Žaliasis eksperimentas Pasibaigęs
Finansuojamos veiklos
|
Galimi pareiškėjai
|
Didžiausia suma vienam projektui
|
Finansuojamoji dalis
|
Regionas
|
Skatinti inovatyvių aplinkai draugiškų, t. y. tvarių produktų gamybą skatinančių, technologijų kūrimą, demonstravimą pramonės MVĮ (Vidurio ir vakarų Lietuvos regionas) | Pramonės MVĮ | 0,00 € | Iki 80 proc. MT, iki 60 proc. EP, iki 85 proc. patentavimui | Vidurio ir vakarų Lietuvos regionas |
Skatinti inovatyvių aplinkai draugiškų, t. y. tvarių produktų gamybą skatinančių, technologijų kūrimą, demonstravimą pramonės MVĮ (Vidurio ir vakarų Lietuvos regionas)
-
Pažangos priemonėSkatinti įmones pereiti link neutralios klimatui ekonomikos
-
Konkretus uždavinysPlėtoti ir stiprinti mokslinių tyrimų ir inovacinius pajėgumus ir diegti pažangiąsias technologijas
-
Veiklos numeris05-001-01-04-02-02-01
-
Pareiškėjo tipasPrivatus
-
Tikslinės grupėsPramonės labai mažos, mažos ir vidutinės įmonės (MVĮ)
-
Galimi partneriaiMVĮ, mokslo ir studijų institucija (toliau – MSI), didelė įmonė.
-
Išlaidų tinkamumo reikalavimaiPFSA 8.6 papunktyje nurodyti išlaidų, taikant Reglamento (ES) Nr. 651/2014 25 straipsnį, tinkamumo reikalavimai:
„8.6.1. MTEP paslaugų įsigijimo iš išorės šaltinių įprastomis rinkos sąlygomis, išlaidos, t. y. kai perkama iš išorinių šaltinių už rinkos kainas, pagal šalių sudarytą sandorį, kai nėra jokių susijusių slapto susitarimo elementų;
8.6.2. išlaidos pagal sutartis vykdomiems moksliniams tyrimams, žinioms ir patentams, perkamiems arba įsigyjamiems pagal licenciją iš išorės šaltinių įprastomis rinkos sąlygomis, taip pat konsultavimo ir lygiaverčių paslaugų, naudojamų vien projektui. Programinės įrangos licencijų įsigijimo išlaidos nėra tinkamos finansuoti;
8.6.3. išlaidos, nurodytos PFSA 8.6.1 ir 8.6.2 papunkčiuose kartu negali sudaryti daugiau nei 50 proc. tinkamų finansuoti su MTEP susijusių projekto veiklų išlaidų;
8.6.4. išlaidos priemonėms ir įrenginiams, atsižvelgiant į mastą ir laikotarpį, kuriuo jie naudojami projektui. Jei šios priemonės ir įrenginiai nenaudojami visą projekto trukmę, tik tos nusidėvėjimo išlaidos, kurios atitinka projekto trukmę ir yra apskaičiuotos pagal visuotinai priimtus apskaitos principus, laikomos tinkamomis finansuoti;
8.6.5. projektą vykdančio personalo darbo užmokestis ir išlaidos su darbo santykiais susijusiems darbdavio įsipareigojimams, apskaičiuotos teisės aktų, reguliuojančių darbo užmokestį ir darbo santykius, nustatyta tvarka, atlygio projektą vykdantiems fiziniams asmenims pagal paslaugų (civilines), autorines ar kitas sutartis išlaidos. Projektą vykdančio personalo darbo užmokesčio už kasmetines atostogas ir (arba) kompensacijos už nepanaudotas kasmetines atostogas ir papildomų poilsio dienų išmokos apmokamos taikant kasmetinių atostogų ir papildomų poilsio dienų išmokų fiksuotąsias normas, kurios nustatomos atsižvelgiant į konkrečiam darbuotojui priklausantį kasmetinių atostogų dienų skaičių, jam nustatytos darbo savaitės trukmę ir jam suteiktų papildomų poilsio dienų trukmę;
8.6.6. projektą vykdančio personalo komandiruočių išlaidos, apskaičiuotos komandiruočių išlaidas reguliuojančių teisės aktų nustatyta tvarka;
