Verslo pradžia (privatus sektorius)
2023 m. liepos 31 d. 17:00
Liko 55 d.
2023-05-15 18:24
02-024-K
3 800 000,00 €
Paskelbtas
-
Projekto įgyvendinimo plano pateikimo terminas
Nuo - 2023-03-30 16:00
Iki - 2023-07-31 17:00 -
Aprašymas
Kvietimas parengtas vadovaujantis 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 05-001-01-08-09 „Skatinti verslumą ir kurti paskatas įmonių augimui“ veiklos „2. Skatinti pradedančiųjų SVV subjektų kūrimąsi, augimą ir plėtrą“ poveiklė „2.1. Kurti ir vystyti preakceleravimo programas, vykdyti SVV subjektų inkubavimą ir plėtrą, išnaudojant jau įsteigtų skaitmeninių inovacijų centrų, verslo inkubatorių, bendradarbystės centrų „Spiečius“ potencialą. Vykdyti mentorystės programas, skirtas vystyti verslo idėjas ir jų įgyvendinimo strategijas. Teikti konsultavimo paslaugas, skirtas produkto idėjos išgryninimui, vystymui ir komercinimui, pardavimo ir rinkodaros veikloms bei darbo erdvės suteikimui“ (Vidurio ir Vakarų Lietuvos regionas) projektų finansavimo sąlygų aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministro 2023 m. kovo 27 d. įsakymų Nr. 4-168 (toliau – PFSA) ir Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos pateiktu Kvietimų teikti projektų įgyvendinimo planus planu.
-
Bendrieji reikalavimai
PFSA 2 punkte nurodyti reikalavimai projektams:
2.1. Remiama veikla: skatinti pradedančiųjų SVV subjektų kūrimąsi, augimą ir plėtrą. Poveiklė: kurti ir vystyti preakceleravimo programas, vykdyti SVV subjektų inkubavimą ir plėtrą, išnaudojant jau įsteigtų skaitmeninių inovacijų centrų, verslo inkubatorių, bendradarbystės centrų „Spiečius“ potencialą. Vykdyti mentorystės programas, skirtas vystyti verslo idėjas ir jų įgyvendinimo strategijas. Teikti konsultavimo paslaugas, skirtas produkto idėjos išgryninimui, vystymui ir komercinimui, pardavimo ir rinkodaros veikloms bei darbo erdvės suteikimui (Vidurio ir vakarų Lietuvos regionas).
2.2. Pareiškėjams, partneriams ir galutiniams naudos gavėjams keliami reikalavimai:
2.2.1. Galimi pareiškėjai:
2.2.1.1. verslo inkubatoriai;
2.2.1.2. verslo centrai;
2.2.1.3. skaitmeninių inovacijų centrai;
2.2.1.4. bendradarbystės centrai „Spiečius“ (viešoji įstaiga Inovacijų agentūra).
2.2.2. Projekto partneriai – savivaldybės.
2.2.3. Galutiniai naudos gavėjai – SVV subjektai, išskyrus startuolius.
2.2.4. Vienas pareiškėjas gali pateikti tik vieną PĮP, parengtą pagal Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 1 priede pateiktą formą.
2.2.5. Finansavimas gali būti skiriamas pareiškėjui (partneriui) visose srityse, išskyrus Reglamento (ES) 2021/1058 7 straipsnio 1–6 dalyse nustatytus atvejus.
