Expo klasteris Pasibaigęs
Teikiama nuo
2023-05-03 14:00
Teikiama iki
2023-08-07 17:00
Pasibaigęs
Kvietimo finansavimo suma
4 000 000,00 €
Projektų atrankos būdas
Konkursas
Didžiausia galima skirti finansavimo suma projektui
Regionas
Vidurio ir vakarų Lietuvos regionas
Atsakinga institucija
Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerija
Administruojanti institucija
Inovacijų agentūra
Programa
Investicijų programa
Prioritetas
Pažangesnė Lietuva
Pažangos priemonė
Konkretus uždavinys
Stiprinti tvarų MVĮ augimą bei konkurencingumą ir darbo vietų kūrimą MVĮ, be kita ko pasitelkiant gamybines investicijas
-
Finansuojamos projektų veiklos
Veiklos Nr. Veiklos pavadinimas 05-001-01-11-04-02-01 Į eksportą orientuotų, į bendrą vertės grandinę susijungusių MVĮ tinklo kūrimosi ir augimo skatinimas (VVL regionas) Daugiau Mažiau -
Tikslinės grupėsLabai mažos, mažos ir vidutinės įmonės (toliau – MVĮ)Daugiau Mažiau
-
Galimi pareiškėjaiKlasterio koordinatoriaiDaugiau Mažiau
-
Galimi partneriaiLabai mažos, mažos ir vidutinės įmonėsDaugiau Mažiau
-
Finansuojamoji dalis
Kodas Finansuojamoji dalis 05-001-01-11-04-02-01 Iki 85 proc./50 proc. tinkamų finansuoti projekto išlaidų priklausomai nuo išlaidų kategorijos. Daugiau Mažiau -
Nuosavo įnašo dalis
Kodas Nuosavo įnašo dalis 05-001-01-11-04-02-01 Ne mažiau 15 proc./ 50 proc. tinkamų finansuoti projekto išlaidų priklausomai nuo išlaidų kategorijo Daugiau Mažiau -
Finansavimo formaDotacijaDaugiau Mažiau
Reikalavimai projektams
Horizontaliųjų principų ir kitų nuostatų reikalavimai
Reikalavimai įgyvendinus projektų veiklas
Projektų įgyvendinimo trukmė
Projektų bendrieji atrankos kriterijai
Projektų specialieji ir prioritetiniai atrankos kriterijai
Kvietimo projekto prioritetinių atrankos kriterijų duomenys
-
Reikalavimai projektamsPFSA 2 punkte nurodyti reikalavimai projektams:
2.1. „Remiama veikla: į eksportą orientuotų, į bendrą vertės grandinę susijungusių MVĮ tinklo kūrimosi ir augimo skatinimas (Vidurio ir vakarų Lietuvos regionas).
2.2. Pareiškėjams ir projekto partneriams (toliau – partneriai) keliami reikalavimai:
2.2.1. Galimi pareiškėjai: klasterio koordinatoriai, jais gali būti:
2.2.1.1. viena iš klasterio įmonių – MVĮ;
2.2.1.2. verslo asociacija;
2.2.1.3. prekybos, pramonės ir amatų rūmai.
2.2.2. Partneriai yra klasterio nariai – MVĮ, kurios neatitinka PFSA 2.2.5 papunktyje nustatytų apribojimų. PĮP vertinimo metu partnerių keitimas negalimas.
2.2.3. Vienas pareiškėjas gali pateikti tik vieną PĮP, parengtą pagal Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 1 priede pateiktą formą. MVĮ, dalyvaujančios kaip partneriai viename klasteryje, negali būti pareiškėjais arba partneriais kitame į finansavimą pretenduojančiame klasteryje.
2.2.4. Finansavimas gali būti skiriamas pareiškėjui ir partneriui (-ams) visose srityse, išskyrus Reglamento (ES) 2021/1058 7 straipsnio 1–6 dalyse nustatytus atvejus.
2.2.5. Finansavimas nėra skiriamas pareiškėjui:
2.2.5.1. jeigu pareiškėjas ir (arba) partneris (-iai), ir (arba) ūkio subjektas (-ai), kuriam (-iems) priklauso pareiškėjas ir (arba) partneris (-iai), yra priskiriami sunkumų patiriančios įmonės, kaip ši sąvoka apibrėžta 2014 m. birželio 17 d. Komisijos reglamento (ES) Nr. 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka, taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius, su visais pakeitimais 2 straipsnio 18 punkte, kategorijai. Ūkio subjektu laikomas pareiškėjas arba partneris ir visos jo (-ų) pagal Komisijos reglamento (ES) Nr. 651/2014 I priedo 3 straipsnį susijusios įmonės;
2.2.5.2. jeigu pareiškėjas ir (arba) partneris (-iai) nėra sugrąžinęs Lietuvos Respublikoje anksčiau gautos valstybės pagalbos, kuri Europos Komisijos pripažinta neteisėta ir nesuderinama su vidaus rinka;
2.2.5.3. jeigu pareiškėjui ir (arba) partneriui (-iams) pritaikytos tarptautinės sankcijos ir (arba) jo ir (arba) su juo susijusių įmonių vykdomoje veikloje, veiksmuose, sandoriuose dalyvauja subjektai, kuriems pritaikytos tarptautinės sankcijos, kai šių įmonių veiklos, veiksmų ir (ar) sandorių vykdymas draudžiamas ar prieštarauja Lietuvos Respublikoje įgyvendinamoms tarptautinėms sankcijoms, vadovaujantis Lietuvos Respublikos tarptautinių sankcijų įstatymo 7 straipsniu (Juridinių asmenų ar kitų organizacijų, neturinčių juridinio asmens statuso, kurios nuosavybės teise priklauso arba yra kontroliuojamos subjekto, kuriam taikomos sankcijos sąrašas skelbiamas Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos interneto svetainėje https://fntt.lt/lt/tarptautines-finansines-sankcijos/4166) , arba veikloje, veiksmuose, sandoriuose dalyvauja užsieniečiai, įtraukti į nepageidaujamų asmenų, kuriems draudžiama atvykti į Lietuvos Respubliką, viešai skelbiamą sąrašą Migracijos departamento prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos interneto svetainėje https://www.migracija.lt/app/nam .
