Nr. 11-688-K

Teikiama nuo
2025-03-21 08:00
Teikiama iki
2025-05-30 17:00 Liko 10 d. 3 val.
Kvietimo finansavimo suma
151 940,00 €
Pareiškėjo tipas
Viešasis ir privatus sektorius
Projektų atrankos būdas
Konkursas
Didžiausia galima skirti finansavimo suma projektui
75 970,00 €
Regionas
Vidurio ir vakarų Lietuvos regionas
Atsakinga institucija
Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerija
Administruojanti institucija
Centrinė projektų valdymo agentūra
Programa
Investicijų programa
Prioritetas
Socialiai atsakingesnė Lietuva
Konkretus uždavinys
Skatinti marginalizuotų bendruomenių, mažas pajamas gaunančių namų ūkių ir nepalankioje padėtyje esančių grupių, įskaitant specialiųjų poreikių turinčius asmenis, socialinę ir ekonominę įtrauktį vykdant integruotus veiksmus
Svarbi informacija

SVARBU! Informaciją, konsultacijas susijusias su paskelbtu kvietimu, teikia Mažeikių miesto vietos veiklos grupė el. paštu vvgmazeikiai@gmail.com. Mažeikių miesto vietos veiklos grupės strategijos įgyvendinimo projekto administravimo vadovė Daiva Baranauskienė, tel. +370 684 97352, Mažeikių miesto vietos veiklos grupės finansininkė Jolanta Merkelienė, tel.+370 620 55629.

Atkreipiame Jūsų dėmesį, kad lentelėje žemiau pateikiama informacija apie ES fondą yra netiksli. Kvietimas finansuojamas Europos regioninės plėtros fondo lėšomis.

  • Finansuojamos projektų veiklos
    Veiklos Nr.Veiklos pavadinimas
    01-004-08-04-01-02-04 Bendruomenės inicijuotos vietos plėtros metodo (BIVP) taikymas: parama vietos plėtros strategijų įgyvendinimui“ Vidurio ir vakarų Lietuvos regione (ERPF)
    Daugiau Mažiau
  • Tikslinės grupės
    1. socialiai pažeidžiami asmenys – asmenys (šeimos), kurie yra jautresni socialiniams, ekonominiams iššūkiams, rizikoms ir turi mažiau išteklių su jais sėkmingai susidoroti; socialiai pažeidžiami asmenys gali tuo pačiu metu būti laikomi ir socialinę riziką patiriančiais, ir socialinę atskirtį patiriančiais asmenimis;
    2. socialinę riziką patiriantys asmenys – asmenys (šeimos), veikiami veiksnių ir aplinkybių, dėl kurių šie asmenys (šeimos) patiria socialinę atskirtį ar yra pavojus ją patirti;
    3. socialinę atskirtį patiriantys asmenys – su suaugusių šeimos narių socialinių įgūdžių tinkamai prižiūrėti ir ugdyti nepilnamečius vaikus (įvaikius) stoka ar nebuvimu; nepilnamečių vaikų (įvaikių) visapusio fizinio, protinio, dvasinio, dorovinio vystymosi ir saugumo sąlygų šeimoje neužtikrinimu; nuo nusikalstamos veikos nukentėjusių asmenų patirta žala; įsitraukimu ar polinkiu įsitraukti į nusikalstamas veikas; piktnaudžiavimu alkoholiu, narkotinėmis, psichotropinėmis medžiagomis; priklausomybe nuo alkoholio, narkotinių, psichotropinių medžiagų, azartinių žaidimų; elgetavimu, valkatavimu, benamyste; motyvacijos dalyvauti darbo rinkoje stoka ar nebuvimu susiduriantys asmenys;
    4. asmenys, kuriems nustatytas socialinių paslaugų poreikis – asmenys, kuriems vadovaujantis Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymu nustatytas socialinių paslaugų poreikis;
    5. migrantai, priklausantys pažeidžiamų asmenų grupėms – iš savo kilmės valstybės išvykę asmenys, kurie teisėtai arba neteisėtai atvyko ir (arba) gyvena Lietuvos Respublikos teritorijoje ir yra jautresni socialiniams, ekonominiams iššūkiams, rizikoms, turi mažiau išteklių su jais sėkmingai susidoroti;
    6. nepalankias sąlygas turintys vietos gyventojai – vietos gyventojai, vaikai, mokiniai, ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikai, neturintys atitinkamų įgūdžių arba turintys kitų sunkumų integruotis į darbo rinką, mokymosi įstaigas, gyvena nepalankiomis sąlygomis ar patiria socialinių, ekonominių, išsilavinimo, kultūrinių, geografinių sunkumų, turi negalią ir (ar) sveikatos problemų.
    Daugiau Mažiau
  • Galimi pareiškėjai
    Viešieji juridiniai asmenys, kurių veiklos vykdymo vieta yra vietos plėtros strategijos įgyvendinimo teritorijoje; privatūs juridiniai asmenys, kurių veiklos vykdymo vieta yra vietos plėtros strategijos įgyvendinimo teritorijoje; savivaldybės, kurios teritorijoje įgyvendinama vietos plėtros strategija, administracija
    Daugiau Mažiau
  • Galimi partneriai
    - viešieji juridiniai ar privatūs juridiniai asmenys, kurių veiklos vykdymo vieta yra Mažeikių miesto vietos plėtros strategijos įgyvendinimo teritorijoje;
    - juridinio asmens filialas ar atstovybė, jeigu tas filialas ar atstovybė veiklą vykdo Mažeikių miesto vietos plėtros strategijos įgyvendinimo teritorijoje.
