Kvietimo numeris

02-110-P

Projekto numeris

02-110-P-0006

Sutarties įsigaliojimo data

2024-12-17 00:00

Projekto vykdytojas

Valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnyba prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos

Vykdytojo kodas

188752021

Veiklų vykdymo pabaigos data

2026-04-30 00:00

Administruojanti institucija

Centrinė projektų valdymo agentūra

Bendra projekto tinkamų finansuoti išlaidų suma

2 288 999,99 €

Projektu sprendžiamos problemos

Pagrindiniai iššūkiai / problemos, su kuriomis susiduria tiek projekto organizacija, tiek tikslinės grupės (Valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnyba prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Tarnyba) darbuotojai, vaikai, tėvai / globėjai ir t. t.) yra skaitmenizavimo Tarnybos veikloje trūkumas, kuomet dauguma Tarnybos veiklos procesų šiuo metu yra atliekami rankiniu būdu, tad Tarnyba savo teikiamų paslaugų gavėjams negali pasiūlyti jų poreikius atitinkančių bei lengvai prieinamų elektroninių paslaugų. Aktualios problemos apima ir komplikuotą duomenų mainų procesą ir ribotas Tarnybos darbuotojų naudojamų informacinių sistemų galimybes (neįgalina teikti skaitmenizuotų paslaugų vaiko įstatyminiams atstovams, reikia išsamesnės analitikos apie vaiko teisių pažeidimus (toliau – VTP) įvairiais pjūviais). Be to, augantys naudotojų lūkesčiai paslaugoms ir jų kokybei susiję ir su poreikiu didinti viešojo valdymo veiksmingumą. Dėl įvardintų problemų Tarnyba savo teikiamų paslaugų gavėjams negali pasiūlyti jų poreikius atitinkančių bei lengvai prieinamų elektroninių paslaugų. Atitinkamai siekiant skaitmenizuoti, supaprastinti ir efektyvinti administracinių paslaugų teikimą bei užtikrinti Tarnybos teikiamų paslaugų prieinamumą, kokybę bei efektyvų Tarnybos veiklos procesų valdymą, stebėseną bei analizę, įgalinti veiklos valdymo analitiką šiuo projektu siekiama skaitmenizuoti Tarnybos teikiamas paslaugas bei procesus, taip užtikrinant prieinamas elektronines paslaugas bei sklandžią skaitmeninę transformaciją. Projekto įgyvendinimo metu planuojama sukurti ir įdiegti Vaiko teisių apsaugos informacinė sistema (toliau – VTAIS) įgalins skaitmenizuoti visą su VTP paslaugų teikimu susijusį procesą nuo pat pranešimo apie galimą VTP gavimo ir jo užregistravimo iki atvejo pabaigos ir užduočių vykdymo kontrolės: 1. Vaiko teisių pažeidimų registravimas – įvairiais kanalais gaunami VTP pranešimai bus registruojami į VTAIS (pildoma struktūrizuota VTP forma). Tuomet vaiko / šeimos byla bus generuojama automatiškai paieškos sistemoje suradus reikiamą vaiką. Vaiko / šeimos bylos bei jos duomenų paieška bus vykdoma pagal įvairius duomenų filtrus. 2. Užduoties inicijavimas – VTAIS užregistravus pranešimą (ir sukūrus naują bylą, jei dar ji nebuvo sukurta), užduotys bus kuriamos automatiškai pagal numatytas veiklos taisykles (t. y. numatant užduočių vykdymo žingsnius, terminus, priskiriant užduotis konkrečiai vaiko / šeimos bylai). Šios užduotys pagal nustatytą algoritmą bus priskiriamos vykdytojams ir automatiškai bus sugeneruojami užduoties vykdymui reikalingi dokumentų rinkiniai paliekant vykdytojams galimybę, esant poreikiui, sukurti papildomų dokumentų. Dokumentų laukai bus maksimaliai užpildomi automatiškai per integracijas bei pagal veiklos taisykles. 