Vandenilio gamyba ir panaudojimas
Diegti pažangias technologijas, palaipsniui pereinant prie mažesnio iškastinio kuro naudojimo, teikiant prioritetą vandenilio technologijoms
2023 m. vasario 01 d. 17:00
Pasibaigęs
2023-03-29 14:59
03-006-K
20 000 000,00 €
Pasibaigęs
-
Projekto įgyvendinimo plano pateikimo terminas
Nuo - 2022-10-24 08:00
Iki - 2023-02-01 17:00 -
Aprašymas
Kvietimas parengtas vadovaujantis 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos energetikos ministerijos Energetikos plėtros programos pažangos priemonės Nr. 03-001-01-13-01 „Diegti pažangias technologijas, palaipsniui mažinant iškastinio kuro naudojimą, teikiant prioritetą vandenilio technologijoms“ veiklos „Vandenilio gamyba ir panaudojimas“ projektų finansavimo sąlygų aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos energetikos ministro 2022 m. rugpjūčio 25 d. įsakymu Nr. 1-255 (toliau – Aprašas), 2022 m. gruodžio 30 d. Lietuvos Respublikos energetikos ministro įsakymu Nr. 1-486 „Dėl Lietuvos Respublikos energetikos ministro 2022 m. rugpjūčio 25 d. įsakymo Nr. 1-255 „Dėl 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos energetikos ministerijos Energetikos plėtros programos pažangos priemonės Nr. 03-001-01-13-01 „Diegti pažangias technologijas, palaipsniui mažinant iškastinio kuro naudojimą, teikiant prioritetą vandenilio technologijoms“ aprašo patvirtinimo“ pakeitimo“ ir Lietuvos Respublikos energetikos ministerijos pateiktu Kvietimų teikti projektų įgyvendinimo planus planu.
-
Bendrieji reikalavimai
Reikalavimai projektams
1. Pagal Aprašą finansuojami „žaliojo“ vandenilio gamybos, saugojimo ir pritaikymo transporte įrenginiai (pvz. elektrolizeris, kompresoriai, saugykla), reikalingi pastatai ir statiniai ir kitos susijusios būtinos išlaidos. Projekto veiklos turi būti vykdomos Lietuvos Respublikoje;
2. Kiekvienas projektas turi siekti produkto rodiklio „Pagamintas „žaliojo“ vandenilio kiekis per „žaliojo“ vandenilio gamybos laikotarpį“, kurio tarpinės reikšmės – 840 000 m3 iki 2025 m. IV ketv. pabaigos ir bendros reikšmės visiems projektams 1680000 m3 iki 2026 m. birželio 30 d. Produkto rodiklio tarpinį pasiekimą deklaruoti po projekto pabaigos iki 2025 m. IV ketv. pabaigos, bendrą rodiklio pasiekimą deklaruoti po projekto pabaigos, kasmet, bet ne ilgiau kaip 5 metai po projekto finansavimo pabaigos.
3. Projektas turės prisidėti prie 2021 m. rugsėjo 28 d. Komisijos deleguotojo reglamento (ES) 2021/2106 priede nustatyto 1 bendrojo rodiklio „Įdiegti papildomi atsinaujinančiosios energijos veikimo pajėgumai“ (elektrolizerio vandenilio gamybos pajėgumai), MW“ ir 9 bendrojo rodiklio „Paramą gavusios įmonės (iš kurių: labai mažos ir mažos, vidutinės ir didelės)”.
