Teikiama nuo
2023-02-20 08:00
Teikiama iki
2023-06-30 18:00 Pasibaigęs
Kvietimo finansavimo suma
23 500 000,00 €
Projektų atrankos būdas
Konkursas
Finansavimo forma
Dotacija
Kontaktai
Vitalijus, Zlotnikovas
Centrinė projektų valdymo agentūra
Vyresnysis projektų vadovas
Aušra, Jankauskaitė
Centrinė projektų valdymo agentūra
Vyresnysis projektų vadovas,
Finansuojamos veiklos
Galimi pareiškėjai
Didžiausia suma vienam projektui
Finansuojamoji dalis
Regionas
Skaitmeninių technologinių sprendimų, kuriems įgyvendinti būtinas 5G ryšys, kūrimas, testavimas ir vystymas Privatūs juridiniai asmenys, mokslo ir studijų institucijos Netaikoma 80% Netaikoma
Daugiau Mažiau
  • Taikomi teisės aktai
    1.1.Teisės aktai, kuriais vadovaujamasi rengiant, teikiant ir vertinant projekto įgyvendinimo planą (toliau – PĮP), priimant sprendimą dėl projekto finansavimo, sudarant projekto sutartį ir įgyvendinant projektą, finansuojamą pagal 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijos susisiekimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 10-001-05-04-01 „Didinti susisiekimo sistemos kuriamą vertę ir infrastruktūros panaudojimo efektyvumą“ veiklos „Skaitmeninių technologinių sprendimų, kuriems įgyvendinti būtinas 5G ryšys, kūrimas, testavimas ir vystymas“ projektų finansavimo sąlygų aprašą Nr. 1 (toliau – Aprašas):
    Bendrieji teisės aktai:
    1.1.1. 2014 m. birželio 17 d. Komisijos reglamentas (ES) Nr. 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius, su visais pakeitimais (toliau – Bendrasis bendrosios išimties reglamentas);
    1.1.2. 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamentas (ES) Nr. 1407/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai su visais pakeitimais (toliau – De minimis reglamentas);
    1.1.3. Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatai, patvirtinti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“;
    1.1.4. 2021 m. vasario 12 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) Nr. 2021/241, kuriuo nustatoma ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonė;
    1.1.5. 2021 m. liepos 28 d. Tarybos įgyvendinimo sprendimas dėl Lietuvos ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įvertinimo patvirtinimo (toliau – NKL planas);
    1.1.6. Veiklos susitarimas, patvirtintas Europos Komisijos 2022 m. gegužės 5 d. įgyvendinimo sprendimu, kuriuo patvirtinamas Europos Komisijos ir Lietuvos veiklos susitarimas pagal reglamentą (ES) 2021/241 (apie nurodytą sprendimą Europos Komisija pranešė dokumentu Nr. (2022)3472216) su visais pakeitimais;
    1.1.7. 2021–2030 metų nacionalinis pažangos planas, patvirtintas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. rugsėjo 9 d. nutarimu Nr. 998 „Dėl 2021–2030 metų nacionalinio pažangos plano patvirtinimo“;
    1.1.8. 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ administravimo taisyklės, patvirtintos Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“ (toliau – Administravimo taisyklės);
    1.1.9. Projektų administravimo ir finansavimo taisyklės, patvirtintos Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“ (toliau – Projektų taisyklės);
    1.1.10. Lietuvos Respublikos strateginio valdymo įstatymas;
    1.1.11. 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijos susisiekimo plėtros programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2022 m. kovo 16 d. nutarimu Nr. 245 „Dėl 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijos susisiekimo plėtros programos patvirtinimo“.
    Daugiau Mažiau
  • Specialieji teisės aktai
    1.1.12. Rekomenduojamos mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros etapų klasifikacijos aprašas, patvirtintas Lietuvos Respublikos Vyriausybės
    2012 m. birželio 6 d. nutarimu Nr. 650 „Dėl Rekomenduojamos mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros etapų klasifikacijos aprašo patvirtinimo“ (toliau – MTEP etapų klasifikacijos aprašas);
    1.1.13. „Frascati vadovas 2015: Mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros duomenų rinkimo bei teikimo rekomendacijos“ (angl. Frascati Manual 2015: Guidelines for Collecting and Reporting Data on Research and Experimental Development), Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacija, 2015 m. (toliau – „Frascati vadovas“);
    1.1.14. Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatymas;
    1.1.15. Lietuvos Respublikos technologijų ir inovacijų įstatymas.
    1.2. Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Aprašo 1.1 papunktyje nurodytuose teisės aktuose.