    - projekto partneriu negali būti vietos veiklos grupė.
    Daugiau Mažiau
  • Finansuojamoji dalis
    Kodas Finansuojamoji dalis
    01-004-08-04-01-02-04 92,5 proc.
    Daugiau Mažiau
  • Finansavimo forma
    Dotacija
    Daugiau Mažiau
  • Reikalavimai projektams
    Finansuojama veikla:
    1. naujų darbo vietų socialiniame versle kūrimas pagal 2022–2030 m. plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos viešojo valdymo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 01-004-08-04-01 „Didinti visuomenės įsitraukimą į vietos problemų sprendimą“ veiklos „Bendruomenės inicijuotos vietos plėtros metodo (BIVP) taikymas: parama vietos plėtros strategijų įgyvendinimui“ projektų finansavimo sąlygų aprašo, patvirtinto 2022 m. rugpjūčio 17 d. Lietuvos Respublikos Vidaus reikalų ministro įsakymu Nr. 1V-536 „Dėl 2022–2030 metų viešojo valdymo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 01-004-08-04-01 „Didinti visuomenės įsitraukimą į vietos problemų sprendimą“ aprašo patvirtinimo“ (toliau – Aprašas) 4 priedo 2.1.1 p.:
    1.1. naujos reikalingos įrangos, įrenginių, paslaugų ar kito turto, skirto socialinio verslo kūrimo ar plėtros reikmėms, įsigijimas;
    1.2. transporto priemonių, skirtų socialiniam verslui vykdyti, įsigijimas;
    1.3. patalpų, priklausančių pareiškėjui nuosavybės teise arba valdomų ilgalaikės nuomos ar panaudos pagrindais (perdavimas naudotis patalpomis negali būti trumpesnis nei veiklų tęstinumo užtikrinimui taikomas terminas), atnaujinimas (rekonstrukcija, paprastasis arba kapitalinis remontas), pritaikant patalpas socialiniam verslui vykdyti;
    1.4. statinio, skirto socialinio verslo vykdymui, statyba (daiktinės pareiškėjų (partnerių) teisės į pastatą ir (ar) žemės sklypą, kuriame įgyvendinant projektą bus atliekami statybos darbai, turi būti įregistruotos teisės aktų nustatyta tvarka);
    1.5. socialinio verslo pradinių produktų įsigijimas, paslaugų kūrimo ir (ar) testavimo įsigijimas, rinkodaros priemonių kūrimo ir taikymo priemonių įsigijimas.
    Galimi pareiškėjai
    - socialiniai verslai, atitinkantys socialiniam verslui taikomus kriterijus, kaip jie apibrėžti Socialinio verslo paramos taisyklėse;
    - juridinio asmens (socialinio verslo) filialas ar atstovybė, jeigu tas filialas ar atstovybė veiklą vykdo vietos plėtros strategijos įgyvendinimo teritorijoje.
    Kai PĮP teikiamas kartu su partneriu (-iais), prie jo turi būti pridedama galiojančios jungtinės veiklos (partnerystės) sutarties kopija; jungtinės veiklos (partnerystės) sutartyje negali būti numatyta socialinio verslo savarankiškumą varžančių nuostatų; jungtinės veiklos (partnerystės) sutartį pasirašo pareiškėjas ir visi projekto partneriai.
    Atkreiptinas dėmesys, kad projekto parengtumui taikomi reikalavimai, kurių neįvykdžius ir kartu su PĮP nepateikus pagrindžiančių dokumentų, PĮP atmetamas neprašius papildomų dokumentų:
    1. socialinio verslo planas;
    Bendrieji reikalavimai
    Projektų veikloms įgyvendinti numatyta skirti iki 129 149,00 (šimtas dvidešimt devyni tūkstančiai šimtas keturiasdešimt devyni ir 00 ct) eurai ERPF ir 22 791,00 (dvidešimt du tūkstančiai septyni šimtai devyniasdešimt vienas) euras BF lėšų.
    Kiekvienas projektas turi atitikti bendruosius projektų atrankos kriterijus, kurių sąrašas ir vertinimo metodika nustatyti Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“ (toliau – PAFT) 2 priede, ir specialųjį projektų atrankos kriterijų „Projektas skirtas vietos plėtros strategijos, kuri vidaus reikalų ministro įsakymu įtraukta į siūlomų finansuoti vietos plėtros strategijų sąrašą, veiksmams įgyvendinti“, t. y. projektas turi atitikti Mažeikių miesto vietos veiklos grupės įgyvendinamą strategiją „Mažeikių miesto 2023-2029 m. vietos plėtros strategija“. Projektų atitiktį nurodytiems projektų atrankos kriterijams vertina administruojančioji institucija, atlikdama projektų tinkamumo finansuoti vertinimą.