4. Techniniai reikalavimai projektui:
4.1. „Žaliojo“ vandenilio gamyba turi būti vykdoma tik iš atsinaujinančių elektros išteklių (toliau – AEI);
4.2. Pareiškėjas turi turėti užtikrintą ir pakankamą elektros energijos iš AEI tiekimą, pilnai padengiantį visą „žaliojo“ vandenilio gamybos procesą (įskaitant savąsias reikmes), panaudojant planuojamo įsigyti elektrolizerio pajėgumus;
4.3. Pagamintas „žaliasis“ vandenilis turi atitikti ISO 14687:2019 standartą ir turi būti paruoštas naudojimui (pakelti „žaliąjį“ vandenilį iki reikalingo slėgio) žemės, oro, vandens transporte. „Žaliojo“ vandenilio grynumas turi būti ne mažesnis nei 99,99 proc.;
4.4. Pareiškėjo perkami įrenginiai turi būti nauji ir efektyvūs, t. y. elektrolizeris, kurio reakcijos laikas nuo įjungimo iki vandenilio gamybos pradžios būtų ne ilgesnis nei 1 min., o konversijos efektyvumo koeficientas ne mažesnis kaip 55 proc.;
4.5. Elektrolizerio našumas (gamybos pajėgumai) negali būti mažesni nei 18 kg „žaliojo“ vandenilio per valandą;
5. Pareiškėjas turi būti sudaręs ketinimų protokolą dėl „žaliojo“ vandenilio panaudojimo žemės, oro, vandens transporte arba pagrįsti, kad galės panaudoti pagamintą „žaliąjį“ vandenilį žemės, oro, vandens transporte, siekiant, kad projektas atitiktų Aprašo 6 punkte nustatytą specialųjį kriterijų „Pagaminto „žaliojo“ vandenilio panaudojimas žemės, oro, vandens transporte“;
6. Pareiškėjas 5 metus po projekto pabaigos, teikdamas metines ataskaitas, turi teikti informaciją apie pagamintą ir parduotą (perduotą) „žaliąjį“ vandenilį iš AEI;
7. Ne vėliau kaip per 2 mėn. nuo Projekto finansavimo ir administravimo sutarties pasirašymo dienos, vadovaujantis Lietuvos Respublikos planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymu, pareiškėjas turi būti atlikęs ir pateikti administruojančiajai institucijai poveikio aplinkai vertinimą ir/ar atrankos procedūrą bei turi būti pateikti atsakingos institucijos galiojantys dokumentai (jeigu taikoma) arba pagrindimas, kodėl nurodytos procedūros netaikomos, kartu pateikiant informaciją apie projektui taikomus aplinkosauginius reikalavimus;
8. Ne vėliau kaip per 2 mėn. nuo Projekto finansavimo ir administravimo sutarties pasirašymo dienos, vadovaujantis planų ar programų ir planuojamos ūkinės veiklos įgyvendinimo poveikio įsteigtoms ar potencialioms „Natura 2000“ teritorijoms reikšmingumo nustatymo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2006 m. gegužės 22 d. įsakymu Nr. D1-255 „Dėl planų ar programų ir planuojamos ūkinės veiklos įgyvendinimo poveikio įsteigtoms ar potencialioms „Natura 2000“ teritorijoms reikšmingumo nustatymo tvarkos aprašo patvirtinimo“, nuostatomis turi būti atliktas ir pateiktas administruojančiajai institucijai „Natura 2000“ teritorijų reikšmingumo nustatymas (jeigu taikoma) arba pagrindimas, kodėl nurodytos procedūros netaikomos;
9. Projekto partneriai ir apribojimai pagal partnerystę:
9.1. Galimi projekto partneriai – juridiniai asmenys;
9.2. Jeigu projektas įgyvendinamas kartu su partneriu (-iais), projekto vykdytojas atstovauja partneriui (-iams) projekto sutarties vykdymo ir projekto įgyvendinimo klausimais ir atsako už projekto sutarties sąlygų įvykdymą. Pateikiama partnerio deklaracija.
10. Projekto matomumo ir informavimo apie projektą priemonės:
10.1. Papildomi matomumo viešinimo reikalavimai, kurie nenumatyti PAFT VIII skyriaus pirmajame skirsnyje, nėra taikomi.
Horizontaliųjų principų ir atitinkamų Europos Sąjungos pagrindinių teisių chartijos nuostatų laikymosi reikalavimai
Neutralus – projektas negali daryti neigiamo poveikio horizontaliems principams.
Reikšmingos žalos nedarymo principo vertinimo reikalavimas pateikiamas Aprašo 1 priede.
Projektuose neturi būti numatyti veiksmai, kurie galėtų riboti ar pažeisti Chartijoje numatytas pagrindines teises (orumo; asmenų, privataus ir šeimos gyvenimo, sąžinės ir saviraiškos laisvės; asmens duomenų; prieglobsčio ir apsaugos perkėlimo, išsiuntimo ar išdavimo atvejų; teisių į nuosavybę ir teisių užsiimti verslu; lyčių lygybės, vienodo požiūrio ir lygių galimybių, nediskriminavimo ir neįgaliųjų teisių; vaiko teisių; gero administravimo, veiksmingo teisinės gynybos, teisingumo; solidarumo ir darbuotojų teisių; aplinkos apsaugos).
