MVĮ skaitmeninimas
2023 m. lapkričio 08 d. 17:00
Pasibaigęs
2024-09-16 03:11
02-033-K
12 000 000,00 €
Pasibaigęs
-
Projekto įgyvendinimo plano pateikimo terminas
Nuo - 2023-06-28 13:00
Iki - 2023-11-08 17:00 -
Aprašymas
SVARBU: informuojame, kad dėl DMS laikino dalies funkcinių galimybių nepakankamo užtikrinimo kvietimo „MVĮ skaitmeninimas“ kvietimo terminas pratęstas iki 2023 m. lapkričio 8 d. 17 val.
Parengtas PĮP (su visais privalomais priedais) turi būti teikiamas tik per 2021-2027 m. Duomenų mainų svetainę (DMS) adresu https://dms.investis.lt.
El. paštu PĮP nuo 2023 m. rugsėjo 29 d. nėra priimami.
Kilus klausimams dėl pateikimo per DMS kreipkitės el. paštu K.Mamaj@inovacijuagentura.lt, tel.: +370 682 84 182.
Mokymai pareiškėjams:
Nuotoliniai mokymai pareiškėjams įvyko 2023 m. liepos 27 d., 10 val.
- Skaidrės: MVĮ SKAITMENINIMAS_pareiškėjams-Brigita Masiulienė
- 2023-07-27 vykusių MVĮ SKAITMENINIMAS mokymų metu užduoti klausimai ir atsakymai
Valstybės pagalbos mokymų medžiaga: Inovacijų agentūra (inovacijuagentura.lt)
Naudinga informacija:
- E.komercija: kaip pradėti. Verskis.lt atstovas Vitalijus Dubietis pasakoja apie e.verslo pradmenis
Kvietimas parengtas vadovaujantis 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 05-001-01-05-05 „Skatinti įmones skaitmenizuotis“ veiklos „Skatinti labai mažų, mažų ir vidutinių įmonių skaitmeninimą, finansuojant e. pardavimo sandorių sudarymo sprendimų diegimą, paslaugų ir produktų konfigūravimą ir vizualizaciją“ poveiklės „Skatinti labai mažų, mažų ir vidutinių įmonių skaitmeninimą, finansuojant e. pardavimo sandorių sudarymo sprendimų diegimą, paslaugų ir produktų konfigūravimą ir vizualizaciją“ (sostinės regionas) ir poveiklės „Skatinti labai mažų, mažų ir vidutinių įmonių skaitmeninimą, finansuojant e. pardavimo sandorių sudarymo sprendimų diegimą, paslaugų ir produktų konfigūravimą ir vizualizaciją“ (vidurio ir vakarų Lietuvos regionas) projektų finansavimo sąlygų aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministro 2023 m. birželio 23 d. įsakymu Nr. 4-340 (toliau – PFSA) ir Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos pateiktu Kvietimų teikti projektų įgyvendinimo planus planu.
-
Bendrieji JP projektų reikalavimai
PFSA 2 punkte numatyti Reikalavimai projektams, pareiškėjams ir partneriams:
2.1. Remiama veikla: e. pardavimo sandorių sudarymo sprendimų diegimas ir (ar) vaizdinė konfigūracija (paslaugų ir produktų konfigūravimas ir vizualizacija). Veikla skirta MVĮ persiorientuoti į produktų (jos gaminamų gaminių ir (ar) teikiamų paslaugų) skaitmeninimą, produktų elektroninę prekybą ir pristatymą.
2.2. Pareiškėjams keliami reikalavimai:
2.2.1. Galimi pareiškėjai – MVĮ.
2.2.2. Projekto partneriai – negalimi.
2.2.3. Vienas pareiškėjas gali pateikti tik vieną PĮP, parengtą pagal Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 1 priede pateiktą formą.
2.2.4. Finansavimas gali būti skiriamas pareiškėjams visose srityse, išskyrus Reglamento (ES) 2021/1058 7 straipsnio 1–6 dalyse nustatytus atvejus ir Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 1 straipsnio 1 dalyje išvardytus sektorius ir veiklas.
