Expo klasteris
2023 m. rugpjūčio 07 d. 17:00
Liko 62 d.
2023-05-30 14:52
02-026-K
4 000 000,00 €
Paskelbtas
-
Projekto įgyvendinimo plano pateikimo terminas
Nuo - 2023-05-03 14:00
Iki - 2023-08-07 17:00 -
Aprašymas
Mokymai vyko 2023 m. gegužės 29d., 10 val.
SVARBU! Mokymų pareiškėjams medžiaga
Pranešimų skaidrės ir failai:
Expo klasteris: MVĮ klasterių tinklo kūrimosi ir augimo skatinimas - L.Brigytė
Projekto įgyvendinimo plano forma - D.Sabienė
PFSA 3 priedas - D.Sabienė
Klausimai - atsakymai (2023-05-30)
Kvietimas parengtas vadovaujantis 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 05-001-01-11-04 „Įgyvendinti eksporto konkurencingumo augimą skatinančias priemones“ veiklos „Į eksportą orientuotų, į bendrą vertės grandinę susijungusių labai mažų, mažų ir vidutinių įmonių (toliau – MVĮ) tinklo kūrimosi ir augimo skatinimas (Vidurio ir vakarų Lietuvos regionas)“ projektų finansavimo sąlygų aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministro 2023 m. balandžio 28 d. įsakymu Nr. 4-231 (toliau – PFSA) ir Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos pateiktu Kvietimų teikti projektų įgyvendinimo planus planu.
-
Bendrieji reikalavimai
PFSA 2 punkte nurodyti reikalavimai projektams:
2.1.Remiama veikla: į eksportą orientuotų, į bendrą vertės grandinę susijungusių MVĮ tinklo kūrimosi ir augimo skatinimas (Vidurio ir vakarų Lietuvos regionas).
2.2. Pareiškėjams ir projekto partneriams (toliau – partneriai) keliami reikalavimai:
2.2.1. Galimi pareiškėjai: klasterio koordinatoriai, jais gali būti:
2.2.1.1. viena iš klasterio įmonių – MVĮ;
2.2.1.2. verslo asociacija;
2.2.1.3. prekybos, pramonės ir amatų rūmai.
2.2.2. Partneriai yra klasterio nariai – MVĮ, kurios neatitinka PFSA 2.2.5 papunktyje nustatytų apribojimų. PĮP vertinimo metu partnerių keitimas negalimas.
2.2.3.Vienas pareiškėjas gali pateikti tik vieną PĮP, parengtą pagal Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 1 priede pateiktą formą. MVĮ, dalyvaujančios kaip partneriai viename klasteryje, negali būti pareiškėjais arba partneriais kitame į finansavimą pretenduojančiame klasteryje.
2.2.4. Finansavimas gali būti skiriamas pareiškėjui ir partneriui (-ams) visose srityse, išskyrus Reglamento (ES) 2021/1058 7 straipsnio 1–6 dalyse nustatytus atvejus.
2.2.5. Finansavimas nėra skiriamas pareiškėjui:
2.2.5.1. jeigu pareiškėjas ir (arba) partneris (-iai), ir (arba) ūkio subjektas (-ai), kuriam (-iems) priklauso pareiškėjas ir (arba) partneris (-iai), yra priskiriami sunkumų patiriančios įmonės, kaip ši sąvoka apibrėžta 2014 m. birželio 17 d. Komisijos reglamento (ES) Nr. 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka, taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius, su visais pakeitimais 2 straipsnio 18 punkte, kategorijai. Ūkio subjektu laikomas pareiškėjas arba partneris ir visos jo (-ų) pagal Komisijos reglamento (ES) Nr. 651/2014 I priedo 3 straipsnį susijusios įmonės;
2.2.5.2. jeigu pareiškėjas ir (arba) partneris (-iai) nėra sugrąžinęs Lietuvos Respublikoje anksčiau gautos valstybės pagalbos, kuri Europos Komisijos pripažinta neteisėta ir nesuderinama su vidaus rinka;
2.2.5.3. jeigu pareiškėjui ir (arba) partneriui (-iams) pritaikytos tarptautinės sankcijos ir (arba) jo ir (arba) su juo susijusių įmonių vykdomoje veikloje, veiksmuose, sandoriuose dalyvauja subjektai, kuriems pritaikytos tarptautinės sankcijos, kai šių įmonių veiklos, veiksmų ir (ar) sandorių vykdymas draudžiamas ar prieštarauja Lietuvos Respublikoje įgyvendinamoms tarptautinėms sankcijoms, vadovaujantis Lietuvos Respublikos tarptautinių sankcijų įstatymo 7 straipsniu (Juridinių asmenų ar kitų organizacijų, neturinčių juridinio asmens statuso, kurios nuosavybės teise priklauso arba yra kontroliuojamos subjekto, kuriam taikomos sankcijos sąrašas skelbiamas Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos interneto svetainėje https://fntt.lt/lt/tarptautines-finansines-sankcijos/4166) , arba veikloje, veiksmuose, sandoriuose dalyvauja užsieniečiai, įtraukti į nepageidaujamų asmenų, kuriems draudžiama atvykti į Lietuvos Respubliką, viešai skelbiamą sąrašą Migracijos departamento prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos interneto svetainėje https://www.migracija.lt/app/nam .
