Regionas | Apskritis | Savivaldybė |
---|---|---|
Netaikoma | Vilniaus apskritis | Vilniaus m. sav. |
Eksperimentinių profesinio mokymo programų plėtojimas VESK Įgyvendinama
Kvietimo numeris
10-048-P
Projekto numeris
10-048-P-0017
Sutarties įsigaliojimo data
2025-05-12 00:00
Projekto vykdytojas
Verslo ir svetingumo profesinės karjeros centras
Vykdytojo kodas
305239644
Veiklų vykdymo pabaigos data
2026-04-30 00:00
Administruojanti institucija
Centrinė projektų valdymo agentūra
Bendra projekto tinkamų finansuoti išlaidų suma
31 309,50 €
Projektu sprendžiamos problemos
Profesinis mokymas Lietuvoje vis dar susiduria su iššūkiais, nes yra nepatrauklus tiek moksleiviams, tiek jų tėvams ir mokytojams. Visuomenėje vis dar yra gajūs stereotipai, kad profesinio mokymo programos yra tinkamos tik tiems mokiniams, kuriems sunku mokytis gimnazijoje, kurie turi elgesio ar emocinių sutrikimų, arba tiems, kurie demonstruoja prastesnius akademinius pasiekimus. Šis požiūris apsunkina profesinio mokymo įvaizdžio gerinimą ir patrauklumą tarp jaunuolių, kurie siekia įgyti praktinių įgūdžių ir įsilieti į darbo rinką.
Kita problema – I-II gimnazijos klasių (9-10 pagrindinio ugdymo klasių) mokiniai profesinėse mokyklose mokosi pagal pagrindinio ugdymo II dalies programą, kuri labai panaši į bendrojo lavinimo mokyklose teikiamas bendrojo ugdymo programas. Tačiau bendrojo lavinimo mokyklose nėra galimybės rinktis profesinio mokymo programos, nes tai nenumatyta bendruose ugdymo planuose. Šiuo metu atsirado galimybė mokytis IV lygio profesinio mokymo programų eksperimento sąlygomis.
Trečia problema – profesinis orientavimas: bendrojo ugdymo mokyklos mokiniai turi mažai žinių apie profesinio mokymo galimybes ir darbinės veiklos sąlygas.
Nuo 2020/2021 m. m. atsirado galimybė I-II gimnazijos klasių (9-10 pagrindinio ugdymo klasių) mokiniams pasirinkti profesinio mokymo II ar III lygio kvalifikacijų programų modulius. Tai numato Bendrieji ugdymo planai, patvirtinti Švietimo, mokslo ir sporto ministro ( 2022/2023 m.m. 84 p.). I-II gimnazijos klasių (9-10 pagrindinio ugdymo klasių) mokiniai gali rinktis 5 kreditų profesinio mokymo programų modulius, o III-IV gimnazijos klasių mokiniams – 10 kreditų. Baigus modulių programą asmenims išduodamas kompetencijų pažymėjimas.
Stojimas į profesinio mokymo kvalifikacijų programų modulius vyksta per LAMA BPO sistemą. Su mokiniu (suderinus su tėvais, teisėtais globėjais) sudaroma mokymosi sutartis, o profesinė mokykla su bendrojo ugdymo mokykla sudaro bendradarbiavimo sutartį, kurioje numatomos mokinio individualaus ugdymo plano galimybės. Mokiniams, pasirinkusiems profesinio mokymo programos (PMP) modulius, atliekant praktinę profesinio orientavimo dalį sudaromos sąlygos išbandyti/susipažinti su būsima profesija. Tuo pačiu per keturis metus mokinys gali baigti 90 kreditų PMP ir įgyti profesinę kvalifikaciją. Darbdaviai palankiai vertina mokinius, kurie turi kompetencijų pažymėjimus ir gali vykdyti kvalifikuotas veiklas bei už jas gauti rinką atitinkantį darbo užmokestį. PMP modulių pasirinkimas didina profesinio mokymo prieinamumą visiems to norintiems asmenims, kurie susiduria su akademiniais, psichologiniais, socialiniais sunkumais gimnazijose ar turintys aiškų tikslą/norą įgyti mėgstamą profesiją.
Tikėtina, kad vis daugiau gimnazistų pasirinktų tokį mokymosi kelią. Todėl mokiniai, baigę II gimnazijos klases palaipsniui rinktųsi profesinę mokyklą, o įgiję kvalifikaciją galėtų pasirinkti inžinerines aukštojo mokslo studijas.