3. Informacijos rinkimas – VTAIS bus rengiamos standartinės užklausos duomenų tiekėjams. Taip pat automatiškai bus surenkami ir į skaitmeninius dokumentus suvedami trūkstami duomenys / informacija. 4. Pasiruošimas, gyvų vizitų vykdymas ir dokumentų / informacijos generavimas – dokumentai bus sugeneruojami ir pateikiami vykdytojams per VTAIS. Susitikimų metu vykęs pokalbis stenografuojamas ir konvertuojamas į tekstą ir paruošiama santrauka. 5. Dokumentų / informacijos tikrinimas / pildymas – sugeneravus reikiamą dokumentų rinkinį, dokumentų ir VTAIS duomenų laukai bus užpildomi automatiškai. Dalį dokumentų laukų, kuriuose reikia užpildyti išvadų reikalaujančią informaciją bei duomenis, kurie nėra integruoti, bus galima pildyti rankiniu būdu. 6. Užduoties kontrolė – automatiškai bus tikrinama dokumentų kokybė, bus informuojami vykdytojai ir vadovai, jeigu pagal veiklos taisykles bus pastebimi užduočių vykdymo nuokrypiai. Taip pat bus užtikrinamas automatinis užduoties perdavimas kitam vykdytojui esant poreikiui, vizualizuojamos ataskaitos ir analitika pagal įvairius pjūvius, galutiniai dokumentai automatiškai registruojami Dokumentų valdymo bendrojoje informacinėje sistemoje. 7. Veiklos stebėsena ir kontrolė – bus peržiūrimos užduočių priskyrimo išimtys, VTAIS vykdys nuokrypių, kuriems toliau bus ieškomi sprendimo būdai, analizę. Bus užtikrinama sinergija tarp skyrių, apskričių ir skatinamas nuolatinis tobulėjimas. Tarnybos parengtas turinys bus teikiamas duomenų gavėjams per integracijas arba vykdytojų inicijuojamais automatiniais pranešimais. Dokumentai bus pasirašomi elektroniniu parašu. Brandos lygis bus keliamas šioms elektroninėms paslaugoms: 1. Vaiko globėjo (rūpintojo) atstovavimo teisę patvirtinančios pažymos išdavimas (PASA00440). 2. Informacijos apie (ne) nustatytą vaiko teisių pažeidimą teikimas (PASA00690). Laukiama projekto nauda: 1. Įvairioms socialinėms grupėms (vaiko įstatyminiams atstovams, valstybės institucijoms ir kitiems suinteresuotiems asmenis) prieinamos paslaugos. Projekto įgyvendinimo metu sukurta VTAIS įgalins gauti bei teikti visiems prieinamas paslaugas, apimančias visus elektroninės paslaugos teikimo etapus (nuo VTP registravimo iki sprendimo priėmimo). Paslaugos bus lengvai pasiekiamos, atitiks įvairių socialinių grupių individualius poreikius (paslaugas bus lengva pasiekti ir jomis naudotis, nepriklausomai nuo fizinio, techninio pasiekiamumo ribojimų). Pačią informacinę sistemą bus siekiama projektuoti taip, kad ji būtų patogi vartotojui. Paslaugų naudotojų patogumui bus sukurtos aiškios naudojimo instrukcijos. Pagal poreikį paslaugų naudotojams telefonu bus suteikiama išsami konsultacija, kaip ir ką daryti, kaip naudotis paslauga ir pan. Informacinė sistema bus pritaikyta neįgaliesiems bei turės versiją anglų ir rusų kalbomis. 2. Sukurtas skaitmeninis sprendimas leis pagerinti teikiamų viešųjų paslaugų kokybę, jo dėka skaitmenizuotas procesas nuo VTP registravimo iki su VTP susijusių sprendimų priėmimo padidins Tarnybos ir kitų suinteresuotųjų institucijų veiklos produktyvumą, sumažins biurokratinę naštą, žmogiškųjų klaidų tikimybę, motyvuos darbuotojus ir didins jų pasitenkinimą darbu. Skaitmeninis sprendimas įgalins sutaupyti įprastam paslaugos teikimui bei su juo susijusiems procesams skirtą laiką, sumažinti popierinių dokumentų naudojimo ir saugojimo išlaidas, informacinių sistemų ir registrų priežiūros administracinius kaštus. 