalo darbo užmokesčio išlaidos už kasmetines atostogas ir (ar) kompensacijas už nepanaudotas kasmetines atostogas bei vykdančio personalo išmokos už papildomas poilsio dienas;
8.5.3. projektą vykdančio personalo komandiruočių išlaidos ir transporto išlaidos Lietuvos Respublikoje;
8.5.4. verslo modelių, strategijų rengimo, konsultacijų organizavimo, elektroninės leidybos ir panašių paslaugų įsigijimo išlaidos;
8.5.5. projekto veikloms vykdyti reikalingų patalpų eksploatavimo (komunalinių, ryšio paslaugų ir pan.) išlaidos (šios tinkamos finansuoti išlaidos turi būti apskaičiuotos proporcingumo (pro rata) principu pagal PĮP numatytą projekto veiklų gyvendinimo laikotarpį);
8.5.6. projekto veikloms vykdyti būtinų baldų, kompiuterinės technikos, programinės įrangos, kitos įrangos, įrenginių ir kito ilgalaikio turto įsigijimo ir lizingo (finansinės nuomos) išlaidos, taip pat programinės įrangos kūrimo, informacinių sistemų kūrimo ir (ar) modernizavimo išlaidos (įskaitant informacinių sistemų projektavimo, techninės priežiūros ir kitas susijusias išlaidas), kurios gali sudaryti ne daugiau nei 10 proc. tinkamų finansuoti išlaidų sumos;
8.5.7. patalpų ir įrangos nuomos išlaidos (šios tinkamos finansuoti išlaidos turi būti apskaičiuotos proporcingumo (pro rata) principu pagal PĮP numatytą projekto veiklų gyvendinimo laikotarpį);
8.5.8. išlaidos privalomiems informavimo apie projektą veiksmams;
8.5.9. informavimo apie projektų veiklas išlaidos, kurios gali sudaryti ne daugiau kaip 5 proc. tinkamų finansuoti išlaidų sumos;
8.5.10. netiesioginės išlaidos pagal fiksuotąją projekto išlaidų normą. Šioms išlaidoms taikoma Administravimo taisyklių 172.1 papunktyje nurodyta fiksuotoji norma.
8.6. Pagal PFSA netinkamomis finansuoti išlaidomis laikomos išlaidos:
8.6.1. nurodytos Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių VII skyriaus trečiajame skirsnyje;
8.6.2. neįvardytos PFSA 8.5 papunktyje kaip tinkamos finansuoti išlaidos.
Išlaidos, nurodytos PFSA 8.5 papunktyje, kaip de minimis pagalba, proporcingai paskirstomos galutiniams naudos gavėjams – startuoliams.
8.8. Prieš pateikdamas PĮP administruojančiajai institucijai ir įtraukdamas startuolį į projekto galutinių naudos gavėjų sąrašą ar naujo startuolio įtraukimo į projektą projekto įgyvendinimo metu projekto vykdytojas, prieš suteikdamas de minimis pagalbą galutiniam naudos gavėjui, turi patikrinti
(PFSA 8.8.5–8.8.6 papunkčiuose nurodytai informacijai patikrinti pildomas PFSA 2 priedas), ar:8.8.1. galutinis naudos gavėjas priskiriamas labai mažos įmonės arba mažos įmonės kategorijai (duomenys tikrinami pagal Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso deklaraciją);
8.8.2. galutinis naudos gavėjas atitinka startuolio apibrėžimą;
8.8.3. galutinio naudos gavėjo veikla ir (ar) verslo idėja atitinka Koncepciją ir bent vieną Koncepcijos MTEPI prioriteto įgyvendinimo tematiką;
8.8.4. galutinis naudos gavėjas vykdo veiklą visose srityse, išskyrus Reglamento (ES) Nr. 2021/1058 7 straipsnio 1–6 dalyse nustatytus atvejus;
8.8.5. galutiniam naudos gavėjui teikiama de minimis pagalba veiklai visuose sektoriuose, išskyrus Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 1 straipsnio 1 dalyje išvardytus sektorius;
8.8.6. vadovaujantis Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 3 straipsnio nuostatomis, bendra de minimis pagalbos, suteiktos vienai įmonei, suma neviršys
