Teikiama nuo
2023-07-24 14:00
Teikiama iki
2023-10-12 17:00 Pasibaigęs
Kvietimo finansavimo suma
1 000 000,00 €
Pareiškėjo tipas
Privatus sektorius
Projektų atrankos būdas
Konkursas
Didžiausia galima skirti finansavimo suma projektui
80 000,00 €
Regionas
Vidurio ir vakarų Lietuvos regionas
Atsakinga institucija
Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerija
Administruojanti institucija
Inovacijų agentūra
Programa
Investicijų programa
Prioritetas
Pažangesnė Lietuva
Konkretus uždavinys
Plėtoti ir stiprinti mokslinių tyrimų ir inovacinius pajėgumus ir diegti pažangiąsias technologijas
  • Finansuojamos projektų veiklos
    Veiklos Nr.Veiklos pavadinimas
    05-001-01-04-02-02-03 Aplinkos apsaugos vadybos sistemos (toliau – AVS) pagal tarptautinių standartų reikalavimus diegimas ir (ar) gamybos technologinių auditų atlikimas; ekologinis projektavimas, ekologinis ženklinimas, sertifikavimas (Vidurio ir vakarų Lietuvos regionas)
    Daugiau Mažiau
  • Tikslinės grupės
    Pramonės įmonės
    Daugiau Mažiau
  • Galimi pareiškėjai
    MVĮ pramonės įmonės
    Daugiau Mažiau
  • Finansuojamoji dalis
    Kodas Finansuojamoji dalis
    05-001-01-04-02-02-03 Iki 50 proc. tinkamų finansuoti projekto išlaidų.
    Daugiau Mažiau
  • Finansavimo forma
    Dotacija
    Daugiau Mažiau
  • Reikalavimai projektams
    PFSA 2 p. nustatyti reikalavimai projektams ir pareiškėjams:

    „2.1. Pagal PFSA remiamos veiklos:
    2.1.1. AVS pagal tarptautinių standartų reikalavimus diegimas ir sertifikavimas ir (ar) gamybos technologinių auditų, po kurių būtų pateikta racionalaus išteklių naudojimo ir taršos prevencijos analizė, atlikimas;
    2.1.2. ekologinis projektavimas: numatoma paremti projektus, kuriais skatinamas ekologinis projektavimas, t. y. numatoma pagerinti gaminių ekologiškumą per visą jų gyvavimo ciklą (žaliavų parinkimas ir naudojimas, gamyba, pakavimas, vežimas, naudojimas), ekologinius aspektus sistemingai įtraukiant pačiame ankstyviausiame gaminio projektavimo etape;
    2.1.3. ekologinis ženklinimas: numatoma paremti projektus, kuriais skatinamas produktų ekologinis ženklinimas, t. y. tų gaminių ar paslaugų, kurie yra mažiau žalingi aplinkai ir žmonių sveikatai nei kiti tos pačios grupės produktai, sertifikavimas.
    2.2. Pareiškėjams keliami reikalavimai:
    2.2.1. Pareiškėjai – pramonės MVĮ.
    2.2.2. Partneriai – negalimi.
    2.2.3. Vienas pareiškėjas gali pateikti tik vieną PĮP, parengtą pagal Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 1 priede pateiktą formą.
    2.2.4. Finansavimas gali būti skiriamas pareiškėjams visose srityse, išskyrus Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 1 straipsnio 1 dalyje išvardytus sektorius ir veiklas, Reglamento (ES) Nr. 651/2014 1 straipsnio 2–5 dalyse, 4 straipsnio ir 18 straipsnio 2 dalyje nustatytus apribojimus bei Reglamento (ES) 2021/1058 7 straipsnio 1–6 dalyse nustatytus atvejus.
    2.2.5. Finansavimas nėra skiriamas pareiškėjui:
    2.2.5.1. jeigu jis nėra sugrąžinęs Lietuvos Respublikoje anksčiau gautos valstybės pagalbos, kuri Europos Komisijos pripažinta neteisėta ir nesuderinama su vidaus rinka;
    2.2.5.2. jeigu pareiškėjas ir (arba) ūkio subjektas (-ai), kuriam (-iems) priklauso pareiškėjas, yra priskiriami sunkumų patiriančiai įmonei,  kaip ši sąvoka apibrėžta Reglamento (ES) Nr. 651/2014 2 straipsnio 18 punkte. Ūkio subjektu laikomas pareiškėjas ir visos su juo susijusios įmonės, kaip nustatyta Reglamento (ES) Nr. 651/2014 I priedo 3 straipsnio 3 dalyje;
    2.2.5.3. kuriam pritaikytos tarptautinės sankcijos ir (arba) jo ir (arba) su juo susijusių įmonių vykdomoje veikloje, veiksmuose, sandoriuose dalyvauja subjektai, kuriems pritaikytos tarptautinės sankcijos, kai šių įmonių veiklos, veiksmų ir (ar) sandorių vykdymas draudžiamas ar prieštarauja Lietuvos Respublikoje įgyvendinamoms tarptautinėms sankcijoms, vadovaujantis Lietuvos Respublikos tarptautinių sankcijų įstatymo 7 straipsniu (Juridinių asmenų ar kitų organizacijų, neturinčių juridinio asmens statuso, kurios nuosavybės teise priklauso arba yra kontroliuojamos subjekto, kuriam taikomos sankcijos sąrašas skelbiamas Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos interneto svetainėje https://fntt.lt/lt/tarptautines-finansines-sankcijos/4166), arba veikloje, veiksmuose, sandoriuose dalyvauja užsieniečiai, įtraukti į Užsieniečių, kuriems draudžiama atvykti į Lietuvos Respubliką, viešąjį sąrašą, skelbiamą Migracijos departamento prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos interneto svetainėje https://www.migracija.lt/u%C5%BEsienie%C4%8Di%C5%B3-kuriems-draud%C5%BEiama-atvykti-s%C4%85ra%C5%A1as.