2.3. Projektams keliami reikalavimai:
2.3.1. Projektų veiklos įgyvendinamos Vidurio ir vakarų Lietuvos regione, kaip nurodyta 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos projektų išlaidų paskirstymo regionams rekomendacijose, kurios skelbiamos Europos Sąjungos (toliau – ES) investicijų interneto svetainėje https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai
2.3.2. Projektų veiklos turi būti pradėtos įgyvendinti ne vėliau kaip per 3 mėnesius nuo ES investicijų fondų lėšų bendrai finansuojamo projekto sutarties (toliau – projekto sutartis) pasirašymo dienos. Jeigu projekto vykdytojas negali pradėti įgyvendinti projekto veiklų dėl objektyvių priežasčių, kurių projekto vykdytojas negalėjo numatyti PĮP pateikimo ir vertinimo metu, projektų veiklų pradžios data gali būti nukelta, bet ne daugiau kaip papildomiems 3 mėnesiams.
2.3.3. Projektų veiklų įgyvendinimo trukmė turi būti ne ilgesnė kaip 24 mėnesiai nuo projekto sutarties pasirašymo dienos. Jeigu projekto vykdytojas negali įgyvendinti projekto veiklų per 24 mėnesius dėl objektyvių priežasčių, kurių projekto vykdytojas negalėjo numatyti PĮP pateikimo ir vertinimo metu, projektų veiklų įgyvendinimo laikotarpis gali būti pratęstas Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių IV skyriaus antrajame skirsnyje nustatyta tvarka, bet ne ilgiau kaip iki PFSA 2.3.4 papunktyje nurodyto termino.
2.3.4. Projektų veiklos turi būti baigtos ne vėliau kaip iki 2029 m. rugsėjo 1 d.
2.3.5. Projektui taikomi visi pirmiau PFSA išvardyti rodikliai (pagal įgyvendinamą pažangos priemonės veiklą), kurių metodiniai skaičiavimo aprašai skelbiami kartu su kvietimu teikti PĮP. Projekto vykdytojui nepasiekus rodiklių reikšmių, nurodytų projekto sutartyje, taikomos Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių IV skyriaus penktojo skirsnio 171–178 punktų nuostatos.
2.3.6. Pagal PFSA projektams įgyvendinti skiriama iki 4 000 000 (keturių milijonų) eurų Investicijų programos lėšų. Jeigu paskelbus kvietimą teikti PĮP pagal teigiamai įvertintus ir vertinamus PĮP prašoma skirti finansavimo lėšų suma yra didesnė negu kvietimui teikti PĮP skirta lėšų suma, administruojančioji institucija gali teikti pasiūlymą Ekonomikos ir inovacijų ministerijai dėl kvietime teikti PĮP numatytos finansavimo sumos padidinimo. Ekonomikos ir inovacijų ministerijos pritarimu pagal kvietimą teikti PĮP numatyta skirti lėšų suma gali būti padidinta, neviršijant 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 05-001-01-11-04 „Įgyvendinti eksporto konkurencingumo augimą skatinančias priemones“ aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministro 2022 m. rugpjūčio 2 d. įsakymu Nr. 4-895 „Dėl 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 05-001-01-11-04 „Įgyvendinti eksporto konkurencingumo augimą skatinančias priemones“ aprašo patvirtinimo“, III skyriaus 2 punkte nurodytai veiklai skirtos lėšų sumos.
2.3.7. Didžiausia galima projektui skirti finansavimo lėšų suma yra – 320 000 (trys šimtai dvidešimt tūkstančių) eurų, mažiausia galima projektui skirti finansavimo lėšų suma yra 170 000 (vienas šimtas septyniasdešimt tūkstančių) eurų.
2.3.8. Projektų atranka atliekama konkurso būdu vienu etapu.
2.3.9. Pareiškėjai, partneriai ir projektai turi atitikti bendruosius projektų atrankos kriterijus, kurių sąrašas ir vertinimo metodika nustatyti Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 2 priede, ir atitikti PFSA 6 punkte nustatytus specialiuosius projektų atrankos kriterijus, patvirtintus 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos stebėsenos komiteto 2023 m. kovo 2 d. protokoliniu sprendimu Nr. 46P-2 (8). Už atitiktį prioritetiniams projektų atrankos kriterijams projektams skiriami balai, kaip nustatyta PFSA 6 punkte.