2.2.6.Finansavimas nėra skiriamas pareiškėjui (partneriui):
2.2.6.1. jeigu jis nėra sugrąžinęs Lietuvos Respublikoje anksčiau gautos valstybės pagalbos, kuri Europos Komisijos pripažinta neteisėta ir nesuderinama su vidaus rinka;
2.2.6.2. kuriam pritaikytos tarptautinės sankcijos ir (arba) jo ir (arba) su juo susijusių įmonių vykdomoje veikloje, veiksmuose, sandoriuose dalyvauja subjektai, kuriems pritaikytos tarptautinės sankcijos, kai šių įmonių veiklos, veiksmų ir (ar) sandorių vykdymas draudžiamas ar prieštarauja Lietuvos Respublikoje įgyvendinamoms tarptautinėms sankcijoms, vadovaujantis Lietuvos Respublikos tarptautinių sankcijų įstatymo 7 straipsniu (Juridinių asmenų ar kitų organizacijų, neturinčių juridinio asmens statuso, kurios nuosavybės teise priklauso arba yra kontroliuojamos subjekto, kuriam taikomos sankcijos sąrašas skelbiamas Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos interneto svetainėje https://fntt.lt/lt/tarptautines-finansines-sankcijos/4166), arba veikloje, veiksmuose, sandoriuose dalyvauja užsieniečiai, įtraukti į nepageidaujamų asmenų, kuriems draudžiama atvykti į Lietuvos Respubliką, viešai skelbiamą sąrašą, skelbiamą Migracijos departamento prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos interneto svetainėje https://www.migracija.lt/app/nam.2.3. Projektams keliami reikalavimai:
2.3.1. Projektų veiklos įgyvendinamos Vidurio ir vakarų Lietuvos regione.
2.3.2. Projektų veiklos turi būti pradėtos įgyvendinti ne vėliau kaip per 3 mėnesius nuo projekto sutarties pasirašymo dienos. Dėl objektyvių priežasčių, kurių projekto vykdytojas negalėjo numatyti PĮP pateikimo ir vertinimo metu, projektų veiklų pradžios data gali būti nukelta ne ilgiau kaip 3 mėnesiams.
2.3.3. Projektų veiklų įgyvendinimo trukmė turi būti ne ilgesnė kaip 36 mėnesiai nuo iš Europos Sąjungos (toliau – ES) investicijų fondų lėšų bendrai finansuojamo projekto sutarties pasirašymo dienos. Dėl objektyvių priežasčių, kurių projekto vykdytojas negalėjo numatyti PĮP pateikimo ir vertinimo metu, projekto veiklų įgyvendinimo laikotarpis gali būti pratęstas Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių IV skyriaus antrajame skirsnyje nustatyta tvarka, bet ne ilgiau kaip iki PFSA 2.3.4 papunktyje nurodyto termino.
2.3.4. Projektų veiklos turi būti baigtos ne vėliau kaip iki 2029 m. rugsėjo 1 d.
2.3.5. Projektams taikomi visi aukščiau išvardyti įgyvendinimo stebėsenos rodikliai (pagal įgyvendinamą pažangos priemonės poveiklę), kurių metodiniai skaičiavimo aprašai skelbiami kartu su kvietimu teikti PĮP. Projekto vykdytojui nepasiekus įgyvendinimo stebėsenos rodiklių reikšmių, nurodytų projekto sutartyje, taikomos Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių IV skyriaus penktojo skirsnio 171–178 punktų nuostatos.
2.3.6. Pagal PFSA projektams įgyvendinti skiriama iki 3 800 000 Eur (trijų milijonų aštuonių šimtų tūkstančių eurų) Investicijų programos lėšų. Jeigu paskelbus kvietimą teikti PĮP pagal teigiamai įvertintus ir vertinamus PĮP prašoma skirti finansavimo lėšų suma yra didesnė negu kvietimui teikti PĮP skirta lėšų suma, administruojančioji institucija gali teikti pasiūlymą Ekonomikos ir inovacijų ministerijai dėl kvietime teikti PĮP numatytos finansavimo sumos padidinimo. Ekonomikos ir inovacijų ministerijos pritarimu pagal kvietimą teikti PĮP numatyta skirti lėšų suma gali būti padidinta neviršijant 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 05-001-01-08-09 „Skatinti verslumą ir kurti paskatas įmonių augimui“ aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministro 2022 m. liepos 25 d. įsakymu Nr. 4-889 „Dėl 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 05-001-01-08-09 „Skatinti verslumą ir kurti paskatas įmonių augimui“ aprašo patvirtinimo“ III skyriaus 2.1 papunktyje nurodytai veiklai skirtos lėšų sumos.
