Regionas | Apskritis | Savivaldybė |
---|---|---|
Netaikoma | Vilniaus apskritis, Alytaus apskritis, Kauno apskritis, Klaipėdos apskritis, Marijampolės apskritis, Panevėžio apskritis, Šiaulių apskritis, Tauragės apskritis, Telšių apskritis, Utenos apskritis | Vilniaus m. sav., Jonavos r. sav., Telšių r. sav., Elektrėnų sav., Molėtų r. sav., Palangos m. sav., Kauno m. sav., Prienų r. sav., Klaipėdos m. sav., Kauno r. sav., Vilkaviškio r. sav., Tauragės r. sav., Klaipėdos r. sav., Alytaus m. sav., Ignalinos r. sav., Kretingos r. sav., Anykščių r. sav., Šiaulių r. sav., Panevėžio m. sav., Šiaulių m. sav., Lazdijų r. sav., Druskininkų sav., Utenos r. sav., Panevėžio r. sav., Biržų r. sav., Varėnos r. sav., Joniškio r. sav., Marijampolės sav., Rokiškio r. sav., Šalčininkų r. sav., Akmenės r. sav., Šakių r. sav., Alytaus r. sav., Kazlų Rūdos sav., Vilniaus r. sav., Rietavo sav., Kaišiadorių r. sav., Pakruojo r. sav., Kelmės r. sav., Ukmergės r. sav., Plungės r. sav., Šilutės r. sav., Mažeikių r. sav., Šilalės r. sav., Švenčionių r. sav., Pagėgių sav., Radviliškio r. sav., Kėdainių r. sav., Jurbarko r. sav., Raseinių r. sav., Trakų r. sav., Neringos sav., Kupiškio r. sav., Kalvarijos sav., Zarasų r. sav., Širvintų r. sav., Pasvalio r. sav., Birštono sav., Visagino sav., Skuodo r. sav. |
VPSP naudojimo integracijos į strateginio valdymo sistemą galimybių vertinimas Įgyvendinama
Kvietimo numeris
04-001-P
Projekto numeris
04-001-P-0001
Sutarties įsigaliojimo data
2023-01-10 00:00
Projekto vykdytojas
Viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra
Vykdytojo kodas
126125624
Veiklų vykdymo pabaigos data
2024-11-30 00:00
Projektu sprendžiamos problemos
Viešojo ir privataus sektorių partnerystė (toliau – VPSP) yra vienas iš būdų pritraukti privatųjį kapitalą valdžios subjektų investicijų projektams finansuoti, tačiau šis alternatyvus viešųjų investicijų finansavimo šaltinis nėra tinkamai integruotas į strateginio valdymo sistemą – nėra nustatytos VPSP taikymo, planavimo ir įgyvendinimo ciklo sąsajos su įvairaus lygio strateginio valdymo dokumentais, todėl VPSP projektai inicijuojami chaotiškai, nebūtinai strategiškai svarbiausiose valstybės veiklos srityse arba srityse, kuriose ilgą laiką stokojama finansavimo, VPSP iniciatyvos nutrūksta bet kuriame projekto rengimo etape nepaisant projekto dalyvių patirtų sąnaudų, o tokia praktika neigiamai veikia Lietuvos VPSP rinkos patrauklumą bei sudaro Lietuvos viešojo sektoriaus, kaip nepatikimo partnerio įvaizdį vietinėje ir tarptautinėje rinkoje. Nenuoseklus ir netvarus VPSP būdo taikymas mažina galimybes pritraukti daugiau privačių lėšų strateginių tikslų įgyvendinimui.
Projekto veiklomis siekiama nustatyti reguliavimo pokyčius, kurie leistų VPSP naudoti kaip tvarų viešųjų investicijų įrankį, turintį aiškią vietą visoje investicijų planavimo sistemoje ir nuoseklius įgyvendinimo procesus, o tai, tikimasi, paskatintų privataus kapitalo pritraukimą į infrastruktūros vystymą ir viešųjų paslaugų teikimą sprendžiant plėtros programoje iškeltą problemą.