2.3.10. Projektų veiklos negali būti finansuotos ar finansuojamos iš kitų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir (arba) savivaldybių biudžetų, kitų piniginių išteklių, kuriais disponuoja valstybė ir (ar) savivaldybės, ES investicijų fondų, kitų ES finansinės paramos priemonių ar kitos tarptautinės paramos lėšų ir kurioms apmokėti skyrus ES investicijų fondų lėšų jos būtų pripažintos tinkamomis finansuoti ir (arba) apmokėtos daugiau nei vieną kartą, įskaitant de minimis pagalbą.
2.4. Projekto parengtumui taikomi šie reikalavimai, kurių neįvykdžius ir kartu su PĮP nepateikus pagrindžiančio dokumento, PĮP atmetamas neprašant papildomų dokumentų:
2.4.1. pareiškėjas kartu su PĮP turi pateikti užpildytą PFSA 3 priedą, kuriame pateikiama informacija, reikalinga projekto atitikčiai projektų atrankos kriterijams įvertinti;
2.4.2. iki PĮP pateikimo klasterio nariai turi būti sudarę jungtinės veiklos (partnerystės) sutartį. Jungtinės veiklos (partnerystės) sutartį pasirašo pareiškėjas ir visi partneriai. Jungtinės veiklos (partnerystės) sutartyje turi būti aiškiai išdėstyti šalių įsipareigojimai ir teisės projekto atžvilgiu (nurodytas kiekvienos šalies finansinis ir dalykinis indėlis į projektą, kokias veiklas vykdys kiekviena šalis, teisės į bendrai sukurtą ar įgytą turtą laikantis finansinės apskaitos principų, projekto rezultatai, projektu suteikiamos de minimis pagalbos pasiskirstymas tarp partnerių / pareiškėjo ir kita) ir šalių atsakomybė, taip pat įsipareigojimai laikytis pagrindinių geros partnerystės praktikos taisyklių:
2.4.2.1. visi partneriai turi būti perskaitę paraišką ir susipažinę su savo teisėmis ir pareigomis įgyvendinant projektą;
2.4.2.2. įgyvendindamas projektą projekto vykdytojas privalo reguliariai konsultuotis su partneriais ir nuolat juos informuoti apie projekto įgyvendinimo eigą;
2.4.2.3. projekto vykdytojas visiems partneriams privalo persiųsti visų administruojančiajai institucijai teikiamų ataskaitų kopijas;
2.4.2.4. visi projekto pakeitimai, turintys įtakos partnerių įsipareigojimams ir teisėms, prieš kreipiantis į administruojančiąją instituciją pirmiausia turi būti suderinti su partneriais.
2.5. Pareiškėjas turi parengti PĮP ir kartu su PĮP administruojančiajai institucijai pateikti šiuos dokumentus Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių III skyriaus antrajame skirsnyje ir kvietimo teikti PĮP skelbime nustatyta tvarka:
2.5.1. PFSA 1 priedą, kuriame pateikiama informacija, reikalinga projekto (įskaitant jungtinį projektą) atitikties reikšmingos žalos nedarymo horizontaliajam principui vertinimo reikalavimams įvertinti;
2.5.2. užpildytą PFSA 3 priedą, kuriame pateikiama informacija, reikalinga projekto atitikčiai projektų atrankos kriterijams įvertinti, word arba excel formatu;
2.5.3. dokumentus, pagrindžiančius projekto biudžeto pagrįstumą (komerciniai pasiūlymai, nuorodos į rinkoje esančias kainas, buhalterinė pažyma apie praėjusių 6 mėn. darbo užmokestį arba nuorodos į rinkoje esančių panašių pozicijų siūlomus arba gaunamus darbo užmokesčius ir kita);
2.5.4. pareiškėjo, partnerio (-ių) prisidėjimo prie tinkamų finansuoti išlaidų padengimą įrodančius dokumentus (pvz., finansavimo šaltinius (pareiškėjo, partnerių įnašą ir netinkamų finansuoti išlaidų padengimą) pagrindžiančius dokumentus);
2.5.5. partnerių deklaracijas pagal Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 1 priedo 1 priede pateiktą formą;
2.5.6. galiojančią jungtinės veiklos (partnerystės) sutartį tarp pareiškėjo ir partnerių;
2.5.7. informaciją apie projekto biudžeto pasiskirstymą pagal pareiškėją ir partnerius pagal Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 1 priedo 2 priede pateiktą formą;
2.5.8. klasterio nario Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso deklaracijas, kurių forma patvirtinta Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2008 m. kovo 26 d. įsakymu Nr. 4-119 „Dėl Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso deklaravimo tvarkos aprašo ir Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso deklaracijos formos patvirtinimo“, parengtas pagal paskutinių ataskaitinių finansinių metų duomenis;
2.5.9. kiekvienam klasterio nariui užpildytą „Vienos įmonės“ deklaraciją pagal ES investicijų interneto svetainėje https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/viena-imone-deklaracijos-forma paskelbtą pavyzdinę formą (toliau – „Vienos įmonės“ deklaracija);
2.5.10. informaciją apie kiekvienam klasterio nariui suteiktą valstybės pagalbą (išskyrus de minimis pagalbą) pagal Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 1 priedo 4 priede pateiktą formą;
2.5.11. klasterio narių patvirtintų paskutinių finansinių metų metinių finansinių ataskaitų rinkinius (jei administruojančioji institucija patvirtintų paskutinių finansinių metų metinių finansinių ataskaitų rinkinių negali gauti iš Juridinių asmenų registro).