    Projektų naudos ir kokybės vertinimą atlieka Mažeikių miesto vietos veiklos grupė (toliau VVG). Projektai vertinami pagal VVG kvietimo dokumentuose nustatytus projektų atrankos kriterijus, kurie nurodyti ir Mažeikių miesto vietos veiklos grupės įgyvendinamos strategijos „Mažeikių miesto 2023-2029 metų vietos plėtros strategija“ vietos plėtros projektų atrankos ir finansavimo gairių pareiškėjams (ERPF), teikiantiems projektų įgyvendinimo planus (PĮP) pagal kvietimą Nr. 11-688-K „Palaikyti socialinio verslo kūrimąsi ir plėtrą įsigyjant socialiniam verslui reikalingą įrangą, pradinius produktus, paslaugas, kuriant ir taikant rinkodaros priemones“ patvirtintų Mažeikių miesto vietos veiklos grupės 2025-03-05 valdybos narių susirinkimo protokolu Nr. 2 (toliau – Gairės), 10 dalyje. Projektai, kurie naudos ir kokybės vertinimo etape nesurenka nustatytos minimalios balų sumos, nėra tinkami finansuoti, PĮP atmetami ir jų tinkamumo finansuoti vertinimas neatliekamas.
    Projekto vykdytojas privalo vykdyti projekto matomumo, informavimo apie projektą ir kitus komunikacijos įsipareigojimus, nurodytus PAFT VIII skyriaus I skirsnyje.
    Projektais nėra įgyvendinama viešojo ir privataus sektorių partnerystė.
    Projekto veiklos negali būti finansuotos ar finansuojamos iš kitų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir (arba) savivaldybių biudžetų, kitų piniginių išteklių, kuriais disponuoja valstybė ir (ar) savivaldybės, Europos Sąjungos investicijų fondų, kitų Europos Sąjungos finansinės paramos priemonių ar kitos tarptautinės paramos lėšų ir už kurias sumokėti skyrus Europos Sąjungos investicijų fondų lėšų jos būtų pripažintos tinkamomis finansuoti ir (arba) už jas turi būti sumokėta daugiau nei vieną kartą, įskaitant de minimis pagalbą. 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų ir bendrojo finansavimo lėšos, išmokėtos ir (ar) panaudotos pažeidžiant Europos Sąjungos ir Lietuvos Respublikos teisės aktus, tarptautines sutartis ir (ar) projektų sutartis, ir (ar) kitos pagal Europos Sąjungos ir Lietuvos Respublikos teisės aktus, tarptautines sutartis ir (ar) projektų sutartis reikalaujamos grąžinti lėšos susigrąžinamos iš projektų vykdytojų ir administruojamos PAFT IV skyriaus devintajame skirsnyje nustatyta tvarka.
    Projekto vykdytojas ir partneris su projekto įgyvendinimu susijusius dokumentus privalo saugoti PAFT VIII skyriaus šeštajame skirsnyje nustatyta tvarka ir terminais, t. y. ne trumpiau, kaip 5 metus po metų, kuriais projekto vykdytojui atliktas paskutinis mokėjimas, gruodžio 31 dienos. Visi su de minimis pagalbos skyrimu susiję dokumentai turi būti saugomi 10 metų nuo paskutinės de minimis pagalbos, suteiktos projekte, finansuojamame pagal šį Aprašą, suteikimo datos.
    Projektams keliami reikalavimai:
    1. Projekto vykdytojas turi užtikrinti, kad projekto lėšomis suremontuotos patalpos būtų naudojamos vykdant projekto tikslą atitinkančias veiklas ne trumpiau kaip 5 metus nuo projekto veiklų įgyvendinimo pabaigos.
    2. Projektas gali būti pradėtas įgyvendinti ne anksčiau nei po PĮP registravimo CPVA dienos, tačiau projekto išlaidos nuo PĮP registravimo CPVA dienos iki finansavimo projektui skyrimo yra patiriamos pareiškėjo rizika.
    3. vienos naujos darbo vietos (vieno etato) kūrimui skiriamo ES fondų ir BF lėšų suma gali sudaryti ne daugiau kaip 71 000 (septyniasdešimt vieną tūkstantį) eurų tiesioginių projekto išlaidų; jeigu planuojama sukurti mažiau arba daugiau kaip vieną darbo vietą (etatą), planuojamos darbo vietos kūrimo kaina apskaičiuojama proporcingai;
    4. reikalavimai naujai darbo vietai:
    4.1. nauja darbo vieta turi būti tiesiogiai susijusi tik su vykdoma socialinio verslo veikla, kuriai buvo skirtas finansavimas;
    4.2. viena darbo vieta laikoma įkurta tuo atveju, jei asmens darbo užmokesčio dydis per metus yra ne mažesnis negu 12 minimalių mėnesinių algų (jei dirbta ne visą darbo laiką, algos dydis skaičiuojamas proporcingai išdirbtam laikui), nustatytų Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu;
    4.3. naujos darbo vietos sukūrimo fakto įrodymai: pateikta sudarytos darbo sutarties ar civilinės (paslaugų) sutarties kopija; įmonės etatų sąrašai, darbo sutarčių pažymos ir kiti dokumentai, kuriais patvirtinamas finansavimą gavusiose įmonėse dirbančių darbuotojų skaičius;
    4.4. nauja darbo vieta turi būti sukurta po PĮP pateikimo iki projekto veiklų įgyvendinimo pabaigos ir išlaikyta ne trumpiau nei numatyta Aprašo 11.2.4 papunktyje po projekto įgyvendinimo pabaigos, t. y., ne trumpiau kaip 3 metus nuo jos įkūrimo dienos, o jei darbo vieta įkurta didelėje įmonėje – ne trumpiau kaip 5 metus;
    4.5. naujomis darbo vietomis nelaikomos darbo vietos, kurios, įgyvendinant projektą, buvo sukurtos kitose, su socialinio verslo ekonomine veikla nesusijusiose, veiklose;
    Reikalavimai stebėsenos rodikliams:
    1. Projektu turi būti siekiama visų nurodytų rodiklių. Nurodytos bendros visų šio kvietimo projektų planuojamos pasiekti rodiklių reikšmės. Rodiklių reikšmes, įvertinęs planuojamo projekto veiklas, kiekviename projekte pasirenka pats pareiškėjas.