3. Atliepiamos viešųjų paslaugų skaitmenizavimo tendencijos. Dėl skaitmeninio sprendimo sukūrimo (modernizavimo) atsiradusios tikėtinos naudos paslaugos gavėjui arba paslaugos teikėjui: 1) išaugtų paslaugos ir (ar) jai suteikti reikalingų veiklos procesų atsparumas kibernetinėms grėsmėms; 2) sumažėtų klaidų tikimybė teikiant paslaugą; 3) paslaugos teikimo veiklos procesams atlikti reikėtų mažiau žmogiškųjų išteklių; 4) paspartėtų paslaugai suteikti reikalingi veiklos procesai; 5) būtų suvienodinta tokią pačią paslaugą teikiančių institucijų analogiškų veiklos procesų atlikimo praktika; 6) padidėtų paslaugos teikimo veiklos procesų skaidrumas; 7) institucija per tą patį laiką galėtų aptarnauti daugiau paslaugos gavėjų; 8) būtų taupomas paslaugos teikimo veiklos procesus atliekančių darbuotojų laikas; 9) mažėtų paslaugos suteikimo laiko ir sprendimo priklausomybė nuo netinkamo paslaugą teikiančių darbuotojų veikimo; 10) paslaugos gavėjui mažėtų poreikis kreiptis į įvairias institucijas, siekiant gauti paslaugą; 11) būtų galima automatizuotai kaupti su paslaugos teikimo veiklos procesais susijusias žinias ir patirtį (organizacijos žinių valdymas, institucinės atminties išsaugojimas); 12) būtų sustiprinta ir paspartinta tarpinstitucinė komunikacija, siekiant suteikti paslaugą; 13) paslauga taptų lengviau prieinama įvairių gebėjimų paslaugų vartotojams; 14) išaugtų vartotojų pasitenkinimas institucijų teikiamomis paslaugomis; 15) sumažėtų finansinės paslaugos teikimo veiklos procesų atlikimo sąnaudos; 16) išaugtų paslaugų naudotojų skaičius; 17) išaugtų paslaugų naudotojų pasitenkinimas teikiama paslauga. Įvertinus projekto apimtį ir planuojamas įgyvendinti veiklas, galima teigti, kad projekto įgyvendinimo metu nebus pažeidžiami horizontalieji principai (t. y. nėra numatyta veiksmų, kurie turėtų neigiamą poveikį įgyvendinant darnaus vystymosi, įskaitant reikšmingos žalos nedarymo principą; lygių galimybių (ypač moterų ekonominio įgalinimo) ir nediskriminavimo (dėl lyties, rasės, tautybės, pilietybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, religijos, negalios ar kt.), įskaitant prieinamumo visiems reikalavimo užtikrinimą). Taip pat nebus pažeistas ir inovatyvumo (kūrybingumo) (taikomos naujos technologijos, kuriami ar diegiami inovatyvūs sprendimai ir pan.) principas. Projektu prisidedama prie 2021-2030 metų Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos valstybės skaitmeninimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 05-002-01-07-08 „Kurti technologinius sprendimus ir įrankius, leidžiančius saugiai ir patogiai naudotis paslaugomis“ įgyvendinamo Nacionalinio pažangos plano uždavinio Nr. 1.7. „Skatinti valstybės skaitmeninimą“. Projektas atitinka skaitmeninių sprendimų privalomus kriterijus, nustatytus Skaitmeninių sprendimų vertinimo metodikos 1 priedo lentelėje: 1.1., 2.2, 2.3, 3.1, 3.2, 4.1, 4.3, 5.1, 5.2, 5.3, 7.3, 8.1, 9.1.
Daugiau Mažiau