Reikalavimai įgyvendinus projektų veiklas
1. Projekto vykdytojas turi užtikrinti investicijų tęstinumą, t. y. projektų, kurių veiklos susijusios su investicijomis į infrastruktūrą, vykdytojai per 5 metus nuo projekto finansavimo pabaigos:
1.1. negali nutraukti gamybinės veiklos arba perkelti jos už Lietuvos Respublikos ribų;
1.2. negali pakeisti infrastruktūros objekto nuosavybės teisių, jei dėl to įmonė arba viešojo sektoriaus institucija įgytų nederamą pranašumą;
1.3. negali iš esmės pakeisti veiklos, kuriai buvo skirtos investicijos, pobūdžio, tikslų arba vykdymo sąlygų, jei tai pakenktų projekto tikslams.
2. Jeigu projekto vykdytojas nesilaiko investicijų tęstinumo reikalavimo, nustatyto Aprašo 7.1 papunktyje, jis turi grąžinti projektui finansuoti išmokėtų lėšų sumą, proporcingą reikalavimo nesilaikymo laikotarpiui.
3. Projekto vykdytojas, pateikdamas informaciją pagal Aprašo 2.1.13.4. papunktį, įsipareigoja pagaminti „žaliojo“ vandenilio kiekį ir už jį atsiskaityti.
Projektų įgyvendinimo trukmė
Teikiamų pagal Aprašą projektų veiklų įgyvendinimo trukmė turi būti ne ilgesnė kaip 24 mėn. nuo iš EGADP lėšų bendrai finansuojamo projekto sutarties pasirašymo dienos, bet ne ilgiau kaip iki 2025 m. kovo 31 d. Dėl objektyvių priežasčių, kurių projekto vykdytojas negalėjo numatyti PĮP pateikimo ir vertinimo metu, projekto veiklų įgyvendinimo laikotarpis gali būti pratęstas ne ilgiau kaip iki 2025 m. rugpjūčio 31 d.
Reikalavimai valstybės pagalbai
1. Pagal Aprašą projekto veiklų finansavimas yra valstybės pagalba, kaip ji apibrėžta Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo (OL 2010 C 83, p. 47) 107 straipsnyje. Finansavimas, skiriamas kaip valstybės pagalba projektams yra investicinė pagalba, kuri teikiama pagal Bendrojo bendrosios išimties reglamento 41 straipsnio 10 punktą, atsižvelgiant į I skyriaus nuostatas bei 1 straipsnio 2–5 dalyse nustatytus apribojimus. Aprašas nustato valstybės pagalbos energetikos infrastruktūrai teikimo sąlygas, kurios atitinka Bendrojo bendrosios išimties reglamento nuostatas ir yra suderinamos su vidaus rinka. Projektų valstybės pagalbos atitikties Bendrojo bendrosios išimties reglamento 41 straipsnio nuostatoms vertinimą atlieka administruojanti institucija pagal Aprašo 2 priede nurodytus vertinimo kriterijus.
2. Valstybės pagalba neteikiama:
2.1. sunkumus patiriančioms įmonėms;
2.2. ūkio subjektams, kuriems išduotas vykdomasis raštas sumoms išieškoti pagal ankstesnį Komisijos sprendimą, kuriame pagalba skelbiama neteisėta ir nesuderinama su vidaus rinka. Nauja valstybės pagalba negali būti teikiama iki nebus sugrąžinta neteisėta ir nesuderinama su vidaus rinka gauta valstybės pagalba;
2.3 Ūkio subjektams, vykdantiems veiklą žuvininkystės ir akvakultūros sektoriuje, patenkantiems į Bendrojo bendrosios išimties reglamento 1 straipsnio 3 punkto a dalies taikymo sritį;
2.4. Jei vienos įmonės vienam investiciniam projektui pagalbos dydis viršytų 15 mln. EUR (Bendrojo bendrosios išimties reglamento 4 straipsnio s dalis);