8.6.7. tiesiogiai su projekto įgyvendinimu susijusios ir veiklai proporcingai (pro rata principu) paskirstytos pridėtinės išlaidos – įrangos (išskyrus įsigytą iš ES fondų ar kitų ES finansinių priemonių lėšų) nuomos išlaidos;
8.6.8. tiesiogiai su projekto įgyvendinimu susijusios ir veiklai proporcingai (pro rata principu) paskirstytos pridėtinės išlaidos – projektui įgyvendinti būtinų pastatų ar patalpų nuomos išlaidos (ne daugiau nei 10 proc. tinkamų finansuoti išlaidų);
8.6.9. su kitomis veiklos sąnaudomis, įskaitant sąnaudas medžiagoms, mažaverčiam inventoriui, atsargoms ir panašiems produktams, priskirtiniems trumpalaikiam turtui, tiesiogiai susijusiomis su MTEP veikla, susijusios išlaidos;
8.6.10. Netiesioginės išlaidos pagal fiksuotąją projekto išlaidų normą. Šioms išlaidoms taikoma Administravimo taisyklių 172.1 papunktyje nurodyta fiksuotoji norma.“
PFSA 8.21. papunktyje nurodyti išlaidų, taikant Reglamentą (ES) Nr. 2023/2831, tinkamumo reikalavimai:
„8.21.1. Patentinių patikėtinių teikiamos su išradimų patentavimu susijusios paslaugos. Šioms išlaidoms PĮP vertinimo metu nustatoma individuali fiksuotoji suma, kaip nurodyta PFSA 14 punkte.
8.21.2. Mokesčiai už išradimų patentavimą.
8.21.3. Netiesioginės išlaidos pagal fiksuotąją projekto išlaidų normą. Šioms išlaidoms taikoma Administravimo taisyklių 172.1 papunktyje nurodyta fiksuotoji norma.“
PFSA 13 punkte nurodyti išlaidų tinkamumo finansuoti reikalavimai:
„13.1. Projekto išlaidos turi atitikti PFSA 8.6 ir 8.21 papunkčiuose nustatytus tinkamumo reikalavimus ir Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių VII skyriuje išdėstytus projekto išlaidoms taikomus reikalavimus. Nustatant projekto išlaidų tinkamumą vadovaujamasi ir Rekomendacijomis dėl projektų išlaidų atitikties Europos Sąjungos fondų reikalavimams, kurios skelbiamos ES investicijų interneto svetainėje https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/rekomendacijos-del-projektu-islaidu-atitikties-europos-sajungos-fondu-reikalavimams?version=1#prevVersions.
13.2. Pareiškėjas ir (ar) projekto partneris savo iniciatyva ir savo lėšomis gali prisidėti prie projekto įgyvendinimo didesne, nei reikalaujama, lėšų suma.
13.3. Projekto tinkamų finansuoti išlaidų dalis, kurios nepadengia projektui skiriamo finansavimo lėšos, turi būti finansuojama iš projekto vykdytojo lėšų. -
Taikomi supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiai
Kodas Versija Pavadinimas Dydis Matavimo vnt. Papildoma informacija FN-005-06 01 Fiksuotoji norma, taikoma, kai priklauso 40 d. d. (jeigu dirbama 5 d. d. per savaitę) arba 48 d. d. (jeigu dirbama 6 d. d. per savaitę) kasmetinės atostogos 18,8900 % https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/fn-05-01-fn-05-07-kasmetiniu-atostogu-ismoku-fn FN-005-05 01 Fiksuotoji norma, taikoma, kai priklauso nuo 37 iki 39 d. d. (jeigu dirbama 5 d. d. per savaitę) arba nuo 43 iki 47 d. d. (jeigu dirbama 6 d. d. per savaitę) kasmetinės atostogos 17,2500 % https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/fn-05-01-fn-05-07-kasmetiniu-atostogu-ismoku-fn FN-005-04 01 Fiksuotoji norma, taikoma, kai priklauso nuo 31 iki 36 d. d. (jeigu dirbama 5 d. d. per savaitę) arba nuo 37 iki 42 d. d. (jeigu dirbama 6 d. d. per savaitę) kasmetinės atostogos 14,9900 % https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/fn-05-01-fn-05-07-kasmetiniu-atostogu-ismoku-fn