    2.3. Projektams keliami reikalavimai:
    2.3.1. Projekto veikla (-os) įgyvendinamos Vidurio ir vakarų Lietuvos regione. Projekto veiklos (-ų) priskyrimo regionui vertinimas atliekamas vadovaujantis 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos projektų išlaidų paskirstymo regionams rekomendacijomis, paskelbtomis Europos Sąjungos (toliau – ES) investicijų interneto svetainėje https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/2021-2027-metu-europos-sajungos-fondu-investiciju-programos-projektu-islaidu-paskirstymo-regionams-rekomendacijos.
    2.3.2. Projekto veikla (-os) turi būti pradėtos įgyvendinti ne vėliau kaip per 3 mėnesius nuo projekto sutarties pasirašymo dienos. Dėl objektyvių priežasčių, kurių projekto vykdytojas negalėjo numatyti PĮP pateikimo ir vertinimo metu, projekto veiklos (-ų) pradžios data gali būti nukelta ne ilgiau kaip 3 mėnesiams.
    2.3.3. Projekto veiklos (-ų) įgyvendinimo trukmė turi būti ne ilgesnė kaip 24 mėnesiai nuo projekto sutarties pasirašymo dienos. Dėl objektyvių priežasčių, kurių projekto vykdytojas negalėjo numatyti PĮP pateikimo ir vertinimo metu, projekto veiklos (-ų) įgyvendinimo laikotarpis gali būti pratęstas Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių IV skyriaus antrajame skirsnyje nustatyta tvarka. Projekto veikla (-os) turi būti baigtos ne vėliau kaip iki 2029 m. rugsėjo 1 d.
    2.3.4. Projektui taikomi visi pirmiau PFSA išvardyti rodikliai, kurių metodiniai skaičiavimo aprašai skelbiami kartu su kvietimu teikti PĮP. Projekto vykdytojui nepasiekus rodiklių reikšmių, nurodytų projekto sutartyje, taikomos Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių IV skyriaus penktojo skirsnio 171–178 punktų nuostatos.
    2.3.5. Pagal PFSA projektams įgyvendinti skiriama iki 1 000 000,00 (vieno milijono) eurų Investicijų programos (Europos regioninės plėtros fondo) lėšų. Jeigu paskelbus kvietimą teikti PĮP pagal teigiamai įvertintus ir vertinamus PĮP prašoma skirti finansavimo lėšų suma yra didesnė negu kvietimui teikti PĮP skirta lėšų suma, administruojančioji institucija gali teikti pasiūlymą Ministerijai dėl kvietime teikti PĮP numatytos finansavimo sumos padidinimo. Ministerijos pritarimu pagal kvietimą teikti PĮP numatyta skirti lėšų suma gali būti padidinta, neviršijant 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 05-001-01-04-02 „Skatinti įmones pereiti link neutralios klimatui ekonomikos“ aprašo III skyriaus 2.3 papunktyje nurodytai poveiklei skirtos lėšų sumos.
    2.3.6. Pagal PFSA pareiškėjas gali pateikti vieną PĮP finansuoti vieną, dvi, arba visas tris remiamas veiklas, nurodytas PFSA 2.1 papunktyje.
    2.3.7. Didžiausia galima projektui skirti finansavimo lėšų suma yra 80 000,00 (aštuoniasdešimt tūkstančių) eurų, mažiausia galima projektui skirti finansavimo lėšų suma yra 15 000,00 (penkiolika tūkstančių) eurų.
    2.3.8. Didžiausia galima finansavimo suma projekto veikloms:
    2.3.8.1. AVS pagal tarptautinių standartų reikalavimus diegimui ir sertifikavimui didžiausia galima skirti finansavimo lėšų suma yra 5 000,00 (penki tūkstančiai) eurų;
    2.3.8.2. gamybos technologinių auditų atlikimui didžiausia galima skirti finansavimo lėšų suma yra 12 000,00 (dvylika tūkstančių) eurų;
    2.3.8.3. ekologinio projektavimo veiklai didžiausia galima skirti finansavimo lėšų suma yra 15 000 (penkiolika tūkstančių) eurų, kai ekologinis projektavimas taikomas vienam gaminiui arba keliems tos pačios rūšies gaminiams, iki 30 000 (trisdešimt tūkstančių) eurų, kai ekologinis projektavimas taikomas keliems skirtingiems gaminiams;
    2.3.8.4. ekologinio ženklinimo ir sertifikavimo veiklai didžiausia galima skirti finansavimo lėšų suma yra 33 000,00 (trisdešimt trys tūkstančiai) eurų.
