FINANSINĖS PASKATOS VERSLO PASLAUGŲ CENTRAMS VYSTYTI IR DIEGTI ROBOTIKOS PROCESŲ AUTOMATIZAVIMO (RPA) IR DIRBTINIO INTELEKTO (DI) SPRENDIMUS Pasibaigęs
-
Finansuojamos projektų veiklos
Veiklos Nr. Veiklos pavadinimas 05-001-01-05-05-06-01 Finansinės paskatos verslo paslaugų centrams vystyti ir diegti robotikos procesų automatizavimo (RPA) ir DI sprendimus Daugiau Mažiau -
Tikslinės grupėsLietuvoje įsteigti verslo paslaugų centraiDaugiau Mažiau
-
Galimi pareiškėjaiLietuvoje įsteigti verslo paslaugų centraiDaugiau Mažiau
-
Finansuojamoji dalis
Kodas Finansuojamoji dalis 05-001-01-05-05-06-01 50 Daugiau Mažiau -
Nuosavo įnašo dalis
Kodas Nuosavo įnašo dalis 05-001-01-05-05-06-01 50 Daugiau Mažiau -
Finansavimo formaDotacijaDaugiau Mažiau
-
Reikalavimai projektams1. Pagal Aprašą remiama veikla – finansinės paskatos verslo paslaugų centrams vystyti ir diegti RPA ir (ar) DI sprendimus.
2. Galimi pareiškėjai – Lietuvoje įsteigti verslo paslaugų centrai.
3. Pareiškėjas yra didelė įmonė (įmonių grupės mastu), taip pat taikomas papildomas reikalavimas, kad paties pareiškėjo darbuotojų (apdraustųjų asmenų) skaičius PĮP pateikimo metu yra didesnis nei 50.
4. Galimi projekto partneriai – nėra galimi.
5. Pagal Aprašą teikiamo finansavimo forma – dotacija.
6. Pagal Aprašą pažangos priemonės veiklai įgyvendinti skiriama iki 2 391 245 Eur (dviejų milijonų trijų šimtų devyniasdešimt vieno tūkstančio dviejų šimtų keturiasdešimt penkių eurų) Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšų.
7. Pagal remiamą veiklą skelbiamas antras kvietimas pareiškėjams teikti PĮP.
8. Projektų atranka atliekama konkurso būdu.
9. Didžiausia galima projekto finansavimo suma 200 000 Eur, mažiausia galima projekto finansavimo suma 25 000 Eur, finansuojamoji dalis sudaro iki 50 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų.
10. Pagal šį Aprašą vienas pareiškėjas gali teikti tik vieną PĮP.
11. Projekto tinkamų finansuoti išlaidų dalis, kurios nepadengia projektui skiriamo finansavimo lėšos, turi būti finansuojama iš projekto vykdytojo lėšų.
12. Projektas turi atitikti projekto bendruosius atrankos kriterijus, nustatytus Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 2 priede.
13. Projekto vykdytojas, vadovaudamasis Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių IV skyriaus 4 skirsnyje numatytomis nuostatomis, administruojančiajai institucijai privalo pateikti ataskaitas už projekto veiklų įgyvendinimą ir rezultatų pasiekimą.
14. Projekto komunikacijos ir informavimo veiksmai atliekami vadovaujantis Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių VIII skyriaus pirmojo skirsnio nuostatomis.
15. Projektui taikomi visi pirmiau išvardinti stebėsenos rodikliai. Projekto vykdytojui nepasiekus stebėsenos rodiklių reikšmių, nurodytų projekto sutartyje, taikomos Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių IV skyriaus penktojo skirsnio 171–178 punktų nuostatos.
16. Pareiškėjas per 12 mėnesių nuo sutarties pasirašymo privalo įdiegti DI ir (ar) RPA sprendimą (-us) ir 3 mėnesius nuo visų sprendimo (-ų) įdiegimo skaičiuodamas FTE vidurkį, atlikti naudos matavimus ir pateikti tai įrodančius dokumentus administruojančiajai institucijai. Projekto veiklų įgyvendinimo laikotarpis apima DI ir (arba) RPA sprendimo (-ų) įdiegimą bei 3 mėnesius nuo visų sprendimų įdiegimo, kurių metu matuojamas sutaupytas FTE.
