Nr. 11-572-K

Teikiama nuo
2025-05-16 08:00
Teikiama iki
2025-06-19 17:00 Liko 4 d. 13 val.
Kvietimo finansavimo suma
120 700,00 €
Projektų atrankos būdas
Konkursas
Finansavimo forma
Dotacija
Kontaktai
Justyna, Balion
Projekto vadovė
Kristina, Marinovskienė
Projekto veiklos specialistė
Finansuojamos veiklos
Galimi pareiškėjai
Didžiausia suma vienam projektui
Finansuojamoji dalis
Regionas
Bendruomenės inicijuotos vietos plėtros metodo (BIVP) taikymas: parama vietos plėtros strategijų įgyvendinimui“ Sostinės regione (ERPF) Viešieji juridiniai asmenys, kurių veiklos vykdymo vieta yra vietos plėtros strategijos įgyvendinimo teritorijoje; privatūs juridiniai asmenys, kurių veiklos vykdymo vieta yra vietos plėtros strategijos įgyvendinimo teritorijoje; savivaldybės, kurios teritorijoje įgyvendinama vietos plėtros strategija, administracija 120 700,00 € 92,5 Sostinės regionas
Daugiau Mažiau
  • Reikalavimai projektams
    Finansuojama veikla:
    1. Naujų darbo vietų socialiniame versle kūrimas (2022–2030 m. plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos Viešojo valdymo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 01-004-08-04-01 „Didinti visuomenės įsitraukimą į vietos problemų sprendimą“ veiklos „Bendruomenės inicijuotos vietos plėtros metodo (BIVP) taikymas: parama vietos plėtros strategijų įgyvendinimui“ projektų finansavimo sąlygų aprašo (ERPF), patvirtinto Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2024 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. 1V-420 (toliau - Aprašas) 2.1.1 p.):
    1.1. naujos reikalingos įrangos, įrenginių, paslaugų ar kito turto, skirto socialinio verslo kūrimo ar plėtros reikmėms, įsigijimas;
    1.2. transporto priemonių, skirtų socialiniam verslui vykdyti, įsigijimas;
    1.3. patalpų, priklausančių pareiškėjui nuosavybės teise arba valdomų ilgalaikės nuomos ar panaudos pagrindais (perdavimas naudotis patalpomis negali būti trumpesnis nei veiklų tęstinumo užtikrinimui taikomas terminas), atnaujinimas (rekonstrukcija, paprastasis arba kapitalinis remontas), pritaikant patalpas socialiniam verslui vykdyti;
    1.4. statinio, skirto socialinio verslo vykdymui, statyba (daiktinės pareiškėjų (partnerių) teisės į pastatą ir (ar) žemės sklypą, kuriame įgyvendinant projektą bus atliekami statybos darbai, turi būti įregistruotos teisės aktų nustatyta tvarka);
    1.5. socialinio verslo pradinių produktų įsigijimas, paslaugų kūrimo ir (ar) testavimo įsigijimas, rinkodaros priemonių kūrimo ir taikymo priemonių įsigijimas.

    Projektams taikomi bendrieji reikalavimai
    Projektų įgyvendinimą administruoja viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra (toliau – CPVA).
    Projektų tikslas – įgyvendinant Šalčininkų miesto 2023-2029 m. vietos plėtros strategiją, skatinti bendruomenėse socialinį verslą, padedantį vietoje spręsti pažeidžiamų grupių atskirties problemas.
    Projektams teikiama finansavimo forma – dotacija.
    Vienos naujos darbo vietos (vieno etato) kūrimui skiriamo ES fondų ir BF lėšų suma gali sudaryti ne daugiau kaip 71 000 (septyniasdešimt vieną tūkstantį) eurų tiesioginių projekto išlaidų; jeigu planuojama sukurti mažiau arba daugiau kaip vieną darbo vietą (etatą), planuojamos darbo vietos kūrimo kaina apskaičiuojama proporcingai.
    Projektais nėra įgyvendinama viešojo ir privataus sektorių partnerystė.