    2.3.9. Projektų atranka atliekama konkurso būdu.
    2.3.10. Pareiškėjai ir projektai turi atitikti bendruosius projektų atrankos kriterijus, kurių sąrašas ir vertinimo metodika nustatyti Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 2 priede, ir atitikti PFSA 9 punkte nustatytus specialiuosius ir prioritetinius projektų atrankos kriterijus, patvirtintus 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos stebėsenos komiteto posėdžio 2023 m. gegužės 24 d. protokoliniu sprendimu Nr. 46P- 5  (11). Už atitiktį prioritetiniams projektų atrankos kriterijams projektams skiriami balai, kaip nustatyta PFSA 9 punkte.
    2.3.11. Pareiškėjas su PĮP pateiktame PFSA 4 priede nurodo, ar projekto veikla (-os) atitinka Koncepcijoje nustatytų mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros ir inovacijų (toliau – MTEPI) (sumaniosios specializacijos) prioriteto „Nauji gamybos procesai, medžiagos ir technologijos“ tematiką „Lanksčios produktų kūrimo, gamybos ir procesų valdymo, dizaino technologijos“. Galutinį atitikimą šiame PFSA papunktyje nurodytam MTEPI prioritetui ir jo įgyvendinimo tematikai nustato administruojančioji institucija vertinimo metu.
    2.3.12. Projektas ir projekto veiklos negali būti finansuotos ar finansuojamos iš kitų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir (arba) savivaldybių biudžetų, kitų piniginių išteklių, kuriais disponuoja valstybė ir (ar) savivaldybės, ES fondų, kitų ES finansinės paramos priemonių ar kitos tarptautinės paramos lėšų ir kurioms apmokėti skyrus ES fondų investicijų lėšų jos būtų pripažintos tinkamomis finansuoti ir (arba) apmokėtos daugiau nei vieną kartą, įskaitant de minimis pagalbą.
    2.4. Projekto parengtumui taikomas šis reikalavimas, kurio neįvykdžius ir kartu su PĮP nepateikus pagrindžiančio dokumento, PĮP atmetamas neprašant papildomų dokumentų – pareiškėjas kartu su PĮP turi pateikti užpildytą PFSA 4 priedą, kuriame pateikiama informacija, reikalinga projekto atitikčiai projektų atrankos kriterijams įvertinti.
    2.5. Įgyvendinant projekto veiklą – AVS pagal tarptautinių standartų reikalavimus diegimas ir sertifikavimas, ir (ar) gamybos technologinių auditų atlikimas, taikomi investicijų tęstinumo reikalavimai pagal Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių IV skyriaus dešimtojo skirsnio nuostatas bei PFSA 11 punktą.
    2.6. Pareiškėjas turi parengti PĮP ir kartu su PĮP administruojančiajai institucijai pateikti šiuos dokumentus Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių III skyriaus antrajame skirsnyje ir kvietimo teikti PĮP skelbime nustatyta tvarka:
    2.6.1. Laisvos formos pareiškėjo deklaraciją, kurioje pareiškėjas patvirtina, kad projektas atitinka PFSA 1 priede nustatytus reikšmingos žalos nedarymo principo reikalavimus ir pateikia papildomus pagrindžiančius dokumentus, jeigu šis reikalavimas taikomas konkrečiai projekto veiklai taip, kaip nustatyta PFSA 1 priede.
    2.6.2. Užpildytą PFSA 4 priedą, kuriame pateikiama informacija, reikalinga projekto atitikčiai projektų atrankos kriterijams įvertinti.
    2.6.3. Kai projekte yra numatytos PFSA 8.12.1–8.12.3 papunkčiuose nurodytos tinkamos finansuoti išlaidos, pareiškėjas turi pateikti informaciją apie įmonių tarpusavio santykius, nurodytus Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 2 straipsnio 2 dalyje, reikalingą vienos įmonės, kaip nurodyta Reglamente (ES) Nr. 1407/2013, apimčiai nustatyti (pildoma „Vienos įmonės“ deklaracija pagal ES investicijų interneto svetainėje https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/viena-imone-deklaracijos-forma paskelbtą pavyzdinę formą (toliau – „Vienos įmonės“ deklaracija).
    2.6.4. Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso deklaraciją, kurios forma patvirtinta Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2008 m. kovo 26 d. įsakymu Nr. 4-119 „Dėl Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso deklaravimo tvarkos aprašo ir Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso deklaracijos formos patvirtinimo“, parengtą pagal paskutinių ataskaitinių finansinių metų duomenis.
    2.6.5. Finansavimo šaltinius (pareiškėjo įnašą į netinkamų finansuoti išlaidų padengimą) pagrindžiančius dokumentus, pavyzdžiui, pažymą, kurioje nurodytas banko (kitų kredito įstaigų, juridinių asmenų, akcininkų) sprendimas suteikti paskolą konkrečiam projektui, paskolos sutartį ir kitą.
    2.6.6. Dokumentus, pagrindžiančius projekto biudžetą (tuo atveju, kai projekto veiklos bus finansuojamos taikant Reglamento (ES) 651/2014 18 straipsnio nuostatas, pateikti bent vieną komercinį pasiūlymą su technine specifikacija, nuorodas į rinkoje esančias kainas ir kita) (tuo atveju, kai projekto veikla (-os) bus finansuojamos taikant Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 nuostatas, pateikti ne mažiau kaip tris komercinius pasiūlymus).