2.5. Jei ji neturi skatinamojo poveikio, nustatyto Bendrojo bendrosios išimties reglamento 6 straipsnyje.
3. Valstybės pagalba, kurios tinkamas finansuoti išlaidas galima nustatyti ir kuriai pagal Bendrojo bendrosios išimties reglamento taikoma išimtis, gali būti sumuojama su:
3.1. bet kokia kita valstybės pagalba, jei tos veiklos yra susijusios su skirtingomis tinkamomis finansuoti išlaidomis, kurias galima nustatyti;
3.2. bet kokia kita valstybės pagalba, susijusi su tomis pačiomis tinkamomis finansuoti išlaidomis, kurios iš dalies arba visiškai sutampa, tik jeigu taip susumavus, didžiausia pagalbos suma neviršija Bendrojo bendrosios išimties reglamento 41 straipsnio 10 punkte nustatytos pagalbos ribos, o didžiausias pagalbos intensyvumas neviršija Bendrojo bendrosios išimties reglamento 41 straipsnio 10 punkte nustatyto pagalbos intensyvumo.
4. Valstybės pagalba, kuriai pagal Bendrojo bendrosios išimties reglamentą taikoma išimtis, nesumuojama su jokia de minimis pagalba, susijusia su tomis pačiomis tinkamomis finansuoti išlaidomis, jei susumavus būtų viršytas pagalbos intensyvumas, kaip nustatyta Bendrojo bendrosios išimties reglamento 8 straipsnio 5 dalyje.
5. Administruojančioji institucija PĮP vertinimo metu patikrina pareiškėjo teisę gauti valstybės pagalbą pagal Bendrojo bendrosios išimties reglamentą, o Ministerijai priėmus sprendimą finansuoti projektą, per 20 darbo dienų Ministerija registruoja suteiktos valstybės pagalbos sumą Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registre, kurio nuostatai patvirtinti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“.
6. Užtikrinti dokumentų saugojimą 10 finansinių metų nuo datos, kada paskutinį kartą pagal schemą buvo suteikta individuali pagalba, kaip nustatyta Bendrojo bendrosios išimties reglamento 12 straipsnio 1 punkte.
7. Tais atvejais, kai skiriama pagalbos suma viršija Bendrojo bendrosios išimties reglamento 9 straipsnio 1 dalies c) punkte nustatytas ribas, informacija apie skirtą pagalbą per šešis mėnesius nuo pagalbos suteikimo dienos turi būti pateikta į Europos Komisijos Valstybės pagalbos skaidrumo svetainę.
8. Užtikrinti, kad įgyvendinant valstybės pagalbos schemą, kuriai taikoma išimtis pagal Bendrąjį bendrosios išimties reglamentą, vadovaujantis šio reglamento 11 straipsnyje nustatyta tvarka, Europos Komisijai turi būti perduodama informacijos apie tokią pagalbą santrauka pagal šio reglamento II priede pateiktą standartinę formą. Užpildyta forma Europos Komisijai perduodama per Konkurencijos tarybą.
9. Reglamento specialiosios III skyriaus sąlygos nustatytos 41 straipsnyje:
9.1. Pagalba teikiama, jei yra tenkinamos šiame straipsnyje ir I skyriuje nustatytos sąlygos.
9.2. Pagalba teikiama tik naujiems įrenginiams. Įrenginiui pradėjus veikti, pagalba neteikiama ir neišmokama, ir pagalba nepriklauso nuo produkcijos.
-
Projekto įgyvendinimo plano teikimas
Projektų įgyvendinimo planų rengimo ir teikimo tvarka
Projekto įgyvendinimo planas turi būti parengtas pagal PAFT 1 priedą - Projekto įgyvendinimo plano formą.
Vienas pareiškėjas gali pateikti tik vieną Projekto įgyvendinimo planą
Parengtas projekto įgyvendinimo planas (su visais privalomais priedais) pasirašomas kvalifikuotu elektroniniu parašu ir teikiamas el. paštu info@cpva.lt.
Projektų įgyvendinimo planų suderinimas su atsakinga institucija
Projekto įgyvendinimo plano projektas nederinamas su Energetikos ministerija.
