Vykdyti startuolių inkubavimo veiklas Europos kosmoso agentūros verslo inkubavimo centre Pasibaigęs
Teikiama nuo
2023-09-20 08:00
Teikiama iki
2023-10-20 17:00
Pasibaigęs
Kvietimo finansavimo suma
605 000,00 €
Projektų atrankos būdas
Planavimas
Finansavimo forma
Dotacija
Kontaktai
Tatjana, Zabolotnaja
Centrinė projektų valdymo agentūra
Projektų vadovas
Finansuojamos veiklos
|
Galimi pareiškėjai
|
Didžiausia suma vienam projektui
|
Finansuojamoji dalis
|
Regionas
|
Vykdyti startuolių inkubavimo veiklas Europos kosmoso agentūros verslo inkubavimo centre | Mokslo ir technologijų parkai, turintys susitarimą su EKA dėl verslo inkubavimo centro veiklos vykdymo | Netaikoma | 50% | Netaikoma |
Daugiau
Mažiau
-
Taikomi teisės aktai1.1.1. 2021 m. vasario 12 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) 2021/241, kuriuo nustatoma ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonė;
1.1.2. 2021 m. liepos 28 d. Europos Sąjungos Tarybos sprendimas dėl Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ patvirtinimo;
1.1.3. 2021 m. rugsėjo 28 d. Komisijos deleguotasis reglamentas (ES) 2021/2106;
1.1.4. 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ Projektų finansavimo ir administravimo taisyklės, patvirtintos Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“ (toliau – PAFT);
1.1.5. Projektų administravimo ir finansavimo taisyklės, patvirtintos Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“ (toliau – Taisyklės);
1.1.6. Stebėsenos rodiklių nustatymo ir skaičiavimo aprašas, patvirtintas Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“ (toliau – Stebėsenos rodiklių nustatymo ir skaičiavimo aprašas);
1.1.7. Strateginio valdymo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. balandžio 28 d. nutarimu Nr. 292 „Dėl Lietuvos Respublikos strateginio valdymo įstatymo, Lietuvos Respublikos regioninės plėtros įstatymo 4 straipsnio 3 ir 5 dalių, 7 straipsnio 1 ir 4 dalių ir Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo 14-1 straipsnio 3 dalies įgyvendinimo“ (toliau – Strateginio valdymo metodika);
1.1.8. 2021–2030 metų Nacionalinis pažangos planas, patvirtintas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. rugsėjo 9 d. nutarimu Nr. 998 „Dėl 2021–2030 metų Nacionalinio pažangos plano patvirtinimo“;
1.1.9. 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2022 m. kovo 16 d. nutarimu Nr. 247 „Dėl 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programos patvirtinimo“;
1.1.10. 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamentas (ES) Nr. 1407/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2020 m. liepos 2 d. Komisijos reglamentu (ES) Nr. 2020/972 (toliau – De minimis reglamentas);
Specialieji teisės aktai:
1.1.11. Lietuvos Respublikos technologijų ir inovacijų įstatymas;
1.1.12. Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų įstatymas;
1.1.13. Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatymas;
1.1.14. Lietuvos kosmoso sektoriaus plėtros koncepcija, patvirtina Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministro 2022 m. liepos 11 d. įsakymu Nr. 4-856 „Dėl Lietuvos kosmoso sektoriaus plėtros koncepcijos patvirtinimo“;
1.1.15. Lietuvos Respublikos Vyriausybės ir Europos kosmoso agentūros susitarimas dėl asocijuotos narystės Nr. 11578, ratifikuotas Lietuvos Respublikos Seimo 2021 m. gegužės 20 d. įstatymu Nr. XIV-321 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės ir Europos kosmoso agentūros susitarimo dėl asocijuotos narystės ratifikavimo“.
1.1.16. OECD (2017), „Frascati“ vadovas 2015: Mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros duomenų rinkimo bei teikimo rekomendacijos.
1.1.17. OECD / „Eurostat“ (2019), Oslo vadovas 2018: Duomenų apie inovacijas rinkimo, teikimo ir naudojimo gairės, ketvirtasis leidimas, mokslinės, technologinės ir inovacinės veiklos vertinimas.Daugiau Mažiau -
Specialieji teisės aktai1.1.11. Lietuvos Respublikos technologijų ir inovacijų įstatymas;
1.1.12. Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų įstatymas;
1.1.13. Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatymas;
1.1.14. Lietuvos kosmoso sektoriaus plėtros koncepcija, patvirtina Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministro 2022 m. liepos 11 d. įsakymu Nr. 4-856 „Dėl Lietuvos kosmoso sektoriaus plėtros koncepcijos patvirtinimo“;
1.1.15. Lietuvos Respublikos Vyriausybės ir Europos kosmoso agentūros susitarimas dėl asocijuotos narystės Nr. 11578, ratifikuotas Lietuvos Respublikos Seimo 2021 m. gegužės 20 d. įstatymu Nr. XIV-321 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės ir Europos kosmoso agentūros susitarimo dėl asocijuotos narystės ratifikavimo“.