Projekto tikslas

Projekto tikslas – skaitmenizuoti Tarnybos teikiamas paslaugas bei procesus, taip užtikrinant prieinamas elektronines paslaugas bei sklandžią skaitmeninę transformaciją.

Programos tipas

Naujos kartos Lietuva

Komponentas

Skaitmeninė transformacija ekonomikos augimui
Partneriai
Partnerio pavadinimas Partnerio kodas
Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija 188603515
Teritorija, kuriai tenka didžioji dalis projekto lėšų
Regionas Apskritis Savivaldybė
Netaikoma Vilniaus apskritis, Alytaus apskritis, Kauno apskritis, Klaipėdos apskritis, Marijampolės apskritis, Panevėžio apskritis, Šiaulių apskritis, Tauragės apskritis, Telšių apskritis, Utenos apskritis Vilniaus m. sav., Jonavos r. sav., Telšių r. sav., Elektrėnų sav., Molėtų r. sav., Palangos m. sav., Kauno m. sav., Prienų r. sav., Klaipėdos m. sav., Kauno r. sav., Vilkaviškio r. sav., Tauragės r. sav., Klaipėdos r. sav., Alytaus m. sav., Ignalinos r. sav., Kretingos r. sav., Anykščių r. sav., Šiaulių r. sav., Panevėžio m. sav., Šiaulių m. sav., Lazdijų r. sav., Druskininkų sav., Utenos r. sav., Panevėžio r. sav., Biržų r. sav., Varėnos r. sav., Joniškio r. sav., Marijampolės sav., Rokiškio r. sav., Šalčininkų r. sav., Akmenės r. sav., Šakių r. sav., Alytaus r. sav., Kazlų Rūdos sav., Vilniaus r. sav., Rietavo sav., Kaišiadorių r. sav., Pakruojo r. sav., Kelmės r. sav., Ukmergės r. sav., Plungės r. sav., Šilutės r. sav., Mažeikių r. sav., Šilalės r. sav., Švenčionių r. sav., Pagėgių sav., Radviliškio r. sav., Kėdainių r. sav., Jurbarko r. sav., Raseinių r. sav., Trakų r. sav., Neringos sav., Kupiškio r. sav., Kalvarijos sav., Zarasų r. sav., Širvintų r. sav., Pasvalio r. sav., Birštono sav., Visagino sav., Skuodo r. sav.
ES fondas
Veiklos pavadinimas Fondas
Naujų bendro naudojimo įrankių ir technologinių sprendimų, kurie padėtų visiems šalies gyventojams ir verslui jais pasinaudoti dirbant kompiuteriu ir kitais išmaniaisiais įrenginiais, kūrimas Europos regioninės plėtros fondas
Viešųjų institucijų teikiamų elektroninių paslaugų brandos lygio kėlimas Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonė
Finansavimo šaltiniai
Finansavimo šaltinio kodas Finansavimo šaltinio forma Finansavimo šaltinio suma
1. Projektams skiriamos finansavimo lėšos 2 288 999,99 €
1.2. EGADP subsidijos lėšos 2 025 000,00 €
1.6. Valstybės biudžeto lėšos, skirtos ES fondų lėšomis netinkamam finansuoti PVM apmokėti 263 999,99 €
2. Nuosavas įnašas 0,00 €
Stebėsenos rodikliai
Pavadinimas Stebėsenos rodiklio pradinė reikšmė Stebėsenos rodiklio siektina reikšmė
Naujų ir patobulintų viešųjų skaitmeninių paslaugų, produktų ir procesų naudotojai 0,00 1599,00
Projekto veiklos
Sutarties projekto veiklos numeris ir pavadinimas Sutarties poveiklės numeris ir pavadinimas
05-002-01-07-08-07 Viešųjų institucijų teikiamų elektroninių paslaugų brandos lygio kėlimas 05-002-01-07-08-07-02 Viešųjų institucijų teikiamų elektroninių paslaugų brandos lygio kėlimas
Sutarties intervencinių priemonių srities duomenys
  • 011 - Vyriausybių IRT sprendimai, e. paslaugos, taikomosios programos