    Daugiau Mažiau
  • Reikalavimai projektams
    Pagal Aprašą remiama veikla – skaitmeninių technologinių sprendimų, kuriems įgyvendinti būtinas 5G ryšys (t. y. penktosios kartos plačiajuosčio judriojo radijo ryšio sistema, kurią detalizuoja Trečiosios kartos partnerystės projekto (3GPP) 15-tojo ir vėlesnių leidimų (Release) dokumentai: https://www.3gpp.org/specifications-technologies/releases/release-15), kūrimas, testavimas ir vystymas. Skaitmeniniai sprendimai gali būti skirti įvairių sektorių (susisiekimo, pramonės, sveikatos, žemės ūkio, energetikos, aplinkos, švietimo, socialinės apsaugos ir kt.) skaitmenizacijai didinti, praktiškai pritaikant tokius sprendimus kaip: a) autonominis transportas, b) bepiločiai orlaiviai (dronai), c) daiktų internetas, d) virtuali realybė, e) 5G ryšiu paremta robotizacija ar automatizacija ir kt., ir diegiant pažangius technologinius sprendimus, tokius kaip f) transporto važtaraščių ir darnaus judumo duomenų valdymo bei g) bendros bilietų sistemos, transporto lengvatų skaitmenizavimo sprendimai ir kt.
    Pagal Aprašą finansuojamas Aprašo 2.1. papunktyje nurodytų ir kitų skaitmeninių technologinių sprendimų, kuriems įgyvendinti būtinas 5G ryšys, išvystymas nuo 4 mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros etapo, nurodyto MTEP etapų klasifikacijos apraše (toliau – TPL), iki ne žemesnio kaip 8 TPL. Veikla, apimanti žemesnį nei 4 TPL ir aukštesnį nei 9 TPL, nefinansuojama.
    Nustatant, ar projekte numatyta veikla yra mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros (toliau – MTEP) veikla, vadovaujamasi „Frascati vadovu“.
    Projekto veiklos turi būti vykdomos Lietuvos Respublikos teritorijoje, taip pat gali būti vykdomos ne Lietuvos Respublikoje (ir ne ES valstybių narių teritorijoje, išskyrus Rusijos Federaciją ir Baltarusijos Respubliką), jei jas vykdant siekiama NKL plane nurodytų tikslų, taip pat jei jas vykdant sukurti produktai, rezultatai ir nauda ar jų dalis, proporcinga Lietuvos Respublikos finansiniam įnašui, lieka pareiškėjui. Jeigu projektų veiklos vykdomos ne Lietuvos Respublikoje, veiklų išlaidų dalis neturi viršyti 15 proc. projekto tinkamų finansuoti išlaidų sumos. Projekto veiklų vykdymo vieta yra laikoma vieta, kurioje projekto veiklą vykdo projektą vykdantis personalas.
    Pagal Aprašą numatoma skelbti vieną kvietimą teikti PĮP.
    Projekų atranka atliekama konkurso būdu.
    Projektų atranką vykdo ir įgyvendinimą administruoja viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra (toliau – CPVA).
    Projektai turi atitikti bendruosius projektų atrankos kriterijus, kurių sąrašas ir vertinimo metodika nustatyti Projektų taisyklių 2 priede (Projektų taisyklių 2 priedo 6.2 papunktyje nurodytas kriterijus netaikomas).
    Projektų atranka vykdoma vadovaujantis prioritetiniais projektų atrankos kriterijais, nurodytais Aprašo 6 punkte. Už atitiktį prioritetiniams projektų atrankos kriterijams projektams skiriami balai.
    Pagal Aprašą galimi pareiškėjai – privatūs ir viešieji juridiniai asmenys, vykdantys ūkinę veiklą (kaip ši sąvoka apibrėžta Lietuvos Respublikos konkurencijos įstatymo), mokslo ir studijų institucijos (suprantamos taip, kaip ši sąvoka apibrėžta Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų įstatymo).
