Teikiama nuo
2024-03-27 08:00
Teikiama iki
2024-06-30 17:00 Pasibaigęs
Kvietimo finansavimo suma
5 682 383,00 €
Projektų atrankos būdas
Planavimas
Finansavimo forma
Dotacija
Kontaktai
Giedrius, Lapėnas
Centrinė projektų valdymo agentūra
Vyresnysis veiklos procesų specialistas
Finansuojamos veiklos
Galimi pareiškėjai
Didžiausia suma vienam projektui
Finansuojamoji dalis
Regionas
Profesinio mokymo prieinamumo gerinimo parama mokiniams iš nepalankias sąlygas turinčių asmenų grupių Sostinės regione Europos socialinio fondo agentūra 953 236,00 € 100% Sostinės regionas
Profesinio mokymo prieinamumo gerinimo parama mokiniams iš nepalankias sąlygas turinčių asmenų grupių Vidurio ir vakarų Lietuvos regione Europos socialinio fondo agentūra 4 729 147,00 € 100% Vidurio ir vakarų Lietuvos regionas
Daugiau Mažiau
  • Taikomi teisės aktai
    Pažangos priemonės Nr. 12-003-03-04-03 projektų finansavimo sąlygų aprašas Nr. 7 parengtas atsižvelgiant į:
    1.1. Bendruosius teisės aktus:
    1.1.1. Projektų administravimo ir finansavimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“ (toliau – Projektų administravimo ir finansavimo taisyklės);
    1.1.2. Strateginio valdymo metodiką, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. balandžio 28 d. nutarimu Nr. 292 „Dėl Strateginio valdymo metodikos patvirtinimo“ (toliau – Strateginio valdymo metodika) ;
    1.1.3. 2021–2030 metų nacionalinį pažangos planą, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. rugsėjo 9 d. nutarimu Nr. 998 „Dėl 2021–2030 metų nacionalinio pažangos plano patvirtinimo“;
    1.1.4. 2021–2030 m. plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos švietimo plėtros programą, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. gruodžio 1 d. nutarimu Nr. 1016 „Dėl 2021–2030 m. plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos švietimo plėtros programos patvirtinimo“;
    1.1.5. Stebėsenos rodiklių nustatymo ir skaičiavimo aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 1K-237;
    1.1.6. 2021–2030 m. plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos švietimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 12-003-03-04-03 „Sukurti rinkos poreikius atliepiančią profesinio ugdymo sistemą“ aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2022 m. birželio 9 d. įsakymu Nr. V-952 „Dėl 2021–2030 m. plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos švietimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 12-003-03-04-03 „Sukurti rinkos poreikius atliepiančią profesinio ugdymo sistemą“ aprašo patvirtinimo“;
    1.1.7. 2021 m. birželio 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (ES) 2021/1060, kuriuo nustatomos bendros Europos regioninės plėtros fondo, „Europos socialinio fondo +“, Sanglaudos fondo, Teisingos pertvarkos fondo ir Europos jūrų reikalų, žvejybos ir akvakultūros fondo nuostatos ir šių fondų bei Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo, Vidaus saugumo fondo ir Sienų valdymo ir vizų politikos finansinės paramos priemonės taisyklės (toliau – Taisyklės);
    Daugiau Mažiau
  • Specialieji teisės aktai
    Pažangos priemonės Nr. 12-003-03-04-03 projektų finansavimo sąlygų aprašas Nr. 7 parengtas atsižvelgiant į:
    1.2. Specialiuosius teisės aktus:
    1.2.1. Lietuvos Respublikos švietimo įstatymą;