    Projekto veiklos negali būti finansuotos ar finansuojamos iš kitų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir (arba) savivaldybių biudžetų, kitų piniginių išteklių, kuriais disponuoja valstybė ir (ar) savivaldybės, Europos Sąjungos investicijų fondų, kitų Europos Sąjungos finansinės paramos priemonių ar kitos tarptautinės paramos lėšų ir už kurias sumokėti skyrus Europos Sąjungos investicijų fondų lėšų jos būtų pripažintos tinkamomis finansuoti ir (arba) už jas turi būti sumokėta daugiau nei vieną kartą, įskaitant de minimis pagalbą.
    Projekto vykdytojas privalo vykdyti projekto matomumo, informavimo apie projektą ir kitus komunikacijos įsipareigojimus, nurodytus Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių XIV skyriuje.

    Reikalavimai naujai darbo vietai.
    Nauja darbo vieta turi būti tiesiogiai susijusi tik su vykdoma socialinio verslo veikla, kuriai buvo skirtas finansavimas.
    Viena darbo vieta laikoma įkurta tuo atveju, jei asmens darbo užmokesčio dydis per metus yra ne mažesnis negu 12 minimalių mėnesinių algų (jei dirbta ne visą darbo laiką, algos dydis skaičiuojamas proporcingai išdirbtam laikui), nustatytų Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu.
    Naujos darbo vietos sukūrimo fakto įrodymai: pateikta sudarytos darbo sutarties ar civilinės (paslaugų) sutarties kopija; įmonės etatų sąrašai, darbo sutarčių pažymos ir kiti dokumentai, kuriais patvirtinamas finansavimą gavusiose įmonėse dirbančių darbuotojų skaičius.
    Nauja darbo vieta turi būti sukurta po PĮP pateikimo iki projekto veiklų įgyvendinimo pabaigos ir išlaikyta ne trumpiau nei numatyta Aprašo 11.2.4 papunktyje po projekto įgyvendinimo pabaigos.
    Naujomis darbo vietomis nelaikomos darbo vietos, kurios, įgyvendinant projektą, buvo sukurtos kitose, su socialinio verslo ekonomine veikla nesusijusiose, veiklose.

    Projekto vykdytojas yra atsakingas už duomenų ir informacijos apie rodiklių pasiekimą surinkimą ir pateikimą. Projekto vykdytojui nepasiekus stebėsenos rodiklių reikšmių, numatytų projekto sutartyje, ar nusistatytų socialinio poveikio stebėsenos rodiklių, taikomos Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių IV skyriaus penktojo skirsnio 171–179 punktų nuostatos.
    Visi stebėsenos rodikliai turi būti siekiami projekto įgyvendinimo metu ir po jo; stebėsenos produkto rodikliai turi būti siekiami projekto įgyvendinimo metu, rezultato rodiklis apskaičiuojamas 12 mėnesių po projekto finansavimo pabaigos.
    Projekto vykdytojas miesto vietos veiklos grupės prašymu turi teikti jai informaciją, susijusią su stebėsenos rodiklių reikšmių siekimu įgyvendinant ir (ar) baigus įgyvendinti projektą;
    Pareiškėjai ir projektai turi atitikti projektų atrankos kriterijus, nustatytus Aprašo 9 punkte.
    Projekto parengtumui taikomi reikalavimai, kurių neįvykdžius ir kartu su PĮP nepateikus pagrindžiančių dokumentų, PĮP atmetamas neprašius papildomų dokumentų:
    1. kartu su PĮP turi būti pateiktas socialinio verslo planas;

    Projektas gali būti pradėtas įgyvendinti ne anksčiau nei po PĮP registravimo CPVA dienos, tačiau projekto išlaidos nuo PĮP registravimo CPVA dienos iki finansavimo projektui skyrimo yra patiriamos pareiškėjo rizika.
    Informavimas apie projektą atliekamas Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių VIII skyriaus pirmajame skirsnyje nustatyta tvarka.
    Visi su projekto įgyvendinimu susiję dokumentai turi būti saugomi Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių VIII skyriaus šeštajame skirsnyje nustatyta tvarka ir terminais.
