Priemonių profesinio mokymo programoms atnaujinti ar parengti, profesijos mokytojams ir meistrams praktikams pritraukti parengimas
2023 m. birželio 30 d. 17:00
Pasibaigęs
2024-09-16 03:12
10-022-P
6 050 000,00 €
Pasibaigęs
-
Projekto įgyvendinimo plano pateikimo terminas
Nuo - 2023-03-08 08:00
Iki - 2023-06-30 17:00 -
Aprašymas
DĖMESIO! Pratęstas pateikimo terminas iki 2023-06-30
Kvietimas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2023 m. vasario 17 d. įsakymu Nr. V-198 „Dėl švietimo, mokslo ir sporto ministro 2022 m. birželio 9 d. įsakymo Nr. V-952 „Dėl 2021–2030 m. plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos švietimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 12-003-03-04-03 „Sukurti rinkos poreikius atliepiančią profesinio ugdymo sistemą“ aprašo patvirtinimo“ pakeitimo aprašu.
-
Bendrieji JP projektų reikalavimai
Reikalavimai projektams
Reikalavimai projektui, teikiamam pagal 2.1 veiklą:
- finansuojama veikla – formaliojo profesinio mokymo programų (toliau – Programos), kurias reikia atnaujinti arba naujai sukurti, poreikio nustatymas ir sąrašo sudarymas; Programų ir metodinių priemonių atnaujinimas ir (arba) parengimas.
- Programų atnaujinimo ir (arba) rengimo poreikiai turi būti aptarti su socialiniais partneriais dėl aktualumo ir atitikties darbo rinkos bei žaliosios ir skaitmeninės transformacijos poreikiams Nacionalinėje profesinio mokymo pažangos platformoje.
- Programos turi būti įregistruotos Studijų, mokymo programų ir kvalifikacijų registre ir paskelbtos Centro tinklalapyje.
- projektui įgyvendinti skiriama iki 1 900 000,00 Eur EGADP lėšų ir ne daugiau kaip 399 000,00 Eur Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų PVM kompensuoti.
Reikalavimai projektui, teikiamam pagal 2.2 veiklą:
- finansuojama veikla – profesijos mokytojų technologinių, skaitmeninių kompetencijų tobulinimas, įmonių, įstaigų meistrų pedagoginių ir (arba) andragoginių kompetencijų tobulinimas, mokymo programų ir mokymo medžiagos atnaujinimas ir (arba) rengimas.
- profesijos mokytojų technologinių, skaitmeninių kompetencijų tobulinimo programos turi būti aptartos profesinio mokymo metodinėse komisijose pagal švietimo posritį / posričius.
- tinkama projekto tikslinė grupė yra profesinio mokymo įstaigų, kuriose Švietimo, mokslo ir sporto ministerija įgyvendina savininko (dalininko) teises ir pareigas, profesijos mokytojai ir įmonių, įstaigų meistrai.
- tikslinės grupės mokymų trukmė turi būti ne trumpesnė kaip 8 akad. val. ir ne ilgesnė kaip 40 akad. val.
- registruojant tikslinės grupės dalyvius į mokymus prioritetai turi būti skiriami:
- profesijos mokytojams ir meistrams, mokantiems mokinius pagal iš EGADP skirto finansavimo parengtas Programas;
- profesijos mokytojams ir meistrams, mokantiems mokinius, kurie dalyvaus nacionalinėje mobilumo programoje ir profesiniame mokyme pameistrystės forma;
- dėstomo dalyko darbo patirties neturintiems profesijos mokytojams, pedagoginės kvalifikacijos neturintiems smulkiojo ir vidutinio verslo įmonių meistrams.
- projektui įgyvendinti skiriama iki 3 100 000,00 Eur EGADP lėšų ir ne daugiau kaip 651 000,00 Eur Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų PVM kompensuoti.
Bendri reikalavimai projektams:
- Projektų veiklos turi būti vykdomos Lietuvos Respublikoje.