Ketvirta problema - profesinių mokyklų I-II gimnazijos klasių (9-10 pagrindinio ugdymo klasių) mokiniai gali rinktis II ir III kvalifikacinio lygmens profesinio mokymo programų modulius, tačiau tokių programų šiuo metu vos 19. Palyginimui IV lygio kvalifikacinių programų yra apie 200, tačiau šių programų įeities sąlygos reikalauja, kad profesinio mokymo programa būtų vykdoma kartu su bendrojo ugdymo programa. Dėl šios priežasties Švietimo mokslo ir sporto ministerijos 2020 m. liepos 10 d. įsakymu Nr.V-1038 "Dėl IV kvalifikacijos lygiui įgyti formaliojo profesinio mokymo programų pritaikymo, baigusiems pagrindinio ugdymo programos pirmąją dalį, eksperimentinio tvarkos aprašo patvirtinimo ( toliau - Eksperimento tvarkos aprašas) buvo patvirtintas „ Eksperimentinių profesinio mokymo programų plėtojimo aprašas“, kuris leidžia profesinių mokyklų I-II gimnazijos klasių (9-10 pagrindinio ugdymo klasių) mokiniams rinktis ir nuosekliai mokytis IV lygio 60 -110 kreditų kvalifikacinę programą ir, per 4 metus baigus bendrąją ugdymo programą, įgyti profesinę kvalifikaciją.
Įgyvendinant projektą bus nepažeisti horizontalieji principai ir Chartijos, prieš vykdant mokymus buvo atlikta žodinė tikslinės grupės apklausa, siekiant nustatyti, ar jos nariai turi specialiųjų poreikių.
Daugiau
Mažiau
Projekto tikslas
Verslo ir svetingumo profesinės karjeros centro mokiniams, baigusiems pagrindinio ugdymo programos pirmąją dalį, sudaryti galimybę mokytis pagal profesinio mokymo programą ir kartu nuosekliai mokytis pagal bendrojo ugdymo programas – pagrindinio ugdymo programos antrąją dalį ir vidurinio ugdymo programą, siekiant įgyti pagrindinį išsilavinimą, vidurinį išsilavinimą ir IV lygio kvalifikaciją.
Programos tipas
Naujos kartos Lietuva
Komponentas
Kokybiškas ir prieinamas švietimas visą gyvenimą kiekvienam gyventojuiTeritorija, kuriai tenka didžioji dalis projekto lėšų
ES fondas
Veiklos pavadinimas | Fondas |
---|---|
Įveiklinti sektorinių praktinio mokymo centrų sistemą įgyvendinant nacionalinio mobilumo programą | Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonė |
Profesinio mokymo prieinamumo gerinimo parama mokiniams iš nepalankias sąlygas turinčių asmenų grupių | Europos socialinis fondas + |
Investicijos į profesinio mokymo infrastruktūrą Vidurio ir vakarų Lietuvos regione | Europos regioninės plėtros fondas |
Finansavimo šaltiniai
Finansavimo šaltinio kodas | Finansavimo šaltinio forma | Finansavimo šaltinio suma |
---|---|---|
1. | Projektams skiriamos finansavimo lėšos | 31 309,50 € |
1.2. | EGADP subsidijos lėšos | 31 309,50 € |
2. | Nuosavas įnašas | 0,00 € |
Stebėsenos rodikliai
Pavadinimas | Stebėsenos rodiklio pradinė reikšmė | Stebėsenos rodiklio siektina reikšmė |
---|---|---|
Švietimo ar mokymo veiklos dalyvių skaičius | 0,00 | 36,00 |
Švietimo ar mokymo veiklos dalyvių skaičius, iš jų švietimo ar mokymo veiklos (išskyrus skaitmeninių įgūdžių ugdymą) dalyvių skaičius | 0,00 | 36,00 |
Paramą gaunančių 15–29 metų jaunuolių skaičius | 0,00 | 36,00 |
Projekto veiklos
Sutarties projekto veiklos numeris ir pavadinimas | Sutarties poveiklės numeris ir pavadinimas |
---|---|
12-003-03-04-03-03 Priemonių bendrajam ugdymui ir profesiniam mokymui suartinti parengimas | 12-003-03-04-03-03-02 Eksperimentinių profesinio mokymo programų plėtojimas |
Sutarties intervencinių priemonių srities duomenys
- 103 - Parama darbo rinkos poreikių tenkinimui ir pokyčiams