2.2.5. Finansavimas nėra skiriamas, jeigu:
2.2.5.1. pareiškėjas nėra sugrąžinęs Lietuvos Respublikoje anksčiau gautos valstybės pagalbos, kuri Europos Komisijos sprendimu pripažinta neteisėta ir nesuderinama su vidaus rinka;
2.2.5.2. pareiškėjui pritaikytos tarptautinės sankcijos ir (arba) jo ir (arba) su juo susijusių įmonių vykdomoje veikloje, veiksmuose, sandoriuose dalyvauja subjektai, kuriems pritaikytos tarptautinės sankcijos, kai šių įmonių veiklos, veiksmų ir (ar) sandorių vykdymas draudžiamas ar prieštarauja Lietuvos Respublikoje įgyvendinamoms tarptautinėms sankcijoms, vadovaujantis Lietuvos Respublikos tarptautinių sankcijų įstatymo 7 straipsniu (Juridinių asmenų ar kitų organizacijų, neturinčių juridinio asmens statuso, kurios nuosavybės teise priklauso arba yra kontroliuojamos subjekto, kuriam taikomos sankcijos sąrašas skelbiamas Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos interneto svetainėje https://fntt.lt/lt/tarptautines-finansines-sankcijos/4166), arba veikloje, veiksmuose, sandoriuose dalyvauja užsieniečiai, įtraukti į Užsieniečių, kuriems draudžiama atvykti į Lietuvos Respubliką, viešąjį sąrašą, skelbiamą Migracijos departamento prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos interneto svetainėje https://www.migracija.lt/u%C5%BEsienie%C4%8Di%C5%B3-kuriems-draud%C5%BEiama-atvykti-s%C4%85ra%C5%A1as.;
2.2.5.3. jeigu pareiškėjas ir (arba) ūkio subjektas (-ai), kuriam (-iems) priklauso pareiškėjas, yra priskiriami sunkumų patiriančios įmonės, kaip ši sąvoka apibrėžta 2014 m. birželio 17 d. Komisijos reglamento (ES) 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka, taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius, su visais pakeitimais 2 straipsnio 18 punkte, kategorijai. Ūkio subjektu laikomas pareiškėjas ir visos su juo (-ais) pagal Reglamento (ES) 651/2014 I priedo 3 straipsnį susijusios įmonės;
2.2.5.4. pareiškėjai, gavę finansavimą pagal 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 13 prioriteto „Veiksmų, skirtų COVID-19 pandemijos sukeltai krizei įveikti, skatinimas ir pasirengimas aplinką tausojančiam, skaitmeniniam ir tvariam ekonomikos atgaivinimui“ priemonę Nr. 13.1.1-LVPA-K-860 „E. komercijos modelis COVID-19“, nėra tinkami finansuoti.
2.3. Projektams keliami reikalavimai:
2.3.1. Projektų veiklos gali būti įgyvendinamos Sostinės ir (arba) Vidurio ir vakarų Lietuvos regionuose. Projektų išlaidos priskiriamos vienam arba abiem Investicijų programos įgyvendinimo regionams vadovaujantis Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 296 punktu ir 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos projektų išlaidų paskirstymo regionams rekomendacijomis, kurios skelbiamos Europos Sąjungos (toliau – ES) investicijų interneto svetainėje https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/2021-2027-metu-europos-sajungos-fondu-investiciju-programos-projektu-islaidu-paskirstymo-regionams-rekomendacijos
2.3.2. Projekto veiklos turi būti pradėtos įgyvendinti ne vėliau kaip per tris mėnesius nuo projekto sutarties pasirašymo dienos. Projektų veiklų įgyvendinimo trukmė turi būti ne ilgesnė kaip 12 mėnesių nuo projekto sutarties pasirašymo dienos. Dėl objektyvių priežasčių, kurių projekto vykdytojas negalėjo numatyti PĮP pateikimo ir vertinimo metu, projektų veiklų įgyvendinimo laikotarpis gali būti pratęstas Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių IV skyriaus antrajame skirsnyje nustatyta tvarka, bet ne ilgiau kaip iki PFSA 2.3.8 papunktyje nurodyto termino.