    Pareiškėjo pajamos iš jo paties sukurtų prekių ar paslaugų pardavimo Lietuvos Respublikoje per praėjusius metus turi sudaryti ne mažiau kaip 200 000 (du šimtus tūkstančių) Eur.
    Pagal Aprašą projektai įgyvendinami tik su partneriu (-iais). Partnerių skaičius neribojamas. Projekto konsorciumą turi sudaryti bent 2 įmonės, kurios tarpusavyje nėra susijusios ar partnerinės įmonės, kaip šios sąvokos apibrėžtos Smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatymo (konsorciumas Apraše suprantamas kaip pareiškėjas, o sudarius projekto sutartį – projekto vykdytojas, ir partneris (-iai), veikiantys jungtinės veiklos pagrindu, kooperuojantys savo turtą, darbą ar žinias ir siekiantys kartu įgyvendinti projektą).
    Pagal Aprašą galimi partneriai: 1)privatūs juridiniai asmenys; 2)mokslo ir studijų institucijos; 3) biudžetinės įstaigos, savivaldybių administracijos ir kitos viešojo sektoriaus įstaigos (šiems juridiniams subjektams finansavimas neskiriamas).
    Tas pats juridinis asmuo negali būti nurodytas kaip pareiškėjas arba partneris daugiau kaip 3 PĮP, išskyrus:
    - mobiliojo ryšio operatorius, kai jie veikia kaip partneriai, projektui užtikrinantys 5G ryšį (t. y. jų vykdomos veiklos ir patiriamos išlaidos projekte susijusios tik su 5G ryšio užtikrinimu);
    - mokslo ir studijų institucijas, kai jos veikia kaip projekto partnerės.“
    - Projektas turi prisidėti prie stebėsenos rodiklio Nr. P.S.1.1090 „Pradėti įgyvendinti susisiekimo inovacijų skaitmeniniai sprendimai“ pasiekimo,
    t. y. užbaigus projekte numatytas veiklas turi būti pradėtas įgyvendinti bent vienas susisiekimo inovacijų skaitmeninis sprendimas.
    Projektų veiklos turi būti baigtos įgyvendinti iki 2025 m. gruodžio 31 d.
    Siekiant užtikrint atitiktį Bendrojo bendrosios išimties reglamento 6 straipsnio nuostatoms, projekto veiklos gali būti pradėtos įgyvendinti tik pateikus (užregistravus) PĮP CPVA, tačiau projekto išlaidos nuo PĮP registravimo CPVA dienos iki projekto sutarties pasirašymo yra patiriamos pareiškėjo ir (ar) partnerio (-ių) rizika. Projektui, kurio veiklos pradėtos įgyvendinti iki PĮP registravimo CPVA dienos, finansavimas neskiriamas.
    Pareiškėjas ir projekto partneris (-iai) kartu su PĮP teikiamame verslo plane privalo pagrįsti 5G ryšio būtinumą projekto veikloms įgyvendinti. Taip pat turi būti iš anksto įvertinti, aptarti ir verslo plane aprašyti projekto veikloms įgyvendinti būtini 5G ryšio prieinamumo, saugumo ir kiti susiję klausimai ir jų sprendimo būdai.