17. Projekto įgyvendinimo terminas gali būti pratęstas vadovaujantis Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių IV skyriaus 2 skirsnio nuostatomis.
18. Administruojančioji institucija, įvertinusi pateiktus dokumentus sutaupytų FTE klausimais, priima sprendimą dėl projekto išlaidų apmokėjimo.
19. Administruojančioji institucija gali paprašyti pareiškėjo pateikti trūkstamą informaciją ir (arba) dokumentus. Pareiškėjas privalo pateikti šią informaciją ir (arba) dokumentus per administruojančiosios institucijos nustatytą terminą, vadovaujantis Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių nuostatomis.
20. Pagal Aprašą finansavimas nėra teikiamas, jeigu pareiškėjas ir (arba) ūkio subjektas, kuriam priklauso pareiškėjas, yra priskiriami sunkumų patiriančiai įmonei, kaip ši sąvoka apibrėžta Reglamento (ES) Nr. 651/2014 2 straipsnio 18 punkte. Ūkio subjektu laikomas pareiškėjas ir visos su juo susijusios įmonės, kaip nustatyta Reglamento (ES) Nr. 651/2014 I priedo 3 straipsnio 3 dalyje.Daugiau Mažiau -
Horizontaliųjų principų ir kitų nuostatų reikalavimai1. Neutralus – projektas negali daryti neigiamo poveikio horizontaliems principams.
2. Veikla tiesiogiai prisideda prie inovatyvumo (kūrybingumo) horizontaliojo principo per įgyvendinamas projektų veiklas, kurios atitinka Mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros ir inovacijų (sumaniosios specializacijos) prioritetų įgyvendinimo koncepcijos prioritetus bei temas. Projektų tikslas skatinti verslo paslaugų centrus diegti procesų inovacijas taikant RPA ir DI technologijas ir sudaryti prielaidas kilti teikiamų paslaugų vertės grandinėje.
3. Projektų atitikties Reikšmingos žalos nedarymo horizontaliajam principui vertinimo reikalavimų aprašas pateikiamas Aprašo 1 priede.
4. Veikla, vadovaujantis Europos Komisijos 2021 m. vasario 12 d. patvirtintomis Reikšmingos žalos nedarymo principo taikymo pagal Ekonomikos atsparumo ir didinimo priemonės reglamentą techninėmis gairėmis, atitinka reikšmingos žalos nedarymo principą, nes neturi neigiamo numatomo poveikio 6 aplinkos tikslams, nurodytiems 2020 m. birželio 18 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 2020/852 dėl sistemos tvariam investavimui palengvinti sukūrimo, kuriuo iš dalies keičiamas Reglamentas (ES) 2019/2088, 17 straipsnyje, arba numatomas jos poveikis yra nereikšmingas, t. y. nedaro tiesioginio ir pirminio netiesioginio poveikio per visą gyvavimo ciklą.
5. Įgyvendinant projektą neturi būti pažeidžiami HP: darnaus vystymosi, įskaitant reikšmingos žalos nedarymo principą; lygių galimybių ir nediskriminavimo (dėl lyties, rasės, tautybės, pilietybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, religijos ar įsitikinimų, pažiūrų, amžiaus, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, negalios ar kt.), įskaitant prieinamumo visiems reikalavimo užtikrinimą (paslaugų, infrastruktūros, fizinės ar e. aplinkos sprendimai, informacijos, transporto prieinamumo ir pan.). Projekte neturi būti numatyta veiksmų, kurie turėtų neigiamą poveikį įgyvendinant HP.Daugiau Mažiau -
Reikalavimai įgyvendinus projektų veiklasPapildomi reikalavimai įgyvendinus projekto veiklas, kurie nenurodyti Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse, nėra taikomi.Daugiau Mažiau
-
Projektų įgyvendinimo trukmėPareiškėjas per 12 mėnesių nuo sutarties pasirašymo privalo įdiegti DI ir (ar) RPA sprendimą (-us) ir 3 mėnesius nuo visų sprendimo (-ų) įdiegimo skaičiuodamas FTE vidurkį, atlikti naudos matavimus ir pateikti tai įrodančius dokumentus administruojančiajai institucijai. Projekto veiklų įgyvendinimo laikotarpis apima DI ir (arba) RPA sprendimo (-ų) įdiegimą bei 3 mėnesius nuo visų sprendimų įdiegimo, kurių metu matuojamas sutaupytas FTE;
- Projektų įgyvendinimo terminas gali būti pratęstas vadovaujantis Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių IV skyriaus 2 skirsnio nuostatomis.Daugiau Mažiau -
Reikalavimai valstybės pagalbai
1. Pareiškėjui teikiama de minimis pagalba, vadovaujantis 2023 m. gruodžio 13 d. Komisijos reglamento (ES) Nr. 2023/2831 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai.