    1.2.2. Lietuvos Respublikos profesinio mokymo įstatymą;
    1.2.3. Formaliojo profesinio mokymo tvarkos aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2012 m. kovo 15 d. įsakymu Nr. V-482 „Dėl Formaliojo profesinio mokymo tvarkos aprašo patvirtinimo“;
    1.2.4. Profesinio orientavimo teikimo tvarkos aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2022 m. rugpjūčio 24 d. nutarimu Nr. 847 „Dėl Profesinio orientavimo teikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“;
    1.2.5. 2023–2024 ir 2024–2025 mokslo metų pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programų bendruosius ugdymo planus, patvirtintus Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2023 m. balandžio 24 d. įsakymu Nr. V-586 „Dėl 2023–2024 ir 2024–2025 mokslo metų pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programų bendrųjų ugdymo planų patvirtinimo“;
    1.2.6. Priėmimo mokytis pagal formaliojo profesinio mokymo programas į profesinio mokymo įstaigas ir kitas valstybines ar savivaldybių švietimo įstaigas tvarkos aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2017 m. gegužės 17 d. įsakymu Nr. V-373 „Dėl Priėmimo mokytis pagal formaliojo profesinio mokymo programas į profesinio mokymo įstaigas ir kitas valstybines ar savivaldybių švietimo įstaigas tvarkos aprašo patvirtinimo“;
    1.2.7. Mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, grupių nustatymo ir jų specialiųjų ugdymosi poreikių skirstymo į lygius tvarkos aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro, Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro ir Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2011 m. liepos 13 d. įsakymu Nr. V-1265/V-685/A1-317 „Dėl Mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, grupių nustatymo ir jų specialiųjų ugdymosi poreikių skirstymo į lygius tvarkos aprašo patvirtinimo“;
    1.2.8. 2023–2024 ir 2024–2025 mokslo metų bendruosius profesinio mokymo planus, patvirtintus Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2023 m. birželio 29 d. įsakymu Nr. V-913 „Dėl 2023–2024 ir 2024–2025 mokslo metų bendrųjų profesinio mokymo planų patvirtinimo“.
    Daugiau Mažiau
  • Reikalavimai projektams
    - Pagal Aprašą Nr. 7 įgyvendinamos 2021–2030 m. plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos švietimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 12-003-03-04-03 „Sukurti rinkos poreikius atliepiančią profesinio ugdymo sistemą“ aprašo III skyriaus 6 veiklos „Profesinio mokymo prieinamumo gerinimo parama, mokiniams iš nepalankias sąlygas turinčių asmenų grupių“ veiklos:
    - veikla Nr. 6.1 Profesinio mokymo prieinamumo gerinimo parama mokiniams iš nepalankias sąlygas turinčių asmenų grupių Sostinės regione;
    - veikla Nr. 6.2 Profesinio mokymo prieinamumo gerinimo parama mokiniams iš nepalankias sąlygas turinčių asmenų grupių Vidurio ir vakarų (toliau – VVL) regione.
    - Aprašo Nr. 7 2.1 papunktyje nurodytos finansuojamos veiklos turi būti numatytos viename projekte. Projekto įgyvendintų veiklų rodikliai ir išlaidos gali būti priskirti bet kuriam iš dviejų regionų (Sostinės arba VVL) nepriklausomai nuo to, kuriam regionui atitenka investicijos kuriama nauda. Projekto išlaidos pagal regionus negali viršyti 2.11 papunktyje nurodytų sumų ir turi būti pasiekti nurodyti stebėsenos rodikliai pagal regionus.