    Kartu su PĮP pareiškėjas turi CPVA pateikti užpildytus Projektų taisyklėse nustatytus PĮP priedus ir šiuos dokumentus arba informaciją:
    - verslo planą; pateikus verslo planą kita, o ne rekomenduojama forma, kuri skelbiama Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijos interneto svetainėje, jame turi būti pateikta visa rekomenduojamoje formoje nurodyta informacija;
    - Aprašo 2.22.4 papunktyje nurodytos informavimo ir bendradarbiavimo veiklos planą;
    dokumentus, pagrindžiančius projekto biudžetą (pasirašytos sutartys, komerciniai pasiūlymai (bent 3 komerciniai pasiūlymai, išskyrus pagrįstus atvejus, kai rinkoje nėra pasiūlos), nuorodos į rinkos kainas, darbo užmokesčio išlaidas pagrindžiantys dokumentai ir kt.);
    - jungtinės veiklos (partnerystės) sutartį arba jos kopiją; jungtinės veiklos sutartyje turi būti nurodyta: informacija apie partnerius, kiekvienos šios sutarties šalies įsipareigojimai įgyvendinant projektą, komunikacijos tarp narių planas, projekto rizikų valdymo planas, kiekvieno nario funkcijos, atsakomybės ir pareigos, bendrai sukurtos intelektinės nuosavybės pasidalijimas (jei taikoma), jei reikia, naujų narių įtraukimas ir išstojimas ir, jei reikia, aptarta kita svarbi informacija ir bendradarbiavimo sąlygos; jungtinės veiklos (partnerystės) sutartyje turi būti aiškiai pagrįstas partnerystės būtinumas ir jos teikiama nauda. Jungtinės veiklos (partnerystės) sutartį pasirašo pareiškėjas ir visi projekto partneriai;
    - projekto atitiktį Aprašo 6.2 papunktyje nurodytiems prioritetiniams atrankos kriterijams pagrindžiančius dokumentus;
    - pareiškėjo ir (ar) partnerio (-ių) smulkiojo ir vidutinio verslo statuso deklaracijas, jei pareiškėjas yra maža arba vidutinė įmonė, kaip šios sąvokos apibrėžtos Smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatymo 3 straipsnyje, (deklaracijos forma patvirtinta Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2008 m. kovo 26 d. įsakymu Nr. 4-119 „Dėl Smulkiojo ir vidutinio verslo subjekto statuso deklaravimo tvarkos aprašo ir Smulkiojo ir vidutinio verslo subjekto statuso deklaracijos formos patvirtinimo“; deklaraciją privaloma pateikti Excel formatu, pasirašytą kvalifikuotu elektroniniu parašu), arba laisvos formos deklaraciją, jei pareiškėjas ir (ar) partneris yra didelė įmonė (t. y. juridinis asmuo, neatitinkantis labai mažos, mažos arba vidutinės įmonės apibrėžimo, pateikto Smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatyme);
    - dokumentus, patvirtinančius, kad pareiškėjo ir (ar) partnerio (-ių) nuosavų lėšų šaltiniai, kuriais įgyvendinamas projektas ar jo dalis, atitinka Aprašo 2.27 papunkčio reikalavimus;
    - pareiškėjo ir (ar) partnerio (-ių) pažymas, patvirtinančias pareiškėjo ir (ar) partnerio indėlį finansuojant projekto tinkamų išlaidų dalį, kurios nepadengia projektui skiriamo finansavimo lėšos, ir netinkamas išlaidas, nurodant finansavimo šaltinius, sumas ir laiką; pažymos turi būti patvirtintos pareiškėjo ir (ar) partnerio vadovo ir vyriausiojo finansininko parašais;
    - užpildytą Projekto atitikties reikšmingos žalos nedarymo horizontaliajam principui vertinimo reikalavimų aprašą (Aprašo 1 priedas);
    - užpildytą pažymą dėl projekto tinkamų ir netinkamų finansuoti išlaidų detalizavimo (Aprašo 2 priedas);
    - Vienos įmonės deklaraciją, kurios forma skelbiama Europos Sąjungos fondų investicijų interneto svetainėje 2021.esinvesticijos.lt, kai pretenduojama į de minimis finansavimą Aprašo 2.22.4 papunktyje nurodytoms veikloms;
    - pareiškėjo paskutinių finansinių metų patvirtintą pajamų ir išlaidų ataskaitą.
    - PĮP atmetamas neprašius papildomų dokumentų, jei kartu su PĮP nebus pateikta:
    - parengtas verslo planas;
    - tarp pareiškėjo ir partnerio (-ių) pasirašyta jungtinės veiklos (partnerystės) sutartis, atitinkanti Aprašo 2.19.4 papunkčio reikalavimus.