FN-005-03 01 Fiksuotoji norma, taikoma, kai priklauso nuo 26 iki 30 d. d. (jeigu dirbama 5 d. d. per savaitę) arba nuo 31 iki 36 d. d. (jeigu dirbama 6 d. d. per savaitę) kasmetinės atostogos 12,3500 % https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/fn-05-01-fn-05-07-kasmetiniu-atostogu-ismoku-fn FN-005-02 01 Fiksuotoji norma, taikoma, kai priklauso nuo 21 iki 25 d. d. (jeigu dirbama 5 d. d. per savaitę) arba nuo 25 iki 30 d. d. (jeigu dirbama 6 d. d. per savaitę) kasmetinės atostogos 10,4400 % https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/fn-05-01-fn-05-07-kasmetiniu-atostogu-ismoku-fn FN-005-01 01 Fiksuotoji norma, taikoma, kai priklauso 20 d. d. (jeigu dirbama 5 d. d. per savaitę) arba 24 d. d. (jeigu dirbama 6 d. d. per savaitę) kasmetinės atostogos. 8,6300 % https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/fn-05-01-fn-05-07-kasmetiniu-atostogu-ismoku-fn FN-005-07 01 Fiksuotoji norma, taikoma, kai priklauso nuo 41 d. d. (jeigu dirbama 5 d. d. per savaitę) arba nuo 49 d. d. (jeigu dirbama 6 d. d. per savaitę) kasmetinės atostogos 20,0200 % https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/fn-05-01-fn-05-07-kasmetiniu-atostogu-ismoku-fn FN-001-01 01 Iki 7 proc. netiesioginių išlaidų fiksuotoji norma 7,0000 % https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/?uri=CELEX%3A32021R1060 -
Nuosavo įnašo dydis proc.Ne mažiau 50 proc. MT, ne mažiau 75 proc. EP, ne mažiau 15 proc. patentavimui
-
Siekiami stebėsenos rodikliai
Pavadinimas Kodas Matavimo vnt. Minimali siektina reikšmė projektai Vidines inovacijas vykdančios labai mažos, mažos ir vidutinės įmonės R.B.2.2005 įmonės 36,00 Privačios investicijos, papildančios viešąją paramą, iš kurių dotacijos R.B.2.2002.1 eurai 0,00 Privačios investicijos, papildančios viešąją paramą, iš kurių dotacijos, finansinės priemonės R.B.2.2002 eurai 22574074,00 Paramą dotacijomis gavusios įmonės P.B.2.0002 įmonės 29,00 Paramą gavusios įmonės, iš kurių vidutinės įmonės P.B.2.0001.3 įmonės 0,00 Paramą gavusios įmonės, iš kurių mažos įmonės P.B.2.0001.2 įmonės 0,00 Paramą gavusios įmonės, iš kurių labai mažos įmonės P.B.2.0001.1 įmonės 0,00 Paramą gavusios įmonės, iš kurių labai mažos, mažos, vidutinės ir didelės įmonės P.B.2.0001 įmonės 27,00
ES Fondas | Europos regioninės plėtros fondas |
---|---|
ES fondų lėšos | 8 000 000,00 € |
-
Taikomi teisės aktai1.1. Teisės aktai, kuriais vadovaujamasi rengiant, teikiant ir vertinant projekto įgyvendinimo planą (toliau – PĮP), priimant sprendimą dėl projekto finansavimo, sudarant projekto sutartį ir įgyvendinant projektą, finansuojamą pagal 2022–2030 metų ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 05-001-01-04-02 „Skatinti įmones pereiti link neutralios klimatui ekonomikos“ veiklos „Sudaryti sąlygas tvariai pramonės MVĮ transformacijai“ poveiklės „Skatinti inovatyvių aplinkai draugiškų, t. y. tvarių produktų gamybą skatinančių, technologijų kūrimą, demonstravimą pramonės MVĮ (Vidurio ir vakarų Lietuvos regionas)“ projektų finansavimo sąlygų aprašą (toliau – PFSA):
1.1.1. 2021 m. birželio 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) 2021/1058 dėl Europos regioninės plėtros fondo ir Sanglaudos fondo.