    - Pagal Aprašą Nr. 7 finansuojamos veiklos – socialinės paskatos bei pagalba profesinio mokymo įstaigų mokiniams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių (toliau – SUP), ir mokiniams iš nepalankaus socialinio ekonominio konteksto (toliau –SEK), mokytojams ir švietimo pagalbos specialistams:
    - mokiniams, turintiems SUP, ir mokiniams iš nepalankaus SEK pritaikytų metodinių priemonių (pvz., užduočių sąsiuvinių, dėlionių ir kt.) parengimas;
    - neformaliojo švietimo veiklos / mokymai mokiniams, turintiems SUP, ir mokiniams iš nepalankaus SEK;
    - mokinių, turinčių SUP, ir mokinių iš nepalankaus SEK aprūpinimas priemonėmis, įranga (pvz., specializuota kompiuterine programine įranga, skirta asmenims, turintiems regos, klausos sutrikimų; virtualios realybės įranga, skirta asmenims su autizmo spektro ar motorikos sutrikimais; planšetiniai kompiuteriai ar kiti liečiamieji kompiuteriai; įranga, skirta stalų aukščiui reguliuoti, dirbti su profesinio mokymo programai pritaikyta reikalinga technika (pvz., vežimėliai, smulki technika pritaikytomis rankenomis ar smulkias detales prispaudžianti ir pan.), multisensorinių / poilsio kambarių įrengimas (multisensoriniai / poilsio kambariai bus įrengiami profesinio mokymo įstaigose, kurios atitiks šiuos kriterijus: 1) profesinio mokymo įstaiga iki projekto pradžios neturi įrengto multisensorinio / poilsio kambario; 2) profesinio mokymo įstaigos mokinių, turinčių SUP, skaičiaus vidurkis per paskutinius dvejus mokslo metus iki projekto pradžios yra ne mažesnis kaip 50);
    - profesinės mokymo įstaigos mokytojų ir švietimo pagalbos specialistų kompetencijų tobulinimas (išlaidos šiai veiklai gali būti tinkamos, tik jei nefinansuojamos kitų pažangos priemonių lėšomis);
    - diagnostinių įrankių, skirtų mokiniams ištirti ir įvertinti psichofizines savybes, reikalingas darbinei veiklai, bei pagrindinius gebėjimus: kognityvinius, susijusius su darbo atlikimo pobūdžiu, psichomotorinius ir susijusius su kultūros išraiška / bendravimu, bei numatyti galimybes psichofizinių savybių plėtotei individualizuojant profesinį mokymą, komplektų pirkimas ir mokymų jais naudotis organizavimas. Projekto vykdytojui apklausus profesinio mokymo įstaigas ir įvertinus diagnostinių įrankių poreikį: 1) diagnostinių įrankių įsigijimas būtų vykdomas toms profesinio mokymo įstaigoms, kuriose mokinių, turinčių SUP, skaičiaus vidurkis per paskutinius dvejus mokslo metus iki projekto pradžios yra ne mažesnis kaip 40 ir kurios tokių įrankių neturi; 2) mokymai naudotis diagnostiniais įrankiais būtų organizuojami švietimo pagalbos specialistams iš diagnostinius įrankius projekto metu įsigyjančių ir iš diagnostinius įrankius anksčiau įsigijusių, tačiau nebeturinčių pakankamai jais naudotis apmokytų ir teisę jais naudotis turinčių specialistų, profesinio mokymo įstaigų;
    - kitos veiklos, susijusios su profesinio mokymo prieinamumo gerinimu, jei tokios būtų nustatytos apklausus profesinio mokymo įstaigas ir mokinius, turinčius SUP, bei mokinius iš nepalankaus SEK, būtų galimos tik tuo atveju, jei nustačius papildomus poreikius bei įvertinus jų naudą projekto tikslams pasiekti tai būtų finansinės paskatos mokiniams, turintiems SUP, bei mokiniams iš nepalankaus SEK.
    - Projektų veiklos turi būti vykdomos Lietuvos Respublikoje.
    - Projekto vykdytojas, įgyvendindamas projektą, privalo pasiekti Apraše Nr. 7 numatytus rezultatus.
    - Privalomi komunikacijos ir informavimo (viešinimo) veiksmai atliekami vadovaujantis Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių VIII skyriaus pirmuoju skirsniu „Informavimas apie projektą ir komunikacija“.
    - Projekto įgyvendinimo metu turi būti siekiami visi stebėsenos rodikliai.
    - Projektu nesiekiama viešojo ir privataus sektorių partnerystės įgyvendinimo.
    Daugiau Mažiau
  • Horizontaliųjų principų ir kitų nuostatų reikalavimai
    - Projektuose negali būti numatyti apribojimai, kurie turėtų neigiamą poveikį moterų ir vyrų lygybės ir nediskriminavimo dėl lyties, rasės, tautybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, negalios, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, religijos principams įgyvendinti.
