Neries pakrantėje prie Jonavos ketvirtadienį įkastas simbolinis ženklas, žymintis „Rail Baltica“ geležinkelio tilto per Nerį statybų pradžią.
Sudėtingas inžinerinis statinys, kurio statyba, planuojama, truks 2,5 metų, bus ilgiausias geležinkelio tiltas Baltijos šalyse.
„Šiandienos geopolitiniame kontekste Lietuvos ir visų Baltijos šalių geležinkelio tinklo integracija su Vakarų susisiekimo tinklu yra ypatingos svarbos strateginis prioritetas, kurį privalome įgyvendinti kuo skubiau“, –statybų pradžios renginyje sakė susisiekimo ministras Marius Skuodis.
Netoli Jonavos surengtame renginyje dalyvavo ir ministrė pirmininkė Ingrida Šimonytė, „LTG Infra“, „RB Rail AS“ ir kitų projektą „Rail Baltica“ įgyvendinančių institucijų bei organizacijų vadovai, partneriai bei svečiai.
Ypatingas dėmesys gamtai ir vietos gyventojams
Tilto statybos rangovo konkursą laimėjusi Italijos kompanija „Rizzani de Eccher“ turės pasirūpinti visa tilto bei šalia esančia infrastruktūra. Bus rekonstruojama melioracijos sistema, elektros, telekomunikacijų, vandentiekio tinklai, remontuojamas šalia einantis rajoninis kelias bei įrengiama nuovaža, taip pat tvarkomas landšaftas.
Tiltas bus statomas netoli miesto, todėl bus įrengiamos triukšmą slopinančios sienutės bei kiti triukšmą padėsiantys valdyti sprendimai.
Kadangi tiltas pateks į Europos ekologinio tinklo „Natura 2000“ teritoriją, ypatingas dėmesys skiriamas aplinkosaugai. Projektuojant tiltą atsisakyta invazinių sprendimų upės vagoje: tilto atramos nebus statomos vandenyje, tad virš upės tarp atramų bus išlaikytas net 150 metrų atstumas, kad žuvys galėtų laisvai migruoti, o vandens augmenija – vešėti.
„Be viso džiaugsmo, kad prasideda toks didelis ir tikrai labai svarbus projektas, Jonavos rajono savivaldybei tai yra ir didelis rūpestis dėl galimų nepatogumų vietos gyventojams.
Nors savivaldybė nėra šio projekto užsakovas ir vykdytojas – tai valstybinis, europinis projektas, tačiau jis vykdomas mūsų rajone, o tai reiškia milžinišką transporto judėjimą, kuris turės įtakos mūsų visų gyvenimui, poveikį mūsų keliams.
Apie tai šiandien kalbėjomės su vyriausybės atstovais ir projekto vykdytojais, kuriuos patikinau, kad tikrai nebus taip, jog mes tik žiūrėsime pro langą – būtinai reaguosime, jeigu kils problemų“, - sako Jonavos rajono meras Mindaugas Sinkevičius.
Geležinkelio tilto per Nerį projekto sutarties vertė – 64 mln. eurų be PVM. Šiuo metu Jonavos rajone taip pat pradėti „Rail Baltica“ geležinkelio infrastruktūros – vietinės reikšmės privažiuojamųjų kelių – tiesimo darbai.
„Rail Baltica“ – didžiausias geležinkelio infrastruktūros projektas Baltijos šalių istorijoje, kurį įgyvendinant per visą „Rail Baltica“ geležinkelio trasą bus nutiesta elektrifikuota europinės vėžės dvikelė geležinkelio linija, eisianti nuo Varšuvos per Kauną ir Rygą iki Talino.
Pagrindiniai faktai apie „Rail Baltica“ tiltą per Nerį prie Jonavos:
Tiltas yra apie 3,7 kilometro atstumu upės tėkmės kryptimi nuo Jonavos arba 31 kilometro atstumu nuo Kauno.
Tai bus ilgiausias ne tik Lietuvoje, bet ir Baltijos valstybėse tiltas. Neries upės tilto bendras ilgis bus 1510 m, plotis 13,9m, statomas apie 40 m aukštyje virš upės ir jos slėnio.
Tiltas neturės nei vienos atramos vandenyje. Ilgiausias naujo tilto tarpas tarp atramų, toje vietoje kur jis kirs upę, sieks 150 metrų.
Statybų metu prireiks nestandartinių inžinerinių sprendimų – tą lemia tiek tilto ilgis, tiek jo aukštis, kuriame reikės atlikti darbus. Todėl jau aišku, kad čia bus reikalingi bokštiniai kranai ir kita speciali įranga.
Statyboms reikės 74 000 kub. m betono ir 11 500 kub. m armatūros.
„LTG Infra“ ir Jonavos r. sav. info iš https://www.jonava.lt/
Tiltas yra 169 kilometrų ilgio „Rail Baltica“ ruožo nuo Kauno iki Latvijos sienos dalis. Ruožui jau skirta 257 mln. eurų Europos Sąjungos paramos, liepą geležinkelio statyboms Baltijos šalyse Europos Komisija skyrė dar 360 mln. eurų.