2025 m. gegužės 23 d.
Asmeninio archyvo nuotr.
Asmeninio archyvo nuotr.

Pajūryje, Palangos Vlado Jurgučio progimnazijoje anglų kalbos mokytoja dirbanti Raimonda Baltmiškė, paklausta apie pedagogų lyderystę, sako, kad svarbu rodyti asmeninį pavyzdį ir nuolat tobulėti. Iš prigimties veikli ir iniciatyvi moteris vasario pirmomis dienomis grįžo iš stažuotės Tenerifėje, kur mokymuose „Komandų formavimas mokykloje, žaidybiniai metodai bendruomenių kūrimui“ tobulino lyderystės bei veikimo kartu kompetencijas, o ten įgytomis žiniomis ir išmoktomis praktikomis jau spėjo pasidalinti ne tik su savo mokiniais ar artimiausiais kolegomis, bet ir visos šalies pedagogais, aktyviai dalyvaujančiais „Tūkstantmečio mokyklų“ programoje.

Į užsienį – Lietuvoje dar tik pradedamų ugdyti kompetencijų

Raimonda sako, kad yra kompetencijų, kurios mūsų šalyje dar tik pradedamos ugdyti. Pavyzdžiui, multikultūrinių bendruomenių stiprinimas. Informacijos ir žinių išties gausu, bet jos neišgyventos, trūksta praktinės patirties. Šia noriai dalinasi užsienio kolegos ir ekspertai. Tai svarbu kuriant stiprias bendruomenes ne tik tada, kai kalbame apie užsieniečių integravimą. 

Palanga – augantis miestas, čia kuriasi šeimos iš kitų regionų, tad skiriasi tarmė, šeimos tradicijos, keičiasi įprasta aplinka, o integracija į vietos bendruomenę vaikams ir jaunuoliams tampa savotišku iššūkiu. „Mokytojui svarbu alsuoti tuo, kas dabar įdomu vaikams. Būti jų lyderiu ir įkvėpėju. Žinoti, kuo gyvena mokiniai, kur slypi jų kūrybiškumas ir kaip juos įlieti į bendruomenes, net jei tai reiškia supažindinimą su miestu ar vietos bendruomenės tradicijomis, nors mokai anglų kalbos. Kurti mokiniams emociškai saugią ir veikti kartu skatinančią aplinką, ugdyti jų pakantumą ir gebėjimą priimti vieni kitų skirtumus yra kasdienis darbas”, – poreikį tobulinti kompetencijas už Lietuvos ribų argumentuoja Raimonda. 

Pamačiusi Nacionalinės švietimo agentūros kvietimą vykti į stažuotes užsienyje, R. Baltmiškė iškart žinojo – tai proga, kurios negalima praleisti. Laisvė rinktis mokymų programą, šalį, kurioje siūlomi mokymai labiausiai atliepė jos tuo metu norimas tobulinti kompetencijas, dar labiau padrąsino pedagogę. Tad, gavusi progimnazijos direktorės Laimutės Benetienės pritarimą bei palaikymą, ji pateikė paraišką aiškiai įvardindama, kaip jos įgyta patirtis bus panaudota kasdieniame darbe, o dalinimasis žiniomis grįžus paįvairins kolegų darbą. 

Į 6 dienų stažuotę Tenerifėje, finansuotą projekto „Tęsk: ateik, tobulėk, prisidėk!“ lėšomis, mokytoja išvyko sausio pabaigoje. Paklausta apie jos naudą gegužės mėnesį, pasakojo apie solidų patirties sklaidos bagažą: praktikos, taikomos užsiėmimuose su mokiniais, mokymai kolegoms, dalijimasis patirtimi „Tūkstantmečio mokyklų“ programos konferencijoje, rugsėjo pradžioje laukiančios apskrito stalo diskusijos ir komandos formavimo išvyka anglų kalbos mokytojų grupei – 6 dienos intensyvaus Raimondos mokymosi virto tęstiniu lyderystės auginimo procesu, kuriame įkvepiama asmeniniu pavyzdžiu, o dalinimasis žiniomis leidžia plačiai sklisti naujoms praktikoms bei dar labiau stiprina jau įgytas kompetencijas. 

Pokytis klasėje – imlus laikui 

„Stažuotės metu išmoktas praktikas vis taikau pamokose ir popamokinėje veikloje. Mokinių daug, tad poveikis ne taip greitai matomas. Kas kita su suaugusiais – taikome iš karto, pokytis komandos dinamikoje akivaizdus. Mokinius dar turiu įtikinti, kad siūlau išbandytus metodus, juos naudoja įvairių šalių kolegos. Bet tvirtai galiu pasakyti – mano pačios asmeninis tobulėjimas, žingeidumas, padeda kurti santykį su mokiniais. Matau, kad jiems svarbu, jog mokytojas eitų koja kojon su inovacijomis, būtų atviras pasauliui ir naujoms idėjoms. Kaskart grįžusi iš mokymų užsienyje matau – jų akyse mano vertė kyla”, – pasakoja Raimonda. 

Mokytoja džiaugiasi ir kolegų, mokyklos bendruomenės atvirumu naujovėms – pati įsikvėpusi naujų idėjų, permainų vėju ji užkrėtė ir kolegas, tad emocinės gerovės kūrimui pasitelkti mokykloje iki tol nebandyti metodai: įsitikinusi, kad visi ugdytiniai ir kolegos sutinka, Raimonda į savo popamokines veiklas keliavo su augintiniu. Išauklėtas ir užsiėmimuose ramiai besiilsintis šuo veiklose padėjo sukurti jaukesnę ir psichologiškai saugią, pozityvią atmosferą. Mokykloje imtos taikyti įvairios relaksacijos praktikos, muzikos pedagogas Linas Švirinas mokyklos bendruomenei suorganizavo garso terapijos užsiėmimą. Raimonda įsitikinusi: „Lyderystė – tai ir klausymas, palaikymas, emocinis nusinulinimas, o drąsūs sprendimai priimami tada, kai jaučiamės psichologiškai saugūs, tad pokyčiams reikia ne tik nusiteikimo ir ryžto, bet ir laiko”. 

Kitas kvietimas vykti į stažuotes užsienyje –  2025 m. rugpjūčio-rugsėjo mėnesį

Įgyvendindama projektą „Tęsk: ateik, tobulėk, prisidėk!“, Nacionalinė švietimo agentūra šiemet dar kartą pakvies pedagogus savo kompetencijas tobulinti Europos Sąjungos ir Europos ekonominės erdvės šalyse. Į stažuotes vykti galės projekto lėšomis dar nesuspėję to padaryti pedagogai. Visa informacija bus skelbiama Nacionalinės švietimo agentūros interneto svetainėje.

Projektas „Tęsk: ateik, tobulėk, prisidėk!“  vykdomas pagal 2021–2030 m. plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos švietimo plėtros programos pažangos priemonę  „Pirmiausia – mokytojas“ ir finansuojamas Europos socialinio fondo + bei Europos Sąjungos bendrojo finansavimo lėšomis.

Nacionalinės švietimo agentūros informacija

Susiję projektai

Projekto kodas Projekto pavadinimas Projekto vykdytojo pavadinimas Bendra projekto vertė
Tęsk: ateik, tobulėk, prisidėk! Tęsk: ateik, tobulėk, prisidėk!
Tęsk: ateik, tobulėk, prisidėk! Nacionalinė švietimo agentūra