- Projekto vykdytojas, įgyvendindamas projektą, privalo pasiekti paraiškoje numatytus rezultatus ir prisidėti prie projekto siekiamų stebėsenos rodiklių, laikytis Apraše Nr. 5, Projektų taisyklėse, kvietime teikti paraiškas finansuoti projektus ir projektų vykdytojui nustatytų reikalavimų.
- Privalomi komunikacijos ir informavimo (viešinimo) veiksmai atliekami vadovaujantis Projektų taisyklių VIII skyriaus pirmame skirsnyje „Informavimas apie projektą ir komunikacija“.
- Horizontaliųjų principų ir atitinkamų Europos Sąjungos pagrindinių teisių chartijos nuostatų laikymosi reikalavimai
- Projektuose negali būti numatyti apribojimai, kurie turėtų neigiamą poveikį moterų ir vyrų lygybės ir nediskriminavimo dėl lyties, rasės, tautybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, negalios, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, religijos principams įgyvendinti.
- Projektuose neturi būti numatyti veiksmai, kurie turėtų neigiamą poveikį darnaus vystymosi principui įgyvendinti.
- Projektai turi atitikti reikšmingos žalos nedarymo HP, t. y. turi būti tvarūs aplinkos atžvilgiu ir vykdomi visapusiškai atsižvelgiant į Europos Sąjungos klimato ir aplinkos apsaugos standartus ir prioritetus, kaip tai suprantama pagal 2020 m. birželio 18 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (ES) Nr. 2020/852 dėl sistemos tvariam investavimui palengvinti sukūrimo, kuriuo iš dalies keičiamas Reglamentas (ES) 2019/2088. Projektų (įskaitant jungtinį projektą) atitikties reikšmingos žalos nedarymo HP vertinimo reikalavimai pateikiami Aprašo Nr.5 1 priede.
- Projektų vykdytojas turi užtikrinti, kad projektų veiklomis būtų aktyviai prisidedama prie darnaus vystymosi ir lygių galimybių visiems HP įgyvendinimo: prieš įgyvendinant Aprašo Nr.5 2.2 veiklą, turi būti atliekama tikslinės grupės apklausa, siekiant nustatyti, ar jos nariai turi specialiųjų poreikių, į kuriuos veiklos organizatorius turėtų ir galėtų (atsižvelgiant į profesijos specifiškumą) atsižvelgti (t. y. siekiant išsiaiškinti visus dalyvių specialiuosius poreikius ir atsižvelgiant į juos visiems dalyviams užtikrinti galimybes dalyvauti projekto veiklose, į klausimyną reikėtų įtraukti tokius klausimus, pvz.: ar / kokių turite specialiųjų poreikių, susijusių su judėjimu?; ar / kokių turite specialiųjų poreikių, susijusių su klausa?; ar / kokių turite specialiųjų poreikių, susijusių su rega?; ar / kokių turite specialiųjų poreikių, susijusių su intelektu?; ar / kokių turite kitų specialiųjų poreikių?).
- Tikslinės grupės asmens duomenys tvarkomi gavus duomenų subjekto sutikimą ir laikantis Bendrojo duomenų apsaugos reglamento reikalavimų.
- Projektuose neturi būti numatyti veiksmai, kurie galėtų riboti ar pažeisti Chartijoje numatytas pagrindines teises.
Reikalavimai įgyvendinus projektų veiklas
Papildomi reikalavimai įgyvendinus projekto veiklas, kurie nenumatyti Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse, nėra taikomi.
Projektų įgyvendinimo trukmė
Projekto veiklos turi būti baigtos ne vėliau, kaip 2026 m. balandžio 30 d.
Reikalavimai valstybės pagalbai
- Tikslinės grupės asmens duomenys tvarkomi gavus duomenų subjekto sutikimą ir laikantis Bendrojo duomenų apsaugos reglamento reikalavimų.
- valstybės pagalba, kaip ji apibrėžta Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo (OL 2010 C 83, p. 47) 107 straipsnyje, ir de minimis pagalba, kuri atitinka 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamento (ES) Nr. 1407/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai (OL 2013 L 352, p. 1) nuostatas, neteikiama pagal projektą, teikiamą pagal 2.1 veiklą.