2.3.7. Didžiausia galima projektui skirti finansavimo lėšų suma yra – 800 000 Eur (aštuoni šimtai tūkstančių eurų), mažiausia galima projektui skirti finansavimo lėšų suma yra 170 000 Eur (vienas šimtas septyniasdešimt tūkstančiai eurų).
2.3.8. Projektų atranka atliekama konkurso būdu vienu etapu.
2.3.9. Pareiškėjai, partneriai ir projektai turi atitikti bendruosius projektų atrankos kriterijus, kurių sąrašas ir vertinimo metodika nustatyti Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 2 priede, ir atitikti PFSA 6 punkte nustatytus specialiuosius projektų atrankos kriterijus, patvirtintus 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos stebėsenos komiteto 2023 m. kovo X d. protokoliniu sprendimu Nr. X. Už atitiktį prioritetiniams projektų atrankos kriterijams projektams skiriami balai, kaip nustatyta PFSA 6 punkte.
2.3.10. Projektų veiklos negali būti finansuotos ar finansuojamos iš kitų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir (arba) savivaldybių biudžetų, kitų piniginių išteklių, kuriais disponuoja valstybė ir (ar) savivaldybės, ES investicijų fondų, kitų ES finansinės paramos priemonių ar kitos tarptautinės paramos lėšų ir kurioms apmokėti skyrus ES investicijų fondų lėšų jos būtų pripažintos tinkamomis finansuoti ir (arba) apmokėtos daugiau nei vieną kartą, įskaitant de minimis pagalbą.
2.4. Projektų parengtumui taikomas šis reikalavimas, kurio neįvykdžius ir kartu su PĮP nepateikus pagrindžiančio dokumento, PĮP atmetamas neprašant papildomų dokumentų – pareiškėjas kartu su PĮP turi pateikti užpildytą PFSA 3 priedą, kuriame pateikiama informacija, reikalinga projekto atitikčiai projektų atrankos kriterijams įvertinti, išskyrus PFSA 3 priedo 4 punktą.
2.5. Pareiškėjas turi parengti PĮP ir kartu su PĮP administruojančiajai institucijai pateikti šiuos dokumentus Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių III skyriaus antrajame skirsnyje ir kvietimo teikti PĮP skelbime nustatyta tvarka:
2.5.1. užpildytą PFSA 1 priedą, kuriame pateikiama informacija, reikalinga projekto (įskaitant jungtinį projektą) atitikties reikšmingos žalos nedarymo horizontaliajam principui vertinimo reikalavimams įvertinti;
2.5.2. užpildytą PFSA 3 priedą, kuriame pateikiama informacija, reikalinga projekto atitikčiai projektų atrankos kriterijams įvertinti, word arba excel formatu, išskyrus PFSA 3 priedo 4 punktą;
2.5.3. De minimis pagalbos teikimo ir skaičiavimo (paskirstymo) galutiniams naudos gavėjams tvarkos aprašą;
2.5.4. dokumentus, pagrindžiančius projekto biudžeto pagrįstumą (komerciniai pasiūlymai, nuorodos į rinkoje esančias kainas, buhalterinė pažyma apie praėjusių 6 mėnesių darbo užmokestį arba nuorodos į rinkoje esančių panašių pozicijų siūlomus arba gaunamus darbo užmokesčius ir kita);
2.5.5. partnerio deklaraciją pagal Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 1 priedo 1 priede pateiktą formą, jeigu projekto įgyvendinimui numatoma pasitelkti partnerį (-ius);
2.5.6. galiojančios jungtinės veiklos (partnerystės) sutarties tarp pareiškėjo ir partnerio (-ių) kopiją, patvirtintą pareiškėjo vadovo, jeigu projekto įgyvendinimui numatoma pasitelkti partnerį (-ius);
2.5.7. informaciją apie projekto biudžeto pasiskirstymą pagal pareiškėją ir partnerį (-ius) pagal Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 1 priedo 2 priede pateiktą formą, jeigu projekto įgyvendinimui numatoma pasitelkti partnerį (-ius);
2.5.8. pareiškėjo, partnerio prisidėjimo prie tinkamų finansuoti išlaidų padengimą įrodančius dokumentus (pvz., finansavimo šaltinius (pareiškėjo (partnerio) įnašą ir netinkamų finansuoti išlaidų padengimą) pagrindžiančius dokumentus).
