Kvietimo numeris

07-020-P

Projekto numeris

07-020-P-0001

Sutarties įsigaliojimo data

2024-03-06 00:00

Projekto vykdytojas

Jaunimo reikalų agentūra

Vykdytojo kodas

188681478

Veiklų vykdymo pabaigos data

2028-02-29 00:00

Administruojanti institucija

Centrinė projektų valdymo agentūra

Bendra projekto tinkamų finansuoti išlaidų suma

13 365 750,21 €

Projektu sprendžiamos problemos

Agentūra analizuodama jaunimo ir jiems paslaugas teikiančių institucijų situaciją identifikuoja pagrindines problemas darbo su jaunimu lauke: 1. neužtikrintas paslaugų tolygumas MGT ar NEET jaunimui. 1.1. atviruosiuose jaunimo centruose (toliau-AJC) dėl etatų stygiaus, reikiamos kompetencijos specialistų trūkumo (ypač regionuose) dirbama tik dalimi darbo su jaunimu formų, tad neužtikrinamas pilnas paslaugų paketas - savivaldybėse, kuriose Oficialiosios statistikos portalo 2023 metų pradžios duomenimis jaunų nuolatinių gyventojų skaičius 5999 dažnai veikia tik vienas AJC, jame dirba 2 jaunimo darbuotojai, įstaigos, dėl žmogiškųjų ir materialinių išteklių trūkumo, 2022 m. galėjo suteikti paslaugas tik 5 proc. Lietuvos jaunuolių (Agentūros informacija). 1.2. paslaugas jaunimui teikiančių įstaigų AJC, atvirųjų jaunimo erdvių (toliau-AJE) bei kitų įstaigų ir organizacijų, teikiančių kitas darbo su jaunimu paslaugas skirtingomis formomis tinklas nėra prieinamas visiems MGT ar NEET jaunimui: • jų siūlomų paslaugų ir veiklų galimybės bei įvairovė ne visada atitinka šios grupės jaunimo poreikius ir lūkesčius; • paslaugos yra neprieinamos arba prastai prieinamos dėl prastai išvystytų viešojo transporto paslaugų; • paslaugų, nukreiptų į mažiau galimybių turinčių jaunų žmonių individualius poreikius, susijusius su bendrųjų kompetencijų ugdymu, labai mažai. Palydėjimo paslaugos, jaunimo praktinių įgūdžių ugdymo paslaugos, kurios leistų jaunam 14-29 m. žmogui išsilaikyti švietimo sistemoje arba integruotis į darbo rinką pradėtos teikti tik 2022 m. pabaigoje. Šiomis pasinaudoti, dėl menko finansavimo, turi galimybę mažiau negu 0,5 proc savivaldybės jaunimo. Neabejojame, kad šios socialinės programos, savarankišką gyvenimą pradedantiems jauniems žmonėms, sudarytų galimybes įgyti reikiamų žinių bei socialinių įgūdžių, laiku gauti reikiamą pagalbą, stiprintų gebėjimą elgtis atsakingai bei padėtų apsaugoti nuo įsitraukimo į nelegalias veiklas, azartinius lošimus, tapti smurto, prekybos žmonėmis ar kitų nusikalstamų veikų aukomis, pasirinkti užsiėmimą. 2022 m. atlikus NEET jaunimo apklausą aiškėja, kad nedirbančių ir nesimokančių respondentų, šiek tiek daugiau nei trečdalis (35,5 proc.) paskutinėje darbovietėje dirbo nuo 1 iki 3 metų, penktadalis (20,2 proc.) 3 – 5 metus ir daugiau nei penktadalis (21,5 proc.) nedirbo niekada. Tai rodo, kad jauniems žmonėms trūksta bendrųjų kompetencijų, motyvacijos išsilaikyti visuomenės sistemose, o pagalbos mechanizmų per mažai. Įgyvendinus projekto veiklas kasmet kiekvienas partneris turės galimybę įtraukti ir suteikti kokybiškas paslaugas 45-90 jaunų žmonių daugiau. Paslaugos taps mobilesnės t.y. darbuotojai turės galimybę paslaugas teikti kuo arčiau dalyvio gyvenamos vietos. Bus išplėtotas paslaugų paketas t.y. dabar paslaugos