2.3.3. Projektams taikomi visi pirmiau PFSA išvardyti rodikliai, kurių metodiniai skaičiavimo aprašai skelbiami kartu su kvietimu teikti PĮP. Projekto vykdytojui nepasiekus rodiklių reikšmių, nurodytų projekto sutartyje, taikomos Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių IV skyriaus penktojo skirsnio 171–178 punktų nuostatos.
2.3.4. Pagal PFSA projektams įgyvendinti skiriama iki 12 000 000,00 (dvylikos milijonų) eurų Investicijų programos lėšų, iš kurių iki 5 000 000,00 (penkių milijonų) eurų skiriama projektams įgyvendinti Sostinės regione ir iki 7 000 000,00 (septynių milijonų) eurų – Vidurio ir vakarų Lietuvos regione. Projektų atranka atliekama formuojant dvi atskiras konkursines eiles (Sostinės regionui ir Vidurio ir vakarų Lietuvos regionui), lėšos tarp regionų perskirstomos nebus. Jeigu paskelbus kvietimą teikti PĮP pagal teigiamai įvertintus ir vertinamus PĮP prašoma skirti finansavimo lėšų suma yra didesnė negu kvietimui teikti PĮP skirta lėšų suma, administruojančioji institucija gali teikti pasiūlymą Ministerijai dėl kvietime teikti PĮP numatytos finansavimo sumos padidinimo. Ministerijos pritarimu pagal kvietimą teikti PĮP numatyta skirti lėšų suma gali būti padidinta, neviršijant 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 05-001-01-05-05 „Skatinti įmones skaitmenizuotis“ aprašo III skyriaus 2 punkte nurodytoms veikloms skirtos lėšų sumos.
2.3.5. Didžiausia galima projektui skirti finansavimo lėšų suma yra:
2.3.5.1. 25 000,00 (dvidešimt penki tūkstančiai) eurų e. pardavimo sandorių sudarymo sprendimų diegimui;
2.3.5.2. 25 000,00 (dvidešimt penki tūkstančiai) eurų vaizdinei konfigūracijai (paslaugų ir produktų konfigūravimui ir vizualizacijai).
2.3.5.3. 50 000,00 (penkiasdešimt tūkstančių) eurų vykdant abi veiklas: e. pardavimo sandorių sudarymo sprendimų diegimą ir vaizdinę konfigūraciją (paslaugų ir produktų konfigūravimą ir vizualizaciją).
2.3.6. Mažiausia galima projektui skirti finansavimo lėšų suma – 10 000,00 (dešimt tūkstančių) eurų.
2.3.7. Projektų atranka atliekama konkurso būdu.
2.3.8. Projektų veiklos turi būti baigtos ne vėliau kaip iki 2029 m. rugsėjo 1 d.
2.3.9. Pareiškėjai ir projektai turi atitikti bendruosius projektų atrankos kriterijus, kurių sąrašas ir vertinimo metodika nustatyti Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 2 priede, ir atitikti PFSA 9 punkte nustatytus specialiuosius kriterijus, patvirtintus 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos stebėsenos komiteto 2023 m. gegužės 15 d. posėdžio protokoliniu sprendimu Nr. 46P-4 (10). Už atitiktį prioritetiniams projektų atrankos kriterijams projektams skiriami balai, kaip nustatyta PFSA 9 punkte.
2.3.10. Jei Pareiškėjas teikia PĮP įgyvendinti projektą Sostinės regione, kartu su PĮP pateiktame PFSA 3 priede nurodo, kuriai iš Koncepcijoje nustatytų MTEPI (sumaniosios specializacijos) prioritetų (toliau – MTEPI prioritetai) priskirtina MVĮ vykdoma veikla, taip pat nurodo, kurią MTEPI prioriteto įgyvendinimo tematiką atitinka MVĮ vykdoma veikla. Galutinį atitikimą konkrečiam MTEPI prioritetui ir įgyvendinimo tematikai nustato administruojančioji institucija vertinimo metu.
2.3.11. Projektų veiklos negali būti finansuotos ar finansuojamos iš kitų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir (arba) savivaldybių biudžetų, kitų piniginių išteklių, kuriais disponuoja valstybė ir (ar) savivaldybės, ES fondų, kitų ES finansinės paramos priemonių ar kitos tarptautinės paramos lėšų ir kurioms apmokėti skyrus ES fondų investicijų lėšų jos būtų pripažintos tinkamomis finansuoti ir (arba) apmokėtos daugiau nei vieną kartą, įskaitant de minimis pagalbą.