Kartu su Projekto įgyvendinimo planu turi būti pateikta:
1. partnerio deklaracija pagal Projekto įgyvendinimo plano 1 priede pateiktą formą (taikoma, jei projektas bus įgyvendinamas su partneriu (-iais));
2. informacija apie projekto biudžeto paskirstymą pagal pareiškėjus ir partnerius pagal Projekto įgyvendinimo plano 2 priede pateiktą formą (taikoma, jei projektas bus įgyvendinamas su partneriu (-iais));
3. Informacija apie projektui taikomus aplinkosaugos reikalavimus;
2. Investicijų projektą su Sąnaudų ir naudos analizės rezultatų skaičiuokle, pagal Investicijų projektų, kuriems siekiama gauti finansavimą iš Europos Sąjungos struktūrinės paramos ir / ar valstybės biudžeto lėšų, rengimo metodiką, patvirtintą viešosios įstaigos Centrinės projektų valdymo agentūros direktoriaus 2014 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. 2014/8-337, kuri skelbiama ES struktūrinių fondų svetainės skiltyje „Finansavimo skyrimas“ prie metodikų arba http://www.ppplietuva.lt/ skiltyje „Teisinė ir metodinė informacija“ prie „Metodiniai dokumentai“;
3. Projekto metu planuojamo įdiegti elektrolizerio (įskaitant šių įrenginių sistemas bei komponentus, toliau – visi kartu elektrolizės įrenginiai) ir jiems priklausančios infrastruktūros projektinius sprendinius, kuriuose atsispindėtų projekto lėšomis įsigyjamos elektrolizės įrangos ir priklausančios infrastruktūros aprašymas, pagrindiniai techniniai parametrai, įrenginių našumas (gamybos pajėgumai), savosioms reikmėms (įrangai, infrastruktūrai, apšvietimui ir t. t.) bei gamybos procesui sunaudojamos elektros energijos iš AEI kiekis (pvz. pagaminti 1 kg „žaliojo“ vandenilio), reakcijos laikas, kiti parametrai, sistemos veikimo principas, projekto biudžeto pagrįstumą pagrindžiantys dokumentai (sudarytos sutartys, ne mažiau nei 3 komerciniai pasiūlymai kainai pagrįsti, nuorodos į rinkoje esančias kainas).
4. Informaciją apie planuojamą pagaminti „žaliojo“ vandenilio kiekį po projekto pabaigos:
a) „žaliojo“ vandenilio kiekį 5 -erių metų laikotarpiui kasmet;
b) iki 2025 m. IV ketv. pabaigos;
c) iki 2026 m. birželio 30 d.;
5. Informaciją apie planuojamo pagaminti „žaliojo“ vandenilio kiekio panaudojimą viešajame transporte;
6. Daiktinės pareiškėjo (partnerio) teisės į nekilnojamąjį turtą (-us) ar nekilnojamojo turto (-ų) valdymo formos (nuoma ar panauda), kuriame (-iuose) įgyvendinant projektą bus vykdomos projekto veiklos (vykdomi statybos darbai ir (ar) montuojama įranga) turi būti įregistruotos įstatymų nustatyta tvarka ir galioti ne trumpiau kaip penkerius metus nuo projekto finansavimo pabaigos. Jei nekilnojamas turtas yra naudojamas pagal panaudos ar nuomos sutartį, pareiškėjas turi turėti panaudos davėjo ar nuomotojo raštišką sutikimą vykdyti projekto veiklas;
7. Ketinimų protokolą, įrodantį pareiškėjo pagaminto „žaliojo“ vandenilio planuojamą panaudojimą žemės, oro, vandens transporte;
8. Jei pats pareiškėjas turi ar planuoja įsigyti transportą, kuris naudos žaliąjį vandenilį, pateikiami dokumentai (preliminari pirkimo sutartis, transporto priemonės užsakymo dokumentai ir kt.), įrodantys „žaliojo“ vandenilio panaudojimo galimybes žemės, oro, vandens transporte;