    2. Projekto vykdytojas yra atsakingas už duomenų ir informacijos apie jo vykdomu projektu siekiamų rodiklių pasiekimą, surinkimą ir pateikimą. Už projekto sutartyje nustatytų stebėsenos rodiklių reikšmių pasiekimą projekto vykdytojas atsiskaito teikdamas veiklos ataskaitas.
    3. Projekto vykdytojui nepasiekus stebėsenos rodiklių reikšmių, nurodytų projekto sutartyje, taikomos PAFT IV skyriaus penktojo skirsnio 171–179 punktų nuostatos, t. y. gali būti mažinamas projekto sutartyje nustatytas projektui skirtas finansavimas, arba nutraukiama projekto finansavimo sutartis.
    4. Siektini stebėsenos rodikliai skaičiuojami pagal stebėsenos rodiklių korteles, patvirtintas Aprašo 6 priede bei pateiktas 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Vidaus reikalų ministerijos Viešojo valdymo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 01-004-08-04-01 „Didinti visuomenės įsitraukimą į vietos problemų sprendimą“ apraše nurodytos informacijos pagrindimo apraše, kuris skelbiamas Vidaus reikalų ministerijos interneto svetainės vrm.lrv.lt skiltyje „Plėtros programos“, prie konkrečios plėtros programos priemonės dokumentų (https://vrm.lrv.lt/lt/administracine-informacija/planavimo-dokumentai-2/pletros-programos/2022-2030-metu-viesojo-valdymo-pletros-programa).
    Atkreipiamas dėmesys, kad esant daugiau teigiamai įvertintų vietos plėtros projektų, kuriems finansuoti neužtenka šiam kvietimui suplanuotų lėšų, gali būti sudaromas rezervinių vietos plėtros projektų sąrašas, o kvietimui skirta lėšų suma gali būti padidinta, skiriant visą atitinkamam vietos plėtros strategijos veiksmui suplanuotą sumą (atsisakant suplanuotų papildomų kvietimų). Tokiu atveju, būtų finansuojami vietos plėtros projektai, įtraukti į rezervinį vietos plėtros projektų sąrašą. Sprendimo dėl rezervinio sąrašo sudarymo priėmimas dar nereiškia, kad rezerviniame sąraše esantys projektai bus finansuojami.
    Daugiau Mažiau
  • Horizontaliųjų principų ir kitų nuostatų reikalavimai
    1. PĮP negali būti numatyta:
    1. apribojimų, kurie turėtų neigiamą poveikį lygių galimybių ir nediskriminavimo dėl lyties, rasės, tautybės, pilietybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, religijos ar įsitikinimų, pažiūrų, amžiaus, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, negalios ar kt. principams įgyvendinti;
    2. veiksmų, kurie turėtų neigiamą poveikį darnaus vystymosi principo, įskaitant reikšmingos žalos nedarymo principą, įgyvendinimui.
    3. Įgyvendinant projektą turi būti užtikrinamas prieinamumo visiems reikalavimo įgyvendinimas ir taikomas universalaus dizaino principus:
    3.1. informacija apie projekto veiklas (renginius, mokymus) turi būti platinama prieinamais bendravimo būdais įvairioms tikslinėms grupėms (pvz., asmenims su regos, klausos, intelekto sutrikimais, asmenims su disleksijos sutrikimais, žemesnio išsilavinimo ar ilgą laiką socialinėje atskirtyje buvusiems asmenims, senyvo amžiaus bei mažiau lietuvių kalbą suprantantiems asmenims), kviečiant ir registruojant į renginius turi būti identifikuojami dalyvių poreikiai dėl informacijos prieinamumo renginio metu (pvz., užtikrinti vertimą į lietuvių gestų kalbą, užsienio kalbą);
    3.2. projektų veiklos (renginiai, mokymai) turi būti organizuojamos patalpose, pritaikytose judėjimo, regos ar kitą negalią turintiems asmenims (netoli nuo įėjimo į objektą įrengtos asmenims, turintiems negalią, skirtos automobilių stovėjimo vietos, užtikrintos galimybės asmenims, judantiems vežimėliu, be kliūčių savarankiškai patekti į objektą, nevaržomai judėti objekto patalpų viduje, naudotis liftu ar keltuvu (jei renginys vyksta ne pirmame pastato aukšte), naudotis pritaikyta konferencijų sale ir joje esančia įranga (pvz., nefiksuotos kėdės, mobilieji mikrofonai, prieinama pakyla kalboms sakyti), maitinimo vieta (pvz., judėjimui vežimėliu pritaikyta erdvė tarp stalų, stalo aukštis) bei sanitarinėmis patalpomis (pvz., judėjimui vežimėliu pritaikyta erdvė, prieinamame aukštyje įrengta kriauklė, veidrodis, higienos priemonės), tinkamai pažymėti pastate esantys permatomi objektai (pvz., durys), laiptai ir kitos kliūtys aklųjų ir silpnaregių asmenų judėjimui).