    Atkreipiamas dėmesys, kad esant daugiau teigiamai įvertintų vietos plėtros projektų, kuriems finansuoti neužtenka šiam kvietimui suplanuotų lėšų, gali būti sudaromas rezervinių vietos plėtros projektų sąrašas, o kvietimui skirta lėšų suma gali būti padidinta, skiriant visą atitinkamam vietos plėtros strategijos veiksmui suplanuotą sumą (atsisakant suplanuotų papildomų kvietimų). Tokiu atveju, būtų finansuojami vietos plėtros projektai, įtraukti į rezervinį vietos plėtros projektų sąrašą. Sprendimo dėl rezervinio sąrašo sudarymo priėmimas dar nereiškia, kad rezerviniame sąraše esantys projektai bus finansuojami.
    Daugiau Mažiau
  • Horizontaliųjų principų ir kitų nuostatų reikalavimai
    1. Horizontaliųjų principų (toliau – HP) reikalavimai:
    1.1. projektuose negali būti numatyta:
    1.1.1. apribojimų, kurie turėtų neigiamą poveikį lygių galimybių ir nediskriminavimo dėl lyties, rasės, tautybės, pilietybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, religijos ar įsitikinimų, pažiūrų, amžiaus, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, negalios ar kt. principų įgyvendinimui;
    1.1.2. veiksmų, kurie turėtų neigiamą poveikį darnaus vystymosi principo, įskaitant reikšmingos žalos nedarymo principą, įgyvendinimui;
    1.2. projekte turi būti užtikrinamas prieinamumo visiems reikalavimo įgyvendinimas ir taikomas universalaus dizaino principas;
    1.3. įgyvendinant projekto veiklas turėtų būti laikomasi inovatyvumo (kūrybingumo) pricipo, t. y. įgyvendinant veiklas vykdomi inovatyvūs viešieji pirkimai, taikomos naujos technologijos, kuriami ar diegiami inovatyvūs sprendimai, taikomos naujos idėjos (produktai, paslaugos, modeliai), kurios geriau tenkina socialinius poreikius;
    1.4. projektais neturi būti daroma reikšminga žala aplinkos tikslams, nustatytiems 2020 m. birželio 18 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2020/852 dėl sistemos tvariam investavimui palengvinti sukūrimo, kuriuo iš dalies keičiamas Reglamentas (ES) 2019/2088, 17 straipsnyje; konkretūs projektų dėl reikšmingos žalos nedarymo aplinkos tikslams reikalavimai ir projektų atitiktį šiems reikalavimams pagrindžiantys dokumentai nurodomi Projekto atitikties reikšmingos žalos nedarymo horizontaliajam principui vertinimo reikalavimų apraše (1 priedas) (toliau – Reikšmingos žalos nedarymo vertinimo aprašas).

    2. Europos Sąjungos pagrindinių teisių chartijos (toliau – Chartija) reikalavimai:
    Įgyvendinant pagal Aprašą numatytas veiklas negali būti pažeidžiamos Chartijos pagrindinės teisės: orumo; asmenų, privataus ir šeimos gyvenimo, sąžinės ir saviraiškos laisvės; asmens duomenų; prieglobsčio ir apsaugos perkėlimo, išsiuntimo ar išdavimo atvejų; teisių į nuosavybę ir teisių užsiimti verslu; lyčių lygybės, vienodo požiūrio ir lygių galimybių, nediskriminavimo ir neįgaliųjų teisių; vaiko teisių; gero administravimo, veiksmingos teisinės gynybos, teisingumo; solidarumo ir darbuotojų teisių; aplinkos apsaugos.
    Daugiau Mažiau
  • Reikalavimai įgyvendinus projektų veiklas
    Reikalavimai įgyvendinus projektų veiklas numatyti Administravimo taisyklėse ir Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse.