Projekto įgyvendinimo metu numatyta parengti VPSP būdo taikymo tvarumo ir aplinkos gerinimo studiją ir jos pagrindu nustatyti VPSP reguliavimo pokyčius, pateikiant pasiūlymus LR Finansų ministerijai reguliacinių veiklų įgyvendinimui (teisės aktų, reglamentuojančių VPSP, rengimui).
Projekto veiklos prisideda prie Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ (toliau – NKL) plano „6. Veiksmingasis viešasis sektorius ir prielaidos atsitiesti po pandemijos“ komponento „6.6. Nacionalinio biudžeto ilgalaikis tvarumas ir skaidrumas“ reformos „Viešojo ir privačiojo sektorių partnerystės skatinimas“ F.1.3.4 papriemonės 152-153 rodiklių įgyvendinimo ir pilna apimtimi įgyvendina tarpinį rodiklį dėl galimybių studijos parengimo.
Projekto veiklos atsižvelgiant į savo pobūdį neturi neigiamo poveikio lygių galimybių horizontaliajam principui ar kitoms Europos Sąjungos pagrindinių teisių chartijos ar Jungtinių Tautų neįgaliųjų teisių konvencijos nuostatose apibrėžtoms teisėms, laisvėms ir kitiems apibrėžtiems principams.
Daugiau
Mažiau
Projekto tikslas
Nustatyti VPSP reguliavimo pokyčius, kurie efektyviausiu būdu užtikrintų VPSP būdo taikymo tvarumą, nuoseklumą ir jo pilną integravimą į strateginio valdymo sistemą.
Programos tipas
Naujos kartos Lietuva
Prioritetas/Komponentas
Veiksmingas viešasis sektorius ir prielaidos atsitiesti po pandemijos
Bendra projekto tinkamų finansuoti išlaidų suma
680 921,98 €
Teritorija, kuriai tenka didžioji dalis projekto lėšų
Finansavimo šaltiniai
Finansavimo šaltinio kodas | Finansavimo šaltinio forma | Finansavimo šaltinio suma |
---|---|---|
1. | Projektams skiriamos finansavimo lėšos | 680 921,98 € |
1.2. | EGADP subsidijos lėšos | 604 625,37 € |
1.3. | EGADP paskolos lėšos | 0,00 € |
1.5. | Valstybės biudžeto lėšos | 76 296,61 € |
1.6. | Valstybės biudžeto lėšos, skirtos ES fondų lėšomis netinkamam finansuoti PVM apmokėti | 0,00 € |
1.7. | EGADP subsidijos nepanaudotos lėšos | 0,00 € |
1.8. | EGADP paskolos nepanaudotos lėšos | 0,00 € |
2. | Nuosavas įnašas | 0,00 € |
2.1. | Nacionalinės viešosios lėšos | 0,00 € |
2.1.1. | Valstybės biudžeto lėšos | 0,00 € |
2.1.2. | Savivaldybės biudžeto lėšos | 0,00 € |
2.1.3. | Kiti viešųjų lėšų šaltiniai | 0,00 € |
2.1.4. | Nacionalinės viešosios lėšos, skirtos ES fondų netinkamam finansuoti PVM apmokėti | 0,00 € |
2.2. | Privačios lėšos | 0,00 € |
2.2.1. | Projekto vykdytojo, partnerio (-ių) ir (ar) jungtinio projekto projekto vykdytojo lėšos | 0,00 € |
2.2.2. | Kiti lėšų šaltiniai | 0,00 € |
2.2.3. | Privačios lėšos, skirtos ES fondų lėšomis netinkamam finansuoti PVM apmokėti | 0,00 € |
Projekto veiklos
Sutarties projekto veiklos numeris ir pavadinimas | Sutarties poveiklės numeris ir pavadinimas |
---|---|
04-001-08-05-04-01 VPSP naudojimo integracijos į strateginio valdymo sistemą galimybių vertinimas | 04-001-08-05-04-01-01 VPSP naudojimo integracijos į strateginio valdymo sistemą galimybių vertinimas |
Sutarties intervencinių priemonės srities duomenys
- 142 - Vertinimas ir tyrimai, duomenų rinkimas