2.6. Kartu su mokėjimo prašymu, kai deklaruojamos išlaidos, pareiškėjas turi pateikti šiuos priedus:
2.6.1. galutinių naudos gavėjų Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso deklaracijas, kurių forma patvirtinta Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2008 m. kovo 26 d. įsakymu Nr. 4-119 „Dėl Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso deklaravimo tvarkos aprašo ir Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso deklaracijos formos patvirtinimo“, (toliau – Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso deklaracija) parengtą pagal paskutinių ataskaitinių finansinių metų duomenis;
2.6.2. kiekvienam galutiniam naudos gavėjui užpildytą projektų atitikties de minimis pagalbos taisyklėms patikros lapą (PFSA 2 priedas);
2.6.3. kiekvienam galutiniam naudos gavėjui užpildytą „Vienos įmonės“ deklaraciją, pagal ES investicijų fondų interneto svetainėje https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/viena-imone-deklaracijos-forma paskelbtą pavyzdinę formą (toliau – „Vienos įmonės“ deklaracija);
2.6.4. sutartis arba analogiškus susitarimus su galutiniais naudos gavėjais dėl dalyvavimo projekte (toliau – sutartis su galutiniais naudos gavėjais);
2.6.5. informaciją apie kiekvienam galutiniam naudos gavėjui suteiktą valstybės pagalbą (išskyrus de minimis pagalbą) pagal Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 1 priedo 4 priedą;
2.6.6. galutinių naudos gavėjų patvirtintų paskutinių finansinių metų metinių finansinių ataskaitų rinkinius (jei administruojančioji institucija patvirtintų paskutinių finansinių metų metinių finansinių ataskaitų rinkinių negali gauti iš Juridinių asmenų registro) (taikoma tik juridiniams asmenims);
2.6.7. galutinių naudos gavėjų metines pajamų mokesčio deklaracijas (taikoma tik verslininkams);
2.6.8. galutinių naudos gavėjų prisidėjimo prie tinkamų finansuoti išlaidų padengimą įrodančius dokumentus (pvz., sąskaitos – faktūros ir kita), jeigu galutiniai naudos gavėjai prisideda prie tinkamų finansuoti išlaidų padengimo;
2.6.9. užpildytą PFSA 3 priedo, kuriame pateikiama informacija, reikalinga projekto atitikčiai projektų atrankos kriterijams įvertinti, word arba excel formatu, 4 punktą.
2.7. Papildomi matomumo viešinimo reikalavimai, kurie nenumatyti Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse, nėra taikomi.
2.8. Informavimas apie projektą atliekamas Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių VIII skyriaus pirmajame skirsnyje nustatyta tvarka.
2.9. Visi su projekto įgyvendinimu susiję dokumentai turi būti saugomi Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių VIII skyriaus šeštajame skirsnyje nustatyta tvarka ir terminais, taip pat laikantis Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 6 straipsnio 4 dalyje nustatyto termino. Visi su projekto įgyvendinimu susiję dokumentai saugomi Ekonomikos ir inovacijų ministerijoje 10 metų nuo paskutinės valstybės pagalbos suteikimo dienos.“Horizontaliųjų principų ir atitinkamų Europos Sąjungos pagrindinių teisių chartijos nuostatų laikymosi reikalavimai
PFSA 3 punkte numatyti horizontaliųjų principų reikalavimai:
Neutralumas – projektas negali daryti neigiamo poveikio HP.
Įgyvendinant projektą neturi būti pažeidžiami HP: darnaus vystymosi, įskaitant reikšmingos žalos nedarymo principą; lygių galimybių ir nediskriminavimo (dėl lyties, rasės, tautybės, pilietybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, religijos, negalios ar kt.), įskaitant prieinamumo visiems reikalavimo užtikrinimą (paslaugų, infrastruktūros, fizinės ar e. aplinkos sprendimai, informacijos, transporto prieinamumo ir pan.); inovatyvumo (kūrybingumo) (vykdomi inovatyvūs viešieji pirkimai, taikomos naujos technologijos, kuriami ar diegiami inovatyvūs sprendimai ir pan.). Projekte neturi būti numatyta veiksmų, kurie turėtų neigiamą poveikį įgyvendinant HP.