2.6. Papildomi projekto matomumo viešinimo reikalavimai, kurie nenumatyti Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse, nėra taikomi.
2.7. Informavimas apie projektą atliekamas Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių VIII skyriaus pirmajame skirsnyje nustatyta tvarka.
2.8. Visi su projekto įgyvendinimu susiję dokumentai turi būti saugomi Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių VIII skyriaus šeštajame skirsnyje nustatyta tvarka ir terminais, taip pat laikantis Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 6 straipsnio 4 dalyje nustatyto termino. Visi su projekto įgyvendinimu susiję dokumentai saugomi Ekonomikos ir inovacijų ministerijoje 10 metų nuo paskutinės valstybės pagalbos suteikimo dienos.“
Horizontaliųjų principų ir atitinkamų Europos Sąjungos pagrindinių teisių chartijos nuostatų laikymosi reikalavimai
PFSA 3 punkte numatyti horizontaliųjų principų reikalavimai:
„Neutralumas – projektas negali daryti neigiamo poveikio HP.
Įgyvendinant projektą neturi būti pažeidžiami HP: darnaus vystymosi, įskaitant reikšmingos žalos nedarymo principą; lygių galimybių ir nediskriminavimo (dėl lyties, rasės, tautybės, pilietybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, religijos, negalios ar kt.), įskaitant prieinamumo visiems reikalavimo užtikrinimą (paslaugų, infrastruktūros, fizinės ar e. aplinkos sprendimai, informacijos, transporto prieinamumo ir pan.); inovatyvumo (kūrybingumo) (vykdomi inovatyvūs viešieji pirkimai, taikomos naujos technologijos, kuriami ar diegiami inovatyvūs sprendimai ir pan.). Projekte neturi būti numatyta veiksmų, kurie turėtų neigiamą poveikį įgyvendinant HP.
Projektų atitikties reikšmingos žalos nedarymo horizontaliajam principui vertinimo reikalavimų aprašas pateikiamas PFSA 1 priede.
Veikla, vadovaujantis 2021 m. vasario 18 d. Komisijos pranešimu 2021/C 58/01 patvirtintomis Reikšmingos žalos nedarymo principo taikymo pagal Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės reglamentą techninėmis gairėmis, atitinka reikšmingos žalos nedarymo principą, nes neturi neigiamo numatomo poveikio 6 aplinkos tikslams (klimato kaitos švelninimas, prisitaikymas prie klimato kaitos, tausus vandens ir jūrų išteklių naudojimas ir apsauga, perėjimas prie žiedinės ekonomikos, įskaitant atliekų prevenciją ir perdirbimą, oro, vandens ar žemės taršos prevencija ir kontrolė ir biologinės įvairovės ir ekosistemų apsauga ir atkūrimas), nurodytiems 2020 m. birželio 18 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2020/852 dėl sistemos tvariam investavimui palengvinti sukūrimo, kuriuo iš dalies keičiamas Reglamentas (ES) 2019/2088, 17 straipsnio 1 dalies a-f punktuose arba numatomas jų poveikis yra nereikšmingas, t. y. nedaro tiesioginio ir pirminio netiesioginio poveikio per visą gyvavimo ciklą.”
PFSA 3.1 papunktyje numatyti Europos Sąjungos pagrindinių teisių chartijos (toliau – Chartija) reikalavimai:
„Projektas neturi pažeisti Chartijos pagrindinių teisių: orumo; asmenų, privataus ir šeimos gyvenimo, sąžinės ir saviraiškos laisvės; asmens duomenų; prieglobsčio ir apsaugos perkėlimo, išsiuntimo ar išdavimo atvejų; teisių į nuosavybę ir teisių užsiimti verslu; lyčių lygybės, vienodo požiūrio ir lygių galimybių, nediskriminavimo ir neįgaliųjų teisių; vaiko teisių; gerojo administravimo, veiksmingo teisinės gynybos, teisingumo; solidarumo ir darbuotojų teisių; aplinkos apsaugos.“
Reikalavimai įgyvendinus projektų veiklas
Netaikoma
Projektų įgyvendinimo trukmė
Projektų veiklų įgyvendinimo trukmė turi būti ne ilgesnė kaip 24 mėnesiai nuo projekto sutarties pasirašymo dienos. Dėl objektyvių priežasčių, kurių projekto vykdytojas negalėjo numatyti PĮP pateikimo ir vertinimo metu, projektų veiklų įgyvendinimo laikotarpis gali būti pratęstas Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių IV skyriaus antrajame skirsnyje nustatyta tvarka, bet ne ilgiau kaip iki PFSA 2.3.4 papunktyje nurodyto termino.