    Jeigu vertinimo metu CPVA nustato, kad pareiškėjas ir (ar) partneris bando neteisėtai ar nepagrįstai padidinti valstybės pagalbos pramoniniams (moksliniams) tyrimams ir bandomajai taikomajai veiklai (eksperimentinei plėtrai) finansuojamąją dalį arba gauti didesnį naudos ir kokybės įvertinimą (pvz., į konsorciumą įtraukiama maža arba vidutinė įmonė, mokslo ir studijų institucija, kuri veikia kaip partneris ar pareiškėjas tik tam, kad būtų gautas didesnis naudos kokybės įvertinimas ar didesnė finansuojamoji dalis pagal Bendrojo bendrosios išimties reglamento 25 straipsnio 6 dalį), PĮP atmetamas.
    Projektų įgyvendinimo reikalavimai:
    - projektas įgyvendinamas pagal projekto sutartyje, Apraše ir Projektų taisyklėse nustatytus reikalavimus;
    - pareiškėjas privalo užtikrinti, kad visi su projekto įgyvendinimu susiję pirkimai būtų vykdomi vadovaujantis pirkimų vykdymo ir vertinimo tvarka, nustatyta Projektų taisyklių 7 priede; projekto sutartys turi būti įgyvendinamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos teisės aktais;
    - pareiškėjas turi įgyvendinti privalomus matomumo ir informavimo reikalavimus, numatytus Projektų taisyklių VIII skyriaus pirmajame skirsnyje;
    - papildomai prie Aprašo 2.22.3. papunktyje nurodytų privalomų matomumo ir informavimo priemonių projekto biudžete turi būti numatyta iki
    1 proc. visų projekto išlaidų skirti informavimui apie projektą ir bendradarbiavimo veikloms (bendri seminarai, mokymai su kitais programos projektų vykdytojais); tokių veiklų tikslas – informuoti visuomenę, valstybės įstaigas, mokslo ir verslo bendruomenę apie svarbiausius projekto rezultatus ir prireikus pasidalinti gerąja patirtimi, kokios yra rezultatų, sukurtų įgyvendinant projektą, pritaikymo galimybės, ir bendradarbiauti su kitais pagal Aprašą finansuojamų projektų vykdytojais; pareiškėjas ir partneris (-iai) savarankiškai pasirenka informavimo ir bendradarbiavimo formas, būdus ir temas ir kartu su PĮP pateikia informavimo ir bendradarbiavimo veiklų planą;
    - pareiškėjas turi patirti ne daugiau kaip 70 proc. tinkamų finansuoti išlaidų;
    - mokslo ir studijų institucijos (-ų) dalis projekte neturi viršyti 30 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų.
    Pagal Aprašą projektams įgyvendinti numatoma skirti iki 23 500 000 (dvidešimt trijų milijonų penkių šimtų tūkstančių) Eur.
    Didžiausia projektui galima skirti finansavimo lėšų suma yra 3 000 000 (trys milijonai) Eur, mažiausia projektui galima skirti finansavimo lėšų suma yra 200 000 (du šimtai tūkstančių) Eur.
    Pagal Aprašą teikiamo finansavimo forma – dotacija.
    Projekto tinkamų finansuoti išlaidų dalis, kurios nepadengia projektui skiriamo finansavimo lėšos, ir netinkamos finansuoti projekto išlaidos turi būti finansuojamos iš projekto vykdytojo ir (ar) partnerio (-ių) lėšų.
    Pareiškėjo nuosavų lėšų šaltiniai, kuriais įgyvendinamas projektas ar jo dalis, turi būti aiškiai apibrėžti, patikimi, tinkami, pakankami ir realūs PĮP pateikimo metu. Pakankamai apibrėžtais, patikimais ir tinkamais nuosavų lėšų finansavimo šaltiniais gali būti laikoma:
    - kredito įstaigos paskola. Jei pareiškėjo planuojamas nuosavų lėšų šaltinis yra kredito įstaigos paskola, pateikiamas preliminarus kredito įstaigos sprendimas suteikti paskolą, tačiau po sprendimo skirti finansavimą priėmimo, bet ne vėliau kaip per CPVA nustatytą terminą iki projekto finansavimo sutarties pasirašymo turi būti gauta paskola arba pateikta pažyma, kurioje nurodytas kredito įstaigos sprendimas suteikti paskolą konkrečiam projektui vykdyti, esant ar įvykdžius tam tikras sąlygas;
    - pareiškėjo piniginės lėšos; su PĮP pateikiamas sprendimas, patvirtintas juridinio asmens atitinkamo valdymo organo ar asmens (asmenų grupės), turinčio (-ios) teisę priimti tokius sprendimus, kuriuo nutarta projektui įgyvendinti skirti tam tikrą lėšų sumą, ir (ar) informacija apie lėšų šaltinį (kredito įstaigos sąskaitos(-ų) išrašas ar kredito įstaigos pažyma apie pareiškėjo turimas lėšas, numatomos pajamos, pelnas, nepaskirstytini rezervai ar kt.).