1.1.2. 2021 m. birželio 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) 2021/1060, kuriuo nustatomos bendros Europos regioninės plėtros fondo, „Europos socialinio fondo +“, Sanglaudos fondo, Teisingos pertvarkos fondo ir Europos jūrų reikalų, žvejybos ir akvakultūros fondo nuostatos ir šių fondų bei Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo, Vidaus saugumo fondo ir Sienų valdymo ir vizų politikos finansinės paramos priemonės taisyklės, su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2023 m. vasario 27 d. Komisijos reglamentu (ES) 2023/435.
1.1.3. 2020 m. birželio 18 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) 2020/852 dėl sistemos tvariam investavimui palengvinti sukūrimo, kuriuo iš dalies keičiamas Reglamentas (ES) 2019/2088.
1.1.4. 2023 m. gruodžio 13 d. Komisijos reglamentas (ES) 2023/2831 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai.
1.1.5. 2014 m. birželio 17 d. Komisijos reglamentas (ES) Nr. 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius, su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2023 m. birželio 23 d. Komisijos reglamentu (ES) 2023/1315.
1.1.6. 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programa, patvirtinta 2022 m. rugpjūčio 3 d. Europos Komisijos įgyvendinimo sprendimu C(2022) 5742, kuriuo patvirtinama programa „2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programa“ dėl paramos iš Europos regioninės plėtros fondo, Sanglaudos fondo, „Europos socialinio fondo +“ ir Teisingos pertvarkos fondo Lietuvoje siekiant investicijų į darbo vietų kūrimą ir ekonomikos augimą tikslo, su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2023 m. birželio 5 d. Europos Komisijos įgyvendinimo sprendimu C(2023) 3762.
1.1.7. Lietuvos Respublikos strateginio valdymo įstatymas.
1.1.8. Lietuvos Respublikos patentų įstatymas.
1.1.9. Lietuvos Respublikos technologijų ir inovacijų įstatymas.
1.1.10. Lietuvos Respublikos patentinių patikėtinių įstatymas.
1.1.11. Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatymas.
1.1.12. 2022–2030 metų ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2022 m. kovo 16 d. nutarimu Nr. 247 „Dėl 2022–2030 metų ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programos patvirtinimo“.
1.1.13. Mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros ir inovacijų (sumaniosios specializacijos) koncepcija, patvirtina Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2022 m. rugpjūčio 17 d. nutarimu Nr. 835 „Dėl Mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros ir inovacijų (sumaniosios specializacijos) koncepcijos patvirtinimo“ (toliau – Koncepcija).
1.1.14. Strateginio valdymo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. balandžio 28 d. nutarimu Nr. 292 „Dėl Strateginio valdymo metodikos patvirtinimo“.
1.1.15. Vadovaujančiosios, administruojančiosios ir audito institucijų funkcijų, įgyvendinant Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo planą „Naujos kartos Lietuva“, paskirstymo taisyklės, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. lapkričio 25 d. nutarimu Nr. 1322 „Dėl pasirengimo administruoti Europos Sąjungos lėšas ir jų administravimo“.
1.1.16. Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatai, patvirtinti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“ (toliau – Registras).
1.1.17. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2016 m. sausio 6 d. nutarimas Nr. 5 „Dėl Sostinės regiono ir Vidurio ir vakarų Lietuvos regiono sudarymo“ (toliau – Nutarimas).
1.1.18. 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ administravimo taisyklės, patvirtintos Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“ (toliau – Administravimo taisyklės).
1.1.19. Projektų administravimo ir finansavimo taisyklės, patvirtintos Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu
Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“ (toliau – Projektų administravimo ir finansavimo taisyklės).
1.1.20. Stebėsenos rodiklių nustatymo ir skaičiavimo aprašas, patvirtintas Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu
Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“.
1.1.21. Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso deklaravimo tvarkos aprašas, patvirtintas Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2008 m. kovo 26 d. įsakymu Nr. 4-119 „Dėl Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso deklaravimo tvarkos aprašo ir Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso deklaracijos formos patvirtinimo“. -
Specialieji teisės aktaiProjektų finansavimo sąlygų aprašas (toliau – PFSA).
-
Reikalavimai projektamsReikalavimai projektui nurodyti Projektų finansavimo sąlygų aprašo (PFSA) 2 p.