2. Vadovaujantis Reglamento (ES) 2023/2831 3 straipsnio nuostatomis, bendra de minimis pagalbos, suteiktos vienai įmonei, suma neturi viršyti 300 000,00 (trijų šimtų tūkstančių) eurų per bet kurį 3 metų laikotarpį. Ši riba taikoma neatsižvelgiant į de minimis pagalbos formą arba siekiamą tikslą ir neatsižvelgiant į tai, ar valstybės narės suteikta pagalba yra visa arba iš dalies finansuojama ES kilmės ištekliais. Viena įmonė apima visas įmones, kaip nurodyta Reglamento (ES) 2023/2831 2 straipsnio 2 dalyje. Ar yra susijęs su kitais subjektais, pareiškėjas gali pasitikrinti pagal Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos parengtą klausimyną „Ar paramos gavėjas susijęs su kitais subjektais“, kuris paskelbtas Konkurencijos tarybos interneto svetainėje https://kt.gov.lt/uploads/documents/files/veiklos-sritys/valstybes-pagalba/klausimynai/kaip_KLAUSIMYNAS_vienas_ukio_subjektas.pdf.
3. Administruojančioji institucija PĮP vertinimo metu patikrina pareiškėjo teisę gauti bendrą vienai įmonei suteikiamą de minimis pagalbą. Administruojančioji institucija turi patikrinti visas su pareiškėju susijusias įmones dėl de minimis pagalbos, nurodytas pateiktoje „Vienos įmonės“ deklaracijoje, taip pat Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registre (toliau – Registras), kurio nuostatai patvirtinti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“, patikrinti, ar teikiama pagalba neviršys leidžiamo de minimis pagalbos dydžio, kaip nustatyta Reglamento (ES) 2023/2831 3 straipsnyje. Ministerijai priėmus sprendimą dėl projekto finansavimo, administruojančioji institucija duomenis apie suteiktą nereikšmingą (de minimis) pagalbą Registrui teikia per 5 darbo dienas nuo sprendimo dėl projekto finansavimo įsigaliojimo dienos.
4. De minimis pagalba nesumuojama su valstybės pagalba, skiriama toms pačioms tinkamoms finansuoti sąnaudoms, jeigu dėl tokio pagalbos sumavimo būtų viršytas bendrosios išimties reglamentuose arba Europos Komisijos priimtame sprendime nustatytas didžiausias atitinkamas pagalbos intensyvumas arba kiekvienu atveju atskirai nustatyta pagalbos suma.
Daugiau Mažiau -
Projektų bendrieji atrankos kriterijaiProjektų bendrieji atrankos kriterijai nurodyti Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 2 priede. https://esinvesticijos.lt/dokumentai/projektu-bendruju-atrankos-kriteriju-sarasas-ir-ju-vertinimo-metodika-3Daugiau Mažiau
-
Projektų specialieji ir prioritetiniai atrankos kriterijaiKriterijus: Įdiegtas (-i) RPA ir (ar) DI sprendimas (-ai) sutaupo vidutiniškai ne mažiau kaip 1 FTE per mėnesį (vidutiniškai 160 darbo valandų per mėnesį), skaičiuojant vidurkį per 3 mėnesius nuo sprendimo (-ų) įdiegimo.
Kriterijaus vertinimo metodas: Pagal pateiktą PĮP ir kitus papildomus dokumentus bus vertinama, ar planuojamas (-i) įdiegti (-i) RPA ir (ar) DI sprendimas (-ai) sutaupys vidutiniškai ne mažiau kaip 1 FTE per mėnesį (vidutiniškai 160 darbo valandų per mėnesį), skaičiuojant vidurkį per 3 mėnesius nuo visų sprendimų įdiegimo.
Sprendimu laikomas projekto įgyvendinimo metu, naudojant RPA ir (arba) DI priemones, taikomas automatizuotas procesas, proceso dalis, funkcija arba funkcijos dalis.