    4. Įgyvendinant projekto veiklas turėtų būti laikomasi inovatyvumo (kūrybingumo) pricipo, t. y. įgyvendinant veiklas vykdomi inovatyvūs viešieji pirkimai, taikomos naujos technologijos, kuriami ar diegiami inovatyvūs sprendimai ir pan.
    5. Projektais neturi būti daroma reikšminga žala aplinkos tikslams, nustatytiems 2020 m. birželio 18 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2020/852 dėl sistemos tvariam investavimui palengvinti sukūrimo, kuriuo iš dalies keičiamas Reglamentas (ES) 2019/2088, 17 straipsnyje.
    Konkretūs projektų dėl reikšmingos žalos nedarymo aplinkos tikslams reikalavimai ir projektų atitiktį šiems reikalavimams pagrindžiantys dokumentai nurodomi Projekto atitikties reikšmingos žalos nedarymo horizontaliajam principui vertinimo reikalavimų apraše (toliau – Reikšmingos žalos nedarymo horizontaliajam principui vertinimo reikalavimų aprašas), kuris pateikiamas Aprašo 4 priede.
    Įgyvendinant pagal Aprašą numatytas veiklas negali būti pažeidžiamos Chartijos pagrindinės teisės: orumo; asmenų, privataus ir šeimos gyvenimo, sąžinės ir saviraiškos laisvės; asmens duomenų; prieglobsčio ir apsaugos perkėlimo, išsiuntimo ar išdavimo atvejai; teisės į nuosavybę ir teisės užsiimti verslu; lyčių lygybės, vienodo požiūrio ir lygių galimybių, nediskriminavimo ir asmenų su negalia teisės; vaiko teisės; gero administravimo, veiksmingo teisinės gynybos, teisingumo; solidarumo ir darbuotojų teisės; aplinkos apsauga.
    Daugiau Mažiau
  • Reikalavimai įgyvendinus projektų veiklas
    1. bendrieji reikalavimai įgyvendinus projektų veiklas numatyti Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“ (toliau – PAFT);
    2. projekto vykdytojas turi užtikrinti, kad po projekto finansavimo pabaigos būtų užtikrintas investicijų tęstinumas:
    2.1. projekto lėšomis suremontuotas (-os) nekilnojamasis turtas (patalpos) būtų naudojamas (-os) vykdant projekto tikslą atitinkančias veiklas ne trumpiau kaip 3 metus nuo projekto veiklų įgyvendinimo pabaigos, jei projekto vykdytojas didelė įmonė – ne trumpiau kaip 5 metus;
    2.2. socialinio verslo subjektui suteiktos verslo pradžiai ar plėtrai reikalingos priemonės būtų naudojamos paties socialinio verslo subjekto vykdomoje veikloje, neperduodant jų naudoti (nuomos, panaudos ar kt. pagrindais) tretiesiems asmenims;
    2.3. projekto lėšomis įsigytos socialinio verslo pradžiai ar plėtrai skirtos priemonės (t. y. techninė, biuro ar kita įranga) būtų naudojamos socialinio verslo subjektų ne trumpiau kaip 3 metus nuo jų įsigijimo dienos, jei priemonės įsigytos didelės įmonės – ne trumpiau kaip 5 metus;
    2.4. projekto lėšomis įkurta darbo vieta turi būti išlaikyta ne trumpiau kaip 3 metus nuo jos įkūrimo dienos, jei darbo vieta įkurta didelėje įmonėje – ne trumpiau kaip 5 metus.
    Daugiau Mažiau
  • Projektų įgyvendinimo trukmė
    Projekto veiklos turi būti įgyvendintos iki 2028 m. liepos 31 d.
    Daugiau Mažiau
  • Reikalavimai valstybės pagalbai

    Valstybės pagalba, kaip ji apibrėžta Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 straipsnyje, neteikiama.

    Gali būti teikiama nereikšminga (de minimis) pagalba, kuri atitinka de minimis reglamento nuostatas. Nereikšmingos (de minimis) pagalbos gavėjas yra ūkio subjektas, kurio veiksmai daro įtaką ar ketinimai, jeigu būtų įgyvendinti, galėtų daryti įtaką konkurencijai ir prekybai tarp Europos Sąjungos šalių. Projekto vykdytojas ar partneris nėra laikomas nereikšmingos (de minimis) pagalbos gavėju, jei jis visą projekto lėšomis gautą naudą perduoda tikslinėms grupėms, pats negaudamas jokios ekonominės naudos; Detalesnė informacija apie reikalavimus valstybės pagalbai pateikiama Aprašo 8 dalyje „Reikalavimai valstybės pagalbai (kurie nėra nurodyti kituose Aprašo punktuose)“.

    Daugiau Mažiau
  • Projektų bendrieji atrankos kriterijai
    Daugiau Mažiau
  • Projektų specialieji atrankos kriterijai
    Projektas skirtas vietos plėtros strategijos, kuri vidaus reikalų ministro įsakymu įtraukta į siūlomų finansuoti vietos plėtros strategijų sąrašą, veiksmams įgyvendinti. Projektas atitinka šį specialųjį projektų atrankos kriterijų, jei projektas (PĮP nurodytas projekto tikslas ir planuojamos veiklos) atitinka bent vieną iš veiksmų, nurodytų vietos plėtros strategijos, kuriai įgyvendinti skirtas projektas ir kuri vidaus reikalų ministro įsakymu įtraukta į siūlomų finansuoti vietos plėtros strategijų sąrašą, dalyje „Vietos plėtros strategijos finansinis veiksmų planas“, veiksmų.