Įsakymas dėl PFSA patvirtinimo suvestinė redakcija nuo 2024-02-24 (PFSA yra pažangos priemonės aprašo 10 priedas) : https://e-seimas.lrs.lt/portal/legalAct/lt/TAD/11843852015111edbfe9c72e552dd5bd/asr?positionInSearchResults=0&searchModelUUID=330455ae-d02e-4b40-9bfd-3b46b9db4e1e -
Horizontaliųjų principų ir kitų nuostatų reikalavimaiProjekto veiklos tiesiogiai prisideda prie darnaus vystymosi ir inovatyvumo (kūrybingumo) HP: siekiama skatinti inovatyvių aplinkai draugiškų, t. y. tvarių produktų gamybą skatinančių, technologijų kūrimą, demonstravimą pramonės MVĮ. Projekto veiklos tiesiogiai neprisideda prie HP „lygios galimybės visiems“, tačiau neigiamos įtakos jam taip pat nedaro, nes projekto veiklų įgyvendinimui nebus numatyti jokie ribojimai dėl lyties, rasės, tautybės, pilietybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, lytinės orientacijos, negalios, etninės priklausomybės, religijos ar kitų pagrindų. Projektų veiklos prisidės prie 2021–2030 metų nacionalinio pažangos plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. rugsėjo 9 d. nutarimu Nr. 998 „Dėl 2021–2030 metų nacionalinio pažangos plano patvirtinimo“, ir jame nustatytų HP pažangos rodiklių pasiekimo: „Lietuvos vieta pagal pasaulinį inovacijų indeksą „Global Innovation Index“. PFSA 9 punkte nurodyti projektų atrankos kriterijai tiesiogiai įpareigoja projektą prisidėti prie darnaus vystymosi ir inovatyvumo (kūrybingumo) HP įgyvendinimo.
Projektų veiklos, vadovaujantis 2021 m. vasario 18 d. Komisijos pranešimu – Reikšmingos žalos nedarymo principo taikymo pagal Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės reglamentą techninėmis gairėmis (2021/C 58/01), atitinka reikšmingos žalos nedarymo principą, nes neturi neigiamo numatomo poveikio 6 aplinkos tikslams, nurodytiems Reglamento (ES) 2020/852 17 straipsnio 1 dalies a–f punktuose.
Projekto veiklos neturi pažeisti Chartijos pagrindinių teisių: orumo; asmenų, privataus ir šeimos gyvenimo, sąžinės ir saviraiškos laisvės; asmens duomenų; prieglobsčio ir apsaugos perkėlimo, išsiuntimo ar išdavimo atvejų; teisių į nuosavybę ir teisių užsiimti verslu; lyčių lygybės, vienodo požiūrio ir lygių galimybių, nediskriminavimo ir neįgaliųjų teisių; vaiko teisių; gerojo administravimo, veiksmingo teisinės gynybos, teisingumo; solidarumo ir darbuotojų teisių; aplinkos apsaugos. -
Reikalavimai įgyvendinus projektų veiklasProjekto įgyvendinimo metu sukurta intelektinė nuosavybė 3 metus po projekto finansavimo negali būti perduota neatlygintinai kitiems juridiniams ir (ar) fiziniams asmenims.
-
Projektų įgyvendinimo trukmėProjektų veiklų įgyvendinimo trukmė turi būti ne ilgesnė kaip 30 mėnesių nuo projekto sutarties pasirašymo dienos. Dėl objektyvių priežasčių, kurių projekto vykdytojas negalėjo numatyti PĮP pateikimo ir vertinimo metu, projektų veiklų įgyvendinimo laikotarpis gali būti pratęstas Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių IV skyriaus antrajame skirsnyje nustatyta tvarka. Projektų veiklos turi būti baigtos ne vėliau kaip iki 2029 m. rugsėjo 1 d.
-
Projektų bendrieji atrankos kriterijaiProjektų bendrieji atrankos kriterijai nurodyti Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 2 priede.
https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/projektu-bendruju-atrankos-kriteriju-sarasas-ir-ju-vertinimo-metodika-3 -
Projektų specialieji atrankos kriterijai1. Specialusis. Projekte suplanuotos veiklos atitinka Koncepcijos nuostatas ir bent vieno MTEPI prioriteto tematiką. Vertinama, ar projektas prisideda prie Koncepcijos ir atitinka bent vieno MTEPI prioriteto tematiką. Projekto veiklos atitikimas Koncepcijai vertinamas remiantis PĮP pateikta informacija.