    Projekto vykdytojas turi užtikrinti, kad po projekto finansavimo pabaigos būtų užtikrintas investicijų tęstinumas:
    - projekto lėšomis suremontuotas (-os) nekilnojamasis turtas (patalpos) būtų naudojamas (-os) vykdant projekto tikslą atitinkančias veiklas ne trumpiau kaip 3 metus nuo projekto veiklų įgyvendinimo pabaigos, jei projekto vykdytojas didelė įmonė – ne trumpiau kaip 5 metus;
    - socialinio verslo subjektui suteiktos verslo pradžiai ar plėtrai reikalingos priemonės būtų naudojamos paties socialinio verslo subjekto vykdomoje veikloje, neperduodant jų naudoti (nuomos, panaudos ar kt. pagrindais) tretiesiems asmenims;
    - projekto lėšomis įsigytos socialinio verslo pradžiai ar plėtrai skirtos priemonės (t. y. techninė, biuro ar kita įranga) būtų naudojamos socialinio verslo subjektų ne trumpiau kaip 3 metus nuo jų įsigijimo dienos, jei priemonės įsigytos didelės įmonės – ne trumpiau kaip 5 metus;
    - projekto lėšomis įkurta darbo vieta turi būti išlaikyta ne trumpiau kaip 3 metus nuo jos įkūrimo dienos, jei darbo vieta įkurta didelėje įmonėje – ne trumpiau kaip 5 metus.
    Daugiau Mažiau
  • Projektų įgyvendinimo trukmė
    Projekto veiklos turi būti įgyvendintos iki 2028 m. liepos 31 d.
    Daugiau Mažiau
  • Projektų bendrieji atrankos kriterijai
    Projektų bendrieji atrankos kriterijai nurodyti Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 2 priede. https://esinvesticijos.lt/dokumentai/projektu-bendruju-atrankos-kriteriju-sarasas-ir-ju-vertinimo-metodika-3
    Daugiau Mažiau
  • Projektų specialieji atrankos kriterijai
    Projektas skirtas vietos plėtros strategijos, kuri vidaus reikalų ministro įsakymu įtraukta į siūlomų finansuoti vietos plėtros strategijų sąrašą, veiksmams įgyvendinti.
    Daugiau Mažiau
  • Projektų prioritetiniai atrankos kriterijai
    Numeris Pavadinimas Maksimalus galimas surinkti balas Didžiausias galimas kriterijaus balas Svorio koeficientas Minimalus privalomas surinkti balas
    1 Projektu įgyvendinamas įterptinio socialinio verslo modelis, kaip nurodyta Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2023 m. lapkričio 27 d. įsakymu Nr. 1V-756 patvirtintose Socialinio verslo paramos, įgyvendinant2021-2027 metų Europos sąjungos fondų investicijų programą, taisyklėse 25,00 25
    2 Pareiškėjo ir (arba) partnerio (-ių) patirtis įgyvendinant panašaus pobūdžio veiklas 15,00 15
    3 Pradedamos teikti naujos socialinės paslaugos (laikoma, kad nauja socialinė paslauga yra tokia, kuri kvietimo paskelbimo dienai nėra teikiama MVVG teritorijoje) 30,00 30
    4 Projektas įgyvendinamas su partneriais 30,00 30
    Maksimali galima balų suma: 100,00 Minimali privaloma surinkti balų suma: 40
    Daugiau Mažiau
  • Teikimo tvarka
    Parengtas PĮP (su visais privalomais priedais) teikiamas per 2021-2027 m. Duomenų mainų svetainę (DMS) adresu https://dms.investis.lt. Kilus klausimams kreiptis į nurodytą kvietime atsakingą už kvietimą asmenį.