    2.6.7. Patvirtintų paskutinių finansinių metų metinių finansinių ataskaitų rinkinį (jei administruojančioji institucija patvirtintų paskutinių finansinių metų metinių finansinių ataskaitų rinkinio negali gauti iš Juridinių asmenų registro).
    2.6.8. Informaciją apie pareiškėjui suteiktą valstybės pagalbą (išskyrus de minimis pagalbą) pagal Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 1 priedo 4 priede pateiktą formą.
    2.7. Informavimas apie projektą atliekamas Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių VIII skyriaus pirmajame skirsnyje nustatyta tvarka. Papildomi projekto matomumo reikalavimai, nenurodyti Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse, nėra taikomi.
    2.8. Visi su projekto įgyvendinimu susiję dokumentai turi būti saugomi Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių VIII skyriaus šeštajame skirsnyje nustatyta tvarka ir terminais, taip pat laikantis Reglamento (ES) Nr. 651/2014 12 straipsnio 1 dalyje ir Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 6 straipsnio 4 dalyje nustatytų terminų. Visi su projekto įgyvendinimu susiję dokumentai saugomi Ministerijoje 10 metų nuo paskutinės valstybės pagalbos ir de minimis pagalbos suteikimo dienos.“
    Daugiau Mažiau
  • Horizontaliųjų principų ir kitų nuostatų reikalavimai
    PFSA 5 p. nustatyti Horizontaliųjų principų (toliau – HP) reikalavimai:

    „Projekto veikla (-os) tiesiogiai prisideda prie darnaus vystymosi ir inovatyvumo (kūrybingumo) horizontaliojo principo: siekiama skatinti AVS tarptautinių standartų diegimą, ekologinio projektavimo, ekologinio ženklinimo veiklas pramonės MVĮ. Projekto veikla (-os) tiesiogiai neprisideda prie horizontaliojo principo „lygios galimybės visiems“, tačiau neigiamos įtakos jam taip pat nedaro, nes projekto veiklos (-ų) įgyvendinimui nebus numatyti jokie ribojimai dėl lyties, rasės, tautybės, pilietybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, lytinės orientacijos, negalios, etninės priklausomybės, religijos ar kitų pagrindų. Projekto veikla (-os) prisidės prie 2021–2030 metų nacionalinio pažangos plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. rugsėjo 9 d. nutarimu Nr. 998 „Dėl 2021–2030 metų Nacionalinio pažangos plano patvirtinimo“, ir jame nustatytų HP pažangos rodiklių pasiekimo: Lietuvos vieta pagal pasaulinį inovacijų indeksą „Global Innovation Index“. PFSA 9 punkte nurodyti projektų atrankos kriterijai tiesiogiai įpareigoja projektą prisidėti prie darnaus vystymosi HP įgyvendinimo.
    Projekto veikla (-os), vadovaujantis 2021 m. vasario 18 d. Komisijos pranešimu – Reikšmingos žalos nedarymo principo taikymo pagal Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės reglamentą techninėmis gairėmis (2021/C 58/01) atitinka reikšmingos žalos nedarymo principą, nes neturi neigiamo numatomo poveikio 6 aplinkos tikslams, nurodytiems Reglamento (ES) 2020/852 17 straipsnio 1 dalies a–f punktuose.“

    PFSA 6 p. nustatyti Europos Sąjungos pagrindinių teisių chartijos (toliau – Chartija) reikalavimai:

    „Projektas neturi pažeisti Chartijos pagrindinių teisių: orumo; asmenų, privataus ir šeimos gyvenimo, sąžinės ir saviraiškos laisvės; asmens duomenų; prieglobsčio ir apsaugos perkėlimo, išsiuntimo ar išdavimo atvejų; teisių į nuosavybę ir teisių užsiimti verslu; lyčių lygybės, vienodo požiūrio ir lygių galimybių, nediskriminavimo ir neįgaliųjų teisių; vaiko teisių; gerojo administravimo, veiksmingo teisinės gynybos, teisingumo; solidarumo ir darbuotojų teisių; aplinkos apsaugos.“
    Daugiau Mažiau
  • Reikalavimai įgyvendinus projektų veiklas
    PFSA 11 p. nustatyti reikalavimai įgyvendinus projektų veiklas:

    „11.1. Įgyvendinus projekto veiklą (-as) „AVS pagal tarptautinių standartų reikalavimus diegimas ir (ar) gamybos technologinių auditų atlikimas“, trejus metus po projekto finansavimo pabaigos turi būti užtikrintas investicijų tęstinumas Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių IV skyriaus dešimtajame skirsnyje nustatyta tvarka.“
    Daugiau Mažiau
  • Projektų įgyvendinimo trukmė
    PFSA 2.3.3. p. nustatyta:
    „Projekto veiklos (-ų) įgyvendinimo trukmė turi būti ne ilgesnė kaip 24 mėnesiai nuo projekto sutarties pasirašymo dienos. Dėl objektyvių priežasčių, kurių projekto vykdytojas negalėjo numatyti PĮP pateikimo ir vertinimo metu, projekto veiklos (-ų) įgyvendinimo laikotarpis gali būti pratęstas Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių IV skyriaus antrajame skirsnyje nustatyta tvarka. Projekto veikla (-os) turi būti baigtos ne vėliau kaip iki 2029 m. rugsėjo 1 d.“
