- Pagal Aprašą Nr. 7 įgyvendinamos 2021–2030 m. plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos švietimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 12-003-03-04-03 „Sukurti rinkos poreikius atliepiančią profesinio ugdymo sistemą“ aprašo III skyriaus 6 veiklos „Profesinio mokymo prieinamumo gerinimo parama, mokiniams iš nepalankias sąlygas turinčių asmenų grupių“ veiklos:
- veikla Nr. 6.1 Profesinio mokymo prieinamumo gerinimo parama mokiniams iš nepalankias sąlygas turinčių asmenų grupių Sostinės regione;
- veikla Nr. 6.2 Profesinio mokymo prieinamumo gerinimo parama mokiniams iš nepalankias sąlygas turinčių asmenų grupių Vidurio ir vakarų (toliau – VVL) regione.
- Aprašo Nr. 7 2.1 papunktyje nurodytos finansuojamos veiklos turi būti numatytos viename projekte. Projekto įgyvendintų veiklų rodikliai ir išlaidos gali būti priskirti bet kuriam iš dviejų regionų (Sostinės arba VVL) nepriklausomai nuo to, kuriam regionui atitenka investicijos kuriama nauda. Projekto išlaidos pagal regionus negali viršyti 2.11 papunktyje nurodytų sumų ir turi būti pasiekti nurodyti stebėsenos rodikliai pagal regionus.
- Pagal Aprašą Nr. 7 finansuojamos veiklos – socialinės paskatos bei pagalba profesinio mokymo įstaigų mokiniams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių (toliau – SUP), ir mokiniams iš nepalankaus socialinio ekonominio konteksto (toliau –SEK), mokytojams ir švietimo pagalbos specialistams:
- mokiniams, turintiems SUP, ir mokiniams iš nepalankaus SEK pritaikytų metodinių priemonių (pvz., užduočių sąsiuvinių, dėlionių ir kt.) parengimas;
- neformaliojo švietimo veiklos / mokymai mokiniams, turintiems SUP, ir mokiniams iš nepalankaus SEK;
- mokinių, turinčių SUP, ir mokinių iš nepalankaus SEK aprūpinimas priemonėmis, įranga (pvz., specializuota kompiuterine programine įranga, skirta asmenims, turintiems regos, klausos sutrikimų; virtualios realybės įranga, skirta asmenims su autizmo spektro ar motorikos sutrikimais; planšetiniai kompiuteriai ar kiti liečiamieji kompiuteriai; įranga, skirta stalų aukščiui reguliuoti, dirbti su profesinio mokymo programai pritaikyta reikalinga technika (pvz., vežimėliai, smulki technika pritaikytomis rankenomis ar smulkias detales prispaudžianti ir pan.), multisensorinių / poilsio kambarių įrengimas (multisensoriniai / poilsio kambariai bus įrengiami profesinio mokymo įstaigose, kurios atitiks šiuos kriterijus: 1) profesinio mokymo įstaiga iki projekto pradžios neturi įrengto multisensorinio / poilsio kambario; 2) profesinio mokymo įstaigos mokinių, turinčių SUP, skaičiaus vidurkis per paskutinius dvejus mokslo metus iki projekto pradžios yra ne mažesnis kaip 50);
- profesinės mokymo įstaigos mokytojų ir švietimo pagalbos specialistų kompetencijų tobulinimas (išlaidos šiai veiklai gali būti tinkamos, tik jei nefinansuojamos kitų pažangos priemonių lėšomis);
- diagnostinių įrankių, skirtų mokiniams ištirti ir įvertinti psichofizines savybes, reikalingas darbinei veiklai, bei pagrindinius gebėjimus: kognityvinius, susijusius su darbo atlikimo pobūdžiu, psichomotorinius ir susijusius su kultūros išraiška / bendravimu, bei numatyti galimybes psichofizinių savybių plėtotei individualizuojant profesinį mokymą, komplektų pirkimas ir mokymų jais naudotis organizavimas. Projekto vykdytojui apklausus profesinio mokymo įstaigas ir įvertinus diagnostinių įrankių poreikį: 1) diagnostinių įrankių įsigijimas būtų vykdomas toms profesinio mokymo įstaigoms, kuriose mokinių, turinčių SUP, skaičiaus vidurkis per paskutinius dvejus mokslo metus iki projekto pradžios yra ne mažesnis kaip 40 ir kurios tokių įrankių neturi; 2) mokymai naudotis diagnostiniais įrankiais būtų organizuojami švietimo pagalbos specialistams iš diagnostinius įrankius projekto metu įsigyjančių ir iš diagnostinius įrankius anksčiau įsigijusių, tačiau nebeturinčių pakankamai jais naudotis apmokytų ir teisę jais naudotis turinčių specialistų, profesinio mokymo įstaigų;
- kitos veiklos, susijusios su profesinio mokymo prieinamumo gerinimu, jei tokios būtų nustatytos apklausus profesinio mokymo įstaigas ir mokinius, turinčius SUP, bei mokinius iš nepalankaus SEK, būtų galimos tik tuo atveju, jei nustačius papildomus poreikius bei įvertinus jų naudą projekto tikslams pasiekti tai būtų finansinės paskatos mokiniams, turintiems SUP, bei mokiniams iš nepalankaus SEK.
- Projektų veiklos turi būti vykdomos Lietuvos Respublikoje.
- Projekto vykdytojas, įgyvendindamas projektą, privalo pasiekti Apraše Nr. 7 numatytus rezultatus.
- Privalomi komunikacijos ir informavimo (viešinimo) veiksmai atliekami vadovaujantis Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių VIII skyriaus pirmuoju skirsniu „Informavimas apie projektą ir komunikacija“.
- Projekto įgyvendinimo metu turi būti siekiami visi stebėsenos rodikliai.
- Projektu nesiekiama viešojo ir privataus sektorių partnerystės įgyvendinimo.