2.3.12. Projektas laikomas pradėtu, jei yra pasirašyta paslaugos pirkimo–pardavimo sutartis (tarp pareiškėjo (projekto vykdytojo) ir paslaugos teikėjo) ar kiti lygiaverčiai dokumentai.
2.3.13. Jeigu projekto sutarties galiojimo metu paaiškėja, jog projekto vykdytojas PĮP ir (ar) kartu su PĮP pateiktuose dokumentuose ir (ar) kituose su PĮP vertinimu susijusiuose dokumentuose pateikė tikrovės neatitinkančią informaciją ir (arba) nuslėpė vertinimo rezultatams galėjusią turėti įtakos faktinę informaciją, administruojančioji institucija vienašališku sprendimu nutraukia projekto sutartį bei susigrąžina visas projekto vykdytojui išmokėtas projekto finansavimo lėšas.
2.3.14. Projekto vykdytojas privalo informuoti administruojančiąją instituciją apie planuojamą projekto vykdytojo dalyvių (savininkų, akcininkų, narių, dalininkų ir pan.) (toliau – projekto vykdytojo dalyviai) pasikeitimą. Jei administruojančioji institucija, gavusi šiame papunktyje nurodytą informaciją, nustato jog projekto vykdytojo dalyvių pasikeitimu siekiama sudaryti sąlygas didelei įmonei, kuri pagal PFSA nebūtų laikoma tinkamu pareiškėju, gauti finansavimą, administruojančioji institucija vienašališkai nutraukia projekto sutartį bei susigrąžina visas projekto vykdytojui išmokėtas projekto finansavimo lėšas, jei jos buvo išmokėtos.
2.3.15. Projekto įgyvendinimo metu projekto vykdytojui keičiant ar praradus projekto finansavimo šaltinius, numatytus PĮP vertinimo metu ir (arba) iki projekto sutarties pasirašymo, projekto vykdytojas ne vėliau kaip per 14 kalendorinių dienų nuo šių aplinkybių paaiškėjimo apie tai privalo informuoti administruojančiąją instituciją ir pateikti kitus PFSA reikalavimus atitinkančius projekto finansavimo šaltinių užtikrinimą pagrindžiančius dokumentus. Jei projekto įgyvendinimo metu projekto vykdytojas nepateikia kitų PFSA reikalavimus atitinkančių projekto finansavimo šaltinių užtikrinimą pagrindžiančių dokumentų, administruojančioji institucija vienašališkai nutraukia projekto sutartį bei susigrąžina visas projekto vykdytojui išmokėtas projekto finansavimo lėšas.
2.4. Pareiškėjas turi parengti PĮP ir kartu su PĮP administruojančiajai institucijai pateikti šiuos dokumentus Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių III skyriaus antrajame skirsnyje ir kvietime teikti PĮP nustatyta tvarka:
2.4.1. laisvos formos pareiškėjo deklaraciją, kurioje pareiškėjas patvirtina, kad projektas atitinka PFSA 1 priede nustatytus reikšmingos žalos nedarymo principo reikalavimus ir papildomus pagrindžiančius dokumentus, jeigu šis reikalavimas taikomas konkrečiai projekto veiklai, taip, kaip nustatyta PFSA 1 priede.
2.4.2. užpildytą PFSA 3 priedą (atnaujintas 2023-08-31), kuriame pateikiama informacija, reikalinga projekto atitikčiai projektų atrankos kriterijams įvertinti;
2.4.3. užpildytą „Vienos įmonės“ deklaraciją, pagal ES investicijų interneto svetainėje https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/viena-imone-deklaracijos-forma paskelbtą pavyzdinę formą (toliau – „Vienos įmonės“ deklaracija).
2.4.4. Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso deklaraciją, kurios forma patvirtinta Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2008 m. kovo 26 d. įsakymu Nr. 4-119 „Dėl Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso deklaravimo tvarkos aprašo ir Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso deklaracijos formos patvirtinimo“.