9. Dokumentus, pagrindžiančius užtikrintą ir pakankamą elektros energijos iš AEI tiekimą ir atitinkamus elektrolizerio pajėgumus: galiojančią arba išankstinę elektros energijos iš AEI pirkimo-pardavimo sutartį, sudarytą ne trumpesniam nei 5 metų laikotarpiui, kartu pateikiant elektros energijos kilmės sertifikatą arba įrodymus apie turimus arba planuojamus nuosavus pajėgumus (statybos leidimas arba ESO ar LITGRID pažyma apie prie tinklo prijungtus AEI pajėgumus) arba suplanuotą AEI plėtrą (gautas statybos leidimas AEI elektrinės plėtrai ir gautas leidimas gaminti elektros energiją iš Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos);
10. Deklaraciją, kad gaminamas „žaliasis“ vandenilis atitiks ISO 14687:2019 standartą;
11. Dokumentus, pagrindžiančius, kad „žaliojo“ vandenilio gamyba nebus vykdoma užtvindytose teritorijose ir nepatenka į teritorijas, kuriose fiksuojamas didelis staigus kritulių kiekis, kuris gali sudaryti nuošliaužas;
12. Dokumentus, patvirtinančius, kad projekto vykdytojas turi teisę naudoti paviršinį ar požeminį vandenį (sutartis su vandens tiekimo įmone arba gręžinio registracijos dokumentas) ir moka gamtos išteklių mokesčius;
13. Dokumentus, kuriuose vykdant „žaliojo“ vandenilio gamybos įrenginių įrengimą yra numatyta, kokios atliekos susidarys ir kaip jos bus sutvarkytos. Dėl įdiegtos įrangos eksploatavimo laiko pabaigos, pateikti dokumentą su informacija, kaip bus utilizuota įranga pasibaigus jos eksploatacijos laikui.
14. Pareiškėjo ir (ar) partnerio įsipareigojimą padengti netinkamas finansuoti, tačiau šiam projektui įgyvendinti būtinas išlaidas, ir tinkamas išlaidas, kurių nepadengia projekto finansavimas, įrodančius dokumentus;
15. Iki Projekto įgyvendinimo plano pateikimo paskutinių metų Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka patvirtintos pareiškėjo (partnerio) metinės finansinės atskaitomybės dokumentų kopijos, pasirašytas įmonės/įstaigos direktoriaus vadovo (jeigu pareiškėjas šių dokumentų nėra pateikęs Juridinių asmenų registrui);
16. Suplanuotą preliminarių projekto darbų grafiką;
17. Smulkiojo ir vidutinio verslo statuso deklaraciją, jei pareiškėjas maža arba vidutinė įmonė. Deklaraciją, jei pareiškėjas yra didelė įmonė.
-
Finansuojamos veiklos ir joms keliami reikalavimai
Finansuojamos projektų veiklos
Vandenilio gamyba ir panaudojimas (03-001-01-13-01-01)
Nuosavo įnašo dydis
Ne mažiau nei 30 proc.
Išlaidų tinkamumo reikalavimai
1. Projekto išlaidos turi atitikti 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ administravimo taisykles ir Projektų finansavimo ir administravimo taisyklėse (toliau – Aprašas), patvirtintose Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo, išdėstytus projekto išlaidoms taikomus reikalavimus.
2. Netinkamos finansuoti projekto išlaidos:
2.1. pridėtinės vertės mokestis;
2.2. įgyvendinant projektą naudojamo ilgalaikio turto nusidėvėjimo (amortizacijos) sąnaudos;
2.3. transporto priemonių pirkimo išlaidos;
2.4. žemės pirkimo išlaidos;
2.5. projektą vykdančių ir (ar) projekto veiklose dalyvaujančių asmenų komandiruočių ir kelionių išlaidos.
3. Didžiausia galima projekto finansuojamoji dalis sudaro 70 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų. Pareiškėjas privalo prisidėti prie projekto finansavimo ne mažiau nei 30 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų.
4. Jeigu projektas, kuriam prašoma finansavimo, pradedamas įgyvendinti iki projekto įgyvendinimo plano (toliau – PĮP) pateikimo įgyvendinančiojoje institucijoje dienos, visas projektas tampa netinkamas ir jam finansavimas neskiriamas.