Reikalavimai valstybės pagalbai
PFSA 5 punkte numatyti reikalavimai valstybės pagalbai:
„5.1. Pagal PFSA klasterio nariams teikiamas finansavimas yra de minimis pagalba. PFSA nustatomos de minimis pagalbos teikimo sąlygos, kurios atitinka Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 nuostatas ir yra suderinamos su vidaus rinka. De minimis pagalba teikiama visose srityse, išskyrus Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 1 straipsnio 1 dalyje išvardytus sektorius ir veiklas. Projektų de minimis pagalbos atitikties Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 nuostatoms vertinimą atlieka administruojančioji institucija pagal Projektų atitikties de minimis pagalbos taisyklėms patikros lapo formą (PFSA 2 priedas).
5.2. Vykdant PFSA 2.1 papunktyje nurodytą veiklą, de minimis pagalba, kuri atitinka Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 nuostatas, klasterio koordinatoriui neteikiama. Klasterio koordinatorius privalo visą naudą, kurią jis gaus PFSA 2.1 papunktyje nurodytai veiklai vykdyti, perduoti partneriams ir kaip tarpininkas negauti jokios naudos (taikoma, kai pareiškėjas yra verslo asociacija arba prekybos, pramonės ir amatų rūmai).
5.3. Tinkamos finansuoti projekto išlaidos ir didžiausia galima projekto finansuojamoji dalis nurodyta PFSA lentelėje.
Lentelė. Tinkamos finansuoti projekto išlaidos ir projekto finansuojamoji dalis.
Eil.
Nr.
Tinkamos finansuoti projekto išlaidos
Taikoma pareiškėjui ir (arba) partneriui
Didžiausia galima projekto finansuojamoji dalis, proc. nuo tinkamų finansuoti projekto išlaidų
Pareiškėjo ir (arba) partnerio (-ių) privatus indėlis, proc. nuo tinkamų finansuoti projekto išlaidų
1.
Projektą vykdančio personalo darbo užmokestis ir išlaidos su darbo santykiais susijusiems darbdavio įsipareigojimams, apskaičiuotiems teisės aktų, reguliuojančių darbo užmokestį ir darbo santykius, nustatyta tvarka.
Taikoma pareiškėjui
iki 85 proc.
ne mažiau kaip 15 proc.
2.
Projektą vykdančio personalo komandiruočių išlaidos ir transporto išlaidos Lietuvos Respublikoje ir užsienyje.
Taikoma pareiškėjui
iki 85 proc.
ne mažiau kaip 15 proc.
3.
Klasterio narių eksporto ekspertų darbo užmokestis ir išlaidos su darbo santykiais susijusiems darbdavio įsipareigojimams, apskaičiuotiems teisės aktų, reguliuojančių darbo užmokestį ir darbo santykius, nustatyta tvarka.
Taikoma pareiškėjui, kai jis yra MVĮ, ir partneriams
iki 50 proc.
ne mažiau kaip 50 proc.
4.
Klasterio narių eksporto ekspertų komandiruočių išlaidos ir transporto išlaidos Lietuvos Respublikoje ir užsienyje.
Taikoma pareiškėjui, kai jis yra MVĮ, ir partneriams
iki 50 proc.
ne mažiau kaip 50 proc.
5.
Klasterio įstojimo ir narystės tarptautiniuose tinkluose (platformose), į kuriuos klasteris įstojo projekto įgyvendinimo metu, mokesčiai.
Taikoma pareiškėjui
iki 50 proc.
ne mažiau kaip 50 proc.
6.
Išlaidos, tiesiogiai susijusios su projekto veiklai vykdyti reikalingų tyrimų, analizių pirkimu. Šios išlaidos gali sudaryti ne daugiau nei 5 procentus tinkamų finansuoti išlaidų sumos.
Taikoma pareiškėjui
iki 50 proc.
ne mažiau kaip 50 proc.
7.
E. rinkodaros priemonių, skirtų klasterio produkcijos žinomumui didinti, įsitraukimui į tarptautinius tinklus (klasterius) skatinti, išlaidos:
- klasterio interneto svetainės kūrimo ir atnaujinimo išlaidos;
- e. rinkodaros turinio sukūrimo išlaidos (video reklama, reklaminių skydelių (angl. banners), reklaminių žinučių, reklaminių straipsnių, mobiliosios rinkodaros priemonių (SMS, MMS), internetinių dienoraščių, el. knygų ir kitų elektroninių leidinių, nuotraukų, instrukcijų ir vadovų kūrimas);
- e. rinkodaros diegimo e-priemonėse išlaidos (viešinimas internete (taip pat socialiniuose tinkuose, internetiniuose dienoraščiuose (angl. blogs), mobiliosios rinkodaros (SMS, MMS) priemonių įgyvendinimas).