2.4.5. administruojančiajai institucijai paprašius (tais atvejais, kai trūksta informacijos dėl pareiškėjo nuosavo indėlio), finansavimo šaltinius (pareiškėjo įnašą) pagrindžiančius dokumentus.
2.4.6. dokumentus, pagrindžiančius projekto biudžeto pagrįstumą (bent vienas komercinis pasiūlymas, nuorodos į rinkoje esančias kainas ir kita).
2.5. Projektas gali būti pradėtas įgyvendinti ne anksčiau nei po PĮP registravimo administruojančiojoje institucijoje dienos, tačiau projekto išlaidos nuo PĮP registravimo administruojančiojoje institucijoje dienos iki finansavimo projektui skyrimo yra patiriamos pareiškėjo rizika.
2.6. Jeigu projektas, kuriam prašoma finansavimo, pradedamas įgyvendinti anksčiau negu iki PĮP registravimo administruojančiojoje institucijoje dienos, visas projektas tampa netinkamas ir jam finansavimas neskiriamas.
2.7. Papildomi matomumo reikalavimai, nenurodyti Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse, nėra taikomi.
2.8. Informavimas apie projektą atliekamas Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių VIII skyriaus pirmajame skirsnyje nustatyta tvarka.
2.9. Visi su projekto įgyvendinimu susiję dokumentai turi būti saugomi Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių VIII skyriaus šeštajame skirsnyje nustatyta tvarka ir terminais, taip pat laikantis Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 6 straipsnio 4 dalyje nustatyto termino. Visi su projekto įgyvendinimu susiję dokumentai saugomi Ministerijoje 10 metų nuo paskutinės de minimis pagalbos suteikimo dienos.“
Horizontaliųjų principų ir atitinkamų Europos Sąjungos pagrindinių teisių chartijos nuostatų laikymosi reikalavimai
PFSA 5 punkte numatyti horizontaliųjų principų reikalavimai:
Neutralus – projektas negali daryti neigiamo poveikio HP.
Projektų atitikties reikšmingos žalos nedarymo HP vertinimo reikalavimai pateikiami PFSA 1 priede.
Poveiklės „Skatinti MVĮ skaitmeninimą, finansuojant e. pardavimo sandorių sudarymo sprendimų diegimą, paslaugų ir produktų konfigūravimą ir vizualizaciją“ (Sostinės regionas) ir „Skatinti MVĮ skaitmeninimą, finansuojant e. pardavimo sandorių sudarymo sprendimų diegimą, paslaugų ir produktų konfigūravimą ir vizualizaciją“ (Vidurio ir vakarų Lietuvos regionas), vadovaujantis 2021 m. vasario 18 d. Europos Komisijos pranešimu – Reikšmingos žalos nedarymo principo taikymo pagal Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės reglamentą techninėmis gairėmis (2021/C 58/01), atitinka reikšmingos žalos nedarymo principą, nes neturi neigiamo numatomo poveikio 6 aplinkos tikslams, nurodytiems 2020 m. birželio 18 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2020/852 dėl sistemos tvariam investavimui palengvinti sukūrimo, kuriuo iš dalies keičiamas Reglamentas (ES) 2019/2088, 17 straipsnyje straipsnio1 dalies a–f punktuose, arba numatomas jų poveikis yra nereikšmingas, t. y. nedaro tiesioginio ir pirminio netiesioginio poveikio per visą gyvavimo ciklą.