    Daugiau Mažiau
  • Projektų prioritetiniai atrankos kriterijai
    Numeris Pavadinimas Maksimalus galimas surinkti balas Didžiausias galimas kriterijaus balas Svorio koeficientas Minimalus privalomas surinkti balas
    1 Naujų darbo vietų socialiniame versle kūrimas 25,00 25
    2 Tikslinė grupė (-ės) kuriai (-ioms) bus teikiamos paslaugos arba vykdomos veiklos 25,00 25
    3 Projektu sprendžiama MVVG strategijoje identifikuota problema 20,00 20
    4 Projekte planuojamas vykdyti socialinio verslo modelis 15,00 15
    5 Vykdomo socialinio verslo ir (arba) teikiamų socialinių paslaugų ir (arba) įrodymas 15,00 15
    Maksimali galima balų suma: 100,00 Minimali privaloma surinkti balų suma: 40
    Daugiau Mažiau
  • Reikalavimai
    Projektų išlaidos turi atitikti PAFT VII skyriuje ir Rekomendacijose dėl projektų išlaidų atitikties Europos Sąjungos fondų reikalavimams , projektų išlaidoms nustatytus reikalavimus bei reikalavimus, keliamus Reikšmingos žalos nedarymo horizontaliajam principui vertinimo reikalavimų apraše (Aprašo 1 priedas).
    Projektams, kurių visos tinkamos finansuoti išlaidos neviršija 200 000 (dviejų šimtų tūkstančių) eurų, atsižvelgiant į Administravimo taisyklių 170 punkto nuostatas, projekto tinkamumo finansuoti vertinimo metu gali būti nustatomi supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiai.
    Didžiausia projektui galima skirti finansavimo lėšų suma yra 75 970,00 Eur.
    Projekto finansuojamoji dalis gali sudaryti ne daugiau kaip 92,5 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų.
    Pareiškėjas privalo savo ir (ar) kitų šaltinių lėšomis (savivaldybių biudžeto ir (ar) privačiomis lėšomis) prisidėti prie projekto finansavimo ne mažiau nei 7,5 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų.
    Pareiškėjas savo iniciatyva ir savo lėšomis gali prisidėti prie projekto įgyvendinimo didesne nei reikalaujama lėšų suma.
    Projekto tinkamų finansuoti išlaidų dalis, kurios nepadengia projektui skiriamo finansavimo lėšos, ir netinkamos finansuoti išlaidos turi būti finansuojamos iš pareiškėjo lėšų.
    Projekto išlaidos įgyvendinimo metu apmokamos išlaidų kompensavimo būdu projekto vykdytojui deklaruojant patirtas ir apmokėtas išlaidas, supaprastintai apmokamas išlaidas arba kartu derinant šias abi apmokėjimo formas.
    Finansuojamiems projektams projekto sutartyje gali būti numatytas avansas.
    Pagal Aprašą netinkamomis finansuoti išlaidomis laikomos:
    1. išlaidos, nustatytos PAFT VII skyriaus trečiajame skirsnyje;
    2. įgyvendinant projektą naudojamo ilgalaikio turto nusidėvėjimo (amortizacijos) sąnaudos;
    3. projektą vykdančio personalo darbo užmokesčio išlaidos;
    4. kryžminis finansavimas netaikomas.
    Daugiau Mažiau
  • ES fondų lėšos
    129 149,00 €
    Daugiau Mažiau
  • ES fondas
    Europos regioninės plėtros fondas
    Europos socialinis fondas +
    Daugiau Mažiau
  • Bendrojo finansavimo lėšos
    22 791,00 €
    Daugiau Mažiau
  • Taikomi supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiai
    Bendruomenės inicijuotos vietos plėtros metodo (BIVP) taikymas: parama vietos plėtros strategijų įgyvendinimui“ Vidurio ir vakarų Lietuvos regione (ERPF):
    KodasVersijaPavadinimasDydisMatavimo vnt.Papildoma informacija
    FS-001-01 03 Įgyvendintų privalomų matomumo ir informavimo priemonių apie ES fondų investicijų veiklas fiksuotoji suma, pirmojo rinkino FS be PVM 20,1900 EUR https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/fs-01-01-fs-01-04-viesinimo-fs
    FS-001-03 03 Įgyvendintų privalomų matomumo ir informavimo priemonių apie ES fondų investicijų veiklas fiksuotoji suma, antrojo rinkino FS be PVM 1464,9800 EUR https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/fs-01-01-fs-01-04-viesinimo-fs
    FS-001-02 03 Įgyvendintų privalomų matomumo ir informavimo priemonių apie ES fondų investicijų veiklas fiksuotoji suma, pirmojo rinkino FS su PVM 24,4300 EUR https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/fs-01-01-fs-01-04-viesinimo-fs
    FN-001-01 01 Iki 7 proc. netiesioginių išlaidų fiksuotoji norma 7,0000 % https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/?uri=CELEX%3A32021R1060
    FS-001-04 03 Įgyvendintų privalomų matomumo ir informavimo priemonių apie ES fondų investicijų veiklas fiksuotoji suma, antrojo rinkino FS su PVM 1772,6300 EUR https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/fs-01-01-fs-01-04-viesinimo-fs
    Daugiau Mažiau
  • Teikimo tvarka
    Parengtas PĮP (su visais privalomais priedais) teikiamas per 2021-2027 m. Duomenų mainų svetainę (DMS) adresu https://dms.investis.lt. Kilus klausimams kreiptis į nurodytą kvietime atsakingą už kvietimą asmenį.