    Daugiau Mažiau
  • Projektų bendrieji atrankos kriterijai
    Projektų bendrieji atrankos kriterijai nurodyti Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 2 priede: https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/projektu-bendruju-atrankos-kriteriju-sarasas-ir-ju-vertinimo-metodika-3
    Daugiau Mažiau
  • Projektų specialieji ir prioritetiniai atrankos kriterijai
    1. Specialusis.Projekto veikla (-os) atitinka Koncepcijos nuostatas ir bent vieno Koncepcijos MTEPI prioriteto įgyvendinimo tematiką. Vertinama, ar projekto veikla atitinka Koncepcijos nuostatas ir bent vieno MTEPI prioriteto tematiką. Ekologinė inovacija suprantama taip, kaip ji apibrėžta 2011 m. gruodžio 15 d. Komisijos komunikate KOM (2011)899 Europos Parlamentui, Tarybai, Europos ekonomikos ir socialinių reikalų komitetui ir Regionų komitetui „Inovacijos – tvarios ateities garantas. Ekologinių inovacijų veiksmų planas“. Remiantis Oslo vadovu, 2018: Duomenų apie inovacijas rinkimo, teikimo ir naudojimo gairėmis (angl. Oslo manual. Guidelines for Collecting and Interpreting Innovation Data, 4rd Edition, OECD, Eurostat, 2018), naujumas skiriamas į tris grupes: įmonės lygmeniu, rinkos lygmeniu, pasaulio lygmeniu. Įvertinus tai, kad MTEPI prioriteto „Nauji gamybos procesai, medžiagos ir technologijos“ tematika „Lanksčios produktų kūrimo, gamybos ir procesų valdymo, dizaino technologijos“ skatina pokyčius įmonėse, kurie turi būti įgyvendinami remiantis Europos žaliojo kurso principais bei siekiant klimatui ir aplinkai neutralios ekonomikos, vertinamas projekto veiklos naujumas įmonės lygiu. Projekto veiklos atitikimas vertinamas remiantis PĮP pateikta informacija. 
    2. Specialusis. Pareiškėjas yra pramonės MVĮ, veikianti ne trumpiau kaip vienus metus, kurios metinės pajamos iš savo pagamintos produkcijos sudaro ne mažiau kaip 51 proc. bendrojo pardavimo struktūroje ir kurios metinės pajamos iš savo pagamintos produkcijos per pastaruosius vienus finansinius metus yra ne mažesnės kaip 50 000,00 (penkiasdešimt tūkstančių) eurų. Vertinama, ar pareiškėjas yra pramonės MVĮ, kuri turi pakankamai patirties, t. y. iki PĮP pateikimo administruojančiajai institucijai dienos ne trumpiau kaip vienus metus Juridinių asmenų registre įregistruota MVĮ ir kuri yra finansiškai pajėgi, t. y. kurios metinės pajamos iš savo pagamintos produkcijos sudaro ne mažiau kaip 51 proc. bendroje pardavimo struktūroje ir kurios metinės pajamos iš savo pagamintos produkcijos per pastaruosius vienus finansinius metus iki PĮP pateikimo yra ne mažesnės kaip 50 000,00 (penkiasdešimt tūkstančių) eurų, įgyvendinti projekte numatytas veiklas. Pareiškėjas yra veikianti įmonė, t. y. Juridinių asmenų registre įregistruota įmonė, turinti pajamų ir darbuotojų ir teisės aktų nustatyta tvarka teikianti ataskaitas Valstybinei mokesčių inspekcijai prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos, Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos skyriams ir metinių finansinių ataskaitų rinkinius Juridinių asmenų registrui. Įmonės veikimo laikotarpis tikrinamas pagal Juridinių asmenų registro informaciją, kai įmonė yra veikianti Lietuvoje, arba pagal kitus įmonės veikimo laikotarpį įrodančius dokumentus, pvz., registracijos pažymėjimą, išrašą iš valstybės, kurioje įmonė veikia, registro centro ir pan., kai įmonė yra ne Lietuvos Respublikoje registruotas juridinis asmuo. Pramonės įmonė – suprantama taip, kaip nurodyta PFSA 1.2.11 papunktyje. Pramonės įmone laikoma įmonė, kurios pajamos iš pramonės įmonės veiklos (-ų) sudaro ne mažiau kaip 51 proc. visų įmonės veiklų. Pačios įmonės pagaminta produkcija – suprantamas taip, kaip nurodyta PFSA 1.2.9 papunktyje. Įmonės pačios pagamintos produkcijos pajamos tikrinamos pagal metinių finansinių ataskaitų rinkinių duomenis ir (ar) kitus pačios įmonės pagamintos produkcijos pajamas pagrindžiančius buhalterinės apskaitos dokumentus.  Atitiktis kriterijui vertinama pagal paskutinį patvirtintą metinių finansinių ataskaitų rinkinį ir (ar) kitus įmonės pramonės ekonominę veiklą pagrindžiančius buhalterinės apskaitos dokumentus. Tikrinama pagal PĮP pateiktą informaciją, Valstybės duomenų agentūros, Juridinių asmenų registro duomenis. Šis projektų atrankos kriterijus taikomas tik projekto vertinimo metu.