Projekto įgyvendinimo metu neturi būti pažeidžiami HP: darnaus vystymosi, įskaitant reikšmingos žalos nedarymo principą; lygių galimybių ir nediskriminavimo (dėl lyties, rasės, tautybės, pilietybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, religijos ar įsitikinimų, pažiūrų, amžiaus, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, negalios ar kt.), įskaitant prieinamumo visiems reikalavimo užtikrinimą (paslaugų, infrastruktūros, fizinės ar e. aplinkos sprendimai, informacijos, transporto prieinamumo ir pan.); inovatyvumo (kūrybingumo) (bus diegiami e. pardavimo sandorių sprendimai, kurie leistų MVĮ persiorientuoti į produktų (jos gaminamų gaminių ir (ar) teikiamų paslaugų) skaitmeninimą, produktų elektroninę prekybą ir pristatymą, tokiu būdu ieškant inovatyvių ir veiksmingiausių MVĮ veikimo būdų ir juos taikyti, siekiant produktų ar procesų inovacijų bei kelti MVĮ skaitmeninio intensyvumo lygį). Projekte neturi būti numatyta veiksmų, kurie turėtų neigiamą poveikį įgyvendinant HP.“
Europos Sąjungos pagrindinių teisių chartijos (toliau – Chartija) reikalavimai
Projektas neturi pažeisti Chartijos pagrindinių teisių: orumo; asmenų, privataus ir šeimos gyvenimo, sąžinės ir saviraiškos laisvės; asmens duomenų; prieglobsčio ir apsaugos perkėlimo, išsiuntimo ar išdavimo atvejų; teisių į nuosavybę ir teisių užsiimti verslu; lyčių lygybės, vienodo požiūrio ir lygių galimybių, nediskriminavimo ir neįgaliųjų teisių; vaiko teisių; gero administravimo, veiksmingo teisinės gynybos, teisingumo; solidarumo ir darbuotojų teisių; aplinkos apsaugos.
Reikalavimai įgyvendinus projektų veiklas
Netaikoma
Projektų įgyvendinimo trukmė
Projekto veiklos turi būti pradėtos įgyvendinti ne vėliau kaip per tris mėnesius nuo projekto sutarties pasirašymo dienos. Projektų veiklų įgyvendinimo trukmė turi būti ne ilgesnė kaip 12 mėnesių nuo projekto sutarties pasirašymo dienos. Dėl objektyvių priežasčių, kurių projekto vykdytojas negalėjo numatyti PĮP pateikimo ir vertinimo metu, projektų veiklų įgyvendinimo laikotarpis gali būti pratęstas Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių IV skyriaus antrajame skirsnyje nustatyta tvarka, bet ne ilgiau kaip iki PFSA 2.3.8 papunktyje nurodyto termino.
Reikalavimai valstybės pagalbai
PFSA 8 punkte numatyti reikalavimai valstybės pagalbai:
8.1. Pagal PFSA teikiamas finansavimas projekto veikloms yra de minimis pagalba, teikiama vadovaujantis Reglamentu (ES) Nr. 1407/2013. PFSA nustatomos de minimis pagalbos teikimo sąlygos, kurios atitinka Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 nuostatas ir yra suderinamos su vidaus rinka. Projektų de minimis pagalbos atitikties Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 nuostatoms vertinimą atlieka administruojančioji institucija pagal PFSA 2 priede nustatytą Projektų atitikties de minimis pagalbos taisyklėms patikros lapo formą.
8.2. Pagal PFSA teikiama de minimis pagalba gali būti teikiama ne ilgiau kaip iki Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 galiojimo laikotarpio pabaigos.
8.3. Didžiausią galimą projekto finansuojamąją dalį sudaro iki 50 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų.
8.4. Tinkamos finansuoti projekto išlaidos:
8.4.1. su projekto remiama veikla susijusių paslaugų, darbų pirkimo išlaidos;
8.4.2. netiesioginės išlaidos. Šioms išlaidoms taikomos Administravimo taisyklių 172.1 papunktyje nurodyta fiksuotoji norma.
8.5. Pagal PFSA netinkamomis finansuoti išlaidomis laikomos išlaidos:
8.5.1. nurodytos Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių VII skyriaus trečiajame skirsnyje;
8.5.2. fotografavimo, filmavimo ir kitos paslaugos;
8.5.3. naujos išteklių valdymo sistemos diegimas (pavyzdžiui, verslo valdymo sistema (VVS), išteklių valdymo sistema (ERP), klientų valdymo sistema (CRM), gamybos ir paslaugų užsakymo valdymo informacinių technologijų (IT) sprendimai);
8.5.4. atskiri e. pardavimo sandorių sprendimo funkcionalumų tobulinimai;
8.5.5. prisijungimo prie el. prekyviečių (pvz.: Etsy, Amazon, Ebay, Alibaba) išlaidos (pavyzdžiui, komisiniai mokesčiai, narystės mokesčiai ir pan.);
8.5.6. neįvardytos PFSA 8.4.1–8.4.2 papunkčiuose tinkamomis finansuoti išlaidomis.