teikiamos 2-4 darbo su jaunimu formomis, įgyvendinus projektą - AJC paslaugas teiks 3-5-iomis. Bus pradėtos teikti paslaugos tikslingai MGT ir NEET jaunimui, iki šiol šių grupės atstovams paslaugų buvo teikiamos, tačiau nevisuose AJC ir nesistemingai dėl darbuotojų stygiaus. Kiekvienam dalyviui per vieną mėnesį nuo dalyvavimo pradžios bus sudaromas individualus veiklos planas (toliau-IVP), paslaugos, siekiant IVP išsikeltų tikslų bus teikiamos 4 mėnesius nuo jo identifikavimo ir kiekvienas dalyvis įsipareigos dalyvauti ne mažiau negu 8 jaunimo darbuotojo-atvejo koordinatoriaus konsultacijose (kiekviena ne mažiau negu 1 valandos trukmės) bei siauros srities specialisto (-ų) veiklose (pagal poreikį) jei, įvertinus individualius dalyvio (pvz., benamio, priklausomo nuo narkotinių, psichotropinių ir kitų psichiką veikiančių medžiagų, neraštingo asmens ir pan.) poreikius, nenutariama, kad reikalingos ilgesnės trukmės, bet ne ilgesnės negu 24 mėnesių paslaugos. Baigus teikti IVP numatytas paslaugas, pasiekus rezultatą projekto dalyvio dalyvavimas projekte laikomas baigtu. Projekto dalyviui pasiekus IVP numatytą rezultatą, tačiau dar nesibaigus IVP suplanuotoms priemonėms jų teikimas gali tęsiamas iki IVP pabaigos datos. Identifikavus asmens baigusio dalyvavimą projekte poreikį, nepriklausomai nuo to ar pasiektas rezultatas, Partneris 30 dienų gali teikti individualios jaunimo darbuotojo - atvejo koordinatoriaus konsultacijas, kada nėra patiriama papildomų išlaidų. Paslaugų teikimo projekto dalyviui laikotarpiu Partneris vykdo nuolatinę stebėseną, kuri apima duomenų apie projekto dalyvius, jų dalyvavimo eigą, pasiekimus ir statuso pasikeitimus kitos informacijos rinkimą bei analizę. 2. nepakankamai išvystyta darbo su jaunimu sistema - jaunimo darbuotojų kompetencijų ugdymo ir pripažinimo sistemos nebuvimas. Darbas su jaunimu yra veikla, reikalaujanti ne tik darbo su jaunimu teorijos išmanymo, bet ir mokėjimo užmegzti santykį su jaunimu, atpažinti jų poreikius ir kt. Šis gebėjimas ypač svarbus dirbant su atskirtyje esančiomis jaunimo grupėmis – gebėjimas veikti įgalinančiai, mokėti atskleisti kiekvieno jaunuolio stipriąsias puses, suplanuoti pagalbos procesą yra kertiniai darbo su jaunimu elementai. Vis tik, remiantis „Kovos su nedarbu ir skurdo mažinimo strategijų tyrimu“, dėl menko atlygio už darbą, nesaugių darbo sąlygų (pvz., paslaugų teikimas namuose, darbas su jaunimu gatvėje, mobilusis darbas su jaunimu ir pan.) ir menko statuso visuomenėje, specialistai dirbantys su mažiau galimybių turinčiu jaunimu patys jaučiasi nuvertinti. Nėra vieningos jaunimo darbuotojų kompetencijų ugdymo ir kvalifikacijos kėlimo sistemos. Kadangi jaunuoliai paslaugų ateina su laba įvairiais rūpimais klausimai, susijusių su socialiniais įgūdžiais, karjera, lytiškumu, finansinėmis ir teisinėmis problemomis - siekiant atliepti jų poreikius jaunimo darbuotojas turi išmanyti plačią paletę įvairiausių temų ir tam reikia specifinio mokymosi. Svarbų iššūkį kelia ir tai, kad jaunimo darbuotojo nėra profesijų klasifikatoriuje, o tai kuria identiteto problemą jaunimo darbuotojams ir sukuria sąlygas kvestionuoti ir interpretuoti jų pareigas. Agentūra metodiškai palaikys