Jeigu projekto įgyvendinimo metu planuojama įdiegti kelis RPA ir (arba) DI sprendimus, apskaičiuojant gautą rezultatą būtų vertinama dėl tokių sprendimų planuojama sutaupyti FTE suma.Daugiau Mažiau -
Kvietimo projekto prioritetinių atrankos kriterijų duomenys
Numeris Pavadinimas Maksimalus galimas surinkti balas Didžiausias galimas kriterijaus balas Svorio koeficientas Minimalus privalomas surinkti balas 2 Įdiegtas (-i) RPA ir (ar) DI sprendimas (-ai) sutaupo FTE darbo laiko. 40,00 5 8,00 1 Projekto efektyvumas 60,00 5 12,00 Daugiau Mažiau
-
Reikalavimai13.1. Projekto išlaidos turi atitikti Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių VII skyriuje išdėstytus projekto išlaidoms taikomus reikalavimus.
13.2. Prie investicijų projekto tinkamų finansuoti išlaidų priskiriamos tiesiogiai su remiama veikla susijusios išlaidos, patirtos ne anksčiau nei PĮP pateikimo data, išskyrus RPA ir (ar) DI potencialo įvertinimo išlaidas, kurios gali būti patirtos ne anksčiau kaip 6 mėnesiai iki PĮP pateikimo. Išlaidos iki projekto sutarties sudarymo yra patiriamos pareiškėjo rizika.
13.3. Pridėtinės vertės mokestis nėra tinkamas finansuoti.
13.4. Kryžminis finansavimas netaikomas.
13.5. Didžiausia galima projekto finansuojamoji dalis sudaro iki 50 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų.
13.6. Pareiškėjas savo iniciatyva ir savo ir (arba) kitų šaltinių lėšomis gali prisidėti prie projekto įgyvendinimo didesne lėšų suma, nei reikalaujama.
13.7. Pagal Aprašą tinkamų ir netinkamų finansuoti išlaidų kategorijos yra šios:
Įranga, įrenginiai ir kitas turtas
Tinkamomis finansuoti išlaidomis yra laikomos:
4.1. išlaidos programinei įrangai: tiesiogiai su remiama veikla susijusios programinės įrangos įsigijimo ir pritaikymo arba esamos programinės įrangos modifikavimo išlaidos;
4.2. tiesiogiai su remiama veikla susijusios programinės įrangos licencijų ir (ar) patentų įsigijimo išlaidos projekto įgyvendinimo laikotarpiu;
4.3. tiesiogiai su remiama veikla susijusios serverių nuomos išlaidos projekto įgyvendinimo laikotarpiu;
4.4. tiesiogiai su remiama veikla susijusios programinės įrangos nuomos išlaidos projekto įgyvendinimo laikotarpiu.
4.2–4.4 punktuose nurodytų išlaidų suma negali sudaryti daugiau nei 50 proc. visų projekto tinkamų finansuoti išlaidų sumos.
Projekto vykdymas (paslaugos ir darbo užmokestis)
5. Tinkamomis finansuoti išlaidomis yra laikomos:
5.1. tiesiogiai su remiama veikla susijusių RPA ir (ar) DI sprendimų diegimo ir programavimo darbų išlaidos;
5.2. tiesiogiai su remiama veikla susijusių RPA ir (ar) DI potencialo įvertinimo ir (ar) sprendimų diegimo konsultacinių paslaugų išlaidos;
5.3. projekto vykdytojo darbuotojų, atliekančių su RPA ir (ar) DI potencialo įvertinimu ir (ar) diegimu susijusias būtinas užduotis, darbo užmokestis ir išlaidos su darbo santykiais susijusiems darbdavio įsipareigojimams. Jeigu darbuotojas ne visą darbo laiką skiria projekto veiklai, tinkama finansuoti tik ta dalis darbo užmokesčio, kuri mokama už darbo laiką, skirtą projektui įgyvendinti;
5.4. tiesiogiai su remiama veikla susijusios mokymų išlaidos:
- mokymų organizavimo ir mokymų vykdymo išlaidos;
- mokytojų darbo užmokesčio išlaidos (jeigu pareiškėjas pats vykdo mokymus, neįsigydamas paslaugų) už laiko valandas, kai mokytojas vykdo mokymus;
- salės, įrangos nuomos išlaidos už valandas, kuriomis mokomi asmenys dalyvauja mokyme (netaikoma, kai mokymai vyksta darbo vietoje).