8.6. Vadovaujantis Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 3 straipsnio nuostatomis, bendra de minimis pagalbos, suteiktos vienai įmonei, suma neturi viršyti 200 000,00 (dviejų šimtų tūkstančių) eurų per bet kurį trejų finansinių metų laikotarpį. Bendra de minimis pagalbos, suteiktos vienai įmonei, vykdančiai krovinių vežimo keliais veiklą samdos pagrindais arba už atlygį per bet kurį trejų finansinių metų laikotarpį, suma neturi viršyti 100 000,00 (šimto tūkstančių) eurų. Šios ribos taikomos neatsižvelgiant į de minimis pagalbos formą arba siekiamus tikslus ir neatsižvelgiant į tai, ar valstybės narės suteikta pagalba yra visa arba iš dalies finansuojama ES kilmės ištekliais. Viena įmonė apima visas įmones, kaip nurodyta Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 2 straipsnio 2 dalyje. Ar yra susijęs su kitais subjektais, pareiškėjas gali pasitikrinti pagal Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos parengtą klausimyną „Ar paramos gavėjas susijęs su kitais subjektais“, kuris paskelbtas Konkurencijos tarybos interneto svetainėje https://kt.gov.lt/uploads/documents/files/veiklos-sritys/valstybes-pagalba/klausimynai/kaip_KLAUSIMYNAS_vienas_ukio_subjektas.pdf.
8.7. Administruojančioji institucija PĮP vertinimo metu patikrina pareiškėjo teisę gauti bendrą vienai įmonei suteikiamą de minimis pagalbą. Administruojančioji institucija turi patikrinti visas su pareiškėju susijusias įmones dėl de minimis pagalbos, nurodytas pateiktoje „Vienos įmonės“ deklaracijos formoje, taip pat Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registre, kurio nuostatai patvirtinti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“ (toliau – Registras), patikrinti, ar teikiama pagalba neviršys leidžiamo de minimis pagalbos dydžio, kaip nustatyta Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 3 straipsnyje. Ministerijai priėmus sprendimą dėl projekto finansavimo, administruojančioji institucija duomenis apie suteiktą nereikšmingą (de minimis) pagalbą Registrui teikia per 5 darbo dienas nuo sprendimo dėl projekto finansavimo įsigaliojimo dienos.
8.8. De minimis pagalba numatoma mokėti dalimis. De minimis pagalba diskontuojama iki jos vertės finansavimo skyrimo momentu, kaip nustatyta Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 3 straipsnio 6 dalyje.
8.9. De minimis pagalba nesumuojama su valstybės pagalba, skiriama toms pačioms tinkamoms finansuoti sąnaudoms, jeigu dėl tokio pagalbos sumavimo būtų viršytas Reglamento (ES) Nr. 651/2014 8 straipsnio 5 dalyje arba Europos Komisijos priimtame sprendime nustatytas didžiausias atitinkamas pagalbos intensyvumas arba kiekvienu atveju atskirai nustatyta pagalbos suma.“
-
Projekto įgyvendinimo plano teikimas
Teikimo tvarka:
PĮP turi būti parengtas pagal Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 1 priedą (pridedama).