Projektų atitikties reikšmingos žalos nedarymo horizontaliajam principui vertinimo reikalavimai pateikiami PFSA 1 priede.
Poveiklė, vadovaujantis 2021 m. vasario 18 d. Komisijos pranešimu 2021/C 58/01 patvirtintomis Reikšmingos žalos nedarymo principo taikymo pagal Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės reglamentą techninėmis gairėmis, atitinka reikšmingos žalos nedarymo principą, nes neturi neigiamo numatomo poveikio 6 aplinkos tikslams (klimato kaitos švelninimas, prisitaikymas prie klimato kaitos, tausus vandens ir jūrų išteklių naudojimas ir apsauga, perėjimas prie žiedinės ekonomikos, įskaitant atliekų prevenciją ir perdirbimą, oro, vandens ar žemės taršos prevencija ir kontrolė ir biologinės įvairovės ir ekosistemų apsauga ir atkūrimas), nurodytiems 2020 m. birželio 18 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2020/852 dėl sistemos tvariam investavimui palengvinti sukūrimo, kuriuo iš dalies keičiamas Reglamentas (ES) 2019/2088, 17 straipsnyje, arba numatomas jų poveikis yra nereikšmingas, t. y. nedaro tiesioginio ir pirminio netiesioginio poveikio per visą gyvavimo ciklą."
Reikalavimai įgyvendinus projektų veiklas
Netaikoma
Projektų įgyvendinimo trukmė
Projektų veiklų įgyvendinimo trukmė turi būti ne ilgesnė kaip 36 mėnesiai nuo iš Europos Sąjungos (toliau – ES) investicijų fondų lėšų bendrai finansuojamo projekto sutarties pasirašymo dienos. Dėl objektyvių priežasčių, kurių projekto vykdytojas negalėjo numatyti PĮP pateikimo ir vertinimo metu, projekto veiklų įgyvendinimo laikotarpis gali būti pratęstas Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių IV skyriaus antrajame skirsnyje nustatyta tvarka, bet ne ilgiau kaip iki PFSA 2.3.4 papunktyje nurodyto termino.
Reikalavimai valstybės pagalbai
PFSA 5 punkte numatyti reikalavimai valstybės pagalbai:
5.1. Galutiniams naudos gavėjams – SVV subjektams de minimis pagalba teikiama vadovaujantis Reglamentu (ES) Nr. 1407/2013. PFSA nustatomos de minimis pagalbos teikimo sąlygos, kurios atitinka Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 nuostatas ir yra suderinamos su vidaus rinka. De minimis pagalba teikiama galutiniams naudos gavėjams visose srityse, išskyrus Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 1 straipsnio 1 dalyje išvardytus sektorius ir veiklas.
5.2. Vykdant PFSA 2.1 papunktyje nurodytą poveiklę, de minimis pagalba, kuri atitinka Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 nuostatas, pareiškėjui ir (arba) partneriui neteikiama, jeigu:
5.2.1. pareiškėjas ir (arba) partneris pagrindžia, kad visa nauda, kurią jis gaus PFSA 2.1 papunktyje nurodytai poveiklei vykdyti, bus perduota galutiniams naudos gavėjams – SVV subjektams, ir pareiškėjas (partneris) kaip tarpininkas negaus jokios naudos;
5.2.2. de minimis skaičiuojama ir priskiriama galutiniams naudos gavėjams vadovaujantis projekto vykdytojo (pareiškėjo) patvirtintu De minimis pagalbos teikimo ir skaičiavimo (paskirstymo) galutiniams naudos gavėjams tvarkos aprašu.
5.3. Jeigu pareiškėjas (partneris), vykdydamas PFSA 2.1 papunktyje nurodytą poveiklę, gauna naudą, išlaidos finansuojamos kaip de minimis pagalba vadovaujantis PFSA 5.8 papunkčio nuostatomis.