- pagal 2.2 veiklą teikiama de minimis pagalba, kuri atitinka Komisijos reglamento (ES) Nr. 1407/2013 nuostatas. Pagal Komisijos reglamento (ES) Nr. 1407/2013 3 straipsnį, bendra vienai įmonei de minimis pagalbos suma kiekvienoje valstybėje narėje negali viršyti 200 000,00 Eur (dviejų šimtų tūkstančių eurų) per bet kurį trejų finansinių metų laikotarpį ribos, o jei įmonė vykdo krovinių vežimo keliais veiklą – 100 000,00 Eur (vieno šimto tūkstančio eurų) ribos.
- de minimis pagalbos gavėjas suprantamas kaip juridinis asmuo, kuris vykdo ar turi teisę vykdyti ūkinę veiklą Lietuvos Respublikoje, dalyvauja 2.2 veikloje (įmonių, įstaigų meistrų pedagoginių ir (arba) andragoginių kompetencijų tobulinimas).
- pagal 2.2 veiklą tinkamos finansuoti išlaidos de minimis pagalbos gavėjui finansuojamos kaip de minimis pagalba visuose sektoriuose, išskyrus Komisijos reglamento (ES) Nr. 1407/2013 1 straipsnio 1 dalyje išvardytus sektorius, vadovaujantis šiomis sąlygomis:
- de minimis pagalbos dydis diskontuojamas vadovaujantis Komisijos reglamento (ES) Nr. 1407/2013 3 straipsnio 6 dalies nuostatomis;
- de minimis pagalba nėra sumuojama su valstybės pagalba, skiriama toms pačioms tinkamoms išlaidoms finansuoti, jeigu dėl tokio pagalbos kaupimo būtų viršytas bendros išimties reglamente, arba Europos Komisijos priimtame sprendime nustatytas didžiausias atitinkamas pagalbos intensyvumas arba kiekvienu atveju atskirai nustatyta pagalbos suma;
- jeigu teisės aktas, kurio pagrindu suteikta de minimis pagalba, pripažįstamas netekusiu galios, nesuteikta de minimis pagalba išregistruojama iš Suteiktos valstybės pagalbos registro Suteiktos valstybės pagalbos registro nuostatuose nustatyta tvarka.
- prašomos (galimos) skirti de minimis pagalbos sumos konkrečiam de minimis pagalbos gavėjui teisėtumas turi būti įrodomas vadovaujantis projekto sutartyje ir Suteiktos valstybės pagalbos registre pateiktais duomenimis šia tvarka:
- Projekto vykdytojas, gavęs informaciją iš įmonių, įstaigų, įvertina:
- kiekvieno de minimis pagalbos gavėjo atitiktį Komisijos reglamento (ES) Nr. 1407/2013 nustatytiems reikalavimams, užpildydamas Projektų atitikties de minimis pagalbos taisyklėms patikros lapą;
- de minimis pagalbos gavėjo sąsajas pagal Komisijos reglamento (ES) Nr. 1407/2013 „Vienos įmonės“ sąvoką, kaip apibrėžta Komisijos reglamento (ES) Nr. 1407/2013 2 straipsnio 2 dalyje, de minimis pagalbos gavėjui užpildžius „Vienos įmonės“ deklaraciją, kurios forma yra Aprašo Nr.5 2 priede;
- ar nebus viršyta de minimis pagalbos suteikimo riba: bendra de minimis pagalbos suma, suteikta „vienai įmonei“ pagal Komisijos reglamentą (ES) Nr. 1407/2013, negali viršyti 200 000 Eur (dviejų šimtų tūkstančių eurų) ribos per bet kurį trejų finansinių metų laikotarpį, o jei įmonė vykdo krovinių vežimo keliais veiklą – 100 000,00 Eur (vieno šimto tūkstančio eurų) ribos.
- Projekto vykdytojas, atlikęs įvertinimą priima sprendimą dėl de minimis pagalbos priskyrimo konkretiems de minimis pagalbos gavėjams ir de minimis pagalbos sumą registruoja Suteiktos valstybės pagalbos registre per 5 darbo dienas nuo priimto sprendimo ją suteikti.