200 000 Eur (dviejų šimtų tūkstančių eurų) per bet kurį trejų finansinių metų laikotarpį. Bendra de minimis pagalbos, suteiktos vienai įmonei, vykdančiai krovinių vežimo keliais veiklą samdos pagrindais arba už atlygį, per bet kurį trejų finansinių metų laikotarpį, suma neviršys 100 000 Eur (šimto tūkstančių eurų). Šios ribos taikomos neatsižvelgiant į de minimis pagalbos formą arba siekiamus tikslus ir neatsižvelgiant į tai, ar ES valstybės narės suteikta pagalba yra visa arba iš dalies finansuojama ES kilmės ištekliais;8.8.7. galutinis naudos gavėjas turi teisę gauti bendrą vienai įmonei suteikiamą de minimis pagalbą. Projekto vykdytojas turi patikrinti visas su galutiniu naudos gavėju susijusias įmones, nurodytas galutinio naudos gavėjo projekto vykdytojui pateiktoje „Vienos įmonės“ deklaracijoje, taip pat Registre patikrinti, ar galutiniam naudos gavėjui teikiama pagalba neviršys leidžiamo de minimis pagalbos dydžio, kaip nustatyta Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 3 straipsnyje;
8.8.8. galutiniam naudos gavėjui pritaikytos tarptautinės sankcijos ir (arba) jo ir (arba) su juo susijusių įmonių vykdomoje veikloje, veiksmuose, sandoriuose dalyvauja subjektai, kuriems pritaikytos tarptautinės sankcijos, kai šių įmonių veiklos, veiksmų ir (ar) sandorių vykdymas draudžiamas ar prieštarauja Lietuvos Respublikoje įgyvendinamoms tarptautinėms sankcijoms, vadovaujantis Lietuvos Respublikos tarptautinių sankcijų įstatymo 7 straipsniu (Juridinių asmenų ar kitų organizacijų, neturinčių juridinio asmens statuso, kurios nuosavybės teise priklauso arba yra kontroliuojamos subjekto, kuriam taikomos sankcijos sąrašas skelbiamas Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos interneto svetainėje https://fntt.lt/lt/tarptautines-finansines-sankcijos/4166), arba veikloje, veiksmuose, sandoriuose dalyvauja užsieniečiai, įtraukti į Užsieniečių, kuriems draudžiama atvykti į Lietuvos Respubliką, viešąjį sąrašą, skelbiamą Migracijos departamento prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos interneto svetainėje https://www.migracija.lt/;
8.8.9. ar galutinis naudos gavėjas negauna paslaugų, finansuojamų pagal 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 05-001-01-05-07 „Sukurti nuoseklią inovacinės veiklos skatinimo sistemą“ aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministro 2022 m. liepos 22 d. įsakymu Nr. 4-885 „Dėl 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 05-001-01-05-07 „Sukurti nuoseklią inovacinės veiklos skatinimo sistemą“ aprašo patvirtinimo“, III skyriaus 3.1, 3.2 ir 3.3 papunkčiuose nurodytas poveikles ir pagal kvietimą teikti PĮP Nr. 02-024-K „Verslo pradžia“, patvirtintą Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministro 2023 m. kovo 27 d. įsakymu Nr. 4-168 „Dėl Ekonomikos ir inovacijų ministro 2022 m. liepos 25 d. įsakymo Nr. 4-889 „ Dėl 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 05-001-01-08-09 „Skatinti verslumą ir kurti paskatas įmonių augimui“ aprašo patvirtinimo“ pakeitimo“, dėl kurių tos pačios išlaidos būtų kompensuojamos du kartus.
8.9. Projekto vykdytojas turi informuoti galutinį naudos gavėją, kad jam suteikiama de minimis pagalba, ir galutiniam naudos gavėjui suteiktą de minimis pagalbą ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo sutarties su galutiniu naudos gavėju pasirašymo dienos užregistruoti Registre.
8.10. De minimis pagalba nesumuojama su valstybės pagalba, skiriama toms pačioms tinkamoms finansuoti sąnaudoms, jeigu dėl tokio pagalbos sumavimo būtų viršytas 2014 m. birželio 17 d. Komisijos reglamento (ES) Nr. 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius, su visais pakeitimais, 8 straipsnio 5 dalyje arba Europos Komisijos priimtame sprendime nustatytas didžiausias atitinkamas pagalbos intensyvumas arba kiekvienu atveju atskirai nustatyta pagalbos suma.
8.11. De minimis pagalba numatoma mokėti dalimis. De minimis pagalba diskontuojama iki jos vertės finansavimo skyrimo momentu, kaip nustatyta Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 3 straipsnio 6 dalyje.
8.12. Projektas gali būti pradėtas įgyvendinti ne anksčiau nei po PĮP registravimo administruojančiojoje institucijoje dienos, tačiau projekto išlaidos nuo PĮP registravimo administruojančiojoje institucijoje dienos iki finansavimo projektui skyrimo yra patiriamos pareiškėjo rizika.
