Pedagogai pastebi, jog norint šiuolaikinius mokinius sudominti ir motyvuoti mokytis kažko naujo, reikia įdėti nemažai pastangų. Bendraujant su paaugliais, iššūkių ypač daug, tuo įsitikino ir Aušra kelerius metus dirbdama technologijų mokytoja. Netikėtai gautas pasiūlymas persikvalifikuoti ir išbandyti save mokant pradinukus, jaunai moteriai leido atrasti mokymo žavesį – vaikai smalsūs ir žingeidūs ir tai mokytojai didžiausias atlygis bei motyvacija.
Pabaigusi Lietuvos edukologijos universitetą, Aušra Jokubauskaitė daugiau nei dvejus metus dirbo technologijų mokytoja Palaimintojo Teofilio Matulionio gimnazijoje Vilniuje. Atrasti būdus, kaip šiuolaikinius paauglius sudominti siuvimu, mezgimu ar maisto ruoša, tapo nemenku iššūkiu.
„Šių laikų vaikams labai sunku suprasti, kodėl jie turi megzti šaliką ar kepti pyragą, kai viską galima tiesiog nusipirkti, juk viskas taip lengvai pasiekiama. Supratau, kad raktas į sėkmingą mokytojo darbą yra ryšio su vaikais užmezgimas, nesvarbu, kokį dalyką dėstai. Kėliau sau tikslą sudominti vaikus, parodyti naudą mano mokomų įgūdžių, pasakoti apie tvarumą ir vertę savo rankomis padarytų gaminių. Tai kėlė vaikų norą mokytis ir pajutau, kad būtent spindinčios jų akys, nuostaba sužinojus kažką naujo yra ir mano motyvacija dirbti mokykloje“, – savo pradžią švietimo sektoriuje prisimena Aušra.
Įgyti antrą specialybę pasiūlė kursiokė
Kelerius metus sėkmingai „pasimatavusi“ mokytojos profesiją, A. Jokubauskaitė sulaukė kursiokės pasiūlymo įgyti antrą specialybę. Rinkdamasi studijų kryptį, moteris prisimena ieškojusi tokios specializacijos, kurioje galėtų pritaikyti jau turimas technologijų žinias. Ilgai nesvarstydama, Vilniaus kolegijoje ji pasirinko Vaikystės pedagogikos studijas.
„Įsivaizdavau save ir ikimokyklinio ugdymo įstaigoje, kur daug dėmesio skiriama smulkiosios motorikos lavinimui, todėl maniau, kad čia labai pravers mano technologijų žinios. Tačiau pradėjus studijuoti, mokyklos direktorė, matydama manyje potencialą, pasiūlė pradinių klasių mokytojos darbą, o tam reikėjo dar kito išsilavinimo. Baigiau Vaikystės pedagogikos studijas, apimančias ikimokyklinį bei pradinį ugdymą. Kai labai nori, viskas įmanoma“, – šypsosi A. Jokubauskaitė.
Ją sužavėjo puiki programa ir trumpas studijų laikas – vos pusantrų metų. Šiandien ji sako džiaugiasi savo pasirinkimu, nes dirbdama su pradinių klasių mokiniais kasdien jaučia atgalinį jų ryšį ir norą kasdien išmokti kažko naujo.
„Dirbdama su pačiais mažiausiais mokiniais turiu galimybę jiems atverti pirmąsias duris į žinių pasaulį, formuoti mokymosi įpročius, o žingeidumą paversti natūraliu įpročiu. Jiems viskas nauja ir nuoširdžiai įdomu ir man dar didžiausia vidinė motyvacija. Už šią gyvenimo dovaną esu dėkinga bendrakursei, kuri pasiūlė man persikvalifikuoti ir įgyti antrą specialybę“, – pasakoja mokytoja.
Pradinukai užaugino kantrybę
Palaimintojo Teofilio Matulionio gimnazijoje Aušra jau 7 metus dirba pradinių klasių mokytoja. Atradusi mėgstamą darbą, ji žada toliau eiti šiuo keliu – visai neseniai mokytoja apsigynė vyresniosios pradinių klasių mokytojos kvalifikacinę kategoriją. Projektas „Tęsk“ suteikė galimybę Aušrai įgyti papildomą dalykinę specializaciją, kuri leido darbe suderinti asmeninius pomėgius, norą mokyti ir džiaugsmą matyti tokį greitą mokinių progresą.
„Žinoma, turėjau baimių, kaip aš viską spėsiu suderinti – ir darbus, ir studijas, ir šeimą. Žiūrint atgal, manau, priėmiau geriausią sprendimą, nes jis leido išsigryninti savo pašaukimą. Man labai patinka dirbti su pradinukais, gauti atgalinį jų ir jų tėvų ryšį, siekti užsibrėžtų tikslų bei matyti mokinukų pažangą. Nuo rudens grįšiu ir prie technologijų mokymo. Manau, patirtis su pradinukais mane dar labiau praturtino, įgavau daugiau kantrybės, metodiškumo, ką bandysiu panaudoti ir technologijų mokytojos darbe“, – sako mokytoja.
Įgyvendindama projektą „Tęsk: ateik, tobulėk, prisidėk!“ Nacionalinė švietimo agentūra 2024-aisiais į mokomojo dalyko ar pedagoginės specializacijos modulio studijas pakvies daugiau nei 1000 Lietuvos pedagogų ir pagalbos mokiniui specialistų. Jų studijos bus finansuojamos Europos socialinio fondo + ir Europos Sąjungos bendrojo finansavimo lėšomis, tad papildomai nekainuos. Projektas „Tęsk: ateik, tobulėk, prisidėk!“ vykdomas pagal 2021–2030 m. plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos švietimo plėtros programos pažangos priemonę „Pirmiausia – mokytojas“.
Nacionalinės švietimo agentūros informacija