Parengtas PĮP (su visais privalomais priedais) teikiamas per 2021-2027 m. Duomenų mainų svetainę (DMS) adresu https://dms.investis.lt
Kartu su PĮP turi būti pateikta:
- laisvos formos pareiškėjo deklaracija, kurioje pareiškėjas patvirtina, kad projektas atitinka PFSA 1 priede nustatytus reikšmingos žalos nedarymo principo reikalavimus ir papildomus pagrindžiančius dokumentus, jeigu šis reikalavimas taikomas konkrečiai projekto veiklai, taip, kaip nustatyta PFSA 1 priede (pridedama)
- užpildytas PFSA 3 priedas (atnaujintas 2023-08-31), kuriame pateikiama informacija, reikalinga projekto atitikčiai projektų atrankos kriterijams įvertinti (pridedama)
- „Vienos įmonės“ deklaracija, pagal ES investicijų interneto svetainėje paskelbtą pavyzdinę formą
- Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso deklaracija, kurios forma patvirtinta Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2008 m. kovo 26 d. įsakymu Nr. 4-119 „Dėl Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso deklaravimo tvarkos aprašo ir Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso deklaracijos formos patvirtinimo“, parengta pagal paskutinių ataskaitinių finansinių metų duomenis (pridedama)
- administruojančiajai institucijai paprašius (tais atvejais, kai trūksta informacijos dėl pareiškėjo nuosavo indėlio), finansavimo šaltinius (pareiškėjo įnašą) pagrindžiantys dokumentai
- dokumentai, pagrindžiantys projekto biudžeto pagrįstumą (bent vienas komercinis pasiūlymas, nuorodos į rinkoje esančias kainas ir kita).
Pastaba: užpildytą PFSA 3 priedą rekomenduojama pateikti excel formatu (pridedama).
Projektų įgyvendinimo planų suderinimas su atsakinga institucija
☐ Taip
☒ Ne
-
Finansuojamos veiklos ir joms keliami reikalavimai
Finansuojamos projektų veiklos
Skatinti labai mažų, mažų ir vidutinių įmonių (toliau – MVĮ) skaitmeninimą, finansuojant e. pardavimo sandorių sudarymo sprendimų diegimą, paslaugų ir produktų konfigūravimą ir vizualizaciją
(Sostinės regionas)
Skatinti MVĮ skaitmeninimą, finansuojant e. pardavimo sandorių sudarymo sprendimų diegimą, paslaugų ir produktų konfigūravimą ir vizualizaciją
(Vidurio ir vakarų Lietuvos regionas)
Tikslinės grupės
Labai mažos, mažos ir vidutinės įmonės
Galimi pareiškėjai
MVĮ
Galimi partneriai
-
Didžiausia galima skirti finansavimo lėšų suma projekto veiklai įgyvendinti
50.000,00 Eur
Finansuojamoji dalis
Didžiausią galimą projekto finansuojamąją dalį sudaro iki 50 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų.
Nuosavo įnašo dalis (jei taikoma)
Ne mažiau 50 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų.
-
Kita informacija
Kvietimo informacija skelbiama tinklapiuose:
www.eimin.lt (naujienlaiškis dėl skelbiamo kvietimo)
Dokumentų sąrašas:
2. Projektų finansavimo sąlygų aprašas (PFSA)
3. PFSA 1 priedas (pridedama); PFSA 1 priedo pildymo pavyzdys (pridedama)
4. Projekto įgyvendinimo plano (PĮP) forma (pridedama); PĮP formos pildymo pavyzdys - Sostinės regionas (pridedama); PĮP formos pildymo pavyzdys - VVL regionas (pridedama)
5. PFSA 3 priedas (pridedama)
6. PFSA 3 priedas Excel formatu pildymui - atnaujintas 2023-08-31 (pridedama)
7. Komercinio pasiūlymo pavyzdys (pridedama)
8. „Vienos įmonės“ deklaracija, pagal ES investicijų interneto svetainėje paskelbtą pavyzdinę formą;
10. Pareiškėjo (partnerio) / projekto vykdytojo įnašo šaltinių užtikrinimo vertinimo metodika;
11. Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 1 priedo 4 priedas „Informacijos apie pareiškėjui (partneriui) suteiktą valstybės pagalbą (išskyrus de minimis)“ ;
12. Smulkiojo ir vidutinio verslo statuso deklaracija pildymui (pridedama);
13. Smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatymas;
14. Smulkiojo ir vidutinio verslo statuso deklaravimo tvarkos aprašas;
15. Projektų finansavimo ir administravimo taisyklės;
18. Investicijų programos projektų išlaidų paskirstymo regionams rekomendacijos;
-
Kontaktiniai asmenys
Vardas Pavardė Institucija Pareigos Telefonas El. paštas Brigita Masiulienė Inovacijų agentūra Srities vadovė 37068702485 B.Masiuliene@inovacijuagentura.lt -
ES politikos tikslas
-
Programa
-
Projektų atrankos būdas
-
Komponentas