1.1.16. OECD (2017), „Frascati“ vadovas 2015: Mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros duomenų rinkimo bei teikimo rekomendacijos.
1.1.17. OECD / „Eurostat“ (2019), Oslo vadovas 2018: Duomenų apie inovacijas rinkimo, teikimo ir naudojimo gairės, ketvirtasis leidimas, mokslinės, technologinės ir inovacinės veiklos vertinimas.Daugiau Mažiau
-
Reikalavimai projektams2.1. Pagal Aprašą finansuojama veikla – startuolių ekosistemos plėtros skatinimas, pagal veiklą vykdoma poveiklė – startuolių inkubavimo veikla Europos kosmoso agentūros verslo inkubavimo centre.
2.2. Pagal veiklą remiamas mokslinių tyrimų, eksperimentinės plėtros ir (ar) inovacinės veiklos vykdymas ir skatinama Lietuvos kosmoso sektoriaus plėtra, sukuriant ir stiprinant sėkmingų su kosmosu susijusių startuolių bendruomenę Lietuvoje;
2.3. įgyvendinant projektą projekto vykdytojas turi vykdyti šias veiklas:
2.3.1. visuomenei ir kosmoso bendruomenei pristatyti Europos kosmoso agentūros Verslo inkubavimo centrą (toliau – EKA Centras) kaip su kosmoso verslo inkubavimu susijusį centrą Lietuvoje;
2.3.2. skelbti bei įgyvendinti kvietimus, skirtus startuolių atrankai dalyvauti EKA Centro veikloje;
2.3.3. atrinkti projekto partnerius, kurie dalyvaus EKA Centro veikloje, bei pasirašyti su jais sutartį dėl inkubavimo;
2.3.4. suteikti startuoliams paslaugas, kurios apibrėžtos EKA Centro susitarime su Europos kosmoso agentūra (toliau – EKA);
2.3.5. rūpintis atrinktų startuolių finansavimu, jų veiklos progreso stebėsena bei tęstinumo užtikrinimu.
2.4. Aprašo 2.3 papunkčiuose nurodytos finansuojamos veiklos turi būti numatytos viename projekte.
2.5. Administruojančioji institucija – viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra (toliau – Administruojanti institucija).
2.6. Tikslinė projekto grupė – MVĮ, turinčios susitarimą dėl inkubavimo su EKA Centru.
2.7. Galimi pareiškėjai – Mokslo ir technologijų parkai, turintys susitarimą su EKA dėl verslo inkubavimo centro veiklos vykdymo (toliau – Pareiškėjas).
2.8. Projekto partneriai – kosmoso srities startuoliai, atrinkti EKA Centro gauti paslaugas EKA Centre bei turi tai patvirtinantį dokumentą – sutartį dėl inkubavimo. Startuolių atrankos procesą reglamentuoja ir organizuoja EKA atstovai, kurie patvirtina startuolių veiklos atitikimą kosmoso sričiai. Startuoliai vykdo su kosmoso sektoriumi susijusius inovatyvias veiklas.
2.9. Partnerių sąrašas gali būti papildomas projekto įgyvendinimo metu.
2.10. Pagal Aprašą projektui įgyvendinti skiriama iki 500 000 Eur (penkių šimtų tūkstančių eurų) EGADP lėšų ir ne daugiau kaip 105 000 Eur (šimtas penki tūkstančiai eurų) Valstybės biudžeto lėšų, skirtų PVM kompensuoti.
2.11. Vienam projekto partneriui tenkanti projekto lėšų suma negali būti didesnė negu 50 000 Eur (penkiasdešimt tūkstančių eurų). Projektai ko-finansuojami iš EGADP ir nuosavų lėšų. Didžiausia galima projektų finansuojamoji dalis sudaro iki 50 proc. iš EGADP lėšų (t. y. iki 25 000 Eur) ir iki 50 proc. lėšų, kurias startuolis gauna iš EKA (t. y. iki 25 000 Eur).