    Pareiškėjas ir (ar) partneris savo iniciatyva ir savo ir (arba) kitų šaltinių lėšomis gali prisidėti prie projekto įgyvendinimo didesne lėšų suma, negu reikalaujama pagal Aprašo 5.2 papunktį taikomą finansuojamąją dalį. Naudos ir kokybės vertinimo etape už prisidėjimą prie projekto įgyvendinimo didesne, nei reikalaujama, lėšų suma skiriami papildomi balai.
    Pareiškėjo ir (ar) partnerio įnašas į projektą gali būti ir nepiniginis įnašas, kaip numatyta Projektų taisyklių 3.19 ir 304.3 papunkčiuose. PĮP privaloma pagrįsti nepiniginio įnašo būtinumą.
    Pagal Aprašą finansavimas nėra skiriamas pareiškėjui ir (ar) partneriui (-iams), jei jie yra priskiriami sunkumų patiriančių įmonių kategorijai, kaip ji apibrėžta Bendrojo bendrosios išimties reglamento 2 straipsnio 18 punkte.
    Pagal Aprašą finansavimas nėra teikiamas, jeigu pareiškėjas ir (ar) partneris nėra sugrąžinęs anksčiau gautos valstybės pagalbos, kuri Europos Komisijos sprendimu pripažinta neteisėta ir nesuderinama su vidaus rinka.
    <...>
    Šioje INVESTIS skiltyje "Reikalavimai projektui" simbolių skaičius apribotas iki 15000 simbolių, todėl Projektų finansavimo salygų apraše (PFSA) nustatyti reikalavimai projektams netelpa į šią skiltį, kadangi PFSA skyriaus "Reikalavimai projektams" simbolių skaičius su tarpais sudaro 16 455 vnt.
    Visa Kvietimo informacija su pilnos apimties reikalavimais projektams buvo skelbiama tinklapyje //www.esinvesticijos.lt adresu: https://2021.esinvesticijos.lt/kvietimai/susisiekimo-inovaciju-skatinimas
    Daugiau Mažiau
  • Horizontaliųjų principų ir kitų nuostatų reikalavimai
    Įgyvendinant projektą neturi būti pažeidžiami nustatyti HP ir su jais susijusios Europos Sąjungos pagrindinių teisių chartijos nuostatos: darnaus vystymosi, įskaitant reikšmingos žalos nedarymo principas; lygių galimybių ir nediskriminavimo (dėl lyties, rasės, tautybės, pilietybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, religijos, negalios ir kitų aspektų), įskaitant prieinamumo visiems reikalavimo užtikrinimą (paslaugų, infrastruktūros, fizinės ar e. aplinkos sprendimai, informacijos, transporto prieinamumas ir pan.); inovatyvumo (kūrybingumo) (įgyvendinant veiklas vykdomi inovatyvūs viešieji pirkimai, taikomos naujos technologijos, kuriami ar diegiami inovatyvūs sprendimai ir pan.). Laikantis darnaus vystymosi HP, įgyvendinant projektą turi būti laikomasi klimato ir aplinkos apsaugos standartų. Vykdant numatytas veiklas turi būti siekiama užtikrinti, kad bus laikomasi lygybės, įtraukties ir nediskriminavimo principų.

    Remiama veikla tiesiogiai prisideda prie inovatyvumo (kūrybingumo) principo įgyvendinimo, kadangi įgyvendinant projektus numatomas skaitmeninių technologinių sprendimų, kuriems įgyvendinti būtinas 5G ryšys, kūrimas, testavimas ir vystymas, bus finansuojamos MTEP veiklos, numatytas galimas bendradarbiavimas su mokslo ir studijų institucijomis, taip pat numatoma remti įmones, deklaravusias Valstybės duomenų agentūrai MTEP veiklai skirtas lėšas.

