2024 m. lapkričio 13 d.
Europos socialinio fondo agentūros nuotr.
Europos socialinio fondo agentūros nuotr.

Viešojo kalbėjimo paslaptys, auditorijos sudominimas ir scenos baimės įveikimas – apie tai praėjusią savaitę buvo kalbama švietimo pažangos programos „Tūkstantmečio mokyklos“ (TŪM) lyderystės veikiant srities renginyje „Kaip stiprinti lyderystės raumenį: autentiška komunikacija“.  

Vilniuje, „Artis Centrum“ viešbutyje, vykęs renginys buvo skirtas lyderio komunikacijos kompetencijų tobulinimui. Į jį pagilinti savo žinias iš visos Lietuvos buvo kviečiami mokyklų vadovai, pavaduotojai, skyrių vedėjai, metodinių grupių vadovai, klasių vadovai.

„Šio renginio tikslas – suteikti švietimo bendruomenės lyderiams reikiamų įgūdžių efektyviai išnaudoti savo retoriką mokyklos bendruomenės naudai, mokyti juos skirti dėmesį skirtingoms auditorijoms (komandoms, bendruomenėms, mokiniams, mokytojams, tėvams) ir kurti stiprų emocinį ryšį su jomis per kalbų, pranešimų turinį, tuo pačiu stiprinant jų, kaip lyderių, pasitikėjimą savimi“, – sako viena iš renginio organizatorių, TŪM lyderystės veikiant srities ekspertė Rūta Petrylaitė.

Susirinkusių dalyvių laukė įdomūs ir vertingi lektorių pranešimai bei juos atliepiančios skirtingų temų dirbtuvės: istorijų pasakojimo, prezentacijų kūrimo, improvizacijos ir balso valdymo.  Dirbtuves vedė komunikacijos specialistas, agentūros „First Impression Consulting“ bendraįkūrėjas Olegas Volkovas, profesionalus prezentacijų prodiuseris, didžiausio Lietuvoje prezentacijų tinklaraščio www.prezentavimas.lt autorius Arturas Laskauskas, aktorius, teatrinės improvizacijos, viešojo kalbėjimo mokymų profesionalas Andrius Žebrauskas ir balso, kalbos ir sceninio poveikio specialistė Olga Polevikova.

Pagrindinis TŪM programos tikslas yra sumažinti mokinių pasiekimų ir ugdymo(si) kokybės skirtumus tarp skirtingų mokyklų savivaldybėse ir skirtingų savivaldybių. To siekiama investuojant į veiklas, kurios gali padėti švietimo bendruomenei įgyvendinti atnaujintų ugdymo programų turinį, sustiprinti žinias ir įgūdžius, įgyvendinant įtraukųjį ugdymą, stiprinant vadovų ir mokytojų lyderystės kompetencijas, skiriant papildomą dėmesį kultūriniam ir STEAM ugdymui mokyklose. Visa tai yra daroma vadovaujantis savivaldybės mokyklų tinklaveikos principu – skatinant dalintis ir bendradarbiauti, o ne konkuruoti tarpusavyje. 


Europos socialinio fondo agentūros informacija