5.4 punkte nurodytų išlaidų suma negali sudaryti daugiau nei 10 proc. visų projekto tinkamų finansuoti išlaidų sumos.
5.3 ir 5.4 punktuose nurodytoms išlaidoms (jeigu mokymus vykdo pareiškėjo darbuotojai) nustatomas pareigybei taikytinas įkainis, kuris turi atitikti Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 301 p. nurodytas sąlygas.
Netiesioginės išlaidos ir kitos išlaidos pagal fiksuotąją projekto išlaidų normą:
7. Netiesioginės išlaidos ir kitos išlaidos pagal fiksuotąją projekto išlaidų normą Tinkama finansuoti. 7 proc. netiesioginių išlaidų fiksuotoji normaDaugiau Mažiau -
ES fondasEuropos regioninės plėtros fondasEkonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonėDaugiau Mažiau
-
EGADP subsidijos lėšos2 391 245,78 €Daugiau Mažiau
-
Nuosavo įnašo dalis
Kodas Nuosavo įnašo dalis 05-001-01-05-05-06-01 50 Daugiau Mažiau -
Taikomi supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiaiFinansinės paskatos verslo paslaugų centrams vystyti ir diegti robotikos procesų automatizavimo (RPA) ir DI sprendimus:
Kodas Versija Pavadinimas Dydis Matavimo vnt. Papildoma informacija FN-005-01 01 Fiksuotoji norma, taikoma, kai priklauso 20 d. d. (jeigu dirbama 5 d. d. per savaitę) arba 24 d. d. (jeigu dirbama 6 d. d. per savaitę) kasmetinės atostogos. 8,6300 % https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/fn-05-01-fn-05-07-kasmetiniu-atostogu-ismoku-fn-nustatymo-tyrimas FN-005-02 01 Fiksuotoji norma, taikoma, kai priklauso nuo 21 iki 25 d. d. (jeigu dirbama 5 d. d. per savaitę) arba nuo 25 iki 30 d. d. (jeigu dirbama 6 d. d. per savaitę) kasmetinės atostogos 10,4400 % https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/fn-05-01-fn-05-07-kasmetiniu-atostogu-ismoku-fn-nustatymo-tyrimas FN-005-03 01 Fiksuotoji norma, taikoma, kai priklauso nuo 26 iki 30 d. d. (jeigu dirbama 5 d. d. per savaitę) arba nuo 31 iki 36 d. d. (jeigu dirbama 6 d. d. per savaitę) kasmetinės atostogos 12,3500 % https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/fn-05-01-fn-05-07-kasmetiniu-atostogu-ismoku-fn-nustatymo-tyrimas FN-005-04 01 Fiksuotoji norma, taikoma, kai priklauso nuo 31 iki 36 d. d. (jeigu dirbama 5 d. d. per savaitę) arba nuo 37 iki 42 d. d. (jeigu dirbama 6 d. d. per savaitę) kasmetinės atostogos 14,9900 % https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/fn-05-01-fn-05-07-kasmetiniu-atostogu-ismoku-fn-nustatymo-tyrimas FN-005-05 01 Fiksuotoji norma, taikoma, kai priklauso nuo 37 iki 39 d. d. (jeigu dirbama 5 d. d. per savaitę) arba nuo 43 iki 47 d. d. (jeigu dirbama 6 d. d. per savaitę) kasmetinės atostogos 17,2500 % https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/fn-05-01-fn-05-07-kasmetiniu-atostogu-ismoku-fn-nustatymo-tyrimas FN-005-06 01 Fiksuotoji norma, taikoma, kai priklauso 40 d. d. (jeigu dirbama 5 d. d. per savaitę) arba 48 d. d. (jeigu dirbama 6 d. d. per savaitę) kasmetinės atostogos 18,8900 % https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/fn-05-01-fn-05-07-kasmetiniu-atostogu-ismoku-fn-nustatymo-tyrimas FN-005-07 01 Fiksuotoji norma, taikoma, kai priklauso nuo 41 d. d. (jeigu dirbama 5 d. d. per savaitę) arba nuo 49 d. d. (jeigu dirbama 6 d. d. per savaitę) kasmetinės atostogos 20,0200 % https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/fn-05-01-fn-05-07-kasmetiniu-atostogu-ismoku-fn-nustatymo-tyrimas FN-001-01 01 Iki 7 proc. netiesioginių išlaidų fiksuotoji norma 7,0000 % https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/?uri=CELEX%3A32021R1060 Daugiau Mažiau