    Projekto atitikties reikšmingos žalos nedarymo HP vertinimo reikalavimai pateikiami Aprašo 1 priede.

    Pagal Aprašą finansuojama veikla turi nepažeisti Europos Sąjungos pagrindinių teisių chartijos pagrindinių teisių: orumo; asmenų, privataus ir šeimos gyvenimo, sąžinės ir saviraiškos laisvės; asmens duomenų; prieglobsčio ir apsaugos perkėlimo, išsiuntimo ar išdavimo atvejų; teisių į nuosavybę ir teisių užsiimti verslu; lyčių lygybės, vienodo požiūrio ir lygių galimybių, nediskriminavimo ir neįgaliųjų teisių; vaiko teisių; gero administravimo, veiksmingo teisinės gynybos, teisingumo; solidarumo ir darbuotojų teisių; aplinkos apsaugos.
    Daugiau Mažiau
  • Reikalavimai įgyvendinus projektų veiklas
    Po projekto finansavimo pabaigos turi būti užtikrintas investicijų tęstinumas Projektų taisyklių IV skyriaus 10 skirsnyje nustatyta tvarka.

    Papildomi reikalavimai įgyvendinus projektų veiklas:
    1. Įgyvendinus projektą sukurta nauda (rezultatas, turtas), išskyrus intelektinę nuosavybę, turi likti kaip konsorciumo partnerių nuosavybė.
    2. Įgyvendinant projektą sukurta intelektinė nuosavybė penkerius metus po projekto pabaigos negali būti perduota neatlygintinai kitiems juridiniams ir (ar) fiziniams asmenis. Laikoma, kad įgyvendinant projektą sukurta intelektinė nuosavybė perduota neatlygintinai, jei ji perduodama už rinkos kainos neatitinkančią (mažesnę) kainą.
    Daugiau Mažiau
  • Projektų įgyvendinimo trukmė
    Projektų veiklos turi būti baigtos įgyvendinti iki 2025 m. gruodžio 31 dienos.
    Daugiau Mažiau
  • Projektų bendrieji atrankos kriterijai
    Projektai turi atitikti bendruosius projektų atrankos kriterijus, kurių sąrašas ir vertinimo metodika nustatyti Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių (PAFT) 2 priede (PAFT 2 priedo 6.2 papunktyje nurodytas kriterijus netaikomas).
    Projektų bendrųjų atrankos kriterijų sąrašas ir jų vertinimo metodika: https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/projektu-bendruju-atrankos-kriteriju-sarasas-ir-ju-vertinimo-metodika
    Daugiau Mažiau
  • Projektų specialieji atrankos kriterijai
    Netaikoma
    Daugiau Mažiau
  • Projektų prioritetiniai atrankos kriterijai
    Numeris Pavadinimas Maksimalus galimas surinkti balas Didžiausias galimas kriterijaus balas Svorio koeficientas Minimalus privalomas surinkti balas
    1 Projekto nauda transporto sektoriui 20,00 20 1,00
    2 TPL projekto pradžioje 20,00 20 1,00
    3 TPL projekto pabaigoje 10,00 10 1,00
    4 Nuosavų lėšų dalis 15,00 15 1,00
    5 Pareiškėjo arba partnerio (-ių) patirtis 15,00 15 1,00
    6 Mokslo ir studijų institucijos dalyvavimas projekte 10,00 10 1,00
    7 Mažos ar vidutinės įmonės dalyvavimas projekte 10,00 10 1,00
    Maksimali galima balų suma: 100,00 Minimali privaloma surinkti balų suma: 25
    Daugiau Mažiau
  • Teikimo tvarka
    Projekto įgyvendinimo planas (PĮP) turi būti parengtas pagal Projekto taisyklių 1 priedo formą. Parengtas PĮP (su visais privalomais priedais) pasirašomas kvalifikuotu elektroniniu parašu ir teikiamas administruojančiajai institucijai el. paštu info@cpva.lt iki kvietime nustatyto PĮP pateikimo termino pabaigos.