2. Specialusis. Pareiškėjas yra pramonės MVĮ, veikianti ne trumpiau kaip tris metus, kurios metinės pardavimo pajamos iš savo pagamintos produkcijos kiekvienais metais sudaro ne mažiau kaip 51 proc. bendroje pardavimo struktūroje ir vidutinės metinės pardavimo pajamos iš savo pagamintos produkcijos per pastaruosius dvejus finansinius metus yra ne mažesnės kaip 145 000 (šimtas keturiasdešimt penki tūkstančiai) eurų. Vertinama, ar pareiškėjas yra pramonės MVĮ, kuri turi pakankamai patirties, t. y. iki PĮP pateikimo administruojančiai institucijai dienos ne trumpiau kaip tris metus Juridinių asmenų registre įregistruota pramonės MVĮ, ir kuri yra finansiškai pajėgi, t. y. kurios vidutinės metinės pardavimo pajamos iš savo pagamintos produkcijos kiekvienais metais sudaro ne mažiau kaip 51 proc. bendroje pardavimo struktūroje ir vidutinės metinės pardavimo pajamos iš savo pagamintos produkcijos per pastaruosius dvejus finansinius metus iki PĮP pateikimo administruojančiai institucijai dienos yra ne mažesnės kaip 145 000 (šimtas keturiasdešimt penki tūkstančiai) eurų, įgyvendinti projekte numatytas veiklas. Pareiškėjas yra veikianti įmonė, t. y. Juridinių asmenų registre įregistruota įmonė, turinti pajamų ir darbuotojų ir teisės aktų nustatyta tvarka teikianti ataskaitas Valstybinei mokesčių inspekcijai prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos, Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos skyriams ir metinių finansinių ataskaitų rinkinius Juridinių asmenų registrui. Įmonės veikimo laikotarpis tikrinamas pagal Juridinių asmenų registro informaciją, kai įmonė yra veikianti Lietuvos Respublikoje, arba pagal kitus įmonės veikimo laikotarpį įrodančius dokumentus, pvz., registracijos pažymėjimą, išrašą iš valstybės, kurioje įmonė veikia, registro centro ir pan., kai įmonė yra ne Lietuvos Respublikoje registruotas juridinis asmuo. Pramonės įmone laikoma įmonė, kurios pajamos iš pramonės įmonės veiklos (-ų) sudaro ne mažiau kaip 51 proc. visų įmonės veiklų. Pačios įmonės pagaminta produkcija – įmonės gaminami gaminiai ir (arba) teikiamos paslaugos.
Įmonės pačios pagamintos produkcijos pardavimo pajamos tikrinamos pagal metinių finansinių ataskaitų rinkinių duomenis ir (ar) kitus pačios įmonės pagamintos produkcijos pardavimo pajamas pagrindžiančius buhalterinės apskaitos dokumentus. Tikrinama pagal PĮP pateiktą informaciją, įmonės pajamos tikrinamos pagal pateiktus pastarųjų finansinių metų patvirtintos finansinės atskaitomybės dokumentus. Šis projektų atrankos kriterijus taikomas tik projekto vertinimo metu, nes pramonės MVĮ, gavusios paramą ir sėkmingai veiklą išplėtusios, statusas gali pasikeisti, t. y. ji gali tapti pvz., iš mažos vidutine įmone. Todėl tikslinga vertinti pareiškėjo dydį tik PĮP vertinimo metu. -
Projektų prioritetiniai atrankos kriterijai
Numeris Pavadinimas Maksimalus galimas surinkti balas Didžiausias galimas kriterijaus balas Svorio koeficientas Minimalus privalomas surinkti balas 1 Projekto įgyvendinimo metu sukurtų inovatyvių aplinkai draugiškų technologijų technologinės parengties lygis. 45,00 5 9,00 2 Projekto įgyvendinimo metu sukurtos technologijos reikšmingumo lygis. 35,00 5 7,00 3 Deklaruotos MTEP veiklai skirtos lėšos. 10,00 5 2,00 4 Projekto įgyvendinimo metu kuriamomis technologijomis bus panaudojamos pramonės įmonėse generuojamos ir šalinamos gamybos ir kitos ūkinės veiklos atliekos 10,00 5 2,00