2.3. Projektams keliami reikalavimai:
2.3.1. Projektų veiklos įgyvendinamos Vidurio ir vakarų Lietuvos regione, kaip nurodyta 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos projektų išlaidų paskirstymo regionams rekomendacijose, kurios skelbiamos Europos Sąjungos (toliau – ES) investicijų interneto svetainėje https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai?_token=66d7b177e6b6bf7d9903ddb2bb6f5.HKwMXqiZasQQWHQjyRbtyDH9Km1Cw5gsaNzwZHDoXyE.bZ5TFOreDYhfMhhP_mSG_lPMZys48_V1JY2iFUaqa0JzxnsV5qsShVQLRA&query=2021%E2%80%932027+met%C5%B3+europos+s%C4%85jungos+fond%C5%B3+investicij%C5%B3+programos+projekt%C5%B3+i%C5%A1laid%C5%B3+paskirstymo+regionams+rekomendacijos&publishing_period%5Bfrom%5D=&publishing_period%5Bto%5D=&ordering= .
2.3.2. Projektų veiklos turi būti pradėtos įgyvendinti ne vėliau kaip per 3 mėnesius nuo ES investicijų fondų lėšų bendrai finansuojamo projekto sutarties (toliau – projekto sutartis) pasirašymo dienos. Jeigu projekto vykdytojas negali pradėti įgyvendinti projekto veiklų dėl objektyvių priežasčių, kurių projekto vykdytojas negalėjo numatyti PĮP pateikimo ir vertinimo metu, projektų veiklų pradžios data gali būti nukelta, bet ne daugiau kaip papildomiems 3 mėnesiams.
2.3.3. Projektų veiklų įgyvendinimo trukmė turi būti ne ilgesnė kaip 24 mėnesiai nuo projekto sutarties pasirašymo dienos. Jeigu projekto vykdytojas negali įgyvendinti projekto veiklų per 24 mėnesius dėl objektyvių priežasčių, kurių projekto vykdytojas negalėjo numatyti PĮP pateikimo ir vertinimo metu, projektų veiklų įgyvendinimo laikotarpis gali būti pratęstas Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių IV skyriaus antrajame skirsnyje nustatyta tvarka, bet ne ilgiau kaip iki PFSA 2.3.4 papunktyje nurodyto termino.
2.3.4. Projektų veiklos turi būti baigtos ne vėliau kaip iki 2029 m. rugsėjo 1 d.
2.3.5. Projektui taikomi visi pirmiau PFSA išvardyti rodikliai (pagal įgyvendinamą pažangos priemonės veiklą), kurių metodiniai skaičiavimo aprašai skelbiami kartu su kvietimu teikti PĮP. Projekto vykdytojui nepasiekus rodiklių reikšmių, nurodytų projekto sutartyje, taikomos Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių IV skyriaus penktojo skirsnio 171–178 punktų nuostatos.
2.3.6. Pagal PFSA projektams įgyvendinti skiriama iki 4 000 000 (keturių milijonų) eurų Investicijų programos lėšų. Jeigu paskelbus kvietimą teikti PĮP pagal teigiamai įvertintus ir vertinamus PĮP prašoma skirti finansavimo lėšų suma yra didesnė negu kvietimui teikti PĮP skirta lėšų suma, administruojančioji institucija gali teikti pasiūlymą Ekonomikos ir inovacijų ministerijai dėl kvietime teikti PĮP numatytos finansavimo sumos padidinimo. Ekonomikos ir inovacijų ministerijos pritarimu pagal kvietimą teikti PĮP numatyta skirti lėšų suma gali būti padidinta, neviršijant 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 05-001-01-11-04 „Įgyvendinti eksporto konkurencingumo augimą skatinančias priemones“ aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministro 2022 m. rugpjūčio 2 d. įsakymu Nr. 4-895 „Dėl 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 05-001-01-11-04 „Įgyvendinti eksporto konkurencingumo augimą skatinančias priemones“ aprašo patvirtinimo“, III skyriaus 2 punkte nurodytai veiklai skirtos lėšų sumos.
2.3.7. Didžiausia galima projektui skirti finansavimo lėšų suma yra – 320 000 (trys šimtai dvidešimt tūkstančių) eurų, mažiausia galima projektui skirti finansavimo lėšų suma yra 170 000 (vienas šimtas septyniasdešimt tūkstančių) eurų.
2.3.8. Projektų atranka atliekama konkurso būdu vienu etapu.
2.3.9. Pareiškėjai, partneriai ir projektai turi atitikti bendruosius projektų atrankos kriterijus, kurių sąrašas ir vertinimo metodika nustatyti Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 2 priede, ir atitikti PFSA 6 punkte nustatytus specialiuosius projektų atrankos kriterijus, patvirtintus 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos stebėsenos komiteto 2023 m. kovo 2 d. protokoliniu sprendimu Nr. 46P-2 (8). Už atitiktį prioritetiniams projektų atrankos kriterijams projektams skiriami balai, kaip nustatyta PFSA 6 punkte.
2.3.10. Projektų veiklos negali būti finansuotos ar finansuojamos iš kitų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir (arba) savivaldybių biudžetų, kitų piniginių išteklių, kuriais disponuoja valstybė ir (ar) savivaldybės, ES investicijų fondų, kitų ES finansinės paramos priemonių ar kitos tarptautinės paramos lėšų ir kurioms apmokėti skyrus ES investicijų fondų lėšų jos būtų pripažintos tinkamomis finansuoti ir (arba) apmokėtos daugiau nei vieną kartą, įskaitant de minimis pagalbą.