ir koordinuos partnerių veiklą regionuose, plėtos tarpžinybinį/tarpinstitucinį nacionalinį tinklą, siekdama unifikuoto paslaugų standarto įdiegimo parengs, išbandys ir rekomenduos AJC taikyti paslaugų MGT teikimo ir NEET įdentifikavimo ir paslaugų teikimo aprašą. Projekto įgyvendinimo metu ytin didelis dėmesys skiriamas jaunimo darbuotojų kompetencijų ugdymo, emocinio palaikymo ir pripažinimo sistemos kūrimui - kiekvienas partnerio ir Agentūroje dirbantys jaunimo darbuotojai-atvejo koordinatoriai turės galimybę dalyvauti 136 val. trukmės mokymuose, kurių metu ne mažiau negu 50 proc. turinio-praktinės veiklos, 6 temomis. Mokymai ta pačia tema bus organizuojami ne mažiau negu 2 kartus per projekto įgyvendinimo laikotarpį. Partnerių vadovams vyks 32 val. trukmės mokymai ne mažiau negu 3 temomis. Mokymai ta pačia tema organizuojami 2 kartus per projektą. Kiekvieno partnerio komanda dalyvaus 32-ose (3 val. trukmės) supervizijose. Jaunimo dabuotojams-atvejo koordinatoriams numatyta galimybė turėti 5 individualių supervizijų sesijas pagal poreikį. Nesprendžiant šių problemų Lietuvoje auga karta žmonių, nesulaukiančių tinkamos pagalbos - neidentifikuoja savo poreikių, neprisiimančių atsakomybės už savo sprendimus, manančių, kad darbas yra teisė, o ne pareiga - galinčių tapti, tampančių našta valstybei. Manome, kad įgyvendintų projektų patirtis leidžia Agentūrai teigti, kad sukūrėme efektyvų paslaugų teikimo MGT ir NEET jaunimui modelį, kurį diegiant projekto JUNGTYS įgyvendinimo metu bus sukurtas sisteminis pokytis. Sieksime, kad įgyvendinant projekto veiklas visi Partneriai paslaugas teiktų vieno langelio principu t.y. jaunas žmogus įstaigoje gautų kokybiškas individualizuotas paslaugas ne mažiau negu trimis darbo su jaunimu formomis. Projektas prisidės prie darnaus vystymosi principo įgyvendinimo, lavinant jauno žmogaus asmeninius ir socialinius įgūdžius, suteikiant jaunam žmogui žinių ir gebėjimų, leidžiančių integruotis į darbo rinką ir (ar) grįžti į švietimo sistemą, integruotis į visuomenę, taip prisidedant prie skurdo ar socialinės atskirties mažinimo. Paslaugos projekte bus teikiamos individualiai, atsižvelgiant į jaunų žmonių individualius poreikius, patirtis, situacijas ir išsikeltus tikslus, tad gauti paslaugas turės galimybę kiekvienas MGT ar NEET jaunuolis nuo 14 iki 29 m. išreiškęs poreikį, nepriklausomai nuo jų lytinės tapatybės, gyvenamos vietos, sveikatos iki būklės, tautybės, religinių įsitikinimų ar nuostatų. Per ketverius projekto įgyvendinimo metus kokybiškos paslaugos bus suteiktos 8000 projekto dalyvių iš 1481 Sostinės regione. Siekiant užtikrinti per projektą sukurtos sistemos tvarumo, kiekvieno partnerio steigėjas įsipareigojo dar ketverius metus po projekto pabaigos užtikrinti paslaugų teikimą vieno langelio principų jaunimui (Steigėjų pasižadėjimus saugo Agentūra). Tad pavysk užtikrinti sisteminį pokyti ne trumpiau negu 8 m. Lietuvos regionai pasiruošę dalintis atsakomybę už efektyvaus darbo su jaunimu plėtrą Lietuvoje, todėl manome, kad verta investuoti lėšas į projektą, kuriantį pokytį šiandien. Pridedamas Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos suderinimo tekstas -Priedas Nr. 5.
Daugiau Mažiau