-
Teikimo tvarkaParengtas PĮP (su visais privalomais priedais) teikiamas per 2021-2027 m. Duomenų mainų svetainę (DMS) adresu https://dms.investis.lt. Kilus klausimams kreiptis į nurodytą kvietime atsakingą už kvietimą asmenį.Daugiau Mažiau
-
Kartu su PĮP teikiama9 priedas: Aprašo 3 priedas "Planuojamo įdiegti sprendimo potencialo pagrindimo forma" 10 priedas: Aprašo 4 priedas "Biudžetas" 11 priedas: Aprašo 5 priedas "Vienos įmonės deklaracija"Daugiau Mažiau
-
Priedai
1. PAFT 1 priedas Projekto įgyvendinimo plano (PĮP) forma: https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/projekto-igyvendinimo-plano-forma;
2. PAFT 3 priedas Projekto sutartis: https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/projekto-sutarties-forma-1
3. PFSA 3 priedas „Planuojamo įdiegti sprendinio potencialo pagrindimo forma“;
4. PFSA 4 priedas „Išlaidų suvestinė lentelė pagal išlaidų kategorijas“;
5. PFSA 5 priedas „Vienos įmonės“ deklaracija.
Daugiau Mažiau
-
ApskritisNetaikomaDaugiau Mažiau
-
Siekiami stebėsenos rodikliaiFinansinės paskatos verslo paslaugų centrams vystyti ir diegti robotikos procesų automatizavimo (RPA) ir DI sprendimus:
Pavadinimas Kodas Matavimo vnt Minimali siektina reikšmė projektai Įsigaliojusios sutartys dėl finansinių paskatų kurti verslą ir skaitmenines inovacijas P.S.1.1081 vnt. 0,00 Sutaupytas darbuotojų darbo laikas (FTE) R.N.1.5640 vnt. 0,00 Įmonės, kurioms teikiama parama skaitmeniniams sprendimams, skirtiems tų įmonių paslaugoms, produktams ar procesams transformuoti, pritaikyti R.B.1.2006.2 įmonės 0,00 Įmonės, kurioms teikiama parama skaitmeninėms technologijoms ir sprendimams kurti, iš jų didelėms įmonėms R.B.1.2006.1.3 įmonės 0,00 Įmonės, kurioms teikiama parama skaitmeninėms technologijoms ir sprendimams kurti R.B.1.2006.1 įmonės 0,00 Paramą gavusios įmonės, iš jų didelės įmonės R.B.1.2009.3 įmonės 0,00 Paramą gavusios įmonės R.B.1.2009 įmonės 0,00 Daugiau Mažiau -
Kita informacija
Pareiškėjas, dalyvaudamas priemonėje ir vykdydamas projektą, turi užtikrinti, kad:
- projektas būtų įgyvendinamas pagal kvietime, ES ir nacionaliniuose teisės aktuose nustatytas sąlygas bei tvarką;
- PĮP vertinimo metu neturi neišnykusio arba nepanaikinto teistumo arba dėl pareiškėjo per pastaruosius 5 metus nebuvo priimtas ir įsiteisėjęs apkaltinamasis teismo nuosprendis dėl neteisėtos veiklos, kenkiančios LR ir (arba) ES finansiniams interesams;
- pareiškėjo vadovo ar įgalioto asmens, privatūs interesai yra suderinti su visuomenės viešaisiais interesais;
- projekte atlikti ir (ar) numatomi atlikti pirkimai bus vykdomi, vadovaujantis LR viešųjų pirkimų įstatymo nuostatomis;
- bus imtasi tinkamų priemonių, siekiant užkirsti kelią sukčiavimui, korupcijai, interesų konfliktams ir dvigubam finansavimui, kurie kenkia ES finansiniams interesams
- pareiškėjo planuojamų įgyvendinti projekto veiklų išlaidos nebus finansuojamos pagal kitus pareiškėjo įgyvendintus ir (arba) įgyvendinamus projektus;