2.12. Projektas turi atitikti projekto bendruosius atrankos kriterijus, nustatytus PAFT 2 priede.
2.13. Projekto veiklos turi būti pradėtos įgyvendinti nuo Sutarties dėl inkubavimo pasirašymo iki 2026 m. I ketvirčio.
2.14. Jeigu projektas įgyvendinamas su partneriu, partnerystė projekte turi būti pagrįsta, teikti naudą ir prisidėti prie projekto tikslo įgyvendinimo. Iki PĮP pateikimo arba iki prašymo dėl partnerio įtraukimo pateikimo, jei partnerių sąrašas papildomas projekto įgyvendinimo metu, iki projekto sutarties sudarymo pareiškėjas su partneriu (-iais) turi susitarti dėl tarpusavio teisių ir pareigų įgyvendinant projektą ir pateikti administruojančiajai institucijai tai įrodantį dokumentą – sutartį dėl inkubavimo su vertimu į valstybinę kalbą.
2.15. Kartu su PĮP administruojančiajai institucijai turi būti pateikti dokumentai:
2.15.1. Partnerio deklaracija pagal PĮP 1 priede pateiktą formą (taikoma, jei projektas bus įgyvendinamas su partneriu (-iais)).
2.15.2. Informacija apie projekto biudžeto paskirstymą pagal pareiškėjus ir partnerius pagal PĮP 2 priede pateiktą formą (taikoma, jei projektas bus įgyvendinamas su partneriu (-iais)).
2.15.3. Sutartis dėl inkubavimo kartu su vertimu į Valstybinę kalbą (Administruojanti institucija, įvertinusi šios sutarties sąlygas, laiko šį dokumentą tinkamu ir nereikalauja iš pareiškėjo pateikti kito įrodančio dokumento, kuriuo susitariama dėl tarpusavio teisių ir pareigų įgyvendinant projektą);
2.15.4. Nuosavo indėlio ir netinkamų finansuoti išlaidų finansavimo šaltinius pagrindžiantys dokumentai. EKA Centro susitarimas su EKA yra laikytinas projekto partnerio nuosavo įnašo išlaidas pagrindžiančiu dokumentu.
2.16. Projektų atranka atliekama planavimo būdu.
2.17. Netinkamos finansuoti išlaidos, kurių nepadengia projektui skiriamo finansavimo lėšos, taip pat tinkamos finansuoti, tačiau kurių nepadengia projektui skiriamo finansavimo lėšos, turi būti finansuojamos projekto vykdytojo ir (ar) projekto partnerių lėšomis.
2.18. Pagal Aprašą teikiamo finansavimo forma – dotacija.
2.19. Projektų komunikacijos ir informavimo veiksmai atliekami vadovaujantis Taisyklių VIII skyriaus pirmojo skirsnio nuostatomis.Daugiau Mažiau -
Horizontaliųjų principų ir kitų nuostatų reikalavimaiProjekto įgyvendinimo metu neturi būti pažeidžiami HP: HP – darnaus vystymosi, įskaitant reikšmingos žalos nedarymo principą; lygių galimybių ir nediskriminavimo (dėl lyties, rasės, tautybės, pilietybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, religijos, negalios ar kt.), įskaitant prieinamumo visiems reikalavimo užtikrinimą; inovatyvumo.
Darnaus vystymosi horizontalusis principas suprantamas kaip ekonominio, socialinio ir aplinkos sričių vystymosi balansas. Projektas turi prisidėti prie 2015 m. rugsėjo 25 d. Jungtinių Tautų patvirtintų darnaus vystymosi tikslų: 8 – Deramas darbas ir ekonomikos augimas, 9 – Pramonė, inovacijos ir infrastruktūra, 17 – Stiprinti įgyvendinimo priemones ir atgaivinti pasaulinę darnaus vystymosi partnerystę. Projektu orientuojamasi į didelę pridėtinę vertę kuriantį ekonomikos sektorių, netiesiogiai remiamas labai mažų, mažų ir vidutinių įmonių augimas, gebėjimų ugdymas, galimybė dalyvauti MTEP veiklose, remiamas jaunų žmonių dalyvavimas vystant ekonomikos sektorių. Projektas taip pat prisidės prie strateginių tikslų didinti sektoriaus dalį šalies BVP. Projektas taip pat skatins kurti naujas technologijas, įskaitant ir draugiškas aplinkai. Taip pat siekiant didinti viešojo sektoriaus indėlį skatinant darnų vystymąsi, įgyvendinant projektines veiklas, bus siekiama, kad dalis pirkimų būtų atliekami kaip žalieji viešieji pirkimai. Projektai taip pat turi atitikti reikšmingos žalos nedarymo principą, t. y. turi būti tvarūs aplinkos atžvilgiu ir vykdomi visapusiškai atsižvelgiant į Europos Sąjungos klimato ir aplinkos apsaugos standartus ir prioritetus, kaip tai suprantama pagal 2020 m. birželio 18 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (ES) Nr. 2020/852 dėl sistemos tvariam investavimui palengvinti sukūrimo, kuriuo iš dalies keičiamas Reglamentas (ES) Nr. 2019/2088. Atitiktis šiam principui turi būti užtikrinta viso projekto įgyvendinimo metu. Projekto atitikties reikšmingos žalos nedarymo HP vertinimo reikalavimai pateikiami Aprašo 1 priede.