Šios išlaidos gali sudaryti ne daugiau nei 50 procentų tinkamų finansuoti išlaidų sumos.
Taikoma pareiškėjui
Iki 50 proc.
ne mažiau kaip 50 proc.
8.
Privalomiems informavimo apie projektą veiksmams išlaidos.
Taikoma pareiškėjui
iki 85 proc.
ne mažiau kaip 15 proc.
9.
Netiesioginės projekto išlaidos. Šioms išlaidoms taikomos Administravimo taisyklių 172.1 papunktyje nustatytos sąlygos.
Taikoma pareiškėjui
iki 85 proc.
ne mažiau kaip 15 proc.
5.4. Pagal PFSA netinkamomis finansuoti išlaidomis laikomos išlaidos:
5.4.1. nurodytos Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių VII skyriaus trečiajame skirsnyje;
5.4.2. neįvardytos PFSA 5.3 papunktyje tinkamomis finansuoti išlaidomis.
Išlaidos, nurodytos PFSA lentelėje, kaip de minimis pagalba paskirstomos partneriams ir pareiškėjui, kai jis yra MVĮ:
5.5.1. PFSA lentelės 3 ir 4 punktuose nurodytos išlaidos kaip de minimis pagalba priskiriamos partneriams ir pareiškėjui MVĮ, pagal tai, kam jos tenka;
5.5.2. PFSA lentelės 1 ir 2 punktuose nurodytos išlaidos kaip de minimis pagalba proporcingai pagal PFSA lentelės 3 ir 4 punktuose nurodytų konkrečiai MVĮ tenkančių išlaidų sumą paskirstomos:
partneriams (kai pareiškėjas yra verslo asociacija arba prekybos, pramonės ir amatų rūmai);
partneriams ir pareiškėjui (kai pareiškėjas – MVĮ).
5.5.3. PFSA lentelės 5–9 punktuose nurodytos išlaidos kaip de minimis pagalba lygiomis dalimis paskirstomos:
5.5.3.1. partneriams (kai pareiškėjas yra verslo asociacija arba prekybos, pramonės ir amatų rūmai);
5.5.3.2. partneriams ir pareiškėjui (kai pareiškėjas – MVĮ).
5.6. Vadovaujantis Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 3 straipsnio nuostatomis, bendra de minimis pagalbos, suteiktos vienai įmonei, suma neturi viršyti 200 000 (dviejų šimtų tūkstančių) eurų per bet kurį trejų finansinių metų laikotarpį. Bendra de minimis pagalbos, suteiktos vienai įmonei, vykdančiai krovinių vežimo keliais veiklą samdos pagrindais arba už atlygį per bet kurį trejų finansinių metų laikotarpį, suma neturi viršyti 100 000 (šimto tūkstančių) eurų. Šios ribos taikomos neatsižvelgiant į de minimis pagalbos formą arba siekiamus tikslus ir į tai, ar valstybės narės suteikta pagalba yra visa arba iš dalies finansuojama ES kilmės ištekliais. Vienos įmonės sąvoka apima visas įmones, kaip nurodyta Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 2 straipsnio 2 dalyje. Ar yra susijęs su kitais subjektais, pareiškėjas gali pasitikrinti pagal Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos parengtą klausimyną „Ar paramos gavėjas susijęs su kitais subjektais“, kuris paskelbtas Konkurencijos tarybos interneto svetainėje https://kt.gov.lt/uploads/documents/files/veiklos-sritys/valstybes-pagalba/klausimynai/kaip_KLAUSIMYNAS_vienas_ukio_subjektas.pdf.
5.7.Administruojančioji institucija PĮP vertinimo metu patikrina pareiškėjo, kai jis yra viena iš klasterio narių MVĮ, ir partnerių teisę gauti bendrą vienai įmonei suteikiamą de minimis pagalbą. Administruojančioji institucija turi patikrinti visas su pareiškėju (partneriu) susijusias įmones dėl de minimis pagalbos, nurodytas pateiktoje „Vienos įmonės“ deklaracijoje, taip pat Registre, patikrinti, ar teikiama pagalba neviršys leidžiamo de minimis pagalbos dydžio, kaip nustatyta Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 3 straipsnyje. Atlikus PĮP vertinimą, jeigu PĮP įvertintas teigiamai, administruojančioji institucija į Registrą įrašo duomenis apie pareiškėjui, kai jis yra viena iš klasterio narių MVĮ, ir partneriams rezervuotą de minimis pagalbą vadovaujantis Registro nuostatų 12 punktu. Ekonomikos ir inovacijų ministerijai priėmus sprendimą finansuoti projektą, administruojančioji institucija per 5 darbo dienas registruoja suteiktos de minimis pagalbos sumą Registre.