2.4. Projekto parengtumui taikomi šie reikalavimai, kurių neįvykdžius ir kartu su PĮP nepateikus pagrindžiančio dokumento, PĮP atmetamas neprašant papildomų dokumentų:
2.4.1. pareiškėjas kartu su PĮP turi pateikti užpildytą PFSA 3 priedą, kuriame pateikiama informacija, reikalinga projekto atitikčiai projektų atrankos kriterijams įvertinti;
2.4.2. iki PĮP pateikimo klasterio nariai turi būti sudarę jungtinės veiklos (partnerystės) sutartį. Jungtinės veiklos (partnerystės) sutartį pasirašo pareiškėjas ir visi partneriai. Jungtinės veiklos (partnerystės) sutartyje turi būti aiškiai išdėstyti šalių įsipareigojimai ir teisės projekto atžvilgiu (nurodytas kiekvienos šalies finansinis ir dalykinis indėlis į projektą, kokias veiklas vykdys kiekviena šalis, teisės į bendrai sukurtą ar įgytą turtą laikantis finansinės apskaitos principų, projekto rezultatai, projektu suteikiamos de minimis pagalbos pasiskirstymas tarp partnerių / pareiškėjo ir kita) ir šalių atsakomybė, taip pat įsipareigojimai laikytis pagrindinių geros partnerystės praktikos taisyklių:
2.4.2.1. visi partneriai turi būti perskaitę paraišką ir susipažinę su savo teisėmis ir pareigomis įgyvendinant projektą;
2.4.2.2. įgyvendindamas projektą projekto vykdytojas privalo reguliariai konsultuotis su partneriais ir nuolat juos informuoti apie projekto įgyvendinimo eigą;
2.4.2.3. projekto vykdytojas visiems partneriams privalo persiųsti visų administruojančiajai institucijai teikiamų ataskaitų kopijas;
2.4.2.4. visi projekto pakeitimai, turintys įtakos partnerių įsipareigojimams ir teisėms, prieš kreipiantis į administruojančiąją instituciją pirmiausia turi būti suderinti su partneriais.
2.5. Pareiškėjas turi parengti PĮP ir kartu su PĮP administruojančiajai institucijai pateikti šiuos dokumentus Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių III skyriaus antrajame skirsnyje ir kvietimo teikti PĮP skelbime nustatyta tvarka:
2.5.1. PFSA 1 priedą, kuriame pateikiama informacija, reikalinga projekto (įskaitant jungtinį projektą) atitikties reikšmingos žalos nedarymo horizontaliajam principui vertinimo reikalavimams įvertinti;
2.5.2. užpildytą PFSA 3 priedą, kuriame pateikiama informacija, reikalinga projekto atitikčiai projektų atrankos kriterijams įvertinti, word arba excel formatu;
2.5.3. dokumentus, pagrindžiančius projekto biudžeto pagrįstumą (komerciniai pasiūlymai, nuorodos į rinkoje esančias kainas, buhalterinė pažyma apie praėjusių 6 mėn. darbo užmokestį arba nuorodos į rinkoje esančių panašių pozicijų siūlomus arba gaunamus darbo užmokesčius ir kita);
2.5.4. pareiškėjo, partnerio (-ių) prisidėjimo prie tinkamų finansuoti išlaidų padengimą įrodančius dokumentus (pvz., finansavimo šaltinius (pareiškėjo, partnerių įnašą ir netinkamų finansuoti išlaidų padengimą) pagrindžiančius dokumentus);
2.5.5. partnerių deklaracijas pagal Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 1 priedo 1 priede pateiktą formą;
2.5.6. galiojančią jungtinės veiklos (partnerystės) sutartį tarp pareiškėjo ir partnerių;
2.5.7. informaciją apie projekto biudžeto pasiskirstymą pagal pareiškėją ir partnerius pagal Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 1 priedo 2 priede pateiktą formą;
2.5.8. klasterio nario Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso deklaracijas, kurių forma patvirtinta Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2008 m. kovo 26 d. įsakymu Nr. 4-119 „Dėl Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso deklaravimo tvarkos aprašo ir Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso deklaracijos formos patvirtinimo“, parengtas pagal paskutinių ataskaitinių finansinių metų duomenis;
2.5.9. kiekvienam klasterio nariui užpildytą „Vienos įmonės“ deklaraciją pagal ES investicijų interneto svetainėje https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/viena-imone-deklaracijos-forma paskelbtą pavyzdinę formą (toliau – „Vienos įmonės“ deklaracija);
2.5.10. informaciją apie kiekvienam klasterio nariui suteiktą valstybės pagalbą (išskyrus de minimis pagalbą) pagal Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 1 priedo 4 priede pateiktą formą;
2.5.11. klasterio narių patvirtintų paskutinių finansinių metų metinių finansinių ataskaitų rinkinius (jei administruojančioji institucija patvirtintų paskutinių finansinių metų metinių finansinių ataskaitų rinkinių negali gauti iš Juridinių asmenų registro).
2.6. Papildomi projekto matomumo viešinimo reikalavimai, kurie nenumatyti Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse, nėra taikomi.
2.7. Informavimas apie projektą atliekamas Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių VIII skyriaus pirmajame skirsnyje nustatyta tvarka.
2.8. Visi su projekto įgyvendinimu susiję dokumentai turi būti saugomi Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių VIII skyriaus šeštajame skirsnyje nustatyta tvarka ir terminais, taip pat laikantis Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 6 straipsnio 4 dalyje nustatyto termino. Visi su projekto įgyvendinimu susiję dokumentai saugomi Ekonomikos ir inovacijų ministerijoje 10 metų nuo paskutinės valstybės pagalbos suteikimo dienos.“Daugiau Mažiau -
Horizontaliųjų principų ir kitų nuostatų reikalavimaiPFSA 3 punkte numatyti horizontaliųjų principų reikalavimai:
„Neutralumas – projektas negali daryti neigiamo poveikio HP.