    Daugiau Mažiau
  • Kartu su PĮP teikiama
    1 priedas: Partnerio deklaracija (jei projektas įgyvendinamas su partneriais) 9 priedas: Partnerio deklaracija (jei projektas įgyvendinamas su partneriais) 10 priedas: VšĮ Inovacijų agentūros išduotą patvirtinimą dėl socialinio verslo subjekto statuso įgijimo (taikoma labai mažoms, mažoms ir vidutinėms įmonėms) 11 priedas: Užpildytą ir pasirašytą Didelės įmonės socialinio verslo atitikties deklaraciją (Socialinio verslo paramos taisyklių 1 priedas) (taikoma didelėms įmonėms) 12 priedas: Užpildytą „Viena įmonė“ deklaracijos formą (aktuali deklaracijos forma, patvirtinta tarpinstitucinės darbo grupės, sudarytos Lietuvos Respublikos finansų ministro 2021 m. birželio 11 d. įsakymu Nr. 1K-219 „Dėl tarpinstitucinės darbo grupės sudarymo“, skelbiama esinvesticijos.lt 13 priedas: Socialinio verslo planą (Socialinio verslo paramos taisyklių 2 priedas) 14 priedas: Dokumentus, pagrindžiančius projekto biudžeto pagrįstumą (ne mažiau nei du lygiaverčiai komerciniai pasiūlymai, nuorodos į rinkos kainas ir kita) 15 priedas: Dokumentus, pagrindžiančius nuosavo indėlio tinkamumą; dokumentai, įrodantys, kad pareiškėjas turi pakankamai nuosavų lėšų prisidėti prie projekto įgyvendinimo (taikoma, kai pareiškėjas prie projekto įgyvendinimo prisideda privačiomis piniginėmis lėšomis) 16 priedas: Pasirašytą Pareiškėjo (partnerio) įsipareigojimo dėl projekto atitikties reikšmingos žalos nedarymo horizontaliajam principui vertinimo reikalavimų apraše nustatytiems reikalavimams deklaraciją (Aprašo 2 priedas) 17 priedas: Jei dėl Aprašo 2.1.1.3 veiklos (paprastasis remontas)-numatomų remontuoti patalpų brėžinius iš inventorinės bylos ir preliminarius darbų apimties žiniaraščius, kuriuose nurodytos orientacinės ir PĮP aktualios sąmatinės kainos, jeigu pagal LR teisės aktus nereikalaujama parengti statinio projekto 18 priedas: Jei dėl Aprašo 2.1.1.3 veiklos (paprastasis remontas) -patalpų, kuriose numatoma atlikti kapitalinį remontą, nuosavybės ar ilgalaikės nuomos ar panaudos sutarčių kopijas, jei patalpos priklauso ne pareiškėjui, taip pat ir patalpų savininko, ar bendraturčio sutikimas 19 priedas: Jei dėl Aprašo 2.1.1.3 papunktyje numatytos veiklos (paprastasis remontas) - leidimo atlikti statinio paprastąjį remontą, jei jis privalomas vadovaujantis Statybos įstatymo 27 straipsnio 1 dalies 5 punktu arba Statybos techniniu reglamentu kopiją 20 priedas: Jei dėl Aprašo 2.1.1.3 veiklos (kapitalinis remontas) -statinio projektą (kapitalinio remonto projektą arba kapitalinio remonto aprašą) ir jo ekspertizės išvadą; statinio projekto skaičiuojamosios kainos nustatymo dalis turi būti parengta arba indeksuota (jeigu reikia) PĮP pateikimo laikotarpiui 21 priedas: Jei dėl Aprašo 2.1.1.3 veiklos (kapitalinis remontas) - patalpų, kuriose numatoma atlikti kapitalinį remontą, nuosavybės ar ilgalaikės nuomos ar panaudos sutarčių kopijas, jei patalpos priklauso ne pareiškėjui, taip pat ir patalpų savininko, ar bendraturčio sutikimas 22 priedas: Jei dėl Aprašo 2.1.1.3 veiklos (kapitalinis remontas) - leidimo atlikti statinio kapitalinį remontą, jei jis privalomas vadovaujantis Statybos įstatymo 27 straipsnio 1 dalies 4 punktinio 1 dalies 4 punktu arba Statybos reglamentu, kopiją 23 priedas: Jei dėl Aprašo 2.1.1.3 (kapitalinis remontas) nėra parengtų 