- VšĮ „Centrinė projektų valdymo agentūra“ (toliau – CPVA) pateiks šiuos duomenis: galutinio lėšų gavėjo pavadinimą; paslaugų teikėjo, rangovo arba subteikėjo, subrangovo pavadinimą (kai galutinis lėšų gavėjas yra perkančioji organizacija); lėšų gavėjo tikrojo (-ųjų) savininko (-ų) arba paslaugų teikėjo, rangovo vardą, pavardę ir gimimo datą. Duomenų kaupimą ir saugojimą vykdys CPVA;
- bus duotas sutikimas svetainėje esinvesticijos.lt ir kitose su ES investicijomis susijusiose interneto svetainėse bei komunikacijos, matomumo priemonėse visuomenės informavimo tikslais bus paskelbti šie duomenys: projekto vykdytojo pavadinimas, partnerio pavadinimas, JP projekto vykdytojo pavadinimas (fizinio asmens vardo ir pavardės viešinimo trukmė yra 2 metai), rangovo ir subrangovo, prekių tiekėjo ir subtiekėjo, paslaugų teikėjo ar subteikėjo pavadinimas (kai vykdomi viešieji pirkimai ar ne perkančiosios organizacijos pirkimai, projekto pavadinimas, projekto tikslas ir rezultatai, projekto pradžios ir pabaigos laikas, bendra projekto vertė, ES lėšų šaltinio (fondo) pavadinimas ir jo finansavimo dydis, su projektu susijusi intervencinės priemonės sritis, projekto įgyvendinimo vietos šalies nuoroda arba geografinė padėtis;
- projekto vykdytojo pagrindinėje interneto svetainėje (jeigu tokia yra) ir socialiniuose tinkluose per 20 darbo dienų nuo projekto sutarties pasirašymo dienos bus paskelbtas trumpas projekto aprašymas, kuriame pristatomos visos įgyvendinant projektą suplanuotos veiklos, poveiklės, nurodomi projekto tikslai bei rezultatai ir informuojama apie gautą ES finansavimą.
- bus sudarytos sąlygos ES ir (ar) nacionalinių institucijų atstovams atlikti ex-ante pirkimų patikrinimus, taip pat tikrinti, ar suteiktas finansavimas yra naudojamas laikantis ES ir nacionalinių taisyklių reikalavimų, pirmiausia: sukčiavimo, korupcijos, interesų konfliktų prevencijos ir dvigubo finansavimo srityse.
Daugiau Mažiau
-
Taikomi teisės aktai1.1. 2021 m. vasario 12 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) 2021/241, kuriuo nustatoma ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonė, su visais pakeitimais;
1.2. „Naujos kartos Lietuva“ planas, patvirtintas 2021 m. liepos 28 d. Tarybos įgyvendinimo sprendimu dėl Lietuvos ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano patvirtinimo (toliau – NKL planas);
1.3. 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ administravimo taisyklės, patvirtintos Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“ (toliau – Administravimo taisyklės);
1.4. Projektų administravimo ir finansavimo taisyklės, patvirtintos Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“ (toliau – PAFT): https://www.e-tar.lt/portal/lt/legalAct/14e33320f1ed11ec8fa7d02a65c371ad;
1.5. Stebėsenos rodiklių nustatymo ir skaičiavimo aprašas, patvirtintas Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu
Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“ pakeitimo“;
1.6. 2021–2030 metų Nacionalinis pažangos planas, patvirtintas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. rugsėjo 9 d. nutarimu Nr. 998 „Dėl
2021–2030 metų Nacionalinio pažangos plano patvirtinimo“. 1.2. Apraše vartojamos sąvokos:
1.2.1. Dirbtinis intelektas (toliau – DI) – specialus algoritmas, kuriamas konkrečiai užduočiai spręsti ir procesams optimizuoti, kuris analizuoja savo aplinką ir priima savarankiškus sprendimus nustatytam tikslui pasiekti. Remiami DI sprendimai, kurie diegiami pareiškėjo įmonėje pareiškėjo procesams automatizuoti.