-
Teikimo tvarkaParengtas PĮP (su visais privalomais priedais) teikiamas per 2021-2027 m. Duomenų mainų svetainę (DMS) adresu https://dms.investis.lt
-
Kartu su PĮP teikiama1 priedas: Partnerio deklaracija (jei projektas įgyvendinamas su partneriais) 9 priedas: Informacija, reikalinga projekto (įskaitant jungtinį projektą) atitikties reikšmingos žalos nedarymo horizontaliajam principui vertinimo reikalavimams įvertinti (PFSA 1 priedas). 10 priedas: Patvirtintų paskutinių finansinių metų metinių finansinių ataskaitų rinkinys (jei administruojančioji institucija patvirtintų paskutinių finansinių metų metinių finansinių ataskaitų rinkinio negali gauti iš Juridinių asmenų registro). 11 priedas: Informacija apie projekto biudžeto paskirstymą pagal pareiškėjus ir partnerius (jei projektas įgyvendinamas su partneriu 12 priedas: Informacija apie pareiškėjui (partneriui) suteiktą valstybės pagalbą (išskyrus de minimis) pagalba 13 priedas: Informacija, reikalinga projekto atitikčiai projektų atrankos kriterijams įvertinti (PFSA 4 priedas). 14 priedas: MTEP verslo planas su priedais (1A, 1B lentelės ir finansinis planas rekomenduojama pateikti excel formatu). 15 priedas: Pareiškėjo (partnerio (-ių), jei projektas įgyvendinamas su partneriu (-iais) SVV deklaracija (partneris (-iai) gali pateikti laisvos formos deklaraciją, jei jie priskirtini didelėms įmonėms). 16 priedas: „Vienos įmonės“ deklaracija, jei projekte numatomos vykdyti patentavimo veiklos pagal Reglamentą (ES) 2023/2831 17 priedas: Jungtinės veiklos (partnerystės) sutarties kopija, jeigu projektas įgyvendinamas kartu su partneriu (-iais). 18 priedas: Valstybės duomenų agentūrai per 3 paskutinius metus iki PĮP pateikimo administruojančiai institucijai dienos arba laiko nuo įmonės įregistravimo (jeigu įmonė vykdo veiklą mažiau negu 3 metus) patirtų MTEP išlaidų ataskaitos (-ų) kopijas (-as) 19 priedas: Finansavimo šaltinius (pareiškėjo ir (ar) partnerio (-ių) įnašą ir netinkamų finansuoti išlaidų padengimą) pagrindžiantys dokumentai. 20 priedas: Dokumentai, pagrindžiantys projekto biudžetą (komerciniai pasiūlymai, nuorodos į rinkos esančias kainas ir kt.)
-
ProgramaInvesticijų programa
-
PrioritetasPažangesnė Lietuva
-
Atsakinga institucijaLietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerija
-
Administruojanti institucijaInovacijų agentūra
-
PAFT 1 priedo 1 priedas (partnerio deklaracija)
-
Dalinai užpildyta pavyzdinė PĮP forma (atnaujinta 2024-04-15)
-
Vidines inovacijas vykdančios labai mažos, mažos ir vidutinės įmonės - R-05-001-01-04-02-06
-
Privačiosios investicijos, papildančios viešąją paramą (iš kurių: dotacijos, finansinės priemonės) - R-05-001-01-04-02-03
-
Paramą dotacijomis gavusios įmonės - P-05-001-01-04-02-31
-
Paramą gavusios įmonės (iš kurių: labai mažos, mažosios, vidutinės ir didelės) - P-05-001-01-04-02-26
-
Pareiškėjo (partnerio) / projekto vykdytojo įnašo šaltinių užtikrinimo vertinimo metodika
-
Atmintinė dėl SVV statuso ir sunkumų vertinimo (rekomenduojama pateikti su PĮP)
-
Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso deklaracija pildymui
-
MTEP verslo plano priedas: finansinis planas
-
MTEP verslo plano priedas: 1B (vykdant patentavimo veiklą)
-
MTEP verslo plano priedas: 1A (vykdant MTEP veiklas) - atnaujinta 2024-02-29
-
MTEP verslo planas
-
PFSA 4 priedas
-
PFSA 1 priedas
Galite pateikti klausimą susijusį su šiuo kvietimu.