Lygių galimybių horizontaliojo principo taikymas užtikrina, kad nevaržomos žmogaus teisės ar neteikiamos asmeniui privilegijos dėl jo lyties, tautybės, rasinės ar etninės kilmės, kalbos, religijos, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, negalios, socialinės padėties, amžiaus arba seksualinės orientacijos bei nevaržomos galimybės tokiomis pačiomis kaip ir kitų asmenų sąlygomis naudotis paslaugomis, infrastruktūra, transportu ir kitomis priemonėmis. Veiklų įgyvendinimui nebus numatyti jokie ribojimai dėl lyties, rasės, tautybės, pilietybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, lytinės orientacijos, negalios, etninės priklausomybės, religijos ar kitų pagrindų.
Inovatyvumo horizontalusis principas suvokiamas kaip inovatyvių ir veiksmingiausių veikimo būdų paieška ir taikymas, mokslinių tyrimų ir mokslo pažangos rezultatų taikymas, sprendžiant šaliai aktualius iššūkius, kuriant didesnės vertės, geresnės kokybės paslaugas ir produktus visose valstybės veiklos srityse.
Projektas turi tiesiogiai prisidėti prie sisteminės inovacijų ekosistemos problemų, ribojančių inovacijomis grįstos ekonomikos kūrimą ir visuomenės pažangą sprendimo. Pirmiausia projektas prisidės prie startuolių, studentų, jaunų absolventų, fizinių asmenų, ketinančių steigti ir plėtoti verslą įgalinimo. Be to, projektu bus remiamos verslo ir mokslo galimybės dalyvauti MTEP veiklose ir tarptautinė tinklaveika. Projektas taip pat prisidės prie verslo ir mokslo rezultatų sklaidos. Galiausiai projekto veiklų poveikis lemia, kad kuriami ir (ar) diegiami inovatyvūs produktai.Daugiau Mažiau -
Reikalavimai įgyvendinus projektų veiklasPagal Aprašą reikalavimai įgyvendinus projektų veiklas numatyti Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių IV skyriaus dešimtajame skirsnyje.Daugiau Mažiau
-
Projektų įgyvendinimo trukmėProjektas turi būti įgyvendintas iki 2026 m. I ketvirčio.Daugiau Mažiau
-
Projektų bendrieji atrankos kriterijaiKiekvienas projektas turi atitikti Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 2 priede nustatytus projektų bendruosius atrankos kriterijus.
Projektų bendrieji atrankos kriterijai nurodyti Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 2 priede:
https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/projektu-bendruju-atrankos-kriteriju-sarasas-ir-ju-vertinimo-metodika-3Daugiau Mažiau
-
Teikimo tvarkaParengtas PĮP (su visais privalomais priedais) teikiamas per 2021-2027 m. Duomenų mainų svetainę (DMS) adresu
https://dms.investis.lt.
Esant DMS funkcinių galimybių neužtikrinimui – užpildyta ir kvalifikuotu elektroniniu parašu pasirašyta Projekto įgyvendinimo plano forma (word formatu) su reikiamais priedais teikiama el. paštu info@cpva.lt.Daugiau Mažiau
-
ProgramaNaujos kartos LietuvaDaugiau Mažiau
-
KomponentasAukštasis mokslas, nuosekli mokslo ir inovacijų skatinimo sistema ir aukštos pridėtinės vertės verslasDaugiau Mažiau
-
Atsakinga institucijaLietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijaDaugiau Mažiau
-
Administruojanti institucijaCentrinė projektų valdymo agentūraDaugiau Mažiau