5.4. Didžiausia galima projekto finansuojamoji dalis negali viršyti 85 procentų visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų. Pareiškėjas (partneris) arba galutinis naudos gavėjas privalo prisidėti prie projekto finansavimo ne mažiau kaip 15 procentų visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų.
5.5. Tinkamos finansuoti projekto išlaidos:
5.5.1. projektą vykdančio personalo darbo užmokestis ir išlaidos su darbo santykiais susijusiems darbdavio įsipareigojimams, apskaičiuotiems teisės aktų, reguliuojančių darbo užmokestį ir darbo santykius, nustatyta tvarka;
5.5.2. projektą vykdančio personalo komandiruočių išlaidos ir transporto išlaidos Lietuvos Respublikoje;
5.5.3. patalpų ir įrangos nuomos išlaidos (šios tinkamos finansuoti išlaidos turi būti apskaičiuotos proporcingumo (pro rata) principu pagal PĮP numatytą projekto veiklų gyvendinimo laikotarpį);
5.5.4. biuro išlaikymo išlaidos (šios tinkamos finansuoti išlaidos turi būti apskaičiuotos proporcingumo (pro rata) principu pagal PĮP numatytą projekto veiklų gyvendinimo laikotarpį);
5.5.5. projekto vykdymui reikalingų paslaugų įsigijimo išlaidos (pvz., renginių organizavimo ir kitos išlaidos), kurios gali sudaryti ne daugiau nei 5 procentus tinkamų finansuoti išlaidų sumos;
5.5.6. privalomiems informavimo apie projektą veiksmams išlaidos;
5.5.7. informavimo apie projekto veiklas išlaidos, kurios gali sudaryti ne daugiau nei 3 procentus tinkamų finansuoti išlaidų sumos;
5.5.8. netiesioginės projekto išlaidos. Šioms išlaidoms taikomos Administravimo taisyklių 172.1 papunktyje nustatytos sąlygos.
5.6. Pagal PFSA netinkamomis finansuoti išlaidomis laikomos išlaidos:
5.6.1. nurodytos Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių VII skyriaus trečiajame skirsnyje;
5.6.2. neįvardytos PFSA 5.5 papunktyje tinkamomis finansuoti išlaidomis.
5.7. Išlaidos, nurodytos PFSA 5.5 papunktyje, kaip de minimis pagalba proporcingai paskirstomos galutiniams naudos gavėjams – SVV subjektams.
5.8. Prieš pateikdamas PĮP administruojančiajai institucijai ir įtraukdamas SVV subjektą į projekto galutinių naudos gavėjų sąrašą ar naujo SVV subjekto įtraukimo į projektą projekto įgyvendinimo metu, projekto vykdytojas, prieš suteikdamas de minimis pagalbą galutiniam naudos gavėjui, turi patikrinti, ar (PFSA 5.8.2-5.8.4 papunkčiuose nurodytai informacijai patikrinti pildomas PFSA 2 priedas):
5.8.1. galutinis naudos gavėjas priskiriamas SVV subjekto kategorijai (duomenys tikrinami pagal Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso
deklaraciją);
5.8.2. galutinis naudos gavėjas vykdo veiklą visose srityse, išskyrus Reglamento (ES) 2021/1058 7 straipsnio 1–6 dalyse nustatytus atvejus;
5.8.3. galutiniam naudos gavėjui teikiama de minimis pagalba veiklai visuose sektoriuose, išskyrus Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 1 straipsnio 1 dalyje išvardytus sektorius;
5.8.4. vadovaujantis Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 3 straipsnio nuostatomis, bendra de minimis pagalbos, suteiktos vienai įmonei, suma neviršys 200 000 Eur (dviejų šimtų tūkstančių eurų) per bet kurį trejų finansinių metų laikotarpį. Bendra de minimis pagalbos, suteiktos vienai įmonei, vykdančiai krovinių vežimo keliais veiklą samdos pagrindais arba už atlygį, per bet kurį trejų finansinių metų laikotarpį, suma neviršys 100 000 Eur (šimto tūkstančių eurų). Šios ribos taikomos neatsižvelgiant į de minimis pagalbos formą arba siekiamus tikslus ir neatsižvelgiant į tai, ar ES valstybės narės suteikta pagalba yra visa arba iš dalies finansuojama ES kilmės ištekliais;