2.4.12.1 papunktyje nurodytų dokumentų, turi būti pateiktas investicijų projektas arba projektiniai pasiūlymai su kainų apskaičiavimu. Jei jų nėra, gali būti pateiktas bendras išlaidų įvertinimas pradinių duomenų pagrindu 24 priedas: Jei dėl Aprašo 2.1.1.3 veiklos (rekonstrukcija) nėra parengtas statinio projektas ar ekspertizės išvada, pateikiamas investicijų projektas (jei privaloma) arba projektiniai pasiūlymai su kainų apskaičiavimu. Nesant pasiūlymų, gali būti pateiktas bendras išlaidų įvertinimas pagal pradinius duomenis 25 priedas: Jei dėl Aprašo 2.1.1.3 veiklos (rekonstrukcija)- statinio, kurį planuojama rekonstruoti, nuosavybės arba ilgalaikės nuomos ar panaudos sutarčių kopijas, jei patalpos nuosavybės teise priklauso ne pareiškėjui, taip pat ir patalpų savininko ar bendraturčio sutikimą 26 priedas: Jei dėl Aprašo 2.1.1.3 veiklos (rekonstrukcija)- leidimo atlikti statinio rekonstrukciją, jei jis privalomas vadovaujantis Statybos įstatymo 27 straipsnio 1dalies 2 punktu ar Statybos reglamentu, kopiją; tuo atveju, jei PĮP teikimo ir vertinimo metu nėra galimybės pateikti leidimo, suderinus su CPVA 27 priedas: Jei dėl Aprašo 2.1.1.4 papunkčio veiklos (statyba) pateikiamos žemės sklypo ar jo dalies nuosavybės, ilgalaikės nuomos ar panaudos sutarčių kopijos, galiojančios ne trumpiau kaip 5 metus po projekto finansavimo pabaigos, įregistruotos teisės aktų nustatyta tvarka 28 priedas: Jei dėl Aprašo 2.1.1.4 veiklos(statyba)-jeigu žemės sklypas ar jo dalis yra naudojamas pagal panaudos ar nuomos sutartį, pareiškėjas teikia panaudos davėjo ar nuomotojo sutikimo žemės sklype ar jo dalyje vykdyti projekto veiklas ir leidimo veiklų tęstinumui ne mažiau kaip 5 metus po projekto kopijas 29 priedas: Jei dėl Aprašo 2.1.1.4 veiklos (statyba) -leidimo statyti naują statinį, jei jis privalomas vadovaujantis Statybos įstatymo 27 straipsnio 1 dalies 1 punktu arba Statybos reglamentu, kopiją 30 priedas: Jei dėl Aprašo 2.1.1.4 veiklos (statyba) nėra parengtas statinio projektas ar ekspertizės išvada, pateikiamas investicijų projektas (jei privaloma) arba projektiniai pasiūlymai su kainų apskaičiavimu. Jei jų nėra, gali būti pateiktas bendras išlaidų įvertinimas pagal pradinių duomenų pagrindu 31 priedas: Jei projektas įgyvendinamas kartu su partneriu (-iais) - informaciją apie projekto biudžeto paskirstymą pagal Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 1 priedo 2 priedą 32 priedas: Informaciją apie pareiškėjui suteiktą valstybės pagalbą (išskyrus de minimis), kurioje nurodoma tik su teikiamu projektu susijusi suteikta arba planuojama gauti pagalba, pagal Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 1 priedo 4 priedą 33 priedas: Su partneriu (-iais) sudaryta jungtinės veiklos sutartis, kurioje būtų nustatytos partnerių tarpusavio teisės ir pareigos įgyvendinant projektą, jei projektą numatoma vykdyti kartu su partneriu (-iais) 34 priedas: Atitikimą prioritetiniams kriterijams patvirtinančius dokumentus
    Daugiau Mažiau
  • Programa
    Investicijų programa
    Daugiau Mažiau
  • Prioritetas
    Socialiai atsakingesnė Lietuva
    Daugiau Mažiau
  • Atsakinga institucija
    Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerija
    Daugiau Mažiau
  • Administruojanti institucija
    Centrinė projektų valdymo agentūra
    Daugiau Mažiau