    - Projektuose neturi būti numatyti veiksmai, kurie turėtų neigiamą poveikį darnaus vystymosi principui įgyvendinti.
    - Projektas turi atitikti reikšmingos žalos nedarymo principą, t. y. turi būti tvarūs aplinkos atžvilgiu ir vykdomi visapusiškai atsižvelgiant į Europos Sąjungos klimato ir aplinkos apsaugos standartus ir prioritetus, kaip tai suprantama pagal 2020 m. birželio 18 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (ES) Nr. 2020/852 dėl sistemos tvariam investavimui palengvinti sukūrimo, kuriuo iš dalies keičiamas Reglamentas (ES) 2019/2088. Projektų (įskaitant jungtinį projektą) atitikties reikšmingos žalos nedarymo HP vertinimo reikalavimai pateikiami Aprašo Nr. 7 priede „Projekto (įskaitant jungtinį projektą) atitikties reikšmingos žalos nedarymo horizontaliajam principui vertinimo reikalavimų aprašas“.
    - Tikslinės grupės asmens duomenys tvarkomi gavus duomenų subjekto sutikimą ir laikantis Bendrojo duomenų apsaugos reglamento reikalavimų.
    - Atsižvelgiant į pagal Aprašą finansuojamų veiklų pobūdį, papildomi reikalavimai dėl aktyvių priemonių Chartijoje įtvirtintoms teisėms propaguoti nėra nustatomi.
    - Projekto vykdytojas privalo nepažeisti Chartijos reikalavimų projekto vykdymo metu.
    Daugiau Mažiau
  • Reikalavimai įgyvendinus projektų veiklas
    Papildomi reikalavimai įgyvendinus projekto veiklas, kurie nenumatyti Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse, nėra taikomi.
    Daugiau Mažiau
  • Projektų įgyvendinimo trukmė
    Projekto veiklos turi būti baigtos ne vėliau, nei numatyta Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 149 punkte. Projekto veiklų įgyvendinimo terminas gali būti pratęstas, pasikeitus Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 149 punkte nurodytam išlaidų deklaravimo terminui.
    Daugiau Mažiau
  • Projektų bendrieji atrankos kriterijai
    Projektų bendrieji atrankos kriterijai nurodyti Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 2 priede https://esinvesticijos.lt/dokumentai/projektu-bendruju-atrankos-kriteriju-sarasas-ir-ju-vertinimo-metodika-3
    Daugiau Mažiau
  • Projektų specialieji atrankos kriterijai
    Projekto specialieji atrankos kriterijai nėra nustatomi.
    Daugiau Mažiau
  • Teikimo tvarka
    Parengtas PĮP (su visais privalomais priedais) teikiamas per 2021-2027 m. Duomenų mainų svetainę (DMS) adresu https://dms.investis.lt. Kilus klausimams kreiptis į nurodytą kvietime atsakingą už kvietimą asmenį. Esant DMS funkcinių galimybių neužtikrinimui – užpildyta ir kvalifikuotu elektroniniu parašu pasirašyta Projekto įgyvendinimo plano forma (word formatu) su reikiamais priedais teikiama el. paštu info@cpva.lt.
    Daugiau Mažiau
  • Kartu su PĮP teikiama
    1 priedas: Partnerio deklaracija (jei projektas įgyvendinamas su partneriais) 6 priedas: Ministerijos, o kai įgyvendinami regionų plėtros planų projektai (toliau – RPPl projektai), – regiono plėtros tarybos (toliau – RPT) parengtas dokumentas su suderinimo žyma 9 priedas: Dokumentai, pagrindžiantys projekto išlaidų pagrįstumą (sudarytos sutartys, komercinis pasiūlymas, nuorodos į rinkoje esančias kainas).
    Daugiau Mažiau
  • Programa
    Investicijų programa
    Daugiau Mažiau
  • Prioritetas
    Socialiai atsakingesnė Lietuva
    Daugiau Mažiau
  • Atsakinga institucija
    Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerija
    Daugiau Mažiau
  • Administruojanti institucija
    Centrinė projektų valdymo agentūra
    Daugiau Mažiau