Projekto tikslas

Mažinti neaktyvių jaunų žmonių skaičių (toliau – NEET), tikslingai dirbant su mažiau galimybių turinčiais jaunuoliais (potencialiais NEET) bei NEET grupėje esančiais jaunuoliais, nuosekliai įgyvendinant intervencines priemones (siekiant padėti jaunuoliams sugrįžti į darbo rinką ir (ar) švietimo sistemą) bei užtikrinant prevencinių priemonių, atliepiančių konkrečių jaunų žmonių poreikius, įgyvendinimą.

Programos tipas

Investicijų programa

Prioritetas

Socialiai atsakingesnė Lietuva
Partneriai
Partnerio pavadinimas Partnerio kodas
Rietavo atviras jaunimo centras 302629660
Labdaros ir paramos fondas "Prieglobstis" 300027705
Širvintų sporto centras 190374721
Viešoji įstaiga Palangos jaunimo ir savanorystės centras 306546660
VšĮ "Ariogalos tėkmė" 304429612
Viešoji įstaiga Druskininkų jaunimo užimtumo centras 152121125
Vilniaus Antakalnio atviras jaunimo centras 191665142
VšĮ "Gerumo rankos" 303104701
Radviliškio rajono savivaldybės švietimo ir sporto paslaugų centras 302296387
Joniškio rajono švietimo centras 157701712
Kėdainių suaugusiųjų ir jaunimo mokymo centras 195095992
Kelmės kultūros centras 188209171
VšĮ "Ne imti, bet duoti" 304624594
Molėtų kultūros centras 188210526
Švenčionių miesto kultūros centras 190515894
Atviras Šiaulių rajono jaunimo centras 175877975
VšĮ "Actio Catholica Patria" 190777829
Panevėžio atviras jaunimo centras 304377560
Klaipėdos karalienės Luizės jaunimo centras 190455340
Pakruojo Juozo Pakalnio menų mokykla 290067470
Skuodo atviras jaunimo centras 304091057
Tauragės jaunimo ir jaunimo organizacijų sąjunga "TAURAGĖS APSKRITASIS STALAS" 302512714
Jonavos rajono savivaldybės Grigorijaus Kanovičiaus viešoji biblioteka 190313985
Viešoji įstaiga Telšių jaunimo centras 300652219
Šakių socialinių paslaugų centras 300665444
Vilniaus atviras jaunimo centras "Mes" 191665338
Trakų rajono jaunimo turizmo ir laisvalaikio centras 300033409
Šilalės rajono savivaldybės kultūros centras 193027124
VšĮ "Asmenybės ugdymo kultūros centras" 304158883
Lazdijų rajono savivaldybės viešoji biblioteka 190622679
VšĮ Socialinė iniciatyva 305151596
Šiaulių menų mokykla 190530992
Zarasų rajono savivaldybės kultūros centras 190217015
VšĮ Užimtumo centras 305630041
Elektrėnų kultūros centras 300008516
Teritorija, kuriai tenka didžioji dalis projekto lėšų
Regionas Apskritis Savivaldybė
Vidurio ir vakarų Lietuvos regionas Kauno apskritis Kauno m. sav.
Regionų lėšos
Regionas Regionui skirta lėšų suma
Sostinės regionas 2475136,66
Vidurio ir vakarų Lietuvos regionas 10890613,55
ES fondas
Veiklos pavadinimas Fondas
Darbo su jaunimu sistemos plėtra, siekiant didesnės jo integracijos Europos socialinis fondas +
Finansavimo šaltiniai
Finansavimo šaltinio kodas Finansavimo šaltinio forma Finansavimo šaltinio suma
1. Projektams skiriamos finansavimo lėšos 13 365 750,21 €
1.1. ES fondų lėšos 10 494 589,85 €
1.4. Bendrojo finansavimo lėšos 2 871 160,36 €
2. Nuosavas įnašas 0,00 €
Stebėsenos rodikliai
Pavadinimas Stebėsenos rodiklio pradinė reikšmė Stebėsenos rodiklio siektina reikšmė
Socialiai pažeidžiamų, socialinę riziką (atskirtį) patiriančių asmenų, kurie po dalyvavimo veiklose pradėjo savanoriauti, mokytis, ieškoti darbo arba dirbti, įskaitant savarankišką darbą, dalis 0,00 30,00
Projekto veiklos
Sutarties projekto veiklos numeris ir pavadinimas Sutarties poveiklės numeris ir pavadinimas
09-003-02-02-05-01 Darbo su jaunimu sistemos plėtra, siekiant didesnės jo integracijos 09-003-02-02-05-01-02 Darbo su jaunimu sistemos plėtra, siekiant didesnės jo integracijos Vidurio ir vakarų Lietuvos regione
09-003-02-02-05-01 Darbo su jaunimu sistemos plėtra, siekiant didesnės jo integracijos 09-003-02-02-05-01-01 Darbo su jaunimu sistemos plėtra, siekiant didesnės jo integracijos Sostinės regione
Sutarties intervencinių priemonių srities duomenys
  • 153 - Būdai integruoti palankių sąlygų neturinčius asmenis ir grąžinti juos į darbo rinką