Įgyvendinant projektą neturi būti pažeidžiami HP: darnaus vystymosi, įskaitant reikšmingos žalos nedarymo principą; lygių galimybių ir nediskriminavimo (dėl lyties, rasės, tautybės, pilietybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, religijos, negalios ar kt.), įskaitant prieinamumo visiems reikalavimo užtikrinimą (paslaugų, infrastruktūros, fizinės ar e. aplinkos sprendimai, informacijos, transporto prieinamumo ir pan.); inovatyvumo (kūrybingumo) (vykdomi inovatyvūs viešieji pirkimai, taikomos naujos technologijos, kuriami ar diegiami inovatyvūs sprendimai ir pan.). Projekte neturi būti numatyta veiksmų, kurie turėtų neigiamą poveikį įgyvendinant HP.
Projektų atitikties reikšmingos žalos nedarymo horizontaliajam principui vertinimo reikalavimų aprašas pateikiamas PFSA 1 priede.
Veikla, vadovaujantis 2021 m. vasario 18 d. Komisijos pranešimu 2021/C 58/01 patvirtintomis Reikšmingos žalos nedarymo principo taikymo pagal Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės reglamentą techninėmis gairėmis, atitinka reikšmingos žalos nedarymo principą, nes neturi neigiamo numatomo poveikio 6 aplinkos tikslams (klimato kaitos švelninimas, prisitaikymas prie klimato kaitos, tausus vandens ir jūrų išteklių naudojimas ir apsauga, perėjimas prie žiedinės ekonomikos, įskaitant atliekų prevenciją ir perdirbimą, oro, vandens ar žemės taršos prevencija ir kontrolė ir biologinės įvairovės ir ekosistemų apsauga ir atkūrimas), nurodytiems 2020 m. birželio 18 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2020/852 dėl sistemos tvariam investavimui palengvinti sukūrimo, kuriuo iš dalies keičiamas Reglamentas (ES) 2019/2088, 17 straipsnio 1 dalies a-f punktuose arba numatomas jų poveikis yra nereikšmingas, t. y. nedaro tiesioginio ir pirminio netiesioginio poveikio per visą gyvavimo ciklą.”
PFSA 3.1 papunktyje numatyti Europos Sąjungos pagrindinių teisių chartijos (toliau – Chartija) reikalavimai:
„Projektas neturi pažeisti Chartijos pagrindinių teisių: orumo; asmenų, privataus ir šeimos gyvenimo, sąžinės ir saviraiškos laisvės; asmens duomenų; prieglobsčio ir apsaugos perkėlimo, išsiuntimo ar išdavimo atvejų; teisių į nuosavybę ir teisių užsiimti verslu; lyčių lygybės, vienodo požiūrio ir lygių galimybių, nediskriminavimo ir neįgaliųjų teisių; vaiko teisių; gerojo administravimo, veiksmingo teisinės gynybos, teisingumo; solidarumo ir darbuotojų teisių; aplinkos apsaugos.“Daugiau Mažiau -
Reikalavimai įgyvendinus projektų veiklasNetaikomaDaugiau Mažiau
-
Projektų įgyvendinimo trukmėProjektų veiklų įgyvendinimo trukmė turi būti ne ilgesnė kaip 24 mėnesiai nuo projekto sutarties pasirašymo dienos. Dėl objektyvių priežasčių, kurių projekto vykdytojas negalėjo numatyti PĮP pateikimo ir vertinimo metu, projektų veiklų įgyvendinimo laikotarpis gali būti pratęstas Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių IV skyriaus antrajame skirsnyje nustatyta tvarka, bet ne ilgiau kaip iki PFSA 2.3.4 papunktyje nurodyto termino.Daugiau Mažiau
-
Projektų bendrieji atrankos kriterijaiProjektų bendrieji atrankos kriterijai nurodyti Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 2 priede. https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/projektu-bendruju-atrankos-kriteriju-sarasas-ir-ju-vertinimo-metodika-3Daugiau Mažiau
-
Projektų specialieji ir prioritetiniai atrankos kriterijai1. Specialusis Klasterį turi sudaryti visos MVĮ, iš kurių ne mažiau kaip 5 turi būti veikiančios, tarpusavyje nesusijusios MVĮ, kurių pačių pagaminta lietuviškos kilmės produkcija turi būti integruota į gaminių (paslaugų) pridėtinės vertės kūrimo grandines. Vertinama, ar projekto įgyvendinimo metu visi klasterio nariai yra MVĮ ir klasterį sudaro ne mažesnė negu 5-ių veikiančių, tarpusavyje nesusijusių MVĮ grupė, kurių pačių pagaminta lietuviškos kilmės produkcija integruota į gaminių (paslaugų) pridėtinės vertės kūrimo grandines.
Tikrinama pagal PĮP pateiktą informaciją ir Juridinių asmenų registro duomenis.
Atitiktis kriterijui tikrinama projekto vertinimo metu ir naujo klasterio nario kaip partnerio įtraukimo į projektą metu.
2. Specialusis Ne mažiau negu 3 projekte dalyvaujantys klasterio nariai (MVĮ) veikia ne trumpiau kaip dvejus metus iki PĮP pateikimo administruojančiajai institucijai dienos ir kiekvieno jų metinės pajamos, gautos už pačių pagamintą produkciją, yra ne mažesnės kaip 120 000 (šimtas dvidešimt tūkstančių) eurų. Vertinama, ar ne mažiau negu 3 projekte dalyvaujantys klasterio nariai (MVĮ) turi pakankamai veiklos patirties, t. y. veikia ne trumpiau kaip dvejus metus iki PĮP pateikimo administruojančiajai institucijai dienos, ir yra finansiškai pajėgūs įgyvendinti projekte numatytas veiklas, t. y. kiekvieno jų metinės pajamos, gautos už pačių pagamintą produkciją, paskutiniais finansiniais metais iki PĮP pateikimo pagal patvirtintus metinių finansinių ataskaitų rinkinius yra ne mažesnės kaip 120 000 (šimtas dvidešimt tūkstančių) eurų.