1.2.2. Robotinis procesų automatizavimas (toliau – RPA) – programinės įrangos technologija, leidžianti lengvai kurti, įdiegti ir valdyti programinės įrangos robotus (ang. „software robots (bots)“), kurie imituoja žmonių veiksmus sąveikaudami su skaitmeninėmis sistemomis ir programine įranga. RPA negali apsiriboti tik darbalaukio automatizavimo įrankiais (pvz.: „Visual Basic for Applications (VBA)“, rašmenimis (ang. „scripting“), „Microsoft Office“ makrokomandomis, „MS Excel“ makrokomandomis, paprastomis „Java“ komandomis ir pan.), RPA turi būti pritaikoma plačiau. Remiami RPA sprendimai, kurie diegiami pareiškėjo įmonėje pareiškėjo procesams automatizuoti.
1.2.3. FTE – valandos, kurias dirbo vienas darbuotojas visą darbo dieną (toliau – FTE) – darbo laikas atitinkantis 160 darbo valandų per mėnesį dirbančio darbuotojo darbo laiko arba 1920 darbo valandų per metus dirbančio darbuotojo darbo laiko.
1.2.4. Verslo paslaugų centras – Lietuvos Respublikoje įregistruotas privatus juridinis asmuo arba filialas, kuris priklauso įmonių grupei ir jai teikia paslaugas ir (arba) atlieka funkcijas kaip yra nurodyta 1.2.4.1-1.2.4.22 papunkčiuose:
1.2.4.1. finansų ir apskaitos operacijas;
1.2.4.2. finansinių nusikaltimų prevenciją;
1.2.4.3. bankininkystės paslaugas;
1.2.4.4. programavimą ir (arba) programinės įrangos kūrimą;
1.2.4.5. IT techninę priežiūrą;
1.2.4.6. duomenų mokslą;
1.2.4.7. IT produktų kūrimą;
1.2.4.8. debesų kompiuteriją;
1.2.4.9. IT infrastruktūros paslaugas;
1.2.4.10. kibernetinio saugumo operacijas;
1.2.4.11. procesų automatizaciją ir dirbtinį intelektą;
1.2.4.12. IT taikomųjų programų kūrimą ir priežiūrą;
1.2.4.13. rizikos valdymą;
1.2.4.14. klientų aptarnavimą;
1.2.4.15. žmogiškuosius išteklius;
1.2.4.16. verslo analitiką;
1.2.4.17. projektų valdymą;
1.2.4.18. apsaugos operacijas;
1.2.4.19. pasaulinės rinkos operacijas;
1.2.4.20. verslo sprendimus;
1.2.4.21. tiekimo grandinės valdymą ir (ar) inžineriją;
1.2.4.22. analitiką.
1.2.5. Didelė įmonė – juridinis asmuo, neatitinkantis labai mažos įmonės, mažos įmonės arba vidutinės įmonės apibrėžimo, pateikto Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatyme (toliau – Smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatymas).
1.3. Kitos Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Aprašo 1 punkte nurodytuose teisės aktuose.Daugiau Mažiau -
Specialieji teisės aktai1. Lietuvos Respublikos akcinių bendrovių įstatymas;
2. Lietuvos Respublikos įmonių atskaitomybės įstatymas;
3. Lietuvos Respublikos įmonių grupių konsoliduotosios atskaitomybės įstatymas;
4. Lietuvos Respublikos Europos bendrovių įstatymas;
5. Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatymas; 6. 2022–2030 m. ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2022 m. kovo 16 d. nutarimu Nr. 247 „Dėl 2022–2030 metų ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programos patvirtinimo“;
7. 2023 m. gruodžio 13 d. Komisijos reglamentas (ES) Nr. 2023/2831 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai (toliau – De minimis reglamentas);
8. Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatai, patvirtinti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. sausio 6 d. nutarimu Nr. 13 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimo Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“ pakeitimo“;
9. Mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros ir inovacijų (sumaniosios specializacijos) prioritetų įgyvendinimo koncepcija, patvirtina Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2022 m. rugpjūčio 17 d. nutarimu Nr. 835 „Dėl mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros ir inovacijų (sumaniosios specializacijos) koncepcijos patvirtinimo“.Daugiau Mažiau
-
Kontaktiniai asmenys
Vardas Pavardė Institucija Pareigos Telefonas El. paštas Rita Baikauskaitė Centrinė projektų valdymo agentūra Projektų vadovas 37069073160 r.baikauskaite@cpva.lt Daugiau Mažiau