Įrangos įsigijimas šio kvietimo atveju nefinansuojamas.
Pagal atnaujinto Aprašo 8.6.4 p. („išlaidos priemonėms ir įrenginiams, atsižvelgiant į mastą ir laikotarpį, kuriuo jie naudojami projektui. Jei šios priemonės ir įrenginiai nenaudojami visą projekto trukmę, tik tos nusidėvėjimo išlaidos, kurios atitinka projekto trukmę ir yra apskaičiuotos pagal visuotinai priimtus apskaitos principus, laikomos tinkamomis finansuoti“) tinkamos finansuoti išlaidos yra tik priemonių ir įrenginių nusidėvėjimo išlaidos, patalpų nusidėvėjimo išlaidos nenumatytos finansuoti iš nusidėvėjimo biudžeto eilutės.
Taip, Lietuvos VVL atitinka šią sąlygą ir užtenka tenkinti tik vieną šią sąlygą ir intensyvumas padidinamas 15 proc.
„8.4.2.4. jei mokslinių tyrimų ir plėtros projektas vykdomas remiamame regione, tenkinančiame Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo107 straipsnio 3 dalies a punkto sąlygas, kaip nurodyta Reglamento (ES) Nr. 651/2014 25 straipsnio 6 dalies b punkto iv papunktyje.“
Tačiau atkreiptinas dėmesys, kad jei projektas įgyvendinamas su partneriu, tai pretenduojama į finansuojamos dalies padidinimą, jei tenkinama Aprašo 8.4.2.1 papunktyje numatyta sąlyga už veiksmingą bendradarbiavimą.
Taip, kiekvieno pareiškėjo/partnerio išlaidoms skaičiuojamas atskiras finansavimo intensyvumas.
Aprašo 4 priedo 7 lentelėje turite aprašyti, kaip kuriamas produktas/technologija atitinka tvaraus produkto kriterijus.
Saulės kolektorių įsigijimo išlaidos būtų netinkamos finansuoti pagal Aprašo reikalavimus.
Technologinės parengties lygis gali būti nuo 2 TPL, finansavimo intensyvumas nuo 25 proc. iki 80 proc., priklausomai nuo to, kokia veikla - moksliniai tyrimai ar eksperimentinė plėtra - vykdoma, nuo įmonės statuso ir nuo to, ar projektas įgyvendinamas su partneriu ar be jo.
Tvaraus namo statybos technologija gali būti kuriama, jei bus vykdoma MTEP veikla.
Taip, įmonė būtų netinkamas pareiškėjas, nes ji turi būti veikianti ne trumpiau kaip 3 metus.
Taip, partneriai taip pat turi būti iš Vidurio ir vakarų Lietuvos regiono (VVL). Priskyrimas regionui vertinamas pagal rekomendacijas: https://esinvesticijos.lt/dokumentai/2021-2027-metu-europos-sajungos-fondu-investiciju-programos-projektu-islaidu-paskirstymo-regionams-rekomendacijos, t.y. MTEP veiklos turi būti vykdomos VVL.
Tinkamas pareiškėjas yra tik pramonės MVĮ. Pramonės įmonė – įmonės vykdančios veiklą pagal EVRK priskirtiną B ir C sekcijoms su tam tikromis išimtimis. Tačiau partneris gali būti teikianti paslaugas įmonė.
Galima paimti avansą iki 30 proc. ir iki 100 000 Eur be draudimo garantijų. Projekto įgyvendinimo metu naudojate avansą, o išlaidas deklaruojate jau patirtas. Išnaudojus avansą ir už jį atsiskaičius, galite vėl iš naujo jį paimti. Mokėjimo prašymai gali būti teikiami pagal poreikį, išlaidos apmokamos išlaidų kompensavimo būdu.
Įmonė turi būti veikianti, t.y. registruota ne trumpiau kaip prieš 3 metus.
a) taip, balai suteikiami pagal atliekų rūšį, o ne pagal jų panaudojimo kiekį.
b) taip, balai už skirtingų atliekų panaudojimą nesumuojami (to nėra numatyta), o suteikiami už tą atlieką, kuri yra aukščiau Aplinkos apsaugos agentūros lentelėje.