5.8.5. galutinis naudos gavėjas turi teisę gauti bendrą vienai įmonei suteikiamą de minimis pagalbą. Projekto vykdytojas turi patikrinti visas su galutiniu naudos gavėju susijusias įmones, nurodytas galutinio naudos gavėjo projekto vykdytojui pateiktoje „Vienos įmonės“ deklaracijoje, taip pat Registre patikrinti, ar galutiniam naudos gavėjui teikiama pagalba neviršys leidžiamo de minimis pagalbos dydžio, kaip nustatyta Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 3 straipsnyje;
5.8.6. galutiniam naudos gavėjui pritaikytos tarptautinės sankcijos ir (arba) jo ir (arba) su juo susijusių įmonių vykdomoje veikloje, veiksmuose, sandoriuose dalyvauja subjektai, kuriems pritaikytos tarptautinės sankcijos, kai šių įmonių veiklos, veiksmų ir (ar) sandorių vykdymas draudžiamas ar prieštarauja Lietuvos Respublikoje įgyvendinamoms tarptautinėms sankcijoms, vadovaujantis Lietuvos Respublikos tarptautinių sankcijų įstatymo 7 straipsniu (Juridinių asmenų ar kitų organizacijų, neturinčių juridinio asmens statuso, kurios nuosavybės teise priklauso arba yra kontroliuojamos subjekto, kuriam taikomos sankcijos sąrašas skelbiamas Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos interneto svetainėje https://fntt.lt/lt/tarptautines-finansines-sankcijos/4166), arba veikloje, veiksmuose, sandoriuose dalyvauja užsieniečiai, įtraukti į nepageidaujamų asmenų, kuriems draudžiama atvykti į Lietuvos Respubliką, viešai skelbiamą sąrašą Migracijos departamento prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos interneto svetainėje https://www.migracija.lt/app/nam;
5.8.7. ar galutinis naudos gavėjas neatitinka startuolio apibrėžimo.
5.9. Projekto vykdytojas turi informuoti galutinį naudos gavėją, kad jam suteikiama de minimis pagalba, ir galutiniam naudos gavėjui suteiktą de minimis pagalbą ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo sutarties su galutiniu naudos gavėju pasirašymo dienos užregistruoti Registre.
5.10. De minimis pagalba nesumuojama su valstybės pagalba, skiriama toms pačioms tinkamoms finansuoti sąnaudoms, jeigu dėl tokio pagalbos sumavimo būtų viršytas bendrosios išimties reglamentuose arba Europos Komisijos priimtame sprendime nustatytas didžiausias atitinkamas pagalbos intensyvumas arba kiekvienu atveju atskirai nustatyta pagalbos suma.
5.11. De minimis pagalbos dydis diskontuojamas vadovaujantis Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 3 straipsnio 6 dalimi.
5.12. Projektas gali būti pradėtas įgyvendinti ne anksčiau nei po PĮP registravimo administruojančiojoje institucijoje dienos, tačiau projekto išlaidos nuo PĮP registravimo administruojančiojoje institucijoje dienos iki finansavimo projektui skyrimo yra patiriamos pareiškėjo rizika.
5.13. Jeigu projektas, kuriam prašoma finansavimo, pradedamas įgyvendinti iki PĮP registravimo administruojančiojoje institucijoje dienos, visas projektas tampa netinkamas ir jam finansavimas neskiriamas.
-
Projekto įgyvendinimo plano teikimas
Teikimo tvarka:
PĮP turi būti parengtas pagal Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 1 priedą (pridedama).
Parengtas PĮP (su visais privalomais priedais) pasirašomas kvalifikuotu elektroniniu parašu, adoc formatu ir teikiamas el. paštu esinvesticijos@inovacijuagentura.lt (laiško dydis negali būti didesnis nei 25 MB).