    3. Specialusis. Gaminiams sukurti ir (arba) atnaujinti skirti projektai, parengti taikant ekologinio projektavimo principus. Šis kriterijus taikomas tik veiklai „ekologinis projektavimas“. Vertinama, ar projekto metu yra planuojama taikyti ekologinį projektavimą, siekiant sukurti naują gaminį ir (arba) reikšmingai atnaujinti esamą gaminį, paliekant jo įprastines funkcijas arba jas pagerinant. Projektuojant gaminį turi būti užtikrinama bent viena sąlyga:
    1. žaliavų, turinčių kenksmingų medžiagų, pakeitimas ar atsisakymas: esamų žaliavų ir (arba) papildomų medžiagų pakeitimas mažiau kenksmingomis arba pakartotinai panaudojamomis medžiagomis arba naudojimas tokių papildomų medžiagų, kurių poveikis procesui yra ilgesnis, t. y. suvartojama mažiau medžiagų;
    2. gaminio pakeitimas (taikant ekologinio projektavimo principus): gaminio savybių modifikavimas, paliekant jo įprastines funkcijas, siekiant sumažinti gaminio neigiamą poveikį aplinkai jo viso būvio ciklo metu;
    3. atliekų antrinis panaudojimas: gamybinių atliekų panaudojimas gamybiniuose procesuose;
    4. naujojo gaminio gamyba iš antrinių žaliavų.
    Jeigu projekto metu ekologinio projektavimo taikymas yra planuojamas siekiant atnaujinti gaminį, kuris jau atitinka vieną ar kelias anksčiau minėtas ekologinio projektavimo sąlygas, tuo atveju jis turi tenkinti papildomai dar bent vieną savybę.
    Antrinės žaliavos – tiesiogiai perdirbti tinkamos atliekos ir perdirbti tinkamos iš atliekų gautos medžiagos.
    Papildomos medžiagos – tai gaminiui tam tikras savybes suteikiančios ir technologiniame procese naudojamos medžiagos.
    4. Specialusis. Projekte numatoma atlikti I tipo produktų ekologinį ženklinimą.
    Šis kriterijus taikomas ekologinio ženklinimo veiklai. Vertinama, ar projekte yra numatyta atlikti MVĮ produktų (gaminių ir (ar) paslaugų) I tipo ekologinį ženklinimą pagal reikalavimus, nustatytus standarte LST EN ISO 14024:2018 „Aplinkosauginiai ženklai ir aplinkosauginės deklaracijos. I tipo aplinkosauginis ženklinimas. Principai ir procedūros“ (pvz., EU Ecolabel, Nordic Swan, Blue Angel, El Distintiu, Milieukeur, Österreichishes Umweltzeichen, NF Environnement, The Hungarian Eco-label, Polish Eco Mark-Znak EKO arba kitu I tipo ekologiniu ženklu).
    Daugiau Mažiau
  • Kvietimo projekto prioritetinių atrankos kriterijų duomenys
    Numeris Pavadinimas Maksimalus galimas surinkti balas Didžiausias galimas kriterijaus balas Svorio koeficientas Minimalus privalomas surinkti balas
    1 Projekto efektyvumas. 60,00 5 12,00
    2 Pareiškėjo diegiamų netechnologinių ekologinių inovacijų skaičius. 40,00 5 8,00
    Maksimali galima balų suma: 100,00 Minimali privaloma surinkti balų suma: 40
    Daugiau Mažiau
  • Reikalavimai
    PFSA 8.8. ir 8.12. p. nurodytos tinkamos finansuoti išlaidos:

    „8.8. Tinkamos finansuoti išlaidos pagal Reglamento (ES) Nr. 651/2014 18 straipsnį – išorinių konsultacinių paslaugų įsigijimas įmonių gamybos technologinių auditų atlikimo bei ekologinio projektavimo klausimais. Išorinės konsultacinės paslaugos negali būti nuolatinės ar periodinės, taip pat jos negali būti susijusios su įprastomis pareiškėjo veiklos išlaidomis, tokiomis kaip skirtos einamosioms konsultavimosi mokesčių klausimais paslaugoms, įprastoms teisinėms paslaugoms ar reklamai. Išorinės konsultacinės paslaugos negali būti skirtos PĮP rengti ir projektui administruoti.“

    „8.12. Tinkamos finansuoti išlaidos pagal Reglamentą (ES) Nr. 1407/2013:
    8.12.1. Standartinės programinės rinkoje esančios įrangos įsigijimo, įskaitant jos programavimą ir (ar) konfigūravimą pareiškėjo poreikiams, išlaidos. Rinkoje esanti standartinė programinė įranga – programinė įranga, kuri turi apibrėžtą funkcionalumą, galinti veikti neatliekant papildomų programavimo darbų, turi pavadinimą bei licencijavimo taisykles (programinė įranga turi būti licencijuojama) ir buvo anksčiau parduota rinkoje. Standartinė programinė įranga turi būti tiesiogiai susijusi su AVS pagal tarptautinių standartų reikalavimus diegimu. Standartinės programinės įrangos įsigijimo išlaidos gali sudaryti ne daugiau kaip 10 proc. projekto tinkamų finansuoti išlaidų.