Klasterio narys yra veikianti įmonė, t. y. Juridinių asmenų registre įregistruota įmonė, turinti pajamų ir darbuotojų ir teisės aktų nustatyta tvarka teikianti ataskaitas Valstybinei mokesčių inspekcijai prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos, Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos skyriams ir patvirtintus metinių finansinių ataskaitų rinkinius Juridinių asmenų registrui.
Įmonės pajamos, gautos už pačios pagamintą produkciją, tikrinamos pagal patvirtintus metinių finansinių ataskaitų rinkinių duomenis ir (ar) kitus pajamas, gautas už pačios įmonės pagamintą produkciją, pagrindžiančius buhalterinės apskaitos dokumentus.
Tikrinama pagal PĮP pateiktą informaciją ir Juridinių asmenų registro duomenis.
Atitiktis kriterijui tikrinama projekto vertinimo metu ir naujo klasterio nario kaip partnerio įtraukimo į projektą metu.
3. Specialusis Pareiškėjas turi pakankamai eksporto arba tarptautiškumo skatinimo veiklų įgyvendinimo patirties. Vertinama, ar pareiškėjas – klasterio koordinatorius turi pakankamai patirties eksporto arba tarptautiškumo skatinimo veiklų srityje. Jei pareiškėjas – klasterio koordinatorius yra viena iš klasterį sudarančių MVĮ, pareiškėjas turi būti veikiantis ne trumpiau kaip dvejus metus, o jo pajamos iš eksporto veiklos pagal patvirtintą paskutinių ataskaitinių finansinių metų metinių finansinių ataskaitų rinkinį turi būti ne mažesnės kaip 120 000 (šimtas dvidešimt tūkstančių) eurų.
Jei pareiškėjas – klasterio koordinatorius, kuris yra verslo asociacija arba prekybos, pramonės ir amatų rūmai, pareiškėjas turi būti veikiantis ne trumpiau kaip dvejus metus ir įgyvendinęs ne mažiau negu 3 projektus tarptautiškumo skatinimo srityje per pastaruosius trejus metus iki PĮP pateikimo administruojančiajai institucijai dienos.
Tikrinama pagal PĮP pateiktą informaciją, viešai prieinamą informaciją, Juridinių asmenų registro duomenis.
Šis kriterijus taikomas tik projekto vertinimo metu.Daugiau Mažiau -
Kvietimo projekto prioritetinių atrankos kriterijų duomenys
Numeris Pavadinimas Maksimalus galimas surinkti balas Didžiausias galimas kriterijaus balas Svorio koeficientas Minimalus privalomas surinkti balas 1 Projekto efektyvumas. 45,00 5 9,00 2 Pareiškėjo įgyta klasterio veiklos vykdymo patirtis 35,00 5 7,00 3 Ne mažiau negu 2 projekte dalyvaujantys klasterio nariai (MVĮ) vykdo pagrindinę ekonominę veiklą aukštųjų (angl. „high-tech“), aukštesniųjų (angl. „medium tech“) technologijų arba aukštųjų technologijų žinioms imlių paslaugų (angl. „high-tech knowledge-intensive services (KIS)“) sektoriuose. 20,00 5 4,00 Daugiau Mažiau
-
ReikalavimaiPFSA 5.3. papunkčio lentelėje nurodyti išlaidų tinkamumo reikalavimai:
„1. Projektą vykdančio personalo darbo užmokestis ir išlaidos su darbo santykiais susijusiems darbdavio įsipareigojimams, apskaičiuotiems teisės aktų, reguliuojančių darbo užmokestį ir darbo santykius, nustatyta tvarka;
2. Projektą vykdančio personalo komandiruočių išlaidos ir transporto išlaidos Lietuvos Respublikoje ir užsienyje;
3. Klasterio narių eksporto ekspertų darbo užmokestis ir išlaidos su darbo santykiais susijusiems darbdavio įsipareigojimams, apskaičiuotiems teisės aktų, reguliuojančių darbo užmokestį ir darbo santykius, nustatyta tvarka;
4. Klasterio narių eksporto ekspertų komandiruočių išlaidos ir transporto išlaidos Lietuvos Respublikoje ir užsienyje;
5. Klasterio įstojimo ir narystės tarptautiniuose tinkluose (platformose), į kuriuos klasteris įstojo projekto įgyvendinimo metu, mokesčiai;
6. Išlaidos, tiesiogiai susijusios su projekto veiklai vykdyti reikalingų tyrimų, analizių pirkimu. Šios išlaidos gali sudaryti ne daugiau nei 5 procentus tinkamų finansuoti išlaidų sumos;
7. E. rinkodaros priemonių, skirtų klasterio produkcijos žinomumui didinti, įsitraukimui į tarptautinius tinklus (klasterius) skatinti, išlaidos:
- klasterio interneto svetainės kūrimo ir atnaujinimo išlaidos;
- e. rinkodaros turinio sukūrimo išlaidos (video reklama, reklaminių skydelių (angl. banners), reklaminių žinučių, reklaminių straipsnių, mobiliosios rinkodaros priemonių (SMS, MMS), internetinių dienoraščių, el. knygų ir kitų elektroninių leidinių, nuotraukų, instrukcijų ir vadovų kūrimas);
- e. rinkodaros diegimo e-priemonėse išlaidos (viešinimas internete (taip pat socialiniuose tinkuose, internetiniuose dienoraščiuose (angl. blogs), mobiliosios rinkodaros (SMS, MMS) priemonių įgyvendinimas).
Šios išlaidos gali sudaryti ne daugiau nei 50 procentų tinkamų finansuoti išlaidų sumos;
8. Privalomiems informavimo apie projektą veiksmams išlaidos;
9. Netiesioginės projekto išlaidos. Šioms išlaidoms taikomos Administravimo taisyklių 172.1 papunktyje nustatytos sąlygos.”