Kartu su PĮP turi būti pateikta:
☒ Partnerio deklaracija (jei projektas įgyvendinamas su partneriu (-iais)
☒ Informacijos apie pareiškėjui (partneriui) suteiktą valstybės pagalbą (išskyrus de minimis) forma
☒ Informacija apie projektui taikomus aplinkosaugos reikalavimus
☒ Kiti priedai:
Informacijos, reikalingos projekto atitikčiai projektų atrankos kriterijams įvertinti, pateikimo lentelė Excel formatu (PFSA 3 priedas)
Projekto (įskaitant jungtinį projektą) atitikties reikšmingos žalos nedarymo horizontaliajam principui vertinimo reikalavimų aprašas (PFSA 1 priedas)
De minimis pagalbos teikimo ir skaičiavimo (paskirstymo) galutiniams naudos gavėjams tvarkos aprašas
Galiojančios jungtinės veiklos (partnerystės) sutarties tarp pareiškėjo ir partnerio (-ių) kopiją, patvirtintą pareiškėjo vadovo, jeigu projekto įgyvendinimui numatoma pasitelkti partnerį (-ius)
Pareiškėjo, partnerio prisidėjimo prie tinkamų finansuoti išlaidų padengimą įrodančius dokumentus
Finansavimo šaltinius (pareiškėjo įnašą) pagrindžiantys dokumentai
Dokumentai, pagrindžiantys projekto biudžetą (komerciniai pasiūlymai ir/arba nuorodos į rinkoje esančias kainas, buhalterinė pažyma apie praėjusių 6 mėn. darbo užmokestį, kita)
-
Finansuojamos veiklos ir joms keliami reikalavimai
Finansuojamos projektų veiklos
05-001-01-05-07-09-01 Skatinti verslumą ir kurti paskatas įmonių augimui (Vidurio ir vakarų Lietuvos regionai)
Tikslinės grupės
Labai mažos, mažos ir vidutinės įmonės (toliau – MVĮ), išskyrus startuolius
Galimi pareiškėjai
verslo inkubatoriai;
verslo centrai;
skaitmeninių inovacijų centrai;
bendradarbystės centrai „Spiečius“ (viešoji įstaiga Inovacijų agentūra).
Galimi partneriai
Savivaldybės
Didžiausia galima skirti finansavimo lėšų suma projekto veiklai įgyvendinti
800 000,00 Eur
Finansuojamoji dalis
Iki 85 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų.
Nuosavo įnašo dalis (jei taikoma)
Ne mažiau 15 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų.
-
Kita informacija
Kvietimo informacija skelbiama tinklapiuose:
Kvietimai |ES fondų investicijų programos interneto svetainė (esinvesticijos.lt)
www.eimin.lt (naujienlaiškis dėl skelbiamo kvietimo)
Dokumentų sąrašas:
1. Projektų finansavimo ir administravimo taisyklės (toliau – PAFT)
2. PAFT priedas Projekto įgyvendinimo plano (toliau – PĮP) forma (PAFT 1 priedas)
3. Dalinai užpildyta pavyzdinė PĮP forma;
4. Projektų finansavimo sąlygų aprašas (toliau – PFSA)
6. „Vienos įmonės“ deklaracija
7. Stebėsenos rodiklių aprašymo kortelės (pridedama):
- Nefinansinę paramą gavusios įmonės - P-05-001-01-08-09-07
- Paramą gavusios naujos įmonės - P-05-001-01-08-09-08
- Naujos įmonės, sugebėjusios išlikti rinkoje - R-05-001-01-08-09-03
8. Pareiškėjo (partnerio) / projekto vykdytojo įnašo šaltinių užtikrinimo vertinimo metodika
9. Smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatymas
10. Smulkiojo ir vidutinio verslo statuso deklaravimo tvarkos aprašas
13. Investicijų programos projektų išlaidų paskirstymo regionams rekomendacijos
-
Kontaktiniai asmenys
VšĮ Inovacijų agentūra:
Bendraisiais klausimais, tel. +370 700 77 055
Kūrybinių ir tarptautinių investicijų skyrius, tel. +370 687 07619
El. paštas: verslopradzia@inovacijuagentura.lt
-
ES politikos tikslas
-
Programa
-
Projektų atrankos būdas
-
Komponentas