5.8. De minimis pagalba nesumuojama su valstybės pagalba, skiriama toms pačioms tinkamoms finansuoti sąnaudoms, jeigu dėl tokio pagalbos sumavimo būtų viršytas bendrosios išimties reglamentuose arba Europos Komisijos priimtame sprendime nustatytas didžiausias atitinkamas pagalbos intensyvumas arba kiekvienu atveju atskirai nustatyta pagalbos suma.
5.9. De minimis pagalbos dydis diskontuojamas vadovaujantis Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 3 straipsnio 6 dalimi.
5.10. Projektas gali būti pradėtas įgyvendinti ne anksčiau nei po PĮP registravimo administruojančiojoje institucijoje dienos, tačiau projekto išlaidos nuo PĮP registravimo administruojančiojoje institucijoje dienos iki finansavimo projektui skyrimo yra patiriamos pareiškėjo rizika.
5.11.Jeigu projektas, kuriam prašoma finansavimo, pradedamas įgyvendinti iki PĮP registravimo administruojančiojoje institucijoje dienos, visas projektas tampa netinkamas ir jam finansavimas neskiriamas.“
-
Projekto įgyvendinimo plano teikimas
Teikimo tvarka:
PĮP turi būti parengtas pagal Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 1 priedą (pridedama).
Parengtas PĮP (su visais privalomais priedais) pasirašomas kvalifikuotu elektroniniu parašu, adoc formatu ir teikiamas el. paštu esinvesticijos@inovacijuagentura.lt (laiško dydis negali būti didesnis nei 25 MB).
Kartu su PĮP turi būti pateikta:
1. PFSA 1 priedas, kuriame pateikiama informacija, reikalinga projekto (įskaitant jungtinį projektą) atitikties reikšmingos žalos nedarymo horizontaliajam principui vertinimo reikalavimams įvertinti;
2. PFSA 3 priedas, kuriame pateikiama informacija, reikalinga projekto atitikčiai projektų atrankos kriterijams įvertinti, word arba excel formatu;
3. dokumentai, pagrindžiantys projekto biudžeto pagrįstumą (komerciniai pasiūlymai, nuorodos į rinkoje esančias kainas, buhalterinė pažyma apie praėjusių 6 mėn. darbo užmokestį arba nuorodos į rinkoje esančių panašių pozicijų siūlomus arba gaunamus darbo užmokesčius ir kita);
4. pareiškėjo, partnerio (-ių) prisidėjimo prie tinkamų finansuoti išlaidų padengimą įrodantys dokumentai (pvz., finansavimo šaltinius (pareiškėjo, partnerių įnašą ir netinkamų finansuoti išlaidų padengimą) pagrindžiantys dokumentai);
5. partnerių deklaracijos pagal Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 1 priedo 1 priede pateiktą formą;
6. galiojanti jungtinės veiklos (partnerystės) sutartis tarp pareiškėjo ir partnerių;
7. informacija apie projekto biudžeto pasiskirstymą pagal pareiškėją ir partnerius pagal Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 1 priedo 2 priede pateiktą formą;
8. klasterio narių Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso deklaracijos, kurių forma patvirtinta Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2008 m. kovo 26 d. įsakymu Nr. 4-119 „Dėl Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso deklaravimo tvarkos aprašo ir Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso deklaracijos formos patvirtinimo“, parengtas pagal paskutinių ataskaitinių finansinių metų duomenis;
9. kiekvienam klasterio nariui užpildyta „Vienos įmonės“ deklaracija, pagal ES investicijų interneto svetainėje https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/viena-imone-deklaracijos-forma paskelbtą pavyzdinę formą;
10. informacija apie kiekvienam klasterio nariui suteiktą valstybės pagalbą (išskyrus de minimis pagalbą) pagal Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 1 priedo 4 priede pateiktą formą;
11. klasterio narių patvirtintų paskutinių finansinių metų metinių finansinių ataskaitų rinkiniai (jei administruojančioji institucija patvirtintų paskutinių finansinių metų metinių finansinių ataskaitų rinkinių negali gauti iš Juridinių asmenų registro).