- Projekto vykdytojas informuoja administruojančią instituciją apie priimtą sprendimą dėl de minimis pagalbos priskyrimo konkretiems de minimis pagalbos gavėjams, nurodydamas de minimis pagalbos dydį bei pobūdį konkretiems de minimis pagalbos gavėjams, pateikdamas aiškią nuorodą į Komisijos reglamentą (ES) Nr. 1407/2013 (nurodydamas reglamento pavadinimą bei skelbimo Europos Sąjungos oficialiajame leidinyje numerį), išskyrus tuos atvejus, kai priskaičiuotos de minimis pagalbos dydis lygus 0.
- Projekto vykdytojas raštu arba elektroniniu paštu informuoja de minimis pagalbos gavėjus apie priimtą sprendimą, nurodydamas de minimis pagalbos dydį bei pobūdį, pateikdamas aiškią nuorodą į Komisijos reglamentą (ES) Nr. 1407/2013 (nurodydamas reglamento pavadinimą bei skelbimo Europos Sąjungos oficialiajame leidinyje numerį), išskyrus tuos atvejus, kai priskaičiuotos de minimis pagalbos dydis lygus 0.
- Vadovaujantis Komisijos reglamento (ES) Nr. 1407/2013 6 straipsnio 4 punkte numatytomis nuostatomis, duomenys apie individualiai suteiktą de minimis pagalbą saugomi 10 finansinių metų nuo pagalbos suteikimo datos. Duomenys apie de minimis pagalbos schemą saugomi 10 finansinių metų nuo datos, kada paskutinį kartą pagal tokią schemą buvo suteikta individuali pagalba.
-
Projekto įgyvendinimo plano teikimas
Teikimo tvarka:
Užpildyta ir kvalifikuotu elektroniniu parašu pasirašyta Projekto įgyvendinimo plano forma (word formatu) su reikiamais priedais teikiama el. paštu info@cpva.lt
Kartu su PĮP turi būti pateikta:
☒ Partnerio deklaracija (jei projektas įgyvendinamas su partneriu (-iais)
☒ Informacija apie projekto biudžeto paskirstymą pagal pareiškėjus ir partnerius (jei projektas įgyvendinamas su partneriu (-iais)
☐ Informacijos apie pareiškėjui (partneriui) suteiktą valstybės pagalbą (išskyrus de minimis) forma
☐ Informacija apie projektui taikomus aplinkosaugos reikalavimus
☒ Kiti priedai: dokumentai, pagrindžiantys projekto išlaidų pagrįstumą (sudarytos sutartys, komerciniai pasiūlymai, nuorodos į rinkoje esančias kainas).
-
Finansuojamos veiklos ir joms keliami reikalavimai
Finansuojamos projektų veiklos
12-003-03-04-03-02 Priemonių profesinio mokymo programoms atnaujinti ar parengti, profesijos mokytojams ir meistrams praktikams pritraukti parengimas:
2.1. Formaliojo profesinio mokymo programų atnaujinimas ir (ar) parengimas (formaliojo profesinio mokymo programų (toliau – Programos), kurias reikia atnaujinti arba naujai sukurti, poreikio nustatymas ir sąrašo sudarymas; Programų ir metodinių priemonių atnaujinimas ir (arba) parengimas);
2.2. Profesijos mokytojų ir (arba) meistrų kompetencijų tobulinimas (profesijos mokytojų technologinių, skaitmeninių kompetencijų tobulinimas, įmonių, įstaigų meistrų pedagoginių ir (arba) andragoginių kompetencijų tobulinimas, mokymo programų ir mokymo medžiagos atnaujinimas ir (arba) rengimas).
Tikslinės grupės
Profesinio mokymo įstaigų, kuriose Švietimo, mokslo ir sporto ministerija įgyvendina savininko (dalininko) teises ir pareigas, profesijos mokytojai ir įmonių, įstaigų meistrai
Galimi pareiškėjai
Europos socialinio fondo agentūra (toliau – ESFA)
Galimi partneriai
Kvalifikacijų ir profesinio mokymo plėtros centru (toliau – Centras)
Didžiausia galima skirti finansavimo lėšų suma projekto veiklai įgyvendinti
2.1 veiklai – 2 299 000,00 Eur
2.2 veiklai – 3 751 000,00 Eur
Finansuojamoji dalis
100 proc.