5. Kryžminis finansavimas netaikomas.
6. Netiesioginės išlaidos nebus finansuojamos.
-
Kita informacija
Tikslinės grupės
Valstybė, valstybės politiką formuojančioms institucijos, energijos vartotojai, įmonės, energijos gamintojai ir energijos rinkos dalyviai, energijos transportuotojai, mokslo ir inovacijų bendruomenės, startuoliai, transporto sektorius
Galimi pareiškėjai
Juridiniai asmenys
Galimi partneriai
Juridiniai asmenys
Bendrieji atrankos kriterijai
Projektai turi atitikti bendruosius atrankos kriterijus (nuoroda - Bendrieji atrankos kriterijai).
Projektų atranka atliekama konkurso būdu vienu etapu.
Specialieji projektų atrankos kriterijai
Projektai turi atitikti atitikti Aprašo 6 punkte nustatytą specialųjį kriterijų „Pagaminto „žaliojo“ vandenilio panaudojimas žemės, oro, vandens transporte “.
Projektų atranka vykdoma vadovaujantis prioritetiniais projektų atrankos kriterijais, nurodytais Aprašo 6 punkte.
Už atitiktį prioritetiniams projektų atrankos kriterijams projektams skiriami balai.
Sutarties projektas
Nuoroda - Projekto sutarties forma.
Stebėsenos rodikliai
Produkto rodikliai:
Pagamintas „žaliojo“ vandenilio kiekis per vandenilio gamybos laikotarpį – 1 680 000 (2026 m.) m3;
Viešųjų pirkimų procedūros užbaigimas siekiant gaminti „žaliąjį“ vandenilį - n/a , Pasirašytos sutartys;
Rezultato rodikliai:
Įdiegti papildomi atsinaujinančiosios energijos veikimo pajėgumai – n/a , MW;
Įdiegti papildomi atsinaujinančiosios energijos veikimo pajėgumai, iš jų: Elektrolizerio vandenilio gamybos pajėgumai – n/a, MW;
Paramą gavusios įmonės – n/a, Vienetai;
Paramą gavusios įmonės iš jų: mažos ir labai mažos – n/a, Vienetai;
Paramą gavusios įmonės iš jų: vidutinės – n/a, Vienetai;
Paramą gavusios įmonės iš jų: didelės – n/a,Vienetai;
Projektų įgyvendinimo planus pagal paskelbtus 2021-2027 ES investicijų programos arba NKL plano kvietimus pateikę pareiškėjai informaciją apie projektus, kuriems patvirtintas finansavimas, gali rasti svetainėje www.esinvesticijos.lt. Joje skelbiami duomenys apie patvirtintiems projektams skirtą finansavimą, jų įgyvendinimo laikotarpį, projektų vykdytojus bei partnerius. Informacija svetainėje atnaujinama kartą per mėnesį.
Visų pareiškėjų duomenys svetainėje nėra skelbiami - vadovaujantis Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėmis (PAFT), Bendrojo duomenų apsaugos reglamento (BDAR) ir ES fondų reglamento nuostatomis, tokių duomenų viešinimas nėra numatytas ar privalomas. Reglamentas reikalauja skelbti projektų vykdytojų duomenis tik nuo sutarties pasirašymo momento, apie tai pareiškėjai informuojami ir pasirašant pareiškėjo deklaraciją.
Be to, Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse yra reikalaujama laikytis konfidencialumo principo – turi būti užtikrintas Projekto įgyvendinimo formoje ir projekto sutartyje pateiktos informacijos naudojimas tik vertinimo, tikrinimo aš projekto įgyvendinimo priežiūros tikslais ir informacijos apie projektą neskleidimas, išskyrus Taisyklėse ir aukštesnės teisinės galios teisės aktuose, reglamentuojančiuose tokios informacijos privaomą atskleidimą numatytus atvejus.
Apie projekto įgyvendinimo plano vertinimo pabaigą ir rezultatus yra raštu informuojami visi pareiškėjai. Ministerijai priėmus sprendimą dėl projektų finansavimo (ar nefinansavimo) taip pat visi pareiškėjai yra informuojami asmeniškai raštu.
-
Kontaktai
Energetikos ir aplinkos apsaugos projektų skyriaus vyresnioji projektų vadovė Inga Jakavonienė, Tel. Nr.: 8 (615) 67 745; El. p.: I.Jakavoniene@cpva.lt.
-
Veiklos sritis
-
ES politikos tikslas
-
Programa
-
Projektų atrankos būdas
-
Komponentas
- Žalioji Lietuvos transformacija