    Daugiau Mažiau
  • Kartu su PĮP teikiama
    1 priedas: Partnerio deklaracija (jei projektas įgyvendinamas su partneriais) 9 priedas: Juridinio asmens steigimo dokumentus, įrodančius, kad socialinis verslas atitinka Socialinio verslo paramos taisyklių 11 punkte nurodytus reikalavimus 10 priedas: Užpildytą ir pasirašytą socialinio verslo atitikties deklaraciją (Socialinio verslo paramos taisyklių 1 priedas) 11 priedas: Užpildytą „Viena įmonė“ deklaracijos formą (aktuali deklaracijos forma, patvirtinta tarpinstitucinės darbo grupės, sudarytos Lietuvos Respublikos finansų ministro 2021 m. birželio 11 d. įsakymu Nr. 1K-219 „Dėl tarpinstitucinės darbo grupės sudarymo“, skelbiama esinvesticijos.lt 12 priedas: Pareiškėjo ir partnerio Smulkaus ir vidutinio verslo statuso deklaraciją (Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso deklaracijos forma F1, patvirtinta Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2008 m. kovo 26 d. įsakymu Nr. 4-119 13 priedas: Užpildytą socialinio poveikio rodiklių matavimo lentelę (Socialinio verslo paramos taisyklių 3 priedas) 14 priedas: Socialinio verslo planą (Socialinio verslo paramos taisyklių 4 priedas) 15 priedas: Verslo plano finansinė skaičiuoklė (Socialinio verslo paramos taisyklių 6 priedas) 16 priedas: Vidaus dokumentus, kurie pagrįstų Socialinio verslo paramos taisyklių 12.3.1 bei 12.4.1 papunkčiuose taikomų kriterijų atitiktį 17 priedas: Dokumentus, pagrindžiančius projekto biudžeto pagrįstumą (ne mažiau nei du lygiaverčiai komerciniai pasiūlymai, nuorodos į rinkos kainas ir kita) 18 priedas: Dokumentus, pagrindžiančius nuosavo indėlio tinkamumą; dokumentai, įrodantys, kad pareiškėjas turi pakankamai nuosavų lėšų prisidėti prie projekto įgyvendinimo (taikoma, kai pareiškėjas prie projekto įgyvendinimo prisideda privačiomis piniginėmis lėšomis) 19 priedas: Pasirašytą Pareiškėjo (partnerio) įsipareigojimo dėl projekto atitikties reikšmingos žalos nedarymo horizontaliajam principui vertinimo reikalavimų apraše nustatytiems reikalavimams deklaraciją (Aprašo 3 priedas) 20 priedas: Jei dėl Aprašo 2.1.1.3 veiklos (paprastasis remontas)-numatomų remontuoti patalpų brėžinius iš inventorinės bylos ir preliminarius darbų apimties žiniaraščius, kuriuose nurodytos orientacinės ir PĮP aktualios sąmatinės kainos, jeigu pagal LR teisės aktus nereikalaujama parengti statinio projekto 21 priedas: Jei dėl Aprašo 2.1.1.3 veiklos (paprastasis remontas) - remontuotinų patalpų brėžinius iš inventorinės bylos ir preliminarius darbų apimties žiniaraščius, kuriuose nurodytos orientacinės ir PĮP teikimo metu aktualios darbų kainos, jeigu pagal LR teisės aktus nereikalaujama parengti statinio projekto 22 priedas: Jei dėl Aprašo 2.1.1.3 papunktyje numatytos veiklos (paprastasis remontas) - leidimo atlikti statinio paprastąjį remontą, jei jis privalomas vadovaujantis Statybos įstatymo 27 straipsnio 1 dalies 5 punktu arba Statybos techniniu reglamentu kopiją 23 priedas: Jei dėl Aprašo 2.1.1.3 veiklos (kapitalinis remontas) -statinio projektą (kapitalinio remonto projektą arba kapitalinio remonto aprašą) ir jo ekspertizės išvadą; statinio projekto skaičiuojamosios kainos nustatymo dalis turi būti parengta arba indeksuota (jeigu reikia) PĮP pateikimo laikotarpiui 24 priedas: Jei dėl Aprašo 2.1.1.3 veiklos (kapitalinis remontas) - patalpų, kuriose numatoma atlikti kapitalinį remontą, nuosavybės ar ilgalaikės nuomos ar panaudos sutarčių kopijas, jei patalpos priklauso ne pareiškėjui, taip pat ir patalpų savininko, ar bendraturčio sutikimas 25 priedas: Jei dėl Aprašo 2.1.1.3 veiklos (kapitalinis remontas) - leidimo atlikti statinio kapitalinį remontą, jei jis privalomas vadovaujantis Statybos įstatymo 27 straipsnio 1 dalies 4 punktinio 1 dalies 4 punktu arba Statybos reglamentu, kopiją 26 priedas: Jei dėl Aprašo 2.1.1.3 (kapitalinis remontas) nėra parengtų 2.4.12.1 papunktyje nurodytų dokumentų, turi būti pateiktas investicijų projektas arba projektiniai pasiūlymai su kainų apskaičiavimu. Jei jų nėra, gali būti pateiktas bendras išlaidų įvertinimas pradinių