Išlaidų tinkamumo reikalavimai
Projektų išlaidos turi atitikti Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių VII skyriuje „Projektų išlaidų reikalavimai“ išdėstytus projektų išlaidoms taikomus reikalavimus.
Kryžminis finansavimas netaikomas.
Įgyvendinant projektą nepiniginis projekto vykdytojo / projekto partnerio įnašas yra netinkamos finansuoti išlaidos.
Pagal Aprašą tinkamų finansuoti išlaidų rūšys yra šios:
- įranga, įrenginiai ir kitas turtas (kompiuterinės, programinės įrangos, mobiliųjų telefonų ir pan. išlaidos).
- projekto vykdymas (2.1. veiklai įgyvendinti reikalingos išlaidos: programų poreikio nustatymo ir sąrašo sudarymo išlaidos; Programų, metodinių priemonių rengimo, atnaujinimo išlaidos; 2.2. veiklai įgyvendinti reikalingos išlaidos: mokymo programų ir mokymo medžiagos atnaujinimo / rengimo, tvirtinimo išlaidos; profesijos mokytojų, įmonių, įstaigų meistrų mokymų organizavimo ir įgyvendinimo išlaidos),
- informavimas apie projektą,
- netiesioginės išlaidos pagal fiksuotąją projekto išlaidų normą.
- Projekto vykdytojas supaprastintai apmokamų išlaidų finansinę apskaitą tvarko vadovaudamasis ES ir Lietuvos Respublikos teisės aktais, tačiau veiklos ataskaitoje, deklaruodamas išlaidas, nurodomą tinkamų finansuoti išlaidų sumą apskaičiuoja pagal projekto sutartyje nustatytus supaprastintai apmokamų išlaidų dydžius.
- Projekto vykdytojo faktiškai patirtos išlaidos (įsigytos prekės ar paslaugos, apskaičiuotas darbo užmokestis, išmokos ir pan.) yra didesnės už apskaičiuotas taikant nustatytus supaprastintai apmokamų išlaidų dydžius, skirtumas apmokamas iš projekto vykdytojo nuosavų lėšų.
- Kai išlaidos apmokamos supaprastintai, o informacija apie patirtas išlaidas reikalinga rengiant ar atnaujinant Supaprastintai apmokamų išlaidų nustatymo aprašus, projekto vykdytojas projekto įgyvendinimo metu ir po projekto finansavimo pabaigos, per projekto sutartyje nurodytą projekto dokumentų saugojimo laikotarpį, Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos, vadovaujančiosios ar administruojančiosios institucijų prašymu privalo pateikti šią informaciją.
- Išlaidos pagal fiksuotąją sumą (toliau – FS) yra tinkamos finansuoti tik tuo atveju, jei yra įvykdytos numatytos FS sąlygos. Jei numatytos FS sąlygos nėra įvykdytos, visos išlaidos pagal FS nėra tinkamos finansuoti.
- Netiesioginės išlaidos apmokamos taikant fiksuotąją normą (toliau – FN) pagal Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 332.1 papunktį – 7 proc. netiesioginių išlaidų FN.
- Projekto sutartyje nustatyta netiesioginių išlaidų FN projekto įgyvendinimo metu negali būti keičiama.
- Vadovaujančiajai arba audito institucijoms nustačius, kad supaprastintai apmokamų išlaidų dydis ar jo taikymo sąlygos buvo netinkamai nustatyti (kai dydis turėjo būti mažesnis arba kitaip taikomas), patikslintas supaprastintai apmokamų išlaidų dydis ar jo taikymo sąlygos turi būti taikomi jau įgyvendinamų projektų veiklų, vykdomų nuo supaprastintai apmokamų išlaidų dydžio ar jo taikymo sąlygų patikslinimo įsigaliojimo dienos, išlaidoms apmokėti.