    Daugiau Mažiau
  • Kartu su PĮP teikiama
    3 priedas: Informacija apie projektui taikomus aplinkosaugos reikalavimus 8 priedas: Finansinės atskaitomybės dokumentai 9 priedas: MTEP Verslo plano 1 priedas Reikalingi ištekliai 10 priedas: MTEP Verslo plano 2 priedas Finansinis planas 11 priedas: Verslo plano forma 12 priedas: Įgaliojimas pasirašyti projekto įgyvendinimo planą, jei jį pasirašo ne pareiškėjo organizacijos vadovas (forma nepridedama) 13 priedas: Užpildytas Projekto atitikties reikšmingos žalos nedarymo horizontaliajam principui vertinimo reikalavimų aprašas (PFSA 1 priedas) 14 priedas: Pažyma „Dėl projekto (tinkamų ir netinkamų) finansuoti išlaidų detalizavimo“ (PFSA 2 priedas) 15 priedas: Informavimo ir bendradarbiavimo veiklos planas (teikiamas laisva forma); 16 priedas: Dokumentus, pagrindžiančius projekto biudžetą (pasirašytos sutartys, komerciniai pasiūlymai (bent 3 komerciniai pasiūlymai, išskyrus pagrįstus atvejus, kai rinkoje nėra pasiūlos), nuorodos į rinkos kainas, darbo užmokesčio išlaidas pagrindžiantys dokumentai ir kt.) 17 priedas: Jungtinės veiklos (partnerystės) sutartis arba jos kopija (sutarties turiniui reikalavimai pateikti PFSA 2.19.4 papunktyje) 18 priedas: Projekto atitikties PFSA 6 punkte nurodytiems prioritetiniams atrankos kriterijams pagrindžiantys dokumentai (laisva forma) 19 priedas: Pareiškėjo ir (ar) partnerio (-ių) smulkiojo ir vidutinio verslo statuso deklaracijas, jei pareiškėjas maža arba vidutinė įmonė (deklaracijos forma patvirtinta Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2008 m. kovo 26 d. įsakymu Nr. 4-119 20 priedas: Dokumentus, patvirtinančius, kad pareiškėjo ir (ar) partnerio (-ių) nuosavų lėšų šaltiniai, kuriais įgyvendinamas projektas ar jo dalis, atitinka PFSA 2.27 papunkčio reikalavimus (forma nepridedama) 21 priedas: Pareišk. ir (ar) partn. (-ių) paž., patvirtinančias pareišk, ir (ar) part.(-ių) indėlį finansuoti proj. tink. išl. dalį, kurios nepadengia proj. skiriamo fin. lėšos, ir netink. išlaidas, nurodant fin. šalt., sumas ir laiką (pažymos turi būti patvirtintos pareišk. ir (ar) partn. vadovo ir finansinink 22 priedas: Kiti dokumentai būtini projekto išlaidoms pagrįsti ar reikalavimų nustatytų teisės aktuose atitikčiai pagrįsti, kuriuos administruojančioji institucija gali paprašyti pateikti atskiru pranešimu. 23 priedas: Partnerio deklaracija. Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 1 priedo 1 priedas "Partnerio deklaracija" https://www.e-tar.lt/portal/lt/legalAct/14e33320f1ed11ec8fa7d02a65c371ad/asr 24 priedas: Informacija apie projekto biudžeto paskirstymą pagal pareiškėjus ir partnerius. Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 1 priedo 2 priedas "Partnerio deklaracija" https://www.e-tar.lt/portal/lt/legalAct/14e33320f1ed11ec8fa7d02a65c371ad/asr 25 priedas: Informacija apie pareiškėjui (partneriui) suteiktą valstybės pagalbą (išskyrus de minimis). Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 1 priedo 4 priedas "Partnerio deklaracija" https://www.e-tar.lt/portal/lt/legalAct/14e33320f1ed11ec8fa7d02a65c371ad/asr
    Daugiau Mažiau
  • Programa
    Naujos kartos Lietuva
    Daugiau Mažiau
  • Komponentas
    Skaitmeninė transformacija ekonomikos augimui
    Daugiau Mažiau
  • Atsakinga institucija
    Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija
    Daugiau Mažiau
  • Administruojanti institucija
    Centrinė projektų valdymo agentūra
    Daugiau Mažiau