8.13. Jeigu projektas, kuriam prašoma finansavimo, pradedamas įgyvendinti iki PĮP registravimo administruojančiojoje institucijoje dienos, visas projektas tampa netinkamas ir jam finansavimas neskiriamas.
-
Projekto įgyvendinimo plano teikimas
Teikimo tvarka:
PĮP turi būti parengtas pagal Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 1 priedą (pridedama).
Parengtas PĮP (su visais privalomais priedais) pasirašomas kvalifikuotu elektroniniu parašu, adoc formatu ir teikiamas el. paštu esinvesticijos@inovacijuagentura.lt (laiško dydis negali būti didesnis nei 25 MB).
Kartu su PĮP turi būti pateikta:
1) Informacijos, reikalingos projekto atitikčiai projektų atrankos kriterijams įvertinti, pateikimo lentelė word arba excel formatu (PFSA 3 priedas)
2) De minimis pagalbos teikimo ir skaičiavimo (paskirstymo) galutiniams naudos gavėjams tvarkos aprašas
3) Pareiškėjo prisidėjimo prie tinkamų finansuoti išlaidų padengimą įrodančius dokumentus
4) Dokumentai, pagrindžiantys projekto biudžetą biudžeto pagrįstumą (komerciniai pasiūlymai, nuorodos į rinkoje esančias kainas, buhalterinė pažyma apie praėjusių 6 mėn. darbo užmokestį arba nuorodos į rinkoje esančių panašių pozicijų siūlomus arba gaunamus darbo užmokesčius ir kita);
Projektų įgyvendinimo planų suderinimas su atsakinga institucija:
☐ Taip
☒ Ne
-
Finansuojamos veiklos ir joms keliami reikalavimai
Finansuojamos projektų veiklos
05-001-01-05-07
Sukurti nuoseklią inovacinės veiklos skatinimo sistemą (Vidurio ir vakarų Lietuvos regionai)
Tikslinės grupės
Galutiniai naudos gavėjai – veikiančios labai mažos įmonės ir mažos įmonės, atitinkančios startuolio sąvoką.
Galimi pareiškėjai
Technologijų plėtros ir inovacijų skatinimo viešųjų paslaugų teikėjai (juridiniai asmenys).
Galimi partneriai
Partneriai negalimi
Didžiausia galima skirti finansavimo lėšų suma projekto veiklai įgyvendinti
850 000,00 Eur
Finansuojamoji dalis
Iki 85 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų.
Nuosavo įnašo dalis (jei taikoma)
Ne mažiau 15 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų.
-
Kita informacija
Kita informacija
Kvietimo informacija skelbiama tinklapiuose:
Kvietimai |ES fondų investicijų programos interneto svetainė (esinvesticijos.lt)
www.eimin.lt (naujienlaiškis dėl skelbiamo kvietimo)
Dokumentų sąrašas:
2 PAFT
3. PAFT priedas Projekto įgyvendinimo plano (toliau – PĮP) forma (PAFT 1 priedas)
4. Dalinai užpildyta pavyzdinė PĮP forma
5. PFSA
7. „Vienos įmonės“ deklaracija
8. Stebėsenos rodiklių aprašymo kortelės (pridedama):
-Paramą gavusiuose subjektuose sukurtos darbo vietos R-05-001-01-05-07-04
-Paramą gavusios įmonės (iš kurių: labai mažos, mažosios, vidutinės ir didelės) P-05-001-01-05-07-08
-Paramą dotacijomis gavusios įmonės P-05-001-01-05-07-13
-Nefinansinę paramą gavusios įmonės - P-05-001-01-05-07-14
-Paramą gavusios naujos įmonės - P-05-001-01-05-07-15
-Paramą gavusios sparčiai augančios įmonės - P-05-001-01-05-07-16
-Preakceleruotų startuolių skaičius projekto įgyvendinimo metu - R-05-001-01-05-07-27
9. Pareiškėjo, projekto vykdytojo įnašo šaltinių užtikrinimo vertinimo metodika;
10. Smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatymas;
11. Smulkiojo ir vidutinio verslo statuso deklaravimo tvarkos aprašas;
14. Investicijų programos projektų išlaidų paskirstymo regionams rekomendacijos;
-
Kontaktiniai asmenys
VšĮ Inovacijų agentūra:
Kontaktų centras, tel. +370 700 77 055
Kūrybinių ir tarptautinių investicijų skyrius, tel. +370 687 08812
El. paštas: startuolis@inovacijuagentura.lt
-
ES politikos tikslas
-
Programa
-
Projektų atrankos būdas
-
Komponentas