PFSA 9 punkte nurodyti išlaidų tinkamumo finansuoti reikalavimai:
9.1. „Projekto išlaidos turi atitikti PFSA 5.3-5.5 papunkčiuose nustatytus tinkamumo ir Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių VII skyriuje išdėstytus projekto išlaidoms taikomus reikalavimus.
9.2. Pareiškėjas savo iniciatyva ir savo ir (arba) kitų šaltinių lėšomis gali prisidėti prie projekto įgyvendinimo didesne lėšų suma, nei reikalaujama.
9.3. Projekto tinkamų finansuoti išlaidų dalis, kurios nepadengia projektui skiriamo finansavimo lėšos, turi būti finansuojama iš projekto vykdytojo lėšų.
9.4. Kryžminis finansavimas netaikomas.”Daugiau Mažiau -
ES fondų lėšos4 000 000,00 €Daugiau Mažiau
-
ES fondasEuropos regioninės plėtros fondasDaugiau Mažiau
-
Nuosavo įnašo dalis
Kodas Nuosavo įnašo dalis 05-001-01-11-04-02-01 Ne mažiau 15 proc./ 50 proc. tinkamų finansuoti projekto išlaidų priklausomai nuo išlaidų kategorijo Daugiau Mažiau -
Taikomi supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiaiĮ eksportą orientuotų, į bendrą vertės grandinę susijungusių MVĮ tinklo kūrimosi ir augimo skatinimas (VVL regionas):
Kodas Versija Pavadinimas Dydis Matavimo vnt. Papildoma informacija FS-001-01 01 Įgyvendintų privalomų matomumo ir informavimo priemonių apie ES fondų investicijų veiklas fiksuotoji suma, pirmojo rinkino FS be PVM 15,4500 EUR https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/fs-01-01-fs-01-04-viesinimo-fs FS-001-02 01 Įgyvendintų privalomų matomumo ir informavimo priemonių apie ES fondų investicijų veiklas fiksuotoji suma, pirmojo rinkino FS su PVM 18,6900 EUR https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/fs-01-01-fs-01-04-viesinimo-fs FN-005-01 01 Fiksuotoji norma, taikoma, kai priklauso 20 d. d. (jeigu dirbama 5 d. d. per savaitę) arba 24 d. d. (jeigu dirbama 6 d. d. per savaitę) kasmetinės atostogos. 8,6300 % https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/fn-05-01-fn-05-07-kasmetiniu-atostogu-ismoku-fn-nustatymo-tyrimas FN-005-03 01 Fiksuotoji norma, taikoma, kai priklauso nuo 26 iki 30 d. d. (jeigu dirbama 5 d. d. per savaitę) arba nuo 31 iki 36 d. d. (jeigu dirbama 6 d. d. per savaitę) kasmetinės atostogos 12,3500 % https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/fn-05-01-fn-05-07-kasmetiniu-atostogu-ismoku-fn-nustatymo-tyrimas FN-005-02 01 Fiksuotoji norma, taikoma, kai priklauso nuo 21 iki 25 d. d. (jeigu dirbama 5 d. d. per savaitę) arba nuo 25 iki 30 d. d. (jeigu dirbama 6 d. d. per savaitę) kasmetinės atostogos 10,4400 % https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/fn-05-01-fn-05-07-kasmetiniu-atostogu-ismoku-fn-nustatymo-tyrimas FN-005-07 01 Fiksuotoji norma, taikoma, kai priklauso nuo 41 d. d. (jeigu dirbama 5 d. d. per savaitę) arba nuo 49 d. d. (jeigu dirbama 6 d. d. per savaitę) kasmetinės atostogos 20,0200 % https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/fn-05-01-fn-05-07-kasmetiniu-atostogu-ismoku-fn-nustatymo-tyrimas FN-005-06 01 Fiksuotoji norma, taikoma, kai priklauso 40 d. d. (jeigu dirbama 5 d. d. per savaitę) arba 48 d. d. (jeigu dirbama 6 d. d. per savaitę) kasmetinės atostogos 18,8900 % https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/fn-05-01-fn-05-07-kasmetiniu-atostogu-ismoku-fn-nustatymo-tyrimas FN-005-05 01 Fiksuotoji norma, taikoma, kai priklauso nuo 37 iki 39 d. d. (jeigu dirbama 5 d. d. per savaitę) arba nuo 43 iki 47 d. d. (jeigu dirbama 6 d. d. per savaitę) kasmetinės atostogos 17,2500 % https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/fn-05-01-fn-05-07-kasmetiniu-atostogu-ismoku-fn-nustatymo-tyrimas FN-005-04 01 Fiksuotoji norma, taikoma, kai priklauso nuo 31 iki 36 d. d. (jeigu dirbama 5 d. d. per savaitę) arba nuo 37 iki 42 d. d. (jeigu dirbama 6 d. d. per savaitę) kasmetinės atostogos 14,9900 % https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/fn-05-01-fn-05-07-kasmetiniu-atostogu-ismoku-fn-nustatymo-tyrimas FN-001-01 01 Iki 7 proc. netiesioginių išlaidų fiksuotoji norma 7,0000 % https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/?uri=CELEX%3A32021R1060 Daugiau Mažiau
-
Teikimo tvarkaParengtas PĮP (su visais privalomais priedais) pasirašomas kvalifikuotu elektroniniu parašu, adoc formatu ir teikiamas el. paštu esinvesticijos@inovacijuagentura.lt (laiško dydis negali būti didesnis nei 25 MB)Daugiau Mažiau
-
Kartu su PĮP teikiama9 priedas: PFSA 1 priedas, kuriame pateikiama informacija, reikalinga projekto (įskaitant jungtinį projektą) atitikties reikšmingos žalos nedarymo horizontaliajam principui vertinimo reikalavimams įvertinti 10 priedas: PFSA 3 priedas, kuriame pateikiama informacija, reikalinga projekto atitikčiai projektų atrankos kriterijams įvertinti, word arba excel formatu 11 priedas: Dokumentai, pagrindžiantys projekto biudžeto pagrįstumą (komerciniai pasiūlymai, nuorodos į rinkoje esančias kainas, buhalterinė pažyma apie praėjusių 6 mėn. darbo užmokestį arba nuorodos į rinkoje esančių panašių pozicijų siūlomus arba gaunamus darbo užmokesčius ir kita) 12 priedas: Pareiškėjo, partnerio (-ių) prisidėjimo prie tinkamų finansuoti išlaidų padengimą įrodantys dokumentai (pvz., finansavimo šaltinius (pareiškėjo, partnerių įnašą ir netinkamų finansuoti išlaidų padengimą) pagrindžiantys dokumentai) 13 priedas: Partnerių deklaracijos pagal Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 1 priedo 1 priede pateiktą formą 14 priedas: Galiojanti jungtinės veiklos (partnerystės) sutartis tarp pareiškėjo ir partnerių 15 priedas: Informacija apie projekto biudžeto pasiskirstymą pagal pareiškėją ir partnerius pagal Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 1 priedo 2 priede pateiktą formą 16 priedas: Klasterio narių SVV subjekto statuso deklaracijos, kurių forma patvirtinta LR ūkio ministro 2008 m. kovo 26 d. įsakymu Nr. 4-119 ir parengtas pagal paskutinių ataskaitinių finansinių metų duomenis 17 priedas: Kiekvienam klasterio nariui užpildyta „Vienos įmonės“ deklaracija, pagal ES investicijų interneto svetainėje https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/viena-imone-deklaracijos-forma paskelbtą pavyzdinę formą 18 priedas: Informacija apie kiekvienam klasterio nariui suteiktą valstybės pagalbą (išskyrus de minimis pagalbą) pagal Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 1 priedo 4 priede pateiktą formą 19 priedas: Klasterio narių patvirtintų paskutinių finansinių metų metinių finansinių ataskaitų rinkiniai (jei administruojančioji institucija patvirtintų paskutinių finansinių metų metinių finansinių ataskaitų rinkinių negali gauti iš Juridinių asmenų registro)Daugiau Mažiau