    8.12.2. Patentų, autorinių ir gretutinių teisių, licencijų išlaidos (AVS sertifikavimo (akreditavimo) išlaidos) ir arba ekologinio ženklinimo išlaidos (produkcijos ženklinimo išlaidos, įskaitant ženklinimui reikalingų bandymų ir tyrimų išlaidas; ženklinamo gaminio transportavimo išlaidos, būtinos gaminiui ženklinti, jeigu to neapima ženklinimo paslaugos pirkimo išlaidos; konsultacijų ekologinio ženklinimo klausimais išlaidos, jeigu to neapima ženklinimo paslaugos pirkimo išlaidos; ženklinimo dokumentų vertimo išlaidos; eksperto, atliekančio ženklinimą, iš užsienio atvykimo ir su tuo susijusios išlaidos, jeigu to neapima ženklinimo paslaugos pirkimo išlaidos). Sertifikato ar ekologinio ženklinimo pratęsimo ar atnaujinimo (persertifikavimo) išlaidos yra netinkamos finansuoti.
    8.12.3. Išorinių konsultacinių paslaugų įmonių AVS pagal tarptautinių standartų reikalavimus diegimo ir (arba) ekologinio ženklinimo klausimais išlaidos.“

    PFSA 13 p. nurodyti išlaidų tinkamumo finansuoti reikalavimai:

    Investicinės priemonės 13.1. Projekto išlaidos turi atitikti PFSA 8.8 ir 8.12 papunkčiuose nustatytus tinkamumo reikalavimus ir Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių VII skyriuje išdėstytus projekto išlaidoms taikomus reikalavimus.
    13.2. Kryžminis finansavimas netaikomas.“
    Daugiau Mažiau
  • ES fondų lėšos
    1 000 000,00 €
    Daugiau Mažiau
  • ES fondas
    Europos regioninės plėtros fondas
    Sanglaudos fondas
    Teisingos pertvarkos fondas
    Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonė
    Daugiau Mažiau
  • Taikomi supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiai
    Aplinkos apsaugos vadybos sistemos (toliau – AVS) pagal tarptautinių standartų reikalavimus diegimas ir (ar) gamybos technologinių auditų atlikimas; ekologinis projektavimas, ekologinis ženklinimas, sertifikavimas (Vidurio ir vakarų Lietuvos regionas):
    KodasVersijaPavadinimasDydisMatavimo vnt.Papildoma informacija
    Daugiau Mažiau
  • Teikimo tvarka
    Parengtas PĮP (su visais privalomais priedais) teikiamas per 2021-2027 m. Duomenų mainų svetainę (DMS) adresu https://dms.investis.lt. Esant DMS funkcinių galimybių neužtikrinimui – užpildyta ir kvalifikuotu elektroniniu parašu pasirašyta Projekto įgyvendinimo plano forma (word formatu) su reikiamais priedais teikiama el. paštu.
    Daugiau Mažiau
  • Kartu su PĮP teikiama
    4 priedas: Informacija apie pareiškėjui (partneriui) suteiktą valstybės pagalbą (išskyrus de minimis) 10 priedas: Laisvos formos pareiškėjo deklaracija dėl PFSA 1 priede nustatytų reikalavimų 11 priedas: Užpildytas PFSA 4 priedas 12 priedas: „Vienos įmonės“ deklaracija pagal pavyzdinę formą 13 priedas: Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso deklaracija 14 priedas: Finansavimo šaltinius (pareiškėjo įnašą į netinkamų finansuoti išlaidų padengimą) pagrindžiančius dokumentus 15 priedas: Dokumentus, pagrindžiančius projekto biudžetą 16 priedas: Informacija apie pareiškėjui suteiktą valstybės pagalbą (PAFT 1 priedo 4 priedas)
    Daugiau Mažiau
  • Apskritis
    Netaikoma
    Daugiau Mažiau
  • Siekiami stebėsenos rodikliai
    Aplinkos apsaugos vadybos sistemos (toliau – AVS) pagal tarptautinių standartų reikalavimus diegimas ir (ar) gamybos technologinių auditų atlikimas; ekologinis projektavimas, ekologinis ženklinimas, sertifikavimas (Vidurio ir vakarų Lietuvos regionas):
    PavadinimasKodasMatavimo vntMinimali siektina reikšmė projektai
    Paramą gavusios įmonės, iš kurių mažos įmonės P.B.2.0001.2 įmonės 0,00
    Paramą gavusios įmonės, iš kurių labai mažos įmonės P.B.2.0001.1 įmonės 0,00
    Privačios investicijos, papildančios viešąją paramą, iš kurių dotacijos R.B.2.2002.1 eurai 0,00
    Paramą gavusios įmonės, iš kurių vidutinės įmonės P.B.2.0001.3 įmonės 0,00
    Vidines inovacijas vykdančios labai mažos, mažos ir vidutinės įmonės R.B.2.2005 įmonės 35,00
    Paramą gavusios įmonės, iš kurių labai mažos, mažos, vidutinės ir didelės įmonės P.B.2.0001 įmonės 26,00
    Paramą dotacijomis gavusios įmonės P.B.2.0002 įmonės 29,00
    Privačios investicijos, papildančios viešąją paramą, iš kurių dotacijos, finansinės priemonės R.B.2.2002 eurai 485294,00
    Daugiau Mažiau
  • Taikomi teisės aktai
    1.1. Teisės aktai, kuriais vadovaujamasi rengiant, teikiant ir vertinant projekto įgyvendinimo planą (toliau – PĮP), priimant sprendimą dėl projekto finansavimo, sudarant projekto sutartį ir įgyvendinant projektą, finansuojamą pagal 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 05-001-01-04-02 „Skatinti įmones pereiti link neutralios klimatui ekonomikos“ veiklos „Sudaryti sąlygas tvariai pramonės labai mažų, mažų ir vidutinių įmonių transformacijai“ poveiklės „Aplinkos apsaugos vadybos sistemos pagal tarptautinių standartų reikalavimus diegimas ir (ar) gamybos technologinių auditų atlikimas; ekologinis projektavimas, ekologinis ženklinimas, sertifikavimas (Vidurio ir vakarų Lietuvos regionas)“ projektų finansavimo sąlygų aprašą (toliau – PFSA):