PAFT 2.4 p. nustatyti reikalavimai projekto parengtumui:
„2.4. Projekto parengtumui taikomi šie reikalavimai, kurių neįvykdžius ir kartu su PĮP nepateikus pagrindžiančio dokumento, PĮP atmetamas neprašant papildomų dokumentų:
2.4.1. pareiškėjas kartu su PĮP turi pateikti užpildytą PFSA 3 priedą, kuriame pateikiama informacija, reikalinga projekto atitikčiai projektų atrankos kriterijams įvertinti;
2.4.2. iki PĮP pateikimo klasterio nariai turi būti sudarę jungtinės veiklos (partnerystės) sutartį. Jungtinės veiklos (partnerystės) sutartį pasirašo pareiškėjas ir visi partneriai. Jungtinės veiklos (partnerystės) sutartyje turi būti aiškiai išdėstyti šalių įsipareigojimai ir teisės projekto atžvilgiu (nurodytas kiekvienos šalies finansinis ir dalykinis indėlis į projektą, kokias veiklas vykdys kiekviena šalis, teisės į bendrai sukurtą ar įgytą turtą laikantis finansinės apskaitos principų, projekto rezultatai, projektu suteikiamos de minimis pagalbos pasiskirstymas tarp partnerių/pareiškėjo ir kita) ir šalių atsakomybė, taip pat įsipareigojimai laikytis pagrindinių geros partnerystės praktikos taisyklių.“
Projektų įgyvendinimo planų suderinimas su atsakinga institucija
☐ Taip
☒ Ne
-
Finansuojamos veiklos ir joms keliami reikalavimai
Finansuojamos projektų veiklos
05-001-01-11-04-02
Skatinti į eksportą orientuotų, į bendrą vertės grandinę susijungusių MVĮ tinklo kūrimąsi ir augimą
Tikslinės grupės
Labai mažos, mažos ir vidutinės įmonės (toliau – MVĮ)
Galimi pareiškėjai
Klasterio koordinatoriai:
viena iš klasterio įmonių – MVĮ;
verslo asociacija;
prekybos, pramonės ir amatų rūmai.
Galimi partneriai
Labai mažos, mažos ir vidutinės įmonės
Didžiausia galima skirti finansavimo lėšų suma projekto veiklai įgyvendinti
320 000,00 Eur
Finansuojamoji dalis
Iki 85 proc./50 proc. tinkamų finansuoti projekto išlaidų priklausomai nuo išlaidų kategorijos.
Nuosavo įnašo dalis (jei taikoma)
Ne mažiau 15 proc./ 50 proc. tinkamų finansuoti projekto išlaidų priklausomai nuo išlaidų kategorijos.
-
Kita informacija
Kvietimo informacija skelbiama tinklapiuose:
Kvietimai |ES fondų investicijų programos interneto svetainė (esinvesticijos.lt)
www.eimin.lt (naujienlaiškis dėl skelbiamo kvietimo)
Dokumentų sąrašas:
3. PAFT 1 priedas Projekto įgyvendinimo plano (toliau – PĮP) forma. Dalinai užpildyta pavyzdinė PĮP forma
6. PAFT 1 priedo 1 priedas Partnerio deklaracija (Kvietimo aprašo priedas)
7. PAFT 1 priedo 2 priedas Informacija apie projekto biudžeto paskirstymą pagal pareiškėjus ir partnerius (Kvietimo aprašo priedas)
8. Stebėsenos rodiklių aprašymo kortelės (Kvietimo aprašo priedas):
Paramą gavusios įmonės (iš kurių: labai mažos, mažos, vidutinės ir didelės) - P-05-001-01-11-04-01
Paramą dotacijomis gavusios įmonės - P-05-001-01-11-04-05
Privačiosios investicijos, papildančios viešąją paramą (iš kurių: dotacijos, finansinės priemonės) - R-05-001-01-11-04-01
Klasterio narystė tarptautiniuose tinkluose - R-05-001-01-11-04-04
9. Smulkiojo ir vidutinio verslo statuso deklaracija pildymui (Kvietimo aprašo priedas)
10. Smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatymas
11. Smulkiojo ir vidutinio verslo statuso deklaravimo tvarkos aprašas
12. MVĮ apibrėžties vartotojo vadovas
14. Informacija apie pareiškėjui (partneriui) suteiktą valstybės pagalbą (išskyrus de minimis)
15. „Vienos įmonės“ deklaracija
17. Pareiškėjo (partnerio) / projekto vykdytojo įnašo šaltinių užtikrinimo vertinimo metodika (Kvietimo aprašo priedas)
19. FN-05-01 – FN-05-07. Kasmetinių atostogų išmokų FN nustatymo tyrimas
21. Investicijų programos projektų išlaidų paskirstymo regionams rekomendacijos
-
Kontaktiniai asmenys
VšĮ Inovacijų agentūra:
Bendraisiais klausimais, tel. +370 700 77 055
Verslo skatinimo skyrius:
- programų vadovė Dovilė Sabienė, tel. + 370 698 59913
- vyr. projektų vadovė Laura Brigytė, tel. +370 616 17406
El. paštas: expoklasteris@inovacijuagentura.lt
-
ES politikos tikslas
-
Programa
-
Projektų atrankos būdas
-
Komponentas