-
Kita informacija
Pareiškėjas, dalyvaudamas priemonėje ir vykdydamas projektą, turi užtikrinti, kad:
- projektas būtų įgyvendinamas pagal kvietime, ES ir nacionaliniuose teisės aktuose nustatytas sąlygas bei tvarką;
- PĮP vertinimo metu neturi neišnykusio arba nepanaikinto teistumo arba dėl pareiškėjo per pastaruosius 5 metus nebuvo priimtas ir įsiteisėjęs apkaltinamasis teismo nuosprendis dėl neteisėtos veiklos, kenkiančios LR ir (arba) ES finansiniams interesams;
- pareiškėjo vadovo ar įgalioto asmens, privatūs interesai yra suderinti su visuomenės viešaisiais interesais;
- projekte atlikti ir (ar) numatomi atlikti pirkimai bus vykdomi, vadovaujantis LR viešųjų pirkimų įstatymo nuostatomis;
- bus imtasi tinkamų priemonių, siekiant užkirsti kelią sukčiavimui, korupcijai, interesų konfliktams ir dvigubam finansavimui, kurie kenkia ES finansiniams interesams
- pareiškėjo planuojamų įgyvendinti projekto veiklų išlaidos nebus finansuojamos pagal kitus pareiškėjo įgyvendintus ir (arba) įgyvendinamus projektus;
- VšĮ „Centrinė projektų valdymo agentūra“ (toliau – CPVA) pateiks šiuos duomenis: galutinio lėšų gavėjo pavadinimą; paslaugų teikėjo, rangovo arba subteikėjo, subrangovo pavadinimą (kai galutinis lėšų gavėjas yra perkančioji organizacija); lėšų gavėjo tikrojo (-ųjų) savininko (-ų) arba paslaugų teikėjo, rangovo vardą, pavardę ir gimimo datą. Duomenų kaupimą ir saugojimą vykdys CPVA;
- bus duotas sutikimas svetainėje esinvesticijos.lt ir kitose su ES investicijomis susijusiose interneto svetainėse bei komunikacijos, matomumo priemonėse visuomenės informavimo tikslais bus paskelbti šie duomenys: projekto vykdytojo pavadinimas, partnerio pavadinimas, JP projekto vykdytojo pavadinimas (fizinio asmens vardo ir pavardės viešinimo trukmė yra 2 metai), rangovo ir subrangovo, prekių tiekėjo ir subtiekėjo, paslaugų teikėjo ar subteikėjo pavadinimas (kai vykdomi viešieji pirkimai ar ne perkančiosios organizacijos pirkimai, projekto pavadinimas, projekto tikslas ir rezultatai, projekto pradžios ir pabaigos laikas, bendra projekto vertė, ES lėšų šaltinio (fondo) pavadinimas ir jo finansavimo dydis, su projektu susijusi intervencinės priemonės sritis, projekto įgyvendinimo vietos šalies nuoroda arba geografinė padėtis;
- projekto vykdytojo pagrindinėje interneto svetainėje (jeigu tokia yra) ir socialiniuose tinkluose per 20 darbo dienų nuo projekto sutarties pasirašymo dienos bus paskelbtas trumpas projekto aprašymas, kuriame pristatomos visos įgyvendinant projektą suplanuotos veiklos, poveiklės, nurodomi projekto tikslai bei rezultatai ir informuojama apie gautą ES finansavimą.
- bus sudarytos sąlygos ES ir (ar) nacionalinių institucijų atstovams atlikti ex-ante pirkimų patikrinimus, taip pat tikrinti, ar suteiktas finansavimas yra naudojamas laikantis ES ir nacionalinių taisyklių reikalavimų, pirmiausia: sukčiavimo, korupcijos, interesų konfliktų prevencijos ir dvigubo finansavimo srityse.
-
Kontaktiniai asmenys
Vardas Pavardė Institucija Pareigos Telefonas El. paštas Giedrius Lapėnas Centrinė projektų valdymo agentūra Vyresnysis veiklos procesų specialistas 37065010268 g.lapenas@cpva.lt -
Veiklos sritis
-
ES politikos tikslas
-
Programa
-
Projektų atrankos būdas
-
Komponentas
- Kokybiškas ir prieinamas švietimas visą gyvenimą kiekvienam gyventojui