-
ApskritisNetaikomaDaugiau Mažiau
-
Siekiami stebėsenos rodikliaiĮ eksportą orientuotų, į bendrą vertės grandinę susijungusių MVĮ tinklo kūrimosi ir augimo skatinimas (VVL regionas):
Pavadinimas Kodas Matavimo vnt Minimali siektina reikšmė projektai Klasterio narystė tarptautiniuose tinkluose R.S.2.3009 vnt. 33,00 Privačios investicijos, papildančios viešąją paramą, iš kurių dotacijos R.B.2.2002.1 eurai 0,00 Privačios investicijos, papildančios viešąją paramą, iš kurių dotacijos, finansinės priemonės R.B.2.2002 eurai 8000000,00 Paramą dotacijomis gavusios įmonės P.B.2.0002 įmonės 231,00 Paramą gavusios įmonės, iš kurių vidutinės įmonės P.B.2.0001.3 įmonės 0,00 Paramą gavusios įmonės, iš kurių mažos įmonės P.B.2.0001.2 įmonės 0,00 Paramą gavusios įmonės, iš kurių labai mažos įmonės P.B.2.0001.1 įmonės 0,00 Paramą gavusios įmonės, iš kurių labai mažos, mažos, vidutinės ir didelės įmonės P.B.2.0001 įmonės 198,00 Daugiau Mažiau
-
Taikomi teisės aktai1.1. Teisės aktai, kuriais vadovaujamasi rengiant, teikiant ir vertinant projekto įgyvendinimo planą (toliau – PĮP), priimant sprendimą dėl projekto finansavimo, sudarant projekto sutartį ir įgyvendinant projektą, finansuojamą pagal 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 05-001-01-11-04 „Įgyvendinti eksporto konkurencingumo augimą skatinančias priemones“ veiklos „Į eksportą orientuotų, į bendrą vertės grandinę susijungusių labai mažų, mažų ir vidutinių įmonių tinklo kūrimosi ir augimo skatinimas (Vidurio ir vakarų Lietuvos regionas)“ projektų finansavimo sąlygų aprašą (toliau – PFSA):
1.1.1. 2021 m. birželio 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) 2021/1058 dėl Europos regioninės plėtros fondo ir Sanglaudos fondo;
1.1.2. 2021 m. birželio 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) 2021/1060, kuriuo nustatomos bendros Europos regioninės plėtros fondo, „Europos socialinio fondo +“, Sanglaudos fondo, Teisingos pertvarkos fondo ir Europos jūrų reikalų, žvejybos ir akvakultūros fondo nuostatos ir šių fondų bei Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo, Vidaus saugumo fondo ir Sienų valdymo ir vizų politikos finansinės paramos priemonės taisyklės su visais pakeitimais;
1.1.3. 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamentas (ES) Nr. 1407/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai su visais pakeitimais;
1.1.4. 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programa, patvirtinta 2022 m. rugpjūčio 3 d. Europos Komisijos įgyvendinimo sprendimu C(2022) 5742, kuriuo patvirtinama programa „2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programa“ dėl paramos iš Europos regioninės plėtros fondo, Sanglaudos fondo, „Europos socialinio fondo +“ ir Teisingos pertvarkos fondo Lietuvoje siekiant investicijų į darbo vietų kūrimą ir ekonomikos augimą tikslo, su visai pakeitimais;
1.1.5. Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatymas;
1.1.6. Lietuvos Respublikos strateginio valdymo įstatymas;
1.1.7. 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2022 m. kovo 16 d. nutarimu Nr. 247 „Dėl 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programos patvirtinimo“;
1.1.8. Strateginio valdymo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. balandžio 28 d. nutarimu Nr. 292 „Dėl Strateginio valdymo metodikos patvirtinimo“;
1.1.9. Vadovaujančiosios, administruojančiosios ir audito institucijų funkcijų, įgyvendinant Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo planą „Naujos kartos Lietuva“, paskirstymo taisyklės, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. lapkričio 25 d. nutarimu Nr. 1322 „Dėl pasirengimo administruoti Europos Sąjungos lėšas ir jų administravimo“;
1.1.10. Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatai, patvirtinti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“ (toliau – Registras arba Registro nuostatai);
1.1.11. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2016 m. sausio 6 d. nutarimas Nr. 5 „Dėl Sostinės regiono ir Vidurio ir vakarų Lietuvos regiono sudarymo“;
1.1.12. 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ administravimo taisyklės, patvirtintos Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“ (toliau – Administravimo taisyklės);
1.1.13. Projektų administravimo ir finansavimo taisyklės, patvirtintos Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“ (toliau – Projektų administravimo ir finansavimo taisyklės);
1.1.14. Stebėsenos rodiklių nustatymo ir skaičiavimo aprašas, patvirtintas Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu
Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“;
1.1.15. Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso deklaravimo tvarkos aprašas, patvirtintas Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2008 m. kovo 26 d. įsakymu Nr. 4-119 „Dėl Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso deklaravimo tvarkos aprašo ir Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso deklaracijos formos patvirtinimo“.