    1.1.1. 2021 m. birželio 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) 2021/1058 dėl Europos regioninės plėtros fondo ir Sanglaudos fondo;
    1.1.2. 2021 m. birželio 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) 2021/1060, kuriuo nustatomos bendros Europos regioninės plėtros fondo, „Europos socialinio fondo +“, Sanglaudos fondo, Teisingos pertvarkos fondo ir Europos jūrų reikalų, žvejybos ir akvakultūros fondo nuostatos ir šių fondų bei Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo, Vidaus saugumo fondo ir Sienų valdymo ir vizų politikos finansinės paramos priemonės taisyklės, su visais pakeitimais;
    1.1.3. 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamentas (ES) Nr. 1407/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai, su visais pakeitimais;
    1.1.4. 2014 m. birželio 17 d. Komisijos reglamentas (ES) Nr. 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius, su visais pakeitimais;
    1.1.5. 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programa, patvirtinta 2022 m. rugpjūčio 3 d. Europos Komisijos įgyvendinimo sprendimu C(2022) 5742, kuriuo patvirtinama programa „2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programa“ dėl paramos iš Europos regioninės plėtros fondo, Sanglaudos fondo, „Europos socialinio fondo +“ ir Teisingos pertvarkos fondo Lietuvoje siekiant investicijų į darbo vietų kūrimą ir ekonomikos augimą tikslo, su visai pakeitimais;
    1.1.6. Lietuvos Respublikos strateginio valdymo įstatymas;
    1.1.7. Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatymas;
    1.1.8. 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2022 m. kovo 16 d. nutarimu Nr. 247 „Dėl 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programos patvirtinimo“;
    1.1.9. Mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros ir inovacijų (sumaniosios specializacijos) koncepcija, patvirtina Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2022 m. rugpjūčio 17 d. nutarimu Nr. 835 „Dėl Mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros ir inovacijų (sumaniosios specializacijos) koncepcijos patvirtinimo“ (toliau – Koncepcija);
    1.1.10. Strateginio valdymo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. balandžio 28 d. nutarimu Nr. 292 „Dėl Strateginio valdymo metodikos patvirtinimo“;
    1.1.11. Vadovaujančiosios, administruojančiosios ir audito institucijų funkcijų, įgyvendinant Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo planą „Naujos kartos Lietuva“, paskirstymo taisyklės, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. lapkričio 25 d. nutarimu Nr. 1322 „Dėl pasirengimo administruoti Europos Sąjungos lėšas ir jų administravimo“;
    1.1.12. Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatai, patvirtinti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“;
    1.1.13. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2016 m. sausio 6 d. nutarimas Nr. 5 „Dėl Sostinės regiono ir Vidurio ir vakarų Lietuvos regiono sudarymo“ (toliau – Nutarimas);
    1.1.14. 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ administravimo taisyklės, patvirtintos Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“ (toliau – Administravimo taisyklės);
    1.1.15. Projektų administravimo ir finansavimo taisyklės, patvirtintos Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu
    Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“ (toliau – Projektų administravimo ir finansavimo taisyklės);
    1.1.16. Stebėsenos rodiklių nustatymo ir skaičiavimo aprašas, patvirtintas Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu
    Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“;
    1.1.17. Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso deklaravimo tvarkos aprašas, patvirtintas Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2008 m. kovo 26 d. įsakymu Nr. 4-119 „Dėl Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso deklaravimo tvarkos aprašo ir Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso deklaracijos formos patvirtinimo“.
    Daugiau Mažiau
  • Specialieji teisės aktai
    _
    Daugiau Mažiau
  • Kontaktiniai asmenys
    Vardas Pavardė Institucija Pareigos Telefonas El. paštas
    Deimantė Spaičienė Inovacijų agentūra Srities vadovas 37068761353 D.Spaiciene@inovacijuagentura.lt
    Diana Martinavičė Inovacijų agentūra Skyriaus vadovas 37068648403 D.Martinavice@inovacijuagentura.lt
    Daugiau Mažiau