duomenų pagrindu 27 priedas: Jei dėl Aprašo 2.1.1.3 veiklos (rekonstrukcija) nėra parengtas statinio projektas ar ekspertizės išvada, pateikiamas investicijų projektas (jei privaloma) arba projektiniai pasiūlymai su kainų apskaičiavimu. Nesant pasiūlymų, gali būti pateiktas bendras išlaidų įvertinimas pagal pradinius duomenis 28 priedas: Jei dėl Aprašo 2.1.1.3 veiklos (rekonstrukcija)- statinio, kurį planuojama rekonstruoti, nuosavybės arba ilgalaikės nuomos ar panaudos sutarčių kopijas, jei patalpos nuosavybės teise priklauso ne pareiškėjui, taip pat ir patalpų savininko ar bendraturčio sutikimą 29 priedas: Jei dėl Aprašo 2.1.1.3 veiklos (rekonstrukcija)- leidimo atlikti statinio rekonstrukciją, jei jis privalomas vadovaujantis Statybos įstatymo 27 straipsnio 1dalies 2 punktu ar Statybos reglamentu, kopiją; 30 priedas: Jei dėl Aprašo 2.1.1.4 papunkčio veiklos (statyba) pateikiamos žemės sklypo ar jo dalies nuosavybės, ilgalaikės nuomos ar panaudos sutarčių kopijos, galiojančios ne trumpiau kaip 5 metus po projekto finansavimo pabaigos, įregistruotos teisės aktų nustatyta tvarka. 31 priedas: Jei dėl Aprašo 2.1.1.4 veiklos(statyba)-jeigu žemės sklypas ar jo dalis yra naudojamas pagal panaudos ar nuomos sutartį, pareiškėjas teikia panaudos davėjo ar nuomotojo sutikimo žemės sklype ar jo dalyje vykdyti projekto veiklas ir leidimo veiklų tęstinumui ne mažiau kaip 5 metus po projekto kopijas 32 priedas: Jei dėl Aprašo 2.1.1.4 veiklos (statyba) -leidimo statyti naują statinį, jei jis privalomas vadovaujantis Statybos įstatymo 27 straipsnio 1 dalies 1 punktu arba Statybos reglamentu, kopiją 33 priedas: Jei dėl Aprašo 2.1.1.4 veiklos (statyba) nėra parengtas statinio projektas ar ekspertizės išvada, pateikiamas investicijų projektas (jei privaloma) arba projektiniai pasiūlymai su kainų apskaičiavimu. Jei jų nėra, gali būti pateiktas bendras išlaidų įvertinimas pagal pradinių duomenų pagrindu 34 priedas: Jei projektas įgyvendinamas kartu su partneriu (-iais) - informaciją apie projekto biudžeto paskirstymą pagal Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 1 priedo 2 priedą 35 priedas: Jei projektas įgyvendinamas kartu su partneriu (-iais) - jungtinės veiklos (partnerystės) sutarties kopiją; jungtinės veiklos (partnerystės) sutartyje turi būti aiškiai išdėstyti šalių įsipareigojimai ir teisės projekto atžvilgiu šalių atsakomybė. 36 priedas: Informaciją apie pareiškėjui suteiktą valstybės pagalbą (išskyrus de minimis), kurioje nurodoma tik su teikiamu projektu susijusi suteikta arba planuojama gauti pagalba, pagal Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 1 priedo 4 priedą 37 priedas: Įgaliojimą pasirašyti projekto įgyvendinimo planą, jei jį pasirašo ne pareiškėjo įstaigos vadovas 38 priedas: Pateikti Inovacijų agentūros išduotą pažymėjimą
    Daugiau Mažiau
  • Siekiami stebėsenos rodikliai
    Bendruomenės inicijuotos vietos plėtros metodo (BIVP) taikymas: parama vietos plėtros strategijų įgyvendinimui“ Vidurio ir vakarų Lietuvos regione (ERPF):
    PavadinimasKodasMatavimo vntMinimali siektina reikšmė projektai
    Paramą dotacijomis gavusios įmonės P.B.2.0002 įmonės 2,00
    Paramą gavusios įmonės, iš kurių labai mažos, mažos, vidutinės ir didelės įmonės P.B.2.0001 įmonės 2,00
    Socialinio verslo subjektai, įgyvendinus bendruomenės inicijuotos vietos plėtros projektus gavę paramą socialinio verslo kūrimui ar plėtrai P.S.2.1032 skaičius 2,00
    Paramą gavusiuose subjektuose sukurtos darbo vietos R.B.2.2001 vienų metų etato ekvivalentai 2,00
    Paramą gavusios įmonės, iš kurių didelės įmonės P.B.2.0001.4 įmonės 0,00
    Paramą gavusios įmonės, iš kurių vidutinės įmonės P.B.2.0001.3 įmonės 0,00
    Paramą gavusios įmonės, iš kurių mažos įmonės P.B.2.0001.2 įmonės 0,00
    Paramą gavusios įmonės, iš kurių labai mažos įmonės P.B.2.0001.1 įmonės 0,00
    Daugiau Mažiau
  • Kontaktiniai asmenys
    Vardas Pavardė Institucija Pareigos Telefonas El. paštas
    Asta Zagurskienė Centrinė projektų valdymo agentūra Projektų vadovė 37069978405 a.zagurskiene@cpva.lt
    Daugiau Mažiau