1.2. PFSA vartojamos sąvokos:
1.2.1. Eksporto ekspertas – partnerio arba pareiškėjo, kai pareiškėjas yra labai maža, maža ir vidutinė įmonė, darbuotojas, atsakingas už produkcijos pritaikymą užsienio rinkoms, naujų klientų užsienio rinkose paiešką, narystę tarptautiniuose tinkluose (platformose).
1.2.2. Eksportas – pačių pagamintos lietuviškos kilmės produkcijos, įskaitant atvykstamąjį turizmą, kurią klasterio nariai kiekvienas savo vardu išvežė iš Lietuvos Respublikos muitų teritorijos ribų, vertė (apima lietuviškos kilmės gaminių ir (ar) paslaugų eksportą į trečiąsias valstybes ir išvežimą į Europos Sąjungos valstybes nares, tačiau neapima laikinai įvežtų perdirbti prekių ir iš jų pagamintų kompensacinių produktų eksporto, laisvai cirkuliuojančių anksčiau importuotų prekių reeksporto ir prekių eksporto iš muitinės sandėlių).
1.2.3. Klasteris – labai mažų, mažų ir vidutinių įmonių, iš kurių ne mažiau kaip 5 turi būti veikiančios, tarpusavyje nesusijusios labai mažos, mažos ir vidutinės įmonės, kurių pačių pagaminta lietuviškos kilmės produkcija turi būti integruota į gaminių (paslaugų) pridėtinės vertės kūrimo grandines, santalka, funkcionuojanti partnerystės principu. Klasteris turi veikti pagal jungtinės veiklos (partnerystės) sutartį.
1.2.4. Klasterio narys – labai maža, maža ir vidutinė įmonė, veikianti Vidurio ir vakarų Lietuvos regione bei dalyvaujanti klasterio veikloje kaip vienas iš partnerių arba pareiškėjas.
1.2.5. Narystė tarptautiniame tinkle – buvimas tarptautinio įmonių klasterio nariu. Nariu tampama sumokėjus narystės mokestį ir įvykdžius kitus narystei būtinus reikalavimus projekto veiklų įgyvendinimo metu.
1.2.6. Naujas klasterio narys – projekto veiklų įgyvendinimo metu prie klasterio prisijungusi, klasterio veiklose kaip vienas iš partnerių dalyvaujanti labai maža, maža ir vidutinė įmonė, įforminusi savo dalyvavimą jungtinės veiklos (partnerystės) sutartimi.
1.2.7. Pačių pagaminta lietuviškos kilmės produkcija – tai Lietuvos Respublikoje pačių klasterio narių pagaminta produkcija (gaminiai ir (ar) paslaugos).
1.2.8. Pačios įmonės pagaminta produkcija – įmonės gaminami gaminiai ir (arba) teikiamos paslaugos.
1.2.9. Pridėtinės vertės kūrimo grandinė – tarpusavyje susijusių veiklų, kurių kiekviena suteikia papildomą vertę kuriant, tobulinant ir realizuojant produktą (-us), sistema.
1.2.10. Tarptautinis tinklas – geografiniu požiūriu neapribota įmonių klasterių koncentracija.
1.2.11. Tarptautiškumo skatinimo srities projektas – per pastaruosius trejus metus iki projekto įgyvendinimo plano pateikimo įgyvendintas projektas, orientuotas į tarptautinių rinkų paieškos ir plėtros, internacionalizacijos srities veiklas (pvz., surengtos tarptautinės parodos, verslo misijos ir kita).
1.2.12. Valstybės pagalbos suteikimo data – įsakymo dėl finansavimo skyrimo pasirašymo data arba projekto vykdytojo jungtinės veiklos (partnerystės) sutarties su partneriu dėl dalyvavimo projekte pasirašymo data (taikoma tuo atveju, kai prisijungia naujas klasterio narys).
1.2.13. Veikianti labai maža, maža ir vidutinė įmonė – Juridinių asmenų registre įregistruota labai maža, maža ir vidutinė įmonė, turinti pajamų ir darbuotojų ir teisės aktų nustatyta tvarka teikianti ataskaitas Valstybinei mokesčių inspekcijai prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos, Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos skyriams ir patvirtintus metinių finansinių ataskaitų rinkinius Juridinių asmenų registrui.
1.2.14. Kitos PFSA vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos PFSA 1.1 papunktyje nurodytuose teisės aktuose.Daugiau Mažiau -
Specialieji teisės aktai_Daugiau Mažiau
-
Kontaktiniai asmenys
Vardas Pavardė Institucija Pareigos Telefonas El. paštas Dovilė Sabienė Inovacijų agentūra Programų vadovas l.e.p. 37069859913 D.Sabiene@inovacijuagentura.lt Daugiau Mažiau